SPOILER: Oudere berichtgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 17 uur 7 oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Liveblog Nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de invalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door arvensis op 10-10-2023 13:47:23 ]Protge moi de mes dsirs.![]()
Wat vind jij ervan dat Iran de Hamas gebruikt voor haar eigen doelen en om Rusland te ondersteunen in de oorlog tegen Oekrainequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zelf niet, ik ben klassiek geschoold. Maar kan er ergens wel bij dat dit in je opkomt als je moeder is vermoord, je zussen zijn verkracht, je geen toegang krijgt tot zuiver drinkwater en vast voedsel en je dagelijks wordt vernederd op alle soorten manieren.![]()
De bejaarde schoonouders van de Schotse premier zitten vast in GazaIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dit. De vermoorde onschuld spelen. Alsof JD Meyerplein en Synagoge niet joods klinkenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:37 schreef TARAraboemdijee het volgende: [..] Echt, en dan doen alsof ze het niet wisten he eindpunt bij een synagoge en het Joods Museum ... stelletje ..
F.U.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik heb het niet specifiek over de Westerse publieke opinie. Er zullen een hoop gematigde moslims zijn die de zaak van Hamas steunen. Ik denk alleen dat die steun als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze kinderen om zeep gaan helpen en dat filmen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je denkt dat Hamas afhankelijk is van internationale publieke opinie? ze staan al op de terreurlijst bij landen die er op internationaal gebied toe doen.
Dus boeien.![]()
Je bent ietwat optimistisch ingesteld, maar ik hoop met je mee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over de Westerse publieke opinie. Er zullen een hoop gematigde moslims zijn die de zaak van Hamas steunen. Ik denk alleen dat die steun als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze kinderen om zeep gaan helpen en dat filmen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Some animals are more equal than others. Volgens sommigen is het geen enkel probleem dat burgers worden gedood. Het wordt pas problematisch wanneer burgers worden gedood aan de kant waar ze zich mee associren.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
wat naefquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over de Westerse publieke opinie. Er zullen een hoop gematigde moslims zijn die de zaak van Hamas steunen. Ik denk alleen dat die steun als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze kinderen om zeep gaan helpen en dat filmen.![]()
Mandela is een veroordeelde terrorist.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:18 schreef Alov het volgende:
[..]
Net ff gegoogled, lijkt er op dat het gewelddadig verzet wat er even was vergeleken mild was en dat het niet aansloeg bij de bevolking. En ze kregen pas succes toen ze Mandela gingen volgen
Je vergelijking gaat nogal mank en natuurlijk is Isral een apartheidstaat , Gaza is een ghetto etc.Feyenoord!!! * Bara![]()
Welnee. De pr-oorlog heeft Israel allang verloren, hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over de Westerse publieke opinie. Er zullen een hoop gematigde moslims zijn die de zaak van Hamas steunen. Ik denk alleen dat die steun als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze kinderen om zeep gaan helpen en dat filmen.
Lobbyclubs voor Israel bestaan ook voornamelijk enkel nog uit boomers, bejaarde evangalicistische christenen. De jongere mensen hebben het nagenoeg allemaal te doen met de Palestijnen in Gaza, en/of de Palestijnen in Hebron.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hou op hoor.quote:
Als Israel niks doet, doet hamas het bij de volgende Sabbath weer.
Het stopt niet voordat hamas is uitgeroeid. En als gaza niet collectief gestraft wil worden, kunnen ze ook zelf hamas er uit trappen. Maar dat doen ze niet. Nope. In tegendeel, ze ondersteunen ze en bieden onderdak.
Tjah. Niet huilie huilie doen als je huis geraakt wordt.
Met je trieste linkdumps. Alsof je medestanders het waarheidsmonopoly hebben
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Plus dat er mensen zijn die geloven dat na de dood het leven pas echt begint en oorlogsmisdaden gebruikt, daar valt lastig mee samen te leven, ongeacht welke religie dat ook is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:44 schreef Slayage het volgende:
Some animals are more equal than others. Volgens sommigen is het geen enkel probleem dat burgers worden gedood. Het wordt pas problematisch wanneer burgers worden gedood aan de kant waar ze zich mee associren.
[ twitter ]Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Gezien het tribalisme dat mooi tentoongesteld werd in de Nederlandse straten, waarbij het afmaken van Israli’s duchtig werd gevierd door “Nederlanders” lijkt dit me kinderlijk naef.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over de Westerse publieke opinie. Er zullen een hoop gematigde moslims zijn die de zaak van Hamas steunen. Ik denk alleen dat die steun als sneeuw voor de zon verdwijnt als ze kinderen om zeep gaan helpen en dat filmen.
Laat staan de veelal meer radicale moslims in bv het noorden van Afrika.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Ik kwam onderstaande video tegen op X, ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand zo radicaal fanatiek is dat ze hun eigen kinderen naar voren sturen om gedood te worden.
https://streamable.com/6dptqz
Maar mocht dit echt zijn, dan geeft het wel aan hoe diepgewortelde problematiek er in het midden oosten is.![]()
Ze zegt letterlijk niets. Praat wel heel veel.quote:
Mensen ontzeggen van voedsel, Electra is immoreel - oke, ja, puur vanuit ethisch oogpunt eens.
Maar ze stelt wel dat Israel zichzelf mag verdedigen. Oke , hoe moet dat er dan uitzien? wat is wel proportionele vergelding?
Zeggen dat het allemaal erg is is makkelijk. En ook zoiets waar iedereen met een moreelkompas het over eens is.![]()
Dit is echt ziekquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik kwam onderstaande video tegen op X, ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand zo radicaal fanatiek is dat ze hun eigen kinderen naar voren sturen om gedood te worden.
Maar mocht dit echt zijn, dan geeft het wel aan hoe diepgewortelde problematiek er in het midden oosten is.![]()
![]()
En morgen weer roepen dat ongevaccineerde mensen tijdens de avondklok onderdrukt werden, of niet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou op hoor.
Als Israel niks doet, doet hamas het bij de volgende Sabbath weer.
Het stopt niet voordat hamas is uitgeroeid. En als gaza niet collectief gestraft wil worden, kunnen ze ook zelf hamas er uit trappen. Maar dat doen ze niet. Nope. In tegendeel, ze ondersteunen ze en bieden onderdak.
Tjah. Niet huilie huilie doen als je huis geraakt wordt.
Met je trieste linkdumps. Alsof je medestanders het waarheidsmonopoly hebbenHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Haha, die soldaten hebben er wel lol in. Handjeklap met het kind. En verder hangen ze wat nonchalant tegen de jeep.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik vraag mij nog wel af, wanneer Israel er in slaagt Hamas uit te roeien (wat ze de afgelopen tientallen jaren niet gelukt is maar ok), moet de rest dan nog in de concentratiekamp blijven? Daar hoor ik de Zionisten niet over.![]()
Ja, dit is echt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Maar mocht dit echt zijn, dan geeft het wel aan hoe diepgewortelde problematiek er in het midden oosten is.
Klein detail: uit 2014. Maar wel gepast. Gezien dit conflict zich ook in het verleden afspeelt.![]()
Ik verbaas me er echt niet meer over dat dit soort zieke shit wordt uitgehaald (en niet alleen daar) om later te gebruiken voor de buhne.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Een GL-er met een genuanceerde reactie, waarbij ze niet expliciet 1 kant kiest.quote:
Het kan toch echt.![]()
Ik hoor eigenlijk nooit Zionisten, misschien is het zo'n ding dat de frequentie te hoog of laag is en ik het met mijn oude oren niet kan horen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:50 schreef Joppiez het volgende:
Ik vraag mij nog wel af, wanneer Israel er in slaagt Hamas uit te roeien (wat ze de afgelopen tientallen jaren niet gelukt is maar ok), moet de rest dan nog in de concentratiekamp blijven? Daar hoor ik de Zionisten niet over.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Nu Timmermans nog. Dan krijgt hij mijn stemquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een GL-er met een genuanceerde reactie, waarbij ze niet expliciet 1 kant kiest.
Het kan toch echt.![]()
Stem dan maar lekker op denkquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:52 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Nu Timmermans nog. Dan krijgt hij mijn stem![]()
Nouuuu dat nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:52 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Nu Timmermans nog. Dan krijgt hij mijn stem![]()
Tsja je kunt het natuurlijk op allerlei verschillende manieren interpreteren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik verbaas me er echt niet meer over dat dit soort zieke shit wordt uitgehaald (en niet alleen daar) om later te gebruiken voor de buhne.
Wellicht is de wanhoop van die man zo groot dat hij geen toekomst voor zijn kinderen ziet, door bezetter Israel.
Weet jij veel.
Lastig om ons in zo'n situatie te verplaatsen, want Belgie en Duitsland hebben Nederland immers niet hermetisch afgesloten.![]()
Burgers die dansend in de straten stonden om slachtpartijen en terrorisme steunen? Daar hoeft niemand medelijden mee te hebben. Die zijn onderdeel van het probleem. Maar onschuldige burgers die Hamas verafschuwen maar niet weg kunnen uit de Gazastrook, dat is erg ja. Die mensen doen niets verkeerd en het is tragisch dat zij hier het slachtoffer van kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:44 schreef Slayage het volgende:
Some animals are more equal than others. Volgens sommigen is het geen enkel probleem dat burgers worden gedood. Het wordt pas problematisch wanneer burgers worden gedood aan de kant waar ze zich mee associren.
[ twitter ]
[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2023 13:56:34 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dan rest de vraag: Waar is dat knaapje van toen nu en wat is er van hem geworden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dit is echt.
Klein detail: uit 2014. Maar wel gepast. Gezien dit conflict zich ook in het verleden afspeelt.![]()
Geen idee. Misschien een hamas-supporter, of al in brand gestoken door een settler.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan rest de vraag: Waar is dat knaapje van toen nu en wat is er van hem geworden?![]()
Hoe herken je die eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:54 schreef HowardRoark het volgende:
Maar onschuldige burgers die Hamas verafschuwen maar niet weg kunnen uit de Gazastrook, dat is erg ja. Die mensen doen niets verkeerd en het is tragisch dat zij hier het slachtoffer van kunnen worden.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ze blijven echt continue liegen over wat het internationale recht zegt. In een oorlog hoef je helemaal niks te doen aan de bevoorrading van het gebied onder bewind van je vijand. Ook het gebruik van collectieve straf komt pas in het vizier nadat Isral delen van Gaza heeft veroverd.
De oorlog ter verdediging van Isral is gerechtigtvaardigd onder internationaal recht. Ze hebben geen onderhoudsplicht tegenover de vijand en zijn zelfs niet verplicht af te zien van aanvallen als daar burgerslachtoffers bij vallen. Hun enige plicht is niet opzettelijk op burgers schieten die zich niet verzetten. En uit het verleden weten we heel goed dat nogal veel burgers in Gaza heel rap veranderen van burger in vijandige strijdende. En dan mag elke Isralische soldaat - volledig legaal - schieten om te doden op zo iemand. Ook als hij zich zonder zich te hebben overgegeven weer gaat gedragen als burger.![]()
Imo moet er idd toch ook echt gewerkt worden aan een lange termijn oplossing. En nee, even Gaza platgooien is geen oplossing. Tuurlijk Israel wil straffen.
Maar zonder visie verder zinloos.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nee hoor, er is een hele duidelijke reden dat de Gazastrook door niet alleen Isral, maar ook Egypte streng beveiligd wordt. Het is een broeinest van terrorisme. Haalt men de grensposten en controles weg, resulteert dat in dagelijks wreed terreur.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tsja je kunt het natuurlijk op allerlei verschillende manieren interpreteren.
Wellicht is de wanhoop van die man zo groot dat hij geen toekomst voor zijn kinderen ziet, door bezetter Israel.
Weet jij veel.
Lastig om ons in zo'n situatie te verplaatsen, want Belgie en Duitsland hebben Nederland immers niet hermetisch afgesloten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Natuurlijk gaat het ze niet lukken. Hooguit is Hamas een tijdje stil en heeft Isral even rust, maar er komen weer nieuwe terreuracties.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:50 schreef Joppiez het volgende:
Ik vraag mij nog wel af, wanneer Israel er in slaagt Hamas uit te roeien (wat ze de afgelopen tientallen jaren niet gelukt is maar ok), moet de rest dan nog in de concentratiekamp blijven? Daar hoor ik de Zionisten niet over.
Ze blijven wel doen wat in het verleden ook niet heeft gewerkt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Jongens, wat mis ik de tijd van de Oslo akkoorden, Yitzhak Rabin en Yassar Arafat
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ja, dat vergeten veel mensen; ook Egypte houdt de grenzen dicht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, er is een hele duidelijke reden dat de Gazastrook door niet alleen Isral, maar ook Egypte streng beveiligd wordt. Het is een broeinest van terrorisme. Haalt men de grensposten en controles weg, resulteert dat in dagelijks wreed terreur.![]()
Gepensioneerde gezagsdrager zijn uiteraard veel vrijer in hun uitingen waardoor ze makkelijker the awful truth kunnen uiten.quote:Former top Israeli domestic intelligence Shin Beth chief Ami Ayalon to Le Figaro on what went wrong in Israel:
“A large part of the responsibility lies of course with the government.
The commanders of all security organizations told [Netanyahu] that the policy conducted was bad and that it was obvious that it would be used by our enemies.
They perceived a moment of great division around the crisis caused in the country by the justice reform.
Of course, politicians did not listen.
Especially with regard to the warnings about the West Bank.
⚡️⚡️⚡️The Israeli government has done everything to ensure that Fatah and the Palestinian Authority are no longer a partner, because they have given power to Hamas.⚡️⚡️⚡️
Yes, we have no choice but to destroy the Ezzeddine al-Qassam Brigades. But we should totally change our policy in order to create a Palestinian partner.
We must say from the outset that our war is not against the Palestinian people.
Our war is against the military wing of Hamas.
Even before we attack, we should say that we want to create a reality in which we talk with the Palestinians, who accept the peace initiatives and want to discuss with us the reality of two states.
But I don't think any Israeli government will agree to do that today.
And yet, if we don't, we will see an upsurge in violence.
⚡️⚡️⚡️Even today, Israel refuses to admit that the Palestinians are a nation. Economic development is not enough for them. They want freedom, they want to see an end to the occupation.⚡️⚡️⚡️
QUESTION; Do you think the events of the weekend would have been avoided if the Palestinian question had been resolved with the creation of a Palestinian state?
“Yes, of course. Look at our concept of security in Israel. Until the Yom Kippur War 50 years ago, we preferred land to peace, because peace was not important to us.
Our goal was security. It wasn't until the shock of the Yom Kippur War that we came to the conclusion that to have security, you need peace.
We only made peace with Egypt because of the trauma of Yom Kippur, and we only started negotiating with the Palestinians in Madrid, and then in Oslo, because of the first Intifada.
Finally, we left Lebanon only because of Shiite terror and suicide bombings. We withdrew from Gaza only because of the second Intifada.
The international community played a major role in all these cases.
Today we are living through a tragedy and nobody cares. We can't blame anyone. No one can save us in spite of ourselves.
QUESTION; What about the Arab world? Is this the end of the Abrahamic Accords?
“Nothing is quite dead. But above all, our problems are not dead. It's incredible to see the difference between what we saw when we signed the Abraham Accords and what the Arab world saw.
They signed the treaties to stop the immediate annexations planned by Netanyahu. That was a condition.
Our government agreed and then explained to the Israeli public that we had not paid a price for peace.
It explained that we would not proceed with the annexations right away, but step by step. And that we were therefore not keeping our word.
QUESTION: Is the ground offensive a trap for Israel?
It will be very difficult. I know that in order to do it, thousands of Palestinians will have to be killed.
I have no idea how many Israeli soldiers and how many Israeli civilians will die.
I also know that the more Palestinians we kill in Gaza, the greater the chances of Hezbollah intervening in the north of the country.
And that the level of terror in the West Bank will increase.
What will happen in the Arab streets of Jordan and Egypt? There are many unknowns.
But Hamas's military capabilities must be eliminated, because today we find ourselves in a very difficult situation, where the deterrent effect of our forces has been greatly discredited.
In the last two days, we have seen something we could never have imagined. It was a massacre. Children and women killed in their homes, and not just with guns.
And to destroy the military wing of Hamas, there is no alternative to a ground offensive, because we can't kill 2 million people by bombing.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het is geen openluchtgevangenis alleen omdat Isral de grenzen dichthoudt. Dat is vooral het gevolg van de Hamas terreur sinds 2007.
Krijg je als je een regering kiest die als eerste daad de democratie afschaft.![]()
Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En morgen weer roepen dat ongevaccineerde mensen tijdens de avondklok onderdrukt werden, of niet?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En leden van Hamas kunnen dat niet? Dragen die dan iets speciaals?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze kunnen zich onmiddellijk en zonder verzet overgeven aan de IDF.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik snap sowieso niet hoe een weldenkend mens een partij kan kiezen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een GL-er met een genuanceerde reactie, waarbij ze niet expliciet 1 kant kiest.
Het kan toch echt.
Als je eens kijkt naar het Palestijnse en Israelische gedoe de afgelopen tientallen jaren, dan zie je ook simpelweg dat Israel veel meer Palestijnen afmaakt dan andersom.
Ja maar ja maar.
Dat doet er even niet toe.
Als Israel weer eens tientallen of meer Palestijnen afmaakt dan is het westen angstvallig stil. Ja maar dan hadden die Palestijnen maar niet de grenspost moeten aanvallen enz.
Nee, ik ben niet pro Palestijns.
Maar een concentratiekamp van twee miljoen mensen is op geen manier recht te praten.![]()
Isral heeft geen baat bij het veroveren van delen van de Gazastrook. Het is een dichtbevolkt gebied en Isral heeft alle Isralirs daar zelf met harde hand verwijderd in 2005. Het enige doel is de totale eliminatie van Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:57 schreef HiZ het volgende:
Ze blijven echt continue liegen over wat het internationale recht zegt. In een oorlog hoef je helemaal niks te doen aan de bevoorrading van het gebied onder bewind van je vijand. Ook het gebruik van collectieve straf komt pas in het vizier nadat Isral delen van Gaza heeft veroverd.
De oorlog ter verdediging van Isral is gerechtigtvaardigd onder internationaal recht. Ze hebben geen onderhoudsplicht tegenover de vijand en zijn zelfs niet verplicht af te zien van aanvallen als daar burgerslachtoffers bij vallen. Hun enige plicht is niet opzettelijk op burgers schieten die zich niet verzetten. En uit het verleden weten we heel goed dat nogal veel burgers in Gaza heel rap veranderen van burger in vijandige strijdende. En dan mag elke Isralische soldaat - volledig legaal - schieten om te doden op zo iemand. Ook als hij zich zonder zich te hebben overgegeven weer gaat gedragen als burger.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze zullen wel moeten he?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat vergeten veel mensen; ook Egypte houdt de grenzen dicht.![]()
Ah
Als je burgers vermoord worden en je zet het water en stroom uit voor het gebied waar deze terroristen vandaan komt is dat buiten proportie...![]()
![]()
Op dinsdag 10 oktober 2023 14:01 schreef HiZ het volgende:
Krijg je als je een regering kiest die als eerste daad de democratie afschaft.
[/quote]
Met dank aan de israelisch, inclusief NetanyahuIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Deze benaming is wel erg bijzonder in dit conflictquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet hoe een weldenkend mens een partij kan kiezen.
Als je eens kijkt naar het Palestijnse en Israelische gedoe de afgelopen tientallen jaren, dan zie je ook simpelweg dat Israel veel meer Palestijnen afmaakt dan andersom.
Ja maar ja maar.
Dat doet er even niet toe.
Als Israel weer eens tientallen of meer Palestijnen afmaakt dan is het westen angstvallig stil. Ja maar dan hadden die Palestijnen maar niet de grenspost moeten aanvallen enz.
Nee, ik ben niet pro Palestijns.
Maar een concentratiekamp van twee miljoen mensen is geenszins op geen manier recht te praten.![]()
What Can Men Do Against Such Reckless Hate?.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Maar mocht dit echt zijn, dan geeft het wel aan hoe diepgewortelde problematiek er in het midden oosten is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja. Maar verpest door malloten aan beide kanten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:58 schreef Barbusse het volgende:
Jongens, wat mis ik de tijd van de Oslo akkoorden, Yitzhak Rabin en Yassar Arafat![]()
Van wie en waarom?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ja..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah
Als je burgers vermoord worden en je zet het water en stroom uit voor het gebied waar deze terroristen vandaan komt is dat buiten proportie...
Bizar inderdaad die logica.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1711632845653909751
Dit kan inderdaad ook grote gevolgen hebben voor Egypte.![]()
Mensen moeten zich niet zo druk maken om de gijzelaars
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die kunnen dat ook, maar die worden dan krijgsgevangen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En leden van Hamas kunnen dat niet? Dragen die dan iets speciaals?![]()
"Een concentratiekamp is een kamp waar mensen, meestal onder militaire dwang, bijeengebracht worden".quote:
Oke, bijeengebracht laat ik in het midden. Maar dat ze onder militaire dwang in Gaza moeten blijven is toch een feit?
[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2023 14:09:22 ]![]()
Volledig eens, maar als de haat aan beide kanten zo enorm is lijkt een visie en oplossing welhaast onmogelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Imo moet er idd toch ook echt gewerkt worden aan een lange termijn oplossing. En nee, even Gaza platgooien is geen oplossing. Tuurlijk Israel wil straffen.
Maar zonder visie verder zinloos.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:01 schreef HiZ het volgende:
Krijg je als je een regering kiest die als eerste daad de democratie afschaft.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
"The awful truth" is dat hij voorstander is van het 2 staten stelsel, dat Isreal en Palestina naast elkaar moeten leren leven, als partners, dat bezetting geen goede basis is en dat niemand daar nu een boodschap aan heeft omdat Hamas eerst vernietigd moet worden, dat de regering verkeerd heeft gehandeld tegen de Palestijnen, en om Hamas te vernietigen ze schoon schip moeten gaan maken omdat zij zich schuilhouden tussen het Palestijnse volk, waardoor er duizenden onschuldige slachtoffers aan beide kanten gaan vallen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:59 schreef Slayage het volgende:
Gepensioneerde gezagsdrager zijn uiteraard veel vrijer in hun uitingen waardoor ze makkelijker the awful truth kunnen uiten.
[..]
[ twitter ]
Dat lijkt me een zeer correcte weergave van de realiteit ja.![]()
https://twitter.com/Haral(...)kUrE3eSqROLo9Tw&s=19quote:Grote kans op destabilisatie van Egypte als mogelijkerwijs 100,000en vluchtelingen vanuit Gaza in Egypte arriveren.
Dit zijn de drie punten waar het om gaat:
Waar gaan alle Palestijnen heen als ze niet terug kunnen naar Gaza?
Als Gaza wordt weggevaagd door Israel, kan Egypte -onder druk vd lokale publieke opinie- dan nog vasthouden aan het vredesakoord met Israel uit 1979 of gaat dat akkoord worden opgezegd om bevolking tegemoet te komen?
Wat gaat het (verboden) Egyptische Moslimbroderschap doen tegen president Al-Sisi (anti-Moslimbroderschap) om Hamas (ook Moslimbroederschap) te helpen?
Vergeet alle vorige oorlogen, situatie nu onvergelijkbaar met vorige Gaza-crises.
My 2 cents: Egypte kan Gaza-grens deze keer niet dichthouden omdat Egyptische bevolking, onder leiding van Moslimbroederschap, anders in opstand komt tegen president Sisi."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volledig eens, maar als de haat aan beide kanten zo enorm is lijkt een visie en oplossing welhaast onmogelijk.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
En niet zo'n beetje ook. Het optimisme van die tijd is compleet dood. Terreurorganisatie Hamas en die corrupte Bibi hadden nooit een voet aan de grond mogen krijgenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar verpest door malloten aan beide kanten.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Deze post zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel, random account volgensmij met stukje breaking tekst.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:49 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat die vlag snel naar beneden gehaald zal worden![]()
Dit zal wel een signaal zijn aan Egypte om vooral geen hulp te bieden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
“Ga vluchten” they said.
@:capriciaIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoe dan precies? Ze rijden/lopen richting de grens met hun handen omhoog en roepen dan "ik geef me over!"? En wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze kunnen zich onmiddellijk en zonder verzet overgeven aan de IDF.![]()
Misschien dat je nog wat neutrale bronnen hebt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
“Ga vluchten” they said.
@:capricia❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Natuurlijk. Want die strijders zijn nog altijd een minderheid. 47% van de bevolking is zelfs kind. Die zijn niet schuldig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah
Als je burgers vermoord worden en je zet het water en stroom uit voor het gebied waar deze terroristen vandaan komt is dat buiten proportie...zie email 27 oktober![]()
Die grens was toch al dicht? Heb ik hier ergens gelezen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
“Ga vluchten” they said.
@:capricia"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja en? Moet ik nou Netanyahu gaan verdedigen? Als er een beetje rechtvaardigheid bestaat zit die schoft binnenkort niet meer in de regering.quote:![]()
De vermoorde mensen ook nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Want die strijders zijn nog altijd een minderheid. 47% van de bevolking is zelfs kind. Die zijn niet schuldig.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, die was al langer dicht. Maar misschien vermoeden ze dat er tunnels nog in gebruik zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Die grens was toch al dicht? Heb ik hier ergens gelezen.![]()
"Animals"
"Give "em hell"
"Finish them"
Our loved ones in Gaza are cut off from food, water, & power as they’re being slaughtered in the dark.
No refuge. No hospitals. 2 million human beings collectively punished by a genocidal occupying regime.
If you’re ok with this monstrosity, don’t you dare lecture us about humanity.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb eigenlijk nog niets gehoord of gezien van Abbas, hoe staat hij er in?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Klopt, was gesloten nadat Israel dreigde Egyptische hulpgoederen te bombarderenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Die grens was toch al dicht? Heb ik hier ergens gelezen.![]()
Altijd mooi dit soort uitspraken van iemand die in een god gelooftquote:.
[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2023 14:12:24 ]A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
play stupid games, win stupid prizesquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
“Ga vluchten” they said.
@:capriciaOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Jij doet precies wat Netanyahu van jou verwacht. Wees trots.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja en? Moet ik nou Netanyahu gaan verdedigen? Als er een beetje rechtvaardigheid bestaat zit die schoft binnenkort niet meer in de regering.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Internationale druk, waaronder ook Isral zelf.quote:
En ook door Hamas, die ook een bedreiging is voor hun.
Het laatste wat je wil als land die vooruit wil is om je oren geslagen worden dat je hulp biedt aan terrorisme.
Waarbij die terroristen ook gevaarlijk zijn voor je eigen land.
Het is de gewone bevolking die daar de lul van is en zwaar ook.
Egypte kan niet anders dan doen wat Isral (politiek) zegt mbt die grens. Heb je niet opgelet? Isral (politiek) zegt voedsel convooien te zullen bombarderen. Er wordt geen hulp toegelaten. En als Egypte dat wel doet worden ze weggezet als radicalen die Isral willen vernietigen.![]()
[quote]Op dinsdag 10 oktober 2023 14:05 schreef Slayage het volgende:
Mensen moeten zich niet zo druk maken om de gijzelaars![]()
[ twitter ]'Ga er maar vanuit dat ze allemaal al dood zijn.'quote:
Ik denk dat ze daar wel een punt hebben.
Dus wat heeft Hamas dan nog te bieden om een zo door hun gewenst staakt-het-vuren te krijgen?
Niet veel.
Dus het is een incentive voor de gewone onschuldige palestijnen om dan maar te denken of ze mee willen met de ondergang van Hamas of dat ze zelf deze lui over de grens met Israel zetten.
En publiekelijk kleuters executeren zal ze echt niet helpen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Inderdaad. De tweet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:04 schreef theunderdog het volgende:
[twitter]https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/1711632845653909751[/twitter]
Dit kan inderdaad ook grote gevolgen hebben voor Egypte.![]()
Two wrongs dont make a right.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De vermoorde mensen ook niet
Opvallend hoe mensen steeds benadrukken dat Joden/Isral/staat en bevolking allemaal andere entiteiten zijn maar aan Palestijnse zijde alles over een kam scheren.zie email 27 oktober![]()
hamas inderdaadquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:
"Animals"
"Give "em hell"
"Finish them"
Our loved ones in Gaza are cut off from food, water, & power as they’re being slaughtered in the dark.
No refuge. No hospitals. 2 million human beings collectively punished by a genocidal occupying regime.
If you’re ok with this monstrosity, don’t you dare lecture us about humanity.![]()
Isral is niet verantwoordelijk voor de bevoorrading van vijandelijk gebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah
Als je burgers vermoord worden en je zet het water en stroom uit voor het gebied waar deze terroristen vandaan komt is dat buiten proportie...![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:08 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Misschien dat je nog wat neutrale bronnen hebt.zie email 27 oktober![]()
Prima, maar hoe weet je nu of iemand van Hamas is of een normale burger?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die kunnen dat ook, maar die worden dan krijgsgevangen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Isral is er wel verantwoordelijk voor dat haar militaire optreden geen onnodige burgerslachtoffers maakt en ook voorts voldoet aan de regels van internationaal recht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Isral is niet verantwoordelijk voor de bevoorrading van vijandelijk gebied.zie email 27 oktober![]()
Isral is niet verantwoordelijk voor de bevoorrading van vijandelijk gebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah
Als je burgers vermoord worden en je zet het water en stroom uit voor het gebied waar deze terroristen vandaan komt is dat buiten proportie...Dan is Isral acuut verantwoordelijk voor hun welzijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe dan precies? Ze rijden/lopen richting de grens met hun handen omhoog en roepen dan "ik geef me over!"? En wat gebeurt er dan?![]()
https://twitter.com/muhammadshehad2/status/1711714295308784064
Volgens deze bron maakt Israel gebruik van fosfor munitie.![]()
"Us".quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:
"Animals"
"Give "em hell"
"Finish them"
If you’re ok with this monstrosity, don’t you dare lecture us about humanity.
[ twitter ]
"Allah will help us"
"Muslim world needs to unite".
Die WW3 komt er aan he?![]()
Precies, snel schakelen, en nu ff alle agency van de palestijnen wegstuffen, zodat bedenkelijke daden natuurlijk ook de schuld zijn van die vermaledijde joden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:03 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Met dank aan de israelisch, inclusief Netanyahu<signature here>.![]()
Dat klinkt heel mooi. Maar wat gebeurt er dan concreet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Isral is niet verantwoordelijk voor de bevoorrading van vijandelijk gebied.
[..]
Dan is Isral acuut verantwoordelijk voor hun welzijn.![]()
Soort Keith Bakker?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
En dat betekent alleen dat ze niet zonder goede reden op niet strijdende burgers mogen schieten. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de bestuurstaken van de vijand. Hamas moet zorgen voor primaire voorzieningen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Isral is er wel verantwoordelijk voor dat haar militaire optreden geen onnodige burgerslachtoffers maakt en ook voorts voldoet aan de regels van internationaal recht.![]()
![]()
Ik denk dat dit paniekzaaierij is. Als Hamas echt de mogelijkheid had om een grote aanval uit te voeren hadden ze dat allang gedaan. Ik denk niet dat ze raketten net zo snel kunnen produceren als dat ze worden afgevuurd.![]()
En de bevolking kan ook de beesten van Hamas uitleveren. Is 0 sprake van, dus leven met de gevolgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Isral is er wel verantwoordelijk voor dat haar militaire optreden geen onnodige burgerslachtoffers maakt en ook voorts voldoet aan de regels van internationaal recht.![]()
Jij komt met een woord, waarbij de definitie al half niet klopt en waarbij in de jaren veertig miljoenen mensen zijn vermoord, silence yourself.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je kunt in plaats van mij te beledigen ook met argumenten komen. Of houd gewoon je *** mondje dicht.![]()
Israel: Too Earlyquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.
Volgens mij wilden Egypte, Turkije dat al. Enige kans ligt misschien bij de Amerikanen![]()
Zolang zij niet met opzet burgers proberen doden & waarschuwen waar gebombardeerd zal worden is er geen sprake van schending van internationaal rechtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Isral is er wel verantwoordelijk voor dat haar militaire optreden geen onnodige burgerslachtoffers maakt en ook voorts voldoet aan de regels van internationaal recht.
Daarnaast, als je strijdende partijen bewust gebruik laat maken van je huis ben je gewoon een legitiem doelwit (dat geldt dus ook voor ziekenhuizen die worden gebruikt als lanceerlocatie voor raketten)Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Precies wat ik zeg. Dan zal Isral in die delen de stroom en water weer aanzetten en humanitaire hulp toestaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klinkt heel mooi. Maar wat gebeurt er dan concreet?![]()
Het gaat wel wat verder dan dat hoor. Een blokkade is een oorlogshandeling, dus geldt ook dat het beginsel van onderscheid en de proportionaliteitsregel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dat betekent alleen dat ze niet zonder goede reden op niet strijdende burgers mogen schieten. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de bestuurstaken van de vijand. Hamas moet zorgen voor primaire voorzieningen.
Anders geformuleerd: zelf niets doen is wat anders dan anderen het onmogelijk maken.zie email 27 oktober![]()
dat is mooi want niemand vraagt je watquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik heb niet over alles een mening!Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Volgens mij ben je in de war met de term vernietigingskamp (extermination camp). Dat heb ik nooit geschreven. Concentratiekamp, dat schreef ik. En de definitie is prima van toepassing hier.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Jij komt met een woord, waarbij de definitie al half niet klopt en waarbij in de jaren veertig miljoenen mensen zijn vermoord, silence yourself.![]()
Veel te kort door de bocht. Zie bijvoorbeeld dit artikel over belegeringen: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zolang zij niet met opzet burgers proberen doden & waarschuwen waar gebombardeerd zal worden is er geen sprake van schending van internationaal recht
Daarnaast, als je strijdende partijen bewust gebruik laat maken van je huis ben je gewoon een legitiem doelwit (dat geldt dus ook voor ziekenhuizen die worden gebruikt als lanceerlocatie voor raketten)zie email 27 oktober![]()
Vroeg Hamas of ze de gijzelaars vrij wilden laten en gaat zelf naar Poetin over een week.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog niets gehoord of gezien van Abbas, hoe staat hij er in?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Yep, Hamas en Likud zijn voor elkaar gemaakt en hebben elkaar goed geholpen de laatste tien jaar, met het huidige conflict bijzonder goede zaken voor beide partijen. Beter worden ze allebei aan de hoogste boom opgeknoopt.quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nogmaals, ze zullen wel moeten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze gooiden die grens in het verleden ook regelmatig dicht.
Wat moeten ze dan? Hun grens en hulp verdedigen? Wat als daad van agressie wordt gezien door Isral?
Als ze zich verdedigen aan hun eigen grens en op doorgang van hulp staan worden ze aangevallen. Dat gebeurt as we speak
Wat terug doen maakt dat ze gezien worden als vijand. Ze zijn machteloos omdat ze aan de toekomst voor hun eigen land moeten denken.
Je bent met ons of tegen ons, al vele jaren gijzelt dit welke oplossing dan ook.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie Isral niet als de grote dader. Maar wel als een natie die teveel in de verdediging schiet en daardoor humanitaire hulp en een oplossing in de weg zit.![]()
Dit zijn de vluchtwegen die Isral aangeeft. Per wijk zelfs.quote:
Links boven vertaalt als:
"Inwoners van het Beit Hanoun-gebied, met name de wijken Al-Amal, Al-Maghayra, Al-Qutbaniyah, Karman, Zamo en Al-Zaytoun - ga alstublieft naar de schuilplaatsen of naar het stadscentrum van Gaza.""People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik waardeer je bijdrage, je weet dat ik je hoog heb zitten. Maar mocht je de genegenheid voelen, lees even terug:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is mooi want niemand vraagt je watO.a. hier @sp3c de goudhandelaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:37 schreef Alov het volgende:
[..]
Ben je het er ook mee eens dat dat soort mensen die dat wel doen, moreel gezien als afval beschouwd kunnen worden die geen enkel medeleven of steun verdienen? (dan ignore ik even dat van dat moeder vermoord etc. want dat doen Israelirs in de regel niet, dat is meer de specialiteit van het Palestijnse volk)
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
misschien moet je de beschrijving nog eens lezenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met de term vernietigingskamp (extermination camp). Dat heb ik nooit geschreven. Concentratiekamp, dat schreef ik. En de definitie is prima van toepassing hier.![]()
Wat zou jij dan wel een maatregel in verhouding vinden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Two wrongs dont make a right.
Opvallend hoe mensen steeds benadrukken dat Joden/Isral/staat en bevolking allemaal andere entiteiten zijn maar aan Palestijnse zijde alles over een kam scheren.![]()
Welke garantie heb je daarop? En hoe zorg je dat Hamas die mensen niks aandoet, die naar alle waarschijnlijkheid als 'verrader' worden beschouwd?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Dan zal Isral in die delen de stroom en water weer aanzetten en humanitaire hulp toestaan.![]()
Dat waren die paar honderd jeugdige feestgangers in Israel ook niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Want die strijders zijn nog altijd een minderheid. 47% van de bevolking is zelfs kind. Die zijn niet schuldig.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
En jij gedraagt je als een verdediger van terrorisme. Met een beroep op internationale conventies waarvan je alleen die delen opvoert die in jouw straatje uitkomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij doet precies wat Netanyahu van jou verwacht. Wees trots.
Je wil wel dat Isral alle rechten geeft aan bewoners van Gaza, maar niet dat die zich gedragen zoals mensen die die rechten hebben zich moeten gedragen.![]()
Als je dat zelf nou eens had gedaan dan was deze reactie overbodig geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:19 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
misschien moet je de beschrijving nog eens lezen![]()
Ik heb het over bombarderen, niet over belegerenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht. Zie bijvoorbeeld dit artikel over belegeringen: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/
Ik ben overigens geen voorstander van belegeren in deze zaak en zeker niet het afsnijden van water en eten
Maar dat maakt niet dat Isral geen militaire (= alles waarbij Hamas betrokken is) doelwitten zou mogen aanvallenPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Hamas met wortel en tak uitroeien. Ik snap ook wel dat dat niet zonder nevenschade gaat, maar je moet daar wel naar streven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat zou jij dan wel een maatregel in verhouding vinden?zie email 27 oktober![]()
Dat bestrijdt dan ook niemand. (Al ligt het wat ziekenhuizen betreft ook heel genuanceerd)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb het over bombarderen, niet over belegeren
Ik ben overigens geen voorstander van belegeren in deze zaak en zeker niet het afsnijden van water en eten
Maar dat maakt niet dat Isral geen militaire (= alles waarbij Hamas betrokken is) doelwitten zou mogen aanvallenzie email 27 oktober![]()
Paar dagen later is er een nieuwe Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hamas met wortel en tak uitroeien. Ik snap ook wel dat dat niet zonder nevenschade gaat, maar je moet daar wel naar streven.![]()
Tja, Hamas stak zaterdag kinderen in brand, dus dan moeten zelf ook maar wat brandblaren incasseren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef theunderdog het volgende:
Volgens deze bron maakt Israel gebruik van fosfor munitie.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee, maar in plaats van niet nog meer onschuldige slachtoffers, zie jij er juist liever meer?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De vermoorde mensen ook niet
Raar.Tails tell tales![]()
Niet echt, je kan niet omdat de beschrijving half voldoet het tot een feit makenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:20 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je dat zelf nou eens had gedaan dan was deze reactie overbodig geweest.![]()
Zullen we in ieder geval proberen onderscheid te blijven maken tussen Hamas en de Palestijnen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, Hamas stak zaterdag kinderen in brand, dus dan moeten zelf ook maar wat brandblaren incasseren.zie email 27 oktober![]()
Nogmaals, het is geen verantwoordelijkheid van Isral om vijandig gebied te bevoorraden. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas. Maar die interesseert zich niet voor het welzijn van de burgers van Gaza. De nalatigheid van Hamas maakt niet automatisch Isral verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan dat hoor. Een blokkade is een oorlogshandeling, dus geldt ook dat het beginsel van onderscheid en de proportionaliteitsregel.
Anders geformuleerd: zelf niets doen is wat anders dan anderen het onmogelijk maken.![]()
https://www.trouw.nl/buit(...)-toestroom~b38921eb/quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad. De tweet.
[ twitter ]
Egypte sluit grenzen na waarschuwing over Palestijnse toestroom
Hij was idd al dicht."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoe dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En de bevolking kan ook de beesten van Hamas uitleveren. Is 0 sprake van, dus leven met de gevolgen.
Met de deegroller?![]()
doen ze altijd, is ook niet echt iets mis meequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef theunderdog het volgende:
Volgens deze bron maakt Israel gebruik van fosfor munitie.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Natuurlijk ligt het genuanceerd maar aanvallen vanuit ziekenhuizen is ook verboden, dus lijkt me sterk dat je dat ongestraft moet laten gebeurenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat bestrijdt dan ook niemand. (Al ligt het wat ziekenhuizen betreft ook heel genuanceerd)
Dat dat moet leiden tot het opblazen van hele complexen is iets anders maar voor mij valt dat onder aanvaardbare nevenschade
Wat niet aanvaardbaar is is het bombarderen van plaatsen die niet worden gebruikt door Hamas & als blijkt dat dat het geval is zal ik dat zeker veroordelenPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Egypte heeft die grens zelf ook al gesloten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat wel wat verder dan dat hoor. Een blokkade is een oorlogshandeling, dus geldt ook dat het beginsel van onderscheid en de proportionaliteitsregel.
Anders geformuleerd: zelf niets doen is wat anders dan anderen het onmogelijk maken.
https://www.trouw.nl/buit(...)-toestroom~b38921eb/
Het lijkt alsof niemand zin in de Palestijnen heeft."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daartoe zijn ze overigens ook niet verplicht. Hun enige plicht is afzijdig blijven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En de bevolking kan ook de beesten van Hamas uitleveren. Is 0 sprake van, dus leven met de gevolgen.![]()
concentration camp; a place where large numbers of people (such as prisoners of war, political prisoners, refugees, or the members of an ethnic or religious minority) are detained or confined under armed guard.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:22 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Niet echt, je kan niet omdat de beschrijving half voldoet het tot een feit maken
Vertel mij eens, waarom gaat de definitie van een concentratiekamp hier niet op? Of je hoeft verder niks te zeggen, want het is gewoon duidelijk.![]()
Nogmaals. Als jij actief de bevoorrading afknijpt draag je een bepaalde verantwoordelijkheid. Zie bijvoorbeeld: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen verantwoordelijkheid van Isral om vijandig gebied te bevoorraden. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas. Maar die interesseert zich niet voor het welzijn van de burgers van Gaza. De nalatigheid van Hamas maakt niet automatisch Isral verantwoordelijk.zie email 27 oktober![]()
Dat is onmogelijk op dit moment aangezien Hamas burgers als schild gebruikt. Bovendien dragen ze geen herkenbaar uniform.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we in ieder geval proberen onderscheid te blijven maken tussen Hamas en de Palestijnen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat ziet er niet uit als fosfor munitie, eerder wat troepjes uit dat platgebombardeerde gebouw die wat naroken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef theunderdog het volgende:
Volgens deze bron maakt Israel gebruik van fosfor munitie.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
om te beginnen zijn ze niet detainedquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
concentration camp; a place where large numbers of people (such as prisoners of war, political prisoners, refugees, or the members of an ethnic or religious minority) are detained or confined under armed guard.
Vertel mij eens, waarom gaat de definitie van een concentratiekamp hier niet op? Of je hoeft verder niks te zeggen, want het is gewoon duidelijk.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk op dit moment aangezien Hamas burgers als schild gebruikt. Bovendien dragen ze geen herkenbaar uniform.
Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.zie email 27 oktober![]()
Het is erg lastig, want mijn vragen werken twee kanten op. Hoe herken je iemand die lid is van Hamas en hoe herken je iemand die onschuldig is? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'de ene schiet en de andere niet', maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk en daarnaast kan een Hamas-aanhanger ook spelen dat ie onschuldig is. Dat levert ongewenste situaties op.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hamas met wortel en tak uitroeien. Ik snap ook wel dat dat niet zonder nevenschade gaat, maar je moet daar wel naar streven.
Eigenlijk is er nog niet echt een goed plan, denk ik. Het is allemaal nog woede, erg begrijpelijk ook, maar ik denk niet dat er een manier is om ze met wortel en tak uit te roeien, aangezien er veel kinderen zijn opgevoed met haat, vaak met praktijken als in die Islamitische Staat. Sterker nog, ik ben eigenlijk bang dat hele gedoe de frequentie en uitvoering van terreur in Europa flink gaat benvloeden, ik houd mijn hart vast. Droevige tijden, helaas.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
ziet er wel uit als fosfor, je ziet het nut ook gelijk aan al die rook die eraf komtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als fosfor munitie, eerder wat troepjes uit dat platgebombardeerde gebouw die wat naroken.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is erg lastig, want mijn vragen werken twee kanten op. Hoe herken je iemand die lid is van Hamas en hoe herken je iemand die onschuldig is? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'de ene schiet en de andere niet', maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk en daarnaast kan een Hamas-aanhanger ook spelen dat ie onschuldig is. Dat levert ongewenste situaties op.
Eigenlijk is er nog niet echt een goed plan, denk ik. Het is allemaal nog woede, erg begrijpelijk ook, maar ik denk niet dat er een manier is om ze met wortel en tak uit te roeien, aangezien er veel kinderen zijn opgevoed met haat, vaak met praktijken als in die Islamitische Staat. Sterker nog, ik ben eigenlijk bang dat hele gedoe de frequentie en uitvoering van terreur in Europa flink gaat benvloeden, ik houd mijn hart vast. Droevige tijden, helaas.zie email 27 oktober![]()
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.
Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.
Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.
Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.![]()
Lijkt me logisch. Maar per saldo hebben de Palestijnen zelf veel in te brengen bij het maken van dat onderscheid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we in ieder geval proberen onderscheid te blijven maken tussen Hamas en de Palestijnen?![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
concentration camp; a place where large numbers of people (such as prisoners of war, political prisoners, refugees, or the members of an ethnic or religious minority) are detained or confined under armed guard.
Vertel mij eens, waarom gaat de definitie van een concentratiekamp hier niet op? Of je hoeft verder niks te zeggen, want het is gewoon duidelijk.
Altijd fijn h, haatcampagnes opzetten met raketten en slachting vanuit je 'concentratiekamp'.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
ook niet, de buurlanden bewaken hun grenzen scherp maar dat heeft een andere redenquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het maakt weinig uit wat wij willen. Je weet op voorhand dat Israel een oog om oog, tand om tand principe heeft als het om dit soort situaties gaat. Palestijnse terroristen komen even een weekendje op bezoek, maaien 600/700 Israelische burgers neer, dan weet je dat je binnen de kortste keren het deksel zelf ook op de neus krijgt. Hamas heeft dit over zichzelf en het Palestijnse volk afgeroepen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nee, maar in plaats van niet nog meer onschuldige slachtoffers, zie jij er juist liever meer?
Raar.Radical islam is the snake in the grass.
Nog meer raketten vanuit het concentratiekampquote:
Charlie: How's it going in there?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Met woede gaan er snel beslissingen genomen worden waar je later spijt van krijgt. Zie Afghanistan en Irak, ik had echt gehoopt dat we daarvan geleerd hadden, maar ja, de actie van zaterdag was wel enorm barbaars.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Denk het niet, dan zouden ze wel steun verliezen vanuit het Westen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het maakt weinig uit wat wij willen. Je weet op voorhand dat Israel een oog om oog, tand om tand principe heeft als het om dit soort situaties gaat. Palestijnse terroristen komen even een weekendje op bezoek, maaien 600/700 Israelische burgers neer, dan weet je dat je binnen de kortste keren het deksel zelf ook op de neus krijgt. Hamas heeft dit over zichzelf en het Palestijnse volk afgeroepen.![]()
quote:Dear Parents, It has been brought to our attention that videos of hostages begging for their lives will soon be released. Please remove TikTok and Instagram apps from your children's mobile phones.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
En laten we niet vergeten dat in dat conflict er zonder aanziens des persoons, volledig in overeenstemming met het oorlogsrecht complete steden in as zijn gelegd. Waarbij niemand het woord oorlogsmisdaad zelfs maar fluistert als het niet gaat om Dresden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.![]()
De VS heeft zelfs meer tijd genomen om te reageren toen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met woede gaan er snel beslissingen genomen worden waar je later spijt van krijgt. Zie Afghanistan en Irak, ik had echt gehoopt dat we daarvan geleerd hadden, maar ja, de actie van zaterdag was wel enorm barbaars.
Irak was geen woede, maar olie. Verpakt in een mooi verhaaltje om de inwoners democratie te brengen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zo gaat dat in en arme dictator-achtige gebieden. Aan de ene kant heb je weinig keus, aan de andere kant vaak de enige partij die je eten, werk en onderdak geeft. Kijk naar hoeveel mensen Ecobar steunden, alleen maar omdat hij hen een huis en werk had gegeven en ze op die manier meer kwaliteit van leven hadden. Het is geen nieuw concept en ik weiger daar 2 miljoen mensen op af te rekenen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik hoor hier mensen dingen roepen over dat ‘ze’ maar wat brandwonden moeten oplopen waarmee met ze overduidelijk niet alleen strijders bedoeld wordt. Daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?
Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).zie email 27 oktober![]()
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.Radical islam is the snake in the grass.
Ja, daarom vind ik deze dubbele standaard zo raar. Heel Duitsland moest veroordeeld worden omdat 35% Nazi was. Maar als 58% terroristen steunt is het ineens.. ja, maar niet allemaal. Alleen de overgrote meerderheid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
En laten we niet vergeten dat in dat conflict er zonder aanziens des persoons, volledig in overeenstemming met het oorlogsrecht complete steden in as zijn gelegd. Waarbij niemand het woord oorlogsmisdaad zelfs maar fluistert als het niet gaat om Dresden.![]()
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.
Een van de daders is 22.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Knap dat je dat als ooggetuige kunt zien. Het verschil tussen een 17 en een 18 jarige. Laten we dat vooralsnog maar op stemmingmakerij houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.
Waarmee ik het overigens niet ontken. Maar dan nog, een kind dat volwassen misdaden pleegt maakt hem niet volwassen.zie email 27 oktober![]()
Volgens mij gaat het nu meer om dat afsluiten van water/voedsel/energie? Ik ben het met je eens dat Isral - gelukkig - vooralsnog burgers probeert te sparen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?
Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).Tails tell tales![]()
Haifa hospital told to prepare in case of war on northern border
https://www.timesofisrael(...)-on-northern-border/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ik zou het verder ook niet uitsluiten, zo is het ook weer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Knap dat je dat als ooggetuige kunt zien. Het verschil tussen een 17 en een 18 jarige. Laten we dat vooralsnog maar op stemmingmakerij houden.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ben niet overtuigd, kun je dat toelichten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ook niet, de buurlanden bewaken hun grenzen scherp maar dat heeft een andere reden
https://www.nbcnews.com/n(...)ls-s-know-rcna119405Ook via de zee is Gaza niet te bereiken omdat Israel dat bewaakt/controleert.quote:Human Rights Watch likened the conditions in Gaza to “an open air prison,” referring to the restriction of movement Israel enforces on Palestinians there. Israel prohibits Palestinians from entering or leaving the area “except in extremely rare cases, which include urgent, life-threatening medical conditions and a very short list of merchants,” according to B’Tselem, an Israeli human rights group.
De grensovergang tussen Egypte en Gaza zit ook (nagenoeg) de slot op.![]()
Je hoorde het ook van veteranen uit Irak en Afghanistan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Friend-or-foe id was gewoon ongelooflijk moeilijk. Waardoor de doctrine op een gegeven moment was om hele woonkamers maar preventief plat te maaien, inclusief kinderen.Charlie: How's it going in there?
Zie edit. Klopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou het verder ook niet uitsluiten, zo is het ook weer.zie email 27 oktober![]()
Ik weet niet meer wie die link naar dat artikel heeft gestuurd, maar daar staat niet echt iets anders dan ik zeg.![]()
Ik deel je sentiment, helaas, volledig. Alle gekte in de wereld komt steeds meer onze kant op...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is erg lastig, want mijn vragen werken twee kanten op. Hoe herken je iemand die lid is van Hamas en hoe herken je iemand die onschuldig is? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'de ene schiet en de andere niet', maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk en daarnaast kan een Hamas-aanhanger ook spelen dat ie onschuldig is. Dat levert ongewenste situaties op.
Eigenlijk is er nog niet echt een goed plan, denk ik. Het is allemaal nog woede, erg begrijpelijk ook, maar ik denk niet dat er een manier is om ze met wortel en tak uit te roeien, aangezien er veel kinderen zijn opgevoed met haat, vaak met praktijken als in die Islamitische Staat. Sterker nog, ik ben eigenlijk bang dat hele gedoe de frequentie en uitvoering van terreur in Europa flink gaat benvloeden, ik houd mijn hart vast. Droevige tijden, helaas.Tails tell tales![]()
Daar lijkt het enorm op en zou mij niets verbazen als er ook daadwerkelijke verbanden zijn te leggen als in personen en financierders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gewoon ISIS/Islam in een ander sausje.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Het probleem in deze is dat er slechts 1 staat in de hele arabische wereld is met een niet-moslim meerderheid en dat kunnen ze daar niet tolereren. Dat het Joods is, vinden ze nog erger. Dat er maar 2 autonome Joodse regio's in de wereld zijn en dan 1 bij hun in de achtertuin is, dat kan toch niet...
Maar Europa lijkt te vergeten dat arabieren en moslims al eeuwen vijanden zijn. Pas na eeuwen strijd werd de Reconquista in 1492 afgerond (hoewel er na Granada nog niet volledige rust was) en ook na het beleg van Wenen duurde de strijd nog eeuwen plus vele revoluties in de Balkan voordat het gevaar grotendeels uit Europa werd gedreven. En gedurende die eeuwen werden plaatsen aan de Europese kust geroofd en mensen door arabieren als slaaf verhandeld. Maar we zijn vergeten vol door te drukken richting het M-O en de andere kant van de Middellandse zee om het gevaar permanent weg te werken. (Te druk met interne struggles en onzin als liever Turks dan Paaps) Sterker nog, we laten nu vijanden in onze samenlevingen, met bakken tegelijk. Dat het wapperen van een vlag op een stadshuis nu een risicovol gebeuren is in onze eigen steden.
Hopelijk wordt dit een volledige overwinning voor Israel en begint men in Europa hun eigen geschiedenis weer te kennen.The more debt, the better![]()
Hamas leader: No prisoner swap before end of war
https://www.timesofisrael(...)p-before-end-of-war/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Je zal idd ladingen mensen hebben die spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze die ene keer dat ze stemden voor hamas hebben gestemd. Maar veel keus was er niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo gaat dat in en arme dictator-achtige gebieden. Aan de ene kant heb je weinig keus, aan de andere kant vaak de enige partij die je eten, werk en onderdak geeft. Kijk naar hoeveel mensen Ecobar steunden, alleen maar omdat hij hen een huis en werk had gegeven en ze op die manier meer kwaliteit van leven hadden. Het is geen nieuw concept en ik weiger daar 2 miljoen mensen op af te rekenen.
Mag je wmb ook verlengen richting menig palestijn in het westen die nu met een vlag rondloopt. Die mensen willen ook gewoon dat hun zaak aandacht krijgt. Dat er joden doodgaan? Niet perse.<signature here>.![]()
moet ik dat nog toelichten na afgelopen weekend?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ben niet overtuigd, kun je dat toelichten?
https://www.nbcnews.com/n(...)ls-s-know-rcna119405
[..]
Ook via de zee is Gaza niet te bereiken omdat Israel dat bewaakt/controleert.
De grensovergang tussen Egypte en Gaza zit ook (nagenoeg) de slot op.
als je die grenzen opengooit krijg je bomaanslagen in discotheken en steekpartijen en weet ik veel wat, daarom zitten ze dichtOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nee hoor, de Mossad heeft talloze liquidaties uitgevoerd op vreemde bodem, waarvan het gewoon vaststond dat Israel erachter zat, en dat heeft nog nooit ernstige gevolgen gehad. Die steun zal nooit verminderen, zelfs niet als ze heel Gaza nu in de as leggen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Denk het niet, dan zouden ze wel steun verliezen vanuit het Westen.Radical islam is the snake in the grass.
Altijd makkelijk he om naar een specifiek moment te kijken en daar een oordeel over te hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nog meer raketten vanuit het concentratiekamp
Ik heb mij ook niet verdiept in deze hele soap die al 80 jaar duurt.
Maar twee miljoen mensen opsluiten gaat in ieder geval nooit tot een oplossing leiden, dat weet ik wel.![]()
Stond in deze topicreeks, geen zin om het terug te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Een van de daders is 22.Radical islam is the snake in the grass.
Ik ben het met je eens dat het toewensen van verwondingen / dood aan niet strijdende partijen (lees: de gewone burger) barbaars isquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoor hier mensen dingen roepen over dat ‘ze’ maar wat brandwonden moeten oplopen waarmee met ze overduidelijk niet alleen strijders bedoeld wordt. Daar reageerde ik op.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Een van de grote problemen is dat dat al jaren de taak van Hamas is. Waardoor Hamas zo'n grote controle heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen verantwoordelijkheid van Isral om vijandig gebied te bevoorraden. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas. Maar die interesseert zich niet voor het welzijn van de burgers van Gaza. De nalatigheid van Hamas maakt niet automatisch Isral verantwoordelijk.
Hamas zorgt voor voedsel, water, medicijnen. En de prijs daarvoor is torenhoog.
Hamas is niet populair omdat ze moorden, maar omdat ze trouw eisen omdat ze noodzakelijke goederen inbrengen.
Wil je medicatie om te overleven? Je zal bij Hamas aan moeten kloppen. Die jou als menselijk schild zullen gebruiken om te betalen voor die hulp.
Jouw keuze is dat je moeder, vader of kind dood gaat voor je neus, terwijl er gewoon medicatie beschikbaar zou moeten zijn.
Of dat je eten hebt of water. Je mag je kinderen zien creperen of buigen voor Hamas.
Kies maar, lekker makkelijk vanuit je veilige leven. Hulp of je familie gaat dood, zo is Hamas. En er is geen enkele andere mogelijkheid.
Hamas is rot tot op het bot, ik heb daar geen enkel goed woord voor over. Het is een organisatie die geen enkel mededogen verdient.
Maar mensen daar hebben geen uitweg. Wil je dat je vader blijft leven, die enkel hart medicatie nodig heeft? Je zal moeten buigen voor Hamas. Wil je water of eten? Buig voor Hamas.
Hamas heeft vrijwel alle stromen voor overleven in handen. Wil jij je bedrijfje hebben? Zonder Hamas gaat dat niet lukken, ze maken het kapot en niemand doet daar wat aan.
Vrijwel de gehele bevolking in Gaza wordt gegijzeld door Hamas. En elke keer worden ze collectief gestraft en wordt Hamas enkel sterker. Want zonder hun is er niet eens eten tijdens dit soort collectieve straffen
Mocht het je nog niet duidelijk zijn? Ik ben geen fan van Hamas.
Ik ben ervan overtuigd dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar dat kan alleen als mensen een andere keuze krijgen.![]()
Mwah dat waren excursies naar bv Argentini om wat oud nazi's "op te halen"quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, de Mossad heeft talloze liquidaties uitgevoerd op vreemde bodem, waarvan het gewoon vaststond dat Israel erachter zat, en dat heeft nog nooit ernstige gevolgen gehad. Die steun zal nooit verminderen, zelfs niet als ze heel Gaza nu in de as leggen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
We zullen het wel merken. De IDF heeft de lijken van de meeste van die schoften nu.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Knap dat je dat als ooggetuige kunt zien. Het verschil tussen een 17 en een 18 jarige. Laten we dat vooralsnog maar op stemmingmakerij houden.
Waarmee ik het overigens niet ontken. Maar dan nog, een kind dat volwassen misdaden pleegt maakt hem niet volwassen.![]()
Die kleine beetjes? Bij de russische bombardementen brandt het veel feller en met dikkere witte rook? Heb het in het lab op uni ook wel eens zien branden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ziet er wel uit als fosfor, je ziet het nut ook gelijk aan al die rook die eraf komt
Mijn scheikunde leraar op middelbare school was overste bij natres, die liet eens mooi zien hoe je fosfor op kan lossen in koolstofdisulfide. Doop er een filterpapier in, even laten drogen en floep, vuur.. doop in water, vuur uit, laat weer drogen, floep, weer vuur…ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Kan bijna niet missen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar lijkt het enorm op en zou mij niets verbazen als er ook daadwerkelijke verbanden zijn te leggen als in personen en financierders.Tails tell tales![]()
Veel efficinterIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
denk dat het een beetje de naweeen zijn maar het ziet er voor mij uit als fosfor jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die kleine beetjes? Bij de russische bombardementen brandt het veel feller en met dikkere witte rook? Heb het in het lab op uni ook wel eens zien branden.
Mijn scheikunde leraar op middelbare school was overste bij natres, die liet eens mooi zien hoe je fosfor op kan lossen in koolstofdisulfide. Doop er een filterpapier in, even laten drogen en floep, vuur.. doop in water, vuur uit, laat weer drogen, floep, weer vuur…Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
De vorige keer dat ze een keuze hadden kozen ze voor Hamas. Misschien wordt het allemaal wat beter als we die keuze van het bord halen. En alles wat er op lijkt. Een beetje zoals in Duitsland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Een van de grote problemen is dat dat al jaren de taak van Hamas is. Waardoor Hamas zo'n grote controle heeft.
Hamas is niet populair omdat ze moorden, maar omdat ze trouw eisen omdat ze noodzakelijke goederen inbrengen.
Wil je medicatie om te overleven? Je zal bij Hamas aan moeten kloppen. Die jou als menselijk schild zullen gebruiken om te betalen voor die hulp.
Jouw keuze is dat je moeder, vader of kind dood gaat voor je neus, terwijl er gewoon medicatie beschikbaar zou moeten zijn.
Of dat je eten hebt of water. Je mag je kinderen zien creperen of buigen voor Hamas.
Kies maar, lekker makkelijk vanuit je veilige leven. Hulp of je familie gaat dood, zo is Hamas. En er is geen enkele andere mogelijkheid.
Hamas is rot tot op het bot, ik heb daar geen enkel goed woord voor over. Het is een organisatie die geen enkel mededogen verdient.
Maar mensen daar hebben geen uitweg. Wil je dat je vader blijft leven, die enkel hart medicatie nodig heeft? Je zal moeten buigen voor Hamas. Wil je water of eten? Buig voor Hamas.
Hamas heeft vrijwel alle stromen voor overleven in handen. Wil jij je bedrijfje hebben? Zonder Hamas gaat dat niet lukken, ze maken het kapot en niemand doet daar wat aan.
Vrijwel de gehele bevolking in Gaza wordt gegijzeld door Hamas. En elke keer worden ze collectief gestraft en wordt Hamas enkel sterker. Want zonder hun is er niet eens eten tijdens dit soort collectieve straffen
Ik ben ervan overtuigd dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar dat kan alleen als mensen een andere keuze krijgen.
Overigens ben ik het meer met je eens dan je waarschijnlijk denkt.![]()
Weet je, je hebt gelijk. Laten we beginnen met de iron dome buiten werking stellen. Eigenlijk maar een enorm symbool van onderdrukking.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Altijd makkelijk he om naar een specifiek moment te kijken en daar een oordeel over te hebben.
Ik heb mij ook niet verdiept in deze hele soap die al 80 jaar duurt.
Maar twee miljoen mensen opsluiten gaat in ieder geval nooit tot een oplossing leiden, dat weet ik wel.Charlie: How's it going in there?
-Rabia Al-Basri![]()
Hamas en aanverwanten bestaan bij de gratie van Isral. Ben ik van overtuigd. Misschien is dit niet de heersende mening. Maar ik mag het toch zeggen?
Maar ik zeg het liever een andere keer, ik vind dit niet het moment er voor.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
zoals?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Een van de grote problemen is dat dat al jaren de taak van Hamas is. Waardoor Hamas zo'n grote controle heeft.
Ik ben ervan overtuigd dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar dat kan alleen als mensen een andere keuze krijgen.![]()
Naar mijn mening is het afsluiten van energie (stroom en brandstof) gewoon legitiem, aangezien deze nodig zijn om te strijden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het nu meer om dat afsluiten van water/voedsel/energie? Ik ben het met je eens dat Isral - gelukkig - vooralsnog burgers probeert te sparen.
Het afknijpen van water en voeding ben ik tegen, al helemaal als ze ook voedselhulp uit andere landen willen tegenhouden.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Former Israeli Defense Minister Moshe Ya'alon:
"I call on the opposition not to form an emergency government with Netanyahu, but to demand his resignation.
He was warned several times, he did not let the Chief of Staff speak to the Cabinet.
There is no trust in him, how can you lead a people to war like this?
Every hour he remains in office is a detriment to the country"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Hamas en aanverwanten bestaan bij de gratie van Isral. Ben ik van overtuigd. Misschien is dit niet de heersende mening. Maar ik mag het toch zeggen?
Maar ik zeg het liever een andere keer, ik vind dit niet het moment er voor.![]()
Ze hebben ook op Duitse en Franse bodem Palestijnen geliquideerd. Ken je de film Sword of Gideon niet? Die is op waarheid berust. Er is zelfs nog een Nederlandse die voor de Palestijnen werkte geliquideerd in haar woning in Nederland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwah dat waren excursies naar bv Argentini om wat oud nazi's "op te halen"Radical islam is the snake in the grass.
hoe denk je dat men voedsel eetbaar houdt en naar de juiste plekken brengt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het afsluiten van energie (stroom en brandstof) gewoon legitiem, aangezien deze nodig zijn om te strijden.
Het afknijpen van water en voeding ben ik tegen, al helemaal als ze ook voedselhulp uit andere landen willen tegenhouden.
mijn god
stukje holodomor
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 14:46:52 ]![]()
Het vieren en gebak uitdelen is helemaal van een barbaars extremisme waar ik nul begrip voor heb en van mening ben dat het absoluut geen plek heeft in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het toewensen van verwondingen / dood aan niet strijdende partijen (lees: de gewone burger) barbaars is
Voor mij staat het gelijk aan zwaaien met swastika's of russische vlaggen.
Diep en diep zieke mensen, voordeel is wel dat ze openbaar op straat staan te koketteren met hun mentale inferioriteit. Wel zo makkelijk voor de AIVD, ze hebben het immers al zo drukgot me a movie, I want you to know
En moslims gaan de straat op met vlaggen als er festivalgangers onthoofd zijn. Zo zijn er zieke geesten aan beide kanten.quote:![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb helaas niet overal een mening over. Ik selecteer zorgvuldig de vragen die ik wel wil, kan en zal beantwoorden. Handpicked volgens het aloude ambacht van klassiek geschoolden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?
Ben benieuwd of ze aan het eind van de oorlog nog leven. Zowel die leiders als de gijzelaars.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Aether het volgende:
Hamas leader: No prisoner swap before end of war
https://www.timesofisrael(...)p-before-end-of-war/![]()
Dit dus, aanvullend op mijn laatste reactie, ik heb ook nul compassie voor volidioten die dit vieren. Walgelijk, dan moet je echt hulp zoeken, of opgedrongen krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En moslims gaan de straat op met vlaggen als er festivalgangers onthoofd zijn. Zo zijn er zieke geesten aan beide kanten.got me a movie, I want you to know
Verderfelijk, maar na het zien van feestende Pallifanboys in onze eigen steden kan ik er niet meer wakker van liggen. Je oogst wat je zaait.quote:Radical islam is the snake in the grass.
Denk dat wij geen enkel benul hebben van de haat die beide partijen voor elkaar voelen. Als er direct na de WOII internet bestond hadden denk ik Nederlanders hetzelfde gereageerd richting Duitse slachtoffers.![]()
Alles wat hamas helpt te vechten is een militair doel. Dus ook water, stroom, brandstof.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoe denk je dat men voedsel eetbaar houdt en naar de juiste plekken brengt?
mijn god
stukje holodomor
Dat zuigt, maar zover we het over regels hebben, dat zijn de regels.<signature here>.![]()
Jouw vergelijkingen met concentratiekampen zijn belediging genoeg, jij doet gewoon niet meer meequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je kunt in plaats van mij te beledigen ook met argumenten komen. Of houd gewoon je *** mondje dicht.![]()
Als er een constante stroom van voeding / water toegelaten wordt heb je geen koelkast nodigquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
mijn god
stukje holodomor
Vervoer kan geregeld worden door bv VN vrachtwagens
Veel oplossingen die niet radicaal zijn en mensen doen verhongeren maar toch Hamas beletten om verder te strijden (aangezien het doelwit de overgave van Hamas is, niet uit uithongeren van onschuldige burgers)Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Israel geeft bevolking in ieder geval nog een kans om te overleven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit zijn de vluchtwegen die Isral aangeeft. Per wijk zelfs.
[ twitter ]
Links boven vertaalt als:
"Inwoners van het Beit Hanoun-gebied, met name de wijken Al-Amal, Al-Maghayra, Al-Qutbaniyah, Karman, Zamo en Al-Zaytoun - ga alstublieft naar de schuilplaatsen of naar het stadscentrum van Gaza."
Hamas op nietsvermoedende feestgangers, kinderen in huizen...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat zou wel heel mooi zijn. Maar ik denk dat het nog wel eventjes gaat duren voordat Netanyahu zijn verdiende straf krijgt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:45 schreef Slayage het volgende:
Former Israeli Defense Minister Moshe Ya'alon:
"I call on the opposition not to form an emergency government with Netanyahu, but to demand his resignation.
He was warned several times, he did not let the Chief of Staff speak to the Cabinet.
There is no trust in him, how can you lead a people to war like this?
Every hour he remains in office is a detriment to the country"
[ twitter ]![]()
Ha ha ha. Ouwehand valt ook ff door de mand.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
ligt je ondertussen niet krom van alle bochten waar je jezelf in wringt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:49 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als er een constante stroom van voeding / water toegelaten wordt heb je geen koelkast nodig
Vervoer kan geregeld worden door bv VN vrachtwagens
Veel oplossingen die niet radicaal zijn en mensen doen verhongeren maar toch Hamas beletten om verder te strijden (aangezien het doelwit de overgave van Hamas is, niet uit uithongeren van onschuldige burgers)![]()
Als je net als Slayage alleen maar actief op zoek gaat naar de slechtste dingen van de andere kant de hele dag door, dingen die waar of niet waar zijn, dan snap ik wel dat je totaal doordraait en radicaliseert.![]()
Nee. En die schoft haniyeh, die natuurlijk zelf lekker veilig in de VAE zit, mag van mij met stip naar de overkant gestuurd worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze aan het eind van de oorlog nog leven. Zowel die leiders als de gijzelaars.<signature here>.![]()
58% om 42% is toch geen "overgrote meerderheid"? Daarnaast: als de meerderheid van Duitsland de nazis niet steunde, hadden ze ook wel zelf in opstand mogen komen en anders moesten ze maar met de gevolgen leven? Het weinige binnenlandse verzet dat er was, werd keihard onderdrukt en vermoord.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, daarom vind ik deze dubbele standaard zo raar. Heel Duitsland moest veroordeeld worden omdat 35% Nazi was. Maar als 58% terroristen steunt is het ineens.. ja, maar niet allemaal. Alleen de overgrote meerderheid.
Ook zaten die verzetsbewegingen niet automatisch heel erg op de Sovjets te wachten. Het is allemaal niet zo eenvoudig 'kiezen'.![]()
(lol)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel geeft bevolking in ieder geval nog een kans om te overleven.![]()
De Jordanirs denken we niet zon beetje alle vluchten kunnen volgen op flight tracker
-Rabia Al-Basri![]()
Denk jij dat militairen dagelijks verse groentes krijgen of zou hun dieet voornamelijk uit struik blikken bestaan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Voor een paar weken alleen struik eten ga je niet dood aan..![]()
Het is voor de gewone Palestijn dus ook zaak om Hamas zo snel mogelijk uitgeroeid te zien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar dat kan alleen als mensen een andere keuze krijgen.
Hopelijk krijgen ze er een beter bestuur voor in de plaats."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
uh, oke?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk jij dat militairen dagelijks verse groentes krijgen of zou hun dieet voornamelijk uit struik blikken bestaan?
Voor een paar weken alleen struik eten ga je niet dood aan..![]()
https://www.volkskrant.nl(...)en-betalen~b7808dc1/Tja...quote:Rehan Owda bemerkt wel verbazing onder de Gazanen over hoe Hamas erin is geslaagd het imposante Isralische leger zo’n slag toe te brengen. ‘Niet eerder in de Palestijnse geschiedenis zijn er in korte tijd zovelen gedood aan de Isralische kant. Gewoonlijk worden wij gedood. Mensen begrijpen dat de bombardementen de prijs is die we daarvoor moeten betalen.’
Toameh, die de beweging al sinds de oprichting kritisch volgt, deelt die verbazing niet. Naar zijn mening doet Hamas precies waartoe het op aarde is, een geheim heeft het daar nooit van gemaakt. 'Het ultieme doel van Hamas is Isral vernietigen.got me a movie, I want you to know
Doodgaan is minder erg dan lijden. Dat weten die dekselse zionisten met hun vochtige hoofden heel goed.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:52 schreef Basp1 het volgende:
Voor een paar weken alleen struik eten ga je niet dood aan..
Het zijn gewoon zuigende reallife trolls. Volgens de letter van de wet kan het misschien prima, maar iedereen weet dat het niet pluis is. Zoiets zouden we hier op Fok! toch ook niet willen?
Wat moet je doen aan een stuk land waar 2 miljoen mensen wonen waar een ruime meerderheid Hamas steunt.![]()
Vaag. Ze zegt dat ze geen internet meer heeft, hoe heeft ze die video dan kunnen uploaden?quote:Radical islam is the snake in the grass.
Goh, haar huis is afgebrand. Bijna net zo erg als onthoofd worden. Of als pakweg 6-jarige vastgehouden worden met je ouders in je eigen huis, terwijl ergens buiten beeld je dode zus ligt. En dan weten we nog niet eens of je Hamas vrienden na het maken van die video niet ook de rest van dat gezin heeft afgemaakt.quote:![]()
Als je dan dit stuk weer leest:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
De vorige keer dat ze een keuze hadden kozen ze voor Hamas. Misschien wordt het allemaal wat beter als we die keuze van het bord halen. En alles wat er op lijkt. Een beetje zoals in Duitsland.
Overigens ben ik het meer met je eens dan je waarschijnlijk denkt.
In de Gazastrook klinkt nauwelijks kritiek op Hamas: ‘De mensen begrijpen dat dit de prijs is die we moeten betalen’
https://www.volkskrant.nl(...)en-betalen~b7808dc1/
Heb ik weer mijn bedenkingen bij dat verhaal.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Die gast hoort gewoon in een gevangenis te zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat zou wel heel mooi zijn. Maar ik denk dat het nog wel eventjes gaat duren voordat Netanyahu zijn verdiende straf krijgt.Aut viam inveniam, aut faciam
-Rabia Al-Basri![]()
Ja, ik moet ook niet proberen om mijn camera aan te zetten als mijn batterij op 2% zit. Maar mooi stukje Hamas propaganda.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vaag. Ze zegt dat ze geen internet meer heeft, hoe heeft ze die video dan kunnen uploaden?![]()
Ok strijder voor de Palestijnse zaak danquote:
Niet dat die groep de maskers niet erg hard heeft doen vallen dit weekendPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Former Greek Finance Minister Yanis Varoufakis:
The criminals here are not Hamas, not even the Israeli settlers who are killing Palestinians.
The criminals are Europeans, us every single member of a German society, a French society, a Greek society, a United States society.
We have participated in this crime against humanity over the decades by keeping our mouths shut.
As long as there is no trouble down there. As long as people are dying outside the reach of cameras.
As long as it's Palestinians for die and not the occupiers.
This incredible tragedy must be converted into an opportunity for us Europeans to wake up and to redeem ourselves by demanding that collectively.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ja, lekker cynisch nadat bijna alle natuurlijike waterbronnen van Gaza zijn opgedroogd sinds de jaren '70 door de bouw van Israelische stuwdammen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen verantwoordelijkheid van Isral om vijandig gebied te bevoorraden. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas. Maar die interesseert zich niet voor het welzijn van de burgers van Gaza. De nalatigheid van Hamas maakt niet automatisch Isral verantwoordelijk.![]()
Bij de afgeblazen verkiezingen in 2021 steunde volgens een Isralisch onderzoek maar 32% Hamas. Dat er in 2 jaar zijn grote discrepantie ontstaat is wel vreemd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:57 schreef Zoddie het volgende:
Wat moet je doen aan een stuk land waar 2 miljoen mensen wonen waar een ruime meerderheid Hamas steunt.
An opinion poll conducted by the Israeli Channel 13 before the conflict found that 32 per cent of Palestinian voters supported Hamas,![]()
Precies dit soort reacties zorgen voor het voortzetten van de neerwaartse spiraal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Verderfelijk, maar na het zien van feestende Pallifanboys in onze eigen steden kan ik er niet meer wakker van liggen. Je oogst wat je zaait.Tails tell tales![]()
Nja, dat is nieteens zo'n gek idee eigenlijk? Soort Duitsland, een internationale bezettingsmacht die gewoon delen van Gaza onder controle houdt een aantal generaties, beetje hoe West Duitsland destijds is gevormd?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:43 schreef HiZ het volgende:
Misschien wordt het allemaal wat beter als we die keuze van het bord halen. En alles wat er op lijkt. Een beetje zoals in Duitsland.
Overigens ben ik het meer met je eens dan je waarschijnlijk denkt.got me a movie, I want you to know
...en de batterij van haar telefoon is 2 %.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vaag. Ze zegt dat ze geen internet meer heeft, hoe heeft ze die video dan kunnen uploaden?
Je wordt gemindfucked waar je zelf bij zit.![]()
![]()
Hij moet de groeten hebben van Dijsselbloem.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:01 schreef Slayage het volgende:
The criminals here are not Hamas, not even the Israeli settlers who are killing Palestinians.
The criminals are Europeans, us every single member of a German society, a French society, a Greek society, a United States society.
We have participated in this crime against humanity over the decades by keeping our mouths shut.
As long as there is no trouble down there. As long as people are dying outside the reach of cameras.
This incredible tragedy must be converted into an opportunity for us Europeans to wake up and to redeem ourselves by demanding that collectively.
[ twitter ]![]()
Zie mijn bovenstaande post.quote:
Die kinderen kunnen er niets aan doen maar de steun voor Hamas lijkt groter dan gedacht.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Kan jij niet gewoon ff kappen met al die aids van X?quote:
Als ik dat wil zien ga ik zelf wel naar X.![]()
Heeft die man nog enige relevantie? Hij heeft over alles wel een mening. Maar heeft ie nog invloed?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij moet de groeten hebben van Dijsselbloem.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja, in een moorddadige theocratie is het niet echt makkelijk om je echte mening te geven. Deze lui zijn wel gewoon een filiaal van die moordenaarsbende in Teheran.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je dan dit stuk weer leest:
In de Gazastrook klinkt nauwelijks kritiek op Hamas: ‘De mensen begrijpen dat dit de prijs is die we moeten betalen’
https://www.volkskrant.nl(...)en-betalen~b7808dc1/
Heb ik weer mijn bedenkingen bij dat verhaal.![]()
Hij haalt FOK ermeequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft die man nog enige relevantie? Hij heeft over alles wel een mening. Maar heeft ie nog invloed?![]()
![]()
Vind je het niet zorgelijk dat we blijkbaar grote groepen mensen met Nederlandse nationaliteit hebben rondlopen wiens initile reactie na deze moordpartijen door Hamas was om de straat op te gaan en te feesten met Palestijnse vlaggen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Precies dit soort reacties zorgen voor het voortzetten van de neerwaartse spiraal.
Hoe kan je dat rijmen met “achter de Palestijnse zaak staan”?Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Nou nee, dat kunnen ''we'' nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:52 schreef Slayage het volgende:
De Jordanirs denken we niet zon beetje alle vluchten kunnen volgen op flight tracker[ twitter ]
Denk je nou echt dat militair transport een transponder aan heeft staan![]()
![]()
...en die ouders van haar slapen door alle bombardementen heen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, ik moet ook niet proberen om mijn camera aan te zetten als mijn batterij op 2% zit. Maar mooi stukje Hamas propaganda.![]()
![]()
Ik hecht 0,00 waarde aan de woorden van een voormalig Griekse minister van financien. Als er een ding tegenstrijdig is op deze wereld is het wel de woorden "Griekse' en 'financien' in een en dezelfde zin gebruiken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:01 schreef Slayage het volgende:
This incredible tragedy must be converted into an opportunity for us Europeans to wake up and to redeem ourselves by demanding that collectively.
[ twitter ]
Radical islam is the snake in the grass.
Hij heeft in zijn eigen hoofd en bij een select groepje anti-kapitalisten nog relevantie. Daarbuiten heeft hij nooit relevantie gehad.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft die man nog enige relevantie? Hij heeft over alles wel een mening. Maar heeft ie nog invloed?![]()
Zijn wij dan zo superieur? Onze cultuur? Dat alles altijd maar ons probleem moet worden? Best wel een grote eer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:01 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]![]()
Hier is een game die je kunt spelen om alvast te wargamen hoe goed dat uit gaat pakken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hamas met wortel en tak uitroeien. Ik snap ook wel dat dat niet zonder nevenschade gaat, maar je moet daar wel naar streven.
http://www.onseriousgames(...)-toy-world-newsgame/They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het conflict verneukt de Isralisch evenals de Palestijnen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Isral bereid nu vrij duidelijk een ongekende genocide op 2,3 miljoen mensen voor. En nee, ze hoeven Gaza inderdaad geen voedsel en water te geven. Maar om vervolgens actief hulp vanuit buurland Egypte ook nog eens te gaan bombarderen is wat mij betreft nog vele laffer dan de misselijkmakende laffe acties van Hamas afgelopen zaterdag.
Dat kan en mag je natuurlijk allemaal heel tof en lekker vinden. Het enige waar je je dan nog maar druk om hoeft te maken is hoe stom het is dat Aboutaleb die vlag niet heeft gehesen. Gemene Aboutaleb!![]()
![]()
Ze vechten tegen een vijand die zijn reet veegt met alle conventies en morele wetten die de mensheid ooit gekend heeft. You cant make wine without crushing some grapesquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:36 schreef koos_vriendloos het volgende:
Wat enig dat wij de vlag van Isral ophangen in het Binnenhof terwijl het land bingo speelt met de Geneefse Conventies.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Als wij ons ermee gaan bemoeien zijn we de slechterikken, als we ons er niet me gaan bemoeien zijn we ook de slechterikken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zijn wij dan zo superieur? Onze cultuur? Dat alles altijd maar ons probleem moet worden? Best wel een grote eer.![]()
Dan hoop ik wel dat er enig zicht is op wat er met dat geld gebeurt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet natuurlijk maar hier en daar blijft wat kleven als ze maar hard en veel roepen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft die man nog enige relevantie? Hij heeft over alles wel een mening. Maar heeft ie nog invloed?De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Nice catchquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zijn wij dan zo superieur? Onze cultuur? Dat alles altijd maar ons probleem moet worden? Best wel een grote eer.De geinternaliseerde white supremacy van links. Overigens is dat een heel oud verschijnsel.
![]()
Niet iedereen was aan het feesten en of het daadwerkelijk om "grote groepen" mensen gaat valt ook nog wel te bezien, maar ja, dat vind ik zeker zorgelijk. En nu?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Vind je het niet zorgelijk dat we blijkbaar grote groepen mensen met Nederlandse nationaliteit hebben rondlopen wiens initile reactie na deze moordpartijen door Hamas was om de straat op te gaan en te feesten met Palestijnse vlaggen?
Hoe kan je dat rijmen met “achter de Palestijnse zaak staan”?Tails tell tales![]()
Trump as always
-Rabia Al-Basri![]()
This guy is brokenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:07 schreef Slayage het volgende:
Het conflict verneukt de Isralisch evenals de Palestijnen.
[ twitter ]
Kan Twitter een keer uitgeschakeld worden?
WW3 wordt nog eens veroorzaakt door met name Twitter, al die nepnieuws en propaganda, iedereen heeft een agenda.![]()
verschil is dat een Israeli zich tegen het beleid van de regering kan en mag uitspreken, als je dat als Palestijn in Gaza tegen Hamas doet, je moet vrezen voor je levenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:07 schreef Slayage het volgende:
Het conflict verneukt de Isralisch evenals de Palestijnen.
[ twitter ]![]()
Laat er maar wat vliegtuigen airdrops met water en voedsel overheen vliegen dan, in plaats van geld geven aan terroristen. Die hebben de afgelopen decennia wel laten zien het geld liever aan wapens en bommen te besteden in plaats van een goed leven voor de bevolking.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:09 schreef capricia het volgende:
Dan hoop ik wel dat er enig zicht is op wat er met dat geld gebeurt.
[ twitter ]![]()
Het wordt tijd voor pro-Palestijnse bewegingen om zich te ontdoen van pro-Hamas figuren of om te verzakken in irrelevantiequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Niet iedereen was aan het feesten en of het daadwerkelijk om "grote groepen" mensen gaat valt ook nog wel te bezien, maar ja, dat vind ik zeker zorgelijk. En nu?
Het ging overigens over een aanzienlijke groep mensen helaasPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Is de voornaamste reden dat ik hier kom, voor de tweets. Hoef ik zelf niet door al die bagger op Twitter zelf heen. Ik lees ieder topic elke dag volledig door, maar scroll alles door behalve de tweets. Zo ben ik weer op de hoogte. Dus bij deze van mijn kant, stop aub niet met tweets posten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:04 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon ff kappen met al die aids van X?
Als ik dat wil zien ga ik zelf wel naar X.![]()
Tuurlijk zijn wij superieur. Als je kinderen kan mollen met vliegtuigbommen en drones is het allemaal niet zo erg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zijn wij dan zo superieur? Onze cultuur? Dat alles altijd maar ons probleem moet worden? Best wel een grote eer.![]()
Zwaar gefrustreerd inderdaad, zo iemand kun je maar beter wel therapie geven, anders loopt hij vandaag of morgen schietend door een winkelcentrum.quote:Radical islam is the snake in the grass.
Het wordt tijd voor Israel om zich te ontdoen van de extreem rechtse havikken die dit hele probleem hebben laten ontstaan en nu likkebaarden over de volgende genocide.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:11 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor pro-Palestijnse bewegingen om zich te ontdoen van pro-Hamas figuren of om te verzakken in irrelevantie
Het ging overigens over een aanzienlijke groep mensen helaas
Zie jij dat op dit moment gebeuren?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat kan je toch niet tegen houden als straks alles deepfake is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:11 schreef Zoddie het volgende:
Kan Twitter een keer uitgeschakeld worden?
WW3 wordt nog eens veroorzaakt door met name Twitter, al die nepnieuws en propaganda, iedereen heeft een agenda.![]()
Welke hulp geeft Egypte. Ik durf te wedden dat Sisi zou willen dat hij een telefoontje naar Netanyahu zou kunnen plegen om hem te vertellen te stoppen met om de hete brij heen te lopen. Vergeleken met Sisi is Bibi de BFF van Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Isral bereid nu vrij duidelijk een ongekende genocide op 2,3 miljoen mensen voor. En nee, ze hoeven Gaza inderdaad geen voedsel en water te geven. Maar om vervolgens actief hulp vanuit buurland Egypte ook nog eens te gaan bombarderen is wat mij betreft nog vele laffer dan de misselijkmakende laffe acties van Hamas afgelopen zaterdag.
Dat kan en mag je natuurlijk allemaal heel tof en lekker vinden. Het enige waar je je dan nog maar druk om hoeft te maken is hoe stom het is dat Aboutaleb die vlag niet heeft gehesen. Gemene Aboutaleb!![]()
of je kunt uitgaan van tegenovergestelde van wat deze man zegtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik hecht 0,00 waarde aan de woorden van een voormalig Griekse minister van financien. Als er een ding tegenstrijdig is op deze wereld is het wel de woorden "Griekse' en 'financien' in een en dezelfde zin gebruiken.Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
Nee, nu is de tijd om te gaan janken over burgerslachtoffers in Gazaquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn wij superieur. Als je kinderen kan mollen met vliegtuigbommen en drones is het allemaal niet zo erg.
Charlie: How's it going in there?
Dit, ik zie liever dat daar hulpgoederen van worden gekocht, dit is cash geld aan een junk geven en dan verwachten dat ie er brinta van koopt, beetje alsof je Rusland geld stuurt ook welquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:09 schreef capricia het volgende:
Dan hoop ik wel dat er enig zicht is op wat er met dat geld gebeurt.
[ twitter ]
got me a movie, I want you to know
Ik zat weer eens op TikTok te scrollen en vond dit filmpje.
Helaas de originele Reddit post nog niet gevonden.
Maar dit lijkt een goede objectieve samenvatting van de huidige situatie.
En ik zou niet weten hoe je dit oplost:
https://vm.tiktok.com/ZGJ3aBb42/N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Dit zijn nogal opmerkelijke teksten na afgelopen weekend. Het probleem ligt bij de Palestijnse terroristen van Hamas, niet bij vermeende 'extreem-rechtse haviken' aan Isralische kant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor Israel om zich te ontdoen van de extreem rechtse havikken die dit hele probleem hebben laten ontstaan en nu likkebaarden over de volgende genocide.
Zie jij dat op dit moment gebeuren?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bizar ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Dat kan en mag je natuurlijk allemaal heel tof en lekker vinden. Het enige waar je je dan nog maar druk om hoeft te maken is hoe stom het is dat Aboutaleb die vlag niet heeft gehesen. Gemene Aboutaleb!
Ikmvraag me echt af of niet straks als humanitaire ‘oplossing ‘ gekozen wordt om al die Palestijnen dan maar in Europa te huisvesten ipv ze uit te roeien.
Als wij daarmee akkoord gaan faciliteren we in feite genocide. En het komt dan wel extreem goed uit voor Isral allemaal dat zij een stuk grond kunnen zuiveren en herkoloniseren ten nadele van ons.
Het zou hetzelfde zijn dat wanneer de Hofstadgroep een aanslag gepleegd had we tegen Duitsland zeggen al onze Marokkaanse hagenezen op te nemen omdat we ze anders uitroeien.
Als dit gebeurt vertrouw ik netanyahu en zijn rare kliek helemaal niet meer.The End Times are wild![]()
Je verwacht dat iemand hier een paar minuten duren video gaat kijken van minecraftbeelden, en een text to speech stem?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:15 schreef nils7 het volgende:
Ik zat weer eens op TikTok te scrollen en vond dit filmpje.
Helaas de originele Reddit post nog niet gevonden.
Maar dit lijkt een goede objectieve samenvatting van de huidige situatie.
En ik zou niet weten hoe je dit oplost:
https://vm.tiktok.com/ZGJ3aBb42/
En dat moet dan ook serieus genomen worden of wat?![]()
Dat Isral moet ingrijpen bij hun aandeel extreem-rechtste engnekken staat buiten kijfquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor Israel om zich te ontdoen van de extreem rechtse havikken die dit hele probleem hebben laten ontstaan en nu likkebaarden over de volgende genocide.
Zie jij dat op dit moment gebeuren?
Maar het ging nu over de situatie in NL en andere westerse landenPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Forum Opties Forumhop: Hop naar: