Gekozen nummer:quote:Slimane is een Franse zanger van Algerijnse afkomst. Slimane deed sinds 2009 mee aan verschillende talentenjachten en online muziekwedstrijden. Hij speelde ook in het theater. Zijn succes kwam in 2016 toen hij de Franse The Voice won. Hij bracht meerdere singles uit die de gouden en platinum status bereikte in Frankrijk. Hij heeft tot nu toe vier albums uitgebracht, alle albums bereikte de nummer 1 positie in Frankrijk, Franssprekende deel van Zwitserland en Wallonië. In Wallonië is hij op dit moment coach voor The Voice junior.
Haha, ik had over dat van dat nummer vanavond heen gelezen, ook bizar vroeg eigenlijk. Slimane is zo te zien wel een redelijk succesvolle artiest in Frankrijkquote:
Gewoon vroeg hypenquote:Op woensdag 8 november 2023 09:49 schreef H_T het volgende:
Ik ben benieuwdHad niet verwacht dat er nu al een nummer uitgebracht zou worden
Dit zou ik op een ESF niet zo heel veel zien doen eigenlijk.quote:Op woensdag 8 november 2023 09:52 schreef Momo het volgende:
Dit nummer stond weken lang op nummer 1 in Frankrijk
Alle vier de albums die hij heeft uitgebracht hebben op 1 gestaan in Frankrijk, Wallonië en Franssprekend deel Zwitserland.
Dus het kan bijna alleen maar tegenvallenquote:Op woensdag 8 november 2023 09:52 schreef Momo het volgende:
Dit nummer stond weken lang op nummer 1 in Frankrijk
Alle vier de albums die hij heeft uitgebracht hebben op 1 gestaan in Frankrijk, Wallonië en Franssprekend deel Zwitserland.
MET MÍJN HARTJE WEL HOOR FREDquote:Op woensdag 8 november 2023 09:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zou ik op een ESF niet zo heel veel zien doen eigenlijk.
Met jou nog miljoenen anderen blijkbaarquote:Op woensdag 8 november 2023 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
MET MÍJN HARTJE WEL HOOR FRED
Nee geen idee voor op een ESF met dít lied, maar ik hou hier gewoon nogal van. Erg benieuwd naar zijn lied.
Hopelijk heeft ie een soort Voilaatje, een emo ballad mét hoogtepunt. Wel echt een fijne stem.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met jou nog miljoenen anderen blijkbaar![]()
Als je die mevrouw weghaalt, hou je alleen wel een man met een treurige ballad zonder hoogtepunt over. Dat vinden lesgensalamaison niet zo veel meer aan, vrees ik.
Ja Fred ik rekende er al op dat ook jij dit nummer al de hele ochtend in je hoofd hebt.quote:Op woensdag 8 november 2023 09:50 schreef Fred_B het volgende:
Mon amour tu es ma rose
Qui ne va jamais passer.
Jan Keizer is wel veranderd.
Ik vond het liedje + act van LaZarra niet verkeerd. Ik heb dit jaar die heisa niet meegekregenquote:Op woensdag 8 november 2023 11:09 schreef Nashipeer het volgende:
Die foto geeft een beetje La Zarra-vibes
Lijkt me sterk dat ze dat doen, op een EBU-gefaciliteerd podium een nummer promoten dat aan een EBU-gefaciliteerde wedstrijd meedoet.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:24 schreef Nashipeer het volgende:
Ja liedje en stijl waren hoge kwaliteit, ik hoop dat ze het bij Slimane ook zo aanpakken
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar zou toch wat zijn als hij tijdens JESC in Nice al een live-optreden geeft.
Dat zou best goed kunnen eigenlijk.quote:Op woensdag 8 november 2023 11:24 schreef Nashipeer het volgende:
Ja liedje en stijl waren hoge kwaliteit, ik hoop dat ze het bij Slimane ook zo aanpakken
Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar zou toch wat zijn als hij tijdens JESC in Nice al een live-optreden geeft.
Ons Trainchaquote:Op woensdag 8 november 2023 11:46 schreef NailQueen het volgende:
Ook dat komt opeens uit de lucht vallen. Is het al eens eerder voorgekomen dat een nummer wordt uitgebracht nog voor dat de deelnemende landen bekend waren?
quote:Op woensdag 8 november 2023 11:52 schreef NailQueen het volgende:
Hoe laat wordt het bekend gemaakt? En weer op de Franse tv? (Dan kan ik het op TV zien)
quote:
En aangezien het William is denk ik dat de vriendjes van Boulevard het vanavond er ook wel over gaan hebben.quote:
Aan de andere kant zit je in de hoos aan andere bekendmakingen als je lang wacht. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. En ergens voelt het ook alsof ze dan dus een héél goed gevoel hebben zelf over de inzending. Maar dat laatste is wellicht wishful thinking hoor.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Weet niet hoe slim het is om dat lied er nu al uit te knallen, dan is het in mei wel al volledig belegen ben ik bang.
Aan de andere kant hebben we weer Traincha en Intelligent Music Project die heeel vroeg warenquote:Op woensdag 8 november 2023 12:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de andere kant zit je in de hoos aan andere bekendmakingen als je lang wacht. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. En ergens voelt het ook alsof ze dan dus een héél goed gevoel hebben zelf over de inzending. Maar dat laatste is wellicht wishful thinking hoor.
Ja ik denk dat het alleen in de fanwereld nogal het risico loopt dat men er in mei helemaal klaar mee isquote:Op woensdag 8 november 2023 12:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de andere kant zit je in de hoos aan andere bekendmakingen als je lang wacht. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. En ergens voelt het ook alsof ze dan dus een héél goed gevoel hebben zelf over de inzending. Maar dat laatste is wellicht wishful thinking hoor.
Hoe regelt hij dingen?quote:Op woensdag 8 november 2023 12:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Nooit vragen stellen over hóé hij dingen regelt.
Zijn we wel lekker snel klaar dit jaar en kunnen we de komende maanden gebruiken om bijvoorbeeld een nieuwe hobby te zoeken of een taal te leren. Frans, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:57 schreef TheVulture het volgende:
Het zou wat zijn als dit meteen het winnende lied is van 2024
We moeten inderdaad gewoon blijven onthouden dat het overgrote merendeel van de kijkers het pas in mei voor het eerst hoort, wanneer je het ook uitbrengt.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het alleen in de fanwereld nogal het risico loopt dat men er in mei helemaal klaar mee is
Eerlijk gezegd hoop ik daar ook een keer op voor de Nederlandse inzending. Gewoon in één keer de artiest en het nummer online slingeren. Dan krijg je ook niet dat maandenlange gezeik van Yvonne Teringlijer en Aran Bade die naar allerlei onzin zoeken over de artiest.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Heel graag.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd hoop ik daar ook een keer op voor de Nederlandse inzending. Gewoon in één keer de artiest en het nummer online slingeren. Dan krijg je ook niet dat maandenlange gezeik van Yvonne Teringlijer en Aran Bade die naar allerlei onzin zoeken over de artiest.
Leuk interview!quote:Op woensdag 8 november 2023 12:33 schreef Momo het volgende:
Interview Wiwibloggs met Slimane gaat over 12 minuten live
Is niet erg, dan lachen we gewoon eerst een half uur lang Franse mensen uitquote:Op woensdag 8 november 2023 19:52 schreef Momo het volgende:
Als ik zo lees 20:30-20:40 is het moment voor Slimane ongeveer
Ik heb France 2 bij KPN. Net het weerbericht gezien. Kom ik ook eens op deze zender...quote:Op woensdag 8 november 2023 19:51 schreef Momo het volgende:
ESCplus heeft nog niks staan, maar goed neem aan dat de meeste mensen hier wel KPN of Ziggo hebben en desnoods de app waarin je ook TV kan kijken.
Alleen voor mensen in Nederlandquote:Op woensdag 8 november 2023 19:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik heb het allemaal in de topic pointer gezet
Nee ESCplus streamt niet vandaag, verder niks gezien behalve France2 website zelf, maar dan moet je VPN gebruiken. Geen Ziggo of KPN?quote:
Nog bij odido, maar ik ben van plan om te gaan overstappen naar kpnquote:Op woensdag 8 november 2023 20:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee ESCplus streamt niet vandaag, verder niks gezien behalve France2 website zelf, maar dan moet je VPN gebruiken. Geen Ziggo of KPN?
Ja dat klopt gewoon qua stream, zal het in topic pointer zetten.quote:
Zeker! De Austin Powers' gifjes staan al klaar.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:24 schreef Momo het volgende:
Zijn jullie al klaar om te grooven op het nummer?
En die overgang van onder andere antisemitisme naar OH JA TADAA HIER IS HET SONGFESTIVALLIED. Het blijft een bijzondere manier van bekendmaken.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:22 schreef Fred_B het volgende:
Ze hebben wel veel nieuws in Frankrijk.
Ja, het is best een serieus journaal. Je mist de NOS-benadering toch wel. Dat Carrefour de kwartaalcijfers publiceert, en ze dan voor een totaal willekeurige supermarkt in Reims een bejaarde met een paraplu interviewen of ze vindt dat de prijzen te hoog zijn geworden.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:27 schreef Greys het volgende:
[..]
En die overgang van onder andere antisemitisme naar OH JA TADAA HIER IS HET SONGFESTIVALLIED. Het blijft een bijzondere manier van bekendmaken.
quote:Op woensdag 8 november 2023 20:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is best een serieus journaal. Je mist de NOS-benadering toch wel. Dat Carrefour de kwartaalcijfers publiceert, en ze dan voor een totaal willekeurige supermarkt in Reims een bejaarde met een paraplu interviewen of ze vindt dat de prijzen te hoog zijn geworden.
quote:Op woensdag 8 november 2023 20:35 schreef Strani het volgende:
Nog voor het liedje gehoord te hebben denk ik dat een finaleplaats er wel eens in zou kunnen zitten dit jaar.
Ik zou daar in de act ook niets aan veranderen. Gewoon dit hoofd meenemen.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:35 schreef Greys het volgende:
Jup veel aardiger hoofd zo dan op die persfoto.
En m'n oma's kettingquote:
Beetje cliché, maar het hangt echt van de staging en live capaciteiten af waar in het spectrum het valt. En dan denk ik dat jouw spectrum iets te optimistisch is.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:42 schreef Fred_B het volgende:
Prima liedje, een kruising van Barbara en Ochman.
Er komt nog een maxi single met een disco versie.quote:
Algemeen bekend neigt al snel naar cliché natuurlijk. Het voelt voor mij een beetje als een parodie op een Franse ballad. Mon amour, si que tu m'aime ou pas, Paris oui oui baguette parapluie.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:43 schreef Fred_B het volgende:
Uitslag lijkt me ergens in de middenmoot. Uiteindelijk duurt het lang voor het op gang komt, maar hij compenseert de onverstaanbaarheid wel goed met algemeen bekende Franse termen.
Naaahhh, dit had ik nou écht niet verwacht van jou, zo'n enthousiasme hiervoor!quote:Op woensdag 8 november 2023 20:50 schreef Greys het volgende:
Het is bespottelijk om dit bij het allereerste bekende ESC2024-lied al te zeggen maar: ze moeten erg hun best doen wil hier iemand boven komen in m'n persoonlijke (!) lijstje straks.![]()
Goddelijk dit. Helemaal m'n smaak. Lekker rauw. Vanuit z'n tenen. Lekker emo. Passioneel. Ja hoor.
Ja, maar op een gemiddeld ESF regent het ook clichés in het Engels natuurlijk. Ik denk dat als hij goed zingt het bij de jury wel ergens in de orde 8-14 moet kunnen scoren, en hij bij het publiek dan ook de onderste 5 moet kunnen vermijdenquote:Op woensdag 8 november 2023 20:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Algemeen bekend neigt al snel naar cliché natuurlijk. Het voelt voor mij een beetje als een parodie op een Franse ballad. Mon amour, si que tu m'aime ou pas, Paris oui oui baguette parapluie.
En ook nog een grote kans dat hij naar Eurovision in Concert komtquote:Op woensdag 8 november 2023 20:50 schreef Greys het volgende:
Het is bespottelijk om dit bij het allereerste bekende ESC2024-lied al te zeggen maar: ze moeten erg hun best doen wil hier iemand boven komen in m'n persoonlijke (!) lijstje straks.![]()
Goddelijk dit. Helemaal m'n smaak. Lekker rauw. Vanuit z'n tenen. Lekker emo. Passioneel. Ja hoor.
Bewaarpost:quote:Op woensdag 8 november 2023 20:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar op een gemiddeld ESF regent het ook clichés in het Engels natuurlijk. Ik denk dat als hij goed zingt het bij de jury wel ergens in de orde 8-14 moet kunnen scoren, en hij bij het publiek dan ook de onderste 5 moet kunnen vermijden
MAIS OUIquote:Op woensdag 8 november 2023 20:54 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En ook nog een grote kans dat hij naar Eurovision in Concert komt
Ja, onderaan zal het niet eindigen. Puur op basis van z'n vocale kwaliteiten dan, want het nummer en de productie zijn niet zoveel soeps.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar op een gemiddeld ESF regent het ook clichés in het Engels natuurlijk. Ik denk dat als hij goed zingt het bij de jury wel ergens in de orde 8-14 moet kunnen scoren, en hij bij het publiek dan ook de onderste 5 moet kunnen vermijden
Jawel maar die halen vaak de deadline van 20 minuten niet hè, om zo'n SMS te sturen. Dat is allemaal veel te ingewikkeld.quote:Op woensdag 8 november 2023 20:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Bewaarpost:
Dit gaat denk ik veel hoger eindigen dan je nu denkt. Want er stemmen ook veel mensen van míjn leeftijd zijnde 50+.
*middelvinger opsteekt*quote:Op woensdag 8 november 2023 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel maar die halen vaak de deadline van 20 minuten niet hè, om zo'n SMS te sturen. Dat is allemaal veel te ingewikkeld.
Je bedoelt dezequote:
MAIS OUI TOP DIX!quote:Op woensdag 8 november 2023 21:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je bedoelt deze![]()
Ik vind prima lied, maar ik zie geen top10 notering in
Erg benieuwd naar die van Greys. Dat kan nog wel eens een verrassing worden!quote:Op woensdag 8 november 2023 20:52 schreef Fred_B het volgende:
ESF / [2024] Post hier jouw huidige Top Zoveel
Ik ben zó onvoorspelbaar!quote:Op woensdag 8 november 2023 21:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar die van Greys. Dat kan nog wel eens een verrassing worden!
Dat denk ik dus ookquote:Op woensdag 8 november 2023 22:57 schreef molloot200 het volgende:
Opvallende tactiek wel dit. Vraag me heel erg af waarom. Vermoeden: Slimane is straks een intervalact tijdens JESC in Frankrijk.
quote:Op woensdag 8 november 2023 20:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel maar die halen vaak de deadline van 20 minuten niet hè, om zo'n SMS te sturen. Dat is allemaal veel te ingewikkeld.
Niks irritant aan enthousiasme lieverdquote:Op donderdag 9 november 2023 08:54 schreef Greys het volgende:
Scroll maar gewoon langs me als het irritant wordt want dit wordt net zo'n Greys fangirl topic als destijds met Salvador Sobral ben ik bang.![]()
Rob Holley zal het wel een kutnummer vindenquote:Op donderdag 9 november 2023 10:08 schreef NailQueen het volgende:
Het eurovision account heeft nog niets geupload? Ook niets op de socials.
Nummer zat wel gewoon in een insta story van Eurovision en een retweet van video op Twitter, maar nog niet op officiële YouTube kanaal nee.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:08 schreef NailQueen het volgende:
Soms is het gewoon een kwestie van wachten tot ze het juiste materiaal krijgen van de broadcaster, hoeft niet altijd onwil te zijn. Kan ook zijn dat ze wachten tot er nog een paar nummers uit zijn volgende maand.quote:Op donderdag 9 november 2023 10:08 schreef NailQueen het volgende:
Het is geen slay girll slay realness honeyquote:Op donderdag 9 november 2023 10:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Rob Holley zal het wel een kutnummer vinden
Hardop lachenquote:Op donderdag 9 november 2023 10:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Rob Holley zal het wel een kutnummer vinden
Die dag dat Trenuletul en Slomo beide gekozen werden en dat er van Slomo echt iets van 5 Tweets waren en van Trenuletul maar 1quote:Op donderdag 9 november 2023 11:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het is geen slay girll slay realness honey
En uiteindelijk scoorde Moldavië beter dan Spanje in de televoting, dus tot zo ver de commerciële feeling van het sociale media-teamquote:Op donderdag 9 november 2023 20:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die dag dat Trenuletul en Slomo beide gekozen werden en dat er van Slomo echt iets van 5 Tweets waren en van Trenuletul maar 1
Ik volg hem al jaren, ontdekt toen hij bij the voice France 2016 kwam, heeft hij ook gewonnen. En ik pfff megafan!quote:
Welkom bij de fanclub, ik vind het leukquote:Op zaterdag 11 november 2023 14:28 schreef Greys het volgende:
Leuk, Danique! Ik had hiervoor nog nooit van hem gehoord maar ik ben een gloednieuwe fan hoor.
Denk ook echt dat dit veel hoger gaat eindigen dan sommigen denken. Zou me niets verbazen als het wint. Volgens mij komt het live met publiek nog tien keer harder binnen qua emoties dan met de video.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:35 schreef TheArt het volgende:
Hele bekende naam, althans voor mensen die bekend zijn in de Franse muziekscene, en hij levert hier echt wel. Ik had stiekem op een nummer gehoopt dat meer leek op Viens on s'aime, Paname of Fais comme ça, alhoewel die laatste natuurlijk een duet is, maar dit is ook echt een mooi nummer. Maak me over de uitvoering live niet zoveel zorgen, dus dit zou daardoor tijdens de finale zomaar de top 5 of zelfs top 3 in kunnen.
Geweldig héquote:Op zondag 12 november 2023 16:54 schreef Greys het volgende:
Ik vind vooral dit erg prachtig. En vooral het stukje vanaf 1.40 geeft me alle vertrouwen dat hij ook het einde van Mon Amour (dat intense stuk) heel goed gaat doen live voor publiek.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:38 schreef Greys het volgende:
Heb zelden zo'n eensgezind internationaal 'panel' gezien haha. Tof!
Het klinkt voor mij juist alsof hij een beetje over de live muzikanten heen moet schreeuwen. Maar dat zal op het ESF anders zijn gelukkig met tape.quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:46 schreef Nashipeer het volgende:
Live klinkt het ook erg goed
[ twitter ]
Owww zou het, zou het, zou mijn wens in vervulling gaan en ontstaat hier een duet, dat zou ik helemaal geweldig vindenquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:37 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
*knip*
Owww en ik hoop stiekem dat hij ooit ook iets gaat zingen met Lara Fabian, lijkt mij ook helemaal geweldig die combi![]()
Ik verklaar je niet voor gek, maar met slechts 4 bekende nummers en een handvol nationale voorronde selecties vind ik het ietwat vroeg om me aan zo'n uitspraak te wagen.quote:Op maandag 22 januari 2024 10:01 schreef molloot200 het volgende:
Misschien verklaren jullie me voor gek, maar hoe verder we in het seizoen komen, hoe groter ik de kans zie voor een dikke vette top 3 notering
Oh nee hoor, ik denk/hoop dat al sinds hij de eerste inzending was die bekend is. En sinds z'n live optreden met Oud en Nieuw is dat gevoel nog versterkt.quote:Op maandag 22 januari 2024 10:01 schreef molloot200 het volgende:
Misschien verklaren jullie me voor gek, maar hoe verder we in het seizoen komen, hoe groter ik de kans zie voor een dikke vette top 3 notering
JA TOCH. Het staat niet echt hoog bij de bookies en ik heb het idee dat iedereen de mogelijke winnaar over het hoofd ziet in de lijstjes.quote:Op donderdag 15 februari 2024 18:43 schreef Moira het volgende:
Tering, 3 minuten kippenvel gehad.
Wat een goed voorbeeld van hoe zo'n nummer moet: krachtig, niet repetitief, interessante melodielijn, zuiver, goed gebracht. Gewoon damn!![]()
Dit is toch hoe dan ook al een definitief top 3 ticket, ongeacht wat er nog binnen sijpelt?
Het zou wat zijn als we in november al gewoon de winnaar hebben gehoordquote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:26 schreef Greys het volgende:
[..]
JA TOCH. Het staat niet echt hoog bij de bookies en ik heb het idee dat iedereen de mogelijke winnaar over het hoofd ziet in de lijstjes.
OP 14quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:26 schreef Greys het volgende:
[..]
JA TOCH. Het staat niet echt hoog bij de bookies en ik heb het idee dat iedereen de mogelijke winnaar over het hoofd ziet in de lijstjes.
Z'n live uitvoering bij de Arc buiten met oud en nieuw was qua vocals en uitstraling en kleding in elk geval top!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:20 schreef Moira het volgende:
Moet wel zeggen dat hij het in de finale dan ook echt wel moet nailen live (incl staging) zoals Barb dat met Voilá deed hoor, dat is wel essentieel voor dat top 3 ticket
De beste man kan zingen, maar op de een of andere manier doet het me helemaal niks. Het nummer is veel te cliché, zoveel mogelijk woorden erin stoppen die men in het buitenland ook begrijpt. Ik mis alleen baguette en parapluie. Het heeft iets steriels. Een jurywinnaar kan het misschien wel worden.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 01:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Z'n live uitvoering bij de Arc buiten met oud en nieuw was qua vocals en uitstraling en kleding in elk geval top!
Hopelijk komt het met de staging in Malmö ook wel goed.
Snap ik, is puur persoonlijk ook denk ik. Anderen hebben weer drie minuten lang kippenvel. Heb het soms ook hoor bij liedjes waarvan ik denk 'mensen huilen erom en mij doet het geen reet, ben ik dood van binnen'.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De beste man kan zingen, maar op de een of andere manier doet het me helemaal niks. Het nummer is veel te cliché, zoveel mogelijk woorden erin stoppen die men in het buitenland ook begrijpt. Ik mis alleen baguette en parapluie. Het heeft iets steriels. Een jurywinnaar kan het misschien wel worden.
Dat heb ik dus ook, ik voel de emotie gewoon niet. Anders stond het bij mij denk ik veel hoger.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 11:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De beste man kan zingen, maar op de een of andere manier doet het me helemaal niks. Het nummer is veel te cliché, zoveel mogelijk woorden erin stoppen die men in het buitenland ook begrijpt. Ik mis alleen baguette en parapluie. Het heeft iets steriels. Een jurywinnaar kan het misschien wel worden.
Ja maar jij bent Eurovisieliedgewijs gezien ook wel héél hard to please, darling!quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, ik voel de emotie gewoon niet. Anders stond het bij mij denk ik veel hoger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar jij bent Eurovisieliedgewijs gezien ook wel héél hard to please, darling!Ik vind dat ik helemaal niet zo veel vraag hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Ja beter doet ie dat in Malmö ook want het blies zo ongeveer de hele Eurovisietimeline op Twitter op vanavond.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:33 schreef grazz het volgende:
Dat acapella deel zou wel een heel slimme toevoeging zijn. Heel sterk vind ik het.
Als hij wil winnen, dan doet hij dat. En ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n grote fan van het lied, alleen wanneer ik dit zie en hoor kan ik er ook niet echt om heen. Het geeft mij wel winner vibes.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja beter doet ie dat in Malmö ook want het blies zo ongeveer de hele Eurovisietimeline op Twitter op vanavond.
Dat creëert inderdaad wel een bijzonder en memorabel moment, waardoor het meer indruk maakt. Ik denk dat hij zijn publiek er een groot plezier mee doet als hij het meeneemt naar het ESF.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:33 schreef grazz het volgende:
Dat acapella deel zou wel een heel slimme toevoeging zijn. Heel sterk vind ik het.
Fixed it.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:06 schreef Fred_B het volgende:
(Het blijft wel een SONGfestival hè, en het is ik vind het hoe dan ook een middelmatig liedje)
Ik weet niet, maar hij lijkt zelf ook nogal te willen overcompenseren voor de matige kwaliteit van het liedje. Waardoor het (in mijn ogen) nogal oversinging wordt. Ik vind dat niet mooi, en ik denk dat het de kijkers thuis ook een beetje zal afschrikken. Het wordt meer geschreeuw.quote:
Ja, maar als ik dat zeg, dan is dat natuurlijk ook gewoon zo. Wat zullen we nou krijgen.quote:
Eerlijk?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar als ik dat zeg, dan is dat natuurlijk ook gewoon zo. Wat zullen we nou krijgen.![]()
Maar even serieus, vind jij dit nu beter dan de andere sterke Franse inzendingen die deze eeuw het linkerrijtje haalden, maar nooit wonnen? Dat zijn er 8, op volgorde van succes:
1. Voila (2021) 2e
2. Je N’ai Que Mon Âme (2001) 4e
3. Il Faut Du Temps (2002) 5e
4. J’ai Cherché (2016) 6e
5. Et S’il Fallait Le Faire (2009) 8e
6. Allez Ola Olé (2010) 12e
7. Requiem (2017) 12e
8. Mercy (2018) 13e
Dan heb ik de bescheiden mening dat 2021, 2001 en 2016 toch sowieso beter waren en meer geschikt voor een hoge score in een 50/50 systeem op het ESF. 2002 viel wat omhoog in een matig jaar. Andersom had 2017 last van de allerlaatste startpositie, direct na drie liedjes die Top 5 scoorden.
In verhouding met die anderen, zou ik nu zeggen dat op zijn best een uitslag als Patricia Kaas in 2009 wel zo’n beetje de meest logische uitkomst is.
Kan hoor, dat dat mensen straks afschrikt. Maar de hoos aan reacties gisteravond gaf me hoop dat het dus veel meer mensen iets deed (in a good way). Laat me maar in de waan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar hij lijkt zelf ook nogal te willen overcompenseren voor de matige kwaliteit van het liedje. Waardoor het (in mijn ogen) nogal oversinging wordt. Ik vind dat niet mooi, en ik denk dat het de kijkers thuis ook een beetje zal afschrikken. Het wordt meer geschreeuw.
Je zou bijna gaan denken dat je Frankrijk wel leuk vindt dit jaar.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:37 schreef Greys het volgende:
(En als hij dan niet wint in mei dan graag verliezen van Baby Lasagna.)
Oké nu hou ik op.
For now...
Píetsie.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat je Frankrijk wel leuk vindt dit jaar.
Ow wat hou ik van die man, zijn uitstraling en zangkunsten, hij neemt je mee in zijn musicale belevingswereldquote:Op donderdag 22 februari 2024 22:19 schreef Greys het volgende:
Na dit optreden in Kroatië vanavond zou hij toch echt wel hoger moeten komen bij de bookies. Als je 2 meter achter de microfoon gaat staan en a capella heel Kroatië wegblaast halverwege kan dat toch niet anders.
[ x ]
Dit wordt echt Een Moment in mei.quote:
Volgens mij vergeten we allemaal massaal dat hij ook een grote rol gaat spelen bij in ieder geval de jury.quote:
Bijna allemaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij vergeten we allemaal massaal dat hij ook een grote rol gaat spelen bij in ieder geval de jury.
Haha ja maar ik bedoel ook buiten dit forum. Zowat niemand benoemt Frankrijk als het gaat over voor wie de jury zal gaan, denk omdat het nummer er al heel lang is ofzo.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijna allemaal.
Ik heb hem al vanaf dat het uitkwam op 1 staan en het is niet meer veranderd. Nog nooit gehad met een lied dat als allereerste bekend werd.
Ja denk het. En velen denken dat het de jury best zal aanspreken maar de televotes amper. En ik denk stiekem (nou ja er is weinig stiekem meer aan inmiddels na al m'n geblaat en gehyperquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Haha ja maar ik bedoel ook buiten dit forum. Zowat niemand benoemt Frankrijk als het gaat over voor wie de jury zal gaan, denk omdat het nummer er al heel lang is ofzo.
Ik zie hem nog wel als een outsider voor de winst. Vooral wanneer de repetities van start gaan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Haha ja maar ik bedoel ook buiten dit forum. Zowat niemand benoemt Frankrijk als het gaat over voor wie de jury zal gaan, denk omdat het nummer er al heel lang is ofzo.
Ja ik vind de televote bij dit nummer heel onvoorspelbaar eerlijk gezegd. Met de juiste staging zou het best kunnen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja denk het. En velen denken dat het de jury best zal aanspreken maar de televotes amper. En ik denk stiekem (nou ja er is weinig stiekem meer aan inmiddels na al m'n geblaat en gehyper![]()
) dat hij bij de televotes ook best iets kan gaan doen. Ik bedoel: bv Sobral scoorde ook niet bepaald laag (understatement du jour) bij de televotes en die had ook niet een banger of een bop of hoe noem je dat.
Ik kan me hier inmiddels niet meer in vinden. Ik blijf bij mijn eerste beoordeling: een mooie inzending, maar vind het niet fantastisch.quote:Op donderdag 22 februari 2024 23:42 schreef grazz het volgende:
[..]
Als hij wil winnen, dan doet hij dat. En ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n grote fan van het lied, alleen wanneer ik dit zie en hoor kan ik er ook niet echt om heen. Het geeft mij wel winner vibes.
Welkom terug!quote:Op woensdag 3 april 2024 10:10 schreef SleeplessRadio het volgende:
Zo... account uit de motteballen gehaald... mijn Eowyn user verdwenen in de krochten van het Icloud oerwoud (vermoed ik) dus de SleeplessRadio weer voorzien van een vers wachtwoord (thnx aan de behulpzame FOK helpdesk).. zodat ik mijn jubel kan verkondigen .. (meestal in Eurovisietijd)..
Goed... over naar het topic....
Ik ben fan, .. het drama... de gekwelde uithalen, de Franse taal.... de mineur melodie.. Ik hou ervan... wat mij betreft douze points voor Frankrijk ...
Het is gewoon jammer dat hij dit liedje doet. Met zijn uitstraling en die “ver-weg-zing-act” neemt hij meerdere winnende ESF-elementen mee.quote:Op zondag 7 april 2024 10:40 schreef Keyos het volgende:
Als je dan die versie in Barcelona langs hoort komen dan blijft dit wel echt een gigantische ‘dark horse’ voor de bovenste regionen, zeker als ze het goed in beeld weten te brengen.
Misschien dat het nummer iets te zeurderig is, maar vocaal vind ik dit écht van een andere orde in vergelijking met elk van de kandidaten. Ook een Zwitserland.
Preparties afschaffen omdat er een stel gekkies online er verkeerd op reageren is ook weer zowat. Meer dan 99% van degenen die het op prijs stellen doen immers gewoon normaal. En als percentage van het aantal ESF-kijkers is het al helemaal verwaarloosbaar.quote:Op maandag 8 april 2024 08:48 schreef Greys het volgende:
Krijg wel echt met het jaar meer een grotere hekel aan dat bepaalde online 'fandom'. Lekker met z'n allen iemand haten en afzeiken, wetende dat zo'n artiest gewoon online meeleest. Alle deelnemers doen hun stinkende best en wat mij betreft schaffen ze de preparties af (op Amsterdam na dan) want het zijn verwende krijsende kutkoters en ze verdienen het niet. Ik haat het vanuit m'n tenen hoe dit elk jaar erger wordt.
Wat staat er een vreemde odd bij Frankrijk bij BWINquote:Op maandag 8 april 2024 08:48 schreef Greys het volgende:
Krijg wel echt met het jaar meer een grotere hekel aan dat bepaalde online 'fandom'. Lekker met z'n allen iemand haten en afzeiken, wetende dat zo'n artiest gewoon online meeleest. Alle deelnemers doen hun stinkende best en wat mij betreft schaffen ze de preparties af (op Amsterdam na dan) want het zijn verwende krijsende kutkoters en ze verdienen het niet. Ik haat het vanuit m'n tenen hoe dit elk jaar erger wordt.
Ja dat heb je weleens met zangers (m/v/x) die vanuit hun tenen live staan te zingen. Dan zetten die aders op. Daar kan hij weinig tegen doen denk ik.quote:Op maandag 8 april 2024 13:18 schreef Nexum het volgende:
lijkt ook wel alsof er een ader in zijn hoofd of nek elk moment kan ontploffen
Barbara valt niet te overtreffen. Maar wat goed gedaan van Slimanequote:
Owww dit is ook best wel een lekkere uitvoering ervanquote:
ja, ik ben er al een poosje van overtuigd dat ‘ie 2e wordt. Na Donderdag zeker.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:03 schreef Miloutchi het volgende:
Ik kan toch niet de enige zijn die gelooft dat dit enorm hoog gaat eindigen?
In het genre niet echt veel concurrentie + gewoon erg goed gedaan.
Zijn optreden gisteren was blijkbaar niet zo goed.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:43 schreef Saboo het volgende:
[..]
ja, ik ben er al een poosje van overtuigd dat ‘ie 2e wordt. Na Donderdag zeker.
Ik ben benieuwd!
Dat is dan wel weer balen. Was ervan overtuigd dat die man uberhaupt niet vals kon zingen, maar zo zie je maar weer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:45 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Zijn optreden gisteren was blijkbaar niet zo goed.
Ik vond het donderdag vanuit de zaal ook niet heel lekker klinken trouwensquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:47 schreef Saboo het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer balen. Was ervan overtuigd dat die man uberhaupt niet vals kon zingen, maar zo zie je maar weer.
Hij leek me meer een juryfav dan een publieksfav, dus dat zal wel invloed hebben.
Jammer dat hij Nederland overslaat. Ik zou er wel heen willen (maar dat is meestal zo bij Franse zangers, voor Michel Fugain moet ik ook naar Belgiequote:
Hij zal denk ik (best terecht) denken dat Nederlanders prima naar Antwerpen kunnen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Jammer dat hij Nederland overslaat. Ik zou er wel heen willen (maar dat is meestal zo bij Franse zangers, voor Michel Fugain moet ik ook naar Belgie)
Ach ja, het is maar 4 uur met de auto naar Antwerpen of 4 uur met de trein naar Berlijn vanaf hierquote:Op woensdag 15 mei 2024 13:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij zal denk ik (best terecht) denken dat Nederlanders prima naar Antwerpen kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |