Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Voor de vierde keer gaan @KapiteinIglo en @superkimmi de organisatie doen. De OP krijgt een heel andere look. We werken nu met kopjes onder spoilers. Je vindt het volgende onder de verschillende kopjes:
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’ Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij! FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe woensdag 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
[ Bericht 3% gewijzigd door KapiteinIglo op 19-10-2023 18:42:51 ]
Om te voorkomen dat mensen veel pakketten moeten of gaan shoppen en iedereen een eerlijke kans te geven zich aan te melden voor shoppen
Hebben we hier al wat voor? Ik weet niet wat de verhouding inmiddels is namelijk.
Heb nog iemand voor wie ik misschien kan shoppen, maar wil inderdaad ook de anderen de kans geven, dus blijf sowieso reserve voor diegene. Maar wel even handig om te weten hoe of wat
Op donderdag 19 oktober 2023 18:38 schreef PS. het volgende: En hij is open [..] Hebben we hier al wat voor? Ik weet niet wat de verhouding inmiddels is namelijk.
Heb nog iemand voor wie ik misschien kan shoppen, maar wil inderdaad ook de anderen de kans geven, dus blijf sowieso reserve voor diegene. Maar wel even handig om te weten hoe of wat
quote:
Op donderdag 19 oktober 2023 18:39 schreef PS. het volgende: @:PaarsBeestje zoekt in elk geval nog een shopper als ik het goed heb, maar daar blijf ik reserve voor staan
Meld je maar aan als koppel met @PaarsBeestje als dat geregeld is! Ik wil gewoon voorkomen dat mensen nu al veel pakketten moeten shoppen terwijl er helemaal nog geen sprake is van een mogelijk tekort aan shoppers!
[..] [..] Meld je maar aan als koppel met @:paarsbeestje als dat geregeld is! Ik wil gewoon voorkomen dat mensen nu al veel pakketten moeten shoppen terwijl er helemaal nog geen sprake is van een mogelijk tekort aan shoppers!
Ik laat het aan @PaarsBeestje , ze weet dat ik het sowieso kan doen
Ik wil @superkimmi eigenlijk opgeven voor een kerstpakket. Want ze heeft echt een schijtjaar achter de rug met post covid en haar standaard medische klachten. En daarnast heb ik haar nog eens extra belast met mijn schijtjaar door arbeidsconflict en hoop gedoe. Maar we kunnen natuurlijk zelf wel een pakket kopen en dat maakt het zo lastig.
Ik wil @:superkimmi eigenlijk opgeven voor een kerstpakket. Want ze heeft echt een schijtjaar achter de rug met post covid en haar standaard medische klachten. En daarnast heb ik haar nog eens extra belast met mijn schijtjaar door arbeidsconflict en hoop gedoe. Maar we kunnen natuurlijk zelf wel een pakket kopen en dat maakt het zo lastig.
Dus poll:
[poll=6280]
Ik denk dat jullie het niet in je hoofd zouden halen om een ander in deze situatie af te wijzen, dus vind het onterecht dat je dat bij jezelf wel zou doen En volgens mij is in dit topic al tegen meerdere mensen gezegd dat het niet alleen om financieel gaat, dus waarom zou dat dan bij jullie wel ineens een criterium zijn
Bovendien vind ik dat ook wel een mooie afsluiter van jullie KPA periode
Ik wil @:superkimmi eigenlijk opgeven voor een kerstpakket. Want ze heeft echt een schijtjaar achter de rug met post covid en haar standaard medische klachten. En daarnast heb ik haar nog eens extra belast met mijn schijtjaar door arbeidsconflict en hoop gedoe. Maar we kunnen natuurlijk zelf wel een pakket kopen en dat maakt het zo lastig.
Dus poll:
[poll=6280]
Jullie hebben beiden 'best wel veel' gedaan voor deze actie door de jaren heen, dus natuurlijk mag het ook wel eens jullie/haar/jouw kant op
[..] Ik denk dat jullie het niet in je hoofd zouden halen om een ander in deze situatie af te wijzen, dus vind het onterecht dat je dat bij jezelf wel zou doen En volgens mij is in dit topic al tegen meerdere mensen gezegd dat het niet alleen om financieel gaat, dus waarom zou dat dan bij jullie wel ineens een criterium zijn
Dat is wel waar, maar het is wel waar maar toch ergens voelt het bezwarend ofzo. En ik wil het ook niet geheim houden voor @superkimmi want dat kan ik niet We besparen jullie natuurlijk de shit maar er is zoveel gebeurd hier in een jaar dat we er een boek over een kunnen schrijven
[..] Dat is wel waar, maar het is wel waar maar toch ergens voelt het bezwarend ofzo. En ik wil het ook niet geheim houden voor @:superkimmi want dat kan ik niet We besparen jullie natuurlijk de shit maar er is zoveel gebeurd hier in een jaar dat we er een boek over een kunnen schrijven
Ik zie niet in waarom een pakket voor jullie een probleem zou zijn.
Dus poll:
[poll=6280]
Het klinkt alsof jullie beiden een pakket verdienen! Dus ik zou zeggen geef jullie beiden zelfs op!
[..] Dat is wel waar, maar het is wel waar maar toch ergens voelt het bezwarend ofzo. En ik wil het ook niet geheim houden voor @:superkimmi want dat kan ik niet We besparen jullie natuurlijk de shit maar er is zoveel gebeurd hier in een jaar dat we er een boek over een kunnen schrijven
Ohh ik snap het helemaal hoor, ik zou precies hetzelfde hebben Maar ik vind het wel stom als andere mensen het doen, en zéker in jullie geval met wat ik hier lees en wat je er nu bij schrijft!
[..] Het klinkt alsof jullie beiden een pakket verdienen! Dus ik zou zeggen geef jullie beiden zelfs op!
Ja dat is prima, maar gewoon als stel dan. Niet twee pakketten in 1 huis. Dan zou ik me honderd % bezwaard voelen. Maar 1 pakket voor beide kunnen we wel opgeven.
Dus poll:
[poll=6280]
Zeker doen. Na al die jaren inzet verdienen jullie wel meer dan een standaard. kerstpakket.
Dus poll:
[poll=6280]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
[..] Ja dat is prima, maar gewoon als stel dan. Niet twee pakketten in 1 huis. Dan zou ik me honderd % bezwaard voelen. Maar 1 pakket voor beide kunnen we wel opgeven.
Jullie spelen @RiZu en mij ( en andere potentiële gevers wel mooi in de kaart. Omdat dit jullie laatste jaar als kerstmeisjes is, bestond er vanuit @RiZu al het plan om iets voor jullie terug te doen.
[..] Jullie spelen @:rizu en mij ( en andere potentiële gevers wel mooi in de kaart. Omdat dit jullie laatste jaar als kerstmeisjes is, bestond er vanuit @:rizu al het plan om iets voor jullie terug te doen.
Nu ga ik nog harder mijn tranen wegduwen. Ik huil niet, jullie huilen
Dus poll:
[poll=6280]
Juist jullie motiveerden mij vorig jaar om mijn gezin wel op te geven, ondanks dat er geen financiële issues speelden maar medische, mentale en overige problematiek. Dus doen, geef jezelf en Kimmi op. Sowieso, met alles wat jullie geven, als iemand het dan verdient om ook een keer te ontvangen zijn jullie het wel!
ik word er gewoon een beetje verlegen van. Van al deze reacties. Het is ons natuurlijk niet te doen geweest voor waardering, maar het is fijn te horen dat we gewaardeerd worden.
Overigens zal ik aan @Sharuun01 vragen om de koppeling dan op te pakken! Hij weet ook veel van ons incl adres en hij gaat ook de kerstpakkettenactie volgend jaar overnemen met @laziness! Dus wellicht is dit een leuk eerste projectje.
[..] Jullie spelen @:rizu en mij ( en andere potentiële gevers wel mooi in de kaart. Omdat dit jullie laatste jaar als kerstmeisjes is, bestond er vanuit @:rizu al het plan om iets voor jullie terug te doen.
@DJMO@RiZu stiekemerds Jullie kunnen hun dan evt ook contacten
[..] Ja dat is prima, maar gewoon als stel dan. Niet twee pakketten in 1 huis. Dan zou ik me honderd % bezwaard voelen. Maar 1 pakket voor beide kunnen we wel opgeven.
Een pakket voor samen is hartstikke goed toch! Het klinkt gewoon of jullie het hartstikke goed kunnen gebruiken zo’n opkikker! En ik denk dat iedereen het hartstikke leuk zou vinden om voor jullie te mogen shoppen (net als dat ze het voor anderen ook heel leuk zouden vinden). Iedereen is het even hard gegund, of het nu wel of niet financieel nodig is. Gewoon aanmelden, het is echt anders als dat je zelf een pakket maakt voor haar/elkaar. Voor elkaar iets kopen kun je altijd doen. Dus ik zou zeggen: aanmelden!
Op donderdag 19 oktober 2023 21:55 schreef KapiteinIglo het volgende: ik word er gewoon een beetje verlegen van. Van al deze reacties. Het is ons natuurlijk niet te doen geweest voor waardering, maar het is fijn te horen dat we gewaardeerd worden.
Overigens zal ik aan @:sharuun01 vragen om de koppeling dan op te pakken! Hij weet ook veel van ons incl adres en hij gaat ook de kerstpakkettenactie volgend jaar overnemen met @:laziness! Dus wellicht is dit een leuk eerste projectje. [..] @:djmo @:rizu stiekemerds Jullie kunnen hun dan evt ook contacten
Gewoon opgeven, jullie hebben heel veel voor ons gedaan en laten zien hoe het is om met een heel klein gebaar iets heel leuks te doen voor iemand. En als jij je wel bezwaard voelt... je moet toch testen hoe @Sharuun01@MadMaster en @PS. het gaan doen als zij het stokje gaan overnemen, een beter moment is er niet
Ik heb eerder al van meerdere FOK!kers DM's ontvangen, omdat ze iets voor jullie willen organiseren als bedankje voor het organiseren van de Kerstpakkettenactie. Dus nog zonder dat ze wisten dat jullie dit jaar tot de doelgroep van ontvangers gerekend kunnen worden.
Dus voel je écht niet bezwaard, het wordt jullie juist gegund van alle kanten.
Ik heb eerder al van meerdere FOK!kers DM's ontvangen, omdat ze iets voor jullie willen organiseren als bedankje voor het organiseren van de Kerstpakkettenactie. Dus nog zonder dat ze wisten dat jullie dit jaar tot de doelgroep van ontvangers gerekend kunnen worden.
Kan er ook een topic gemaakt worden waar @superkimmi en @KapiteinIglo niet in kunnen spieken? En wat ze dan lekker wel in het topic overzicht kunnen zien
Grapje natuurlijk, maar natuurlijk verdienen de dames wat
Op donderdag 19 oktober 2023 23:33 schreef Rafeiro het volgende: Kan er ook een topic gemaakt worden waar @:superkimmi en @:KapiteinIglo niet in kunnen spieken? En wat ze dan lekker wel in het topic overzicht kunnen zien
Grapje natuurlijk, maar natuurlijk verdienen de dames wat
[..] Ik denk dat jullie het niet in je hoofd zouden halen om een ander in deze situatie af te wijzen, dus vind het onterecht dat je dat bij jezelf wel zou doen En volgens mij is in dit topic al tegen meerdere mensen gezegd dat het niet alleen om financieel gaat, dus waarom zou dat dan bij jullie wel ineens een criterium zijn
Bovendien vind ik dat ook wel een mooie afsluiter van jullie KPA periode
Over de cadeaubon? Ik kan hem wel toevoegen nu. Maar 26 mensen vullen deze dan niet meer in. Ik dacht ik pas de vragenlijst na de actie aan als er dingen blijken te ontbreken.
Op vrijdag 20 oktober 2023 08:12 schreef KapiteinIglo het volgende: O [..] Over de cadeaubon? Ik kan hem wel toevoegen nu. Maar 26 mensen vullen deze dan niet meer in. Ik dacht ik pas de vragenlijst na de actie aan als er dingen blijken te ontbreken.
Nee, haar voorstel om iets te maken voor in een pakket dat verder door een ander samengesteld wordt.
quote:
Op donderdag 19 oktober 2023 10:40 schreef Ynske het volgende: Door de situatie hier kan ik niet echt iets bijdragen. Maar misschien is het leuk voor in een pakket met een klein kind dat ik iets van een kledingstuk (shirtje, jurkje, broekje) kan maken wat erbij gedaan kan worden. Zou dat wat zijn?
(Dat bericht heeft 13 likes, dus er is blijkbaar wel animo voor. )
Op vrijdag 20 oktober 2023 08:12 schreef KapiteinIglo het volgende: O [..] Over de cadeaubon? Ik kan hem wel toevoegen nu. Maar 26 mensen vullen deze dan niet meer in. Ik dacht ik pas de vragenlijst na de actie aan als er dingen blijken te ontbreken.
Nee dat was ik niet, maar inderdaad wat viv zegt of t mogelijk en leuk is om iets toe te voegen aan een pakket
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op donderdag 19 oktober 2023 21:55 schreef KapiteinIglo het volgende: ik word er gewoon een beetje verlegen van. Van al deze reacties. Het is ons natuurlijk niet te doen geweest voor waardering, maar het is fijn te horen dat we gewaardeerd worden.
Overigens zal ik aan @:sharuun01 vragen om de koppeling dan op te pakken! Hij weet ook veel van ons incl adres en hij gaat ook de kerstpakkettenactie volgend jaar overnemen met @:laziness! Dus wellicht is dit een leuk eerste projectje. [..] @:djmo @:rizu stiekemerds Jullie kunnen hun dan evt ook contacten
Woah, was het niet de bedoeling dat ik jou aan het werk deed zetten in plaats van omgedraaid? Enne ja natuurlijk super leuk om die koppeling te regelen, kunnen we volgende week al eens goed voor zitten natuurlijk
Op vrijdag 20 oktober 2023 10:32 schreef Monsterkoekie het volgende: Ik ben in mijn eerste mail mijn username vergeten heb dezelfde mail gister gestuurd met username sorry
Geen probleem, staat al juist in de administratie nu
Nooit gehad, ik was altijd jaloers op mijn basisschoolmattie die altijd álles kreeg Wel machtig veel Pokémon gespeeld op de emulator op de computer door de jaren heen
En willen ontvangen!! Zoals elk jaar op dit punt: schroom niet, we hebben pakketten genoeg! En zelfs als je de eerste ontvanger bent die over het aantal gevers heengaat, dan wordt ook dat altijd nog gefixt
Is wel allemaal verouderde spullen, of niet? (ik ben niet van de spelcomputers... )
Dus als diegene wat nieuws aan spellen wil, kan ik me het zeker wel voorstellen!
Zou leuk zijn als ik gekoppeld word, ik ben wel van de speurtochten en uitdagingen!
Er zijn inmiddels nieuwere versies, maar echt oud-oud is het zeker niet.
Kapiteiniglo had het overigens over onze vragenlijst. Want zoals dat dan gaat in dit topic: als je zelf een vragenlijst leest van een ander die dit opschrijft vind je dat helemaal niet gek, maar als je t dan zelf invult voel je je bezwaard ofzo
Dus ik hou er ook maar aan vast dat ik al 4 jaar roeptoeter dat iedereen welkom is en niemand zich moet schamen enzo
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+ Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
ik heb me opgegeven voor 2 extra pakketten te shoppen, maar geen reacties gehad. Dus als je nog iemand zoekt, ik wil er nog wel 2 shoppen. Verzenden heeft de voorkeur. Langsbrengen alleen in een straal van 25km rondom Maastricht.
Aan alle (mee)lezers, lurkers en aangemelde ontvangers. Ik heb de vragenlijst aangepast en een extra vraag toegevoegd of je situatieuitleg naar de gever mag.
Willen jullie dat misschien even invullen?
@_UserName_ wil je de FP ook op de hoogte stellen van dit fantastische feitje?!
Op zaterdag 21 oktober 2023 10:40 schreef KapiteinIglo het volgende: Aan alle (mee)lezers, lurkers en aangemelde ontvangers. Ik heb de vragenlijst aangepast en een extra vraag toegevoegd of je situatieuitleg naar de gever mag.
@:_username_ wil je de FP ook op de hoogte stellen van dit fantastische feitje?!
Gedaan.
Dan is het nu ook tijd om bij voorbaat alle lieve mensen te bedanken die hieraan meewerken. Ik ben een betere gever dan ontvanger maar heb mijn schroom opzij gezet en heb toegegeven dat ik dit jaar heel goed iets kan gebruiken. Iets waarbij een ander oprecht tijd en aandacht heeft besteed aan iets voor mij. Tijd en aandacht is waardevol want die kun je maar één keer besteden. Dank
Op zaterdag 21 oktober 2023 10:40 schreef KapiteinIglo het volgende: Aan alle (mee)lezers, lurkers en aangemelde ontvangers. Ik heb de vragenlijst aangepast en een extra vraag toegevoegd of je situatieuitleg naar de gever mag.
@:_username_ wil je de FP ook op de hoogte stellen van dit fantastische feitje?!
Ik heb geen idee hoe dat aan te passen in het formulier, maar van mij mag dat absoluut naar de gever toe!
[..] Ik heb geen idee hoe dat aan te passen in het formulier, maar van mij mag dat absoluut naar de gever toe!
Als je jezelf een kopie van de antwoorden hebt laten sturen, zit in die e-mail een link om antwoorden aan te passen. Als je dat niet hebt gedaan, zou ik het ook niet weten.
Zal er mee aan de gang gaan, mag sowieso gedeeld, maar wou het toch nog wat aanvullen. Leuke reminder dat ik nog een minder leuk klusje te doen heb.
SPOILER
Hoe kunnen ontvangers die zich al hebben aangemeld dat het beste doen? Dan voeg ik dit er gelijk bij toe.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+ Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
[..] Hoe kunnen ontvangers die zich al hebben aangemeld dat het beste doen? Dan voeg ik dit er gelijk bij toe.
Als ze de antwoorden naar zichzelf gestuurd hebben, dan kun je sowieso op die link klikken. Waarschijnlijk werkt het ook gewoon om op de link in de OP te klikken, als je computer het heeft opgeslagen.
Zo niet mag een dm naar kapiteiniglo en/of superkimmi sturen ook, met daarin of je gever de reden mag weten van het opgeven
[..] Als ze de antwoorden naar zichzelf gestuurd hebben, dan kun je sowieso op die link klikken. Waarschijnlijk werkt het ook gewoon om op de link in de OP te klikken, als je computer het heeft opgeslagen.
Zo niet mag een dm naar kapiteiniglo en/of superkimmi sturen ook, met daarin of je gever de reden mag weten van het opgeven
Elke Google Forms heeft een unieke link, dus waarschijnlijk werkt de link uit de OP niet (direct). Maar mss werkt het nog wel, als je een paar letters van de url af haalt, en dat je browser heeft onthouden.
Of je begint in je browser te typen, en je foon/ computer laat zien wat je in je cache hebt:
docs.google.com/ ....
Maar dan moet je dus niet de cookies weggegooid hebben.
[..] Als ze de antwoorden naar zichzelf gestuurd hebben, dan kun je sowieso op die link klikken. Waarschijnlijk werkt het ook gewoon om op de link in de OP te klikken, als je computer het heeft opgeslagen.
Ik zal morgen de aanpassing doen en verduidelijken in de titel!
Mijn gever mag de situatie weten staat toch al overal op fok dus geen geheim
Het is wel heel anders om op deze manier mee te doen. Normaal ben ik heel erg bezig met het pakket van de ander en nu denk ik daaraan als ik in een winkel loop. “Normaal zou ik nu bezig zijn met…” Vreemde gewaarwording.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op zaterdag 21 oktober 2023 23:36 schreef MaJo het volgende: Mijn gever mag de situatie weten staat toch al overal op fok dus geen geheim
Het is wel heel anders om op deze manier mee te doen. Normaal ben ik heel erg bezig met het pakket van de ander en nu denk ik daaraan als ik in een winkel loop. “Normaal zou ik nu bezig zijn met…” Vreemde gewaarwording.
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Op zaterdag 21 oktober 2023 23:36 schreef MaJo het volgende: Mijn gever mag de situatie weten staat toch al overal op fok dus geen geheim
Ik moest aan je denken vandaag. Ik had kaartjes voor de Kerstfair gekocht en wist dat jij daar vorig jaar iets geshopt had voor het Kerstpakket
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Op zondag 22 oktober 2023 15:11 schreef J-net het volgende: Ik was in Duitsland en heb vast wat chocolade gescoord. Nu hopen dat ik niet iemand met chocolaallergie heb. Of wel hahaha dan is t mezelf
Op zondag 22 oktober 2023 15:11 schreef J-net het volgende: Ik was in Duitsland en heb vast wat chocolade gescoord. Nu hopen dat ik niet iemand met chocolaallergie heb. Of wel hahaha dan is t mezelf
Hahaha zo doe ik dat ook altijd. Alles kopen wat ik lekker vind, en dan een ontvanger die het allemaal niet mag hebben. Helaas, dan is t voor mij.
Vertellen we er niet bij dat ik zelf de koppeling maak
[..] Hahaha zo doe ik dat ook altijd. Alles kopen wat ik lekker vind, en dan een ontvanger die het allemaal niet mag hebben. Helaas, dan is t voor mij.
Vertellen we er niet bij dat ik zelf de koppeling maak
[..] Ik kijken, geen mailtje, Junk-folder dan: ja, toch!
... was het dat mailtje met [..]
Jij zit ook bij die eerste selectie, dus krijgt vanavond nog een mailtje
We laten het weten als we beginnen met mailen. Vragenlijsten doorsturen op telefoon is echt te riskant voor fouten (met bijv anonieme deelnemers), dus doen we thuis op de pc
[..] Jij zit ook bij die eerste selectie, dus krijgt vanavond nog een mailtje
Ah top!!
quote:
We laten het weten als we beginnen met mailen. Vragenlijsten doorsturen op telefoon is echt te riskant voor fouten (met bijv anonieme deelnemers), dus doen we thuis op de pc
[..] Jij zit ook bij die eerste selectie, dus krijgt vanavond nog een mailtje
Buiten dat ik voor deze ene keer ook nog wel het geduld op wil brengen om jullie even lekker te laten eten. Smakelijk!
Oeh! Spannend! Ben zo benieuwd voor wie ik mag gaan shoppen. Net al wel een idee gezien voor wat ik misschien wil kopen, maar dat is wel echt afhankelijk van voor wie ik mag gaan shoppen, dus heb het nog even laten staan. En misschien wordt het ook wel iets heel anders wat ik ga halen. Ik zal waarschijnlijk wel weer keuzestress krijgen van wat het allemaal zal worden
[..] Ik kijken, geen mailtje, Junk-folder dan: ja, toch!
... was het dat mailtje met [..]
Dat is toch een beetje hetzelfde dan als kind een Ferrero Rocher openen om er achter te komen dat er een spruitje in zit
Maar nu is de vraag, wat was handig? Had je Ferrero Rocher mee..?
Let op: we werken nu voor het eerst met het doorsturen van een google forms naar een gever (via wat knip en plak werk), dus het kan zijn dat een vragenlijst hier en daar niet helemaal lekker loopt. Als je echt iets niet terug kan vinden of begrijpt, mag je ons natuurlijk altijd een dm of mail sturen.
Edit; ik ben ook gekoppeld! Al vind ik dit topic volgen al een prachtig kerstcadeau.
Dankjewel, insgelijks. Toch iets om naar uit te kijken voor ons.
Ik weet niet meer of ik het in m'n Google formulier gezet heb, maar ben ook echt helemaal fan van kerstversiering. Het kan me eigenlijk niet gek genoeg. Het kan me sowieso niet gek genoeg. Ik hou van glitters en unicorns en alles.
[..] Dankjewel, insgelijks. Toch iets om naar uit te kijken voor ons.
Ik weet niet meer of ik het in m'n Google formulier gezet heb, maar ben ook echt helemaal fan van kerstversiering. Het kan me eigenlijk niet gek genoeg. Het kan me sowieso niet gek genoeg. Ik hou van glitters en unicorns en alles.
Ja hallo kom je nú mee. Ik eis een herkoppeling.
Echt zo makkelijk om voor jou te shoppen lijkt me Ik ben ook gekoppeld, maar wordt iets lastiger als ik zie waar diegene van houdt. Maar wordt een mooie uitdaging zullen we maar zeggen
Belangrijk: in de mail staat de vraag: hoe wil je dat het pakket bezorgd wordt? Als het antwoord is: 'mag beide' betekent dat, dat zowel via de post, als rechtstreeks aan de deur goed is. In principe ook als een ontvanger anoniem wil blijven, dan kan een afspraak via ons geregeld worden.
voor vandaag zijn we klaar met koppelen. We hebben al 30 koppels gefixt vanavond! Bij een enkele ontvanger hebben we nog een vraag uitstaan, dus nog niet gekoppeld. Een enkele ontvanger staat nog op de 'wachtlijst' aangezien het voor vrienden en familie is.
Maar zelfs als je die twee categorieën meetelt, hebben we nog 15 gevers 'overschot' op dit moment. Dussss geef je echt echt ECHT op als ontvanger! Laat die arme gevers nou niet in de kou staan. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een gever
Huh, nee ik ben niet Donna natuurlijk! Ik deel de liefde voor kerst en glitters wel, maar unicorns niet zo. Maar bedankt voor de mention, heb me aangemeld als gever, in de hoop dat er nog iemand is met een liefde voor kerst en glitters! (maar stiekem geen voorkeur voor ontvanger opgegeven, makkelijk als ik ben )
Somewhere in a lonely hotel room there's a guy starting to realize that eternal fate has turned its back on him 🎶 😢
[..] Huh, nee ik ben niet Donna natuurlijk! Ik deel de liefde voor kerst en glitters wel, maar unicorns niet zo. Maar bedankt voor de mention, heb me aangemeld als gever, in de hoop dat er nog iemand is met een liefde voor kerst en glitters! (maar stiekem geen voorkeur voor ontvanger opgegeven, makkelijk als ik ben )
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Op zondag 22 oktober 2023 22:32 schreef superkimmi het volgende: voor vandaag zijn we klaar met koppelen. We hebben al 30 koppels gefixt vanavond! Bij een enkele ontvanger hebben we nog een vraag uitstaan, dus nog niet gekoppeld. Een enkele ontvanger staat nog op de 'wachtlijst' aangezien het voor vrienden en familie is.
Maar zelfs als je die twee categorieën meetelt, hebben we nog 15 gevers 'overschot' op dit moment. Dussss geef je echt echt ECHT op als ontvanger! Laat die arme gevers nou niet in de kou staan. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor een gever
Lekker bezig
En inderdaad, als je twijfelt: geef je op! Straks hebben we voor niks het hele jaar het spaarpotje gevuld
Inderdaad een mooie ontvanger wat mij heeft doen besluiten mijn donatie wat te verhogen. Ooit zat ik aan de andere kant van het verhaal en ben zo blij dat ik nu aan deze kant zit, dat ik net als in mijn werk mensen kan helpen nu ik zelf niet meer zo hulpbehoevend ben. Eigenlijk, is deze actie alleen al een kerstpakket voor mij: het besef wat ik bereikt heb.
Ik heb nog wel een ontvanger in gedachten, maar weet niet of zij een FOK!account hebben. Ik wil ook weer niet dat ze alleen voor deze actie een account aanmaken.
Yay, gekoppeld Voor het eerst een ontvanger die ik helemaal niet “ken”, heb erg veel zin om te gaan shoppen.
De vorige keren was dit hier thuis trouwens steeds mijn persoonlijke projectje - vaak wat lastig te snappen voor niet-Fokkers - maar mijn teerbeminde zei van de week dat hij ook wil helpen en dat ik een boodschappenlijstje kan meegeven, zodat hij spullen kan meenemen met de weekboodschappen
[..] Inderdaad een mooie ontvanger wat mij heeft doen besluiten mijn donatie wat te verhogen. Ooit zat ik aan de andere kant van het verhaal en ben zo blij dat ik nu aan deze kant zit, dat ik net als in mijn werk mensen kan helpen nu ik zelf niet meer zo hulpbehoevend ben. Eigenlijk, is deze actie alleen al een kerstpakket voor mij: het besef wat ik bereikt heb.
Ik heb nog wel een ontvanger in gedachten, maar weet niet of zij een FOK!account hebben. Ik wil ook weer niet dat ze alleen voor deze actie een account aanmaken.
Is dit het "even melden dat je gekoppeld bent ook al heb je al bevestigd via DM" topic? In dat geval, @DJMO en ik zijn gekoppeld aan een ontvanger en we gaan er weer wat leuks van maken
En @MizzezAmy je bent niet de enige die van glitters houdt
Op maandag 23 oktober 2023 00:04 schreef Lothiriel het volgende: Ik las in de mail uiterlijk 15 december versturen, betekent dat ik ook al begin december oid mag versturen als dat beter uitkomt?
Heb in ieder geval al meteen heel wat ideeën dus kan volgend weekend lekker los
Ja zeker!
Ik weet al wie mijn gever is dit jaar. Wacht nog op de mail dat ik zelf als gever (met financiële dank aan mijn zus), eindelijk eens wat terug kan betekenen. En eerlijk, het geeft mooie afleiding van de stress en ellende om iets moois samen te stellen voor iemand.
Op maandag 23 oktober 2023 10:52 schreef vogeltjesdans het volgende: Wat een gezelligheid weer. Ik wou dat ik mee kon doen maar er zijn al te weinig ontvangers, bovendien zit mijn jaarlijkse ban er weer aan te komen
So rest assured I have the key to every opening To every wishing well that's deep enough to dream I want to show you just how fascinating kissing is When earth collides with all the space between
Ik ben trouwens een newbie-gever. Ik ben wel een beetje op zoek naar wat jullie doen/geven etc. En hoe jullie hier je vorderingen bijhouden. Zonder dat je ontvanger natuurlijk al weet dat het voor hem/haar is etc.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
Op maandag 23 oktober 2023 13:33 schreef J-net het volgende: Ik ben trouwens een newbie-gever. Ik ben wel een beetje op zoek naar wat jullie doen/geven etc. En hoe jullie hier je vorderingen bijhouden. Zonder dat je ontvanger natuurlijk al weet dat het voor hem/haar is etc.
De vorige jaren zijn gereekst aan dit topic. Is leuk om eens doorheen te bladeren voor inspiratie!
Op maandag 23 oktober 2023 13:33 schreef J-net het volgende: Ik ben trouwens een newbie-gever. Ik ben wel een beetje op zoek naar wat jullie doen/geven etc. En hoe jullie hier je vorderingen bijhouden. Zonder dat je ontvanger natuurlijk al weet dat het voor hem/haar is etc.
De lijst van je ontvanger is in elk geval het uitgangspunt, als je daar goed naar gaat kijken sla je de plank in principe al niet mis
Op basis van smaken, onderwerpen, dingen die de eventuele kinderen leuk vinden etc kun je er wel andere dingen bij vinden, zeker als je gewoon eens door een winkel gaat wandelen
Verder hangt het natuurlijk ook van je budget af, daar zitten logischerwijze ook verschillen in. Geen idee uiteraard, maar ik kan me indenken dat het duurste pakket misschien wel 4-5 keer zo duur is als het goedkoopste pakket, er is geen 'fout' bedrag ofzo, het belangrijkste is dat je ontvanger een leuk pakket krijgt, of je dat nou linksom of rechtsom hebt gedaan
En buiten budget zitten er ook grote verschillen in creativiteit. Misschien kun jij wel heel leuk dingen in elkaar knutselen, dat kan ik bijvoorbeeld totáál niet, of iets lekkers maken ofzo, ik noem maar wat
Er is eigenlijk geen manier waarop je het echt fout kunt doen, zeker niet als je de antwoorden van je ontvanger gewoon in het achterhoofd houdt.
Ook hier een newbie en heb eigenlijk nog een paar aanvullende vragen voor de ontvanger mag ik die persoon benaderen of de vragen bij de organisatie neerleggen?
Op maandag 23 oktober 2023 17:12 schreef Monsterkoekie het volgende: Ook hier een newbie en heb eigenlijk nog een paar aanvullende vragen voor de ontvanger mag ik die persoon benaderen of de vragen bij de organisatie neerleggen?
Een niet anonieme ontvanger mag je zeker benaderen! Sommige gevers willen dst liever niet vanwege verrassing, maar het mag wel (en scheelt ons werk haha)
[..] Een niet anonieme ontvanger mag je zeker benaderen! Sommige gevers willen dst liever niet vanwege verrassing, maar het mag wel (en scheelt ons werk haha)
Ik heb nog niets gehoord en als dat betekent dat iedere ontvanger iemand heeft is dat goed nieuws!
Alle ontvangers die voor gisteravond hebben gemaild hebben in principe gevers, maar we hadden er nog 2 waar we wat aanvullende vragen hadden. Dus die volgen nog
Maar de inschrijvingen zijn nog niet gesloten en inmiddels zijn er al weer twee aanvragen bij! En dat worden er vast meer. Dus er komen zeker nog nieuwe koppelingen in de loop van de week.
[..] Alle ontvangers die voor gisteravond hebben gemaild hebben in principe gevers, maar we hadden er nog 2 waar we wat aanvullende vragen hadden. Dus die volgen nog
Maar de inschrijvingen zijn nog niet gesloten en inmiddels zijn er al weer twee aanvragen bij! En dat worden er vast meer. Dus er komen zeker nog nieuwe koppelingen in de loop van de week.
En ik heb nog steeds geen superdupercoole ontvanger schijnbaar.
Het voelt altijd een beetje wrang om op meer ontvangers te hopen, want dat meer mensen het nodig hebben is natuurlijk niet per se geweldig maar ik hoop ook nog op een ontvanger, dus gewoon aanmelden met die hap
Maar bovenal top om te zien dat tot nu toe elke ontvanger (zo goed als) gekoppeld is
Op maandag 23 oktober 2023 18:52 schreef heywoodu het volgende: Het voelt altijd een beetje wrang om op meer ontvangers te hopen, want dat meer mensen het nodig hebben is natuurlijk niet per se geweldig maar ik hoop ook nog op een ontvanger, dus gewoon aanmelden met die hap
Maar bovenal top om te zien dat tot nu toe elke ontvanger (zo goed als) gekoppeld is
Helaas zijn er in Nederland te veel mensen die het financieel erg zwaar hebben. Het is daarmee vooral een kwestie dat mensen aan zichzelf durven toe te geven dat een pakket ze een klein beetje verlichting kan brengen. Of dat nu vooral financieel of mentaal ingestoken is.
Op maandag 23 oktober 2023 18:52 schreef heywoodu het volgende: Het voelt altijd een beetje wrang om op meer ontvangers te hopen, want dat meer mensen het nodig hebben is natuurlijk niet per se geweldig maar ik hoop ook nog op een ontvanger, dus gewoon aanmelden met die hap
Nou, ik heb liever geen ontvanger, want dat betekent dat het niet nodig is. Maar als het dan nodig is, dan let's go.
Mijn ontvanger is bekend. DJMO is de shopper. Hartstikke leuk!
Door het overlijden van mijn vader (ik had hem opgegeven) tijdens de kerstpakkettenactie van vorig jaar had ik niet de behoefte om mij en mijn zoon dit jaar als ontvanger op te geven en besloten om mij alleen als gever met shopper op te geven. Komende kerst wordt een kerst van 'mixed emotions'. Mijn vader overleed op 16 december en ik ging altijd op kerstavond met hem naar de Kerk, dat vond hij prachtig, maar de laatste paar jaar ging dat niet meer.
Zojuist samen met zoonlief besloten om ons toch ook als ontvangers op te geven, want dat vond hij toch wel heel erg leuk vorig jaar. Verzoek zojuist ingediend
Op maandag 23 oktober 2023 20:51 schreef Papabear het volgende: Mijn vader overleed op 16 december en ik ging altijd op kerstavond met hem naar de Kerk, dat vond hij prachtig, maar de laatste paar jaar ging dat niet meer.
Die traditie kun je toch voortzetten met je moeder en onze zoon?
Door het overlijden van mijn vader (ik had hem opgegeven) tijdens de kerstpakkettenactie van vorig jaar had ik niet de behoefte om mij en mijn zoon dit jaar als ontvanger op te geven en besloten om mij alleen als gever met shopper op te geven. Komende kerst wordt een kerst van 'mixed emotions'. Mijn vader overleed op 16 december en ik ging altijd op kerstavond met hem naar de Kerk, dat vond hij prachtig, maar de laatste paar jaar ging dat niet meer.
Zojuist samen met zoonlief besloten om ons toch ook als ontvangers op te geven, want dat vond hij toch wel heel erg leuk vorig jaar. Verzoek zojuist ingediend
Is er buiten dat iets wat we voor je kunnen doen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Op maandag 23 oktober 2023 20:56 schreef Papabear het volgende: Die traditie kun je toch voortzetten met je moeder en onze zoon? Neuh, moeder ging nooit mee naar de kerk. Die had en heeft daar helemaal niks mee
Als M. een klein beetje kind van z'n moeder is, zal hij het wel prachtig vinden. En dan niet het geloof an sich, maar wel de kerk qua bouwstijl en hoe zo'n dienst wordt opgebouwd.
We gaan pas komend weekend de volgende ronde koppelingen doen. @Sharuun01 heeft namelijk onze gevers even gekaapt voor ‘iets voor ons’ en zo gauw we weer onze eigen gevers terug mogen hebben, is @KapiteinIglo voor werk paar dagen weg.
Dus als je nu nog niemand hebt: zaterdag komt er weer een grote golf aan.
Op maandag 23 oktober 2023 21:07 schreef superkimmi het volgende: We gaan pas komend weekend de volgende ronde koppelingen doen. @:sharuun01 heeft namelijk onze gevers even gekaapt voor ‘iets voor ons’ en zo gauw we weer onze eigen gevers terug mogen hebben, is @:kapiteiniglo voor werk paar dagen weg.
Dus als je nu nog niemand hebt: zaterdag komt er weer een grote golf aan.
Oh nee! Zit ik hier met mijn lege dozen…zaterdag mag snel komen hoor….
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
Ik ben gekoppeld aan een ontvanger. Zeker weten dat deze personen een mooi pakket verdienen. Ik doe weer samen (doneren en shoppen) met mijn moeder trouwens 😊
Alleen maar blije koppels tot nu toe. We beseffen ons dat het vervelend is als je een anoniem persoon krijgt. Maar het is momenteel bijna 50/50 met anonieme aanmeldingen.
[..] Echt zo makkelijk om voor jou te shoppen lijkt me Ik ben ook gekoppeld, maar wordt iets lastiger als ik zie waar diegene van houdt. Maar wordt een mooie uitdaging zullen we maar zeggen
Haha. Ja ik vind eigenlijk echt alles leuk (en lekker).
Wat me over de streep trok om me op te geven is dat ik ook gever ben dit jaar. Dat geeft me op zich al een positieve boost natuurlijk. Maar het is écht een lastig jaar voor me en ik heb zelf ook echt behoefte aan een positieve noot in dit jaar
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Op maandag 23 oktober 2023 23:44 schreef superkimmi het volgende: ‘We kunnen nu een berichtje sturen aan alle haters op het forum: ik heb tot nu toe al lekker geslapen.’
Aldus een slaapdronken @:kapiteiniglo die wakker werd toen ik net binnenkwam om ook te gaan slapen.
Dus hierbij: dan weten jullie dat. Als er hier haters zitten: lekker puh, ze slaapt lekker.
avonturen met Iglo in de nacht zijn altijd leuk
Haters? Why?!
Aanvulling: ik ga ook slapen. Truste allen!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Jeuj, ik ben ook gekoppeld als ontvanger Kreeg gisteren het berichtje al, maar zag het pas een dik uur na de F1 (een uur later als de live race, vergist in de tijd , maar leve het starten vanaf begin . En ben nu pas klaar met vandaag en morgen ook weer drukke dag, watskrburt met maandag en dinsdag als rustige dagen . Nah ja, donderdag valt er in ieder geval 1 afspraak uit .
Maar blij ei modus staat weer aan Zo wel slapend blij ei, maar toch.
Op maandag 23 oktober 2023 23:46 schreef Rafeiro het volgende: Jeuj, ik ben ook gekoppeld als ontvanger Kreeg gisteren het berichtje al, maar zag het pas een dik uur na de F1 (een uur later als de live race, vergist in de tijd , maar leve het starten vanaf begin . En ben nu pas klaar met vandaag en morgen ook weer drukke dag, watskrburt met maandag en dinsdag als rustige dagen . Nah ja, donderdag valt er in ieder geval 1 afspraak uit .
Maar blij ei modus staat weer aan Zo wel slapend blij ei, maar toch.
Op maandag 23 oktober 2023 21:59 schreef KapiteinIglo het volgende: Alleen maar blije koppels tot nu toe. We beseffen ons dat het vervelend is als je een anoniem persoon krijgt. Maar het is momenteel bijna 50/50 met anonieme aanmeldingen.
Het enige nadeel aan een anoniempje is dat ik de vragen die ik heb via jullie moet stellen.
Ja die zijn er dus ook niet. Ik zeg allemaal shit als ik slaap en dit was weer een prachtig voorbeeld Alleen @superkimmi dacht ik kwak het even op fok!
Op maandag 23 oktober 2023 23:44 schreef superkimmi het volgende: ‘We kunnen nu een berichtje sturen aan alle haters op het forum: ik heb tot nu toe al lekker geslapen.’
Aldus een slaapdronken @:kapiteiniglo die wakker werd toen ik net binnenkwam om ook te gaan slapen.
Dus hierbij: dan weten jullie dat. Als er hier haters zitten: lekker puh, ze slaapt lekker.
[..] Ik zit nu ook ik het stadium van vragen verzamelen voor onze anonieme ontvanger, zodat ik KapiteinIglo/superkimmi maar één keer hoef lastig te vallen.
Held! Jij snapt het
Naja meerdere mails kan uiteraard ook. Maar 26 anonieme ontvangers x vraag x antwoord terugsturen x meermaals = reteveel werk
Op dinsdag 24 oktober 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende: Als ik vanavond klaar ben met werken en een deel van mn shit verhuizen zal ik even naar het formulier kijken.
Als je ernaar kijkt vult hij zichzelf niet in hè Doe nou maar gewoon, laat ons je doodknuffelen met Fok liefde !
Op dinsdag 24 oktober 2023 09:30 schreef Takaiki het volgende: Zit ik hier te wachten om gekoppeld te worden, gaan er mensen met twee ontvangers aan de haal Isnieeerlijknie
Gelukkig hebben wij ook nog wat te zeggen