abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210903318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is erg lastig, want mijn vragen werken twee kanten op. Hoe herken je iemand die lid is van Hamas en hoe herken je iemand die onschuldig is? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'de ene schiet en de andere niet', maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk en daarnaast kan een Hamas-aanhanger ook spelen dat ie onschuldig is. Dat levert ongewenste situaties op.

Eigenlijk is er nog niet echt een goed plan, denk ik. Het is allemaal nog woede, erg begrijpelijk ook, maar ik denk niet dat er een manier is om ze met wortel en tak uit te roeien, aangezien er veel kinderen zijn opgevoed met haat, vaak met praktijken als in die Islamitische Staat. Sterker nog, ik ben eigenlijk bang dat hele gedoe de frequentie en uitvoering van terreur in Europa flink gaat beïnvloeden, ik houd mijn hart vast. Droevige tijden, helaas.
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:28:47 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:28:50 #153
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_210903321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.

Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?

Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_210903323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat je het altijd moet proberen.

Anders doe je hetzelfde als Hamas, die vallen immers ook onschuldige burgers aan omdat ze het met het leiderschap oneens zijn. Tot dat niveau moet je je niet willen verlagen. Zowel niet in internetdisxussies als op de grond.
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.
pi_210903326
twitter
pi_210903329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zullen we in ieder geval proberen onderscheid te blijven maken tussen Hamas en de Palestijnen?
Lijkt me logisch. Maar per saldo hebben de Palestijnen zelf veel in te brengen bij het maken van dat onderscheid.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:28 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210903330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
concentration camp; a place where large numbers of people (such as prisoners of war, political prisoners, refugees, or the members of an ethnic or religious minority) are detained or confined under armed guard.

Vertel mij eens, waarom gaat de definitie van een concentratiekamp hier niet op? Of je hoeft verder niks te zeggen, want het is gewoon duidelijk.
:')

Altijd fijn hè, haatcampagnes opzetten met raketten en slachting vanuit je 'concentratiekamp'.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:29:31 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210903332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Maar wel confined...
ook niet, de buurlanden bewaken hun grenzen scherp maar dat heeft een andere reden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210903339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:22 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nee, maar in plaats van niet nog meer onschuldige slachtoffers, zie jij er juist liever meer?

Raar.
Het maakt weinig uit wat wij willen. Je weet op voorhand dat Israel een oog om oog, tand om tand principe heeft als het om dit soort situaties gaat. Palestijnse terroristen komen even een weekendje op bezoek, maaien 600/700 Israelische burgers neer, dan weet je dat je binnen de kortste keren het deksel zelf ook op de neus krijgt. Hamas heeft dit over zichzelf en het Palestijnse volk afgeroepen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:31:17 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210903351
quote:
Nog meer raketten vanuit het concentratiekamp :(
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:31:32 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210903352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan moet je het niet doen en eerst zorgen dat je wel een plan hebt. 2,5 miljoen mensen tot slachtoffer maken, waarvan bijna de helft kinderen, is in ieder geval geen optie.
Met woede gaan er snel beslissingen genomen worden waar je later spijt van krijgt. Zie Afghanistan en Irak, ik had echt gehoopt dat we daarvan geleerd hadden, maar ja, de actie van zaterdag was wel enorm barbaars.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210903353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het maakt weinig uit wat wij willen. Je weet op voorhand dat Israel een oog om oog, tand om tand principe heeft als het om dit soort situaties gaat. Palestijnse terroristen komen even een weekendje op bezoek, maaien 600/700 Israelische burgers neer, dan weet je dat je binnen de kortste keren het deksel zelf ook op de neus krijgt. Hamas heeft dit over zichzelf en het Palestijnse volk afgeroepen.
Denk het niet, dan zouden ze wel steun verliezen vanuit het Westen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:32:31 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210903364
quote:
Dear Parents, It has been brought to our attention that videos of hostages begging for their lives will soon be released. Please remove TikTok and Instagram apps from your children's mobile phones.
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210903366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Toch steunt 58% Hamas. Zelfs de nazis hadden niet zoveel steun in DL. En de goeden maakten zich echt niet druk om burgerslachtoffers in DL.
En laten we niet vergeten dat in dat conflict er zonder aanziens des persoons, volledig in overeenstemming met het oorlogsrecht complete steden in as zijn gelegd. Waarbij niemand het woord oorlogsmisdaad zelfs maar fluistert als het niet gaat om Dresden.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:33:21 #165
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210903370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Met woede gaan er snel beslissingen genomen worden waar je later spijt van krijgt. Zie Afghanistan en Irak, ik had echt gehoopt dat we daarvan geleerd hadden, maar ja, de actie van zaterdag was wel enorm barbaars.
De VS heeft zelfs meer tijd genomen om te reageren toen.
Irak was geen woede, maar olie. Verpakt in een mooi verhaaltje om de inwoners democratie te brengen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:34:31 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210903377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zo gaat dat in en arme dictator-achtige gebieden. Aan de ene kant heb je weinig keus, aan de andere kant vaak de enige partij die je eten, werk en onderdak geeft. Kijk naar hoeveel mensen Ecobar steunden, alleen maar omdat hij hen een huis en werk had gegeven en ze op die manier meer kwaliteit van leven hadden. Het is geen nieuw concept en ik weiger daar 2 miljoen mensen op af te rekenen.
pi_210903378
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]
Ik hoop dat je snapt dat er een verschil is tussen burgers bewust afmaken & burgers doden bij het targetten van Hamas?

