Isral heeft geen baat bij het veroveren van delen van de Gazastrook. Het is een dichtbevolkt gebied en Isral heeft alle Isralirs daar zelf met harde hand verwijderd in 2005. Het enige doel is de totale eliminatie van Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:57 schreef HiZ het volgende:
Ze blijven echt continue liegen over wat het internationale recht zegt. In een oorlog hoef je helemaal niks te doen aan de bevoorrading van het gebied onder bewind van je vijand. Ook het gebruik van collectieve straf komt pas in het vizier nadat Isral delen van Gaza heeft veroverd.
De oorlog ter verdediging van Isral is gerechtigtvaardigd onder internationaal recht. Ze hebben geen onderhoudsplicht tegenover de vijand en zijn zelfs niet verplicht af te zien van aanvallen als daar burgerslachtoffers bij vallen. Hun enige plicht is niet opzettelijk op burgers schieten die zich niet verzetten. En uit het verleden weten we heel goed dat nogal veel burgers in Gaza heel rap veranderen van burger in vijandige strijdende. En dan mag elke Isralische soldaat - volledig legaal - schieten om te doden op zo iemand. Ook als hij zich zonder zich te hebben overgegeven weer gaat gedragen als burger.
Ze zullen wel moeten he?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat vergeten veel mensen; ook Egypte houdt de grenzen dicht.
Deze benaming is wel erg bijzonder in dit conflictquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet hoe een weldenkend mens een partij kan kiezen.
Als je eens kijkt naar het Palestijnse en Israelische gedoe de afgelopen tientallen jaren, dan zie je ook simpelweg dat Israel veel meer Palestijnen afmaakt dan andersom.
Ja maar ja maar.
Dat doet er even niet toe.
Als Israel weer eens tientallen of meer Palestijnen afmaakt dan is het westen angstvallig stil. Ja maar dan hadden die Palestijnen maar niet de grenspost moeten aanvallen enz.
Nee, ik ben niet pro Palestijns.
Maar een concentratiekamp van twee miljoen mensen is geenszins op geen manier recht te praten.
What Can Men Do Against Such Reckless Hate?.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik kwam onderstaande video tegen op X, ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand zo radicaal fanatiek is dat ze hun eigen kinderen naar voren sturen om gedood te worden.
https://streamable.com/6dptqz
Maar mocht dit echt zijn, dan geeft het wel aan hoe diepgewortelde problematiek er in het midden oosten is.
Ja. Maar verpest door malloten aan beide kanten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:58 schreef Barbusse het volgende:
Jongens, wat mis ik de tijd van de Oslo akkoorden, Yitzhak Rabin en Yassar Arafat
Ja..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah
Als je burgers vermoord worden en je zet het water en stroom uit voor het gebied waar deze terroristen vandaan komt is dat buiten proportie...
Die kunnen dat ook, maar die worden dan krijgsgevangen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En leden van Hamas kunnen dat niet? Dragen die dan iets speciaals?
"Een concentratiekamp is een kamp waar mensen, meestal onder militaire dwang, bijeengebracht worden".quote:
Volledig eens, maar als de haat aan beide kanten zo enorm is lijkt een visie en oplossing welhaast onmogelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Imo moet er idd toch ook echt gewerkt worden aan een lange termijn oplossing. En nee, even Gaza platgooien is geen oplossing. Tuurlijk Israel wil straffen.
Maar zonder visie verder zinloos.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:01 schreef HiZ het volgende:
Krijg je als je een regering kiest die als eerste daad de democratie afschaft.
"The awful truth" is dat hij voorstander is van het 2 staten stelsel, dat Isreal en Palestina naast elkaar moeten leren leven, als partners, dat bezetting geen goede basis is en dat niemand daar nu een boodschap aan heeft omdat Hamas eerst vernietigd moet worden, dat de regering verkeerd heeft gehandeld tegen de Palestijnen, en om Hamas te vernietigen ze schoon schip moeten gaan maken omdat zij zich schuilhouden tussen het Palestijnse volk, waardoor er duizenden onschuldige slachtoffers aan beide kanten gaan vallen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:59 schreef Slayage het volgende:
Gepensioneerde gezagsdrager zijn uiteraard veel vrijer in hun uitingen waardoor ze makkelijker the awful truth kunnen uiten.
[..]
[ twitter ]
https://twitter.com/Haral(...)kUrE3eSqROLo9Tw&s=19quote:Grote kans op destabilisatie van Egypte als mogelijkerwijs 100,000en vluchtelingen vanuit Gaza in Egypte arriveren.
Dit zijn de drie punten waar het om gaat:
Waar gaan alle Palestijnen heen als ze niet terug kunnen naar Gaza?
Als Gaza wordt weggevaagd door Israel, kan Egypte -onder druk vd lokale publieke opinie- dan nog vasthouden aan het vredesakoord met Israel uit 1979 of gaat dat akkoord worden opgezegd om bevolking tegemoet te komen?
Wat gaat het (verboden) Egyptische Moslimbroderschap doen tegen president Al-Sisi (anti-Moslimbroderschap) om Hamas (ook Moslimbroederschap) te helpen?
Vergeet alle vorige oorlogen, situatie nu onvergelijkbaar met vorige Gaza-crises.
My 2 cents: Egypte kan Gaza-grens deze keer niet dichthouden omdat Egyptische bevolking, onder leiding van Moslimbroederschap, anders in opstand komt tegen president Sisi.
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volledig eens, maar als de haat aan beide kanten zo enorm is lijkt een visie en oplossing welhaast onmogelijk.
En niet zo'n beetje ook. Het optimisme van die tijd is compleet dood. Terreurorganisatie Hamas en die corrupte Bibi hadden nooit een voet aan de grond mogen krijgenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar verpest door malloten aan beide kanten.
Deze post zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel, random account volgensmij met stukje breaking tekst.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:49 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat die vlag snel naar beneden gehaald zal worden
Dit zal wel een signaal zijn aan Egypte om vooral geen hulp te bieden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
“Ga vluchten” they said.
@:capricia
Hoe dan precies? Ze rijden/lopen richting de grens met hun handen omhoog en roepen dan "ik geef me over!"? En wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze kunnen zich onmiddellijk en zonder verzet overgeven aan de IDF.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |