abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210901054
9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."

Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.

Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.

Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.

De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.

Bron

SPOILER: Oudere berichtgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)-meer-naar-gaza.html

Livestreams Israel:

Gaza-Ashkelon mix stream

Timeline aanval door Hamas

SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de inval

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 10-10-2023 13:09:25 ]
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:21:12 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210901056
The Israeli Air Force says that is investigating a possible aerial incursion of Israel from the north

Guardian live blog
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:21:49 #3
1234 HiZ
Hiz
pi_210901061
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende: Israël wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten. Israël heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Israël gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen. Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken. Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacuüm worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur. Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie. :{²
Rot op. Iedereen weet dat er geen gelijke strijd is. Iedereen weet wel dat Hamas een stelletje rabiate beesten is die geen enkel probleem hebben om hun burgers als kanonnenvlees in te zetten voor hun propagandamachine.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:22:37 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:01 schreef Qarrad het volgende: [..] Het is een dictatuur, je kunt mensen die geen andere opties hebben, die publieke executies van opponenten mee hebben gemaakt en die leven in een schijtsituatie niet verwijten dat ze stemmen op wat het veiligst is. [..] Is toeval, betekent "Hartslag". Je hebt ook een Somalische naam "Haifa". Wil dat zeggen dat die ouders Zionisten zijn? Je hebt ook een Slavische naam "Alla" (waar nog weleens kindertjes mee in de problemen komen als ze door de Marokkaanse buurtgenootjes worden beschuldigd van godslastering.
Ja, maar toch sneu voor het meisje dat er nu een andere associatie aan die naam kleeft. Wat betreft dat eerste punt, daar worstel ik ook mee met betrekking tot de Rusland-Oekraïne oorlog. Aan de ene kant, ja, aan de andere kant, ontneem je mensen zo niet een stuk verantwoordelijkheid? Het is makkelijk praten vanuit het veilige Nederland, maar ik ben er toch niet 100% van overtuigd dat die mensen (russen, palestijnen , iraniers en afghanen ook) machteloos staan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:24:26 #5
401987 ludovico
pi_210901078
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 09:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Inderdaad, voor de arme 43% die hamas niet steunt..

Grappig weetje, mijn oude buurmeisje heette Hamas, ouders van Somalische afkomst. Daar ben je dan ook blij mee…
43%...
Volgens mij denkt iedereen maar dat het allemaal zo onschuldig is daar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:24:29 #6
-1 #ANONIEM
pi_210901079
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten. Israël heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Israël gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen.

Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken.

Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacuüm worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur.

Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie.

Ik veroordeel elk geweld!

:{²
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom hebben de Palestijnen zich de afgelopen decennia niet bezig gehouden met eigen nutsvoorzieningen? En kom niet met dat ze de mogelijkheden niet hebben. Als je raketten kunt maken en wapens, en voor heel veel geld wapens en munitie het land binnen laat komen heb je kennis en geld zat.

Dus Hamas laar hier gewoon zijn eigen burgers stikken. Beetje jammer dat Israël nu de schuld krijgt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 10:25:39 ]
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:27:03 #7
-1 #ANONIEM
pi_210901093
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:28:26 #8
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901099
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:09 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Waar is de 'advertentie' voor genocide dan precies? Die is in de tweet die jij hier post niet te zien.

De Palestijnse terroristen moeten nu helemaal worden opgerold en al die vele mensen die juichend in de straten stonden voor die slachtpartijen hoeft geen medelijden mee te zijn. Sterker nog, zij zijn een groot onderdeel van het probleem.

Het is juist zorgwekkend om te zien dat er nog altijd Westerlingen zijn die op naïeve wijze vallen voor het 'Palestijnse verhaal' en dus aan de verkeerde kant staan. De kant van terreur, verkrachtingen en slachtpartijen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:28:30 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210901101
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël wil de wereld doen geloven dat er zgn sprake is van een gelijke strijd. Verder van de waarheid kun je niet zitten.
Klopt, want als Hamas dezelfde middelen zou hebben als Israël, dan zou dat niet meer bestaan. De ongelijkheid bestaat alleen omdat ze minder slachtoffers kunnen maken, niet willen. Dat is best een verschil qua invalshoek.
quote:
Israël heeft alles dusdanig strategisch vastgezet en gefrustreerd dat er niets anders rest dan terreur. Israël gaat over de grenzen, wat er in en uit gaat, over de watervoorzieningen etc. Zet dat af tegen de jarenlange onderdrukking en vernedering van de Palestijnen.
Van en door... Ja, Israël heeft de boel vastgezet maar niet helemaal en laat dat nou net de ruimte zijn die Hamas exploiteert, zonder aanzien naar de eigen mensen vaak. Transporten worden misbruikt, de Gazanen betalen dubbele belasting over alles (één keer aan Israël, één keer aan Hamas) en alle oppositie krijgt een publiek nekschot.
quote:
Resultaat > kat in het nauw. We weten allemaal dat die rare sprongen maken.

Ik weet dat het meer tot de verbeelding spreekt als er doodgewone mensen worden vermoord op een feestje en dit dus meer kan rekenen op empathie. Maar rationeel: wat maakt het wezenlijk anders dan wanneer mensen vacuüm worden opgesloten, worden afgesloten van de buitenwereld, feitelijk alleen richting de zee kunnen, de electra wordt uitgeschakeld en voeding wordt tegengehouden. Het effect daarvan is vele malen groter: hier heb je nog meer de ouderen, vrouwen en kinderen mee. Dus dit is net zo goed terreur.

Ieder handelt naar de mogelijkheden en het is vaak een kwestie van semantiek en perceptie.

Ik veroordeel elk geweld!

Ik waardeer jouw bijdragen altijd enorm, trouwens. Je bent een beetje mal maar je doet ook heel goed alsof terwijl je dingen goed of anders belicht.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:28:48 #10
11675 Beathoven
pi_210901103
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:27 schreef Erasmus het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kan dit niet de afsluiting van de hele topicreeks worden?

Toedeledokie
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:30:18 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210901112
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar is de 'advertentie' voor genocide dan precies? Die is in de tweet die jij hier post niet te zien.

De Palestijnse terroristen moeten nu helemaal worden opgerold en al die vele mensen die juichend in de straten stonden voor die slachtpartijen hoeft geen medelijden mee te zijn. Sterker nog, zij zijn een groot onderdeel van het probleem.

Het is juist zorgwekkend om te zien dat er nog altijd Westerlingen zijn die op naïeve wijze vallen voor het 'Palestijnse verhaal' en dus aan de verkeerde kant staan. De kant van terreur, verkrachtingen en slachtpartijen.
Eerlijk gezegd vind ik er ook wel wat van om miljoenen mensen water, voedsel en brandstof te ontzeggen. Voedsel en water zijn basisbehoeften, meer nog dan een dak boven je hoofd. Ik begrijp collateral damage als je de vijand aan wilt pakken, maar dit gaat wel even iets verder.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:30:25 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901114
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
43%...
Volgens mij denkt iedereen maar dat het allemaal zo onschuldig is daar.
Die steun zal natuurlijk in de praktijk nog veel hoger liggen. Dan moet je echt denken aan misschien wel 80%. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de onschuldige mensen die dit allemaal niet willen, dat zij moeten leven in zo'n barbaarse cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:31:36 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210901119
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:24 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom hebben de Palestijnen zich de afgelopen decennia niet bezig gehouden met eigen nutsvoorzieningen? En kom niet met dat ze de mogelijkheden niet hebben. Als je raketten kunt maken en wapens, en voor heel veel geld wapens en munitie het land binnen laat komen heb je kennis en geld zat.

Dus Hamas laar hier gewoon zijn eigen burgers stikken. Beetje jammer dat Israël nu de schuld krijgt
Dat hebben ze wel, maar die worden steeds als eerste kapotgeschoten. En ze zijn van tevoren vernield trouwens door de Israëli's voordat de Gazastrook werd overgedragen dus ze begonnen op 0.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:31:52 #14
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210901121
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die steun zal natuurlijk in de praktijk nog veel hoger liggen. Dan moet je echt denken aan misschien wel 80%. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de onschuldige mensen die dit allemaal niet willen, dat zij moeten leven in zo'n barbaarse cultuur.
Bron hiervan?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:32:49 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd vind ik er ook wel wat van om miljoenen mensen water, voedsel en brandstof te ontzeggen. Voedsel en water zijn basisbehoeften, meer nog dan een dak boven je hoofd. Ik begrijp collateral damage als je de vijand aan wilt pakken, maar dit gaat wel even iets verder.
Dat vind ik niet. Play stupid games, win stupid prizes. Het moet klaar zijn nu. Het is niet Israël die dit doet, maar Hamas. Zij gebruiken burgers als een levend schild. Geeft Hamas zich over dan hebben alle burgers zo weer stroom, water en voedsel.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:33:29 #16
168110 zuchtje
pi_210901131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volgens mij stel ik geen rare vraag?
[..]

Je stelt wel een rare vraag.

Israel/Palestina is een probleem wat al decennia speelt, waarbij uitingen van welke kant dan ook ervoor zorgen dat de andere partij getriggerd wordt. Beide kanten zijn erg goed in slachtoffer spelen, terwijl beide kanten gewiekst zijn en best goed weten waar ze mee bezig zijn. Israël heeft zijn schurkenstreken, en Hamas heeft ze.

Hamas heeft nu wellicht zijn hand overspeelt, en in een korte tijd best veel burgerslachtoffers gemaakt. Dat legitimeert misschien wel een Israëlische vlag in sympathie met de slachtoffers.

Bij welk aantal burgerslachtoffers wordt de Palestijnse vlag gehesen?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:33:34 #17
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210901132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
dan moet je niet de partij die dit voor je verzorgt gaan aanvallen. Het is best simpel. Israel heeft gaza 2005 autonoom laten worden, zij hebben feitelijk geen zorg. Dat ze het wel altijd gedaan hebben is hen te prijzen, maar hamas heeft het zelf verpest nu
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:11 #18
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210901138
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef Bensel het volgende:

[..]
dan moet je niet de partij die dit voor je verzorgt gaan aanvallen. Het is best simpel. Israel heeft gaza 2005 autonoom laten worden, zij hebben feitelijk geen zorg. Dat ze het wel altijd gedaan hebben is hen te prijzen, maar hamas heeft het zelf verpest nu
Oh de Palestijnen moeten Israël eigenlijk bedanken.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:31 #19
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210901139
Zionisten houden zich echt bewust van de dommen he.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:46 #20
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210901141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat hebben ze wel, maar die worden steeds als eerste kapotgeschoten. En ze zijn van tevoren vernield trouwens door de Israëli's voordat de Gazastrook werd overgedragen dus ze begonnen op 0.
en de reden dat ze kapotgeschoten worden komt omdat er regelmatig allerlei explosieven vanuit gaza op burgers in israel afgeschoten worden. Als ze dat niet deden, dan was de infra ook heel gebleven
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:35:16 #21
401987 ludovico
pi_210901144
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou toch proberen te vluchten.
Krijgen wij ze allemaal weer...

Instabiele dictatorschappen moslimfundamentalisten hoop kwaad komt daar vanaf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:35:35 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210901149
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat vind ik niet. Play stupid games, win stupid prizes. Het moet klaar zijn nu. Het is niet Israël die dit doet, maar Hamas. Zij gebruiken burgers als een levend schild. Geeft Hamas zich over dan hebben alle burgers zo weer stroom, water en voedsel.
Ja, en dat doen ze dus niet en dat weet je van tevoren. Die burgers zijn ook niet bij machte om "Hamas uit te leveren" zoals ook wel geroepen wordt dus die zitten klem. Die burgers hebben geen stupid games gespeeld en verdienen geen stupid prizes.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:35:48 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef Bensel het volgende:

[..]
De nadruk heeft altijd gelegen op terrorisme. Er is geen wil voor een tweestatenoplossing want dat willen de terroristen niet. Zij willen een totale Holocaust 2.0 en Israël van de kaart vegen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:36:08 #24
401987 ludovico
pi_210901155
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:33 schreef zuchtje het volgende:
Je stelt wel een rare vraag.

Israel/Palestina is een probleem wat al decennia speelt, waarbij uitingen van welke kant dan ook ervoor zorgen dat de andere partij getriggerd wordt. Beide kanten zijn erg goed in slachtoffer spelen, terwijl beide kanten gewiekst zijn en best goed weten waar ze mee bezig zijn. Israël heeft zijn schurkenstreken, en Hamas heeft ze.

Hamas heeft nu wellicht zijn hand overspeelt, en in een korte tijd best veel burgerslachtoffers gemaakt. Dat legitimeert misschien wel een Israëlische vlag in sympathie met de slachtoffers.
Dermate rare vraag dat je zelf instemt.

Natuurlijk is terreur een reden om een vlag te hijsen.

Palestijnse onschuldige burgers is ook droevig ja.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:36:18 #25
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210901157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:34 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Oh de Palestijnen moeten Israël eigenlijk bedanken.
Op hun knieen inderdaad, dat ze uberhaupt na hun eerdere misdragingen nog iets hebben gekregen van israel. Dat is nu voorbij. Eigen schuld
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:36:19 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210901158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:34 schreef Bensel het volgende:

[..]
en de reden dat ze kapotgeschoten worden komt omdat er regelmatig allerlei explosieven vanuit gaza op burgers in israel afgeschoten worden. Als ze dat niet deden, dan was de infra ook heel gebleven
Ja dat is ook zo. Dat is ook het vertiefde aan dit conflict: alles wat je de een verwijt, daar zit een hele kluwen van jamaars aan vast.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:36:24 #27
412081 Anton91
pi_210901160
Dit is wel wat anders als zo'n granaat wat Oekraïne regelmatig op de Russen gooit :X
twitter
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:37:22 #28
3542 Gia
User under construction
pi_210901165
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja, maar toch sneu voor het meisje dat er nu een andere associatie aan die naam kleeft. Wat betreft dat eerste punt, daar worstel ik ook mee met betrekking tot de Rusland-Oekraïne oorlog. Aan de ene kant, ja, aan de andere kant, ontneem je mensen zo niet een stuk verantwoordelijkheid? Het is makkelijk praten vanuit het veilige Nederland, maar ik ben er toch niet 100% van overtuigd dat die mensen (russen, palestijnen , iraniers en afghanen ook) machteloos staan.
Genoeg meisjes in Nederland die Isis heten. Was voorheen een heel normale naam.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:38:28 #29
500040 Hatseflats22
pi_210901172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
Dit is wel wat anders als zo'n granaat wat Oekraïne regelmatig op de Russen gooit :X
[ twitter ]
Het zou kunnen, maar ik gebruik voor mijn werk af en toe warmtebeeldcamera's...onderschat niet het effect van de rare filters waarnaar je ook kijkt
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:39:47 #30
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210901180
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De nadruk heeft altijd gelegen op terrorisme. Er is geen wil voor een tweestatenoplossing want dat willen de terroristen niet. Zij willen een totale Holocaust 2.0 en Israël van de kaart vegen.
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:41:39 #31
500040 Hatseflats22
pi_210901192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo. Dat is ook het vertiefde aan dit conflict: alles wat je de een verwijt, daar zit een hele kluwen van jamaars aan vast.
Daarom zie ik dit conflict uiteindelijk alleen uit de impasse komen door of etnische zuivering of, en laten we het hopen, doordat er een figuur opstaat onder de Palestijnen of Israeli van Mandela achtige statuur. Iemand die het gezag heeft een brede vredesbeweging op gang te brengen (sja, wensdenken misschien)
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:42:20 #32
13462 BansheeBoy
pi_210901194
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is dit een gekopieerde facebookpost?
Nee, komt uit de losse pols. Ik ben gezegend met een vlotte babbel en parate kennis. Noem het klassiek geschoold.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:42:42 #33
401987 ludovico
pi_210901197
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
etnische zuivering
Hoe bedoel je dit concreet/?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:43:14 #34
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210901200
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, komt uit de losse pols. Ik ben gezegend met een vlotte babbel en parate kennis. Noem het klassiek geschoold.

Harvard?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:43:36 #35
363374 Regilio_
pi_210901201
twitter
:X
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:44:15 #36
401987 ludovico
pi_210901204
quote:
Sarah Haider 👾
@SarahTheHaider
·
14h
Genuinely getting radicalized by all this. Never much cared about Israel/Palestine discourse—but the pro-Palestine side is doing their best to convince me otherwise.

How easy is it to simply condemn targeted violence against civilians? Can there be a lower bar?
Hier loopt het gewoon op stuk, iedereen die deze standaard niet haalt is een staatsgevaarlijke idioot.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:44:48 #37
500040 Hatseflats22
pi_210901206
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dit concreet/?
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:45:45 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, en dat doen ze dus niet en dat weet je van tevoren. Die burgers zijn ook niet bij machte om "Hamas uit te leveren" zoals ook wel geroepen wordt dus die zitten klem. Die burgers hebben geen stupid games gespeeld en verdienen geen stupid prizes.
Tja, dat zij slachtoffer worden ligt dus bij de Palestijnse terroristen. Die hebben nu een keus.
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.

Dat is dus de totale vernietiging van Israël. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:45:52 #39
3542 Gia
User under construction
pi_210901214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:46:58 #40
401987 ludovico
pi_210901221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:44 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Laat dan iedereen vertrekken uit dat grondgebied.

Maar we voelen het in Europa ook al, wat dat oplevert, de import van idioten met een idiote ideologie.
Hoe the fuck zorgen we er voor dat de Islam stopt met voor velen een achterlijke religie te zijn.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:47:36 #41
401987 ludovico
pi_210901225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:

[..]
No way dat 2 mio mensen worden uitgedroogd/vermoord.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:47:43 #42
500040 Hatseflats22
pi_210901227
quote:

[..]
Nee dat denk ik niet. Er komt nog een hoop narigheid aan, maar Israël gaat de Gazanen nu niet verdrijven.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:47:56 #43
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_210901230
quote:

[..]

Wat heb ik zojuist gelezen :')
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:48:06 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901233
quote:

[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:49:10 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901238
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Daarom zie ik dit conflict uiteindelijk alleen uit de impasse komen door of etnische zuivering of, en laten we het hopen, doordat er een figuur opstaat onder de Palestijnen of Israeli van Mandela achtige statuur. Iemand die het gezag heeft een brede vredesbeweging op gang te brengen (sja, wensdenken misschien)
Voor het laatste heb je denk ik gelijktijdig iemand aan beide zijden nodig met zo’n statuur. Denk niet dat die te vinden zijn bij het palestijnse bestuur, of terroristen of corrupte cronies. Bij de israelis zijn er denk ik wel wat voormalige militairen die voor vrede en een tweestaten oplossing zijn, zoals die majoor-generaal bd die in voorgaande topics gepost was, maar die hebben dat statuur niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:49:19 #46
5428 crew  miss_sly
pi_210901239
quote:
[ link | afbeelding ]
+1
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:49:30 #47
13462 BansheeBoy
pi_210901241
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

Dat is dus de totale vernietiging van Israël. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.
Toch denk ik dat ze er zo over denken.

dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:50:13 #48
13462 BansheeBoy
pi_210901247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Harvard?
Dalton

dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51:13 #49
500040 Hatseflats22
pi_210901253
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:49 schreef nixxx het volgende:

[..]
Voor het laatste heb je denk ik gelijktijdig iemand aan beide zijden nodig met zo’n statuur. Denk niet dat die te vinden zijn bij het palestijnse bestuur, of terroristen of corrupte cronies. Bij de israelis zijn er denk ik wel wat voormalige militairen die voor vrede en een tweestaten oplossing zijn, zoals die majoor-generaal bd die in voorgaande topics gepost was, maar die hebben dat statuur niet.
Ja eens, en op zeer lokaal niveau wordt er gelukkig nog altijd in de marge gewerkt aan verzoening, hoe moeilijk dat ook is onder de huidige omstandigheden.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51:34 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210901257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:47 schreef jigggy het volgende:

[..]
Wat heb ik zojuist gelezen :')
Dat is het echte gezicht. En velen denken dan ook nog dat voor 1945 er een florerend Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. De realiteit is natuurlijk dat dit niet zo is, zo'n land heeft nooit bestaan. Maar het benadrukt hoe diep de propaganda bij sommigen hun werk heeft gedaan. Vooral binnen bepaalde moslimkringen (en ook die van extreemlinks) zijn dit narratieven waar men bij zweert.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:55:31 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901288
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja eens, en op zeer lokaal niveau wordt er gelukkig nog altijd in de marge gewerkt aan verzoening, hoe moeilijk dat ook is onder de huidige omstandigheden.
Is ook wel opvallend hoeveel (oud)militairen bij de israelis voor een vreedzame oplossing zijn, die mensen hebben meer dan genoeg dood en verderf gezien en willen dat hun kinderen en kleinkinderen dat niet hoeven.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:56:07 #52
13462 BansheeBoy
pi_210901294
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het echte gezicht. En velen denken dan ook nog dat voor 1945 er een florerend Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. De realiteit is natuurlijk dat dit niet zo is, zo'n land heeft nooit bestaan. Maar het benadrukt hoe diep de propaganda bij sommigen hun werk heeft gedaan. Vooral binnen bepaalde moslimkringen (en ook die van extreemlinks) zijn dit narratieven waar men bij zweert.
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant. :')

Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wil hebben.

dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:56:53 #53
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210901301
twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:57:11 #54
363374 Regilio_
pi_210901306
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant. :')

Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wilt hebben.

Wilt ;(
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:57:23 #55
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210901307
quote:
[ twitter ]
Nice.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:57:38 #56
8781 crew  Frutsel
pi_210901309
quote:
[ link | afbeelding ]
Leuk plaatje maar moet het niet zijn

"Hamas terroriseert ons" en de "Zionisten/Extremisten terroriseren ons"?

Want schijnbaar is het alleen Hamas die terroriseert maar ook de gehele staat Israel?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:58:50 #57
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210901317
quote:

[..]

Werkelijk joh? Zouden ze dan wel ineens Joden tolereren en niet willen uitroeien?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:59:34 #58
3542 Gia
User under construction
pi_210901322
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
Precies, anders gaan ze maar met bootjes naar andere landen, Libanon of Syrie of zo.
Of via de zee naar Egypte. Wat zou Egypte daar tegen doen?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:00:01 #59
128271 Slayage
INFP
pi_210901330
Britse journalisten
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:00:38 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210901334
quote:
[ twitter ]
Daarom moet ukraine ook dit soort wapens hebben. Denk niet dat rusland het dan nog lang uit gaat houden.
Maarja he, het gescholz...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:01:02 #61
296524 aveenhuijsen
pi_210901341
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:01:42 #62
5428 crew  miss_sly
pi_210901348
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Leuk plaatje maar moet het niet zijn

"Hamas terroriseert ons" en de "Zionisten/Extremisten terroriseren ons"?

Want schijnbaar is het alleen Hamas die terroriseert maar ook de gehele staat Israel?
Goed punt, dat moet natuurlijk zijn "de overheid van Israel".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:02:04 #63
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_210901354
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Is ook wel opvallend hoeveel (oud)militairen bij de israelis voor een vreedzame oplossing zijn, die mensen hebben meer dan genoeg dood en verderf gezien en willen dat hun kinderen en kleinkinderen dat niet hoeven.
Probleem is wel dat Israel militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.

Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 10-10-2023 11:17:00 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:03:59 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies, anders gaan ze maar met bootjes naar andere landen, Libanon of Syrie of zo.
Of via de zee naar Egypte. Wat zou Egypte daar tegen doen?
Die hebben denk ik minder problemen om zulke bootjes te laten zinken. De Israëlische marine schiet op dit moment trouwens alles uit het water.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:04:49 #65
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210901366
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Probleem is wel dat militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.

Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.
Sinn Fein koos uiteindelijk voor praten en Paisley koos er eindelijk voor om ze te accepteren, ik zie dat bij Hamas niet gebeuren, wel bij Fatah.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:03 #66
401987 ludovico
pi_210901367
quote:

[..]
Probleem is wel dat militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.

Grote verschil is alleen de intense haat waar geen oplossing voor wordt genoemd, die intense haat bestaat tussen de Ieren naar mijn indruk, niet zo intens.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:20 #67
8781 crew  Frutsel
pi_210901368
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goed punt, dat moet natuurlijk zijn "de overheid van Israel".
Afhankelijk van wie d'r zit... het zijn voornamelijk extremen, zionisten en die religieuze gekken die volgens mij het de Palestijnen het leven zuur maken. Afhankelijk van welke regering die er zit wordt daar harder op ingegrepen en/of lui voor veroordeeld.

En als de regering van Israel in het verleden toenadering zocht, zoals onder Rabin, liep dat ook verkeerd voor ze af en werd de beste man vermoord door een joodse extremist.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:06:03 #68
336226 Geschiedkundige
pi_210901371
quote:

[..]

Alleen het probleem is dat dit conflict veel groter en complexer is. Ik vrees dat praten ook geen zin heeft.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:06:14 #69
152519 opgebaarde
pi_210901373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef aveenhuijsen het volgende:
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?
Ik ben bang dat met het vernietigen van de flats waar tienduizenden Palestijnen in wonen en het verlies van geliefden de steun misschien wel groeit in plaats van afneemt.

Hamas heeft niet alleen in Gaza veel steun, maar ook onder de andere Palestijnen (die niet in Gaza wonen) behoorlijk wat steun en dat na 40 jaar terreur.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:18 #70
168110 zuchtje
pi_210901382
quote:
Hamas roeptoetert tijdens het puinruimen dat het de schuld is van de zionisten, en dat ze wraak zullen nemen. Ze helpen je naar een veiligere heenkomen, waar de schuld nog een aantal keer in de schoenen van de onderdrukker wordt geschoven. Ook Palestijnen leven in hun eigen media-bubbel, en hebben niet altijd de mogelijkheid om onafhankelijk nieuws tot zich te nemen.

Natuurlijk hoop ik dat deze aanval een avers effect heeft op de steun voor Hamas, maar ik denk dat het meer wishful thinking is
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:21 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210901385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:04 schreef TweedeKlum het volgende:
ik zie dat bij Hamas niet gebeuren, wel bij Fatah.
For the time being is dat een redelijke oplossing. Roei hamas maar uit en schuif fatah maar naar binnen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:48 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210901390
quote:
Te veel.
En niet alleen in gaza. Ook daar buiten.
1947-2016
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:08:56 #73
336226 Geschiedkundige
pi_210901403
quote:

[..]

Huh, sinds wanneer willen de Palestijnen weer onder Brits gezag komen :')
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:09:28 #74
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_210901410
Religie* van oog om oog, tand om tand is verbaasd dat er vergeldingsacties komen als reactie op een aanval op onschuldige mensen.

* religie mag je zelf bepalen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:09:35 #75
152519 opgebaarde
pi_210901413
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:03 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die hebben denk ik minder problemen om zulke bootjes te laten zinken. De Israëlische marine schiet op dit moment trouwens alles uit het water.
Dat heb ik gemist. Ze schieten op vluchtende boten?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:09:42 #76
336226 Geschiedkundige
pi_210901417
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
For the time being is dat een redelijke oplossing. Roei hamas maar uit en schuif fatah maar naar binnen.
Dat zou op korte termijn de beste oplossing zijn. Denk dat Israël dat ook hoopt te bereiken.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:10:02 #77
13462 BansheeBoy
pi_210901423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Huh, sinds wanneer willen de Palestijnen weer onder Brits gezag komen :')
Je moet verder terug (net ver genoeg om mijn standpunt te funderen) :')

dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:10:18 #78
360805 luxerobots
pi_210901424
quote:

[..]

We zitten nu in een geweldsspiraal, die al jaren duurt.

Hamas maakt ook geen onderscheid tussen Israëlische burgerdoelen en militaire doelen, maar Palestijnen interesseert hen natuurlijk ook niet. Hoe meer geweld tegen Palestijnen, hoe meer steun voor hun anti-Israël campagne.

Eigenlijk zou Israël moeten helpen om van Gaza een bloeiende stad te maken, dan neemt geweld af. Maar nu gebeurt het tegenovergestelde.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:11:42 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210901444
Staaltje arabisch broederschap in optima forma.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:12:38 #80
336226 Geschiedkundige
pi_210901449
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat dan of zeg dan gewoon niks :')
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:13:02 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210901455
We kiss the hands of those who planned attack, says Iran leader

Iran is wel echt de grootste hater hier he. Die winden er echt geen doekjes om.

Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:13:38 #82
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901465
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist. Ze schieten op vluchtende boten?
Er zijn geen vluchtende boten, alleen pogingen tot infiltratie. Maar ik weet niet in hoeverre het schieten op alles dat vaart is, of dat er eerst geobserveerd wordt. Hamas zal de burgers trouwens ook geen toegang geven tot boten. Die hebben het liefst iedereen op een hoop, zodat ze flink wat slachtoffers kunnen showen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:13:53 #83
13462 BansheeBoy
pi_210901467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:09 schreef PirE het volgende:
Religie* van oog om oog, tand om tand is verbaasd dat er vergeldingsacties komen als reactie op een aanval op onschuldige mensen.

Ik gun je je moment of fame. Alleen daar is het begin niet. :)

dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:14:59 #84
336226 Geschiedkundige
pi_210901478
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Tja,de Palestijnen - zeker Hamas - zijn in de regio alleen door andere criminele landen/groepen geliefd.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:15:22 #85
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210901483
quote:

[..]
Dit. En die zouden ze kunnen helpen om naar Palestina te gaan. Dat bestaat de facto inmiddels gewoon, ze noemen het alleen Jordanië.

De buurlanden van Israël zijn onderdeel van de Palestijnse tragiek. Op een goede dag geven deze buren werkelijk waar geen ene neuk om wat er met de Palestijnen in Israël gebeurt en op een slechte dag misbruiken ze de Palestijnen om Israël onder druk te zetten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:15:59 #86
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_210901490
quote:

[ twitter ]
Ik heb het idee dat niemand in de omringende landen een iets geeft om het lot van de Palestijnen en ze zijn vooral blij dat het niet hun probleem is.
En zolang er een conflict is wordt het ook niet hun probleem.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:16:08 #87
487963 Cheeseburgert
Met Bacon
pi_210901494
quote:

[ twitter ]
Die zijn de laatste keer dat ze een grote lading palestijnen onderdak boden nog niet vergeten.

Zwarte september
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:16:39 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210901495
quote:

[..]
Las net wat comments dat ze bereid zouden zijn 2000 man per dag op te nemen (dat is het max aantal wat ze kunnen 'vetten)'. Maarja we weten allemaal dat ze gewoon geen herhaling willen van de laatste keer toen ze veel mensen opnamen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:17:14 #89
401987 ludovico
pi_210901505
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)
De bevolking daar is ze spuugzat is mijn overtuiging. Daarom denk ik dat het voor Iran linke soep is om Israël lastig te vallen, want Amerika zal dat als reden kunnen zien om die dictators weg te slepen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:17:36 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210901508
quote:

Ja natuurlijk. Een Israëlisch - Saudische as zou voor hen levensgevaarlijk zijn. Hun lap-dog heeft deze alliantie (voorlopig) voorkomen. De Palestijnen betalen de prijs.

dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:17:46 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210901510
quote:

Tijd dat de iraanse revolutie weer eens uitbreekt. Jongeren die de ayatollah er uit smijten.
1947-2016
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:17:55 #92
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_210901516
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

T is maar net hoever je terugkijkt wie wat van wie ‘gestolen’ heeft
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:18:34 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210901524
Jordanië is al een tijdje geleden gedraaid volgens mij hoor

Onze F16's zijn er ook een tijdje gestationeerd iirc
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:19:32 #94
401987 ludovico
pi_210901532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:15 schreef Red_85 het volgende:
Er zijn verlichte moslims die dit minder serieus nemen, zij kunnen best leven naast een ander in deze wereld. De rest, dat molenbeek-Amsterdam west-franse voorsteden volk? Meh. Go away.
Maar die moeten ook naar school. In de VS zijn de problemen veel minder, we geven af op onze eigen nationaliteit hier in dit land maar als je moslim bent is dat echt iets waar je respect voor moet hebben, tegelijkertijd wel afgeven op Christenen.

Er zit geen ratio in hoe erover gedacht wordt, wat mij betreft is een groot (primair links in dit geval) deel van onze samenleving ook gehersenspoeld.

Maar we zullen toch een beetje integratie moeten nastreven via primair scholen en sportclubs, denk ik.
Buitenlandse financiering mbt moskeeën weg. Dat soort zaken.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:20:08 #95
499924 Azula2.0
pi_210901534
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat zij slachtoffer worden ligt dus bij de Palestijnse terroristen. Die hebben nu een keus.
[..]
Israël bestond tot voor kort amper. Blijkbaar is het normaal om een heel land over te nemen, apartheid te creëren en is het heel gemeen dat de mensen daar dat niet gewoon allemaal accepteren en met lede ogen aankijken.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:20:23 #96
13462 BansheeBoy
pi_210901537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
T is maar net hoever je terugkijkt wie wat van wie ‘gestolen’ heeft
Daarom zij ik ook "net ver genoeg". Ik ben slim joh.

dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:20:47 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210901542
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:14 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Tja,de Palestijnen - zeker Hamas - zijn in de regio alleen door andere criminele landen/groepen geliefd.
Denk dat we eens na moeten gaan denken in welke mate landjepik sowieso echt een factor is.

hamas zijn simpelweg een setje terroristen, en zoals hier door enkelen al genoeg aangestipt, als je als palestijn een grote bek hebt tegen hamas schieten ze je net zo goed af.

Dat reduceert het e.e.a. tot een dictatuur die sowieso gewoon alles aangrijpt om onvrede te koesteren.

En is landjepik niet genoeg om het qua informatie verhongerde volk op te zwepen, bedenken we wel wat anders.

Zolang meneer de 'leider' maar een riant leven heeft in de VAE.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:21:49 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:16 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Die zijn de laatste keer dat ze een grote lading palestijnen onderdak boden nog niet vergeten.

Zwarte september
Even gelezen, dat hebben de Jordaniërs goed aangepakt, jammer dat de uittocht van palestijnen naar Libanon dat land compleet naar de kloten geholpen heeft.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:21:53 #99
336226 Geschiedkundige
pi_210901556
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Daarom zij ik ook "net ver genoeg". Ik ben slim joh.

Nee, je zei de situatie van voor 1945. Daarmee impliceer je dat er in 1945 een dusdanige verandering heeft plastsgevonden en de situatie van 1944 nog prima zou zijn. Ik waag te betwijfelen of ze onder Brits bestuur willen vallen.

Anders had je wel gezegd de situatie voor 1916.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:22:13 #100
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210901560
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:20 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Israël bestond tot voor kort amper. Blijkbaar is het normaal om een heel land over te nemen, apartheid te creëren en is het heel gemeen dat de mensen daar dat niet gewoon allemaal accepteren en met lede ogen aankijken.
Als je de historie zou negeren dan tellen uiteindelijk de resultaten op het slagveld. Vanuit dat oogpunt komen de Palestijnen er genadig vanaf. Israël heeft veel teruggegeven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')