SPOILER: Oudere berichtgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 17 uur 7 oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)-meer-naar-gaza.htmlSPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Livestreams Israel:
Gaza-Ashkelon mix stream
Timeline aanval door HamasSPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de invalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 10-10-2023 13:09:25 ]![]()
The Israeli Air Force says that is investigating a possible aerial incursion of Israel from the north
Guardian live blogOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Rot op. Iedereen weet dat er geen gelijke strijd is. Iedereen weet wel dat Hamas een stelletje rabiate beesten is die geen enkel probleem hebben om hun burgers als kanonnenvlees in te zetten voor hun propagandamachine.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende: Isral wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten. Isral heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Isral gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen. Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken. Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacum worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur. Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie.
![]()
![]()
Ja, maar toch sneu voor het meisje dat er nu een andere associatie aan die naam kleeft. Wat betreft dat eerste punt, daar worstel ik ook mee met betrekking tot de Rusland-Oekrane oorlog. Aan de ene kant, ja, aan de andere kant, ontneem je mensen zo niet een stuk verantwoordelijkheid? Het is makkelijk praten vanuit het veilige Nederland, maar ik ben er toch niet 100% van overtuigd dat die mensen (russen, palestijnen , iraniers en afghanen ook) machteloos staan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:01 schreef Qarrad het volgende: [..] Het is een dictatuur, je kunt mensen die geen andere opties hebben, die publieke executies van opponenten mee hebben gemaakt en die leven in een schijtsituatie niet verwijten dat ze stemmen op wat het veiligst is. [..] Is toeval, betekent "Hartslag". Je hebt ook een Somalische naam "Haifa". Wil dat zeggen dat die ouders Zionisten zijn? Je hebt ook een Slavische naam "Alla" (waar nog weleens kindertjes mee in de problemen komen als ze door de Marokkaanse buurtgenootjes worden beschuldigd van godslastering.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
43%...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Inderdaad, voor de arme 43% die hamas niet steunt..
Grappig weetje, mijn oude buurmeisje heette Hamas, ouders van Somalische afkomst. Daar ben je dan ook blij mee…
Volgens mij denkt iedereen maar dat het allemaal zo onschuldig is daar."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom hebben de Palestijnen zich de afgelopen decennia niet bezig gehouden met eigen nutsvoorzieningen? En kom niet met dat ze de mogelijkheden niet hebben. Als je raketten kunt maken en wapens, en voor heel veel geld wapens en munitie het land binnen laat komen heb je kennis en geld zat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Isral wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten. Isral heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Isral gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen.
Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken.
Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacum worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur.
Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie.
Ik veroordeel elk geweld!
Dus Hamas laar hier gewoon zijn eigen burgers stikken. Beetje jammer dat Isral nu de schuld krijgt
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 10:25:39 ]![]()
Waar is de 'advertentie' voor genocide dan precies? Die is in de tweet die jij hier post niet te zien.quote:
De Palestijnse terroristen moeten nu helemaal worden opgerold en al die vele mensen die juichend in de straten stonden voor die slachtpartijen hoeft geen medelijden mee te zijn. Sterker nog, zij zijn een groot onderdeel van het probleem.
Het is juist zorgwekkend om te zien dat er nog altijd Westerlingen zijn die op naeve wijze vallen voor het 'Palestijnse verhaal' en dus aan de verkeerde kant staan. De kant van terreur, verkrachtingen en slachtpartijen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Klopt, want als Hamas dezelfde middelen zou hebben als Isral, dan zou dat niet meer bestaan. De ongelijkheid bestaat alleen omdat ze minder slachtoffers kunnen maken, niet willen. Dat is best een verschil qua invalshoek.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Isral wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten.Van en door... Ja, Isral heeft de boel vastgezet maar niet helemaal en laat dat nou net de ruimte zijn die Hamas exploiteert, zonder aanzien naar de eigen mensen vaak. Transporten worden misbruikt, de Gazanen betalen dubbele belasting over alles (n keer aan Isral, n keer aan Hamas) en alle oppositie krijgt een publiek nekschot.quote:Isral heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Isral gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen.Ik waardeer jouw bijdragen altijd enorm, trouwens. Je bent een beetje mal maar je doet ook heel goed alsof terwijl je dingen goed of anders belicht.quote:Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken.
Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacum worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur.
Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie.
Ik veroordeel elk geweld!![]()
Eerlijk gezegd vind ik er ook wel wat van om miljoenen mensen water, voedsel en brandstof te ontzeggen. Voedsel en water zijn basisbehoeften, meer nog dan een dak boven je hoofd. Ik begrijp collateral damage als je de vijand aan wilt pakken, maar dit gaat wel even iets verder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar is de 'advertentie' voor genocide dan precies? Die is in de tweet die jij hier post niet te zien.
De Palestijnse terroristen moeten nu helemaal worden opgerold en al die vele mensen die juichend in de straten stonden voor die slachtpartijen hoeft geen medelijden mee te zijn. Sterker nog, zij zijn een groot onderdeel van het probleem.
Het is juist zorgwekkend om te zien dat er nog altijd Westerlingen zijn die op naeve wijze vallen voor het 'Palestijnse verhaal' en dus aan de verkeerde kant staan. De kant van terreur, verkrachtingen en slachtpartijen.![]()
Die steun zal natuurlijk in de praktijk nog veel hoger liggen. Dan moet je echt denken aan misschien wel 80%. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de onschuldige mensen die dit allemaal niet willen, dat zij moeten leven in zo'n barbaarse cultuur.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
43%...
Volgens mij denkt iedereen maar dat het allemaal zo onschuldig is daar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat hebben ze wel, maar die worden steeds als eerste kapotgeschoten. En ze zijn van tevoren vernield trouwens door de Israli's voordat de Gazastrook werd overgedragen dus ze begonnen op 0.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom hebben de Palestijnen zich de afgelopen decennia niet bezig gehouden met eigen nutsvoorzieningen? En kom niet met dat ze de mogelijkheden niet hebben. Als je raketten kunt maken en wapens, en voor heel veel geld wapens en munitie het land binnen laat komen heb je kennis en geld zat.
Dus Hamas laar hier gewoon zijn eigen burgers stikken. Beetje jammer dat Isral nu de schuld krijgt![]()
Bron hiervan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die steun zal natuurlijk in de praktijk nog veel hoger liggen. Dan moet je echt denken aan misschien wel 80%. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de onschuldige mensen die dit allemaal niet willen, dat zij moeten leven in zo'n barbaarse cultuur.![]()
Dat vind ik niet. Play stupid games, win stupid prizes. Het moet klaar zijn nu. Het is niet Isral die dit doet, maar Hamas. Zij gebruiken burgers als een levend schild. Geeft Hamas zich over dan hebben alle burgers zo weer stroom, water en voedsel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik er ook wel wat van om miljoenen mensen water, voedsel en brandstof te ontzeggen. Voedsel en water zijn basisbehoeften, meer nog dan een dak boven je hoofd. Ik begrijp collateral damage als je de vijand aan wilt pakken, maar dit gaat wel even iets verder.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je stelt wel een rare vraag.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij stel ik geen rare vraag?
[..]
Israel/Palestina is een probleem wat al decennia speelt, waarbij uitingen van welke kant dan ook ervoor zorgen dat de andere partij getriggerd wordt. Beide kanten zijn erg goed in slachtoffer spelen, terwijl beide kanten gewiekst zijn en best goed weten waar ze mee bezig zijn. Isral heeft zijn schurkenstreken, en Hamas heeft ze.
Hamas heeft nu wellicht zijn hand overspeelt, en in een korte tijd best veel burgerslachtoffers gemaakt. Dat legitimeert misschien wel een Isralische vlag in sympathie met de slachtoffers.
Bij welk aantal burgerslachtoffers wordt de Palestijnse vlag gehesen?![]()
dan moet je niet de partij die dit voor je verzorgt gaan aanvallen. Het is best simpel. Israel heeft gaza 2005 autonoom laten worden, zij hebben feitelijk geen zorg. Dat ze het wel altijd gedaan hebben is hen te prijzen, maar hamas heeft het zelf verpest nuquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik er ook wel wat van om miljoenen mensen water, voedsel en brandstof te ontzeggen. Voedsel en water zijn basisbehoeften, meer nog dan een dak boven je hoofd. Ik begrijp collateral damage als je de vijand aan wilt pakken, maar dit gaat wel even iets verder.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Oh de Palestijnen moeten Isral eigenlijk bedanken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
dan moet je niet de partij die dit voor je verzorgt gaan aanvallen. Het is best simpel. Israel heeft gaza 2005 autonoom laten worden, zij hebben feitelijk geen zorg. Dat ze het wel altijd gedaan hebben is hen te prijzen, maar hamas heeft het zelf verpest nu![]()
en de reden dat ze kapotgeschoten worden komt omdat er regelmatig allerlei explosieven vanuit gaza op burgers in israel afgeschoten worden. Als ze dat niet deden, dan was de infra ook heel geblevenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel, maar die worden steeds als eerste kapotgeschoten. En ze zijn van tevoren vernield trouwens door de Israli's voordat de Gazastrook werd overgedragen dus ze begonnen op 0.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Ik zou toch proberen te vluchten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die steun zal natuurlijk in de praktijk nog veel hoger liggen. Dan moet je echt denken aan misschien wel 80%. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de onschuldige mensen die dit allemaal niet willen, dat zij moeten leven in zo'n barbaarse cultuur.
Krijgen wij ze allemaal weer...
Instabiele dictatorschappen moslimfundamentalisten hoop kwaad komt daar vanaf."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, en dat doen ze dus niet en dat weet je van tevoren. Die burgers zijn ook niet bij machte om "Hamas uit te leveren" zoals ook wel geroepen wordt dus die zitten klem. Die burgers hebben geen stupid games gespeeld en verdienen geen stupid prizes.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Play stupid games, win stupid prizes. Het moet klaar zijn nu. Het is niet Isral die dit doet, maar Hamas. Zij gebruiken burgers als een levend schild. Geeft Hamas zich over dan hebben alle burgers zo weer stroom, water en voedsel.![]()
De nadruk heeft altijd gelegen op terrorisme. Er is geen wil voor een tweestatenoplossing want dat willen de terroristen niet. Zij willen een totale Holocaust 2.0 en Isral van de kaart vegen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
dan moet je niet de partij die dit voor je verzorgt gaan aanvallen. Het is best simpel. Israel heeft gaza 2005 autonoom laten worden, zij hebben feitelijk geen zorg. Dat ze het wel altijd gedaan hebben is hen te prijzen, maar hamas heeft het zelf verpest nu'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dermate rare vraag dat je zelf instemt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef zuchtje het volgende:
Je stelt wel een rare vraag.
Israel/Palestina is een probleem wat al decennia speelt, waarbij uitingen van welke kant dan ook ervoor zorgen dat de andere partij getriggerd wordt. Beide kanten zijn erg goed in slachtoffer spelen, terwijl beide kanten gewiekst zijn en best goed weten waar ze mee bezig zijn. Isral heeft zijn schurkenstreken, en Hamas heeft ze.
Hamas heeft nu wellicht zijn hand overspeelt, en in een korte tijd best veel burgerslachtoffers gemaakt. Dat legitimeert misschien wel een Isralische vlag in sympathie met de slachtoffers.
Natuurlijk is terreur een reden om een vlag te hijsen.
Palestijnse onschuldige burgers is ook droevig ja."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Op hun knieen inderdaad, dat ze uberhaupt na hun eerdere misdragingen nog iets hebben gekregen van israel. Dat is nu voorbij. Eigen schuldquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:34 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Oh de Palestijnen moeten Isral eigenlijk bedanken.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Ja dat is ook zo. Dat is ook het vertiefde aan dit conflict: alles wat je de een verwijt, daar zit een hele kluwen van jamaars aan vast.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:34 schreef Bensel het volgende:
[..]
en de reden dat ze kapotgeschoten worden komt omdat er regelmatig allerlei explosieven vanuit gaza op burgers in israel afgeschoten worden. Als ze dat niet deden, dan was de infra ook heel gebleven![]()
Genoeg meisjes in Nederland die Isis heten. Was voorheen een heel normale naam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, maar toch sneu voor het meisje dat er nu een andere associatie aan die naam kleeft. Wat betreft dat eerste punt, daar worstel ik ook mee met betrekking tot de Rusland-Oekrane oorlog. Aan de ene kant, ja, aan de andere kant, ontneem je mensen zo niet een stuk verantwoordelijkheid? Het is makkelijk praten vanuit het veilige Nederland, maar ik ben er toch niet 100% van overtuigd dat die mensen (russen, palestijnen , iraniers en afghanen ook) machteloos staan.![]()
Het zou kunnen, maar ik gebruik voor mijn werk af en toe warmtebeeldcamera's...onderschat niet het effect van de rare filters waarnaar je ook kijktquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
Dit is wel wat anders als zo'n granaat wat Oekrane regelmatig op de Russen gooit![]()
[ twitter ]![]()
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De nadruk heeft altijd gelegen op terrorisme. Er is geen wil voor een tweestatenoplossing want dat willen de terroristen niet. Zij willen een totale Holocaust 2.0 en Isral van de kaart vegen.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
Daarom zie ik dit conflict uiteindelijk alleen uit de impasse komen door of etnische zuivering of, en laten we het hopen, doordat er een figuur opstaat onder de Palestijnen of Israeli van Mandela achtige statuur. Iemand die het gezag heeft een brede vredesbeweging op gang te brengen (sja, wensdenken misschien)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Dat is ook het vertiefde aan dit conflict: alles wat je de een verwijt, daar zit een hele kluwen van jamaars aan vast.![]()
Nee, komt uit de losse pols. Ik ben gezegend met een vlotte babbel en parate kennis. Noem het klassiek geschoold.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dit een gekopieerde facebookpost?
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Hoe bedoel je dit concreet/?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Harvard?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, komt uit de losse pols. Ik ben gezegend met een vlotte babbel en parate kennis. Noem het klassiek geschoold.![]()
Hier loopt het gewoon op stuk, iedereen die deze standaard niet haalt is een staatsgevaarlijke idioot.quote:Sarah Haider 👾
@SarahTheHaider
14h
Genuinely getting radicalized by all this. Never much cared about Israel/Palestine discourse—but the pro-Palestine side is doing their best to convince me otherwise.
How easy is it to simply condemn targeted violence against civilians? Can there be a lower bar?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.quote:![]()
Tja, dat zij slachtoffer worden ligt dus bij de Palestijnse terroristen. Die hebben nu een keus.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, en dat doen ze dus niet en dat weet je van tevoren. Die burgers zijn ook niet bij machte om "Hamas uit te leveren" zoals ook wel geroepen wordt dus die zitten klem. Die burgers hebben geen stupid games gespeeld en verdienen geen stupid prizes.Dat is dus de totale vernietiging van Isral. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.![]()
Laat dan iedereen vertrekken uit dat grondgebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.
Maar we voelen het in Europa ook al, wat dat oplevert, de import van idioten met een idiote ideologie.
Hoe the fuck zorgen we er voor dat de Islam stopt met voor velen een achterlijke religie te zijn."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
No way dat 2 mio mensen worden uitgedroogd/vermoord.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee dat denk ik niet. Er komt nog een hoop narigheid aan, maar Isral gaat de Gazanen nu niet verdrijven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren.![]()
Wat heb ik zojuist gelezenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.![]()
![]()
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Voor het laatste heb je denk ik gelijktijdig iemand aan beide zijden nodig met zo’n statuur. Denk niet dat die te vinden zijn bij het palestijnse bestuur, of terroristen of corrupte cronies. Bij de israelis zijn er denk ik wel wat voormalige militairen die voor vrede en een tweestaten oplossing zijn, zoals die majoor-generaal bd die in voorgaande topics gepost was, maar die hebben dat statuur niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daarom zie ik dit conflict uiteindelijk alleen uit de impasse komen door of etnische zuivering of, en laten we het hopen, doordat er een figuur opstaat onder de Palestijnen of Israeli van Mandela achtige statuur. Iemand die het gezag heeft een brede vredesbeweging op gang te brengen (sja, wensdenken misschien)ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
+1quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Toch denk ik dat ze er zo over denken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is dus de totale vernietiging van Isral. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.
Ja eens, en op zeer lokaal niveau wordt er gelukkig nog altijd in de marge gewerkt aan verzoening, hoe moeilijk dat ook is onder de huidige omstandigheden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Voor het laatste heb je denk ik gelijktijdig iemand aan beide zijden nodig met zo’n statuur. Denk niet dat die te vinden zijn bij het palestijnse bestuur, of terroristen of corrupte cronies. Bij de israelis zijn er denk ik wel wat voormalige militairen die voor vrede en een tweestaten oplossing zijn, zoals die majoor-generaal bd die in voorgaande topics gepost was, maar die hebben dat statuur niet.![]()
Dat is het echte gezicht. En velen denken dan ook nog dat voor 1945 er een florerend Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. De realiteit is natuurlijk dat dit niet zo is, zo'n land heeft nooit bestaan. Maar het benadrukt hoe diep de propaganda bij sommigen hun werk heeft gedaan. Vooral binnen bepaalde moslimkringen (en ook die van extreemlinks) zijn dit narratieven waar men bij zweert.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Is ook wel opvallend hoeveel (oud)militairen bij de israelis voor een vreedzame oplossing zijn, die mensen hebben meer dan genoeg dood en verderf gezien en willen dat hun kinderen en kleinkinderen dat niet hoeven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja eens, en op zeer lokaal niveau wordt er gelukkig nog altijd in de marge gewerkt aan verzoening, hoe moeilijk dat ook is onder de huidige omstandigheden.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is het echte gezicht. En velen denken dan ook nog dat voor 1945 er een florerend Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. De realiteit is natuurlijk dat dit niet zo is, zo'n land heeft nooit bestaan. Maar het benadrukt hoe diep de propaganda bij sommigen hun werk heeft gedaan. Vooral binnen bepaalde moslimkringen (en ook die van extreemlinks) zijn dit narratieven waar men bij zweert.![]()
Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wil hebben.
Wiltquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant.![]()
Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wilt hebben.![]()
![]()
Nice.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
Dit is wel wat anders als zo'n granaat wat Oekrane regelmatig op de Russen gooit![]()
[ twitter ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Leuk plaatje maar moet het niet zijnquote:
"Hamas terroriseert ons" en de "Zionisten/Extremisten terroriseren ons"?
Want schijnbaar is het alleen Hamas die terroriseert maar ook de gehele staat Israel?![]()
Werkelijk joh? Zouden ze dan wel ineens Joden tolereren en niet willen uitroeien?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Precies, anders gaan ze maar met bootjes naar andere landen, Libanon of Syrie of zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
Of via de zee naar Egypte. Wat zou Egypte daar tegen doen?![]()
Britse journalistenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Daarom moet ukraine ook dit soort wapens hebben. Denk niet dat rusland het dan nog lang uit gaat houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Maarja he, het gescholz...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?![]()
Goed punt, dat moet natuurlijk zijn "de overheid van Israel".quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leuk plaatje maar moet het niet zijn
"Hamas terroriseert ons" en de "Zionisten/Extremisten terroriseren ons"?
Want schijnbaar is het alleen Hamas die terroriseert maar ook de gehele staat Israel?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Probleem is wel dat Israel militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Is ook wel opvallend hoeveel (oud)militairen bij de israelis voor een vreedzame oplossing zijn, die mensen hebben meer dan genoeg dood en verderf gezien en willen dat hun kinderen en kleinkinderen dat niet hoeven.
Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.
[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 10-10-2023 11:17:00 ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Die hebben denk ik minder problemen om zulke bootjes te laten zinken. De Isralische marine schiet op dit moment trouwens alles uit het water.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, anders gaan ze maar met bootjes naar andere landen, Libanon of Syrie of zo.
Of via de zee naar Egypte. Wat zou Egypte daar tegen doen?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Sinn Fein koos uiteindelijk voor praten en Paisley koos er eindelijk voor om ze te accepteren, ik zie dat bij Hamas niet gebeuren, wel bij Fatah.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Probleem is wel dat militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.
Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Grote verschil is alleen de intense haat waar geen oplossing voor wordt genoemd, die intense haat bestaat tussen de Ieren naar mijn indruk, niet zo intens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Probleem is wel dat militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.
Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Afhankelijk van wie d'r zit... het zijn voornamelijk extremen, zionisten en die religieuze gekken die volgens mij het de Palestijnen het leven zuur maken. Afhankelijk van welke regering die er zit wordt daar harder op ingegrepen en/of lui voor veroordeeld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed punt, dat moet natuurlijk zijn "de overheid van Israel".
En als de regering van Israel in het verleden toenadering zocht, zoals onder Rabin, liep dat ook verkeerd voor ze af en werd de beste man vermoord door een joodse extremist.![]()
Alleen het probleem is dat dit conflict veel groter en complexer is. Ik vrees dat praten ook geen zin heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.![]()
Ik ben bang dat met het vernietigen van de flats waar tienduizenden Palestijnen in wonen en het verlies van geliefden de steun misschien wel groeit in plaats van afneemt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef aveenhuijsen het volgende:
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?
Hamas heeft niet alleen in Gaza veel steun, maar ook onder de andere Palestijnen (die niet in Gaza wonen) behoorlijk wat steun en dat na 40 jaar terreur.![]()
Hamas roeptoetert tijdens het puinruimen dat het de schuld is van de zionisten, en dat ze wraak zullen nemen. Ze helpen je naar een veiligere heenkomen, waar de schuld nog een aantal keer in de schoenen van de onderdrukker wordt geschoven. Ook Palestijnen leven in hun eigen media-bubbel, en hebben niet altijd de mogelijkheid om onafhankelijk nieuws tot zich te nemen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef aveenhuijsen het volgende:
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?
Natuurlijk hoop ik dat deze aanval een avers effect heeft op de steun voor Hamas, maar ik denk dat het meer wishful thinking is![]()
For the time being is dat een redelijke oplossing. Roei hamas maar uit en schuif fatah maar naar binnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:04 schreef TweedeKlum het volgende:
ik zie dat bij Hamas niet gebeuren, wel bij Fatah.<signature here>.![]()
Te veel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef aveenhuijsen het volgende:
En niet alleen in gaza. Ook daar buiten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Huh, sinds wanneer willen de Palestijnen weer onder Brits gezag komenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.![]()
![]()
Religie* van oog om oog, tand om tand is verbaasd dat er vergeldingsacties komen als reactie op een aanval op onschuldige mensen.
* religie mag je zelf bepalen.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Dat heb ik gemist. Ze schieten op vluchtende boten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die hebben denk ik minder problemen om zulke bootjes te laten zinken. De Isralische marine schiet op dit moment trouwens alles uit het water.![]()
Dat zou op korte termijn de beste oplossing zijn. Denk dat Isral dat ook hoopt te bereiken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
For the time being is dat een redelijke oplossing. Roei hamas maar uit en schuif fatah maar naar binnen.![]()
Je moet verder terug (net ver genoeg om mijn standpunt te funderen)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Huh, sinds wanneer willen de Palestijnen weer onder Brits gezag komen
We zitten nu in een geweldsspiraal, die al jaren duurt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.
Hamas maakt ook geen onderscheid tussen Isralische burgerdoelen en militaire doelen, maar Palestijnen interesseert hen natuurlijk ook niet. Hoe meer geweld tegen Palestijnen, hoe meer steun voor hun anti-Isral campagne.
Eigenlijk zou Isral moeten helpen om van Gaza een bloeiende stad te maken, dan neemt geweld af. Maar nu gebeurt het tegenovergestelde.![]()
Wat dan of zeg dan gewoon niksquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet verder terug (net ver genoeg om mijn standpunt te funderen)![]()
![]()
We kiss the hands of those who planned attack, says Iran leader
Iran is wel echt de grootste hater hier he. Die winden er echt geen doekjes om.
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Er zijn geen vluchtende boten, alleen pogingen tot infiltratie. Maar ik weet niet in hoeverre het schieten op alles dat vaart is, of dat er eerst geobserveerd wordt. Hamas zal de burgers trouwens ook geen toegang geven tot boten. Die hebben het liefst iedereen op een hoop, zodat ze flink wat slachtoffers kunnen showen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist. Ze schieten op vluchtende boten?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ik gun je je moment of fame. Alleen daar is het begin niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:09 schreef PirE het volgende:
Religie* van oog om oog, tand om tand is verbaasd dat er vergeldingsacties komen als reactie op een aanval op onschuldige mensen.
Tja,de Palestijnen - zeker Hamas - zijn in de regio alleen door andere criminele landen/groepen geliefd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:
Staaltje arabisch broederschap in optima forma.
[ twitter ]![]()
Dit. En die zouden ze kunnen helpen om naar Palestina te gaan. Dat bestaat de facto inmiddels gewoon, ze noemen het alleen Jordani.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
De buurlanden van Isral zijn onderdeel van de Palestijnse tragiek. Op een goede dag geven deze buren werkelijk waar geen ene neuk om wat er met de Palestijnen in Isral gebeurt en op een slechte dag misbruiken ze de Palestijnen om Isral onder druk te zetten."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Ik heb het idee dat niemand in de omringende landen een iets geeft om het lot van de Palestijnen en ze zijn vooral blij dat het niet hun probleem is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
En zolang er een conflict is wordt het ook niet hun probleem.“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Die zijn de laatste keer dat ze een grote lading palestijnen onderdak boden nog niet vergeten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Zwarte septemberYou know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
Las net wat comments dat ze bereid zouden zijn 2000 man per dag op te nemen (dat is het max aantal wat ze kunnen 'vetten)'. Maarja we weten allemaal dat ze gewoon geen herhaling willen van de laatste keer toen ze veel mensen opnamen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De bevolking daar is ze spuugzat is mijn overtuiging. Daarom denk ik dat het voor Iran linke soep is om Isral lastig te vallen, want Amerika zal dat als reden kunnen zien om die dictators weg te slepen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja natuurlijk. Een Isralisch - Saudische as zou voor hen levensgevaarlijk zijn. Hun lap-dog heeft deze alliantie (voorlopig) voorkomen. De Palestijnen betalen de prijs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Tijd dat de iraanse revolutie weer eens uitbreekt. Jongeren die de ayatollah er uit smijten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
T is maar net hoever je terugkijkt wie wat van wie ‘gestolen’ heeftquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet verder terug (net ver genoeg om mijn standpunt te funderen)“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Jordani is al een tijdje geleden gedraaid volgens mij hoor
Onze F16's zijn er ook een tijdje gestationeerd iircOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Maar die moeten ook naar school. In de VS zijn de problemen veel minder, we geven af op onze eigen nationaliteit hier in dit land maar als je moslim bent is dat echt iets waar je respect voor moet hebben, tegelijkertijd wel afgeven op Christenen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:15 schreef Red_85 het volgende:
Er zijn verlichte moslims die dit minder serieus nemen, zij kunnen best leven naast een ander in deze wereld. De rest, dat molenbeek-Amsterdam west-franse voorsteden volk? Meh. Go away.
Er zit geen ratio in hoe erover gedacht wordt, wat mij betreft is een groot (primair links in dit geval) deel van onze samenleving ook gehersenspoeld.
Maar we zullen toch een beetje integratie moeten nastreven via primair scholen en sportclubs, denk ik.
Buitenlandse financiering mbt moskeen weg. Dat soort zaken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Isral bestond tot voor kort amper. Blijkbaar is het normaal om een heel land over te nemen, apartheid te creren en is het heel gemeen dat de mensen daar dat niet gewoon allemaal accepteren en met lede ogen aankijken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zij slachtoffer worden ligt dus bij de Palestijnse terroristen. Die hebben nu een keus.
[..]
Dat is dus de totale vernietiging van Isral. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.![]()
Daarom zij ik ook "net ver genoeg". Ik ben slim joh.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
T is maar net hoever je terugkijkt wie wat van wie ‘gestolen’ heeft
Denk dat we eens na moeten gaan denken in welke mate landjepik sowieso echt een factor is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tja,de Palestijnen - zeker Hamas - zijn in de regio alleen door andere criminele landen/groepen geliefd.
hamas zijn simpelweg een setje terroristen, en zoals hier door enkelen al genoeg aangestipt, als je als palestijn een grote bek hebt tegen hamas schieten ze je net zo goed af.
Dat reduceert het e.e.a. tot een dictatuur die sowieso gewoon alles aangrijpt om onvrede te koesteren.
En is landjepik niet genoeg om het qua informatie verhongerde volk op te zwepen, bedenken we wel wat anders.
Zolang meneer de 'leider' maar een riant leven heeft in de VAE.<signature here>.![]()
Even gelezen, dat hebben de Jordanirs goed aangepakt, jammer dat de uittocht van palestijnen naar Libanon dat land compleet naar de kloten geholpen heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:16 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die zijn de laatste keer dat ze een grote lading palestijnen onderdak boden nog niet vergeten.
Zwarte septemberik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Nee, je zei de situatie van voor 1945. Daarmee impliceer je dat er in 1945 een dusdanige verandering heeft plastsgevonden en de situatie van 1944 nog prima zou zijn. Ik waag te betwijfelen of ze onder Brits bestuur willen vallen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom zij ik ook "net ver genoeg". Ik ben slim joh.
Anders had je wel gezegd de situatie voor 1916.![]()
Als je de historie zou negeren dan tellen uiteindelijk de resultaten op het slagveld. Vanuit dat oogpunt komen de Palestijnen er genadig vanaf. Isral heeft veel teruggegeven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:20 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Isral bestond tot voor kort amper. Blijkbaar is het normaal om een heel land over te nemen, apartheid te creren en is het heel gemeen dat de mensen daar dat niet gewoon allemaal accepteren en met lede ogen aankijken."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
En dat gaan zij doen door een grond invasie?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:17 schreef ludovico het volgende:
De bevolking daar is ze spuugzat is mijn overtuiging. Daarom denk ik dat het voor Iran linke soep is om Isral lastig te vallen, want Amerika zal dat als reden kunnen zien om die dictators weg te slepen.
Gaan de Amerikanen niet doen. Is geen 2003 meer. En met bombardementen krijg je het regime niet weg.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Koeweit heeft het zelfde meegemaakt en ze er ook uitgegooid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Even gelezen, dat hebben de Jordanirs goed aangepakt, jammer dat de uittocht van palestijnen naar Libanon dat land compleet naar de kloten geholpen heeft.
Heel eerlijk niemand wil die mensen hebben.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Toen viel het gebied nog onder Ottomaans bestuur. Geen idee of ze daar naar terug willen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, je zei de situatie van voor 1945. Daarmee impliceer je dat er in 1945 een dusdanige verandering heeft plastsgevonden en de situatie van 1944 nog prima zou zijn. Ik waag te betwijfelen of ze onder Brits bestuur willen vallen.
Anders had je wel gezegd de situatie voor 1916.En als we toch terug in de tijd zouden kunnen reizen zou het leuk zijn om terug naar 1916 te gaan en wat invloed uit te oefenen op het Sykes–Picot verdrag.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Die poster en teksten ook echt, hoe haal je het in je hoofd? En dit kan dan ook gewoon op prestigieuze universiteiten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er zijn docu's te vinden waarin mensen door Iran trekken en verbaasd zijn dat er synagoges staan en er totaal geen probleem is tussen de Joden en Islamitische bevolking... (was wel ff geleden, dus huidige situatie is mogelijk anders..)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
De bevolking daar is ze spuugzat is mijn overtuiging. Daarom denk ik dat het voor Iran linke soep is om Isral lastig te vallen, want Amerika zal dat als reden kunnen zien om die dictators weg te slepen.Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>![]()
Tevens is Iran ook bepaald geen klein land met een kleine bevolking. Dus een invasie van Iran is een nogal groot risico inderdaad.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En dat gaan zij doen door een grond invasie?
Gaan de Amerikanen niet doen. Is geen 2003 meer. En met bombardementen krijg je het regime niet weg.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
At the same time as extensive attacks in the Gaza Strip; This morning a combat helicopter attacked a terrorist squad that was identified near the fence in the Zikim area.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
An IDF force from the Magellan unit this morning identified a squad of armed terrorists near the fence in the Zikim area, the force directed a combat helicopter to the spot which attacked the squad after a short time and eliminated it.![]()
Veel mensen zouden hier voor tekenen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant.![]()
Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wil hebben.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Veel mensen zouden hier voor tekenen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wil hebben.Niemand zit op die proxies van Iran te wachten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Deze was afgelopen nacht wel heftig
Om 02:25 lokale tijd
5:35:00 Youtube
De ramen springen alle kanten op, en die paniek die je de minuten daarna hoort.... Lekker bezig Hamas
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 11:34:22 ]![]()
Doe maar niet. Rusland heeft nog heel wat kernwapens in te zetten anders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet ukraine ook dit soort wapens hebben. Denk niet dat rusland het dan nog lang uit gaat houden.
Maarja he, het gescholz...Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat weet ik ook niet, maar voor 1945 is een vreemd jaartal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toen viel het gebied nog onder Ottomaans bestuur. Geen idee of ze daar naar terug willen.En als we toch terug in de tijd zouden kunnen reizen zou het leuk zijn om terug naar 1916 te gaan en wat invloed uit te oefenen op het Sykes–Picot verdrag.
Maar ik heb het idee dat de Palestijnen zelf ook geen rele oplossing kunnen bedenken. Totale vernietiging van Isral gaat niet gebeuren, masr hoe verder..![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
Die poster en teksten ook echt, hoe haal je het in je hoofd? En dit kan dan ook gewoon op prestigieuze universiteiten.
[ twitter ]
[ twitter ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Isral gaat duizenden aanvalsgeweren uitdelen aan vrijwilligers in regio's die grenzen aan de Palestijnse gebieden en in gemengd Joods-Arabische plaatsen. Dat heeft minister Ben-Gvir van Nationale Veiligheid aangekondigd.
HmmOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ze zullen steun hebben van de bevolking, Isral zullen ze zeker wel beschermen, allicht niet vanaf de grond maar als het nodig is ook dat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En dat gaan zij doen door een grond invasie?
Gaan de Amerikanen niet doen. Is geen 2003 meer. En met bombardementen krijg je het regime niet weg.
Als je verder met special forces werkt... Leg ze maar om.
Boots on the ground in grote getale lijkt me inderdaad niet handig maar we hebben het wel over Iran, die doen al heel erg lang erg vervelend."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wie zijn die vrijwilligers?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Isral gaat duizenden aanvalsgeweren uitdelen aan vrijwilligers in regio's die grenzen aan de Palestijnse gebieden en in gemengd Joods-Arabische plaatsen. Dat heeft minister Ben-Gvir van Nationale Veiligheid aangekondigd.
HmmWie dit leest is een lezer van dit![]()
Zeg scholz, dat gaan ze toch nooit doen. putler is dom maar net wel slim genoeg dat als er maar 1 kernbom op Kiev wordt afgevuurd, er 25 terug komen op het kremlin en omgeving. Hellfires zijn niet bepaald atoombommen, maar wel prima tegen pantsers, bunkers en legers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Doe maar niet. Rusland heeft nog heel wat kernwapens in te zetten anders.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat verbaast me weinig. Ik vind het wel verstandig voor zelfverdediging. Ik gok zo maar dat de Arabische Isralirs hier niet voor in aanmerking gaan komen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmmik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ja ook geen idee..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wie zijn die vrijwilligers?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Was het niet is die een 3 jarig kotertje een jordaanse vastgebonden piloot liet executeren?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:40 schreef PS. het volgende:
Ach in Palestina delen ze wapens uit aan kleine kinderen.
Uit naam van de islam he, de fucking islam. Een 3 jarig kotertje.
Vrede en liefde.
Vrede en liefde....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Iran (de huidige leiding van) heeft ook altijd openlijk uit te zijn op de vernietiging van de staat Israel toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)
Daarom is Israel er zo huiverig voor dat Iran hun eigen atoomwapens zouden krijgen.![]()
En van de andere kant snapt Iran niet waarom Isral wel kernwapens mag hebben maar zij niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iran (de huidige leiding van) heeft ook altijd openlijk uit te zijn op de vernietiging van de staat Israel toch?
Daarom is Israel er zo huiverig voor dat Iran hun eigen atoomwapens zouden krijgen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Vooral het stukje hoe deze mensen zich zo zijn gaan identificeren met een narratief in een ander werelddeel dat ze deze aanslagen als een persoonlijke overwinning voelen. Dt is de spijker op de kop en wat het onbegrijpelijkste is aan dit vertoon.quote:![]()
Je bent gewoon mega verwarrend, want het is me nog niet duidelijk wat je bedoelde.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ga je mij mijn bedoeling uitleggen. Moet niet gekker worden.![]()
"Officieel" heeft Israel ze niet toch? Maar het is aannemelijk dat ze ze wel hebbenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En van de andere kant snapt Iran niet waarom Isral wel kernwapens mag hebben maar zij niet.
Daarnaast roept Israel niet op tot de vernietiging van Iran en het Iraanse volk.![]()
Ik zou niet eens op deze act in gaan, zonder van je energie en tijdquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bent gewoon mega verwarrend, want het is me nog niet duidelijk wat je bedoelde.![]()
![]()
Beetje laat, ik dacht dat ze dit al eerder hadden gedaan bij dorpjes in de buurt van de Gaza strook. Stom dat ze dat niet eerder hadden gedaan anders konden sommige families nog wat akbars doden als ze door de voordeur naar binnen kwamen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm![]()
De Iranirs zijn ook totaal geen fan van hun dictators is mijn indruk. Ze waren tamelijk liberaal tm 1970 oid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er zijn docu's te vinden waarin mensen door Iran trekken en verbaasd zijn dat er synagoges staan en er totaal geen probleem is tussen de Joden en Islamitische bevolking... (was wel ff geleden, dus huidige situatie is mogelijk anders..)"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Volgens mij in 1986 bekend geworden dat ze ze al hebben. En nader onderzoek wees uit al vanaf 1966quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
"Officieel" heeft Israel ze niet toch? Maar het is aannemelijk dat ze ze wel hebben
Daarnaast roept Israel niet op tot de vernietiging van Iran en het Iraanse volk.![]()
![]()
Random woord: diarree.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zou niet eens op deze act in gaan, zonder van je energie en tijdVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Oke dan laat ik het maar hierbij, thx.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zou niet eens op deze act in gaan, zonder van je energie en tijd![]()
Er zijn wel meer landen met kernwapens die andere landen bedreigen. Noord Korea wil graag de VS van de kaart te vegen. Rusland bedreigt ons bij monde van Medvedevs bijna op dagelijks met totale vernietiging.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
"Officieel" heeft Israel ze niet toch? Maar het is aannemelijk dat ze ze wel hebben
Daarnaast roept Israel niet op tot de vernietiging van Iran en het Iraanse volk.
Maar kernwapens heb je echter over het algemeen ook niet om te gebruiken. Die heb je juist om anderen af te schrikken je aan te vallen. En in Iran zijn ze misschien gek, maar dom zijn ze ook weer niet, dus ook zij zullen kernwapens niet offensief gebruiken. En Iran zal dus graag het het in hun ogen verstoorde evenwicht in het M.O. willen stabiliseren door ook zelf kernwapens te hebben om zo te zorgen dat ze niet door Isral worden aangevallen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
https://www.bild.de/polit(...)n-85693308.bild.htmlquote:Einer der Terroristen hatte ein zweijhriges Kind dabei, schlug es, warf es auf die Veranda. „Das Kind weinte: „Ich will meinen Papa.“
...
Weitere Kibbuz-Bewohner wurden von den Terroristen an den Ort gebracht, darunter ein achtjhriges Kind und die verwundete Mutter. „Sie hatte eine Schusswunde im Bauch, sie hatte Probleme beim Atmen, ihre Hand war geschwollen, sie sagte, dass sie angeschossen wurde. Sie erzhlte mir, dass ihr Mann erschossen wurde und dass ihr Baby tot sei. Ich fragte sie: ‚Sind Sie sicher, dass das Baby tot ist? Sie sagte ja, sie haben ihm in den Kopf geschossen.‘![]()
Serieus? Hmm...al voor de zes-daagse-oorlog dus? Wist nie dat het al zo lang wasquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Volgens mij in 1986 bekend geworden dat ze ze al hebben. En nader onderzoek wees uit al vanaf 1966![]()
![]()
Beestenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:57 schreef Qarrad het volgende:
https://www.bild.de/polit(...)n-85693308.bild.html
[..]![]()
![]()
Zeg ik zo uit mijn hoofd, je zou het even kunnen nachecken. Ik ga eten nuquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Serieus? Hmm...al voor de zes-daagse-oorlog dus? Wist nie dat het al zo lang was![]()
![]()
https://9gag.com/gag/aA07yzo
Dit is een wat ouder filmpje over Palestijnse ouderschapskwaliteiten die ik alweer bijna vergeten was, maar de propagandisten van beide kanten zijn weer bezig.
Geen onthoofdingen of geweld, maar misschien wel net zo depressief.![]()
Het is weer tijd voor Golda Meir:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit is een wat ouder filmpje over Palestijnse ouderschapskwaliteiten die ik alweer bijna vergeten was, maar de propagandisten van beide kanten zijn weer bezig.
Geen onthoofdingen of geweld, maar misschien wel net zo depressief.quote:Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us![]()
Jep, af en toe sta ik me af te vragen hoe Libanon er nu zou uitzien als ze de Palestijnen niet hadden toegelatenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Even gelezen, dat hebben de Jordanirs goed aangepakt, jammer dat de uittocht van palestijnen naar Libanon dat land compleet naar de kloten geholpen heeft.
ClaudeAI:
The influx of Palestinian militants and refugees into Lebanon after Black September in 1970 was a major factor that destabilized the country and contributed to the Lebanese Civil War:
Around 15,000 Palestinian fighters and tens of thousands of refugees fled into Lebanon after being expelled from Jordan by King Hussein's forces.
This upset Lebanon's delicate sectarian balance between Christians and Muslims. The Palestinians allied with Lebanese Muslim and left-wing groups.
Palestinian militias like the PLO set up quasi-state organizations and bases in southern Lebanon, from which they launched attacks against Israel.
Israel responded with retaliation strikes and invasions, further dragging Lebanon into the Arab-Israeli conflict against its will.
Tensions rose between Lebanese Christians who opposed the Palestinians and their Muslim and leftist Lebanese allies who supported them.
Deadly clashes eventually erupted in 1975, kicking off the 15-year Lebanese Civil War between varied religious and political factions.
The civil war devastated Lebanon socially and economically. It also transformed southern Lebanon into a lawless problem area due to the Palestinian presence.
So the spillover effects of Black September, sending Palestinians into Lebanon, exacerbated existing tensions there and helped set the stage for violent conflict and state breakdown. Lebanon suffered greatly as a result.
==========================
Q: why did they went to libanon and not syria?
There were a few key reasons why many Palestinian militants and refugees fleeing Jordan in 1970 went to Lebanon rather than Syria:
Hostility from Syria - Syria had actively supported the Jordanian government during Black September and the crackdown on Palestinians. Many Palestinians felt unwelcome in Syria.
Geography - Southern Lebanon was much nearer and more accessible to fleeing Palestinians than Syria. The border offered an easy refuge.
Existing Palestinian presence - There was already a significant pre-existing Palestinian population in refugee camps in Lebanon, providing communities and support networks.
Weaker central authority - Lebanon had a more decentralized political system and weaker central government compared to authoritarian Syria. This allowed Palestinians more autonomy.
Christian leadership - The pro-Western Christian leadership in Lebanon was initially more accommodating towards the Palestinians than the Ba'athist regime in Syria.
Economic opportunity - Lebanon offered job prospects in construction and services sectors rebuilding after its own civil war, unlike Syria which was still developing economically.
So in summary, a combination of Syrian hostility, geographic proximity, existing communities in Lebanon, its weaker state structure, and economic pull factors encouraged most Palestinians expelled from Jordan to seek refuge in Lebanon rather than Syria.![]()
Dit. En daarom ook geen tenenkrommende leugens als rechtvaardiging meer voor zulk barbaars terrorisme, zoals:quote:
'Ja, maar er wonen wel Joden op de Westelijke Jordaanoever!'
'Ja, maar Amnesty zegt ...'
'Ja, maar er is wel een apartheidsregime hoor'
'Ja, maar de Gazastrook is een openluchtgevangenis''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik ben er van overtuigd dat landen in het nauw ze wel degelijk gaan gebruiken. Als Israel onder de voet zou worden gelopen dan gaan al die nukes richting hun vijanden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn wel meer landen met kernwapens die andere landen bedreigen. Noord Korea wil graag de VS van de kaart te vegen. Rusland bedreigt ons bij monde van Medvedevs bijna op dagelijks met totale vernietiging.
Maar kernwapens heb je echter over het algemeen ook niet om te gebruiken. Die heb je juist om anderen af te schrikken je aan te vallen. En in Iran zijn ze misschien gek, maar dom zijn ze ook weer niet, dus ook zij zullen kernwapens niet offensief gebruiken. En Iran zal dus graag het het in hun ogen verstoorde evenwicht in het M.O. willen stabiliseren door ook zelf kernwapens te hebben om zo te zorgen dat ze niet door Isral worden aangevallen.
Enige landen waarvan ik twijfel of ze offensief ingezet gaan worden zijn Rusland en Noord Korea.![]()
En het klassieke memri-tv kanaal: https://9gag.com/gag/aREGEoGquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Geen onthoofdingen of geweld, maar misschien wel net zo depressief.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Zo ik ben blij dat je waarschuwdequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Geen onthoofdingen of geweld, maar misschien wel net zo depressief.![]()
![]()
Inderdaad. Als Iran echt atoompwapens weten te bemachtigen, gaan er vroeg of laat wat nukes richting Isral worden gestuurd. Men is dan ook behoorlijk druk met allerlei nieuwe technieken te ontwikkelen om zulk gevaar af te kunnen wenden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iran (de huidige leiding van) heeft ook altijd openlijk uit te zijn op de vernietiging van de staat Israel toch?
Daarom is Israel er zo huiverig voor dat Iran hun eigen atoomwapens zouden krijgen.Meeste burgers hebben ruim 2,5 jaar militaire training gehad en kunnen dus met een wapen omgaan. Het zal waarschijnlijk vanuit het oogpunt zijn dat kleinere dorpen zichzelf kunnen beschermen op lokaal niveau. De Westelijke Jordaanoever is bergachtig en relatief dunbevolkt gebied, daar is het leger niet meteen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
HmmTja, prachtige quote natuurlijk, maar dan kun je lang wachten. Haat en primitieve emotie is de kern van die hele cultuur.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is weer tijd voor Golda Meir:
[..]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En daarom hebben landen dus kernwapens; om niet in het nauw gedrukt te worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat landen in het nauw ze wel degelijk gaan gebruiken. Als Israel onder de voet zou worden gelopen dan gaan al die nukes richting hun vijanden.
Enige landen waarvan ik twijfel of ze offensief ingezet gaan worden zijn Rusland en Noord Korea.
Daarom hebben Rusland en de VS ze. Daarom hebben Frankrijk, GB, China ze. Daarom heeft Isral ze en daarom wil Iran ze dus ook.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
quote:Hamas, an acronym in Arabic for “Islamic resistance movement,” emerged out of the first Palestinian intifada, or uprising, in 1987. It was co-founded by Sheikh Ahmed Yassin and six others, originally as a local offshoot of Egypt’s Muslim Brotherhood. Hamas and Iran both wanted to see Israel replaced by the Islamic state of Palestine. Yet Hamas initially had little connection to Iran due to sectarian differences, Tehran’s ties to Islamic Jihad, and the Hamas desire to be an independent resistance movement.
Relations between Iran and Hamas developed after the PLO called for making peace with Israel. In 1990, Tehran hosted a conference on support for Palestine, which Hamas attended but Arafat did not. In the early 1990s, a Hamas delegation led by Mousa Abu Marzouk held talks Tehran with key officials, including Ayatollah Khamenei. Iran pledged military and financial support – reportedly $30 million annually – as well as advanced military training for thousands of Hamas activists at Revolutionary Guard bases in Iran and Lebanon. Hamas also opened an office in Tehran and declared that Iran and Hamas shared an “identical view in the strategic outlook toward the Palestinian cause in its Islamic dimension.”
Tehran continued support for Hamas throughout the intifada. Aid steadily increased after Arafat’s death in 2004 and Israel’s withdrawal from Gaza in 2005. But Hamas’ surprise victory in the 2006 Palestinian elections dramatically transformed its relations with Iran. Tehran stepped in rescue the nearly bankrupt Palestinian Authority in Gaza, now under Hamas control, after foreign aid dried up. When Hamas Prime Minister Ismail Haniyeh visited Tehran in December 2006, Iran reportedly pledged $250 million in aid.
Iran reportedly provided military aid and training for dozens of men in Hamas’ military wing, the Izz ad-Din al Qassam Brigades. Iran also allegedly supplied much of the military equipment that Hamas used against Israel in the December 2008 Gaza war. Hamas leader Khaled Mashaal visited Tehran in February 2009, after the war ended, to thank Iran for its help during the conflict, citing Iran as a “partner in victory.”
But the outbreak of the Syrian civil war in 2011 caused a rift between Tehran and Hamas. Although they had previously overlooked sectarian differences, the relationship became complicated when Tehran backed Syrian President Bashar al Assad, a member of the Shiite Alawite sect, and Hamas aligned with Sunni rebels. In 2012, Hamas began looking to Qatar as an alternative financial backer to Iran. Hamas leaders even relocated to Qatar from Syria.
In November 2012, tit for tat violence between Israel and militants in Gaza reached a boiling point. Israel launched Operation Pillar of Defense, starting with the targeted killing of Ahmed Jabari, the Hamas military chief in Gaza. During the eight-day conflict, at least 150 Palestinians and six Israelis were killed. Iranian officials took credit for supporting Hamas and others during the conflict. “We proudly say we support the Palestinians, military and financially,” said Parliamentary Speaker Ali Larijani. Militants fired Iranian-made Fajr 5 rockets at Israeli cities during the conflict. Billboards thanking Iran for the rockets appeared in Gaza shortly after.
The 2014 Gaza war provided another opportunity to repair the relationship between Hama and Iran. Tensions between Israel and Hamas again escalated after Hamas kidnapped and killed two Israeli teenagers. The two sides exchanged airstrikes and rocket attacks for seven weeks. The conflict killed more than 2,000 Palestinians, and Israeli strikes destroyed much of Hamas’ underground tunnel network.
In August 2014, Rouhani called Israel’s actions “systematic, illegal, and inhumane crimes against the Palestinians.” The Revolutionary Guards reportedly sent tens of millions of dollars to Hamas over the next few months to help rebuild its tunnel network.
By early 2015, however, the relationship still faced challenges. In March, Hamas expressed tacit support for the Saudi-led military campaign against the Houthis in Yemen. Iran, however, condemned the intervention.
Saudi Arabia, whose ties with Hamas had previously been strained over the group’s links to Iran, hosted a delegation of Hamas leaders in July 2015 – the first such visit in more than three years. The visit angered Iranian officials, who reportedly canceled a Hamas visit to Iran the following month.
The visit held potential benefits for both Hamas and Saudi Arabia. Hamas could push for additional financial backing by playing off the Iran-Saudi Arabia rivalry. And improved ties with Hamas could help Saudi Arabia consolidate its influence among Sunni groups. At the end of July, Hamas leaders claimed that Iran had cut off its financial support.
In August 2015, Hamas Deputy Foreign Minister Ghazi Hamad said bilateral relations with Iran were “no good at all.” He told The Washington Post that the group’s problems with Iran were “well known.” But Hamad also said that the group did not want to lose Iran’s support. The exact status of the relationship was not clear. In November 2015, a top advisor to the supreme leader mentioned that Iran would never stop helping Hamas. In December 2015, a Hamas representative in Tehran, Khaled Ghadoumi, met with Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif. He highlighted a need to develop the Iran-Hamas relationship. Also in December, the deputy chief of Hamas’ political bureau, Ismail Haniyeh, appealed for Iranian support of a new intifada against Israel. In the video message, published by Iranian media outlet Raja News, Haniyeh recalled how important Palestine is to the Islamic Revolution, Iran’s government and the Iranian people. Haniyeh’s request came after knife stabbings by Palestinians killed more than a dozen Israelis and Israeli reprisals resulted in the deaths of more than 100 Palestinians.![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat landen in het nauw ze wel degelijk gaan gebruiken. Als Israel onder de voet zou worden gelopen dan gaan al die nukes richting hun vijanden.
Enige landen waarvan ik twijfel of ze offensief ingezet gaan worden zijn Rusland en Noord Korea.https://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Optionquote:The Samson Option (Hebrew: ????? ?????, b'rerat shimshon) is the name that some military analysts and authors have given to Israel's deterrence strategy of massive retaliation with nuclear weapons as a "last resort" against a country whose military has invaded and/or destroyed much of Israel.![]()
De Palestijnen zijn echt wel het geopolitieke equivalent van don’t stick your dick in crazy.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep, af en toe sta ik me af te vragen hoe Libanon er nu zou uitzien als ze de Palestijnen niet hadden toegelaten
ClaudeAI:
The influx of Palestinian militants and refugees into Lebanon after Black September in 1970 was a major factor that destabilized the country and contributed to the Lebanese Civil War:
Around 15,000 Palestinian fighters and tens of thousands of refugees fled into Lebanon after being expelled from Jordan by King Hussein's forces.
This upset Lebanon's delicate sectarian balance between Christians and Muslims. The Palestinians allied with Lebanese Muslim and left-wing groups.
Palestinian militias like the PLO set up quasi-state organizations and bases in southern Lebanon, from which they launched attacks against Israel.
Israel responded with retaliation strikes and invasions, further dragging Lebanon into the Arab-Israeli conflict against its will.
Tensions rose between Lebanese Christians who opposed the Palestinians and their Muslim and leftist Lebanese allies who supported them.
Deadly clashes eventually erupted in 1975, kicking off the 15-year Lebanese Civil War between varied religious and political factions.
The civil war devastated Lebanon socially and economically. It also transformed southern Lebanon into a lawless problem area due to the Palestinian presence.
So the spillover effects of Black September, sending Palestinians into Lebanon, exacerbated existing tensions there and helped set the stage for violent conflict and state breakdown. Lebanon suffered greatly as a result.
There were a few key reasons why many Palestinian militants and refugees fleeing Jordan in 1970 went to Lebanon rather than Syria:
Hostility from Syria - Syria had actively supported the Jordanian government during Black September and the crackdown on Palestinians. Many Palestinians felt unwelcome in Syria.
Geography - Southern Lebanon was much nearer and more accessible to fleeing Palestinians than Syria. The border offered an easy refuge.
Existing Palestinian presence - There was already a significant pre-existing Palestinian population in refugee camps in Lebanon, providing communities and support networks.
Weaker central authority - Lebanon had a more decentralized political system and weaker central government compared to authoritarian Syria. This allowed Palestinians more autonomy.
Christian leadership - The pro-Western Christian leadership in Lebanon was initially more accommodating towards the Palestinians than the Ba'athist regime in Syria.
Economic opportunity - Lebanon offered job prospects in construction and services sectors rebuilding after its own civil war, unlike Syria which was still developing economically.
So in summary, a combination of Syrian hostility, geographic proximity, existing communities in Lebanon, its weaker state structure, and economic pull factors encouraged most Palestinians expelled from Jordan to seek refuge in Lebanon rather than Syria.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Bovenstaande vier regels kunnen prima gezegd worden zonder dat daarmee de daden van Hamas rechtvaardigt wordenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit. En daarom ook geen tenenkrommende leugens als rechtvaardiging meer voor zulk barbaars terrorisme, zoals:
'Ja, maar er wonen wel Joden op de Westelijke Jordaanoever!'
'Ja, maar Amnesty zegt ...'
'Ja, maar er is wel een apartheidsregime hoor'
'Ja, maar de Gazastrook is een openluchtgevangenis'![]()
Het zijn in de laatste twee gevallen leugens en in de eerste twee non-issues. Het wekt dus de vraag op waarom je deze regels zou uitspreken. Bovendien worden ze dus wl de hele tijd gebruikt om gruwelijk terreur te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bovenstaande vier regels kunnen prima gezegd worden zonder dat daarmee de daden van Hamas rechtvaardigt worden'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Internationale toeterdagA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
![]()
The Israeli air force has announced on social media it is “launching an extensive attack against terror targets of the terrorist organisation Hamas in the Gaza Strip”.
Klinkt alsof ze nu pas gaan beginnen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat maak jij ervan, haatbaard.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
Bovendien worden ze dus wl de hele tijd gebruikt om gruwelijk terreur te rechtvaardigen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Over die laatste claim (openluchtgevangenis) ben ik het met je eens. Die andere (apartheidstaat) daar ben ik het niet mee eens en 24% van de Amerikaanse Joden is het ook met jou oneensquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn in de laatste twee gevallen leugens en in de eerste twee non-issues. Het wekt dus de vraag op waarom je deze regels zou uitspreken. Bovendien worden ze dus wl de hele tijd gebruikt om gruwelijk terreur te rechtvaardigen.
https://www.jewishelector(...)-is-apartheid-state/
Of
https://www.haaretz.com/u(...)5a-a57f-dbea1c830000![]()
Komt omdat ze in Rusland onderdrukt worden door het Westen, las ik hier ergens op het forum.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Die kijken Amerikaanse televisie en zien dat dit normaalste zaak van de wereld is bij conservatieven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:40 schreef PS. het volgende:
Ach in Palestina delen ze wapens uit aan kleine kinderen.![]()
![]()
Dit zal niemand meer verbazen. Rusland heeft een lange geschiedenis van antisemitisme.quote:Haatbaard? Ik benoem slechts wat er op allerlei plekken te zien is. Dit soort teksten (in combinatie met andere leugens en verzinsels) worden daadwerkelijk gebruikt om terrorisme te rechtvaardigen.quote:Amerikaanse Joden, tja. Daar noem je dan ook een groep. Het is niet verbazingwekkend dat ook zij zijn gevallen voor zulke propaganda.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Over die laatste claim (openluchtgevangenis) ben ik het met je eens. Die andere (apartheidstaat) daar ben ik het niet mee eens en 24% van de Amerikaanse Joden is het ook met jou oneens
https://www.jewishelector(...)-is-apartheid-state/
Of
https://www.haaretz.com/u(...)5a-a57f-dbea1c830000'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Opvallend detail:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:13 schreef nixxx het volgende:
Around 15,000 Palestinian fighters and tens of thousands of refugees fled into Lebanon after being expelled from Jordan by King Hussein's forces.1970 he, dus 22 jaar na de oprichting van Isral.quote:Around 15,000 Palestinian fighters and tens of thousands of refugees fled into Lebanon after being expelled from Jordan by King Hussein's forces.![]()
Wtf?quote:
Gewoon op klaarlichte dag, met anderen eromheen en dan ook nog een gemiddelde Greta (of hoe je de Russische variant daarvan ook noemt) ipv een of andere kaalkop.![]()
Nee, je maakt een relevante discussie dood, door doodnormale argumenten te bestempelen als 'echt niet', terwijl je al twee dagen schuimend loop te verkondigen dat ze daar allemaal dood moeten, ook als het geen Hamas is. Dus ja, haatbaard.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zal niemand meer verbazen. Rusland heeft een lange geschiedenis van antisemitisme.
[..]
Haatbaard? Ik benoem slechts wat er op allerlei plekken te zien is. Dit soort teksten (in combinatie met andere leugens en verzinsels) worden daadwerkelijk gebruikt om terrorisme te rechtvaardigen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Idd, ff tussen de soep en patatten doorquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Wtf?
Gewoon op klaarlichte dag, met anderen eromheen en dan ook nog een gemiddelde Greta (of hoe je de Russische variant daarvan ook noemt) ipv een of andere kaalkop.![]()
![]()
Het was schijnbaar weer gezellig in Sydney gisteren. Dit is dus wat men steunt met Palestijnse sympathien.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Daar kijken we toch niet van op, ze hebben een heel land als Nazi's bestempeld en het onder die zogenaamde reden aangevallen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Maar een haatbaard is toch juist een Hamasser?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, je maakt een relevante discussie dood, door doodnormale argumenten te bestempelen als 'echt niet', terwijl je al twee dagen schuimend loop te verkondigen dat ze daar allemaal dood moeten, ook als het geen Hamas is. Dus ja, haatbaard.![]()
Dit soort gasten natuurlijk hard aanpakken, het is gewoon strafbaar (in Nederland iig).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
Het was schijnbaar weer gezellig in Sydney gisteren. Dit is dus wat men steunt met Palestijnse sympathien.
[ twitter ]Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
en wat doe je zelf?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
Het was schijnbaar weer gezellig in Sydney gisteren. Dit is dus wat men steunt met Palestijnse sympathien.
[ twitter ]![]()
Er zijn toch best wat aanwijzingen dat er op basis van etniciteit een groot onderscheid wordt gemaakt. Dat de Arabier onder militair recht valt en zijn Joodse buurman niet is niet eens van de meest genoemde bewijzenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Amerikaanse Joden, tja. Daar noem je dan ook een groep. Het is niet verbazingwekkend dat ook zij zijn gevallen voor zulke propaganda.
Een stenen gooiende Palestijns kind kan voor meer dan tien jaar de gevangenis ingaan terwijl een verkrachting of doodslag minder zware straffen oplevert.![]()
Ik zou hiermee toch niet geassocieerd willen worden als ik pleit voor een vrij Palestina.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]![]()
Tijd om alle ingangen van het tunnelnetwerk plat te gooien. Dat zullen er duizenden zijn en die moeten allemaal dicht om Hamas geen ruimte te geven voor hit and run acties. Net zoals de Vietcong deed in Vietnam bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
The Israeli air force has announced on social media it is “launching an extensive attack against terror targets of the terrorist organisation Hamas in the Gaza Strip”.
Klinkt alsof ze nu pas gaan beginnen.![]()
Die kijken Amerikaanse televisie en zien dat dit normaalste zaak van de wereld is bij conservatieven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:40 schreef PS. het volgende:
Ach in Palestina delen ze wapens uit aan kleine kinderen.
Ze snappen het heel goed en tonen de westerse hypocrisie aan waarbij Isral net zo goed als Iran het non profileratieniet getekend heeft. Maar Iran daarvoor flinke sancties krijgt en Isral van de westerse wereld kan doen en laten wat het wilt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En van de andere kant snapt Iran niet waarom Isral wel kernwapens mag hebben maar zij niet.![]()
Natuurlijk, dit waren maar plaagstootjes, operatie Gramschap gaat van start.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Klinkt alsof ze nu pas gaan beginnen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?![]()
ja, dat werkte toen ook wel lekkerquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tijd om alle ingangen van het tunnelnetwerk plat te gooien. Dat zullen er duizenden zijn en die moeten allemaal dicht om Hamas geen ruimte te geven voor hit and run acties. Net zoals de Vietcong deed in Vietnam bijvoorbeeld.![]()
Hoeveel scholen en zorginstellingen zullen ze vandaag weer platgooien?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Klinkt alsof ze nu pas gaan beginnen.zie email 27 oktober![]()
Ik zou als ik Yesilgz was al wel wat ME en overige assistentie klaar hebben staan voor vrijdag. Protesten die uitlopen op steun voor terrorisme meteen omcirkelen en iedereen oppakken en vervolgen. Ze kan als minister daarvoor vast wel de burgemeesters van de betreffende steden overrulen als die burgemeesters om wat voor reden dan ook geen actie willen ondernemen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit soort gasten natuurlijk hard aanpakken, het is gewoon strafbaar (in Nederland iig).ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Egypte weet dat ze nooit meer van die gasten af komenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?![]()
in shortquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?
Nee
Die zien wat er in Libanon is gebeurd![]()
mensen die denken dat de reactie van israel hard is, denken jullie dat gaza nog zou bestaan als je zou doen wat hamas gedaan heeft in rusland of china?For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Nee, die hebben aan hun eigen ellende genoeg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Natuurlijk niet, die zijn ook niet gek. Misschien een handvol ouderen en kinderen voor de PRquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Niet alleen Libanon en Jordan (Black September) maar ook Kuwaitquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
in short
Nee
Die zien wat er in Libanon is gebeurd
================
Yes, there is evidence that Palestinian militant groups attempted to destabilize Kuwait and use it as a base of operations in the past:
In the late 1960s, Yasser Arafat's Fatah movement established cells in Kuwait to raise funds and recruit Palestinians working there. This caused tensions.
In the 1970s, as Palestinians were expelled from Jordan and Lebanon, some militant factions like the PFLP used Kuwait for transit and logistical support.
Attacks were carried out against Kuwait from Palestinian bases in South Lebanon during the 1980s. Kuwait provided some support to Palestinian causes.
However, in the late 1980s Kuwait reduced support and kicked out Palestinian militant presences due to involvement in terrorist activities abroad.
Specifically, Kuwait accused Palestinian groups of being behind hijackings and attacks on Kuwaiti interests in retaliation for reduced support.
After the 1990 Iraqi invasion of Kuwait, it was believed Yasser Arafat and the PLO had foreknowledge but did not warn Kuwait due to past tensions.
So while Kuwait hosted Palestinians for work and causes for periods, militant factions were involved in attacks and destabilizing activities there when support was reduced, highlighting ongoing tensions over use of Kuwaiti territory for operations.![]()
1x quoten is genoeg hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die kijken Amerikaanse televisie en zien dat dit normaalste zaak van de wereld is bij conservatieven.
[..]
Maar kom maar even met voorbeelden waar een Amerikaans kind daadwerkelijk schiet, of nee nog beter, waar een Amerikaans kind daadwerkelijk een vijand dood schiet.![]()
![]()
Ja, vergelijken met Rusland en China is Isral best redelijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef Bensel het volgende:
mensen die denken dat de reactie van israel hard is, denken jullie dat gaza nog zou bestaan als je zou doen wat hamas gedaan heeft in rusland of china?
Als je de lat heel laag wil leggen...![]()
LWat een zooitje joh.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jep, af en toe sta ik me af te vragen hoe Libanon er nu zou uitzien als ze de Palestijnen niet hadden toegelaten
ClaudeAI:
So in summary, a combination of Syrian hostility, geographic proximity, existing communities in Lebanon, its weaker state structure, and economic pull factors encouraged most Palestinians expelled from Jordan to seek refuge in Lebanon rather than Syria."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat klopt niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, je maakt een relevante discussie dood, door doodnormale argumenten te bestempelen als 'echt niet', terwijl je al twee dagen schuimend loop te verkondigen dat ze daar allemaal dood moeten, ook als het geen Hamas is. Dus ja, haatbaard.
Ik heb aangegeven dat de Gazastrook mag worden uitgerookt om de Palestijnse terroristen op te rollen. Dat is iets totaal anders dan zeggen dat iedereen daar gewoon maar dood zou moeten. In plaats van mijn woorden dus op deze rare manier zo te verdraaien, zou ik eens in de spiegel kijken. Je staat zelf met allerlei Palestijnse sympathien aan de verkeerde kant, niet ik. Aan jouw zijde zijn veel rechtvaardigingen voor terrorisme terug te vinden en zelfs verheerlijking hiervan, niet aan die van mij.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Huren we die toch in?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, dat is meer iets voor Hamas.![]()
![]()
jawel, ook aan 'jouw kant'quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet.
Ik heb aangegeven dat de Gazastrook mag worden uitgerookt om de Palestijnse terroristen op te rollen. Dat is iets totaal anders dan zeggen dat iedereen daar gewoon maar dood zou moeten. In plaats van mijn woorden dus op deze rare manier zo te verdraaien, zou ik eens in de spiegel kijken. Je staat zelf met allerlei Palestijnse sympathien aan de verkeerde kant, niet ik. Aan jouw zijde zijn veel rechtvaardigingen voor terrorisme terug te vinden en zelfs verheerlijking hiervan, niet aan die van mij.![]()
Nietwaar, vervolgens loop je met bijna elke post een verkapt argument te maken van 'zie je wel, gewoon allemaal neermaaien'. Je bent er al inmiddels door meerdere mensen op aangesproken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet.
Ik heb aangegeven dat de Gazastrook mag worden uitgerookt om de Palestijnse terroristen op te rollen. Dat is iets totaal anders dan zeggen dat iedereen daar gewoon maar dood zou moeten. In plaats van mijn woorden dus op deze rare manier zo te verdraaien, zou ik eens in de spiegel kijken. Je staat zelf met allerlei Palestijnse sympathien aan de verkeerde kant, niet ik. Aan jouw zijde zijn veel rechtvaardigingen voor terrorisme terug te vinden en zelfs verheerlijking hiervan, niet aan die van mij.
En wat is mijn zijde eigenlijk, Howard?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Doelpalen verzetten je had het over een geweer aan kinderen geven en nu moeten ze er opeens een vijand mee doodschieten..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:40 schreef PS. het volgende:
[..]
1x quoten is genoeg hoor.
Maar kom maar even met voorbeelden waar een Amerikaans kind daadwerkelijk schiet, of nee nog beter, waar een Amerikaans kind daadwerkelijk een vijand dood schiet.
En kinderen in de vs die schieten gast dat is algemeen bekend ze hebben zelf speciale roze meisjes wapens.![]()
![]()
Als je ze maar verder geen voorlichting geeft, ze moeten vooral kind kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Doelpalen verzetten je had het over een geweer aan kinderen geven en nu moeten ze er opeens een vijand mee doodschieten..
En kinderen in de vs die schieten gast dat is algemeen bekend ze hebben zelf speciale roze meisjes wapens.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Schijnt een hele ouwe video te zijn, in ieder geval niet recent.quote:Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Je moet deze mensen gewoon per direct het staatsburgerschap ontnemen en het land uitzetten. Maar dat zal helaas niet gebeuren, sommige beleidsmakers en politici hebben er zelfs moeite mee om zich hier tegen uit te spreken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Preventief ruimen dit volkOok dat heb ik niet gezegd. Nu doe je het weer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nietwaar, vervolgens loop je met bijna elke post een verkapt argument te maken van 'zie je wel, gewoon allemaal neermaaien'. Je bent er al inmiddels door meerdere mensen op aangesproken.
En wat is mijn zijde eigenlijk, Howard?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Mensen die nog steeds denken dat burgers in de Gazastrook bewust worden getarget,![]()
Wat een grap zou dat Israelisch leger zijn als ze nog geen 1000 man kunnen doden met een urenlang bombardement
Nogmaals, alle burgerdoden zijn collateral damage, Hamas kan zich gewoon overgeven i.p.v. zich als laffe honden te verstoppen tussen onschuldige mensen.
Neemt overigens niet weg dat ik het fundamenteel oneens ben met het afknijpen van eten en water, voor stroom en brandstof valt genoeg te zeggen (deze kunnen gebruikt worden om oorlog mee te voeren) maar dat geldt imo niet voor eten.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Palestijnse kinderen staan toch meer bekend om het gooien van stenen. Ze gebruiken die vuurwapens blijkbaar niet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:40 schreef PS. het volgende:
[..]
1x quoten is genoeg hoor.
Maar kom maar even met voorbeelden waar een Amerikaans kind daadwerkelijk schiet, of nee nog beter, waar een Amerikaans kind daadwerkelijk een vijand dood schiet.![]()
Inhoudelijk hoef je het niet met ze eens te zijn maar die gasten in de Iraanse top spelen cht schaak in 4D.
CU-prominent Gert Jan Segers benoemde al wat voor engelengeduld er nodig was om dit alles in gang te zetten. En daarmee doelde hij niet op de Hamas-aanval maar hun hele geopolitieke beleid.
Iran doet niets anders dan winnen op geopolitiek-militair vlak.
Dit zou een les moeten zijn voor het Westen. Er is zoveel mogelijk met zo weinig middelen. Maar dan moet onze staatsinrichting wel drastisch veranderd worden.
In een wereld met machten als China, Rusland en Iran kun je het niet permitteren om het landsbestuur te organiseren zoals wij dat hier doen.Gn Oostenrijkse schilder![]()
Wat snap je niet aan 'verkapt'?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet deze mensen gewoon per direct het staatsburgerschap ontnemen en het land uitzetten. Maar dat zal helaas niet gebeuren, sommige beleidsmakers en politici hebben er zelfs moeite mee om zich hier tegen uit te spreken.
[..]
Ook dat heb ik niet gezegd. Nu doe je het weer.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Nou ja, als je kijkt naar nederland dan krijgen de slachtoffers een mooi eergebaar en gebeurt er verder geen fuck, want bang voor escalatie. Weet niet of dat een hoge lat isquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, vergelijken met Rusland en China is Isral best redelijk.
Als je de lat heel laag wil leggen...For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Ik blijf erbij, hier zou een neutrale macht tussen moeten komen.
Hamas met wortel en tak uitroeien, dat blijft nodig, maar daarnaast rust voor beide partijen.
Geen kolonisatie meer, een toekomst voor Palestina, maar met een no tolerance beleid voor terrorisme.
Scholing, werkgelegenheid, opbouw. Geen oneerlijk water beleid of andere onzin meer die het leven onnodig moeilijk maakt.
En vooral geen kift tussen beide meer toestaan. Want zelfs als Isral het goed zou bedoelen (en dat is nu niet aan de orde door de pijn die er leeft) wordt rechtspraak e.d. als agressie gezien.
Wraak brengt enkel meer bloed. En beide partijen zitten vast in het wraak gedoe.
Dat maakt tot elkaar komen vrijwel onmogelijk. Er zal eerst rust moeten zijn. Mensen moeten een leven op kunnen bouwen en veilig zijn.
Nogmaals Hamas moet weg om dat mogelijk te maken. En aan de andere kant moet er een mogelijke toekomst voor de normale Palestijn zijn.
Dat begint bij het uitroeien van Hamas in combinatie met zorgen dat mensen in Gaza niet van grove ellende afhankelijk zijn van Hamas voor water, voedsel, medicatie en andere van dat soort basis behoeftes.
1 van de problemen is dat er geen zicht op een toekomst is, geen uitweg uit de ellende. Dat maakt mensen vatbaar voor extremisme.
Er is niet voldoende redelijkheid, er is geen rust. Er is een neutrale macht nodig die tussen de twee partijen gaat staan en die geen agressie tolereert.![]()
oh okequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef Lothiriel het volgende:
Nogmaals, alle burgerdoden zijn collateral damage![]()
Waar je mee zit is dat je inwoners aan beide kanten hebt waarvan een groot deel graag met elkaar zou willen samenleven. Ergens in de jaren ‘90 hadden we hierin het meest optimistische punt waarop de boog het slapst stond en toenadering hoog was.
Dan zit daar een Isralische staat boven met een duidelijke geloofssignatuur. Daaronder delen van de bevolking die dagelijks bij de klaagmuur staan en hopen op vernietiging van de rotskoepel, zodat ze de tempel kunnen herbouwen.
Maar het heeft ook een democratische signatuur. En nu met het veranderen van wetten staat Netanyahu met regering bijna alleen boven die wet. En met hetgeen erin de tijd heeft plaatsgevonden qua apartheid en langzame verschuiving van grenzen ben ik niet bijzonder pro-Isralische regering.
Hij beloofde ‘veiligheid’ maar schiet daarin flink tekort, als in dat onder zijn oog dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Dit zou juist het enige punt zijn waarop hij nog scoorde.
Dan heb je Hamas, welke strijd voert names de bevolking en dit beter niet kan doen. Ik zou het snappen als ze bulldozers zouden opblazen die palestijnse huizen platwaltsen of anderzijds verzet bieden tegen grensverschuiving. Maar met bevolkingsgroepen en het spervuur op festivalgangers hebben die hun kaarten wel verspeeld. En dat heeft Netanyahu ook.
Maar dit heeft niet als resultaat dat ik partij voor de Isralische of Palestijnse bevolking wil kiezen in een oorlog die zo ongelukkig gelaagd is met diepe wortels in de onevenredige heethoofdige emotie rondom religie en een stuk explosieve historisch / religieuze grond.![]()
er is geen toekomst voor palestina als er niet n support is voor een twee staten oplossingquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Hamas met wortel en tak uitroeien, dat blijft nodig, maar daarnaast rust voor beide partijen.
Geen kolonisatie meer, een toekomst voor Palestina, maar met een no tolerance beleid voor terrorisme.
Scholing, werkgelegenheid, opbouw. Geen oneerlijk water beleid of andere onzin meer die het leven onnodig moeilijk maakt.
En vooral geen kift tussen beide meer toestaan. Want zelfs als Isral het goed zou bedoelen (en dat is nu niet aan de orde door de pijn die er leeft) wordt rechtspraak e.d. als agressie gezien.
Wraak brengt enkel meer bloed. En beide partijen zitten vast in het wraak gedoe.
Dat maakt tot elkaar komen vrijwel onmogelijk. Er zal eerst rust moeten zijn. Mensen moeten een leven op kunnen bouwen en veilig zijn.
Nogmaals Hamas moet weg om dat mogelijk te maken. En aan de andere kant moet er een mogelijke toekomst voor de normale Palestijn zijn.
Dat begint bij het uitroeien van Hamas in combinatie met zorgen dat mensen in Gaza niet van grove ellende afhankelijk zijn van Hamas voor water, voedsel, medicatie en andere van dat soort basis behoeftes.
1 van de problemen is dat er geen zicht op een toekomst is, geen uitweg uit de ellende. Dat maakt mensen vatbaar voor extremisme.
Er is niet voldoende redelijkheid, er is geen rust. Er is een neutrale macht nodig die tussen de twee partijen gaat staan en die geen agressie tolereert.
hamas bemoeilijkt dat, evenals het politieke klimaat in isral en tal van andere redenen die er zijn te bedenken
maar dat is de enige uitweg, het gelul over 'we supporten die oplossing in de toekomst' is gewoon niks waard![]()
Het feit dat er weinig burgerdoden vallen in een dichtbevolkt gebied bij continue aanvallen bewijst op zichzelf dat burgers geen doelwit zijn van deze bombardementen.quote:
Daarnaast zitten Hamasleden ook vervat in die al die doden.
Ik zal het je nog eens in je oren proberen knopen want je blijkt nog even weinigzeggend als gisterenavond: burgers die omkomen bij een oorlog is geen oorlogsmisdaad zolang ze niet bewust getarget worden en per ongeluk omkomen.
Weet je wie wel bewust burgers target? Jouw vrienden van Hamas met hun 5000 raketten alsook hun moordpartijen op onschuldige burgersPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Issue met dat laatste is dat die partij ook gewoon gezien gaat worden als een vijand door de palestijnen. Het probleem dat palestijnen hebben is ideologisch/religieus van aard: Israel moet en zal kapot, en alle joden dood. De eerste stap om het op te lossen is om dit eerst daadwerkelijk te erkennen. Ze zeggen het zelf, keer op keer, maar omdat we zo ideologisch diametraal er tegenover staan, willen we het maar niet geloven dat er zo gedacht wordt door deze mensen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Er is niet voldoende redelijkheid, er is geen rust. Er is een neutrale macht nodig die tussen de twee partijen gaat staan en die geen agressie tolereert.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
waarom zijn burgerdoden door geweld in israel voor jou zoveel meer waard dan burgerdoden in de gazastrook?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:55 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het feit dat er weinig burgerdoden vallen in een dichtbevolkt gebied bij continue aanvallen bewijst op zichzelf dat burgers geen doelwit zijn van deze bombardementen.
Daarnaast zitten Hamasleden ook vervat in die al die doden.
Ik zal het je nog eens in je oren proberen knopen want je blijkt nog even weinigzeggend als gisterenavond: burgers die omkomen bij een oorlog is geen oorlogsmisdaad zolang ze niet bewust getarget worden en per ongeluk omkomen.
Weet je wie wel bewust burgers target? Jouw vrienden van Hamas met hun 5000 raketten alsook hun moordpartijen op onschuldige burgers![]()
Gezien de groeiende 5e colonne van immigranten gaat dat besef er niet op beteren, zij delen namelijk die mening (zie o.a. feesten naar aanleiding van de moordpartijen door Hamas). Handig gesteund door achterlijke studenten en zelfs universiteiten (zie Stanford bvb).quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:57 schreef Bensel het volgende:
[..]
Issue met dat laatste is dat die partij ook gewoon gezien gaat worden als een vijand door de palestijnen. Het probleem dat palestijnen hebben is ideologisch/religieus van aard: Israel moet en zal kapot, en alle joden dood. De eerste stap om het op te lossen is om dit eerst daadwerkelijk te erkennen. Ze zeggen het zelf, keer op keer, maar omdat we zo ideologisch diametraal er tegenover staan, willen we het maar niet geloven dat er zo gedacht wordt door deze mensen.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Ik zou het hiermee eens zijn als 'Isral' vervangen zou worden door 'Netanyahu' oid. Nu zet je een heel land weg.quote:Iran kan dit omdat het nietsontziend is. Het geeft niks om de eigen burgers, die veelal het moeten doen met voedseltekort en waterschaarste. Dan kun je dat permitteren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef Alexandrian het volgende:
Inhoudelijk hoef je het niet met ze eens te zijn maar die gasten in de Iraanse top spelen cht schaak in 4D.
CU-prominent Gert Jan Segers benoemde al wat voor engelengeduld er nodig was om dit alles in gang te zetten. En daarmee doelde hij niet op de Hamas-aanval maar hun hele geopolitieke beleid.
Dit zou een les moeten zijn voor het Westen. Er is zoveel mogelijk met zo weinig middelen. Maar dan moet onze staatsinrichting wel drastisch veranderd worden.
In een wereld met machten als China, Rusland en Iran kun je het niet permitteren om het landsbestuur te organiseren zoals wij dat hier doen.Incelfrikandel![]()
De burgerdoden op zichzelf zijn niets extra waard, dat lijkt me duidelijkquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom zijn burgerdoden door geweld in israel voor jou zoveel meer waard dan burgerdoden in de gazastrook?
De manier waarop ze tot stand komen is gewoon helemaal verschillend
Iemand die omkomt bij een bombardement op een gebouw gebruikt door Hamas =/= iemand die de keel wordt overgesneden door een Hamasradicaal
Ik zal dan ook van mening veranderen mocht Israel ineens burgers rechtstreeks targetten (dus geen militaire doelwitten) maar daar is nu nog geen bewijs van. Nogmaals, burgers die omkomen omdat Hamas zich ertussen verstopt zijn geen 'getargette burgers' maar volledig op het conto van Hamas
Aanvulling: dat betekent overigens niet dat deze mensen dat verdienen of dat dit niet tragisch is. Het een is gewoon niet gelijk aan het ander; collateral damage =/= bewust mensen afmakenPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De burgerdoden op zichzelf zijn niets extra waard, dat lijkt me duidelijk
De manier waarop ze tot stand komen is gewoon helemaal verschillend
Iemand die omkomt bij een bombardement op een gebouw gebruikt door Hamas =/= iemand die de keel wordt overgesneden door een Hamasradicaal
Ik zal dan ook van mening veranderen mocht Israel ineens burgers rechtstreeks targetten (dus geen militaire doelwitten) maar daar is nu nog geen bewijs van. Nogmaals, burgers die omkomen omdat Hamas zich ertussen verstopt zijn geen 'getargette burgers' maar volledig op het conto van Hamas
leuke film om te kijken![]()
![]()
Segers had in zijn tijd als partijleider wel wat meer mogen doen voor een tweestatenoplossing.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef Alexandrian het volgende:
In een wereld met machten als China, Rusland en Iran kun je het niet permitteren om het landsbestuur te organiseren zoals wij dat hier doen.![]()
Daar gaat niemand zich vrijwillig voor op geven. Iedereen kijkt wel uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik blijf erbij, hier zou een neutrale macht tussen moeten komen.<signature here>.![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Segers had in zijn tijd als partijleider wel wat meer mogen doen voor een tweestatenoplossing.
ja hoor![]()
Playboy heeft Mia Khalifa gedumpt over haar opmerkingen over de slachting die Hamas heeft aangericht.
https://www.timesofisrael(...)support-for-attacks/ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Oh, absoluut mee eens maar verwacht je dat ook daadwerkelijk van de filosemitische CU?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Segers had in zijn tijd als partijleider wel wat meer mogen doen voor een tweestatenoplossing.Gn Oostenrijkse schilder![]()
Wat een tok. Lijken net zionisten die Palestijnse deuren markeren en dichtlassen zodat ze ingenomen kunnen worden of zodat de Palestijnse eigenaar niet binnenkomt.quote:![]()
Voor wie is een mensenleven meer waard, denk je? Hamas of Israel?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom zijn burgerdoden door geweld in israel voor jou zoveel meer waard dan burgerdoden in de gazastrook?![]()
Rinus?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:07 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Voor wie is een mensenleven meer waard, denk je? Hamas of Israel?![]()
![]()
Dit soort troep mag wel buiten dit topic blijven, net zoals dat er gister iemand poste over n van de Kardashians.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:06 schreef nixxx het volgende:
Playboy heeft Mia Khalifa gedumpt over haar opmerkingen over de slachting die Hamas heeft aangericht.
https://www.timesofisrael(...)support-for-attacks/
Dat heeft totaal geen waarde aan het probleem dat gaande is.
Nietszeggende mensen.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ze gebruiken slingshots, en daar wil je niet door geraakt worden op je knar want dan gaat gewoon het licht uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Palestijnse kinderen staan toch meer bekend om het gooien van stenen. Ze gebruiken die vuurwapens blijkbaar niet?Radical islam is the snake in the grass.
Maar, ga je dan ook, om hem weer weg te krijgen, naar z'n andere woning. Schiet daar wat kinderen dood, kidnapt z'n oma en onthoofd wat mensen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wil hebben.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ik vind het wel interessant, een pornoster die zou gestenigd worden door islamitisch radicalen neemt het op voor Hamasquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit soort troep mag wel buiten dit topic blijven, net zoals dat er gister iemand poste over n van de Kardashians.
Nietszeggende mensen.![]()
Zij stond niet op de voorste rij toen het verstand werd uitgedeeldPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Ik bedacht dat er eigenlijk best wel raakvlakken te vinden zijn tussen Zuid-Afrika en Isral.
Met groot verschil dat de ZA-inheemse bevolking koos voor de weg van vrede, wijsheid en geweldloos verzet, terwijl de Palestijnen kiezen voor moordcultus en geweld. Zie het verschil in resultaat.![]()
Rabin was een van de weinig Isralirs die inzag dat Isral geen toekomst heeft zonder vrede en verzoening met de Palestijnen. Het twee staten model is dood door alle geografische aanpassingen nadien. De eenige oplossing is een enkele staat waarin iedereen dezelfde rechten en plichten krijgt. Maar dit zien en hoop extremisten aan beide zijdes niet zitten. Maar dat is vooralsnog een kleiner probleem dan wat er nu is. Mensen met perspectief gooien dat niet weg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:53 schreef Beathoven het volgende:
Waar je mee zit is dat je inwoners aan beide kanten hebt waarvan een groot deel graag met elkaar zou willen samenleven. Ergens in de jaren ‘90 hadden we hierin het meest optimistische punt waarop de boog het slapst stond en toenadering hoog was.
Dan zit daar een Isralische staat boven met een duidelijke geloofssignatuur. Daaronder delen van de bevolking die dagelijks bij de klaagmuur staan en hopen op vernietiging van de rotskoepel, zodat ze de tempel kunnen herbouwen.
Maar het heeft ook een democratische signatuur. En nu met het veranderen van wetten staat Netanyahu met regering bijna alleen boven die wet. En met hetgeen erin de tijd heeft plaatsgevonden qua apartheid en langzame verschuiving van grenzen ben ik niet bijzonder pro-Isralische regering.
Hij beloofde ‘veiligheid’ maar schiet daarin flink tekort, als in dat onder zijn oog dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Dit zou juist het enige punt zijn waarop hij nog scoorde.
Dan heb je Hamas, welke strijd voert names de bevolking en dit beter niet kan doen. Ik zou het snappen als ze bulldozers zouden opblazen die palestijnse huizen platwaltsen of anderzijds verzet bieden tegen grensverschuiving. Maar met bevolkingsgroepen en het spervuur op festivalgangers hebben die hun kaarten wel verspeeld. En dat heeft Netanyahu ook.
Maar dit heeft niet als resultaat dat ik partij voor de Isralische of Palestijnse bevolking wil kiezen in een oorlog die zo ongelukkig gelaagd is met diepe wortels in de onevenredige heethoofdige emotie rondom religie en een stuk explosieve historisch / religieuze grond.![]()
Je vergist je als je werkelijk denkt dat dit 'religieus' is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:57 schreef Bensel het volgende:
[..]
Issue met dat laatste is dat die partij ook gewoon gezien gaat worden als een vijand door de palestijnen. Het probleem dat palestijnen hebben is ideologisch/religieus van aard: Israel moet en zal kapot, en alle joden dood. De eerste stap om het op te lossen is om dit eerst daadwerkelijk te erkennen. Ze zeggen het zelf, keer op keer, maar omdat we zo ideologisch diametraal er tegenover staan, willen we het maar niet geloven dat er zo gedacht wordt door deze mensen.
Religie is enkel waar men naar toe keert vanuit wanhoop.
Het echte probleem is land dat gestolen wordt, toekomstvisie die er niet is, water dat niet eerlijk verdeeld wordt, voedsel dat men niet krijgt, medicijnen en medische hulp die niet toegankelijk zijn.
Mensen zijn overal hetzelfde. Sommigen zijn slecht, dat klopt. Maar verreweg de meesten willen gewoon normaal kunnen leven.
En dat is niet aan de orde in Gaza. Er is geen toekomst, er is geen sprake van een leven op kunnen bouwen. Er is enkel overleven. En nog erger, om te kunnen overleven is men afhankelijk van een afschuwelijke partij, Hamas dus.
Haal die afhankelijkheid weg. Zorg dat water (wat niet vanzelfsprekend is in die regio) eerlijk verdeeld wordt, geef mensen toegang tot medische hulp, zorg dat mensen hun toekomst zelf kunnen verbeteren.
Roei Hamas uit, maar zorg ook voor een goed alternatief.
Wat mij betreft sterft elk Hamas kopstuk een gruwelijke dood, die maakt dat men wel twee keer nadenkt voordat ze zich erbij aansluiten. Maar, en dit is belangrijk, zorg dat mensen zich niet tot Hamas moeten wenden om bv te zorgen dat hun vader de medische hulp krijgt die hij nodig heeft, om water en voedsel te hebben.
Steun normaal kunnen leven en opbouw. Dan kan je Hamas zonder mededogen uitroeien.![]()
Denk dat je weer de schoolboeken in moet duiken. Geweldloos was het zeker niet in ZA.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:10 schreef Alov het volgende:
Ik bedacht dat er eigenlijk best wel raakvlakken te vinden zijn tussen Zuid-Afrika en Isral.
Met groot verschil dat de inheemse bevolking koos voor de weg van vrede, wijsheid en geweldloos verzet, terwijl de Palestijnen kiezen voor moordcultus en geweld. Zie het verschil in resultaat.
En een belangrijk verschil is dat de Afrikanen (inheemse bevolking)daar steun kregen van het buitenland.![]()
Dat doen ze ook inderdaad en niemand wil geraakt worden door een steen. Levensgevaarlijkquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze gebruiken slingshots, en daar wil je niet door geraakt worden op je knar want dan gaat gewoon het licht uit.
Alleen de claim was dat Palestijnse kinderen vuurwapens krijgen![]()
"She took a pounding because of her comments" las ik ergens. Whehe.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:10 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant, een pornoster die zou gestenigd worden door islamitisch radicalen neemt het op voor Hamas![]()
Zij stond niet op de voorste rij toen het verstand werd uitgedeeld![]()
Een beetje luchtigheid tussendoor kan toch ook geen kwaad?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit soort troep mag wel buiten dit topic blijven, net zoals dat er gister iemand poste over n van de Kardashians.
Nietszeggende mensen.
Vind het wel relevant in die zin dat een publiek persoon, die zich voor deze aanslag van hamas had uitgesproken, daar de gevolgen van moet dragen. Dat is al meer consequenties dan de hamas supporters die in Rotterdam rondliepen.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Dat klopt niet hoor. Er werden zware strafmaatregelen ingevoerd in Zuid-Afrika om alle opstanden de kop in te kunnen drukken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:10 schreef Alov het volgende:
Met groot verschil dat de ZA-inheemse bevolking koos voor de weg van vrede, wijsheid en geweldloos verzet, terwijl de Palestijnen kiezen voor moordcultus en geweld. Zie het verschil in resultaat.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Niet? Juist wel. Er zijn genoeg spanningen tussen arabieren en joden. Al jaren.quote:
[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2023 13:18:59 ]OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
![]()
Hoe weet je in deze tijd eigenlijk dat dit geluid echt bij dit filmpje hoort?
( ik bedoel dat iemand anders er dit niet onder heeft gezet?)![]()
Dat pad zijn ze in ZA nu ook wel een beetje kwijtgeraakt hoor..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:10 schreef Alov het volgende:
Met groot verschil dat de ZA-inheemse bevolking koos voor de weg van vrede, wijsheid en geweldloos verzet, terwijl de Palestijnen kiezen voor moordcultus en geweld. Zie het verschil in resultaat.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
In tegenstelling tot de miljardensteun aan de Palestijnen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat je weer de schoolboeken in moet duiken. Geweldloos was het zeker niet in ZA.
En een belangrijk verschil is dat de Afrikanen (inheemse bevolking)daar steun kregen van het buitenland.
En dit is precies waarom er zo gehamerd wordt op het beeld van Isral als "Apartheidsstaat" om die steun nog verder op te krikken. Er is grootschalige ongelijkheid, maar dit stempeltje verdient het ook weer niet.![]()
Net ff gegoogled, lijkt er op dat het gewelddadig verzet wat er even was vergeleken mild was en dat het niet aansloeg bij de bevolking. En ze kregen pas succes toen ze Mandela gingen volgenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat je weer de schoolboeken in moet duiken. Geweldloos was het zeker niet in ZA.
En een belangrijk verschil is dat de Afrikanen (inheemse bevolking)daar steun kregen van het buitenland.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dan zit je, net als indertijd in Libanon, gewoon tussen twee vuren in. Of een recenter voorbeeld wat ook niet echt succesvol was, de blauwhelmen op de Balkan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar gaat niemand zich vrijwillig voor op geven. Iedereen kijkt wel uit.Radical islam is the snake in the grass.
Die steun vanuit het buitenland gaat er nu nooit meer komen op vergelijkbare schaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten tijde van de aanval zat Hamas leiding in Qatar, Iran zegt Hamas niet gesteund te hebben, welke Nazi zat ook in Qatar?Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/![]()
De mensenrechtenorganisaties in binnen en buiten Isral willen vast wat van dat geld opstrijken toch? Of denk je dat er zelf moeten naar zou kunnen zitten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de miljardensteun aan de Palestijnen?
En dit is precies waarom er zo gehamerd wordt op het beeld van Isral als "Apartheidsstaat" om die steun nog verder op te krikken. Er is grootschalige ongelijkheid, maar dit stempeltje verdient het ook weer niet.![]()
Mandela 2.0 that was. De versie die niet meer aandrong op gewapend verzet en niet meer de leider was van de militante tak van het ANC.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:18 schreef Alov het volgende:
[..]
Net ff gegoogled, lijkt er op dat het gewelddadig verzet wat er even was vergeleken mild was en dat het niet aansloeg bij de bevolking. En ze kregen pas succes toen ze Mandela gingen volgen![]()
Arabische Israelis hebben stemrecht, mogen studeren net als alle anderen dus hoezo apartheid?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tweede nakba
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Geef je nu Helmut Marko de schuld?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ten tijde van de aanval zat Hamas leiding in Qatar, Iran zegt Hamas niet gesteund te hebben, welke Nazi zat ook in Qatar?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Zeker weten wel. Pal achter de Palestijnen. Steeds meer jongeren worden zich daar gelukkig bewust van. Dat hele riedeltje en framing van Palestijnen verliest zienderoog terrein. De sauzen raken op een de kern van het conflict komt steeds beter naar voren. Het is kolonialisme met een brutale expansie drift die geen rekening houdt met welke mensenrechten dan ook.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:21 schreef Alov het volgende:
[..]
Die steun vanuit het buitenland gaat er nu nooit meer komen op vergelijkbare schaal natuurlijk.![]()
Dat mag hier. Moet je eens het omgekeerde doen.. heb je een ban aan je kont en met wat geluk de politie aan je voordeur.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij jubelt het toe dat burgers worden beschoten?![]()
Je bent wel heel dom als je dit geloofd. Het is namelijk niet eens goed gedaan. Luister goed. Ze spreken geen Engels.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[ twitter ]
( ik bedoel dat iemand anders er dit niet onder heeft gezet?)![]()
Collectieve straffenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat is idd een groot probleem.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zit je, net als indertijd in Libanon, gewoon tussen twee vuren in. Of een recenter voorbeeld wat ook niet echt succesvol was, de blauwhelmen op de Balkan.
Maar dit werkt ook niet.
Ook ik begrijp wel dat geen van beide partijen het gaat accepteren als er een neutrale macht tussen komt.
Toch blijft het vrijwel het enige idee dat dit conflict op kan lossen.
Niet leuk of populair, maar wel wat nodig is.![]()
De Palestijnen krijgen geen steun denk je?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
En een belangrijk verschil is dat de Afrikanen (inheemse bevolking)daar steun kregen van het buitenland.Radical islam is the snake in the grass.
https://www.at5.nl/artike(...)niet-bij-stilgestaan
Mensen komen erachter dat Amsterdam heel veel Joodse historie heeft.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat zei je al een keer. Maar toen kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dit is precies waarom er zo gehamerd wordt op het beeld van Isral als "Apartheidsstaat" om die steun nog verder op te krikken. Er is grootschalige ongelijkheid, maar dit stempeltje verdient het ook weer niet.
Hoe noem jij de situatie in Hebron?![]()
Staan aardig wat tanks klaar op stream 1Is dat Ashkelon?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja, dat geloof ik meteen dat je dan dom bent, maar er zijn best veel mensen die dat wel geloven hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent wel heel dom als je dit geloofd. Het is namelijk niet eens goed gedaan. Luister goed. Ze spreken geen Engels.
Aan die comments te zien.![]()
Heb je ooit onze ministers de Isralirs horen veroordelen in dezelfde termen bij het schenden van mensenrechten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Palestijnen krijgen geen steun denk je?
150.000 onschuldige burgers zijn de afgelopen 15 jaar op brute wijze vermoord. Geen haan die er naar kraait hier.![]()
En dat maakt Hamas uit, omdat?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bij iedere video zal de reactie van Isral krachtiger worden.![]()
Sommige users hiero be like "er is geen apartheid in Isral/Palestina, alleen rechtsongelijkheid"
En mensen die onder apartheid hebben geleefd be likeIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
https://www.youtube.com/live/Zh3Q54_-NGQ?si=jO03KtdRr5cGEp3V
Deze gek is ook weer bezig te spuien hoe geweldig hij het heeft gedaan![]()
![]()
Die minister van Defensie heeft op televisie gewoon gezegd dat er niks meer binnen mag komen.quote:
Collectieve afstraffing op zich is volgens mij al een oorlogsmidaad. Nu de emotie wat begint te dalen is het tijd om de Joden toch wat tegengas te geven. Ze hebben al vele Hamasstrijders geneutraliseerd.![]()
weet je wat het verschil is .. los van de volksvertegenwoording aan beide zijden, in een normale situatie (zoals voor afgelopen zaterdag), worden Isralischer niet opgevoed om Palestijnen te haten. Ze leven over het algemeen niet met een constante haat tegen de Palestijnen (dat er sinds zaterdag een gevoel van wrok is, is denk ik begrijpelijk). Ze leven hun leven. Wonen, werken, gaan uit, etc.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet? Juist wel. Er zijn genoeg spanningen tussen arabieren en joden. Al jaren.
Het grootste gedeelte van de Palestijnse bevolking, en zeker in Gaza, haat de Isralieten, en dan vooral de Joodse bevolking. Ze moeten allemaal dood, zij, ook de doorsnee Isralische inwoner, zijn de vijand.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Hoop grootspraak. Hooguit een proxy via Libanonquote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat is de pest met social media, dit kan zomaar een voiceover zijn oid. Wat ik wel weet is dat dit soort uitingen in Australie bij de wet verboden zijn en deze lui zich dus allemaal schuldig maken aan een strafbaar feit. Dat daar dan weer niet tegen opgetreden word, kan erop duiden dat de video fake is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[ twitter ]
( ik bedoel dat iemand anders er dit niet onder heeft gezet?)Radical islam is the snake in the grass.
Ik zelf niet, ik ben klassiek geschoold. Maar kan er ergens wel bij dat dit in je opkomt als je moeder is vermoord, je zussen zijn verkracht, je geen toegang krijgt tot zuiver drinkwater en vast voedsel en je dagelijks wordt vernederd op alle soorten manieren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Maar, ga je dan ook, om hem weer weg te krijgen, naar z'n andere woning. Schiet daar wat kinderen dood, kidnapt z'n oma en onthoofd wat mensen?
Bijzonder wetend dat er feest gevierd werd door Palestina/Hamas adepten om het afmaken van Israli’s /Joden te vieren en dat allemaal gewoon doorgang kon vinden (politie stond erbij en keek ernaar terwijl er wordt opgeroepen tot het vergassen van alle Joden). Zie Nederlandse steden, Londen, Berlijn, Australi enzovoortquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat mag hier. Moet je eens het omgekeerde doen.. heb je een ban aan je kont en met wat geluk de politie aan je voordeur.
Nu ineens huilen dat Isral terugslaat is bijna hilarisch te noemen als de situatie niet zo verschrikkelijk wasPolitical correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston![]()
Heb je een bron voor je beweringen? En dan vooral van laatste alineaquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
weet je wat het verschil is .. los van de volksvertegenwoording aan beide zijden, in een normale situatie (zoals voor afgelopen zaterdag), worden Isralischer niet opgevoed om Palestijnen te haten. Ze leven over het algemeen niet met een constante haat tegen de Palestijnen (dat er sinds zaterdag een gevoel van wrok is, is denk ik begrijpelijk). Ze leven hun leven. Wonen, werken, gaan uit, etc.
Het grootste gedeelte van de Palestijnse bevolking, en zeker in Gaza, haat de Isralieten, en dan vooral de Joodse bevolking. Ze moeten allemaal dood, zij, ook de doorsnee Isralische inwoner, zijn de vijand.![]()
Isral hoopt door met massale bombardementen de hele bevolking van Gaza naar de Sinai woestijn te verdrijven, zodat Sisi met de Palestijnse bevolking zit, vervolgens zouden ze met bulldozers het hele gebied glad willen strijken, en dit eindelijk gebruiken als verboden gebied voor iedereen.
Ik denk dat Isral dit als droomscenario ziet, Egypte moet dit niet laten gebeuren, want de zuidelijke Sinai is van levensbelang voor Egypte wegens het toerisme, je krijgt met een volksverhuizing ook terroristische cellen mee, en dat kan de stabiliteit van het Egyptische toerisme bedreigen (dus ook de welvaart van het land).![]()
Ik heb geen steun gezien op een schaal ook maar enigzins vergelijkbaar met de anti-apartheidsbeweging toen. Lijkt me niet dat dat in de toekomst anders gaat worden, zeker niet met dit soort acties.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Palestijnen krijgen geen steun denk je?![]()
Mogelijk niet, maar Rusland of China zijn dan ook geen nastrevenswaardige landen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef Bensel het volgende:
mensen die denken dat de reactie van israel hard is, denken jullie dat gaza nog zou bestaan als je zou doen wat hamas gedaan heeft in rusland of china?Tails tell tales![]()
Hmm, dat zie je denk ik toch echt verkeerd. Ik heb het idee dat de algemene mening is dat er een oplossing moet komen voor dit conflict in de lijn van de Oslo-akkoorden. Niet een pro-Palestina of pro-Isral mening, maar de realisatie dat beide partijen op dit moment echt verkeerd bezig zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zeker weten wel. Pal achter de Palestijnen. Steeds meer jongeren worden zich daar gelukkig bewust van. Dat hele riedeltje en framing van Palestijnen verliest zienderoog terrein. De sauzen raken op een de kern van het conflict komt steeds beter naar voren. Het is kolonialisme met een brutale expansie drift die geen rekening houdt met welke mensenrechten dan ook.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Wat een onzin. Zo ongeveer elk land in Europa steunt Palestijnse gebieden financieel. Om zo het maatschappelijke middenveld enigsinds te stimuleren. Rutte heeft ook gezegd dat deze financiele hulp niet stopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je ooit onze ministers de Isralirs horen veroordelen in dezelfde termen bij het schenden van mensenrechten?
150.000 onschuldige burgers zijn de afgelopen 15 jaar op brute wijze vermoord. Geen haan die er naar kraait hier.![]()
Ik denk dat de publieke opinie ook een rol zal gaan spelen. Als ze vrolijk kinderen gaan onthoofden en dat X opslingeren, dan zal dat niet echt in hun voordeel gaan werken h. Dus op dat punt verwacht ik dat het Hamas wel uitmaakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat maakt Hamas uit, omdat?![]()
Precies wat Hamas wil.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bij iedere video zal de reactie van Isral krachtiger worden.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat is een drogreden. Het is niet omdat zij onder Zuid-Afrikaanse apartheid hebben geleefd, dat hun attente voor andere vormen van apartheid perse goed staat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
Sommige users hiero be like "er is geen apartheid in Isral/Palestina, alleen rechtsongelijkheid"
En mensen die onder apartheid hebben geleefd be like
[ twitter ]
Kan ook zijn dat zij overgevoelig zijn voor elk stukje ongelijkheid.![]()
Jaren hebben de Isralisch Hamas gekoesterd om de Palestijnen te ondermijnenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat zijn best pittige uitsprakenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
![]()
Wat enig dat wij de vlag van Isral ophangen in het Binnenhof terwijl het land bingo speelt met de Geneefse Conventies.![]()
Kom op he. Luister gewoon.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is de pest met social media, dit kan zomaar een voiceover zijn oid. Wat ik wel weet is dat dit soort uitingen in Australie bij de wet verboden zijn en deze lui zich dus allemaal schuldig maken aan een strafbaar feit. Dat daar dan weer niet tegen opgetreden word, kan erop duiden dat de video fake is.
Overduidelijk voice over.![]()
Bron voor de 150.000?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je ooit onze ministers de Isralirs horen veroordelen in dezelfde termen bij het schenden van mensenrechten?
Echt, en dan doen alsof ze het niet wisten hequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)niet-bij-stilgestaan
Mensen komen erachter dat Amsterdam heel veel Joodse historie heeft.
eindpunt bij een synagoge en het Joods Museum ... stelletje ..In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Dat is niet heel gek, IDF en Hamas werken elkaar gewoon in de kaart.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:36 schreef Slayage het volgende:
Jaren hebben de Isralisch Hamas gekoesterd om de Palestijnen te ondermijnen [ twitter ]"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ben je het er ook mee eens dat dat soort mensen die dat wel doen, moreel gezien als afval beschouwd kunnen worden die geen enkel medeleven of steun verdienen? (dan ignore ik even dat van dat moeder vermoord etc. want dat doen Israelirs in de regel niet, dat is meer de specialiteit van het Palestijnse volk)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zelf niet, ik ben klassiek geschoold. Maar kan er ergens wel bij dat dit in je opkomt als je moeder is vermoord, je zussen zijn verkracht, je geen toegang krijgt tot zuiver drinkwater en vast voedsel en je dagelijks wordt vernederd op alle soorten manieren.![]()
Je denkt dat Hamas afhankelijk is van internationale publieke opinie? ze staan al op de terreurlijst bij landen die er op internationaal gebied toe doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat de publieke opinie ook een rol zal gaan spelen. Als ze vrolijk kinderen gaan onthoofden en dat X opslingeren, dan zal dat niet echt in hun voordeel gaan werken h. Dus op dat punt verwacht ik dat het Hamas wel uitmaakt.
Dus boeien.![]()
Die kunnen het waarschijnlijk niet verkroppen dat ze al die jaren aan de verkeerde kant hebben gestaan. Zijn van die lui die niet willen of kunnen toegeven dat ze fout zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
En mensen die onder apartheid hebben geleefd be like
[ twitter ]
En zij zijn het die deze onmenselijke en extreem bizarre situatie in stand houden.![]()
Pardon?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
weet je wat het verschil is .. los van de volksvertegenwoording aan beide zijden, in een normale situatie (zoals voor afgelopen zaterdag), worden Isralischer niet opgevoed om Palestijnen te haten. Ze leven over het algemeen niet met een constante haat tegen de Palestijnen (dat er sinds zaterdag een gevoel van wrok is, is denk ik begrijpelijk). Ze leven hun leven. Wonen, werken, gaan uit, etc.
Het grootste gedeelte van de Palestijnse bevolking, en zeker in Gaza, haat de Isralieten, en dan vooral de Joodse bevolking. Ze moeten allemaal dood, zij, ook de doorsnee Isralische inwoner, zijn de vijand.
Ik heb een aantal joodse mensen in mijn kring. En zelfs hier ipv in Isral speelt wrok en haat een rol.
Aan de andere kant ook hoor, misschien zelfs erger, dat is waar.
Maar het idee dat er in Isral geen nare wrok is naar de Palestijnen toe is ronduit onwaar. Kijk alleen maar naar waar voor gestemd is.![]()
Bombarderen op Egyptisch grondgebied lijkt mij ook een oorlogsmisdaad van Isral.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:36 schreef Ali_boo het volgende:
Dat zijn best pittige uitspraken
[ twitter ]![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Z’n dikke duim. En oja, stond vast ook op facebook.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je een bron voor je beweringen? En dan vooral van laatste alineaProtge moi de mes dsirs.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: