Ik heb het idee dat de gijzelaars sowieso als 1e afgemaakt worden bij een bevrijdingspoging dus de kans ze levend terug te krijgen is klein. En om nou de levens van de soldaten op het spel te zetten daarvoor lijkt mij niet slim. Dan gaan er bijvoorbeeld 2 soldaten dood om 1 gijzelaar te bevrijden. Slechte ruil.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:19 schreef Salina het volgende:
Gemiste kans. TT had moeten (of kunnen) zijn: "Oorlog Israël-Hamas-Palestina, ofwel: Het verhaal van crystal meth en de drachtige tienerdame."
Maar dat was een secundair doel, hoorde ik laatst al van een hoge militaire leider van het IDF. Primair doel is Hamas verslaan, uitroken, vernietigen.
Dus. Wat wordt het?
Zelfs Yoda is beter te volgenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel misschien als je op een volle luier zit. Maar niet door je antwoord. Stel vragen man.²
Ik zou als Israeli nu waarschijnlijk niets anders dan het met de grond gelijk maken van de Gaza strook van mijn regering eisen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Israeli (en ook onze Europese burgers) zijn nog steeds afgeslacht of ontvoerd.
Het grootste joodse bloedbad sinds de Einzatsgruppen. Het is echt ongelooflijk dat hier zo makkelijk aan voorbij gegaan wordt.
Wat denk je dat het sentiment in de Israëlische maatschappij is?
Ik zou vanuit mijn veilige Nederland al om wraak schreeuwen.
Dit is echt beyond 'even praten'.
En ik vind de reactie van Israël met het ontzien van Hamas bolwerken in ziekenhuizen etc eigenlijk vrij mild.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze zijn aan het rantsoeneren om dit langer vol te kunnen houden. Eerst gingen ze met honderden tegelijk.
Daarom vraag ik me ook af waarom juist specifiek deze twee gijzelaars vrij gelaten zijn. Er valt dus te onderhandelen? Of hoe moet ik dit zien?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de gijzelaars sowieso als 1e afgemaakt worden bij een bevrijdingspoging dus de kans ze levend terug te krijgen is klein. En om nou de levens van de soldaten op het spel te zetten daarvoor lijkt mij niet slim. Dan gaan er bijvoorbeeld 2 soldaten dood om 1 gijzelaar te bevrijden. Slechte ruil.
Propagandaquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook af waarom juist specifiek deze twee gijzelaars vrij gelaten zijn. Er valt dus te onderhandelen? Of hoe moet ik dit zien?
Als ze daar gevoelig voor zijn, is dat ook een opening.quote:
Ja, wat kan je daar nou van zeggen. Kan net zo goed random zijn. Ik heb zelf niet de indruk dat die vochtige gasten van Hamos nou meesterstrategen zijn.quote:
Nee, propaganda van hun.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze daar gevoelig voor zijn, is dat ook een opening.
Hmmm welk profijt heeft Hamas hiervan? Zodra de gijzelaars vrij zijn hebben ze helemaal geen chantage middel meer om zich te 'verdedigen' tegen Israelquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:35 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Washington heeft Netanyahu gevraagd om het grondoffensief uit te stellen. Qatar is bezig met het bemiddelen tussen Tel Aviv en Hamas om alle gegijzelden vrij te laten.
Idem hier.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik zou als Israeli nu waarschijnlijk niets anders dan het met de grond gelijk maken van de Gaza strook van mijn regering eisen.
geen gijzelaars dan geen voedsel en geen waterquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hmmm welk profijt heeft Hamas hiervan? Zodra de gijzelaars vrij zijn hebben ze helemaal geen chantage middel meer om zich te 'verdedigen' tegen Israel
Ja. Dus kun je daar misschien mee 'spelen'. Het is dus iets wat ze belangrijk vinden. Kennelijk.quote:
Zij hebben ook wel door wat er in het westen gebeurt. Hoe meer ze de schijn op kunnen houden de goede gasten te zijn, hoe meer het westen destabiliseert en hoe minider steun voor Israel wordt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dus kun je daar misschien mee 'spelen'. Het is dus iets wat ze belangrijk vinden. Kennelijk.
Het zijn drie kanten in het verhaal die alle drie de twee anderen haten. Kansloze situatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:53 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me ook af of de officiële Palestijnse autoriteiten geen grotere rol kunnen spelen.
Ik snap dat ze hun mede Palestijnen niet af gaan vallen. Maar Hamas is ook niet in hun voordeel.
En ik hoop dat Gaza wel een toekomst gaat vinden bij deze normalere groep.
SPOILER: As Gaza crisis escalates, some experts fear a Hamas ‘surprise’Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, europa en rusland hebben ook hun eigen systemen. More news at 11quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:50 schreef Ali_boo het volgende:
Iran heeft een geheim wapen
[ twitter ]
Ik las vandaag dat er 4% in Gaza qua gebouwen plat gegooid is. Ik vind dat vrij mild.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn drie kanten in het verhaal die alle drie de twee anderen haten. Kansloze situatie.
Jup. Alles kapot want Hamasquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:41 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik zou als Israeli nu waarschijnlijk niets anders dan het met de grond gelijk maken van de Gaza strook van mijn regering eisen.
Thx. Ik heb trouwens een snipperdag vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik acht de mening van mijn collega @:trein2000 hoog in deze.
Iemand die kennis van recht heeft.
En @:geschiedkundige die heb ik ook hoog zitten.
Haha, tja. Scheelt dat ik weet wie het tegen me gezegd heeft. Ik heb overigens in het verleden een paar lessen geschiedenis gegeven. Maar - hoewel leuk om te doen - dat is niks voor mij.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen zoals @:geschiedkundige zijn net leerzaam als meester Knoops.
Alleen hij werd als aanhanger van het Zionisme weggezet.
Dat zou Carrie Ten Napel nooit toelaten aan de tafel
En hoeveel % is er niet platgegooid, maar wel onbewoonbaar beschadigd?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
Ik las vandaag dat er 4% in Gaza qua gebouwen plat gegooid is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |