abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210903318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is erg lastig, want mijn vragen werken twee kanten op. Hoe herken je iemand die lid is van Hamas en hoe herken je iemand die onschuldig is? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'de ene schiet en de andere niet', maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk en daarnaast kan een Hamas-aanhanger ook spelen dat ie onschuldig is. Dat levert ongewenste situaties op.

Eigenlijk is er nog niet echt een goed plan, denk ik. Het is allemaal nog woede, erg begrijpelijk ook, maar ik denk niet dat er een manier is om ze met wortel en tak uit te roeien, aangezien er veel kinderen zijn opgevoed met haat, vaak met praktijken als in die Islamitische Staat. Sterker nog, ik ben eigenlijk bang dat hele gedoe de frequentie en uitvoering van terreur in Europa flink gaat beïnvloeden, ik houd mijn hart vast. Droevige tijden, helaas.
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:28:47 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:28:50 #153
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_210903321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.

Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?

Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_210903323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.

Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.
pi_210903326
twitter
pi_210903329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zullen we in ieder geval proberen onderscheid te blijven maken tussen Hamas en de Palestijnen?
Lijkt me logisch. Maar per saldo hebben de Palestijnen zelf veel in te brengen bij het maken van dat onderscheid.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:28 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210903330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
concentration camp; a place where large numbers of people (such as prisoners of war, political prisoners, refugees, or the members of an ethnic or religious minority) are detained or confined under armed guard.

Vertel mij eens, waarom gaat de definitie van een concentratiekamp hier niet op? Of je hoeft verder niks te zeggen, want het is gewoon duidelijk.
:')

Altijd fijn hè, haatcampagnes opzetten met raketten en slachting vanuit je 'concentratiekamp'.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:31 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210903332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Maar wel confined...
ook niet, de buurlanden bewaken hun grenzen scherp maar dat heeft een andere reden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210903339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:22 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nee, maar in plaats van niet nog meer onschuldige slachtoffers, zie jij er juist liever meer?

Raar.
Het maakt weinig uit wat wij willen. Je weet op voorhand dat Israel een oog om oog, tand om tand principe heeft als het om dit soort situaties gaat. Palestijnse terroristen komen even een weekendje op bezoek, maaien 600/700 Israelische burgers neer, dan weet je dat je binnen de kortste keren het deksel zelf ook op de neus krijgt. Hamas heeft dit over zichzelf en het Palestijnse volk afgeroepen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:31:17 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210903351
quote:
Nog meer raketten vanuit het concentratiekamp :(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:31:32 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210903352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.
Met woede gaan er snel beslissingen genomen worden waar je later spijt van krijgt. Zie Afghanistan en Irak, ik had echt gehoopt dat we daarvan geleerd hadden, maar ja, de actie van zaterdag was wel enorm barbaars.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210903353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het maakt weinig uit wat wij willen. Je weet op voorhand dat Israel een oog om oog, tand om tand principe heeft als het om dit soort situaties gaat. Palestijnse terroristen komen even een weekendje op bezoek, maaien 600/700 Israelische burgers neer, dan weet je dat je binnen de kortste keren het deksel zelf ook op de neus krijgt. Hamas heeft dit over zichzelf en het Palestijnse volk afgeroepen.
Denk het niet, dan zouden ze wel steun verliezen vanuit het Westen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:32:31 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210903364
quote:
Dear Parents, It has been brought to our attention that videos of hostages begging for their lives will soon be released. Please remove TikTok and Instagram apps from your children's mobile phones.
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210903366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.
En laten we niet vergeten dat in dat conflict er zonder aanziens des persoons, volledig in overeenstemming met het oorlogsrecht complete steden in as zijn gelegd. Waarbij niemand het woord oorlogsmisdaad zelfs maar fluistert als het niet gaat om Dresden.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:33:21 #165
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210903370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Met woede gaan er snel beslissingen genomen worden waar je later spijt van krijgt. Zie Afghanistan en Irak, ik had echt gehoopt dat we daarvan geleerd hadden, maar ja, de actie van zaterdag was wel enorm barbaars.
De VS heeft zelfs meer tijd genomen om te reageren toen.
Irak was geen woede, maar olie. Verpakt in een mooi verhaaltje om de inwoners democratie te brengen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:34:31 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210903377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zo gaat dat in en arme dictator-achtige gebieden. Aan de ene kant heb je weinig keus, aan de andere kant vaak de enige partij die je eten, werk en onderdak geeft. Kijk naar hoeveel mensen Ecobar steunden, alleen maar omdat hij hen een huis en werk had gegeven en ze op die manier meer kwaliteit van leven hadden. Het is geen nieuw concept en ik weiger daar 2 miljoen mensen op af te rekenen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210903378
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?

Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).
Ik hoor hier mensen dingen roepen over dat ‘ze’ maar wat brandwonden moeten oplopen waarmee met ze overduidelijk niet alleen strijders bedoeld wordt. Daar reageerde ik op.
zie email 27 oktober
pi_210903379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210903382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:32 schreef HiZ het volgende:

[..]
En laten we niet vergeten dat in dat conflict er zonder aanziens des persoons, volledig in overeenstemming met het oorlogsrecht complete steden in as zijn gelegd. Waarbij niemand het woord oorlogsmisdaad zelfs maar fluistert als het niet gaat om Dresden.
Ja, daarom vind ik deze dubbele standaard zo raar. Heel Duitsland moest veroordeeld worden omdat 35% Nazi was. Maar als 58% terroristen steunt is het ineens.. ja, maar niet allemaal. Alleen de overgrote meerderheid.
pi_210903384
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ twitter ]
Barbaarsheid ten top.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:35:52 #171
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210903389
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.
Heb je daar een bron van?
Een van de daders is 22.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210903390
Ik neem aan dat DE profeet de mensen in Palestina wel gaat redden. Toch?
pi_210903392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Knap dat je dat als ooggetuige kunt zien. Het verschil tussen een 17 en een 18 jarige. Laten we dat vooralsnog maar op stemmingmakerij houden.

Waarmee ik het overigens niet ontken. Maar dan nog, een kind dat volwassen misdaden pleegt maakt hem niet volwassen.
zie email 27 oktober
pi_210903394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het nu meer om dat afsluiten van water/voedsel/energie? Ik ben het met je eens dat Israël - gelukkig - vooralsnog burgers probeert te sparen.
Tails tell tales
pi_210903395
Haifa hospital told to prepare in case of war on northern border
https://www.timesofisrael(...)-on-northern-border/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')