abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:19:39 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211102220
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ongelofelijk makkelijk om wat de Israëlische overheid je wil doen laten geloven klakkeloos aan te nemen.

Het zou best kunnen hoor, maar laten we niet doen alsof Israëlische propagandafilmpjes een betrouwbare bron van informatie zijn.
Aan de andere kant zou ik ook niet perse geloven dat ze een ziekenhuis zo maar zouden bombarderen omdat het kan. Denk dat er wel iets van waarheid in zit dat Hamas daar ergens gaat zitten. Maar de proportionaliteit is wel weg. Lijkt erop dat ze zo 20 burgerslachtoffers voor lief nemen als er maar eventueel een potentieel Hamas doel is geraakt....
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:20:25 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211102226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ach joh, dat hoofdkwartier onder Al-Shifa is het slechtst bewaarde geheim van het Midden-Oosten.
En wat zegt dat over de kans dat ze daar dan ook daadwerkelijk zitten? Zoals ik zei: het kan. Maar het kan ook dat ze ondertussen ergens anders een tunneltje uitgespit hebben.
Huilen dan.
pi_211102229
Een onmogelijke keuze die israel moet maken. Dat hoofdkwartier zit daar al een jaar of 25, dus dat slopen dat zal vast en zeker een heel zware klap voor Hamas zijn. Maarja er zit wel een ziekenhuis bovenop
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:20:49 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211102231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:05 schreef sp3c het volgende:
het is hier altijd wel gezelliger met klodders en zonder al deze bejaarden
SC begint vroeg vandaag zeg :D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:21:26 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211102234
twitter

Over ziekenhuis en Hamas al eerder
pi_211102236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Aan de andere kant zou ik ook niet perse geloven dat ze een ziekenhuis zo maar zouden bombarderen omdat het kan. Denk dat er wel iets van waarheid in zit dat Hamas daar ergens gaat zitten. Maar de proportionaliteit is wel weg. Lijkt erop dat ze zo 20 burgerslachtoffers voor lief nemen als er maar eventueel een potentieel Hamas doel is geraakt....
die is al een tijdje weg
pi_211102242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:
Echt het aantal pro-oorlogs misdaden figuren hier is echt te misselijk voor woorden :r

Hoe kun je al die misdaden tegen burgers goedpraten?
Het uitmoorden van burgers? Wat inmiddels wel heel dicht tegen genocide aan zit.
Genocide gepleegd op een bevolking die iedere twintig jaar in omvang verdubbelt....

[ Bericht 0% gewijzigd door bertrandtraore op 27-10-2023 17:33:43 ]
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:23:52 #108
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211102247
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:20 schreef opgebaarde het volgende:
Een onmogelijke keuze die israel moet maken. Dat hoofdkwartier zit daar al een jaar of 25, dus dat slopen dat zal vast en zeker een heel zware klap voor Hamas zijn. Maarja er zit wel een ziekenhuis bovenop
Terreurorganisaties zijn gewoon meedogenloos, gebruiken het volk dat ze pretenderen te beschermen als schild. Totaal geen eer bij deze mannen, niets behalve puur onvervalst kwaad.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211102258
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Dus elke Duitser is verantwoordelijk voor Hitler?
Elke Rus voor Poetin?
Doe even normaal man :') En er zijn nog mensen die je post liken ook :')

Goed praten van massale bombardementen BEWUST op burgers.
Het goed praten van het onthouden van water, voedsel en medicatie voor BURGERS.

Walgelijk :r Gewoon te walgelijk voor woorden :r

Dat heeft helemaal niets met antisemitisme te maken, maar met een mens zijn.
Israël is een walgelijke terroristen staat dat Palestina al tientallen jaren onderdrukt.
En ja ook Hamas is afschuwelijk, maar goed praten van massaal uitmoorden van burgers :r :r :r
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211102260
nou misschien is die tweet niet waar
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:26:36 #111
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211102267
quote:

[..]
[..]
Ach hou toch op man.
\
Lees "een vrouw in Berlijn"

succes
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:27:38 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211102273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:25 schreef bitterbal het volgende:
nou misschien is die tweet niet waar
Is wel iemand die spoke person is voor de Israëlische overheid, niet een anoniem twitter account.
Waarom zou Israël dit graag naar buiten brengen?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:28:05 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211102276
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat zegt dat over de kans dat ze daar dan ook daadwerkelijk zitten? Zoals ik zei: het kan. Maar het kan ook dat ze ondertussen ergens anders een tunneltje uitgespit hebben.
Ja dat kan, dat ze net even patat aan het halen zijn of de frituurpan elders hebben opgesteld inmiddels. Dat wil niet zeggen dat het er nooit geweest is, er niet meer is en dat het geen smerige tactiek is geweest om daar te gaan zitten. Het is ook niet dat dit de enige plek is waar kwartier is gemaakt, dit is een structureel gegeven bij Hamas. En ja, naar aanleiding van 7 oktober neemt Israël daarom genoegen met een hele ruime foutmarge qua collateral damage.

Misselijkmakend, alles.
pi_211102287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Is wel iemand die spoke person is voor de Israëlische overheid, niet een anoniem twitter account.
Waarom zou Israël dit graag naar buiten brengen?
ja dat ze kunnen zeggen dat ze hebben gewaarschuwd?

geen idee. :{
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:29:26 #115
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211102290
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:21 schreef bitterbal het volgende:

[..]
die is al een tijdje weg
De vraag is of "proportionaliteit" telt bij het uitwissen van een terreurorganisatie, ik herinner me namelijk een Mosul....

Punt is gewoon, zolang Hamas zich niet onvoorwaardelijk overgeeft en alle gijzelaars per direct vrijlaat is er geen enkele reden tot proportionaliteit. Want, onderhandelen met terreur is gewoon geen optie.
pi_211102302
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
De vraag is of "proportionaliteit" telt bij het uitwissen van een terreurorganisatie, ik herinner me namelijk een Mosul....

Punt is gewoon, zolang Hamas zich niet onvoorwaardelijk overgeeft en alle gijzelaars per direct vrijlaat is er geen enkele reden tot proportionaliteit. Want, onderhandelen met terreur is gewoon geen optie.
ja dat ze hamas kapot schieten boeit mij niet maar al die burgers die daarbij worden gedood wel. sa
pi_211102304
quote:

[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Elke Rus voor Poetin?

Israël is een walgelijke terroristen staat dat Palestina al tientallen jaren onderdrukt.
En ja ook Hamas is afschuwelijk, maar goed praten van massaal uitmoorden van burgers :r :r :r
Hoe kun je dat nou zeggen als IDF bewust de burgers waarschuwt om te evacueren voordat ze bombarderen. Dat is toch precies het tegenovergestelde dat ze bewust burgers NIET proberen te raken, laat staan "massaal uitmoorden". Waar verzin je dat nou helemaal?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:30:32 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211102306
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ongelofelijk makkelijk om wat de Israëlische overheid je wil doen laten geloven klakkeloos aan te nemen.

Het zou best kunnen hoor, maar laten we niet doen alsof Israëlische propagandafilmpjes een betrouwbare bron van informatie zijn.
Ach ach, meerdere media hadden hier jaren terug al over bericht hoor. Je denkt toch niet serieus dat men zo'n hele video gewoon even uit de duim zuigt? De meeste dingen die vanuit het Israëlische leger komen zijn relatief betrouwbaar, dat is immers een officieel leger van een legitiem en democratisch land. Geen groep fundamentalistische terroristen zoals Hamas.

Why Hamas stores its weapons inside hospitals, mosques and schools
Top Secret Hamas Command Bunker in Gaza Revealed
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:30:56 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211102314
quote:

[..]
[..]
Ach hou toch op man.
Elke Rus voor Poetin?

Nee, maar zowel in Duitsland en Rusland was en is er een behoorlijk probleem qua massale steun voor een destructief regime. Of niet?
quote:
Nee, ondanks de aanwezigheid van burgers denk ik eerder.
quote:

Eens.
quote:
Ik heb hier niemand het massaal uitmoorden van burgers goed zien praten.
pi_211102315
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:17 schreef Molo het volgende:

[..]
En ook wel benieuwd hoe dit aangelegd is. Qua materiaal en kennis ook niet meest eenvoudige bouwwerkje

Uit het artikel van @Momo:

quote:
The Israelis are so sure about the location of the Hamas bunker, however, not because they are trying to score propaganda points, or because it has been repeatedly mentioned in passing by Western reporters—but because they built it. Back in 1983, when Israel still ruled Gaza, they built a secure underground operating room and tunnel network beneath Shifa hospital—which is one among several reasons why Israeli security sources are so sure that there is a main Hamas command bunker in or around the large cement basement beneath the area of Building 2 of the Hospital, which reporters are obviously prohibited from entering.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:32:02 #121
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211102324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:30 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja dat ze hamas kapot schieten boeit mij niet maar al die burgers die daarbij worden gedood wel. sa
Het is diep treurig. Maar de eisen zijn niet onredelijk, en wanneer daaraan wordt voldaan kan er pas een nieuwe fase aanbreken. Hamas kan niet vergeven worden en die gijzelaars moeten gewoon allemaal vrij.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:35:52 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211102347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:30 schreef Alov het volgende:

[..]
Hoe kun je dat nou zeggen als IDF bewust de burgers waarschuwt om te evacueren voordat ze bombarderen. Dat is toch precies het tegenovergestelde dat ze bewust burgers NIET proberen te raken, laat staan "massaal uitmoorden". Waar verzin je dat nou helemaal?
Het is ook een bespottelijk idee dat het Israëlische leger bewust burgers zou bombarderen. Als men alle bombardementen zo weinig slachtoffers maakt doen ze dan echt iets fout. En je kunt ook aan de bombardementen zelf wel zien hoe gericht men te werk gaat. Dat is precisiewerk om juist zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen:

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211102385
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Het is diep treurig. Maar de eisen zijn niet onredelijk, en wanneer daaraan wordt voldaan kan er pas een nieuwe fase aanbreken. Hamas kan niet vergeven worden en die gijzelaars moeten gewoon allemaal vrij.
nee maar je kan niet alle burgers straffen voor hamas.

Vind ik.
pi_211102389
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Boo fucking hoo... :')
Owh wanneer Rusland het doet dan doen we met zijn allen ''BOEEEEHHHH vuilakken! hoe Durven ze!!''.
Doet Israel hetzelfde dan juicht heel Nederland.

Beetje hypocriet of niet dan?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:41:02 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211102390
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook een bespottelijk idee dat het Israëlische leger bewust burgers zou bombarderen. Als men alle bombardementen zo weinig slachtoffers maakt doen ze dan echt iets fout. En je kunt ook aan de bombardementen zelf wel zien hoe gericht men te werk gaat. Dat is precisiewerk om juist zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen:

[ twitter ]
En er is ook de wetenschap dat er afzwaaiers, fouten en een foutmarge qua geschatte omstanders bestaat en vooral de wetenschap dat ze wat bepaalde kopstukken betreft zonder met de ogen te knipperen een heel gebouw zullen willen meenemen voor de zekerheid, ongeacht of daar een bruiloft, een peuterzaal én een bejaardenclub tegelijk in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')