Er is voorlopig geen enkele indicatie dat er met opzet burgers worden gedood gezien de grote hoeveelheid bombardementen en het in verhouding heel kleine aantal slachtoffers aan Palestijnse zijde (waar de dode Hamasstrijders dan ook nog eens bijgeteld zijn).
Ik hoor hier mensen dingen roepen over dat ‘ze’ maar wat brandwonden moeten oplopen waarmee met ze overduidelijk niet alleen strijders bedoeld wordt. Daar reageerde ik op.
zie email 27 oktober
pi_210903379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.
pi_210903382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:32 schreef HiZ het volgende:

[..]
En laten we niet vergeten dat in dat conflict er zonder aanziens des persoons, volledig in overeenstemming met het oorlogsrecht complete steden in as zijn gelegd. Waarbij niemand het woord oorlogsmisdaad zelfs maar fluistert als het niet gaat om Dresden.
Ja, daarom vind ik deze dubbele standaard zo raar. Heel Duitsland moest veroordeeld worden omdat 35% Nazi was. Maar als 58% terroristen steunt is het ineens.. ja, maar niet allemaal. Alleen de overgrote meerderheid.
pi_210903384
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ twitter ]
Barbaarsheid ten top.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:35:52 #171
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210903389
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je blijft het over kinderen hebben...weet je dat ooggetuigen wisten te melden dat bij die slachting in de woestijn voornamelijk 16-17 jarige jochies betrokken waren die daar liepen te knallen met kalashnikov's? Palestijnen voeden hun kinderen iets anders op dan wij doorgaans doen, de haat word hen vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten.
Heb je daar een bron van?
Een van de daders is 22.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210903390
Ik neem aan dat DE profeet de mensen in Palestina wel gaat redden. Toch?
pi_210903392
quote:

[..]
Knap dat je dat als ooggetuige kunt zien. Het verschil tussen een 17 en een 18 jarige. Laten we dat vooralsnog maar op stemmingmakerij houden.

Waarmee ik het overigens niet ontken. Maar dan nog, een kind dat volwassen misdaden pleegt maakt hem niet volwassen.
zie email 27 oktober
pi_210903394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het nu meer om dat afsluiten van water/voedsel/energie? Ik ben het met je eens dat Israël - gelukkig - vooralsnog burgers probeert te sparen.
Tails tell tales
pi_210903395
Haifa hospital told to prepare in case of war on northern border
https://www.timesofisrael(...)-on-northern-border/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210903397
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Barbaarsheid ten top.
Gewoon ISIS/Islam in een ander sausje.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:36:44 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210903399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Knap dat je dat als ooggetuige kunt zien. Het verschil tussen een 17 en een 18 jarige. Laten we dat vooralsnog maar op stemmingmakerij houden.
Ik zou het verder ook niet uitsluiten, zo is het ook weer.
pi_210903400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
ook niet, de buurlanden bewaken hun grenzen scherp maar dat heeft een andere reden
Ben niet overtuigd, kun je dat toelichten?

https://www.nbcnews.com/n(...)ls-s-know-rcna119405
quote:
Human Rights Watch likened the conditions in Gaza to “an open air prison,” referring to the restriction of movement Israel enforces on Palestinians there. Israel prohibits Palestinians from entering or leaving the area “except in extremely rare cases, which include urgent, life-threatening medical conditions and a very short list of merchants,” according to B’Tselem, an Israeli human rights group.
Ook via de zee is Gaza niet te bereiken omdat Israel dat bewaakt/controleert.

De grensovergang tussen Egypte en Gaza zit ook (nagenoeg) de slot op.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:36:48 #179
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210903401
quote:

[..]
Je hoorde het ook van veteranen uit Irak en Afghanistan.

Friend-or-foe id was gewoon ongelooflijk moeilijk. Waardoor de doctrine op een gegeven moment was om hele woonkamers maar preventief plat te maaien, inclusief kinderen.
pi_210903402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zou het verder ook niet uitsluiten, zo is het ook weer.
Zie edit. Klopt.
zie email 27 oktober
pi_210903403
Ik weet niet meer wie die link naar dat artikel heeft gestuurd, maar daar staat niet echt iets anders dan ik zeg.
pi_210903405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is erg lastig, want mijn vragen werken twee kanten op. Hoe herken je iemand die lid is van Hamas en hoe herken je iemand die onschuldig is? Het makkelijke antwoord is natuurlijk 'de ene schiet en de andere niet', maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk en daarnaast kan een Hamas-aanhanger ook spelen dat ie onschuldig is. Dat levert ongewenste situaties op.

Eigenlijk is er nog niet echt een goed plan, denk ik. Het is allemaal nog woede, erg begrijpelijk ook, maar ik denk niet dat er een manier is om ze met wortel en tak uit te roeien, aangezien er veel kinderen zijn opgevoed met haat, vaak met praktijken als in die Islamitische Staat. Sterker nog, ik ben eigenlijk bang dat hele gedoe de frequentie en uitvoering van terreur in Europa flink gaat beïnvloeden, ik houd mijn hart vast. Droevige tijden, helaas.
Ik deel je sentiment, helaas, volledig. Alle gekte in de wereld komt steeds meer onze kant op...
Tails tell tales
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:37:45 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210903407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Gewoon ISIS/Islam in een ander sausje.
Daar lijkt het enorm op en zou mij niets verbazen als er ook daadwerkelijke verbanden zijn te leggen als in personen en financierders.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:37:59 #184
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210903412
Het probleem in deze is dat er slechts 1 staat in de hele arabische wereld is met een niet-moslim meerderheid en dat kunnen ze daar niet tolereren. Dat het Joods is, vinden ze nog erger. Dat er maar 2 autonome Joodse regio's in de wereld zijn en dan 1 bij hun in de achtertuin is, dat kan toch niet...

Maar Europa lijkt te vergeten dat arabieren en moslims al eeuwen vijanden zijn. Pas na eeuwen strijd werd de Reconquista in 1492 afgerond (hoewel er na Granada nog niet volledige rust was) en ook na het beleg van Wenen duurde de strijd nog eeuwen plus vele revoluties in de Balkan voordat het gevaar grotendeels uit Europa werd gedreven. En gedurende die eeuwen werden plaatsen aan de Europese kust geroofd en mensen door arabieren als slaaf verhandeld. Maar we zijn vergeten vol door te drukken richting het M-O en de andere kant van de Middellandse zee om het gevaar permanent weg te werken. (Te druk met interne struggles en onzin als liever Turks dan Paaps) Sterker nog, we laten nu vijanden in onze samenlevingen, met bakken tegelijk. Dat het wapperen van een vlag op een stadshuis nu een risicovol gebeuren is in onze eigen steden.

Hopelijk wordt dit een volledige overwinning voor Israel en begint men in Europa hun eigen geschiedenis weer te kennen.
The more debt, the better
pi_210903414
Hamas leader: No prisoner swap before end of war
https://www.timesofisrael(...)p-before-end-of-war/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:38:21 #186
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210903416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zo gaat dat in en arme dictator-achtige gebieden. Aan de ene kant heb je weinig keus, aan de andere kant vaak de enige partij die je eten, werk en onderdak geeft. Kijk naar hoeveel mensen Ecobar steunden, alleen maar omdat hij hen een huis en werk had gegeven en ze op die manier meer kwaliteit van leven hadden. Het is geen nieuw concept en ik weiger daar 2 miljoen mensen op af te rekenen.
Je zal idd ladingen mensen hebben die spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze die ene keer dat ze stemden voor hamas hebben gestemd. Maar veel keus was er niet.

Mag je wmb ook verlengen richting menig palestijn in het westen die nu met een vlag rondloopt. Die mensen willen ook gewoon dat hun zaak aandacht krijgt. Dat er joden doodgaan? Niet perse.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:38:23 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210903417
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ben niet overtuigd, kun je dat toelichten?

https://www.nbcnews.com/n(...)ls-s-know-rcna119405
[..]
Ook via de zee is Gaza niet te bereiken omdat Israel dat bewaakt/controleert.

De grensovergang tussen Egypte en Gaza zit ook (nagenoeg) de slot op.
moet ik dat nog toelichten na afgelopen weekend?

als je die grenzen opengooit krijg je bomaanslagen in discotheken en steekpartijen en weet ik veel wat, daarom zitten ze dicht
pi_210903419
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef Kloppend_Hart het volgende:

[..]
Denk het niet, dan zouden ze wel steun verliezen vanuit het Westen.
Nee hoor, de Mossad heeft talloze liquidaties uitgevoerd op vreemde bodem, waarvan het gewoon vaststond dat Israel erachter zat, en dat heeft nog nooit ernstige gevolgen gehad. Die steun zal nooit verminderen, zelfs niet als ze heel Gaza nu in de as leggen.
pi_210903428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nog meer raketten vanuit het concentratiekamp :(
Altijd makkelijk he om naar een specifiek moment te kijken en daar een oordeel over te hebben.
Ik heb mij ook niet verdiept in deze hele soap die al 80 jaar duurt.
Maar twee miljoen mensen opsluiten gaat in ieder geval nooit tot een oplossing leiden, dat weet ik wel.
pi_210903434
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb je daar een bron van?
Een van de daders is 22.
Stond in deze topicreeks, geen zin om het terug te gaan zoeken.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:39:54 #191
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_210903435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik hoor hier mensen dingen roepen over dat ‘ze’ maar wat brandwonden moeten oplopen waarmee met ze overduidelijk niet alleen strijders bedoeld wordt. Daar reageerde ik op.
Ik ben het met je eens dat het toewensen van verwondingen / dood aan niet strijdende partijen (lees: de gewone burger) barbaars is
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_210903441
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:23 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nogmaals, het is geen verantwoordelijkheid van Israël om vijandig gebied te bevoorraden. Dat is de verantwoordelijkheid van Hamas. Maar die interesseert zich niet voor het welzijn van de burgers van Gaza. De nalatigheid van Hamas maakt niet automatisch Israël verantwoordelijk.
Een van de grote problemen is dat dat al jaren de taak van Hamas is. Waardoor Hamas zo'n grote controle heeft.

Hamas zorgt voor voedsel, water, medicijnen. En de prijs daarvoor is torenhoog.

Hamas is niet populair omdat ze moorden, maar omdat ze trouw eisen omdat ze noodzakelijke goederen inbrengen.

Wil je medicatie om te overleven? Je zal bij Hamas aan moeten kloppen. Die jou als menselijk schild zullen gebruiken om te betalen voor die hulp.
Jouw keuze is dat je moeder, vader of kind dood gaat voor je neus, terwijl er gewoon medicatie beschikbaar zou moeten zijn.
Of dat je eten hebt of water. Je mag je kinderen zien creperen of buigen voor Hamas.

Kies maar, lekker makkelijk vanuit je veilige leven. Hulp of je familie gaat dood, zo is Hamas. En er is geen enkele andere mogelijkheid.

Hamas is rot tot op het bot, ik heb daar geen enkel goed woord voor over. Het is een organisatie die geen enkel mededogen verdient.
Maar mensen daar hebben geen uitweg. Wil je dat je vader blijft leven, die enkel hart medicatie nodig heeft? Je zal moeten buigen voor Hamas. Wil je water of eten? Buig voor Hamas.

Hamas heeft vrijwel alle stromen voor overleven in handen. Wil jij je bedrijfje hebben? Zonder Hamas gaat dat niet lukken, ze maken het kapot en niemand doet daar wat aan.

Vrijwel de gehele bevolking in Gaza wordt gegijzeld door Hamas. En elke keer worden ze collectief gestraft en wordt Hamas enkel sterker. Want zonder hun is er niet eens eten tijdens dit soort collectieve straffen

Mocht het je nog niet duidelijk zijn? Ik ben geen fan van Hamas.
Ik ben ervan overtuigd dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar dat kan alleen als mensen een andere keuze krijgen.
  Forum Admin dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:41:15 #193
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210903446
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee hoor, de Mossad heeft talloze liquidaties uitgevoerd op vreemde bodem, waarvan het gewoon vaststond dat Israel erachter zat, en dat heeft nog nooit ernstige gevolgen gehad. Die steun zal nooit verminderen, zelfs niet als ze heel Gaza nu in de as leggen.
Mwah dat waren excursies naar bv Argentinië om wat oud nazi's "op te halen"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210903448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarmee ik het overigens niet ontken. Maar dan nog, een kind dat volwassen misdaden pleegt maakt hem niet volwassen.
We zullen het wel merken. De IDF heeft de lijken van de meeste van die schoften nu.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:41:27 #195
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210903452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
ziet er wel uit als fosfor, je ziet het nut ook gelijk aan al die rook die eraf komt
Die kleine beetjes? Bij de russische bombardementen brandt het veel feller en met dikkere witte rook? Heb het in het lab op uni ook wel eens zien branden.

Mijn scheikunde leraar op middelbare school was overste bij natres, die liet eens mooi zien hoe je fosfor op kan lossen in koolstofdisulfide. Doop er een filterpapier in, even laten drogen en floep, vuur.. doop in water, vuur uit, laat weer drogen, floep, weer vuur…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210903459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daar lijkt het enorm op en zou mij niets verbazen als er ook daadwerkelijke verbanden zijn te leggen als in personen en financierders.
Kan bijna niet missen.
Tails tell tales
pi_210903460
Veel efficiënter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:43:17 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210903471
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die kleine beetjes? Bij de russische bombardementen brandt het veel feller en met dikkere witte rook? Heb het in het lab op uni ook wel eens zien branden.

Mijn scheikunde leraar op middelbare school was overste bij natres, die liet eens mooi zien hoe je fosfor op kan lossen in koolstofdisulfide. Doop er een filterpapier in, even laten drogen en floep, vuur.. doop in water, vuur uit, laat weer drogen, floep, weer vuur…
denk dat het een beetje de naweeen zijn maar het ziet er voor mij uit als fosfor ja
pi_210903473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Een van de grote problemen is dat dat al jaren de taak van Hamas is. Waardoor Hamas zo'n grote controle heeft.

Hamas zorgt voor voedsel, water, medicijnen. En de prijs daarvoor is torenhoog.

Hamas is niet populair omdat ze moorden, maar omdat ze trouw eisen omdat ze noodzakelijke goederen inbrengen.

Wil je medicatie om te overleven? Je zal bij Hamas aan moeten kloppen. Die jou als menselijk schild zullen gebruiken om te betalen voor die hulp.
Jouw keuze is dat je moeder, vader of kind dood gaat voor je neus, terwijl er gewoon medicatie beschikbaar zou moeten zijn.
Of dat je eten hebt of water. Je mag je kinderen zien creperen of buigen voor Hamas.

Kies maar, lekker makkelijk vanuit je veilige leven. Hulp of je familie gaat dood, zo is Hamas. En er is geen enkele andere mogelijkheid.

Hamas is rot tot op het bot, ik heb daar geen enkel goed woord voor over. Het is een organisatie die geen enkel mededogen verdient.
Maar mensen daar hebben geen uitweg. Wil je dat je vader blijft leven, die enkel hart medicatie nodig heeft? Je zal moeten buigen voor Hamas. Wil je water of eten? Buig voor Hamas.

Hamas heeft vrijwel alle stromen voor overleven in handen. Wil jij je bedrijfje hebben? Zonder Hamas gaat dat niet lukken, ze maken het kapot en niemand doet daar wat aan.

Vrijwel de gehele bevolking in Gaza wordt gegijzeld door Hamas. En elke keer worden ze collectief gestraft en wordt Hamas enkel sterker. Want zonder hun is er niet eens eten tijdens dit soort collectieve straffen

Mocht het je nog niet duidelijk zijn? Ik ben geen fan van Hamas.
Ik ben ervan overtuigd dat Hamas uitgeroeid moet worden. Maar dat kan alleen als mensen een andere keuze krijgen.
De vorige keer dat ze een keuze hadden kozen ze voor Hamas. Misschien wordt het allemaal wat beter als we die keuze van het bord halen. En alles wat er op lijkt. Een beetje zoals in Duitsland.

Overigens ben ik het meer met je eens dan je waarschijnlijk denkt.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:43:49 #200
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210903478
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Altijd makkelijk he om naar een specifiek moment te kijken en daar een oordeel over te hebben.
Ik heb mij ook niet verdiept in deze hele soap die al 80 jaar duurt.
Maar twee miljoen mensen opsluiten gaat in ieder geval nooit tot een oplossing leiden, dat weet ik wel.
Weet je, je hebt gelijk. Laten we beginnen met de iron dome buiten werking stellen. Eigenlijk maar een enorm symbool van onderdrukking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')