SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
"Bombardementen? Welke bombardementen?"![]()
Isralische propaganda is niet meer wat het ooit was
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het is belangrijke context die je geeft en fijn al die bronnen. Zo zegt het inderdaad niet zoveel dat er in het afgelopen jaar Isral in de VN 15 resoluties (veroordelingen, aansporingen, aanmaningen) heeft ontvangen en de rest van alle landen ter de wereld maar 13 resoluties.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is bekend dat men zich bij beide deze organisaties er een kunst van heeft gemaakt om zich uit te spreken tegen Isral. De afgelopen jaren heeft Isral tientallen veroordelingen vanuit de VN tegen zich gekregen. Dit is natuurlijk heel erg opmerkelijk gezien het feit dat landen zoals Iran, China, Noord-Korea, Libi of Rusland, waar op systematische manier de mensenrechten worden geschonden, slechts enkele hebben gekregen.
[ afbeelding ]
En dan hebben we nog de UNRWA, een vluchtelingenorganisatie van VN die jaarlijk flink gefinancierd wordt vanuit allerlei kanten. Zij mogen onder andere in Palestijnse gebieden het onderwijs verzorgen. Helaas gaat dit al jaren hand in hand met antisemitisme. Bijvoorbeeld:
[..]
Zie ook andere bronnen zoals:
US Increases Aid to UNRWA Despite Concerns About Antisemitism Taught in Its Schools
UNWRA chief acknowledges antisemitism and glorification of terrorism in Palestinian textbooks
Beantwoording Kamervragen over het stoppen van subsidies aan de Palestijnse Autoriteit en het United Nations Relief and Works Agency vanwege antisemitisme
En hier kun je ook zelf nog een uitgebreid rapport lezen met talloze voorbeelden.
En dan zullen we als laatste nog even kijken naar de werknemers van deze VN-organisatie. Na de brute slachtpartijen van twee terug in Zuid-Isral door Palestijnse terroristen, posten deze mensen allerlei vreugdevolle en terrorisme verheerlijkende teksten op hun sociale media (draadje):
[ twitter ]
Isral kan in de wereld op relatief weinig sympathie rekenen en heeft maar een paar bondgenoten die Israel blind volgen. Of de VN ook direct anti-semitisch is lijkt me een zware kwalificatie. Het is bekend dat de VN het erg vervelend vindt dat Isral ondanks de afgesloten (vredes)akkoorden met de VN toch doorgegaan is met bij bouwen nederzettingen en het uitbreiden van de bezetting (dat worden weer resoluties). Ook worden andere landen ontzien worden omdat die zich toch niks van de VN aantrekken of dat een Rusland of China hun veto gebruikt.
Naar mijn mening zegt het wel iets dat er zoveel resoluties tegen Isral worden aangenomen![]()
Ok, bedankt maar weer voor dit intermezzoquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb een soort ingebouwd mechanisme ontwikkeld. Wanneer iemand antisemitisme roept activeer ik en ga ik JUIST luisteren naar de inhoud. Deze term wordt veels te vaak misbruikt.
Geldt overigens ook voor de termen racisme en discriminatie. Maar daar irriteer ik me minder aan.
Jason.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik denk dat het voornaamste verschil tussen dit conflict en andere soortgelijke conflicten (Cyprus, West Sahara, Kasjmir etc.) is dat die nagenoeg compleet bevroren zijn en er vrij weinig incidenten de internationale politiek raken. Dit jaar alleen al zijn er waarschijnlijk meer doden in Israel/Palestina bij elkaar opgeteld dan bij de andere benoemde conflicten in de afgelopen 20 jaar samenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is belangrijke context die je geeft en fijn al die bronnen. Zo zegt het inderdaad niet zoveel dat er in het afgelopen jaar Isral in de VN 15 resoluties (veroordelingen, aansporingen, aanmaningen) heeft ontvangen en de rest van alle landen ter de wereld maar 13 resoluties.
Isral kan in de wereld op relatief weinig sympathie rekenen en heeft maar een paar bondgenoten die Israel blind volgen. Of de VN ook direct anti-semitisch is lijkt me een zware kwalificatie. Het is bekend dat de VN het erg vervelend vindt dat Isral ondanks afspraken met de VN toch doorgegaan is met bij bouwen nederzettingen en het uitbreiden van de bezetting (dat worden weer resoluties). Ook worden andere landen ontzien worden omdat die zich toch niks van de VN aantrekken of dat een Rusland zijn veto gebruikt.
Naar mijn mening zegt het wel iets dat er zoveel resoluties tegen Isral worden aangenomen![]()
klopt welquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, bedankt maar weer voor dit intermezzo
vaak als ik zie dat iemand de term antimetisme misbruikt kijk ik naar de usernaam en dan staat er BansheeboyOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
go figure
Hans
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
![]()
Gelukkig heeft Hamas 500km aan tunnels gegraven van EU geld waar al die onschuldige burgers waar ze zo mee lopen te pronken kunnen schuilen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:14 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig heeft Hamas 500km aan tunnels gegraven van EU geld waar al die onschuldige burgers waar ze zo mee lopen te pronken kunnen schuilen.
Ik zie er maar weinig van.![]()
![]()
Zojuist door livemap gepost; staat een hoop klaar nu bij de grensOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
is onder de grondquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
damned!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mag die in dezelfde lijst als "apogalist"?
ssstOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Hey, why not.quote:
Zeg nou zelf: "Antimetistisch Apogalist" maakt voor een mooie ondertitel.<signature here>.![]()
Ach ach, misschien moet je zelf eens het goede voorbeeld geven als je vind dat velen in hun bijdrages zo tekort schieten. Je kunt anderen als een 'autoritaire clown' wegzetten, na gedegen kritiek op de NPO, maar ga er dan eens op in?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Even zonder dollen, met veel (pro-)Isralirs kun je prima een gesprek voeren mensenrechten. Maar met een aanzienlijk deel ook niet. Een paar pagina's terug was er nog een autoritaire clown die de npo wilde saneren voor een gast met een geplagieerd betoog van Hannah Arendt.
Dat lijkt helaas te moeilijk. Dat wekt de indruk dat je helemaal geen gesprek wilt, maar voornamelijk gefrustreerd bent dat er hier te veel meningen zijn te lezen, waar je je niet in kunt vinden. En afgeven op die users is dan makkelijker dan inhoudelijk de discussie aan te gaan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ik weet mijn wachtwoord niet meerquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, why not.
Zeg nou zelf: "Antimetistisch Apogalist" maakt voor een mooie ondertitel.
ook nietquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Jij hebt nog meer excellijstjes dan chai geloof ik he?quote:got me a movie, I want you to know
Onjuistquote:
Ik heb die want dan zeggen ze het voor als ik verkeerd doegot me a movie, I want you to know
we gaan niet weer offtopic he hierOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Als je ziet wat er gaan is bij de UNRWA is dat gewoon lastig op een andere manier te verklaren dan antisemitisme. De leerboeken in hun scholen zijn al jaren doordrenkt met Jodenhaat en hier wordt weinig tot niets aan gedaan. Daarnaast kunnen dus verscheidene medewerkers op sociale media, zonder enig probleem terreur gericht op Isralische burgers verheerlijken. Dan is er natuurlijk binnen zo'n organisatie echt iets goed mis.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is belangrijke context die je geeft en fijn al die bronnen. Zo zegt het inderdaad niet zoveel dat er in het afgelopen jaar Isral in de VN 15 resoluties (veroordelingen, aansporingen, aanmaningen) heeft ontvangen en de rest van alle landen ter de wereld maar 13 resoluties.
Isral kan in de wereld op relatief weinig sympathie rekenen en heeft maar een paar bondgenoten die Israel blind volgen. Of de VN ook direct anti-semitisch is lijkt me een zware kwalificatie. Het is bekend dat de VN het erg vervelend vindt dat Isral ondanks de afgesloten (vredes)akkoorden met de VN toch doorgegaan is met bij bouwen nederzettingen en het uitbreiden van de bezetting (dat worden weer resoluties). Ook worden andere landen ontzien worden omdat die zich toch niks van de VN aantrekken of dat een Rusland of China hun veto gebruikt.
Naar mijn mening zegt het wel iets dat er zoveel resoluties tegen Isral worden aangenomen'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja jij begint he, maar goed, Frank Drebin haatte mij ook om deze reden... of nou ja, dat geloof ik maarquote:
De grootste misplaatste frame van de NPO is dat de palestijnen niks met Hamas te maken hebben.
maar die hebben er alles mee te maken. Teveel Palestijnen hebben er erop gestemd, teveel palestijnen geven die organisatie steun. Je kan niet zomaar 500km aan tunnels bouwen als de gehele palestijnse bevolking er zogenaamd niks mee te maken zou hebben.
In feite, Palestina is collectief verantwoordelijk voor Hamas en die terreur van hen. Zo werkt dat. Dat was in 1940 ook zo, de Duitse bevolking is met stemmen en steun, en een totaal gebrek aan oppositie, op een gegeven moment collectief verantwoordelijk. En ja, dan volgt collectieve straf.
Gaza 2023 is Berlijn in 1945. De bevolking krijgt lik op stuk voor haar virulente anti-semitisme en steun voor grof geweld.![]()
ooeeeeeh drebin is ook wel een naam die me bekend voorkomt!
wie was jij vroegerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:33 schreef sp3c het volgende:
wie was jij vroeger
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Frank_Drebingodquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:33 schreef sp3c het volgende:
wie was jij vroeger
KLB SC oude garde mist hem nog elke dag. Kon gewoon korte metten maken met elke discussie![]()
![]()
quote:
edit: fuck it joh, dan nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zionist logicIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
totaal niet gekliktquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Gatver wat een misselijke kwal is die papzak.quote:ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
kan wel
die figuren zijn #madOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Daarom is het concept van de 'onschuldige Palestijn' ook voor een aanzienlijk deel een fabel. Het is een product van A) gaslighting afkomstig van de Islamtische wereld en B) woke activisten, die een hele eigen realiteit rondom 'de Palestijn' hebben gevormd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:32 schreef Homey het volgende:
De grootste misplaatste frame van de NPO is dat de palestijnen niks met Hamas te maken hebben.
maar die hebben er alles mee te maken. Teveel Palestijnen hebben er erop gestemd, teveel palestijnen geven die organisatie steun. Je kan niet zomaar 500km aan tunnels bouwen als de gehele palestijnse bevolking er zogenaamd niks mee te maken zou hebben.
In feite, Palestina is collectief verantwoordelijk voor Hamas en die terreur van hen. Zo werkt dat. Dat was in 1940 ook zo, de Duitse bevolking is met stemmen en steun, en een totaal gebrek aan oppositie, op een gegeven moment collectief verantwoordelijk. En ja, dan volgt collectieve straf.
Gaza 2023 is Berlijn in 1945. De bevolking krijgt lik op stuk voor haar virulente anti-semitisme en steun voor grof geweld.
Ik heb het al eerder gezegd in deze reeks: Palestijnen die oprecht tegen Hamas zijn, niet weg kunnen en slachtoffer zijn van bombardementen. Ja, dat is er erg, dat is tragisch en daar moeten we medelijden mee hebben. Maar de talloze burgers die terrorisme verheerlijken en dansend door de straten gaan als er een Isralisch dorp wordt afgeslacht en vervolgens zelf een raket op het dak krijgen, daar hoeven we totaal geen medelijden mee te hebben.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
daar moet je blij mee zijnquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee dat je zo zonder schaamte zo denkt. Begrijp er echt niets vanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
trots zelfsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Hier gaat iets gruwelijk misquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
edit: fuck it joh, dan niet“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
als Drebin vroeger voor je is zal ik je vertellen dat ik Insomaniac echt mis, wat een lekker wijf was datquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:33 schreef sp3c het volgende:
wie was jij vroeger
Drebin
Wie of wat is Jason eigenlijk in de context van dit topic?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
weet niemandquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef Molo het volgende:
Drebin
Wie of wat is Jason eigenlijk in de context van dit topic?picsquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
als Drebin vroeger voor je is zal ik je vertellen dat ik Insomaniac echt mis, wat een lekker wijf was datOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ruilen, inclusief IJskonijn.zipquote:got me a movie, I want you to know
dat feestje heb ik gemistquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ruilen, inclusief IJskonijn.zipOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ik mis al dat soort feestjes
ik zit gewoon in mijn happy plave en fuck jullie allemaal, nou en, is wat het isOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Denk niet dat iemand jouw propagandadumps nog bekijkt dus ik zou mezelf de moeite besparenquote:Huilen dan.![]()
IJsmeis.rar bedoel je?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ruilen, inclusief IJskonijn.zip![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:34 schreef sp3c het volgende:
gelukkig is @:nattekrant er niet, die zou helemaal klaarkomen van de Antimetistisch
dagenlangAch hou toch op man.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:32 schreef Homey het volgende:
Gaza 2023 is Berlijn in 1945. De bevolking krijgt lik op stuk voor haar virulente anti-semitisme en steun voor grof geweld.
Dus elke Duitser is verantwoordelijk voor Hitler?
Elke Rus voor Poetin?
Doe even normaal manEn er zijn nog mensen die je post liken ook
Goed praten van massale bombardementen BEWUST op burgers.
Het goed praten van het onthouden van water, voedsel en medicatie voor BURGERS.
WalgelijkGewoon te walgelijk voor woorden
Dat heeft helemaal niets met antisemitisme te maken, maar met een mens zijn.
Isral is een walgelijke terroristen staat dat Palestina al tientallen jaren onderdrukt.
En ja ook Hamas is afschuwelijk, maar goed praten van massaal uitmoorden van burgers![]()
![]()
![]()
![]()
.rar idd
Was dat niet ijsmeis of was dat weer iets anders.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ruilen, inclusief IJskonijn.zipRecht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Echt het aantal pro-oorlogs misdaden figuren hier is echt te misselijk voor woorden
Hoe kun je al die misdaden tegen burgers goedpraten?
Het uitmoorden van burgers? Wat inmiddels wel heel dicht tegen genocide aan zit.![]()
ik weet niet of het bewust op burgers isquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Elke Rus voor Poetin?
Isral is een walgelijke terroristen staat dat Palestina al tientallen jaren onderdrukt.
En ja ook Hamas is afschuwelijk, maar goed praten van massaal uitmoorden van burgers![]()
![]()
ik snap dat ze er bewust van zijn dat er burgerslachtoffers gaan vallen maar dat ze doelgericht burgers probleren te killen zie ik geen bewijs vanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa die bedoel ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Was dat niet ijsmeis of was dat weer iets anders.
wor ook een dagje ouder he
heel veel dagjesgot me a movie, I want you to know
volgen mij meis iddquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Was dat niet ijsmeis of was dat weer iets anders.
maar dat heb ik dus gemistOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Genocide lukt niet echt, gezien de bevolkingsgroei. Tevens is er nog een grote Palestijnse groep op de westbank.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Echt het aantal pro-oorlogs misdaden figuren hier is echt te misselijk voor woorden
Het uitmoorden van burgers? Wat inmiddels wel heel dicht tegen genocide aan zit.
Of wat is jouw definitie van genocide?![]()
kutzooi... ik ga patatjes maken flikker op allemaalgot me a movie, I want you to know
deze man heeft ook de invasie meegemaakt jongonsquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa die bedoel ik
wor ook een dagje ouder he
heel veel dagjes
@QarradOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Roti hier.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
kutzooi... ik ga patatjes maken flikker op allemaal
Suriname staat achter Isral. Veel joden hier ook.![]()
zo maak je Fouads hequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze man heeft ook de invasie meegemaakt jongons
@:qarrad
ik wil maar zeggen
!!!got me a movie, I want you to know
Ik zei nog zo tegen Napoleon: geen bommetje!!!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze man heeft ook de invasie meegemaakt jongons
@:qarrad![]()
mwahquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Genocide lukt niet echt, gezien de bevolkingsgroei. Tevens is er nog een grote Palestijnse groep op de westbank.
Of wat is jouw definitie van genocide?
de palestijnen hebben genocide in hun manifest staan
hamas iig, lukt ook nog niet echtOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
hij had moeten luisterenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zei nog zo tegen Napoleon: geen bommetje!!!Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik zei nog tegen methusalem, 'en dan halen we morgen de zijwieltjes van je fietsje'quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zei nog zo tegen Napoleon: geen bommetje!!!
zo'n leuk kind
Boo fucking hoo...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Het uitmoorden van burgers? Wat inmiddels wel heel dicht tegen genocide aan zit.![]()
![]()
het is hier altijd wel gezelliger met klodders en zonder al deze bejaardenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
thumbs up is niet gepast, dus zo maarquote:got me a movie, I want you to know
Die hebben flink wat uit te leggenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hopen toch dat dat niet gaat gebeuren.
Israel moet toch wel begrijpen dat je een ziekenhuis niet zo maar evacueert en zeker niet in deze omstandigheden![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
thumbs up is niet gepast, dus zo maarVerhalen gaan dat Hamas in de ziekenhuizen zit onder andere, maar hiermee naai je natuurlijk ook vooral de burgers als je met bommen gaat gooien...quote:![]()
quote:
Ongelooflijk laf. En triest dit.![]()
Om je daar te verstoppen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ja dan alsnog gooi je geen operationeel ziekenhuis platquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:12 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Verhalen gaan dat Hamas in de ziekenhuizen zit onder andere, maar hiermee naai je natuurlijk ook vooral de burgers als je met bommen gaat gooien...![]()
Laat Isral hun intelligencr op dit vlak maar inzien. Dit zijn heftige stappen en kan echt werkelijk waar niet als je niet een extreem goede reden voor hebtquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:12 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Verhalen gaan dat Hamas in de ziekenhuizen zit onder andere, maar hiermee naai je natuurlijk ook vooral de burgers als je met bommen gaat gooien...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En hoe vaak was het terecht? Juist ja.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
klopt wel
vaak als ik zie dat iemand de term antimetisme misbruikt kijk ik naar de usernaam en dan staat er Bansheeboy
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Al jaren bekend een oorlogsmisdaad. Maar zoals we weten zal Isral wel weer de schuld krijgen van alles.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Om je daar te verstoppen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zie graag de bewijzen ervan na dat bombardementquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Om je daar te verstoppen.
Zieke shit all over the placeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij hebben ze half geen idee hoeveel tunnels en ondergrondse ruimte er zijn. Al die bommen raken Hamas niet als die 10 meter onder de grond zitten. De burgers zullen wel niet in de tunnels mogen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Om je daar te verstoppen.![]()
Wellicht zijn er ook andere methoden om ze uit te roken?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Al jaren bekend een oorlogsmisdaad. Maar zoals we weten zal Isral wel weer de schuld krijgen van alles."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is ook nogal een onmogelijke situatie als het kloptquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:14 schreef bitterbal het volgende:
Is alsnog een beslissing die israel dan zou maken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ongelofelijk makkelijk om wat de Isralische overheid je wil doen laten geloven klakkeloos aan te nemen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Om je daar te verstoppen.
Het zou best kunnen hoor, maar laten we niet doen alsof Isralische propagandafilmpjes een betrouwbare bron van informatie zijn.Huilen dan.![]()
Nou ja, het is waarschijnlijk de grootste vorm van SM onder jongeren en ik neem aan dat je niet gelooft in jongeren die het nieuws op tv volgen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:39 schreef Slayage het volgende:
Dat jongeren de Isralische staatspropaganda niet geloven komt door TikTok y'all![]()
Ik zou voor propaganda onder jongeren altijd TikTok gebruiken.
Doet me een beetje denken aan de tekenfilms van de jaren '80 waar de slechterik via de tv probeerde mensen te hypnotiseren. Toen was het gewoon grappig en absurd.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En ook wel benieuwd hoe dit aangelegd is. Qua materiaal en kennis ook niet meest eenvoudige bouwwerkjequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel knap gemaakt. Ik houd daar wel van, alles recht, lange gangen, donkere muren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ja dat wel maar alsnogquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Is ook nogal een onmogelijke situatie als het klopt![]()
Helemaal mee eens. Kut-Hamas!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Ovide en zijn vriendjesquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, het is waarschijnlijk de grootste vorm van SM onder jongeren en ik neem aan dat je niet gelooft in jongeren die het nieuws op tv volgen.
Ik zou voor propaganda onder jongeren altijd TikTok gebruiken.
Doet me een beetje denken aan de tekenfilms van de jaren '80 waar de slechterik via de tv probeerde mensen te hypnotiseren. Toen was het gewoon grappig en absurd.![]()
Pi de slang met zijn hypnose-ogen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ja wat ik al weken loop te janken is dat zowel Isral als de Palestijnen het slachtoffer zijn van Hamas.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:12 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Verhalen gaan dat Hamas in de ziekenhuizen zit onder andere, maar hiermee naai je natuurlijk ook vooral de burgers als je met bommen gaat gooien...got me a movie, I want you to know
Weet je meteen waarom dat ziekenhuis ontruimd moest worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Om je daar te verstoppen.Zonder wrijving geen glans![]()
Is gewoon een 'artist impression' met een onbekend waarheidsgehalte.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Molo het volgende:
[..]
En ook wel benieuwd hoe dit aangelegd is. Qua materiaal en kennis ook niet meest eenvoudige bouwwerkjeHuilen dan.![]()
Ach joh, dat hoofdkwartier onder Al-Shifa is het slechtst bewaarde geheim van het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ongelofelijk makkelijk om wat de Isralische overheid je wil doen laten geloven klakkeloos aan te nemen.
Het zou best kunnen hoor, maar laten we niet doen alsof Isralische propagandafilmpjes een betrouwbare bron van informatie zijn.![]()
Aan de andere kant zou ik ook niet perse geloven dat ze een ziekenhuis zo maar zouden bombarderen omdat het kan. Denk dat er wel iets van waarheid in zit dat Hamas daar ergens gaat zitten. Maar de proportionaliteit is wel weg. Lijkt erop dat ze zo 20 burgerslachtoffers voor lief nemen als er maar eventueel een potentieel Hamas doel is geraakt....quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ongelofelijk makkelijk om wat de Isralische overheid je wil doen laten geloven klakkeloos aan te nemen.
Het zou best kunnen hoor, maar laten we niet doen alsof Isralische propagandafilmpjes een betrouwbare bron van informatie zijn.![]()
En wat zegt dat over de kans dat ze daar dan ook daadwerkelijk zitten? Zoals ik zei: het kan. Maar het kan ook dat ze ondertussen ergens anders een tunneltje uitgespit hebben.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach joh, dat hoofdkwartier onder Al-Shifa is het slechtst bewaarde geheim van het Midden-Oosten.Huilen dan.![]()
Een onmogelijke keuze die israel moet maken. Dat hoofdkwartier zit daar al een jaar of 25, dus dat slopen dat zal vast en zeker een heel zware klap voor Hamas zijn. Maarja er zit wel een ziekenhuis bovenop![]()
SC begint vroeg vandaag zegquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:05 schreef sp3c het volgende:
het is hier altijd wel gezelliger met klodders en zonder al deze bejaarden
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
die is al een tijdje wegquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou ik ook niet perse geloven dat ze een ziekenhuis zo maar zouden bombarderen omdat het kan. Denk dat er wel iets van waarheid in zit dat Hamas daar ergens gaat zitten. Maar de proportionaliteit is wel weg. Lijkt erop dat ze zo 20 burgerslachtoffers voor lief nemen als er maar eventueel een potentieel Hamas doel is geraakt....![]()
Genocide gepleegd op een bevolking die iedere twintig jaar in omvang verdubbelt....quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Het uitmoorden van burgers? Wat inmiddels wel heel dicht tegen genocide aan zit.
[ Bericht 0% gewijzigd door bertrandtraore op 27-10-2023 17:33:43 ]![]()
Terreurorganisaties zijn gewoon meedogenloos, gebruiken het volk dat ze pretenderen te beschermen als schild. Totaal geen eer bij deze mannen, niets behalve puur onvervalst kwaad.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:20 schreef opgebaarde het volgende:
Een onmogelijke keuze die israel moet maken. Dat hoofdkwartier zit daar al een jaar of 25, dus dat slopen dat zal vast en zeker een heel zware klap voor Hamas zijn. Maarja er zit wel een ziekenhuis bovenopgot me a movie, I want you to know
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Elke Rus voor Poetin?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Lees "een vrouw in Berlijn"quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ach hou toch op man.
\
succesgot me a movie, I want you to know
Is wel iemand die spoke person is voor de Isralische overheid, niet een anoniem twitter account.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:25 schreef bitterbal het volgende:
nou misschien is die tweet niet waar
Waarom zou Isral dit graag naar buiten brengen?![]()
Ja dat kan, dat ze net even patat aan het halen zijn of de frituurpan elders hebben opgesteld inmiddels. Dat wil niet zeggen dat het er nooit geweest is, er niet meer is en dat het geen smerige tactiek is geweest om daar te gaan zitten. Het is ook niet dat dit de enige plek is waar kwartier is gemaakt, dit is een structureel gegeven bij Hamas. En ja, naar aanleiding van 7 oktober neemt Isral daarom genoegen met een hele ruime foutmarge qua collateral damage.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat zegt dat over de kans dat ze daar dan ook daadwerkelijk zitten? Zoals ik zei: het kan. Maar het kan ook dat ze ondertussen ergens anders een tunneltje uitgespit hebben.
Misselijkmakend, alles.![]()
ja dat ze kunnen zeggen dat ze hebben gewaarschuwd?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Is wel iemand die spoke person is voor de Isralische overheid, niet een anoniem twitter account.
Waarom zou Isral dit graag naar buiten brengen?
geen idee.![]()
![]()
De vraag is of "proportionaliteit" telt bij het uitwissen van een terreurorganisatie, ik herinner me namelijk een Mosul....quote:
Punt is gewoon, zolang Hamas zich niet onvoorwaardelijk overgeeft en alle gijzelaars per direct vrijlaat is er geen enkele reden tot proportionaliteit. Want, onderhandelen met terreur is gewoon geen optie.got me a movie, I want you to know
ja dat ze hamas kapot schieten boeit mij niet maar al die burgers die daarbij worden gedood wel. saquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De vraag is of "proportionaliteit" telt bij het uitwissen van een terreurorganisatie, ik herinner me namelijk een Mosul....
Punt is gewoon, zolang Hamas zich niet onvoorwaardelijk overgeeft en alle gijzelaars per direct vrijlaat is er geen enkele reden tot proportionaliteit. Want, onderhandelen met terreur is gewoon geen optie.![]()
Hoe kun je dat nou zeggen als IDF bewust de burgers waarschuwt om te evacueren voordat ze bombarderen. Dat is toch precies het tegenovergestelde dat ze bewust burgers NIET proberen te raken, laat staan "massaal uitmoorden". Waar verzin je dat nou helemaal?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Elke Rus voor Poetin?
![]()
![]()
Ach ach, meerdere media hadden hier jaren terug al over bericht hoor. Je denkt toch niet serieus dat men zo'n hele video gewoon even uit de duim zuigt? De meeste dingen die vanuit het Isralische leger komen zijn relatief betrouwbaar, dat is immers een officieel leger van een legitiem en democratisch land. Geen groep fundamentalistische terroristen zoals Hamas.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor, maar laten we niet doen alsof Isralische propagandafilmpjes een betrouwbare bron van informatie zijn.
Why Hamas stores its weapons inside hospitals, mosques and schools
Top Secret Hamas Command Bunker in Gaza Revealed'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee, maar zowel in Duitsland en Rusland was en is er een behoorlijk probleem qua massale steun voor een destructief regime. Of niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Elke Rus voor Poetin?
Nee, ondanks de aanwezigheid van burgers denk ik eerder.quote:Goed praten van massale bombardementen BEWUST op burgers.Eens.quote:Het goed praten van het onthouden van water, voedsel en medicatie voor BURGERS.
Ik heb hier niemand het massaal uitmoorden van burgers goed zien praten.quote:Dat heeft helemaal niets met antisemitisme te maken, maar met een mens zijn.
![]()
![]()
Uit het artikel van @Momo:quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Molo het volgende:
[..]
En ook wel benieuwd hoe dit aangelegd is. Qua materiaal en kennis ook niet meest eenvoudige bouwwerkjequote:The Israelis are so sure about the location of the Hamas bunker, however, not because they are trying to score propaganda points, or because it has been repeatedly mentioned in passing by Western reporters—but because they built it. Back in 1983, when Israel still ruled Gaza, they built a secure underground operating room and tunnel network beneath Shifa hospital—which is one among several reasons why Israeli security sources are so sure that there is a main Hamas command bunker in or around the large cement basement beneath the area of Building 2 of the Hospital, which reporters are obviously prohibited from entering.![]()
Het is diep treurig. Maar de eisen zijn niet onredelijk, en wanneer daaraan wordt voldaan kan er pas een nieuwe fase aanbreken. Hamas kan niet vergeven worden en die gijzelaars moeten gewoon allemaal vrij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat ze hamas kapot schieten boeit mij niet maar al die burgers die daarbij worden gedood wel. sagot me a movie, I want you to know
Het is ook een bespottelijk idee dat het Isralische leger bewust burgers zou bombarderen. Als men alle bombardementen zo weinig slachtoffers maakt doen ze dan echt iets fout. En je kunt ook aan de bombardementen zelf wel zien hoe gericht men te werk gaat. Dat is precisiewerk om juist zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen:quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:30 schreef Alov het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen als IDF bewust de burgers waarschuwt om te evacueren voordat ze bombarderen. Dat is toch precies het tegenovergestelde dat ze bewust burgers NIET proberen te raken, laat staan "massaal uitmoorden". Waar verzin je dat nou helemaal?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
nee maar je kan niet alle burgers straffen voor hamas.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Het is diep treurig. Maar de eisen zijn niet onredelijk, en wanneer daaraan wordt voldaan kan er pas een nieuwe fase aanbreken. Hamas kan niet vergeven worden en die gijzelaars moeten gewoon allemaal vrij.
Vind ik.![]()
Owh wanneer Rusland het doet dan doen we met zijn allen ''BOEEEEHHHH vuilakken! hoe Durven ze!!''.quote:
Doet Israel hetzelfde dan juicht heel Nederland.
Beetje hypocriet of niet dan?![]()
En er is ook de wetenschap dat er afzwaaiers, fouten en een foutmarge qua geschatte omstanders bestaat en vooral de wetenschap dat ze wat bepaalde kopstukken betreft zonder met de ogen te knipperen een heel gebouw zullen willen meenemen voor de zekerheid, ongeacht of daar een bruiloft, een peuterzaal n een bejaardenclub tegelijk in zit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook een bespottelijk idee dat het Isralische leger bewust burgers zou bombarderen. Als men alle bombardementen zo weinig slachtoffers maakt doen ze dan echt iets fout. En je kunt ook aan de bombardementen zelf wel zien hoe gericht men te werk gaat. Dat is precisiewerk om juist zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen:
[ twitter ]![]()
ze verwachten dat er nog zeker 1000 lichamen onder het puin liggen in gaza. Dus met dat precisie bombaderen zal het wel ook wel meevallen![]()
De tunnels waar ik van de week echte filmpjes van zag zagen er best stevig en goed aangelegd uit. Kilometers lang.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is gewoon een 'artist impression' met een onbekend waarheidsgehalte.
Daar zit serieuze ingenieurswerk achterOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Waar zie jij juichende Nederlanders? Serieus?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh wanneer Rusland het doet dan doen we met zijn allen ''BOEEEEHHHH vuilakken! hoe Durven ze!!''.
Hamas verschuilt zich achter die burgers en Isral is het wel zat en maakt het niet meer zoveel uit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar je kan niet alle burgers straffen voor hamas.
Vind ik.
Die burgers zitten tussen a rock and a hard place.
Intolerant voor intolerantie![]()
Israel doet helemaal niet hetzelfde... Wat voor logica is dit nou weer?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:41 schreef bianconeri het volgende:
Owh wanneer Rusland het doet dan doen we met zijn allen ''BOEEEEHHHH vuilakken! hoe Durven ze!!''.
![]()
Uhm? Omdat Isral alle schuld ook verdient te krijgen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Al jaren bekend een oorlogsmisdaad. Maar zoals we weten zal Isral wel weer de schuld krijgen van alles.
Isral pleegt vele terroristen daden, pleegt walgelijke oorlogsdaden tegen de mensheid.
Waarom zouden ze dan niet de schuld krijgen?![]()
Isral bombardeert burgers en hulpdiensten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Israel doet helemaal niet hetzelfde... Wat voor logica is dit nou weer?
Doet Rusland ook.
En bezet andere gebieden, al tientallen jaren. Rusland ook.
Zit vrij weinig verschil in.![]()
In dit topic zie je genoeg mensen die alles goedpraten wat Isral aan het uitspoken is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waar zie jij juichende Nederlanders? Serieus?
Die al die oorlogsmisdaden goedpraten.
Kijk alleen al naar degenen die ik quote.![]()
ja israel is boos maar niets voor niets zijn er steeds meer geluiden die israel oproepen het wat kalmer aan te doenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas verschuilt zich achter die burgers en Isral is het wel zat en maakt het niet meer zoveel uit.
Die burgers zitten tussen a rock and a hard place.
besides stel dat ze op deze manier hamas uitschakelen, wat met de generatie nu opgroeit vol haat en woede richting israel![]()
Dat jij het verschil niet ziet zegt meer iets over jou.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:44 schreef bianconeri het volgende:
Isral bombardeert burgers en hulpdiensten.
Doet Rusland ook.
En bezet andere gebieden, al tientallen jaren. Rusland ook.
Zit vrij weinig verschil in.![]()
En als dat niet gebeurd straffen we de regular Palestine door ze hun brood en beleg (denk daarbij aan allerlei soorten vleeswaren en pittige kaasjes) te ontzeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Het is diep treurig. Maar de eisen zijn niet onredelijk, en wanneer daaraan wordt voldaan kan er pas een nieuwe fase aanbreken. Hamas kan niet vergeven worden en die gijzelaars moeten gewoon allemaal vrij.
Gaat nergens over.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
In tegenstelling tot nu, waar ze met liefde en een natte broek kijken naar de Israliquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja israel is boos maar niets voor niets zijn er steeds meer geluiden die israel oproepen het wat kalmer aan te doen
besides stel dat ze op deze manier hamas uitschakelen, wat met de generatie nu opgroeit vol haat en woede richting israel
Intolerant voor intolerantie![]()
https://www.nu.nl/303767/(...)scalatie-dreigt.html
VS slaat terug na aanvallen in Syri en Irak: 'Verdere escalatie dreigt'
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Iran lopen op na aanvallen op Amerikaanse troepen in het Midden-Oosten. Biden heeft na waarschuwingen teruggeslagen en experts houden rekening met meer geweld.![]()
nou nee maar denk dat niemand van ons met liefde naar ze zou kijken als wij in gaza zouden wonenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:47 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
In tegenstelling tot nu, waar ze met liefde en een natte broek kijken naar de Israli![]()
Nee hoor, als bepaalde plekken worden gebruikt voor oorlogsvoering zijn deze een legitiem doelwit. Anders zou je het partijen namelijk stimuleren om burgers als menselijk schild te gebruiken om immuniteit te creren. Strijdende partijen zijn aan hun zijde verantwoordelijk voor hun eigen burgers. Sommigen lijken in deze kwestie echter de denken dat Isral verantwoordelijk is voor zowel de burgers aan hun kant als die aan Palestijnse kant, dat klopt niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:14 schreef bitterbal het volgende:
Is alsnog een beslissing die israel dan zou maken.
Zie ook het internationale oorlogsrecht en de uitleg van deze Britse militair deskundige voor Sky:quote:Rule 97. The use of human shields is prohibited
In the context of international armed conflicts, this rule is set forth in the Third Geneva Convention (with respect to prisoners of war), the Fourth Geneva Convention (with respect to protected civilians) and Additional Protocol I (with respect to civilians in general). Under the Statute of the International Criminal Court, “utilizing the presence of a civilian or other protected person to render certain points, areas or military forces immune from military operations” constitutes a war crime in international armed conflicts.
Bron'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Als ze geen brood hebben, heet het dan nog wel beleg?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En als dat niet gebeurd straffen we de regular Palestine door ze hun brood en beleg (denk daarbij aan allerlei soorten vleeswaren en pittige kaasjes) te ontzeggen.
Gaat nergens over.
En dit argument gebruikt Israel ook. Een loop, ad infinitum etc.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En als dat niet gebeurd straffen we de regular Palestine door ze hun brood en beleg (denk daarbij aan allerlei soorten vleeswaren en pittige kaasjes) te ontzeggen.
Gaat nergens over.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Israell kan er voor kiezen om het ziekenhuis niet te bombarderen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, als bepaalde plekken worden gebruikt voor oorlogsvoering zijn deze een legitiem doelwit. Anders zou je het partijen namelijk stimuleren om burgers als menselijk schild te gebruiken om immuniteit te creren. Strijdende partijen zijn aan hun zijde verantwoordelijk voor hun eigen burgers. Sommigen lijken in deze kwestie echter de denken dat Isral verantwoordelijk is voor zowel de burgers aan hun kant als die aan Palestijnse kant, dat klopt niet.
Zie ook het internationale oorlogsrecht en de uitleg van deze Britse militair deskundige voor Sky:
[..]
[ twitter ]![]()
Hamas kan er voor kiezen om het ziekenhuis niet te bombarderen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Israell kan er voor kiezen om het ziekenhuis niet te bombarderen.
FTFY“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Hamas moet kiezen hun hoofdkwartier niet onder een ziekenhuis te vestigen. Je wijst naar de verkeerde partij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Israell kan er voor kiezen om het ziekenhuis niet te bombarderen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ja maar van terroristen verwacht je niet beter toch. Israel als beschaafde staat kan anders kiezen
maar goed dat vind ik![]()
Yep, maar zij zijn een land en zouden zich niet als terroristen moeten gedragen. Ze veroordelen Hamas maar ze gedragen zich wel als hen. Al is het wel langs meer sociaal geaccepteerde paden. Het netto effect is echter meer nog meer onschuldige slachtoffers. Dus het is terreur vs terreur. Ik kan er niks anders van maken Jason.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dit argument gebruikt Israel ook. Een loop, ad infinitum etc.
Jason.
Gelukkig hadden de geallieerden daar in de tweede Wereldoorlog minder problemen mee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar je kan niet alle burgers straffen voor hamas.
Vind ik.
Vind ik.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Ze zullen in ieder geval niet schieten vanuit hun hoofdkwartier dus wat dat betreft geef ik de keuze een 7/10.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:51 schreef HowardRoark het volgende:
Hamas moet kiezen hun hoofdkwartier niet onder een ziekenhuis te vestigen. Je wijst naar de verkeerde partij.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dat hebben ze zo te lezen dus al sinds start van dat hoofdkwartier van Hamas daar idd bewust niet gedaanquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Israell kan er voor kiezen om het ziekenhuis niet te bombarderen.
Waarom bleef dat ziekenhuis daar operationeel terwijl er Hamas overal in en rond zat? Betaald met ontwikkelingsgeld ook grotendeelsOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is Vietnam scenario en dan ben je altijd zwaar kwetsbaar en vaak de Sjaak als invallende partijquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:54 schreef bitterbal het volgende:
kunnen ze die tunnels niet met een grondoffensief vernietigen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is het idee ja. Maarja het is even groot als de helft van het metrostelsel van NY (wat bekend is althans) en gaat tot 70 meter diep. Dus dat zal alsnog wel wat werk zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:54 schreef bitterbal het volgende:
kunnen ze die tunnels niet met een grondoffensief vernietigen?
In feite ligt er onder gaza een tweede 'schaduw' stad.
Gok ook dat ze slim genoeg zijn om zware deuren tussen stukken te plaatsen die dicht kunnen in geval van explosies/water/gas.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://pbs.twimg.com/media/F9V0A9_a4AEOvow?format=jpg&name=smallquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook een bespottelijk idee dat het Isralische leger bewust burgers zou bombarderen. Als men alle bombardementen zo weinig slachtoffers maakt doen ze dan echt iets fout. En je kunt ook aan de bombardementen zelf wel zien hoe gericht men te werk gaat. Dat is precisiewerk om juist zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen:
[ twitter ]![]()
Die hulpgoederen, kunnen die trouwens niet per zee worden aangevoerd?
Enorme kustlijn daaro aanwezigOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
zijn trouwens ook chirurgen aangekomen in gaza vandaag. Weet niet hoeveel ziekenhuizen er nu nog operationeel zijn
Chirurgisch team van Rode Kruis aangekomen in Gaza
Een chirurgisch team en een explosievenexpert van het Internationale Comit van het Rode Kruis (ICRC) zijn aangekomen in Gaza. De tien deskundigen waren al een tijdje beschikbaar om hulp te verlenen in het gebied, maar konden eerder niet de grens bij Egypte over. Het is de eerste keer dat chirurgen van het Rode Kruis het gebied hebben kunnen bereiken.
De artsen zullen in ziekenhuizen in Gaza ondersteuning bieden en operaties uitvoeren. "Deze cruciale humanitaire hulp geeft een beetje verlichting, maar het is niet genoeg", zegt de regionale ICRC-directeur Fabrizio Carboni. "Veilige, duurzame toegang tot hulpverlening is dringend nodig."
https://nos.nl/collectie/(...)etaanval-op-tel-aviv![]()
Nee, want Israel heeft een blokkade op zee gemaakt. (al heel lang trouwens)quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:58 schreef Molo het volgende:
Enorme kustlijn daaro aanwezigOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Frankrijk heeft een immens groot schip naar gaza gestuurd waar men ook medische hulp kan verlezen las ik 2 dagen terug dacht ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:58 schreef Molo het volgende:
Enorme kustlijn daaro aanwezig![]()
Eens zien welke wereldverbeteraars clubjes deze oorlogsdaad veroordelen, een militaire basis onder een ziekenhuis, de Hamas tactiek.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Inzien dat ze fout zaten net als de Duitsers toen hun hele land in puin geschoten was.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja israel is boos maar niets voor niets zijn er steeds meer geluiden die israel oproepen het wat kalmer aan te doen
besides stel dat ze op deze manier hamas uitschakelen, wat met de generatie nu opgroeit vol haat en woede richting israel
Al zal het hier wat anders liggen, dat snap ik wel“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
mja kan je toch niet met elkaar vergelijkenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Inzien dat ze fout zaten net als de Duitsers toen hun hele land in puin geschoten was.
Al zal het hier wat anders liggen, dat snap ik wel![]()
![]()
Valt mee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet of niet dan?Incelfrikandel![]()
En dan wordt er een afweging gemaakt om je eigen soldaten te sparen ten koste van colateral damage. Tactisch gezien de logische keuze.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is Vietnam scenario en dan ben je altijd zwaar kwetsbaar en vaak de Sjaak als invallende partij
Volgens mij is Isral het punt voorbij dat het zich laat benvloeden door de mening van de rest van de wereld. Dit plan wordt doorgezet, eigen mensen eerst, geen concessies.![]()
Dat accepteert Israel toch niet? Anders had dat via Egypte wel gegaanquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:58 schreef Molo het volgende:
Enorme kustlijn daaro aanwezig“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Binnen de Red–Green Alliance zullen dat er weinigen zijn. Die kijken immers alleen naar wat Isral doet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:59 schreef Tekaschi het volgende:
Eens zien welke wereldverbeteraars clubjes deze oorlogsdaad veroordelen, een militaire basis onder een ziekenhuis, de Hamas tactiek.
[ twitter ]Dat mag niet. En Hamas zal daar ook (natuurlijk op verschillende plekken) de gijzelaars vasthouden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:03 schreef bitterbal het volgende:
Ze kunnen die tunnels zeker niet volspuiten met een dodelijk gas ofzo?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
500km tunnel, 2x2meter volgens berichten. Dat is 8.000.000m3 (bijna zoveel inhoud als de gotthard tunnel), is dat uberhaupt mogelijk?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:03 schreef bitterbal het volgende:
Ze kunnen die tunnels zeker niet volspuiten met een dodelijk gas ofzo?
En daarbij zitten de gijzelaars ook in de tunnel
Ik zie jou al rondjes rennen in je blote kont.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:03 schreef bitterbal het volgende:
Ze kunnen die tunnels zeker niet volspuiten met een dodelijk gas ofzo?![]()
ik heb geen ideequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
500km tunnen, 2x2meter volgens berichten. Dat is 8.000.000m3 (bijna zoveel inhoud als de gotthard tunnel), is dat uberhaupt mogelijk?![]()
zou wel iets te makkelijk gedacht zijn denk ik ja![]()
Waarom mag dat niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Binnen de Red–Green Alliance zullen dat er weinigen zijn. Die kijken immers alleen naar wat Isral doet.
[..]
Dat mag niet. En Hamas zal daar ook (natuurlijk op verschillende plekken) de gijzelaars vasthouden.![]()
Dat jij niet inhoudelijk kan reageren op inhoudelijk reacties zegt meer over jou.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij het verschil niet ziet zegt meer iets over jou.
Niet over het verschil dat er niet is.
En goed praten van bombardementen op burgers en uithongeren van burgers goed praten bij Israel en niet bij Rusland. Is gewoon hypocriet.![]()
En de gijzelaars zitten ook in de tunnels (zie edit, je was te snelquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik heb geen idee![]()
zou wel iets te makkelijk gedacht zijn denk ik ja)
Ik zit te denken aan water. Hamas haat natte voetjes.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:03 schreef bitterbal het volgende:
Ze kunnen die tunnels zeker niet volspuiten met een dodelijk gas ofzo?![]()
Owh ja want alles helemaal kapot gooien met bommen waarbij alles en iedereen dood gaat zorgt er dan zeker niet voor dat diezelfde gegijzelden niet dood gaanquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
500km tunnel, 2x2meter volgens berichten. Dat is 8.000.000m3 (bijna zoveel inhoud als de gotthard tunnel), is dat uberhaupt mogelijk?
En daarbij zitten de gijzelaars ook in de tunnel![]()
En ook nog een heleboel onschuldigen.![]()
Het gebruik van chemische wapens betreft een oorlogsmisdaad.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja goh.... Net als die duizenden onschuldige burgers.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:06 schreef bitterbal het volgende:
nou ja zal mij niets verbazen als israel die gijzelaars als nevenschade ziet
En de tientallen VN medewerkers.![]()
ah uiteraardquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gebruik van chemische wapens betreft een oorlogsmisdaad.![]()
WHO: duizend lichamen onder puin
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zegt dat het vanuit de Gazastrook schattingen heeft doorgekregen van het aantal mensen dat nog onder het puin van platgebombardeerde gebouwen ligt. Het zou gaan om meer dan duizend lichamen, zei WHO-vertegenwoordiger Peeperkorn vanuit Jeruzalem.
Hij zei ook dat de WHO niet twijfelt aan de dodentallen die het door Hamas aangestuurde gezondheidsministerie in Gaza meldt. De afgelopen jaren zijn die cijfers volgens hem betrouwbaar gebleken. Volgens het gezondheidsministerie zijn tot nu toe meer dan 7000 mensen gedood.
Als het zo makkelijk zou zijn... De bommen komen niet zo diep (70meter). Zelfs bunkerbusters nietquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh ja want alles helemaal kapot gooien met bommen waarbij alles en iedereen dood gaat zorgt er dan zeker niet voor dat diezelfde gegijzelden niet dood gaan
En ook nog een heleboel onschuldigen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
nou dan heeft dat ziekenhuis toch ook geen nut? Of zeg ik nou iets heel raars?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk zou zijn... De bommen komen niet zo diep (70meter). Zelfs bunkerbusters niet![]()
Dat zal niet. Men heeft ooit ruim 1000 Palestijnse terroristen geruild voor n Isralische soldaat die gegijzeld was. Ik denk dat ze er eerder op rekenen dat een aanzienlijk deel van de gijzelaars in leven zal worden gehouden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:06 schreef bitterbal het volgende:
nou ja zal mij niets verbazen als israel die gijzelaars als nevenschade ziet'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jawel, want het ziekenhuis wordt (nog) niet gebombardeerd. Waarom denk je dat ze daaronder hun HQ hebbenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou dan heeft dat ziekenhuis toch ook geen nut? Of zeg ik nou iets heel raars?
Hypocriet zijn al die moslims die krijsen over Isral, toch een beetje gestoord als je erover denkt? 1400 jaar genocide, landjepik, apartheid en gruwelijke daden tegen de mensheid, kritiekloos op hun herkomstlanden waar ze vanuit gevlucht zijn en die zich nog massaal schuldig maken aan dit barbaars gedrag tot op de dag van vandaag en dan durven te klagen over het westen. Moslims zouden de laatste zijn die mogen klagen en vingerwijzen over de ellende wat nu speelt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beetje hypocriet of niet dan?
Alsof Hitler schande zou spreken over 7 oktober, zo komt het over.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Hadden de geallieerden Hitler ook maar moeten laten zitten dan? Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh ja want alles helemaal kapot gooien met bommen waarbij alles en iedereen dood gaat zorgt er dan zeker niet voor dat diezelfde gegijzelden niet dood gaan
En ook nog een heleboel onschuldigen.![]()
Tja, er bestaat zoiets als een 'Hannibal' decreet (of hoe het ook genoemd wordt), maar dat is volgens mij alleen voor soldaten, en het bestaan daarvan wordt ontkentquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:06 schreef bitterbal het volgende:
nou ja zal mij niets verbazen als israel die gijzelaars als nevenschade ziet“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
daar hadden we het toch over? dat dat ziekenhuis gebombardeerd zal worden omdat hamas er onder zit ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jawel, want het ziekenhuis wordt (nog) niet gebombardeerd. Waarom denk je dat ze daaronder hun HQ hebben![]()
Ah, wacht ik heb dat stukje even gemist zie ik.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
daar hadden we het toch over? dat dat ziekenhuis gebombardeerd zal worden omdat hamas er onder zit ?
Tot nu toe hebben ze dat niet gedaan. Volgens die bobo van het Internationaal strafhof (vorige week bij OP1), zou dat inderdaad een legitiem doelwit kunnen zijn. Maar ik hoop dat ze dat niet op die manier gaan doen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
hier boven staat een tweet dat ze gewaarschuwd zijn dat het wel gaat gebeurenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, wacht ik heb dat stukje even gemist zie ik.
Tot nu toe hebben ze dat niet gedaan. Volgens die bobo van het Internationaal strafhof (vorige week bij OP1), zou dat inderdaad een legitiem doelwit kunnen zijn. Maar ik hoop dat ze dat niet op die manier gaan doen![]()
![]()
Maar goed. Gezien het feit dat er al dagen geen stroom en water is, zullen er niet veel mensen meer in de Intensive Care liggen. Die niet vervoerd kunnen worden.
Hoeveel bedden heeft dat ziekenhuis?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hopelijk alleen om de patienten en medewerkers daar weg te jagen. geen slimme zet als ze het echt gaan bombarderen. Ik ben daar ook op tegenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hier boven staat een tweet dat ze gewaarschuwd zijn dat het wel gaat gebeuren“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Gezien het feit dat er al dagen geen stroom en water is, zullen er niet veel mensen meer in de Intensive Care liggen. Die niet vervoerd kunnen worden.
Hoeveel bedden heeft dat ziekenhuis?
Ook info over bedden en personeel.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
De ijskoude onverschillige werkelijkheid is ontnuchterend... maar ja ik denk dat je wel gelijk hebtquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Gezien het feit dat er al dagen geen stroom en water is, zullen er niet veel mensen meer in de Intensive Care liggen.got me a movie, I want you to know
Ja. Ik word er naar van.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:21 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De ijskoude onverschillige werkelijkheid is soms... ontnuchterend... maar ja ik denk dat je wel gelijk hebt"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
iedereen die zinnig isquote:got me a movie, I want you to know
Tja, wat zegt dat eigenlijk? Ze zullen sowieso aan triage doen, de mensen die niet kritiek zijn krijgen geen bed, de rest kan op de grond of een veldbedje/matras. Als ze 100 bedden hebben wil niet zeggen dat ze geen 1000 patienten hebbenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
Zal iig erg naar zijn allemaal“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik betwijfel wel of het er zo fancy uitziet daar onder de grondquote:Maar Hamas had dat geld beter aan de bevolking en ontwikkeling kunnen besteden
Of wie weet gaan er binnenkort juist wel tactische teams naar binnen en proberen ze het zo leeg te krijgen. Wat hebben ze aan bombarderen? Ze krijgen alleen maar meer weerstand van buitenaf en die tunnels zullen het wel overleven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hopelijk alleen om de patienten en medewerkers daar weg te jagen. geen slimme zet als ze het echt gaan bombarderen. Ik ben daar ook op tegen![]()
Ter vergelijking; Het tunnelnetwerk van de Vietcong was 250km volgens Google. Dit is volgens berichten 2x dat. En de Vietnamoorlog ging niet heel gesmeerd om het ligt uit te drukken... Vooral vanwege de tunnelsquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Of wie weet gaan er binnenkort juist wel tactische teams naar binnen en proberen ze het zo leeg te krijgen. Wat hebben ze aan bombarderen? Ze krijgen alleen maar meer weerstand van buitenaf en die tunnels zullen het wel overleven.
https://historianet.nl/oo(...)e-vietnamese-tunnels“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
'Aanzienlijke voortgang' in onderhandelingen over vrijlating gijzelaars
Diplomatieke bronnen melden aan de Arabische nieuwszender Al Jazeera en de Amerikaanse nieuwszender CNN dat er "aanzienlijke voortgang" is bij de onderhandelingen over de vrijlating van Isralische gijzelaars die worden vastgehouden door Hamas.
Die gesprekken worden geleid door Qatar. Een bron spreekt tegen CNN van "een doorbraak", maar zegt dat er ook nog altijd pijnpunten zijn die moeten worden opgelost. Een Amerikaanse diplomaat tempert de verwachtingen iets. Er zou inderdaad progressie zijn geboekt, maar "het spant erom".
Het is niet duidelijk wat er tegenover vrijlating van de Isralische gijzelaars in Gaza zou staan. Er wordt mogelijk gesproken over een staakt-het-vuren.
Leger Isral: 'Hamas gebruikt groot ziekenhuis als hoofdkwartier'
Hamas gebruikt het grootste ziekenhuis van Gaza-Stad als commandocentrum, zo beweert het Isralische leger. Het Shifa-ziekenhuis zou toegang bieden aan door Hamas gegraven tunnels, waarin strijders van de groep zich zouden hebben verscholen na de aanslagen van eerder deze maand, in Isral.
Ook zou er onder het ziekenhuis nog voldoende brandstof opgeslagen liggen, alleen te gebruiken door Hamas zelf, en zouden er slaapzalen en badkamers zijn voor 'honderden' Hamas-strijders.
Tijdens een persconferentie liet een woordvoerder van het leger geluidsopnames horen van anonieme Gazanen, die bespreken hoe het ziekenhuis als hoofdkwartier dient voor Hamas-strijders. Ook werden satellietbeelden vertoond, die duidelijk moeten maken dat het ziekenhuis ook een Hamas-hoofdkwartier is. Isral claimt al jaren dat het ziekenhuis door Hamas gebruikt wordt, maar leverde daar tot nu toe nooit bewijs voor.
De technologie is wel wat veranderd sindsdien natuurlijk. Maar inderdaad, het klinkt niet als aannemelijk maar een ziekenhuis platgooien ook niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:31 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ter vergelijking; Het tunnelnetwerk van de Vietcong was 250km volgens Google. Dit is volgens berichten 2x dat. En de Vietnamoorlog ging niet heel gesmeerd om het ligt uit te drukken... Vooral vanwege de tunnels
https://historianet.nl/oo(...)e-vietnamese-tunnels![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand jouw propagandadumps nog bekijkt dus ik zou mezelf de moeite besparen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De claim van Isral zal hoe dan ook extra zorgen opleveren voor de Palestijnse burgers die hun toevlucht hebben genomen tot het complex: het ziekenhuis zit op dit moment niet alleen vol met duizenden patinten, maar ook met duizenden burgers uit de stad die hopen veilig te schuilen.
https://nos.nl/artikel/24(...)is-als-hoofdkwartier![]()
In t koffiehuis wss meer succes idd.quote:"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Kan meteen ten einde zijn als Hamas zich overgeeft, zichzelf ontwapent, Isral erkent, stopt met Jodenhaat en in vrede samen gaan leven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:19 schreef capricia het volgende:
Gaat nooit gebeuren natuurlijk.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Ja was idd beetje te voor de hand liggend geweest jaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat accepteert Israel toch niet? Anders had dat via Egypte wel gegaan
Ken de geschiedenis en alles niet goed helaaschOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En Isral heeft ook maar 1 seconde tot nu toe gegeven om oorlogsmidaden?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gebruik van chemische wapens betreft een oorlogsmisdaad.
Nee.![]()
Hamas wel?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En Isral heeft ook maar 1 seconde tot nu toe gegeven om oorlogsmidaden?
Nee.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Het doel om het ziekenhuis te bombarderen zou zijn om het Hamas HQ in de tunnels te raken, maar dat lukt dus niet?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk zou zijn... De bommen komen niet zo diep (70meter). Zelfs bunkerbusters niet
Maar het lijkt Isral alsnog een goed idee een ziekenhuis te bombarderen?
Niet dat ik die Isral terroristen hoog heb zitten hoor, maar dan nog.![]()
Burgers, daar is Hamas ook dol op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.
Maar we hebben het over burgers.
Niet over Hamas.
Frappant die eenzijdigheid.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
met spek?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Burgers, daar is Hamas ook dol op.
Frappant die eenzijdigheid.![]()
Als Isral niet gaf om oorlogsmisdaden dan leefde er morgen geen enkele Palestijn meer. Ja, ze gaan soms over een grens wat ik nooit goed zal praten, maar het is ook de enige partij wat onschuldige slachtoffers tenminste nog probeert te voorkomen door te waarschuwen i.t.t. die radicalen die bewust burgers aanvallen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En Isral heeft ook maar 1 seconde tot nu toe gegeven om oorlogsmidaden?
Nee.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Hamas is de enige schuldige hoor, die terroriseren al jarenlang de Gazanen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.
Maar we hebben het over burgers.
Niet over Hamas.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Nogmaals. Ik ben er geen voorstander van als ze een bom op het ziekenhuis gooien, of ze het nu wel of niet lukt de tunnels daaronder te rakenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het doel om het ziekenhuis te bombarderen zou zijn om het Hamas HQ in de tunnels te raken, maar dat lukt dus niet?
Maar het lijkt Isral alsnog een goed idee een ziekenhuis te bombarderen?
Niet dat ik die Isral terroristen hoog heb zitten hoor, maar dan nog.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Behoorlijk onrustig op de livestreams, en:And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:52 schreef Perrin het volgende:
Behoorlijk onrustig op de livestreams, en:
[ twitter ]
Kijk Hamas eens smullen van het lijden van de Palestijnen. Hun lijden is slechts het middel tot een doel.And what rough beast, its hour come round at last,
Damn! zo heftig heb ik het nog niet eerder gezien
Yup.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:56 schreef Stoorzendert het volgende:
Damn! zo heftig heb ik het nog niet eerder gezienAnd what rough beast, its hour come round at last,
Statement van IDF kan best zijn: het is begonnen.And what rough beast, its hour come round at last,
Dat heb je met oorlog ja. En vaak meer burgerslachtoffers dan soldaten helaasquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:58 schreef bitterbal het volgende:
nou zullen wel weer allemaal doden vallen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
re-stream een livequote:![]()
![]()
spijker & kopquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:55 schreef Perrin het volgende:
Kijk Hamas eens smullen van het lijden van de Palestijnen. Hun lijden is slechts het middel tot een doel.
[ twitter ]got me a movie, I want you to know
Ondersteunt de hypothese dat er boots on the ground zijn:And what rough beast, its hour come round at last,
Zou kunnen. Ondersteund ook de hypothese dat ze halverwege (iets boven Kahn Yunis) naar binnen gaan om Gaza te splitsenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
Ondersteunt de hypothese dat er boots on the ground zijn:
[ twitter ]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
"since the beginning of the escalation" is ook wel een eufemismequote:got me a movie, I want you to know
Ja, maar jij beleefde het als juichende Nederlanders blijkbaar, en dat is toch totaal iets anders?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In dit topic zie je genoeg mensen die alles goedpraten wat Isral aan het uitspoken is.
Kijk alleen al naar degenen die ik quote.
Serieus, haal adem en bedenk even of het echt zo is als jij denkt, want in mijn beleving is hier echt niemand aan het juichen.
Wel wordt er smalend gereageerd op de toon waarop jij binnen komt zetten, o.a. dus met dit soort termen. Genocide, juichende Nederlanders, massale bombardementen BEWUST op burgers.
Haal adem. Is het echt zo? Want dan heb je alle reden om heel boos te zijn op de juichende Nederlanders en het feit dat er expres op burgers gericht wordt. Anders moet je misschien je manier van denken aanpassen.
Zoals Joris Luijendijk zei: "Doe beter je best."![]()
Ja die Willy is een journalist op de grond daar, DD Cyprus mag Willy's stream gebruiken voor zijn eigen livestream, een combo van meerdere live feeds.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:12 schreef Flow3r het volgende:
[..]
vreemd , ik zie dit, maar is misschien een oud bericht dan
[ afbeelding ]And what rough beast, its hour come round at last,
Ja dit is niet de officiele stream van Willy OAM, maar DD Cyprus heeft toestemming om zijn stream te gebruiken. Willy is vandaag teruggekomen om verder te streamen. Alle beelden zijn livequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:12 schreef Flow3r het volgende:
[..]
vreemd , ik zie dit, maar is misschien een oud bericht dan
[ afbeelding ]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Willy heeft mazzel dat ie op tijd terug isquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dit is niet de officiele stream van Willy OAM, maar DD Cyprus heeft toestemming om zijn stream te gebruiken. Willy is vandaag teruggekomen om verder te streamen. Alle beelden zijn live
And what rough beast, its hour come round at last,
Welnee. Als je de hele dag op dat marocnl Instagramkanaal zit, lijkt dat wellicht zo. Maar dan is iedere kritiek op Hamas al een verdediging van 'genocide' of wat dan ook. Terwijl er echt geen volk is dat harder groeit dan de Palestijnen....quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In dit topic zie je genoeg mensen die alles goedpraten wat Isral aan het uitspoken is.
Kijk alleen al naar degenen die ik quote.![]()
Er zijn al een aantal dagen invallen in noord gazaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
Ondersteunt de hypothese dat er boots on the ground zijn:
[ twitter ]![]()
Yup, alleen deze inval lijkt groter van opzet dan de vorige.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:17 schreef oblo het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal dagen invallen in noord gazaAnd what rough beast, its hour come round at last,
Kleinschaliger en later dan nu.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:17 schreef oblo het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal dagen invallen in noord gaza"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Ik begreep niet iets dat hij z'n vlucht had laten omboeken in Qatar, kostte 'm veel geld. Wel vreemd, want hij ging o.a. terug om nieuwe body-armor te regelen omdat 'ie die van hem had weggegeven aan een vriend daarquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Willy heeft mazzel dat ie op tijd terug is
Dit is zijn eigen stream
De Palestijnen zijn idd tonnetje rond volgevreten mede door alle EU-subsidies de afgelopen decennia. Europa is alles behalve neutraal in dit conflict en leunt juist richting de pro-Palestina kant.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:16 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Welnee. Als je de hele dag op dat marocnl Instagramkanaal zit, lijkt dat wellicht zo. Maar dan is iedere kritiek op Hamas al een verdediging van 'genocide' of wat dan ook. Terwijl er echt geen volk is dat harder groeit dan de Palestijnen....![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Jij leeft kennelijk in een parallelle realiteit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:20 schreef Cruzinats het volgende:
Europa is alles behalve neutraal in dit conflict en leunt juist richting de pro-Palestina kant.
-Rabia Al-Basri![]()
Ze willen denk ik voornamelijk dat die Hamas-luitjes minder makkelijk met elkaar communiceren.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
The slaughter of Hamasterrorists ja.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
And what rough beast, its hour come round at last,
De tijd van onderhandelen is voorbij zo te zien.And what rough beast, its hour come round at last,
Klopt, de woordvoerder van het leger zegt nu ook: we breiden de grondoperaties uitquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, alleen deze inval lijkt groter van opzet dan de vorige.![]()
Die laatste wordt een beetje tegengesproken door een bericht van vanmorgen dat de VS ze tegenhoudt. De VS zou nog wat willen proberen om de gijzelaars vrij te krijgenquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ja, dat is het enge: het moet eigenlijk nog beginnen. Hoewel ik denk dat Isral het niet te bont gaat maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:57 schreef Perrin het volgende:
Statement van IDF kan best zijn: het is begonnen.![]()
Of het is een onderhandelingstactiek.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:23 schreef Perrin het volgende:
De tijd van onderhandelen is voorbij zo te zien.
"Het gaat toch niet lukken dus we komen eraan."
Gewenste reactie: "Nee, wacht even!"![]()
![]()
Ik weet niet of dit een andere (slechtere) vertaling is van wat ie eerder gezegd zou hebben, nmlk dat grondoperaties uitgebreid worden (wat me iets minder lijkt te impliceren dan 'de grondoperatie begint').“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Hij zei dat ze uitgebreid gingen worden vanaf vanavond en het wordt door iedereen begrepen dat de grondinvasie gaat beginnen en dat is denk ik ook de bedoeling.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:32 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of dit een andere (slechtere) vertaling is van wat ie eerder gezegd zou hebben, nmlk dat grondoperaties uitgebreid worden (wat me iets minder lijkt te impliceren dan 'de grondoperatie begint').
Edit: ik bedoel dat de bedoeling is dat iedereen denkt dat de grondinvasie gaat beginnen![]()
Krijg je straks een oorlogje a la Vietnam, die bloedhonden zaten ook onder de grond.Zonder wrijving geen glans![]()
Het is een slechte vertaling en die clip praat de woordvoerder over andere dingen, voornamelijk over de iron dome en het shifa ziekenhuisquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:32 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Ik weet niet of dit een andere (slechtere) vertaling is van wat ie eerder gezegd zou hebben, nmlk dat grondoperaties uitgebreid worden (wat me iets minder lijkt te impliceren dan 'de grondoperatie begint').![]()
Ah thanks! Spreek je de taalquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:37 schreef oblo het volgende:
[..]
Het is een slechte vertaling en die clip praat de woordvoerder over andere dingen, voornamelijk over de iron dome en het shifa ziekenhuis?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dit vind ik niet heel erg om over te juichen, eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:37 schreef asco het volgende:
Hoppa, laat dat krapuul maar eens voelen wie er uiteindelijk superieur is.![]()
![]()
Dat kan. Maar ik heb de hele week gewerkt en ben aan het bier dus ik denk er anders over.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit vind ik niet heel erg om over te juichen, eerlijk gezegd![]()
![]()
Ga je straks ook hossend gebak uitdelen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:39 schreef asco het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik heb de hele week gewerkt en ben aan het bier dus ik denk er anders over.got me a movie, I want you to know
D66 slikt Qatar-kritiek in op aandringen van minister.
Was het op dit punt wel eens met D66, maar juiste keuze, gijzelaars eerst vrij, daarna mag Qatar eens goed aangepakt worden, zitten teveel terroristen en criminelen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik denk omdat ie de hele nacht (NL tijd) de klopjacht naar die dader van die schietpartij in Maine aan het volgen was.quote:“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
De schiet-in-eigen-voet strategie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:39 schreef damsco het volgende:
[..]
De genien van Hamas hebben dit erg goed overdachtCeterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Hopelijk bellen ze hem uit zijn nest.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:41 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ik denk omdat ie de hele nacht (NL tijd) de klopjacht naar die dader van die schietpartij in Maine aan het volgen was.![]()
Wederom een klusje voor de US Navy.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Bron: ADquote:De Isralische landmacht breidt zijn operaties op de grond in de Gazastrook vrijdagavond uit. Dat heeft een woordvoerder van de Isralische krijgsmacht gezegd. De krijgsmacht roept de inwoners op om Gaza-Stad te verlaten en naar het zuiden te trekken. ,,"We zullen alles in het werk stellen om de gijzelaars terug te krijgen."
Volgens woordvoerder Daniel Hagari is het aantal aanvallen 'op een zeer aanzienlijke wijze' opgevoerd. ,,We zullen doorgaan met aanvallen op Gaza-Stad en de omgeving", zei hij in een statement dat live te zien was op televisie. Of dit betekent dat het grootschalige grondoffensief waar al langere tijd over gespeculeerd wordt zal beginnen, is nog onduidelijk.
Journalisten meldden kort voor de bekendmaking van de Isralische krijgsmacht zware bombardementen op Gaza, waar op veel plaatsen het internet is uitgevallen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Om 19:50 weer.quote:
Hij heeft het druk de laatste dagen, ook met die klopjacht op die schutter in Maine![]()
Isralische vrouwen zijn knapper dan Palestijnse mannen dus hup hup hup
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hebben ze al een naam voor deze operatie? Anders stel ik voor het operatie Grote Schoonmaak te noemen.![]()
Carriere makenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:47 schreef KoningWouter het volgende:
Ik hoop dat ik mijn nieuwe boek nog kan uitlezen voordat de nukes vallen.
Voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst
Voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda
Voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds
Voordat de bom valt
En als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn cheques op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
Ik ben verzekerd van succes
Tegen brand en voor mijn leven (Voordat de bom valt)
Ik heb van alles maar geen tijd
Ook niet voor heel even (Voordat de bom valt)
Ik moet aan mijn salaris denken
En aan mijn relaties (Voordat de bom valt)
Maar liever weet ik wie jij bent
Voordat het te laat is (Voordat de bom valt)
Want als de bom valt
Naast jou
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
Jij moet nog huiswerk maken
Voordat de bom valt
Een diploma halen
Voordat de bom valt
E=MC kwadraat
Voordat de bom valt
Mit-nach-nebst-nchst-sammt-bei-seit-von-
Zu-zuwieder-entgegen-auer-aus
![]()
![]()
HaWas ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:47 schreef damsco het volgende:
Hebben ze al een naam voor deze operatie? Anders stel ik voor het operatie Grote Schoonmaak te noemen.Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Onze billen op een voetstuk geplaatst, en wij, in onze arrogantie, geloofden dat die billen het ook echt waard waren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:52 schreef damsco het volgende:
[..]
Groot dichter Def Rhymz vroeg dit zich ook al af.![]()
Die moet ik nog wel ergens als 45rpm single hebben liggen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:48 schreef asco het volgende:
[..]
Carriere maken
Voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst
Voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda
Voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds
Voordat de bom valt
En als de bom valt
Naast jou
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
Ik ben verzekerd van succes
Tegen brand en voor mijn leven (Voordat de bom valt)
Ik heb van alles maar geen tijd
Ook niet voor heel even (Voordat de bom valt)
Ik moet aan mijn salaris denken
En aan mijn relaties (Voordat de bom valt)
Maar liever weet ik wie jij bent
Voordat het te laat is (Voordat de bom valt)
Want als de bom valt
Naast jou
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
Laat maar vallen dan
Het komt er toch wel van
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent
Jij moet nog huiswerk maken
Voordat de bom valt
Een diploma halen
Voordat de bom valt
E=MC kwadraat
Voordat de bom valt
Mit-nach-nebst-nchst-sammt-bei-seit-von-
Zu-zuwieder-entgegen-auer-aus
![]()
![]()
Flatten the Curvequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:47 schreef damsco het volgende:
Hebben ze al een naam voor deze operatie? Anders stel ik voor het operatie Grote Schoonmaak te noemen.![]()
December 1982, prachtige tijd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die moet ik nog wel ergens als 45rpm single hebben liggen...![]()
Ontopic: ja, toen was het daar ook al bal.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: