SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je wil X, maar je zegt Y. Er gaan slachtoffers vallen, of je het nou leuk vindt of niet. Zo lang Israel valide doelwitten raakt met die raketten mogen ze wat mij betreft schieten wat ze nodig achten, Hamas moet kapot.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wil je dit niet meer doen aub? Ik wil nergens slachtoffers. Heb ik nu al 27 keer gezegd. Ik maak geen onderscheid. Alleen dat Hamas terreur bezigt geeft niet het recht aan IsraeI ook terreur te bezigen. Ze doen het nu langs sociaal geaccepteerde kaders wellicht, maar het aantal onschuldige slachtoffers in relatieve en absolute zin gaat RUIM voorbij die van de aanvallen door Hamos.:{
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja, maar het Palestijnse volk (met haar drachtige tieners) gaat kapot. Die logica en pragmatisme gaat niet over geld of materiaal maar over mensen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil X, maar je zegt Y. Er gaan slachtoffers vallen, of je het nou leuk vindt of niet. Zo lang Israel valide doelwitten raakt met die raketten mogen ze wat mij betreft schieten wat ze nodig achten, Hamas moet kapot.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Ik word dus echt moe van dit soort figuren die nepnieuws verspreiden.quote:
Hamas is niet, en ik herhaal: is niet Palestina.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Sterker nog. Ik heb de indruk dat Isral ziekenhuizen enzo ontziet. Terwijl we allemaal weten dat dat Hamasbolwerken en verzamelplaatsen van deze terreurbeweging zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Tsja, wanneer je er voor kiest oorlog te voeren vanaf het dak van een ziekenhuis of een appartementencomplex maak je toch echt zelf een legitiem militair doelwit van dat ziekenhuis of appartementencomplex.
Wanneer Isral er om die reden voor zou kiezen om van tegenaanvallen af te zien schept dat een precedentwerking en zullen terroristische bewegingen en barbaarse volkeren vanaf nu dus standaard burgers als menselijk schild gaan gebruiken omdat ze zichzelf daarmee onschendbaar maken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niks ja maar, dit is de bittere realiteit, er is geen vreedzame oplossing waarbij er geen onschuldige slachtoffers vallen. Ik heb nu echt heel erg het vermoeden dat jij ondanks je mooie praatjes geen ruk geeft om de veiligheid van de Israelische burgers en dus kinderen, want die zijn het volgende slachtoffer als Israel nu niks meer zou doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar het Palestijnse volk (met haar drachtige tieners) gaat kapot. Die logica en pragmatisme gaat niet over geld of materiaal maar over mensen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
En zo lang ze Hamas blijven steunen zal daar ook niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar het Palestijnse volk (met haar drachtige tieners) gaat kapot. Die logica en pragmatisme gaat niet over geld of materiaal maar over mensen.![]()
Let op. Ik selecteer slechts op een deel van je post omdat ik dit het meest relevante acht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hoezo?
Zijn de oeigoeren, jemeniten en afrikaanse slachtoffers nu niet actueel? De kinderen van de toeslagenaffaire leven nu gelukkig?
Ze zijn wel actueel. Absoluut. Maar de aandacht gaat nu vooral hier naar. Ik zie jou nu ook hier posten en niet in een topic van Oeigoeren of wat dan ook. Dat zegt eigenlijk alles. Maar hier laat ik het bij.
Mijn aandacht gaat nu hier naar!
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Ik heb zelf het gevoel andersom maar ik spreek het niet uit om zodoende een volwassen discussie te hebben. Jammer dat jij niet voor dezelfde route kiest.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks ja maar, dit is de bittere realiteit, er is geen vreedzame oplossing waarbij er geen onschuldige slachtoffers vallen. Ik heb nu echt heel erg het vermoeden dat jij ondanks je mooie praatjes geen ruk geeft om de veiligheid van de Israelische burgers en dus kinderen, want die zijn het volgende slachtoffer als Israel nu niks meer zou doen.
Wanneer Isral van tegenaanvallen af zou zien vanwege Hamas' menselijke schild zou dat het einde van de "rules-based international order" zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Sterker nog. Ik heb de indruk dat Isral ziekenhuizen enzo ontziet. Terwijl we allemaal weten dat dat Hamasbolwerken en verzamelplaatsen van deze terreurbeweging zijn.![]()
Gemiste kans. TT had moeten (of kunnen) zijn: "Oorlog Isral-Hamas-Palestina, ofwel: Het verhaal van crystal meth en de drachtige tienerdame."
Anyway:
De tunnels volgens de Wall Street Journal.
Althans, de bekend zijnde tunnels. Centreert zich rondom Gaza stad en Khan Younis in het zuiden.
Wat is het plan van het IDF?
Bombarderen, onder water zetten, volledig afsluiten en alle gaten dichten, mosterdgas, gesmolten aluminium, helium? Heb alles al voorbij zien komen.
Klein sub-probleempje: er zijn nog pakweg 250 gijzelaars in Gaza. Mogelijk (lees: (zr) waarschijnlijk) meegenomen de tunnels in.
Dat verkleint de optie om op brute, botte wijze te werk te gaan.
Althans, als het doel is om de gijzelaars levend en gezond terug te krijgen.
Maar dat was een secundair doel, hoorde ik laatst al van een hoge militaire leider van het IDF. Primair doel is Hamas verslaan, uitroken, vernietigen.
Dus. Wat wordt het?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Er zijn twee uitwegen:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb zelf het gevoel andersom maar ik spreek het niet uit om zodoende een volwassen discussie te hebben. Jammer dat jij niet voor dezelfde route kiest.
1. Israel stopt met aanvallen, geen Palestijnse slachtoffers, maar Hamas kan vrij hun gang zijn en hun arsenaal uitbreiden. Gevolg: meer en meer terroristische aanslagen in Israel met honderden slachtoffers net zoals twee weken geleden. Tegelijkertijd blijven de inwoners van Gaza zitten in die afschuwelijke situatie waarbij ze zwaar onderdrukt worden door Hamas
2. Israel neemt wel actie, en weet Hamas flink te verzwakken of zelfs helemaal uit te roeien. Er zullen veel slachtoffers vallen omdat het oorlog in dichtbevolkt gebied is, maar met de terroristische bezetting van Gaza ten einde, is de eerste stap naar n verenigd Palestina gezet. Een stap naar mogelijk eindelijk vrede.
Kies maar. Je hebt geen andere opties, die bestaan gewoon niet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wat zie je dan als "vroeger"? Begin jaren '90 waren er al massale pro-Palestina demonstraties die duizenden mensen trokken, ook in Nederland. In London waren er op 30 september 1990 naar verluidt zelfs 200.000 demonstranten op de been. Naast pro-Palestina, waren deze demonstraties eveneens 'anti-Isral'.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is een schreeuwende maloot. Helemaal met je eens, ik ga geen feiten ontkennen. Maar "vroeger" was het niet zo makkelijk om zo uitgesproken tegen hen te zijn. Daar zie ik dus echt een kentering in. Heb niet direct andere concrete voorbeelden. Maar ik zal ze zeker met je delen als ze me te binnen schieten.![]()
Die Israeli (en ook onze Europese burgers) zijn nog steeds afgeslacht of ontvoerd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks ja maar, dit is de bittere realiteit, er is geen vreedzame oplossing waarbij er geen onschuldige slachtoffers vallen. Ik heb nu echt heel erg het vermoeden dat jij ondanks je mooie praatjes geen ruk geeft om de veiligheid van de Israelische burgers en dus kinderen, want die zijn het volgende slachtoffer als Israel nu niks meer zou doen.
Het grootste joodse bloedbad sinds de Einzatsgruppen. Het is echt ongelooflijk dat hier zo makkelijk aan voorbij gegaan wordt.
Wat denk je dat het sentiment in de Isralische maatschappij is?
Ik zou vanuit mijn veilige Nederland al om wraak schreeuwen.
Dit is echt beyond 'even praten'.
En ik vind de reactie van Isral met het ontzien van Hamas bolwerken in ziekenhuizen etc eigenlijk vrij mild."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er is echt heel veel discussie in het internationaal recht/oorlogsrecht of wat Isral doet wel proportioneel is. Dat is echt geen uitgemaakte zaak hoor. Zie ook die advocaat gister bij Op1.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Konden we het hier daar maar over hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Er is echt heel veel discussie in het internationaal recht/oorlogsrecht of wat Isral doet wel proportioneel is. Dat is echt geen uitgemaakte zaak hoor. Zie ook die advocaat gister bij Op1.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Naja die onderbuik en uitlaatklep zie je bij jou ook wel hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Konden we het hier daar maar over hebbenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Inderdaad, mensen zoals @Geschiedkundige zijn net leerzaam als meester Knoops.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Konden we het hier daar maar over hebben
Alleen hij werd als aanhanger van het Zionisme weggezet.
Dat zou Carrie Ten Napel nooit toelaten aan de tafel
Hell To The Liars![]()
Ik acht de mening van mijn collega @trein2000 hoog in deze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
Er is echt heel veel discussie in het internationaal recht/oorlogsrecht of wat Isral doet wel proportioneel is. Dat is echt geen uitgemaakte zaak hoor. Zie ook die advocaat gister bij Op1.
Iemand die kennis van recht heeft.
En @Geschiedkundige die heb ik ook hoog zitten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik probeer hem dicht te houden, maar het is soms echt dusdanig schrijnend wat ik hier lees dat het gewoon niet lukt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja die onderbuik en uitlaatklep zie je bij jou ook wel hoor.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik kan me helemaal vinden in je post.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik post zelden in NWS, en na 2 weken dit topic te volgen snap ik ook waarom.
Hier zijn zijn best wat mensen die nuttige zaken posten.
Ik snapte ook dat de emotie hoog zat na het de terreur aanval.
Echter na 2 weken is dit topic voornamelijk een uitlaatkleppen voor mensen hun onderbuik.
Alle opgekropte joden en moslimhaat van de afgelopen decennia is de afgelopen periode in heel Nederland tot uiting gekomen en aangezien Fok! ook een verzameling van de samenleving is, vind dat ook hier plaats.
Is er een reden gegeven waarom juist zij vrij gelaten zijn?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb het idee dat de gijzelaars sowieso als 1e afgemaakt worden bij een bevrijdingspoging dus de kans ze levend terug te krijgen is klein. En om nou de levens van de soldaten op het spel te zetten daarvoor lijkt mij niet slim. Dan gaan er bijvoorbeeld 2 soldaten dood om 1 gijzelaar te bevrijden. Slechte ruil.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:19 schreef Salina het volgende:
Gemiste kans. TT had moeten (of kunnen) zijn: "Oorlog Isral-Hamas-Palestina, ofwel: Het verhaal van crystal meth en de drachtige tienerdame."
Maar dat was een secundair doel, hoorde ik laatst al van een hoge militaire leider van het IDF. Primair doel is Hamas verslaan, uitroken, vernietigen.
Dus. Wat wordt het?![]()
Zelfs Yoda is beter te volgenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel misschien als je op een volle luier zit. Maar niet door je antwoord. Stel vragen man.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik zou als Israeli nu waarschijnlijk niets anders dan het met de grond gelijk maken van de Gaza strook van mijn regering eisen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Israeli (en ook onze Europese burgers) zijn nog steeds afgeslacht of ontvoerd.
Het grootste joodse bloedbad sinds de Einzatsgruppen. Het is echt ongelooflijk dat hier zo makkelijk aan voorbij gegaan wordt.
Wat denk je dat het sentiment in de Isralische maatschappij is?
Ik zou vanuit mijn veilige Nederland al om wraak schreeuwen.
Dit is echt beyond 'even praten'.
En ik vind de reactie van Isral met het ontzien van Hamas bolwerken in ziekenhuizen etc eigenlijk vrij mild.![]()
Op 7 oktober schoten ze er 3000, over een maand is het wel afgelopen met die rakettenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze zijn aan het rantsoeneren om dit langer vol te kunnen houden. Eerst gingen ze met honderden tegelijk.![]()
Daarom vraag ik me ook af waarom juist specifiek deze twee gijzelaars vrij gelaten zijn. Er valt dus te onderhandelen? Of hoe moet ik dit zien?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de gijzelaars sowieso als 1e afgemaakt worden bij een bevrijdingspoging dus de kans ze levend terug te krijgen is klein. En om nou de levens van de soldaten op het spel te zetten daarvoor lijkt mij niet slim. Dan gaan er bijvoorbeeld 2 soldaten dood om 1 gijzelaar te bevrijden. Slechte ruil."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Propagandaquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook af waarom juist specifiek deze twee gijzelaars vrij gelaten zijn. Er valt dus te onderhandelen? Of hoe moet ik dit zien?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als ze daar gevoelig voor zijn, is dat ook een opening.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, wat kan je daar nou van zeggen. Kan net zo goed random zijn. Ik heb zelf niet de indruk dat die vochtige gasten van Hamos nou meesterstrategen zijn.quote:
Nee, propaganda van hun.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze daar gevoelig voor zijn, is dat ook een opening.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hmmm welk profijt heeft Hamas hiervan? Zodra de gijzelaars vrij zijn hebben ze helemaal geen chantage middel meer om zich te 'verdedigen' tegen Israelquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:35 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Washington heeft Netanyahu gevraagd om het grondoffensief uit te stellen. Qatar is bezig met het bemiddelen tussen Tel Aviv en Hamas om alle gegijzelden vrij te laten.![]()
Idem hier.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik zou als Israeli nu waarschijnlijk niets anders dan het met de grond gelijk maken van de Gaza strook van mijn regering eisen.
Maar dat doen ze dus niet.
Dat getuigt van veel zelfbeheersing, in mijn opinie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
geen gijzelaars dan geen voedsel en geen waterquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hmmm welk profijt heeft Hamas hiervan? Zodra de gijzelaars vrij zijn hebben ze helemaal geen chantage middel meer om zich te 'verdedigen' tegen IsraelEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ja. Dus kun je daar misschien mee 'spelen'. Het is dus iets wat ze belangrijk vinden. Kennelijk.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zij hebben ook wel door wat er in het westen gebeurt. Hoe meer ze de schijn op kunnen houden de goede gasten te zijn, hoe meer het westen destabiliseert en hoe minider steun voor Israel wordt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus kun je daar misschien mee 'spelen'. Het is dus iets wat ze belangrijk vinden. Kennelijk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Iran heeft een geheim wapenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik vraag me ook af of de officile Palestijnse autoriteiten geen grotere rol kunnen spelen.
Ik snap dat ze hun mede Palestijnen niet af gaan vallen. Maar Hamas is ook niet in hun voordeel.
En ik hoop dat Gaza wel een toekomst gaat vinden bij deze normalere groep."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het zijn drie kanten in het verhaal die alle drie de twee anderen haten. Kansloze situatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:53 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me ook af of de officile Palestijnse autoriteiten geen grotere rol kunnen spelen.
Ik snap dat ze hun mede Palestijnen niet af gaan vallen. Maar Hamas is ook niet in hun voordeel.
En ik hoop dat Gaza wel een toekomst gaat vinden bij deze normalere groep.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
SPOILER: As Gaza crisis escalates, some experts fear a Hamas ‘surprise’Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, europa en rusland hebben ook hun eigen systemen. More news at 11quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:50 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft een geheim wapen
[ twitter ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik las vandaag dat er 4% in Gaza qua gebouwen plat gegooid is. Ik vind dat vrij mild.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn drie kanten in het verhaal die alle drie de twee anderen haten. Kansloze situatie.
Er moet ook een toekomst voor de Gazanen zijn. Zonder Hamas."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jup. Alles kapot want Hamasquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik zou als Israeli nu waarschijnlijk niets anders dan het met de grond gelijk maken van de Gaza strook van mijn regering eisen.![]()
Thx. Ik heb trouwens een snipperdag vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik acht de mening van mijn collega @:trein2000 hoog in deze.
Iemand die kennis van recht heeft.
En @:geschiedkundige die heb ik ook hoog zitten.Haha, tja. Scheelt dat ik weet wie het tegen me gezegd heeft. Ik heb overigens in het verleden een paar lessen geschiedenis gegeven. Maar - hoewel leuk om te doen - dat is niks voor mij.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen zoals @:geschiedkundige zijn net leerzaam als meester Knoops.
Alleen hij werd als aanhanger van het Zionisme weggezet.
Dat zou Carrie Ten Napel nooit toelaten aan de tafel
Aanschuiven bij talkshows lijkt me wel leuk, maar wie ben ik![]()
![]()
En hoeveel % is er niet platgegooid, maar wel onbewoonbaar beschadigd?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
Ik las vandaag dat er 4% in Gaza qua gebouwen plat gegooid is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Toch 15% dakloos. Best netjes nog. Is een gebouw met de grond gelijk maken sowieso proportioneel?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat er 4% in Gaza qua gebouwen plat gegooid is. Ik vind dat vrij mild.
Er moet ook een toekomst voor de Gazanen zijn. Zonder Hamas.![]()
Geen idee. Maar op de diverse streams van Gaza zie ik normale gebouwen. Zonder beschadigingen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En hoeveel % is er niet platgegooid, maar wel onbewoonbaar beschadigd?
Al zijn de bewoners geadviseerd naar het zuiden te verkassen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mja, vergeet niet dat er ook aan veel rechtopstaande gebouwen veel schade zal zijn. Wellicht tot het onbewoonbare toe.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat er 4% in Gaza qua gebouwen plat gegooid is. Ik vind dat vrij mild.
Er moet ook een toekomst voor de Gazanen zijn. Zonder Hamas.
En dan natuurlijke nog vitale infrastructuur die getroffen is.
We zien natuurlijk wel de ergste beelden voorbijkomen.![]()
Er is al heel erg lang niet zoveel steun meer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:13 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En zo lang ze Hamas blijven steunen zal daar ook niets aan veranderen.
20 jaar geleden wel, maar toen deed Hamas erg veel aan hulp.
Dat is vlotjes over gegaan in dwang. Het is ronduit gevaarlijk voor jou en je familie om openbaar kritiek op Hamas te geven.
En mensen zijn gedwongen afhankelijk gemaakt van Hamas. Werk, medicijnen, water en voedsel lopen grotendeels via hun.
Wie niet zijn zonen aan Hamas levert heeft werkeloze zonen en zelf ook geen werk. En joel je niet mee als Hamas filmt? Dan loop je stevig gevaar.
Kiest Hamas jouw gebouw om raketten naar Isral te sturen, dan laten ze je niet zomaar gaan. Een deel laten ze gaan voor de pr, maar voor de rest staan er wat heren met wapens die mensen met klem verzoeken te blijven, die namen en rugnummers kennen en ook later (zonder de ogen van de wereld op ze gericht) erop terug gaan komen.
Mensen met n Gaza zijn bang voor Hamas en afhankelijk van Hamas. De gevangenis waarin ze leven wordt gevormd door gesloten grenzen en Hamas binnen die grenzen.![]()
Als Hamas daar zit? Raketten op een dak? Zeg jij het maar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toch 15% dakloos. Best netjes nog. Is een gebouw met de grond gelijk maken sowieso proportioneel?
500.000 Israeli zijn ook ontheemd.
Het is echt ongelooflijk wat Hamas aangericht heeft."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ik val met verbazing even in een herhaling van OP1 (ik kijk satelliet, van 20okt23).
Oeoa manier wil men nog steeds vasthouden aan dat het ( parkeerterrein) "ziekenhuis door, niet door een afgezwaaide raket maar nu dan door een bom, vanuit Isral ( fwz Noordoostelijk van Gaza) zou zijn afgeworpen.
Dit doen ze aan de hand van een geluidsfragment.
Waar dan volgens hen het vliegtuig is of afvuurinstallatie dat de bom of granaat heeft afgeworpen, is onduidelijk.
De vraag is, als men ook aan tafel zelf benoemde, willen mensen en OP1 het weten of vult iemand hier maar gewoon zijn eigen werkelijkheid in ?
Verder doet het niets af van het feit dat er gewoon gelogen werd/wordt over het aantal slachtoffers, laat staan het type ontploffing.
Opvallend is verder dat die geleerde (semi)analist totaal geen uitspraak doet over de niet zo fragmentarische lage druk ontploffing dat imo weer strijdig is wanneer je veel schade wilt veroorzaken.
Maar goed, de hele NL nieuwsgeving heeft inmiddels flink afgedaan met het steeds maar weer nuanceren en relativeren wat hier begonnen is als terreuraanslag. Ook Timmerfrans is wederom flink door zijn vastzittende plafond gevallen door gelijk te zoeken, te spreken over een aanval en hij nu dan terugkrabbelend claimt niet gesproken te hebben over aanwijzen van een schuldige."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat kan best proportioneel zijn ja. En dat kan ook disproportioneel zijn. Ligt maar net aan de situatie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toch 15% dakloos. Best netjes nog. Is een gebouw met de grond gelijk maken sowieso proportioneel?
Dat is voor ons als buitenstaanders overigens bijna niet te beoordelen.![]()
Wanneer dat gebouw een militair doel dient; ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toch 15% dakloos. Best netjes nog. Is een gebouw met de grond gelijk maken sowieso proportioneel?![]()
Met welk doel?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is het geen oplossing zodra Hamas weggevaagd word, om Bin Salman van Saudi Arabi verantwoordelijk te laten maken voor een eventueel nieuwe regering onder zijn hoede voor de Gazanen?
Is sowieso geen vijand van Isral, maar kan wel als realistisch alternatief gelden voor de islamitische bevolking daar.![]()
![]()
Iemand commentaar van gewichtige mensen op deze video gelezen? Ik ken de betrouwbaarheid van channel 4 niet, is die ok dat iemand weet?![]()
Wat zou hun mening zijn van een staakt-het-vuren in de Oekraine-oorlog vraag ik me dan af... ik denk dat iedereen hier het er wel unaniem over eens is dat dat een belachelijk dom idee is.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Yep, wie gijzelt wie hier ook al weer......quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen gijzelaars dan geen voedsel en geen water
Natuurlijk er vervelend voor de goedwillende burger die onder Hamas levend, niet wil of kan kiezen.
Verder moeten we echt af van het narratief dat het hier gaat om een soort van strafexercitie."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Dat is hetzelfde als vragen of Macron de Nederlandse regering gaat leiden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:10 schreef BMW1993 het volgende:
Is het geen oplossing zodra Hamas weggevaagd word, om Bin Salman van Saudi Arabi verantwoordelijk te laten maken voor een eventueel nieuwe regering onder zijn hoede voor de Gazanen?
Is sowieso geen vijand van Isral, maar kan wel als realistisch alternatief gelden voor de islamitische bevolking daar.
Fatah moet de controle en het gezag overnemen. Dat is de enige reele oplossing op korte termijn. Ervanuit gaande dat er nog een Gazastrook is dadelijk uiteraard.![]()
Raketten, kantoor, voorraad, lab etc daar kan ik me iets bij voorstellen. Ook al is het alleen al als boodschap naar Hamas en de bevoking.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer dat gebouw een militair doel dient; ja.
Als er een Hamas lid woont of aanwezig is, is dat gebouw een legitiem militair doel om volledig plat te leggen?
Edit. Was wel een bijzonder verhaal van een meisje bij een podcast. Ze durfde met haar familie niet te evacueren want ze weten niet waar ze terecht komen en wie daar de buren zijn![]()
Isral oproepen tot een staakt-het-vuren is net zo kwaadaardig als Oekrane oproepen water bij de wijn te doen door o.a. de Donbass aan Rusland cadeau te doen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat zou hun mening zijn van een staakt-het-vuren in de Oekraine-oorlog vraag ik me dan af... ik denk dat iedereen hier het er wel unaniem over eens is dat dat een belachelijk dom idee is.![]()
Precies dit. Wat je kunt zeggen is dat ls er bewust geschoten word op civiele objecten dat niet door de beugel kan. En dat geldt nog sterker voor bijzondere objecten zoals VN-gebouwen en ziekenhuizen. En ik durf ook wel de stelling aan dat een belegering van een gebied waar zich nog zo veel burgers bevinden wellicht theoretisch kan maar in de praktijk ook uit zal monden in een situatie die niet door de beugel kan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat kan best proportioneel zijn ja. En dat kan ook disproportioneel zijn. Ligt maar net aan de situatie.
Dat is voor ons als buitenstaanders overigens bijna niet te beoordelen.
Maar op detailniveau is het heel lastig te beoordelen, zeker in the heat of the moment (achteraf wordt vaak wel wat meer duidelijk, maar dat kan jaren duren). Vooral omdat een aanzienlijk deel van het antwoord op die vraag ook ligt in het antwoord op vraag ‘wat zijn de andere opties/mogelijkheden’. Moet je perse die positie veroveren militair gezien of kun je er ook omheen? Is er een directe dreiging of niet? Moet je een bom gooien of kun je ook met mensen er in? Vaak vragen die op de grond al lastig te beoordelen zijn, laat staan achter je PC duizend kilometer verder.zie email 27 oktober![]()
Ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Raketten, kantoor, voorraad, lab etc daar kan ik me iets bij voorstellen. Ook al is het alleen al als boodschap naar Hamas en de bevoking.
Als er een Hamas lid woont of aanwezig is, is dat gebouw een legitiem militair doel om volledig plat te leggen?![]()
Het is naef om te denken dat je groepen als Hamos kunt wegvagen/vernietigen. Het gedachtegoed blijft springlevend tot het laatste lid. Een mogelijke chte oplossing zou zijn om ze het gras voor de voeten weg te maaien en in gesprek met ze te gaan. Ik denk hardop na.
Niet per definitie. Hangt helemaal van de omstandigheden van het geval af. Als jij die Hamas-grapjas ook met een lichter middel (met gee; of minder burgerslachtoffers) kunt uitschakelen dan mag je niet het hele gebouw platgooien.quote:zie email 27 oktober![]()
Gisteren was er een advocaat en aanklager van het internationaal strafhof Den Haag bij Op1 en probeerde uit te leggen wat de betekenis was van Oorlogsrecht, schending van oorlogsrecht en oorlogsmisdaad. Dat was enorm complex, en om berhaupt to een oorlogsmisdaad te komen ging de gemiddelde duur van het vaststellen van zoiets al makkelijk richting de 10 jaar. Er zitten zoveel haken en ogen aan of iets wel of niet proportioneel is of wel of geen misdaad is in tijd van oorlogquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat kan best proportioneel zijn ja. En dat kan ook disproportioneel zijn. Ligt maar net aan de situatie.
Dat is voor ons als buitenstaanders overigens bijna niet te beoordelen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Moet ik weer gaan duiden?quote:Besef je dat dit over de ruggen van onschuldige slachtoffers is? Zo makkelijk ja zeggen kan cht niet.
Dat lijkt me de enige juiste oplossing.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als vragen of Macron de Nederlandse regering gaat leiden.
Fatah moet de controle en het gezag overnemen. Dat is de enige reele oplossing op korte termijn. Ervanuit gaande dat er nog een Gazastrook is dadelijk uiteraard.
Ik hoop dat er ook gesprekken zijn met Fatah. En dat ze zich constructief opstellen qua gezag en overname van Gaza. Dan is een grondoorlog misschien af te wenden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ik begrijp je standpunt, ik ben het er wel mee oneens. Is dan die roof knocking nog noodzakelijk of mag 't ook zonder?quote:
Op lange termijn kan zo'n tactiek toch niet slim zijn zou ik verwachten maar de mens is weerbaar![]()
Maar in dit geval kan Isral het ook gewoon wel doen, en er toch nooit gezeik mee krijgen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet per definitie. Hangt helemaal van de omstandigheden van het geval af. Als jij die Hamas-grapjas ook met een lichter middel (met gee; of minder burgerslachtoffers) kunt uitschakelen dan mag je niet het hele gebouw platgooien.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe wou je dat doen dan? Ik kan nu ook wel mezelf uitroepen tot koning keizer admiraal van FOK! maar iemand zak ze dan ook in staat moeten stellen om die macht ook uit te oefenen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me de enige juiste oplossing.
Ik hoop dat er ook gesprekken zijn met Fatah. En dat ze zich constructief opstellen qua gezag en overname van Gaza. Dan is een grondoorlog misschien af te wenden.zie email 27 oktober![]()
Correct. Helaas.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar in dit geval kan Isral het ook gewoon wel doen, en er toch nooit gezeik mee krijgen.zie email 27 oktober![]()
Oh, dat geloof ik zeker. Maar de loophole waarmee Hamas zich onschendbaar acht (burgers als menselijk schild gebruiken) is volgens mij niet meer dan Palestijns wensdenken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet per definitie. Hangt helemaal van de omstandigheden van het geval af. Als jij die Hamas-grapjas ook met een lichter middel (met gee; of minder burgerslachtoffers) kunt uitschakelen dan mag je niet het hele gebouw platgooien.![]()
Dat gaat alleen maar als dat onder de inwoners van Gaza voldoende draagvlak heeft. En dat valt nogal te bezien.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat er ook gesprekken zijn met Fatah. En dat ze zich constructief opstellen qua gezag en overname van Gaza. Dan is een grondoorlog misschien af te wenden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nou ja, het is al eens gelukt. Het duurde dan wel slechts een jaar voor de burgeroolog uit brak, maar h.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe wou je dat doen dan? Ik kan nu ook wel mezelf uitroepen tot koning keizer admiraal van FOK! maar iemand zak ze dan ook in staat moeten stellen om die macht ook uit te oefenen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als ze liever voor Hamas of terreur kiezen, is het toch ook wel een uitgemaakte zaak?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat gaat alleen maar als dat onder de inwoners van Gaza voldoende draagvlak heeft. En dat valt nogal te bezien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat vermoed ik ook. De kans dat gijzelaars gezond, veilig en ongehavend eruit springen, lijkt mij te verwaarlozen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de gijzelaars sowieso als 1e afgemaakt worden bij een bevrijdingspoging dus de kans ze levend terug te krijgen is klein. En om nou de levens van de soldaten op het spel te zetten daarvoor lijkt mij niet slim. Dan gaan er bijvoorbeeld 2 soldaten dood om 1 gijzelaar te bevrijden. Slechte ruil.
Met terroristen kan en moet men niet & nooit onderhandelen.
De geliefden van die gijzelaars, elke strohalm grijpend, zullen daar heel anders over denken.
Reden te meer dat je nooit mensen moet laten (mee) beslissen en die keuze laten afhangen van hun - hoe begrijpelijk ook - emotie(s). Dit zelfde geldt overigens ook voor wraak & vergeldingsacties.
Ik zou, als ongevoelige wannabe strateeg, kiezen om vooral helemaal niets concreets te doen om gijzelaars proberen te bevrijden en kansloze acties afhouden met (p)appen en nathouden. Dit laatste is dan gewoon liegen dat je in gesprek bent en alles doet om de gijzelaars vrij te krijgen. Dat je dan helemaal geen overleg voert mag dan Hamas zonder enig bewijs ontkennen.
Elk inzet die operationeel wordt gedaan geeft veel afbreukrisico voor eigen teams en wordt bij (gevolg)schade aan/van gijzelaars ook nog eens extra verwijtbaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 21-10-2023 00:29:30 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Oh? Want wat gebeurt er dan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze liever voor Hamas of terreur kiezen, is het toch ook wel een uitgemaakte zaak?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Geen idee. Maar dan kiezen ze zelf alsnog voor een terreurbeweging.quote:
Dat lijkt me een nare toekomst.
Waarom zou je daarvoor kiezen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wanneer Isral af ziet van tegenaanvallen door het menselijk schild waar Hamas gebruik van maakt dan maakt het land zichzelf extreem kwetsbaar. Hamas en andere terreurbewegingen, maar ook barbaarse volkeren als de Russen en Chinezen, zullen het gebruik van burgers als menselijk schild dan in hun militaire doctrine opnemen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ik begrijp je standpunt, ik ben het er wel mee oneens. Is dan die roof knocking nog noodzakelijk of mag 't ook zonder?
Op lange termijn kan zo'n tactiek toch niet slim zijn zou ik verwachten maar de mens is weerbaar![]()
Vermoedelijk. Maar dat betekent dat van achter de tekentafel een bestuur voor een gebied aanwijzen, misschien niet zo goed zal gaan als het in eerste instantie lijkt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dan kiezen ze zelf alsnog voor een terreurbeweging.
Niets rechtvaardigt terrorisme, maar Isral is er natuurlijk wel heel erg goed in om Palestijnen in de handen van extremisten te drijven.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Democratisch besloten dus ook als er al een minderheid is die niet mee wil doen met Hamas laat ze maar lekker verrotten... Daar komt het op neer... Ik snap er echt geen fuck meer van, Help die mensen in vredesnaam is wat ik denk... Maar ja, wie ben ik, wie ben jij?quote:Lach met een schone bips![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:26 schreef Janneke141 het volgende:
Niets rechtvaardigt terrorisme, maar100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nuet kiezen voor fatah staat niet gelijk aan kiezen voor hamas en/of terreur.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dan kiezen ze zelf alsnog voor een terreurbeweging.
Waarom zou je daarvoor kiezen?"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Fair enough, maar ik neem aan dat zelfs jij snapt wat ik bedoel.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De buurman wordt verdacht van lidmaatschap Hamas. Isral waarschuwt alle inwoners en sloopt dan het gebouw. Is dat proportioneel? Die vind ik erg moeilijkquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Hamas daar zit? Raketten op een dak? Zeg jij het maar.
500.000 Israeli zijn ook ontheemd.
Het is echt ongelooflijk wat Hamas aangericht heeft.
En dan gaan we er vanuit dat er jn de gebouwen ernaast geen mensen gewond raken.![]()
Ik vind dit eigenlijk wel een goede "out-of-the-box" solutie. Enerzijds is de relatie tussen KSA en IsraeI redelijk tot goed. Anderzijds wordt KSA, als hoeder van de 2 heilige plaatsen Mekka en Medina ook gerespecteerd door de Palestijnen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat er ook gesprekken zijn met Fatah. En dat ze zich constructief opstellen qua gezag en overname van Gaza. Dan is een grondoorlog misschien af te wenden.
Een van de beginselen van humanitair oorlogsrecht is proportionaliteit. Er moet een zekere verhouding zijn tussen het militair voordeel en de schade voor burgers. En je kunt dat niet in getallen vatten, maar een heel flatgebouw platgooien om 1 ‘gewone’ strijder te doden zou daar volgens mij op z’n minst mee schuren. Maar is die ene strijder dan weer het opperhoofd ligt het al weer anders, het is heel casustisch allemaal. Maar een ding is wel duidelijk: als je met een lichter middel hetzelfde militaire voordeel kunt behalen dan is er een rechtsplicht om dat lichtere middel te kiezen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Oh, dat geloof ik zeker. Maar de loophole waarmee Hamas zich onschendbaar acht (burgers als menselijk schild gebruiken) is volgens mij niet meer dan Palestijns wensdenken.zie email 27 oktober![]()
Maar dat 'achter een tekentafel' gaat sws gebeuren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vermoedelijk. Maar dat betekent dat van achter de tekentafel een bestuur voor een gebied aanwijzen, misschien niet zo goed zal gaan als het in eerste instantie lijkt.
Niets rechtvaardigt terrorisme, maar Isral is er natuurlijk wel heel erg goed in om Palestijnen in de handen van extremisten te drijven.
Welke andere uitkomst zie jij?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ook een goed idee, mocht er een redelijke regering komen, dan zullen de mensen in Gaza ook weer meer vrijheden krijgen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als vragen of Macron de Nederlandse regering gaat leiden.
Fatah moet de controle en het gezag overnemen. Dat is de enige reele oplossing op korte termijn. Ervanuit gaande dat er nog een Gazastrook is dadelijk uiteraard.
Het is niet alleen Isral maar ook Egypte die de grens stevig dichthoud uit angst voor terreurcellen, ik hoop voor de bevolking dat die gelimineerd worden, en de Gazanen een meer vergelijkbare situatie krijgen zoals de Palestijnen in Isral hebben.![]()
Dit gaat veel verder dan die mogelijke Palestijnse burgerslachtoffers, dit gaat over het wel of niet Hamas en andere misdadige bewegingen en volkeren een wapen in handen te geven waarmee ze zichzelf onschendbaar kunnen maken. De Israeli's kunnen niet anders dan geen rekening houden met eventuele Palestijnse burgerdoden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet ik weer gaan duiden?Besef je dat dit over de ruggen van onschuldige slachtoffers is? Zo makkelijk ja zeggen kan cht niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door spicymchaggis op 21-10-2023 00:47:39 ]![]()
Ik zie geen uitkomst. Zo lang ik leef blijft dit dezelfde ellende.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dat 'achter een tekentafel' gaat sws gebeuren.
Welke andere uitkomst zie jij?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ligt aan de rol van de buurman. Is t ali met een ak47 of is t ali die leidend is?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De buurman wordt verdacht van lidmaatschap Hamas. Isral waarschuwt alle inwoners en sloopt dan het gebouw. Is dat proportioneel? Die vind ik erg moeilijk
En dan gaan we er vanuit dat er jn de gebouwen ernaast geen mensen gewond raken."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Ik zoek (beetje gemeen en vooral heel erg makkelijk) naar de grens en zoals jij het stelt is er geen grens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:26 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wanneer Isral af ziet van tegenaanvallen door het menselijk schild waar Hamas gebruik van maakt dan maakt het land zichzelf extreem kwetsbaar. Hamas en andere terreurbewegingen, maar ook barbaarse volkeren als de Russen en Chinezen, zullen het gebruik van burgers als menselijk schild dan in hun militaire doctrine opnemen.
Gelukkig zijn de IDF de good guys. Zo'n Assad weet hier ook wel raad mee![]()
Ik vind dat ook moeilijk. De buurman zit daar net met drie andere Hamasleden..mag het dan wel? De buurman is er niet, maar het opperhoofd van Hamas zo juist wel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De buurman wordt verdacht van lidmaatschap Hamas. Isral waarschuwt alle inwoners en sloopt dan het gebouw. Is dat proportioneel? Die vind ik erg moeilijk
En dan gaan we er vanuit dat er jn de gebouwen ernaast geen mensen gewond raken.
Zeg het maar..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dat is dus allemaal in theorie, want Isral gaat nooit voor welk oorlogstribunaal dan ook verschijnen. Zo lang ze met slim gestuurde nieuwsberichten kunnen uitleggen wat ze doen, daarbij enigszins geholpen door domme acties van Hamas c.s., is er voor Netanyahu erg weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een van de beginselen van humanitair oorlogsrecht is proportionaliteit. Er moet een zekere verhouding zijn tussen het militair voordeel en de schade voor burgers. En je kunt dat niet in getallen vatten, maar een heel flatgebouw platgooien om 1 ‘gewone’ strijder te doden zou daar volgens mij op z’n minst mee schuren. Maar is die ene strijder dan weer het opperhoofd ligt het al weer anders, het is heel casustisch allemaal. Maar een ding is wel duidelijk: als je met een lichter middel hetzelfde militaire voordeel kunt behalen dan is er een rechtsplicht om dat lichtere middel te kiezen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dan zouden ze zich verlagen tot hetzelfde niveau als Hamas. Van een land dat wil behoren tot de westerse wereld mag je verwachten dat ze zich tig het uiterste inspannen om onnodig lijden van de burgerbevolking te voorkomen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dit gaat veel verder dan die mogelijke Palestijnse burgerslachtoffers, dit gaat over het wel of niet Hamas en andere misdadige bewegingen en volkeren een wapen in handen te geven waarmee ze zichzelf onschendbaar kunnen maken. De Israeli's kunnen niet anders dan geen Reken ng houden met eventuele Palestijnse burgerdoden.
Dat is wat anders dan dat er geen enkel burgerslachtoffer mag vallen. Want dat is, hoe treurig ook, onvermijdelijk in een oorlog. Maar je moet daar wel naar blijven streven.zie email 27 oktober![]()
Goed plan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is naef om te denken dat je groepen als Hamos kunt wegvagen/vernietigen. Het gedachtegoed blijft springlevend tot het laatste lid. Een mogelijke chte oplossing zou zijn om ze het gras voor de voeten weg te maaien en in gesprek met ze te gaan. Ik denk hardop na.
Persoonlijk denk ik dat dit de oplossing is:
1. Hamas dient ontmanteld te worden en de controle van Gaza dient te worden overgedragen aan de Palestijnse Autoriteit, of tijdelijk onder leiding van Saudi Arabi.
2. Joodse kolonisten dienen te vertrekken van de Westbank.
3. De Westbank en Gaza worden samen de soevereine staat Palestina, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.
4. Isral faciliteert een transitroute over land tussen de Westbank en Gaza.
5. Isral heft de zeeblokkade voor Gaza op, en het luchtruim wordt ook geopend.
6. Elke schending van grenzen en elke militaire of terroristische aanval zal door de VN veroordeeld worden en diplomatieke gevolgen hebben, bv. sancties.
7. Westerse en Arabische landen zullen garant staan voor de soevereiniteit van Palestina n Isral.![]()
Ik zie op het internationale toneel al wat wat panelen schuiven. Die onvoorwaardelijkheid van de eerste dagen is er wel wat af. Maar inderdaad, Isral zal zich voornamelijk laten begrenzen door wat ze (geo-)politiek kunnen maken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is dus allemaal in theorie, want Isral gaat nooit voor welk oorlogstribunaal dan ook verschijnen. Zo lang ze met slim gestuurde nieuwsberichten kunnen uitleggen wat ze doen, daarbij enigszins geholpen door domme acties van Hamas c.s., is er voor Netanyahu erg weinig aan de hand.
We zien dat sowieso steeds meer de laatste jaren, ook buiten Isral. Het oorlogsrecht is een dode letter aan het worden, Oekrane, Syri, etc. En dat is toch zorgelijk.zie email 27 oktober![]()
Fijn dat je er bent, trouwens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zouden ze zich verlagen tot hetzelfde niveau als Hamas. Van een land dat wil behoren tot de westerse wereld mag je verwachten dat ze zich tig het uiterste inspannen om onnodig lijden van de burgerbevolking te voorkomen.
Dat is wat anders dan dat er geen enkel burgerslachtoffer mag vallen. Want dat is, hoe treurig ook, onvermijdelijk in een oorlog. Maar je moet daar wel naar blijven streven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Punt 1 loop je al mank, een terroristische organisatie ontmantel je niet makkelijk... Iets met underground gaan...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:35 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Goed plan.
1. Hamas dient ontmanteld te worden en de controle van Gaza dient te worden overgedragen aan de Palestijnse Autoriteit, of tijdelijk onder leiding van Saudi Arabi.
3. De Westbank en Gaza worden samen de soevereine staat Palestina, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.
6. Elke schending van grenzen en elke militaire of terroristische aanval zal door de VN veroordeeld worden en diplomatieke gevolgen hebben, bv. sancties.
7. Westerse en Arabische landen zullen garant staan voor de soevereiniteit van Palestina n Isral.
De rest kan ik je best wel in volgen, maar of het zou werken?Lach met een schone bips![]()
Ik begrijp de toegevoegde waarde niet van honderden mensen dakloos (of zelfs dood) maken omdat in een van de appartementen een Hamas lid woont/woonde.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook moeilijk. De buurman zit daar net met drie andere Hamasleden..mag het dan wel? De buurman is er niet, maar het opperhoofd van Hamas zo juist wel.
Zeg het maar...
Is het een topman van Hamas dan slaat het al helemaal nergens op om eerst te waarschuwen en als iedereen weg is daarna pas het flatgebouw plat te gooien. Dus dan moet dat gebouw plat met alle mensen er in.
Edit: het is gelukkig Gaza. Ik heb net die burgers behoorlijk weinig compassie. In andere steden zou ik hier echt nijdig van worden![]()
Ja, zorgelijk inderdaad. Van de andere kant - is het ooit een levende letter geweest? Napalm op Vietnam, clusterbommen op Iraq, atoombom op Hiroshima, genocides in Joegoslavi en Rwanda etc etc. Zijn we niet gewoon te naef als we denken dat oorlogsrecht zin heeft?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:36 schreef trein2000 het volgende:
We zien dat sowieso steeds meer de laatste jaren, ook buiten Isral. Het oorlogsrecht is een dode letter aan het worden, Oekrane, Syri, etc. En dat is toch zorgelijk.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kunnen ze wel. Dit is een vals dilemma. Met hun tactiek hebben ze meer en voornamelijk de normale Palestijn. Die Hamos gasten vreten zich waarschijnlijk helemaal rond aan kaasjes en worstjes in die tunnels van ze.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dit gaat veel verder dan die mogelijke Palestijnse burgerslachtoffers, dit gaat over het wel of niet Hamas en andere misdadige bewegingen en volkeren een wapen in handen te geven waarmee ze zichzelf onschendbaar kunnen maken. De Israeli's kunnen niet anders dan geen Reken ng houden met eventuele Palestijnse burgerdoden.
Isral gaat nooit akkoord met 2 en 3. En, zoals je zelf al aangeeft, 1 is waarschijnlijk erg slecht uitvoerbaar. Zelfs als je de organisatie kan uitroeien, dan ben je nog niet van het draagvlak af. Zeker niet als je bedenkt dat er een hoop geweld nodig is om zo'n organisatie met de grond gelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Punt 1 loop je al mank, een terroristische organisatie ontmantel je niet makkelijk... Iets met underground gaan...
De rest kan ik je best wel in volgen, maar of het zou werken?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Oh. Dus bij een topfiguur dan mag je zonder te waarschuwen een heel flatgebouw neerleggen. En een Ziekenhuis?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik begrijp de toegevoegde waarde niet van honderden mensen dakloos (of zelfs dood) maken omdat in een van de appartementen een Hamas lid woont/woonde.
Is het een topman van Hamas dan slaat het al helemaal nergens op om eerst te waarschuwen en als iedereen weg is daarna pas het flatgebouw plat te gooien. Dus dan moet dat gebouw plat met alle mensen er in.
Ik vind het allemaal maar moeilijke vragen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
I was just sayingquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Isral gaat nooit akkoord met 2 en 3. En, zoals je zelf al aangeeft, 1 is waarschijnlijk erg slecht uitvoerbaar. Zelfs als je de organisatie kan uitroeien, dan ben je nog niet van het draagvlak af. Zeker niet als je bedenkt dat er een hoop geweld nodig is om zo'n organisatie met de grond gelijk te maken.
Lach met een schone bips![]()
Ik denk capricia, dat dit wel eens de vonk naar veel meer conflicten kan zijn. Ik hou mijn hart vast...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Dus bij een topfiguur dan mag je zonder te waarschuwen een heel flatgebouw neerleggen. En een Ziekenhuis?
Ik vind het allemaal maar moeilijke vragen.Lach met een schone bips![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Na WOII zagen we wel een opleving. Dat wil niet zeggen dat er geen incidenten waren, maar toen was er wel echt een wereldwijd besef dat mensen uiteindelijk ook mensen zijn. Er was een ondergrens. En natuurlijk is oorlog altijd smerig geweest, maar gifgas, massale verkrachting, etc. Uitgevoerd of expliciet gesteund door grootmachten is toch wel iets anders.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, zorgelijk inderdaad. Van de andere kant - is het ooit een levende letter geweest? Napalm op Vietnam, clusterbommen op Iraq, atoombom op Hiroshima, genocides in Joegoslavi en Rwanda etc etc. Zijn we niet gewoon te naef als we denken dat oorlogsrecht zin heeft?zie email 27 oktober![]()
Ik geloof inderdaad niet dat er een "one size fits all" oordeel geveld kan worden en dat het van situatie tot situatie verschilt en beoordeelt dient te worden, maar een gebouw waar een raketlanceerinstallatie op staat is hoe dan ook een legitiem doelwit. Ook wanneer het een ziekenhuis of appartementencomplex is. Want een ander onderdeel van dat oorlogsrecht is gegarandeerd ook dat je civiele infrastructuur niet mag gebruiken om van daaruit wapens richting je tegenstander af te vuren, laat staan burgers als menselijk schild te gebruiken. Alles valt of staat met de vraag hoe je een tegenstander, die zich overduidelijk niet aan het oorlogsrecht houdt, kunt bestrijden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een van de beginselen van humanitair oorlogsrecht is proportionaliteit. Er moet een zekere verhouding zijn tussen het militair voordeel en de schade voor burgers. En je kunt dat niet in getallen vatten, maar een heel flatgebouw platgooien om 1 ‘gewone’ strijder te doden zou daar volgens mij op z’n minst mee schuren. Maar is die ene strijder dan weer het opperhoofd ligt het al weer anders, het is heel casustisch allemaal. Maar een ding is wel duidelijk: als je met een lichter middel hetzelfde militaire voordeel kunt behalen dan is er een rechtsplicht om dat lichtere middel te kiezen.
Tot nu toe kiezen beschaafde samenlevingen als de westerse wereld en Isral er voor om zichzelf wl aan dat oorlogsrecht te houden, maar wanneer tegenstanders dat stelselmatig en op steeds grotere schaal niet (meer) gaan doen kan dat uiteindelijk wel eens veranderen. Hoe meer en des te vaker Hamas er voor kiest het oorlogsrecht aan zijn laars te lappen des te groter maken ze de kans dat Isral daar op een gegeven moment ook voor zal kiezen en een strijd tegen een Isral dat besloten heeft een broertje dood te hebben aan het oorlogsrecht gaat Hamas natuurlijk nooit kunnen winnen.![]()
Misschien moet het maar gebeuren, onder het motto ‘het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt’. Zo kunnen we ook niet door blijven gaan.quote:zie email 27 oktober![]()
Geldt uiteindelijk precies hetzelfde voor. Zit die raket installatie op jou te schieten? Natuurlijk schiet je dan terug met zware wapens. Maar zit hij zonder munitie en verwacht je over een aantal uur toch al dat flatgebouw in te nemen? Dan ligt het al weer anders. Natuurlijk twee uitersten. Maar het is niet zo dat enkel omdat het een militair doel is alles geoorloofd is. Dat is een noodzakelijke voorwaarde, maar ook het aanvallen van een militair doel kan onrechtmatig zijn als het te behalen militaire voordeel buitensporig is ten opzichte van de schade voor de burgerbevolking.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:43 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad niet dat er een "one size fits all" oordeel geveld kan worden en dat het van situatie tot situatie verschilt en beoordeelt dient te worden, maar een gebouw waar een raketlanceerinstallatie op staat is hoe dan ook een legitiem doelwit. Ook wanneer het een ziekenhuis of appartementencomplex is. Want een ander onderdeel van dat oorlogsrecht is gegarandeerd ook dat je civiele infrastructuur niet mag gebruiken om van daaruit wapens richting je tegenstander af te vuren, laat staan burgers als menselijk schild te gebruiken. Alles valt of staat met de vraag hoe je een tegenstander, die zich overduidelijk niet aan het oorlogsrecht houdt, kunt bestrijden.
Tot nu toe kiezen beschaafde samenlevingen als de westerse wereld en Isral er voor om zichzelf wl aan dat oorlogsrecht te houden, maar wanneer tegenstanders dat stelselmatig en op steeds grotere schaal niet (meer) gaan doen kan dat uiteindelijk wel eens veranderen. Hoe meer en des te vaker Hamas er voor kiest het oorlogsrecht aan zijn laars te lappen des te groter maken ze de kans dat Isral daar op een gegeven moment ook voor zal kiezen en een strijd tegen een Isral dat besloten heeft een broertje dood te hebben aan het oorlogsrecht gaat Hamas natuurlijk nooit kunnen winnen.zie email 27 oktober![]()
Die Hamasmiljonairs liggen Russische hoeren te neuken in hotelkamers in Qatar, die zitten echt niet in die tunnels.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kunnen ze wel. Dit is een vals dilemma. Met hun tactiek hebben ze meer en voornamelijk de normale Palestijn. Die Hamos gasten vreten zich waarschijnlijk helemaal rond aan kaasjes en worstjes in die tunnels van ze.![]()
Ik hoop dat de officiele Palestijnse autoriteiten meegenomen worden in de beslissing wat er moet gebeuren met Gaza. Fatah en Abbas.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:42 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk capricia, dat dit wel eens de vonk naar veel meer conflicten kan zijn. Ik hou mijn hart vast...
Ik heb daar goede hoop op. Gezien hoe ze zich 'gematigd' opstellen. Natuurlijk zullen ze hun mede Palestijnen niet openlijk afvallen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik weet niet of je dit wil gezien de USA al hevig in de Oekraine bezig is met leveringen van wapens, midden oosten zou voor hen een 2e oorlog zijn.. Dat is wel de max denk ik... Waarom is China ineens zo stil over Taiwan? China kijkt het lekker aan en wacht af. Tussen India en Pakistan borrelt er ook wel wat.. Wat als de VN het niet meer kan behappen? Politieke spelletjes allemaal... Maar in elk politiek spelletje is de burger de dupe.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien moet het maar gebeuren, onder het motto ‘het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt’. Zo kunnen we ook niet door blijven gaan.Lach met een schone bips![]()
Eh. Ik zeg al een paar keer en ook in die post dat als er alleen een Hamas lid in een flatgebouw woont ik de toegevoegde waarde in het slopen van het hele gebouw niet zie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Dus bij een topfiguur dan mag je zonder te waarschuwen een heel flatgebouw neerleggen. En een Ziekenhuis?
Ik vind het allemaal maar moeilijke vragen.
Ik nog steeds geen argumenten. Dan zal 't wel wraak zijn, wraak op alle bewoners van die flat want Hamas![]()
Te extreem voor mij, je weet niet wat je over jezelf afroeptquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien moet het maar gebeuren, onder het motto ‘het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt’. Zo kunnen we ook niet door blijven gaan.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik vind dit naief. Massale verkrachtingen van Russen op Duitse vrouwen. En alsof de mainstream Sobibor of Auschwitz kapo berecht is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Na WOII zagen we wel een opleving. Dat wil niet zeggen dat er geen incidenten waren, maar toen was er wel echt een wereldwijd besef dat mensen uiteindelijk ook mensen zijn. Er was een ondergrens. En natuurlijk is oorlog altijd smerig geweest, maar gifgas, massale verkrachting, etc. Uitgevoerd of expliciet gesteund door grootmachten is toch wel iets anders.
Not.
Maar ik waardeer je inzet. Het is de inzet van je vak.
En alles is beter dan niets."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hamas zelf ontmantelen lijkt mij - getuige het lokale verzet alom - een onmogelijkheid omdat het denken en doen tot in de haarvaten van burgers is doorgedrongen. Getuige de woede en protesten jegens andersdenkenden inzake de terreuraanslag, niet eens meer weten dat ze daarmee feitelijk Hamas aanhangers zijn (geworden).quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:35 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Goed plan.
7. Westerse en Arabische landen zullen garant staan voor de soevereiniteit van Palestina n Isral.
Hoe dan wel, in Gaza niets anders meer doen dan de minimale zorgverplichting - iedereen ook dan blij - om mondjesmaat wat water en brood door het hekwerk te duwen. Net zo lang totdat men daar tot inzicht komt, mijn part n voor n beloven: burgers en daarmee ook de staat Isral niet langer te gaan terroriseren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ik hoop echt dat het allemaal opgelost gaat worden voor de vlam in de pijp slaatquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat de officiele Palestijnse autoriteiten meegenomen worden in de beslissing wat er moet gebeuren met Gaza. Fatah en Abbas.
Ik heb daar goede hoop op. Gezien hoe ze zich 'gematigd' opstellen. Natuurlijk zullen ze hun mede Palestijnen niet openlijk afvallen.Maar goed je weet ook dat ik tegen alle geweld ben, ik wil gewoon een wereld waar iedereen gelijk is
Na de tweede Wereldoorlog zeg ik toch?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit naief. Massale verkrachtingen van Russen op Duitse vrouwen. En alsof de mainstream Sobibor of Auschwitz kapo berecht is.
Not.
Maar ik waardeer je inzet. Het is de inzet van je vak.
En alles is beter dan niets.zie email 27 oktober![]()
Zo'n afweging is achter een bureau en na afloop van de strijd altijd goed en genuanceerd te maken, maar in het heetst van de strijd is een lanceerinstallatie zonder munitie gegarandeerd net zo'n legitiem en geoorloofd doelwit als een installatie mt munitie omdat je simpelweg niet kunt vaststellen dat er geen munitie aanwezig is en de installatie nog altijd inzetbaar is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geldt uiteindelijk precies hetzelfde voor. Zit die raket installatie op jou te schieten? Natuurlijk schiet je dan terug met zware wapens. Maar zit hij zonder munitie en verwacht je over een aantal uur toch al dat flatgebouw in te nemen? Dan ligt het al weer anders. Natuurlijk twee uitersten. Maar het is niet zo dat enkel omdat het een militair doel is alles geoorloofd is. Dat is een noodzakelijke voorwaarde, maar ook het aanvallen van een militair doel kan onrechtmatig zijn als het te behalen militaire voordeel buitensporig is ten opzichte van de schade voor de burgerbevolking.![]()
En mijn laatste voor vanavond![]()
Als dit waar is dan zal Hezbollah bij de grondoorlog in Gaza geen nieuw front openen. Doen ze dat wel dan bemoeit de VS zich ermee en dat valt niet te winnen voor Hezbollah. Dan moet Iran meedoen want anders wordt hun proxy vernietigd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:52 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Update: NBC News: US intelligence believes that Iran is not currently seeking a direct war with America.
Dat betekent dus dat Hamas er alleen voor staat, ze gaan geen hulp van Hezbollah en Iran krijgen.![]()
Dat zei ik al, je kunt die afweging op de grond al lastig maken. Tegelijkertijd moet je de inlichtingenpositie van Isral niet onderschatten en is het ook zo dat er op dit moment nog geen Isralische troepen in het gebied zijn zodat van een directe dreiging ook maar beperkt sprake is (tijd voor voorzorgsmaatregelen). Het hoeft ook geen perfecte verhouding te zijn. Waar het om gaat is dat je geen dingen mag doen waarvan ieder weldenkend mens denkt ‘dit zit volkomen scheef’.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zo'n afweging is achter een bureau en na afloop van de strijd altijd goed en genuanceerd te maken, maar in het heetst van de strijd is een lanceerinstallatie zonder munitie gegarandeerd net zo'n legitiem en geoorloofd doelwit als een installatie mt munitie omdat je simpelweg niet kunt vaststellen dat er geen munitie aanwezig is en de installatie nog altijd inzetbaar is.
Kijk ik betwist niet dat een raketinstallatie een legitiem doel is en blijft. Alleen het te verwachten militair voordeel is wel anders als er geen directe dreiging meer is. En dat is een andere afweging. Niet zwart/wit. En natuurlijk is dat theorie, en is de situatie op de grond meer flude. Maar dan nog moet je er wel naar blijven streven.zie email 27 oktober![]()
Oh sorry. Ik ging uit van de rechtszaken na de tweede Wereldoorlog, over deze daders.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Na de tweede Wereldoorlog zeg ik toch?
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Eigenlijk.
Ik wil heel graag dat het ICC mensen berecht. Maar het gaat te traag of ze hebben de weinig tanden. Het is niet echt geworden waarop ik hoopte."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee natuurlijk wil Iran geen oorlog met hun westerse georinteerde bevolking... Die willen daar lekker aan de macht blijven en iedere oorlog zal ze aan het wankelen brengen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:52 schreef Ali_boo het volgende:
En mijn laatste voor vanavond![]()
[ twitter ]
Hoe kom je aan deze informatie? Die vechten toch voor een in hun ogen nobele zaak. Zoals jij het omschrijft zijn ze niet vies van oppervlakkig vertier.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die Hamasmiljonairs liggen Russische hoeren te neuken in hotelkamers in Qatar, die zitten echt niet in die tunnels.
Ja. Ze zijn te zwak. Voor het moment. Pick your battles wisely.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nee natuurlijk wil Iran geen oorlog met hun westerse georinteerde bevolking... Die willen daar lekker aan de macht blijven en iedere oorlog zal ze aan het wankelen brengen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De hypersonische raketten van Rusland zijn speciaal ontwikkelt tegen vliegdekschepen. Met zijn snelheid van mach 10 (tien keer sneller dan de snelheid van geluid), valt deze buiten het waarnemingsbereik van Amerikaanse radars.
Rusland zal natuurlijk vanuit de zwarte zee niet direct zo'n aanval inzetten bij een mogelijke escalatie. Rusland heeft namelijk een heel belangrijke marinebasis in Tartus (Syri) en waarschuwt Amerika om geen gekke capriolen tegen die marinebasis uit te voeren.![]()
Niet te zwak, ze hebben een heel groot leger. En tegen bedreigingen van omliggende landen zullen ze qua mankracht echt vernietigend zijn. Maarrrrr, het punt in Iran is wel dat de mensen hun leiders niet pruimen en bij iedere mogelijkheid die ook omver zullen werpen denk ikquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ze zijn te zwak. Voor het moment. Pick your battles wisely.
Ik vertrouw dat de Israeli's wel toe door a) de internationale aandacht voor deze oorlog en b) we het hier over een professionele en goed uitgeruste krijgsmacht hebben en niet over psychopatische haatbaarden met een laag iq en een grote bloeddorst.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zei ik al, je kunt die afweging op de grond al lastig maken. Tegelijkertijd moet je de inlichtingenpositie van Isral niet onderschatten en is het ook zo dat er op dit moment nog geen Isralische troepen in het gebied zijn zodat van een directe dreiging ook maar beperkt sprake is (tijd voor voorzorgsmaatregelen). Het hoeft ook geen perfecte verhouding te zijn. Waar het om gaat is dat je geen dingen mag doen waarvan ieder weldenkend mens denkt ‘dit zit volkomen scheef’.
Kijk ik betwist niet dat een raketinstallatie een legitiem doel is en blijft. Alleen het te verwachten militair voordeel is wel anders als er geen directe dreiging meer is. En dat is een andere afweging. Niet zwart/wit. En natuurlijk is dat theorie, en is de situatie op de grond meer flude. Maar dan nog moet je er wel naar blijven streven.![]()
Tegen de tijd dat Rusland met hypersonische raketten op de vloot van de VS gaat schieten hebben wij allemaal een probleempje.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:02 schreef Werkperd het volgende:
De hypersonische raketten van Rusland zijn speciaal ontwikkelt tegen vliegdekschepen. Met zijn snelheid van mach 10 (tien keer sneller dan de snelheid van geluid), valt deze buiten het waarnemingsbereik van Amerikaanse radars.
Rusland zal natuurlijk vanuit de zwarte zee niet direct zo'n aanval inzetten bij een mogelijke escalatie. Rusland heeft namelijk een heel belangrijke marinebasis in Tartus (Syri) en waarschuwt Amerika om geen gekke capriolen tegen die marinebasis uit te voeren.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Nou. Ik vertrouw het de Israeli's wel toe. Maar onze media niet.
NRC maar ook rtl4 heeft zo afgedaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hijgerige redactiesquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:10 schreef capricia het volgende:
NRC maar ook rtl4 heeft zo afgedaan.
And what rough beast, its hour come round at last,
De Hamas miljonairs zijn een algemeen bekend feit. Overigens; des te vromer en geloviger de arabier, des te perverser zijn daadwerkelijke gedrag.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je aan deze informatie? Die vechten toch voor een in hun ogen nobele zaak. Zoals jij het omschrijft zijn ze niet vies van oppervlakkig vertier.![]()
De neergeslagen opstanden van de Iranirs van het afgelopen jaar zijn vrij cruciaal, de theocraten in Teheran voelen zich niet voldoende gesteund door de bevolking, dus geen steun aan Hezbollah, dus geen derde wereldoorlog, dankjewel voor het redden van de wereld lieve Iranirs, moge de zomerflapperjurk en de bustier maar snel weer te zien zijn in Perzi.![]()
En dan ook niet toegeven. En dat dagenlang.quote:
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Tja... Misschien snap je mij nu "iets" meer over berichtgevingen....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:10 schreef capricia het volgende:
NRC maar ook rtl4 heeft zo afgedaan.Lach met een schone bips![]()
Het is niet de vraag of je een Turk bent maar waar je vandaan komt uit Turkije. Ik gok Kayseri.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Hamas miljonairs zijn een algemeen bekend feit. Overigens; des te vromer en geloviger de arabier, des te perverser zijn daadwerkelijke gedrag.
Dit! Zo zie ik dit dus ook precies! Alleen verwoord jij het iets uitgebreiderquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:11 schreef UitStraling het volgende:
De neergeslagen opstanden van de Iranirs van het afgelopen jaar zijn vrij cruciaal, de theocraten in Teheran voelen zich niet voldoende gesteund door de bevolking, dus geen steun aan Hezbollah, dus geen derde wereldoorlog, dankjewel voor het redden van de wereld lieve Iranirs, moge de zomerflapperjurk en de bustier maar snel weer te zien zijn in Perzi.
Zoals?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Rusland met hypersonische raketten op de vloot van de VS gaat schieten hebben wij allemaal een probleempje.![]()
Is hier toch ook, in de bible belt worden de meeste seksspeeltjes verkocht en drugs gesnoven.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Hamas miljonairs zijn een algemeen bekend feit. Overigens; des te vromer en geloviger de arabier, des te perverser zijn daadwerkelijke gedrag.
Al die opgekropte braafheid voor de schermen uit zich in uitspattingen achter de schermen.And what rough beast, its hour come round at last,
Tja. En nu? NRC gaat voor haar doen wel door het stof. Eerst verwijderden ze niets. En nu opeens wel. Met een uitleg.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:12 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tja... Misschien snap je mij nu "iets" meer over berichtgevingen....
NOS was wel okay. In deze zaak."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Bij een Derde Wereldoorlog blijft er bar weinig over van de meeste steden en de wereldeconomie.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Als Iran weer Perzi is ga ik er direct heenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:11 schreef UitStraling het volgende:
De neergeslagen opstanden van de Iranirs van het afgelopen jaar zijn vrij cruciaal, de theocraten in Teheran voelen zich niet voldoende gesteund door de bevolking, dus geen steun aan Hezbollah, dus geen derde wereldoorlog, dankjewel voor het redden van de wereld lieve Iranirs, moge de zomerflapperjurk en de bustier maar snel weer te zien zijn in Perzi.Ik hou van die mensen
Het Iraanse regime weet al jaren dat de lage gemiddelde leeftijd van de Iraanse bevolking een bedreiging gaat vormen voor de overwegend bejaarde ayatollah's en hun bejaarde gedachtegoed. De repressie en het geweld richting de burgerbevolking mogen dan weliswaar steeds groter worden, maar op een gegeven moment gaan aantallen de doorslaggevende factor vormen en een handjevol bejaarde mannen zal het uiteindelijk altijd verliezen van een grote, jonge bevolking.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dit! Zo zie ik dit dus ook precies! Alleen verwoord jij het iets uitgebreider![]()
Prachtig land inderdaad en mooi volk, wellicht geeft dit ze weer een nieuwe vonk om terug te vechten tegen hun onderdrukkers.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als Iran weer Perzi is ga ik er direct heenIk hou van die mensen
Ben alleen bang voor Jordani, daar zitten akelig wat gefrustreerde Palestijnse vluchtelingen van de verkeerde soort in tegenstelling tot de Westbank, 1/3e van de bevolking zowat en ik weet niet of het koningshuis ze daar in toom kan houden.![]()
Dat is helaas een land om in de gaten te houden idd. Zeker als de oorlog echt losbarst in Gaza of zelfs Libanon.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Prachtig land inderdaad en mooi volk, wellicht geeft dit ze weer een nieuwe vonk om terug te vechten tegen hun onderdrukkers.
Ben alleen bang voor Jordani, daar zitten akelig wat gefrustreerde Palestijnse vluchtelingen van de verkeerde soort in tegenstelling tot de Westbank, 1/3e van de bevolking zowat en ik weet niet of het koningshuis ze daar in toom kan houden.And what rough beast, its hour come round at last,
Nou goed toch van NRC? Maar ik blijf wel een beetje twijfelen aan alle berichtgevingen.. Niet alleen degene die wij hebben zoals NRC of NOS hoor.. Al Jazeera en noem maar op. Iedere media outlet roept maar wat. Daarom ben ik ook vaak traag ergens een mening over te geven over deze kwestie en kom ik vaak als mosterd na de maaltijd zeg maarquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. En nu? NRC gaat voor haar doen wel door het stof. Eerst verwijderden ze niets. En nu opeens wel. Met een uitleg.
NOS was wel okay. In deze zaak.![]()
Ze lullen maar wat, roepen wat.. En wat is waar?Lach met een schone bips![]()
Vermoord tijdens een slaappartijtje."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maakt voor Perzi niet uit, denk je dat als ze de bevelhebbers uit het zadel hebben ze zich door een groepje uit Jordani nog laten sturen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is helaas een land om in de gaten te houden idd. Zeker als de oorlog echt losbarst in Gaza of zelfs Libanon.Lach met een schone bips![]()
Neu, maar dat zou dan wel weer een extra land in de regio zijn dat eerst redelijk normaal is en vervolgens vervalt in chaos.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maakt voor Perzi niet uit, denk je dat als ze de bevelhebbers uit het zadel hebben ze zich door een groepje uit Jordani nog laten sturen?And what rough beast, its hour come round at last,
Kijk. Hij heeft er al twee vrij.
Hoeveel Europeanen er vast zitten weten we niet eens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In Europa zijn we veel te druk met ruziemaken wat Von der Leyen wel en niet had mogen zeggen. Hopeloos.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:39 schreef capricia het volgende:
Hoeveel Europeanen er vast zitten weten we niet eens.
[ twitter ]And what rough beast, its hour come round at last,
Vraag het me af.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Neu, maar dat zou dan wel weer een extra land in de regio zijn dat eerst redelijk normaal is en vervolgens vervalt in chaos.Lach met een schone bips![]()
Maakt het uit wie of welke nationaliteit er vrij komt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:39 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Sorry Cap, wil je niet aanvallen hoor. Maar erger me ook vaak aan berichtgeving in de media dat er bij een ongeluk 20 doden zijn gevallen waaronder 3 Nederlanders... Maakt dat wat uit? Dus niet echt op jou gericht deze rant
Ja. Het is echt hopeloos.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Europa zijn we veel te druk met ruziemaken wat Von der Leyen wel en niet had mogen zeggen. Hopeloos.
We gaan nooit iets betekenen op het wereldtoneel.
Ik vind dit zo triest voor de 10+ gijzelaars uit onze EU. We weten niets."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik wil hier ff op reageren want maak me wel zorgen om de hele toestand.
|Nu weten sommige of wss de meeste niet, dat ik ook in een bandje speel christelijk en met Isralische songs etc
En ik heb serieus moeite ermee dat ik hier op een podium sta met de Isralische vlag terwijl er tanks zeg maar rijden met dezelfde ermee.
Dat strookt zo niet met mijn idee wel.
Hoe denken jullie?Do what you love, love what you do!![]()
Ik hoop echt zo dat de nieuwe seculiere generatie daar snel die oudjes er uit weet te clikkeren. Zou heel fijn zijn voor de wereld.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:11 schreef UitStraling het volgende:
De neergeslagen opstanden van de Iranirs van het afgelopen jaar zijn vrij cruciaal, de theocraten in Teheran voelen zich niet voldoende gesteund door de bevolking, dus geen steun aan Hezbollah, dus geen derde wereldoorlog, dankjewel voor het redden van de wereld lieve Iranirs, moge de zomerflapperjurk en de bustier maar snel weer te zien zijn in Perzi.
Hele lieve mensen dat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Anders vervang je die vlag door de vredesvlag voor zolang de oorlog duurt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:45 schreef kree het volgende:
|Nu weten sommige of wss de meeste niet, dat ik ook in een bandje speel christelijk en met Isralische songs etc
En ik heb serieus moeite ermee dat ik hier op een podium sta met de Isralische vlag terwijl er tanks zeg maar rijden met dezelfde ermee.
Hoe denken jullie?And what rough beast, its hour come round at last,
nouja als t aan mij lag wel, maar ik heb niet de leiding daarover natuurlijk. Snap het namelijk wel ook van beide kanten, dat maakt dit zo lastig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Anders vervang je die vlag door de vredesvlag voor zolang de oorlog duurt?
\
Maar ik ben meer voor vrede oplossing zonder geweld, maar ok zonder vingers te wijzen de hele islam richting is er ook niet echt wel willend in.Do what you love, love what you do!![]()
Dude, je mag altijd je mening geven zolang je netjes blijft... Hey zal je zeggen dat ik vanuit mijn moeder Joods bloed heb. Maar dat maakt in mijn mening ook niet uit, die geef ik gewoon, en moet jij ook doen. Ook al heb ik niks met het Joodse geloof alsnog respecteer ik dat net zo als de Islam en het Christendom. Laten we lekker gelijk zijnquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:45 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie?
Je moet je er ook wel goed bij voelen dat je daar staat te spelen met die vlag op het podium natuurlijk. Niet gek dat je daar vraagtekens bij hebt met alles wat er nu gebeurt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:50 schreef kree het volgende:
[..]
nouja als t aan mij lag wel, maar ik heb niet de leiding daarover natuurlijk. Snap het namelijk wel ook van beide kanten, dat maakt dit zo lastig.
\
Maar ik ben meer voor vrede oplossing zonder geweld, maar ok zonder vingers te wijzen de hele islam richting is er ook niet echt wel willend in.
Zou het dan minstens in de band proberen bespreekbaar te maken. Het beste is natuurlijk als jullie daar samen uitkomen.And what rough beast, its hour come round at last,
Ja. Dat maakt uit.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maakt het uit wie of welke nationaliteit er vrij komt?
Sorry Cap, wil je niet aanvallen hoor. Maar erger me ook vaak aan berichtgeving in de media dat er bij een ongeluk 20 doden zijn gevallen waaronder 3 Nederlanders... Maakt dat wat uit? Dus niet echt op jou gericht deze rant
Als straks alle VS mensen vrij zijn en niemand van onze EU.
Dat zegt wat. Dan is de EU incompetent. Voeding voor zowel de Anti EU mensen. Als voor de mensen die meer macht bij de EU qua buitenlandse politiek willen leggen.
En ik weet nu al waar dat kwartje gaat landen.
Wij (als EU burgers) weten niet eens hoeveel Spanjaarden of Italianen er gegijzeld zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
tuurlijk? ik hou het netjes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dude, je mag altijd je mening geven zolang je netjes blijft... Hey zal je zeggen dat ik vanuit mijn moeder Joods bloed heb. Maar dat maakt in mijn mening ook niet uit, die geef ik gewoon, en moet jij ook doen. Ook al heb ik niks met het Joodse geloof alsnog respecteer ik dat net zo als de Islam en het Christendom. Laten we lekker gelijk zijn
Tis discussie enzo verder niet. Maar ok ook joods is er weer een verschil in natuurlijk.
Mijn ervaring is dat dat dus ook nog een heel verschil maakt? meest orthodoxe joden linken meer aan islam als de rest (mijn idee)Do what you love, love what you do!![]()
nou precies dat en heb dat gedaan ook hoor. Omdat het sinds net allemaal eigenlijk even zo extreem werd is daar niet zozeer over gesproken, maar for sure heb ik wel aangegeven dat me dat dus niet bevalt. Ben idd meer voor een vrede vlag dan ook zoals genoemd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet je er ook wel goed bij voelen dat je daar staat te spelen met die vlag op het podium natuurlijk. Niet gek dat je daar vraagtekens bij hebt met alles wat er nu gebeurt.
Zou het dan minstens in de band proberen bespreekbaar te maken. Het beste is natuurlijk als jullie daar samen uitkomen.Do what you love, love what you do!![]()
"onze" EU?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt uit.
Dat zegt wat. Dan is de EU incompetent. Voeding voor zowel de Anti EU mensen. Als voor de mensen die meer macht bij de EU qua buitenlandse politiek willen leggen.
Wij (als EU burgers) weten niet eens hoeveel Spanjaarden of Italianen er gegijzeld zijn.
Het zootje wat bij elkaar hangt aan losse touwtjes en nooit een eenheid geweest is en zal worden? Onze EU waar Nederland ineens iemand een Nederlands paspoort verschaft? (niet dat ik het daarmee oneens ben, maar eerlijk is het niet)
Onze EU waar waar ongeveer 50% van de asielaanvragen afgekeurd worden, maar in Nederland meer dan 70% goedgekeurd worden. Onze EU waar een collega van mij binnen 2 jaar zijn huis uit moet omdat het naar statushouders gaat en hij overal onderaan de lijst voor andere woning staat. Onze EU die ons als kleine landje regels oplegt waardoor er niet genoeg woningen gebouwd "KUNNEN" worden om ook onze jongeren een woning te kunnen huren of kopen?
Dat is onze EU
Als ze het binnen onze EU grenzen al niet weten?
Maar goed, beetje heel erg of topic dus mag een mod ook meteen verwijderen.. Maar wilde het wel gezegd hebben
Wie weet komen de Europese gegijzelden wel eerder vrij. De EU heeft af en toe nog wat proberen te doen voor Gaza zoals een haven bouwen. De woede van die haatbaarden richt zich meestal op Israel en Amerika. Hoor ze nooit scanderen "Dood aan de EU!"quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt uit.
Wij (als EU burgers) weten niet eens hoeveel Spanjaarden of Italianen er gegijzeld zijn.![]()
![]()
In Nederland zou ik vooral de Nederlandse vlag gebruiken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:45 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie?Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
gaat het niet om, zeker als je niet zoveel met christelijk hebt dan kan ik begrijpen dit.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In Nederland zou ik vooral de Nederlandse vlag gebruiken.
En goed ik ga hier niet de predikant uithangen enzo verder.
Maar ik sta wel achter christelijk geloof nu, maar dit is weer zo'n ding waarvan ik denk, totaal niet christelijk in mijn beleving.Do what you love, love what you do!![]()
Ik ga slapen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
"onze" EU?
Het zootje wat bij elkaar hangt aan losse touwtjes en nooit een eenheid geweest is en zal worden? Onze EU waar Nederland ineens iemand een Nederlands paspoort verschaft? (niet dat ik het daarmee oneens ben, maar eerlijk is het niet)
Onze EU waar waar ongeveer 50% van de asielaanvragen afgekeurd worden, maar in Nederland meer dan 70% goedgekeurd worden. Onze EU waar een collega van mij binnen 2 jaar zijn huis uit moet omdat het naar statushouders gaat en hij overal onderaan de lijst voor andere woning staat. Onze EU die ons als kleine landje regels oplegt waardoor er niet genoeg woningen gebouwd "KUNNEN" worden om ook onze jongeren een woning te kunnen huren of kopen?
Dat is onze EU
Als ze het binnen onze EU grenzen al niet weten?
Maar goed, beetje heel erg of topic dus mag een mod ook meteen verwijderen.. Maar wilde het wel gezegd hebben
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan geen enkele vlag, want de christelijke regel van naastenliefde zou universeel moeten gelden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:08 schreef kree het volgende:
[..]
gaat het niet om, zeker als je niet zoveel met christelijk hebt dan kan ik begrijpen dit.
En goed ik ga hier niet de predikant uithangen enzo verder.
Maar ik sta wel achter christelijk geloof nu, maar dit is weer zo'n ding waarvan ik denk, totaal niet christelijk in mijn beleving.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Ook prima wmb?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan geen enkele vlag, want de christelijke regel van naastenliefde zou universeel moeten gelden.
Ik was er sowieso niet zo voor om Perce 1 ding ervan uit te promoten, maar zo ging het gewoon een beetje.
En tja dan ben ik uiteindelijk ook muzikant gewoon. Ik maak me er allemaal niet zo druk om wat voor liedjes precies.
Maar ik sta niet achter iets wat geweld moet zijn. Dus nja denk de rest ook niet hoor.. Maar ik zou hier op afhaken als ze dat Perce onwijs pro Israel alleen willen doen.
|Maar denk dat is de bedoeling niet.Do what you love, love what you do!![]()
Ik denk Neutraal opstellen in jullie geval is altijd het bestequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:12 schreef kree het volgende:
[..]
Ook prima wmb?
Ik was er sowieso niet zo voor om Perce 1 ding ervan uit te promoten, maar zo ging het gewoon een beetje.
En tja dan ben ik uiteindelijk ook muzikant gewoon. Ik maak me er allemaal niet zo druk om wat voor liedjes precies.
Maar ik sta niet achter iets wat geweld moet zijn. Dus nja denk de rest ook niet hoor.. Maar ik zou hier op afhaken als ze dat Perce onwijs pro Israel alleen willen doen.
|Maar denk dat is de bedoeling niet.Ik begrijp het altijd een statement moeten maken ook niet zo goed..
ja soort van wel en ok dat maak je ook dan als bandje natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk Neutraal opstellen in jullie geval is altijd het besteIk begrijp het altijd een statement moeten maken ook niet zo goed..
En ok zo lang dat vredelievend is met wat voor muziek of nummer ook ben ik er ok mee.
De waarheid ligt weer in het midden dan, want ok niemand weet dat maar zie ook beelden op het nieuws van kindjes enzo gewond en laat staan als dit nog erger wordt. En daar wil ik mijn handen ver vanaf houden wel.
je kunt op je vingers uittellen dat het leger van Israel natuurlijk dat zo allemaal verwoest heel pallestina.
Maar ok dat vind ik dus niet een christelijk idee.Do what you love, love what you do!![]()
Jullie zijn muzikanten, muziek zou altijd los moeten staan van alles denk ik. Het is een expressie sommigen vinden het goed, anderen niet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:19 schreef kree het volgende:
[..]
ja soort van wel en ok dat maak je ook dan als bandje natuurlijk.
En ok zo lang dat vredelievend is met wat voor muziek of nummer ook ben ik er ok mee.
De waarheid ligt weer in het midden dan, want ok niemand weet dat maar zie ook beelden op het nieuws van kindjes enzo gewond en laat staan als dit nog erger wordt. En daar wil ik mijn handen ver vanaf houden wel.
Als geloof nou ook zo makkelijk zou werken![]()
Maar muziek verbind wel
dat is natuurlijk het doel uiteindelijk. En ok zolang ik denk kan dat bereiken met anderen dan is het goed.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jullie zijn muzikanten, muziek zou altijd los moeten staan van alles denk ik. Het is een expressie sommigen vinden het goed, anderen niet.
Als geloof nou ook zo makkelijk zou werken![]()
Maar muziek verbind wel
Maar zodra dit voor een pro doel van iets gebruikt gaat worden dan ben ik wel weg natuurlijk. Want daar doe ik niet aan meeDo what you love, love what you do!![]()
ik denk dat als men de gijzelaars vrijlaat , er weer voedsel en water is voor hamas en hun familiequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, wie gijzelt wie hier ook al weer......
Natuurlijk er vervelend voor de goedwillende burger die onder Hamas levend, niet wil of kan kiezen.
Verder moeten we echt af van het narratief dat het hier gaat om een soort van strafexercitie.
Israel moet de kinderen van de HAMAS gijzelen in een kale gevangenis onder de grond
Men zegt het is 2 minuut over twaalf, al is het 3 uur over twaalf , eerst de gijzelaars vrij laten![]()
huizen van hamas leden , kunnen plat , zodat men de gijzelaaars vrij laatquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Raketten, kantoor, voorraad, lab etc daar kan ik me iets bij voorstellen. Ook al is het alleen al als boodschap naar Hamas en de bevoking.
Als er een Hamas lid woont of aanwezig is, is dat gebouw een legitiem militair doel om volledig plat te leggen?
Edit. Was wel een bijzonder verhaal van een meisje bij een podcast. Ze durfde met haar familie niet te evacueren want ze weten niet waar ze terecht komen en wie daar de buren zijn
Grens blijft gesloten tot de gijzelaars naar buiten komenHamas moet alle gijzelaars vrij laten om hulp te krijgen , niet alleen de amerikaansequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:05 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Wie weet komen de Europese gegijzelden wel eerder vrij. De EU heeft af en toe nog wat proberen te doen voor Gaza zoals een haven bouwen. De woede van die haatbaarden richt zich meestal op Israel en Amerika. Hoor ze nooit scanderen "Dood aan de EU!"
[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 21-10-2023 02:56:58 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Maar denk je ook niet dat wanneer Egypte de grenzen open gooit er veel Hamas mee loopt Egypte in? Ik denk ook niet dat zij dat willen, het is best wel een kut situatie... (best wel is een understatement)quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat als men de gijzelaars vrijlaat , er weer voedsel en water is voor hamas en hun familie
Israel moet de kinderen van de HAMAS gijzelen in een kale gevangenis onder de grond
Men zegt het is 2 minuut over twaalf, al is het 3 uur over twaalf , eerst de gijzelaars vrij laten![]()
[..]
huizen van hamas leden , kunnen plat , zodat men de gijzelaaars vrij laat
Grens blijft gesloten tot de gijzelaars naar buiten komen
[..]
Hamas moet alle gijzelaars vrij laten om hulp te krijgen , niet alleen de amerikaanseLach met een schone bips![]()
Ook als er bv 80 gewone burgers wonen? Dus 1 Hamas figuur uitschakelen en 80 burgers doden daarvoor.quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind werkelijk dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar de prijs die nu steeds betaald wordt is te hoog. Maakt dat dit een gebed zonder einde is, Hamas of iets nieuws in dezelfde lijn voet aan de grond kan houden.
Er moet een andere manier gevonden worden. Hamas zit heel erg bewust zo tussen burgers, maakt misbruik van ziekenhuizen en andere plekken.
Isral en iedereen die voor vrede is moet niet sterker worden (harder optreden), maar slimmer.
We moeten een antwoord vinden op het vieze spel dat Hamas speelt
De afhankelijkheid van Hamas moet weg, de collectieve straffen moeten weg en het aantal burger slachtoffers moet omlaag.
En dat terwijl Hamas en vooral top, aansturing en degene die wijken in handen hebben zonder genade aangepakt worden.
De loopjongens, moeten weten dat omhoog klimmen in rang bij Hamas enkel dood en ellende brengt ipv je familie kunnen ondersteunen.
Hamas speelt vies gemeen, maar slim. Ze hebben de burgers en voor een deel ook Isral in de tang. Macht over de burgers en ze maken van Isral de gebeten hond, degene die het die burgers zuur maakt.
Dat moet veranderen.![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
Samenvatting 7 oktober tot 19 oktober (wiki)
In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.
Recente frontpage berichten 19 oktober
Biden: 'Egypte gaat vrijdag grensovergang Gaza openen voor humanitaire hulp'
Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Isral en GazaSPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live![]()
open gooien is in laten , niet uit latenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 03:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar denk je ook niet dat wanneer Egypte de grenzen open gooit er veel Hamas mee loopt Egypte in? Ik denk ook niet dat zij dat willen, het is best wel een kut situatie... (best wel is een understatement)
afgezien daarvan, die hamas jongens willen graag martelaar worden
en terzijde , de echte Hamas mensen zitten niet in de gazastrook , maar in Qatar en Iran, 5 keer per dag naar de MosqeuEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ik heb een beetje nog want rij dan naar werk en terug langs dat internationale gerechtshof, en zie de hele week Palestijnse vlaggen daar en veel politie.
Niks aan de hand verder trouwens daarom komt dat niet in het nieuws.
maar wat ik denk ook bij de Palestijnse bevolking vooral is dit dus een onwijs kut situatie?
kan me dat voorstellen, tis eigenlijk weer een groep erin die de problemen maakt? denk dat het merendeel ook Palestijns het er niet mee eens is.Do what you love, love what you do!![]()
![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Greta is wel een beetje een terroristen knuffelaar natuurlijk. Ze support bv een account die dit zei over de 1400 moorden op Isral:quote:
https://www.instagram.com/p/CyGS02IMIhM/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Dan ben je wel een beetje extreem hoor.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2023 07:51:12 ]![]()
https://www.timesofisrael(...)or-security-reasons/Sport verbroedertquote:The Basque far-left radical group Indar Gorri published on its social networks an image of a “forbidden” sign with the Granada player’s face and the slogan “Weissman out.”![]()
![]()
Het activisme is nog niet verdwenen in Baskenland.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 07:51 schreef Qarrad het volgende:
https://www.timesofisrael(...)or-security-reasons/
[..]
Sport verbroedert![]()
De vraag is of ze dat account om die reden support of omdat ze ook wat over klimaat zeggen, macrobiotische pompoenlatte's of de struggles van een genderfluid pansexual.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 07:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Greta is wel een beetje een terroristen knuffelaar natuurlijk. Ze support bv een account die dit zei over de 1400 moorden op Isral:
Dan ben je wel een beetje extreem hoor.![]()
....far-left...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 07:51 schreef Qarrad het volgende:
https://www.timesofisrael(...)or-security-reasons/
[..]
Sport verbroedert
Het zijn gewoon ultra rechtse neo nazi's die vegan melk in hun latte drinken meer niet, evolutie kent nu eenmaal rare sprongengot me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Als we iemand gaan veroordelen voor alle berichten van mensen die ze volgen dan is het einde zoek.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 07:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Greta is wel een beetje een terroristen knuffelaar natuurlijk. Ze support bv een account die dit zei over de 1400 moorden op Isral:
Dan ben je wel een beetje extreem hoor.Nieuw is niet altijd beter.![]()
Mogelijk hebben jullie het aan me kunnen merken. Ik ben enorm blij de laatste dagen met wat euforisch geklets tot gevolg. @OllieA duidde het nog redelijk goed. Waarom? Nou, omdat nu eindelijk ook de situatie van de Palestijnen wordt belicht. Het stemt me ook zr zr tevreden dat het niet meer zo makkelijk is voor 1 partij om het narratief te bepalen. Social media walst over alles heen.
Kijk mij inclusief zijn y'all
-trudeau probablyIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Mogelijk hebben jullie het aan me kunnen merken. Ik ben enorm blij de laatste dagen met wat euforisch geklets tot gevolg. @:OllieA duidde het nog redelijk goed. Waarom? Nou, omdat nu eindelijk ook de situatie van de Palestijnen wordt belicht. Het stemt me ook zr zr tevreden dat het niet meer zo makkelijk is voor 1 partij om het narratief te bepalen. Social media walst over alles heen.Euforisch? Krankzinnig is een betere definitie.....quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had me even voorgenomen om je een bevooroordeelde kwal te noemen met cht alleen maar denkbeelden en opmerkingen in het voordeel van Isrol. Maar dat laat ik maar achterwege. Dat is m.i. toch niet bevorderlijk voor een inhoudelijk debat. Ik ga graag het gesprek met je aan Andalou_Hond
Ik kan je nog steeds niet serieus nemen, misschien volgende week
got me a movie, I want you to know
Het zijn juist de extreme uitspraken van de Isralische regeringsleiders geweest die mijn sympathie voor Gaza hebben aangewakkerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zouden ze zich verlagen tot hetzelfde niveau als Hamas. Van een land dat wil behoren tot de westerse wereld mag je verwachten dat ze zich tig het uiterste inspannen om onnodig lijden van de burgerbevolking te voorkomen.
Dat is wat anders dan dat er geen enkel burgerslachtoffer mag vallen. Want dat is, hoe treurig ook, onvermijdelijk in een oorlog. Maar je moet daar wel naar blijven streven.
Die moeten wel zo duidelijk zien dat deze regering de Palestijnen nirt als mensen beschouwden maar als ongedierte dat uitgeroeid moest worden.
Dan denk ik: als ze zo denken, wat is er voor de a af belagen allemaal al niet gebeurt.
Wat dat betreft heeft natanyahu c.s. Hun eigen ruiten ingegooidThe End Times are wild![]()
Gewoon niet op reageren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
Euforisch? Krankzinnig is een betere definitie.....
Ik kan je nog steeds niet serieus nemen, misschien volgende week![]()
Ollongren roept namens Nederlands kabinet op tot staakt-het-vuren
Het Nederlandse kabinet roept op tot een staakt-het-vuren tussen Isral en Hamas. Dat zegt demissionair minister van Defensie Kajsa Ollongren in Nieuwsuur.
De D66-minister zegt dat een "gevechtspauze" nodig is om een "humanitaire catastrofe in ontwikkeling" in Gaza te stoppen. Ze benadrukt dat Isral het recht heeft zich te verdedigen. Ook heeft ze begrip voor het Isralische voornemen om Hamas te vernietigen. "Maar we moeten ons houden aan het humanitair oorlogsrecht. Je kan mensen niet water en voedsel ontzeggen."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tot-staakt-het-vuren
Hopen dat meer landen dit overnemen![]()
Dat ga ik wel doen. Ik ben het niet met alles eens wat hij zegt. Maar hij laat wel een invalshoek zien die leeft in de samenleving. Zoals ik dat eigenlijk in mindere mate eigenlijk ook doe.quote:
Nou, na deze oproep van deze zeer charismatische vrouw heb ik er wel veel meer vertrouwen in.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:44 schreef bitterbal het volgende:
Het Nederlandse kabinet roept op tot een staakt-het-vuren tussen Isral en Hamas. Dat zegt demissionair minister van Defensie Kajsa Ollongren in Nieuwsuur.
De D66-minister zegt dat een "gevechtspauze" nodig is om een "humanitaire catastrofe in ontwikkeling" in Gaza te stoppen. Ze benadrukt dat Isral het recht heeft zich te verdedigen. Ook heeft ze begrip voor het Isralische voornemen om Hamas te vernietigen. "Maar we moeten ons houden aan het humanitair oorlogsrecht. Je kan mensen niet water en voedsel ontzeggen."
Hopen dat meer landen dit overnemen![]()
ja ok sorry, ik zal niet meer op het raampje tikken...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Precies. De trol wordt erg goed gevoed hier.got me a movie, I want you to know
Nja, helemaal mee eens, komtie: maarquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:44 schreef bitterbal het volgende:
Hopen dat meer landen dit overnemen
alle gijzelaars direct vrijgot me a movie, I want you to know
oh ja uiteraard. Die lijken soms idd vergeten te worden n de situatie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nja, helemaal mee eens, komtie: maar
alle gijzelaars direct vrij
Aan de andere kant kan je ook niet de rest van de gazanen vermoorden omdat hamas die gijzelaars daar heeft![]()
Ze willen ons doen geloven dat dit alles gestart is op 7 oktober. Maar dit gaat veel verder terug. Dit was "gewoon" weer een van de zoveelste acties in de voortdurende geweldsspiraal. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe erg ik de aanvallen veroordeel en blijf veroordelen, aan beide zijden van het spectrum.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, na deze oproep van deze zeer charismatische vrouw heb ik er wel veel meer vertrouwen in.
“I'm warning everyone—I hope that call will reach the ears of your administration & politicians, and I hope that if it does, they also listen.
We are on the brink of a terrible massacre & bloodshed that the world hasn't seen for ages.
We have to stop it now.”
Israeli lawmaker @OferCass on the dual risk of civil war within Israel—as well as escalation to a broader, catastrophic global conflict 👇Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
mee eens...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
oh ja uiteraard. Die lijken soms idd vergeten te worden n de situatie.
Aan de andere kant kan je ook niet de rest van de gazanen vermoorden omdat hamas die gijzelaars daar heeftgot me a movie, I want you to know
De grensovergang gaat blijkbaar zo open voor noodhulp. Ben benieuwd…Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Op NOS een filmpje van de twee vrijgelaten vrouwen.Filmpje is onduidelijk, maar je ziet wel duidelijk dat beide vrouwen gezond zijn. Dat moet ik toegeven, was niet mijn verwachting, ik heb dan ook meer hoop voor de overige gijzelaarsquote:Hamas geeft video vrij van vrijlating twee gijzelaars
Hamas heeft een video vrijgegeven van de vrijlating van twee Amerikaanse gegijzelden, gisteravond. De gijzelaars werden overgedragen aan het Internationale Rode Kruis en naar Isral gebracht.
From the river to the sea let the hostages free!!!
De hele wereld kan oproepen tot een staakt het vuren maar Amerika is het enige land waar Isral naar zou luisteren. Niet omdat ze de Amerikanen geweldig vinden maar omdat de israelisch afhankelijk zijn van de Amerikanen, politiek, financieel, militair. Israel is als het ware amerikas 51st state.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:44 schreef bitterbal het volgende:
Hopen dat meer landen dit overnemen
"BREAKING: Israel's Channel 12 reports that Defense Minister Gallant told a Knesset committee, regarding aid to Gaza before the release of hostages, 'the Americans insisted and we are not in a place to refuse them. We rely on them for planes and military equipment. What are we supposed to do? Tell them no?'"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Bij deze 'zoveelste actie' zijn er aan Isralische zijde in n dag meer slachtoffers gevallen dan alle andere oorlogen/aanslagen in de hele 21e eeuw bij elkaar opgeteld....quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze willen ons doen geloven dat dit alles gestart is op 7 oktober. Maar dit gaat veel verder terug. Dit was "gewoon" weer een van de zoveelste acties in de voortdurende geweldsspiraal. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe erg ik de aanvallen veroordeel en blijf veroordelen, aan beide zijden van het spectrum.![]()
Van een politieke unie die massale pro-Hamas protestmarsen op zijn grondgebied toelaat hoef je weinig initiatief te verwachten wanneer het op het vrij krijgen van EU burgers uit de klauwen van Hamas gaat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 01:39 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]![]()
Nou je ziet toch echt duidelijk dat steeds meer landen deze pro-hamas manifestaties gewoon keihard aanpakt, en terecht. Maar verder heb je gelijk, de kans dat wij 1 vuist maken tegen deze terreurgroepering valt ongeveer precies tussen nihil en nul in.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Van een politieke unie die massale pro-Hamas protestmarsen op zijn grondgebied toelaat hoef je weinig initiatief te verwachten wanneer het op het vrij krijgen van EU burgers uit de klauwen van Hamas gaat.got me a movie, I want you to know
Hier volgen ze hetquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:55 schreef MissButterflyy het volgende:
De grensovergang gaat blijkbaar zo open voor noodhulp. Ben benieuwd…
![]()
Had ik niet verwacht van die autistIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
https://news.yahoo.com/sq(...)87.html?guccounter=1
sorry voor de bron, maar deze gaf wel het filmpje afspeelbaar
das geen politica, das een hysterica
80 jaar terug had je ook van dat soort emotioneel getinte politieke opzwepende toespraken
Waarom niet? Is een extreem links activistisch PR team wat “Greta” uitbaat. Blijkbaar ook anti-semitische trekjes, wat heel gebruikelijk is in die contreien. Vandaar ook het verstandshuwelijk tussen (extreem)links en islamitisch gedachtegoed, die twee liggen in de kern niet zo ver uiteen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:06 schreef Slayage het volgende:
Had ik niet verwacht van die autist
[ twitter ]![]()
Je hoeft niet eens in te zoomen om de photoshop te zien 😂quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:06 schreef Slayage het volgende:
Had ik niet verwacht van die autist
[ twitter ]![]()
kijk nu die jazeera stream. Die hamas gast omdat ze mensen vrijlaten zijn ze geen terroristische organisatie.
maar je hebt ze toch eerst gegijzeld![]()
Nee ik hoor het.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:15 schreef bitterbal het volgende:
Dus eigenlijk nog niet genoeg.
geen water zeggen ze
Mss maandag meer, hoorde ik dat ze zeggen? (had een half oor)![]()
Je merkt gewoon op social media dat teveel mensen een hekel hebben (en al hadden) aan Israel en Amerika (los van moslims).quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Maar verder heb je gelijk, de kans dat wij 1 vuist maken tegen deze terreurgroepering valt ongeveer precies tussen nihil en nul in.
Het is een utopie om die negatieve energie in iets anders om te zetten.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Een hoop combinaties zijn lege opleggers
-edit- wacht ff, volgens mij is dat de andere kant en gaan er wel volle wagens in![]()
Kinderlogica.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:13 schreef bitterbal het volgende:
kijk nu die jazeera stream. Die hamas gast omdat ze mensen vrijlaten zijn ze geen terroristische organisatie.
Ik zag inderdaad dat er op Twitter wappies zijn die dit soort shit gelovenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom niet? Is een extreem links activistisch PR team wat “Greta” uitbaat. Blijkbaar ook anti-semitische trekjes, wat heel gebruikelijk is in die contreien. Vandaar ook het verstandshuwelijk tussen (extreem)links en islamitisch gedachtegoed, die twee liggen in de kern niet zo ver uiteen.
-Rabia Al-Basri![]()
Allahu Akbarquote:![]()
Hopelijk kunnen die gasten gewoon hun werk doen zonder bommen te koppen
-Rabia Al-Basri![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympir:![]()
Mooi om te zien, het is in elk geval een beginquote:
Inderdaad moet er ook water en brandstof (voor de generatoren) die kant op, uiteraard, maar het is alvast beduidend beter dan niks.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
En dat is een reden om hier Alluha Akbar te posten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Allahu Akbar![]()
Hopelijk kunnen die gasten gewoon hun werk doen zonder bommen te koppen
Als er iets verkeerds is, dan is dat het wel.![]()
20 trucks nu, is echt weinig.
De verslaggever hoopt dat het een begin is, een soort van proefdraaien.
(mijn woorden, wel die strekking)![]()
Zitten er dadelijk alleen maar feestspullen, koffiemokken en afwasmiddelblokjes van de Action in die vrachtwagens.quote:![]()
Goed nieuws voor de joden in ieder geval dat ze opeens niet meer centraal zijn in de complotten over het overheersen van de wereldquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad dat er op Twitter wappies zijn die dit soort shit geloven
![]()
[ twitter ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ook Canada:quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:32 schreef Slayage het volgende:
Kijk mij inclusief zijn y'all
-trudeau probably
[ twitter ]
https://www.theyeshivawor(...)ith-their-heads.html![]()
Zowel het bommen koppen als het bombarderen van hun eigen mensen hoort bij de taakomschrijving van Hamas dus ik hoop dat je het daar niet over hebt met "gewoon hun werk doen."quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Allahu Akbar![]()
Hopelijk kunnen die gasten gewoon hun werk doen zonder bommen te koppen![]()
heywoodu
![]()
Wat een rare gedachtegang. Er gebeurt best iets goeds nu, uiteraard binnen de omstandigheden, dan mag je best het equivalent van 'goddank' of iets dergelijks posten natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat is een reden om hier Alluha Akbar te posten.
Als er iets verkeerds is, dan is dat het wel.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dankzij dat ge-allahu-akbar zitten de Palestijnen juist in deze situatie idd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat is een reden om hier Alluha Akbar te posten.
Als er iets verkeerds is, dan is dat het wel.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik vind alle onschuldige slachtoffers vreselijk. Ik geef niet meer waarde aan slachtoffers aan de ene kant dan aan de andere kant. Zouden meer mensen moeten doen. Kan niet zo zijn dat ik tot een kleine groep behoor die justice hoog in het vaandel heeft staan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij deze 'zoveelste actie' zijn er aan Isralische zijde in n dag meer slachtoffers gevallen dan alle andere oorlogen/aanslagen in de hele 21e eeuw bij elkaar opgeteld....
[ Bericht 4% gewijzigd door BansheeBoy op 21-10-2023 09:35:34 ]Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Het is geen rare gedachtengang.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare gedachtegang. Er gebeurt best iets goeds nu, uiteraard binnen de omstandigheden, dan mag je best het equivalent van 'goddank' of iets dergelijks posten natuurlijk.
Verder ben ik met @Perrin.![]()
Vers portie raketonderdelen incomingquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Grens is open.
https://www.nu.nl/buitenl(...)et-hulpgoederen.html![]()
![]()
heywoodu
![]()
Dat mag je uiteraard vinden, zijn we het niet over eens en dat kan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is geen rare gedachtengang.
Verder ben ik met @:Perrin.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
En half de wereld trapt in die retoriek helaas.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:13 schreef bitterbal het volgende:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat mag je uiteraard vinden, zijn we het niet over eens en dat kan.![]()
![]()
Eindelijk? Sorry, maar dit slaat nergens op. Als er ook maar een scheet in de verkeerde richting gelaten wordt in dit conflict, dan staat het op de voorpagina, zelfs al voor 1948.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 08:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Mogelijk hebben jullie het aan me kunnen merken. Ik ben enorm blij de laatste dagen met wat euforisch geklets tot gevolg. @:OllieA duidde het nog redelijk goed. Waarom? Nou, omdat nu eindelijk ook de situatie van de Palestijnen wordt belicht. Het stemt me ook zr zr tevreden dat het niet meer zo makkelijk is voor 1 partij om het narratief te bepalen. Social media walst over alles heen.![]()
Ik denk dat de Yankees de nadruk leggen op 'voedselhulp' vanwege PR-redenen terwijl ze in realiteit vooral bezig zijn met hun eigen burgers.
Zodra de buitenlanders eruit zijn is het gedaan met de hulp en kan de aanval beginnen.![]()
Exact, nu ook nog even dan akbarren voor Jemen, Koerdistan en de Oeigoeren maar dat zal er wel niet inzitten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dankzij dat ge-allahu-akbar zitten de Palestijnen juist in deze situatie idd.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Hehehehe, Team America World Police had voorspellende gaven, the FAG! Film Actors Guild.quote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Niet in deze mate. Het is voor het eerst dat het Palestijnse geluid zo luid en duidelijk klinkt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eindelijk? Sorry, maar dit slaat nergens op. Als er ook maar een scheet in de verkeerde richting gelaten wordt in dit conflict, dan staat het op de voorpagina, zelfs al voor 1948.
Mwah, uit ervaring weet ik dat er voldoende mensen zijn die aan al die onderdelen voldoen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad dat er op Twitter wappies zijn die dit soort shit geloven
Geloof niet in een complot, maar het zijn wel bepaalde types die daaronder vallen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik loop tegen een ban op. Jij nog meer.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet in deze mate. Het is voor het eerst dat het Palestijnse geluid zo luid en duidelijk klinkt.![]()
Niet tegen het raampje tikken, staat ook op het bordje bij zijn habitatbeschrijvingquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eindelijk? Sorry, maar dit slaat nergens op. Als er ook maar een scheet in de verkeerde richting gelaten wordt in dit conflict, dan staat het op de voorpagina, zelfs al voor 1948.got me a movie, I want you to know
Dit kan je zo niet zeggen. Ik neem hier aanstoot tegen. Allah Akbar betekent Allah is de Grootste. Dat roepen alle Moslims 100den keren per dag in het gebed. Ook ondergetekende. Het wordt vaak als strijdkrijt gezien. Maar niets is minder waar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Allah Aknogwat. Krijg de tyfus en alles erbij.
Oh, ik weet nog wel een aantal groepen hoor.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan niet zo zijn dat ik tot een kleine groep behoor die justice hoog in het vaandel heeft staan.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
https://www.reddit.com/r/(...)ron_dome_intercepts/
Exquisite footage of how Iron Dome intercepts rockets in South of Israel.![]()
quote:drink eerst ff rustig koffie
Als je iets zo vaak moet roepen, is 'ie doof aan het worden?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan je zo niet zeggen. Ik neem hier aanstoot tegen. Allah Akbar betekent Allah is de Grootste. Dat roepen alle Moslims 100den keren per dag in het gebed. Ook ondergetekende. Het wordt vaak als strijdkrijt gezien. Maar niets is minder waar.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Ik weet het niet Mascara-Klodder. Als je ziet dat ook mensen uit het Pro Palestina kamp nu een podium krijgen om hun geluid te laten horen. Ik ben geen geschiedkundige maar ik kan me echt niet heugen dit ooit in deze mate te hebben meegemaakt. Het stemt me zeer tevreden. Volgens mij heb ik dit al eerder gezegd: dit kun je niet los zien van een van de machtigste wapens van dit tijdperk: SOCIAL MEDIA.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik loop tegen een ban op. Jij nog meer.
neig ik naar wel?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 02:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan geen enkele vlag, want de christelijke regel van naastenliefde zou universeel moeten gelden.
Het is best lastig namelijk om nu hier een partij te kiezen nl.
Heel simpel gezegd kan ik het begrijpen van beide kanten ook nog wel als ik wat langer erover denk.Do what you love, love what you do!![]()
nu moet die hamas ook gijzelaars gaan vrijlaten , of gaan ze die gebruiken om mee te fokkenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Grens is open.
https://www.nu.nl/buitenl(...)et-hulpgoederen.htmlEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Het is onderdeel van het Islamitische gebed wat minstens 5 keer per dag plaatsvindt. Mocht je meer informatie hierover willen hebben verneem ik dit graag. Ik ben geen geleerde maar kan je wel met het meest relevante helpen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je iets zo vaak moet roepen, is 'ie doof aan het worden?
Maar ook dat Allah de enige god is en dat is niet zo , ik ben ook een godquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan je zo niet zeggen. Ik neem hier aanstoot tegen. Allah Akbar betekent Allah is de Grootste. Dat roepen alle Moslims 100den keren per dag in het gebed. Ook ondergetekende. Het wordt vaak als strijdkrijt gezien. Maar niets is minder waar.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je iets zo vaak moet roepen, is 'ie doof aan het worden?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Allah, is niet de grootste. FYI.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan je zo niet zeggen. Ik neem hier aanstoot tegen. Allah Akbar betekent Allah is de Grootste. Dat roepen alle Moslims 100den keren per dag in het gebed. Ook ondergetekende. Het wordt vaak als strijdkrijt gezien. Maar niets is minder waar.![]()
Geweldig. Daarom betekent het ook eigenlijk "De enige God die het verdient om aanbeden te worden..."quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ook dat Allah de enige god is en dat is niet zo , ik ben ook een god
Allah snackbarquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is onderdeel van het Islamitische gebed wat minstens 5 keer per dag plaatsvindt. Mocht je meer informatie hierover willen hebben verneem ik dit graag. Ik ben geen geleerde maar kan je wel met het meest relevante helpen![]()
![]()
Moeilijk om je te verdedigen tegen een atgm die van 2km afstand onverwachts op je afgeschoten wordt
Het Trophy system kan binnenkomende atgms detecteren maar is er geen los systeem voor soldaten zoals hier?
https://www.reddit.com/r/(...)argeted_with_guided/
Israeli army soldiers were targeted with guided missiles yesterday afternoon.![]()
Zou wat zijn, opeens gijzelaars met een account hier.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nu moet die hamas ook gijzelaars gaan vrijlaten , of gaan ze die gebruiken om mee te fokken´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En nu ben ik het eens met michaelmoore ook nogquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ook dat Allah de enige god is en dat is niet zo , ik ben ook een god![]()
![]()
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Allah, is niet de grootste. FYI.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
all hail Belzebub, drager van het licht, heer der vliegen
Het toont wel aan wat voor achterlijk gedoe religie is, niet alleen Islam.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En nu ben ik het eens met michaelmoore ook nog![]()
Die lui moeten zeker ook dood, al moet daar een hele verdieping van het Doha Four Seasons hotel voor aan diggelen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die Hamasmiljonairs liggen Russische hoeren te neuken in hotelkamers in Qatar, die zitten echt niet in die tunnels.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
gewoon ridiculiseren tot het helemaal kapot is, is bij christendom ook geluktquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het toont wel aan wat voor achterlijk gedoe religie is, niet alleen Islam.got me a movie, I want you to know
gezien de geschiedenis van de Joden en het ophalen van oorlogsmisdadigers kun je inderdaad stellen dat deze mensen tot het einde van hun leven een klopje op de deur kunnen verwachten voor ze uit hun huisje worden gepulktquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die lui moeten zeker ook dood, al moet daar een hele verdieping van het Doha Four Seasons hotel voor aan diggelen.got me a movie, I want you to know
Ik snap het niet. Ze hebben hun mond altijd vol met naastenliefde. Maar ik hoor ze nu niet?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
gewoon ridiculiseren tot het helemaal kapot is, is bij christendom ook gelukt
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou wat zijn, opeens gijzelaars met een account hier.
Strijdkrijt, waarmee Palestijnse en Westoeverkolonistenkindertjes spelen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit kan je zo niet zeggen. Ik neem hier aanstoot tegen. Allah Akbar betekent Allah is de Grootste. Dat roepen alle Moslims 100den keren per dag in het gebed. Ook ondergetekende. Het wordt vaak als strijdkrijt gezien. Maar niets is minder waar.![]()
Bij ons wel misschien maar in zowel Noord als Zuid Amerika ligt dat wel anders.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
gewoon ridiculiseren tot het helemaal kapot is, is bij christendom ook gelukt![]()
Met extra scherpe punten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Strijdkrijt, waarmee Palestijnse en Westoeverkolonistenkindertjes spelen.And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
gewoon ridiculiseren tot het helemaal kapot is, is bij christendom ook geluktquote:Als God zich opnieuw in Levenste Stof gevangen geeft, zal Hij als Ezel terugkeren, hoogstens in staat een paar lettergrepen te formuleren, miskend en verguisd en geranseld, maar ik zal Hem begrijpen en meteen met Hem naar bed gaan, maar ik doe zwachtels om Zijn hoefjes, dat ik niet te veel schrammen krijg als Hij spartelt bij het klaarkomen.
-Reve![]()
Wanneer het een Hamas kopstuk betreft is een gebouw waarin 80 burgers wonen gewoon een legitiem doel ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 03:36 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ook als er bv 80 gewone burgers wonen? Dus 1 Hamas figuur uitschakelen en 80 burgers doden daarvoor.Zoals ik al eerder schreef; wanneer Hamas' oorlogsmisdaden tegen notabene de eigen Palestijnse burgerbevolking Isral er van zouden weerhouden tegenaanvallen uit te voeren schept dat een precedentwerking. Vanaf dat moment zullen ook andere niet-westerse strijdende partijen zich massaal van menselijke schilden en het gebruiken van civiele gebouwen (om van daaruit oorlog te voeren) gaan bedienen.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik vind werkelijk dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar de prijs die nu steeds betaald wordt is te hoog. Maakt dat dit een gebed zonder einde is, Hamas of iets nieuws in dezelfde lijn voet aan de grond kan houden.
Er moet een andere manier gevonden worden. Hamas zit heel erg bewust zo tussen burgers, maakt misbruik van ziekenhuizen en andere plekken.
Isral en iedereen die voor vrede is moet niet sterker worden (harder optreden), maar slimmer.
We moeten een antwoord vinden op het vieze spel dat Hamas speelt
De afhankelijkheid van Hamas moet weg, de collectieve straffen moeten weg en het aantal burger slachtoffers moet omlaag.
En dat terwijl Hamas en vooral top, aansturing en degene die wijken in handen hebben zonder genade aangepakt worden.
De loopjongens, moeten weten dat omhoog klimmen in rang bij Hamas enkel dood en ellende brengt ipv je familie kunnen ondersteunen.
Hamas speelt vies gemeen, maar slim. Ze hebben de burgers en voor een deel ook Isral in de tang. Macht over de burgers en ze maken van Isral de gebeten hond, degene die het die burgers zuur maakt.
Dat moet veranderen.
Het is ook in ons eigen belang dat Isral er niet door de westerse wereld van weerhouden wordt om tegenaanvallen uit te voeren op en in de Gazastrook.![]()
klopt, dat is ook echt een probleem, christenfundi's daar zijn net zo goed een grote bedreiging van de vrijheden die wij waarderen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij ons wel misschien maar in zowel Noord als Zuid Amerika ligt dat wel anders.
echt religie is puur gif, een geestelijke handicapgot me a movie, I want you to know
Het enige is dat ze niet meer moorden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Ze hebben hun mond altijd vol met naastenliefde. Maar ik hoor ze nu niet?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: