Daarom zie ik dit conflict uiteindelijk alleen uit de impasse komen door of etnische zuivering of, en laten we het hopen, doordat er een figuur opstaat onder de Palestijnen of Israeli van Mandela achtige statuur. Iemand die het gezag heeft een brede vredesbeweging op gang te brengen (sja, wensdenken misschien)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Dat is ook het vertiefde aan dit conflict: alles wat je de een verwijt, daar zit een hele kluwen van jamaars aan vast.
Nee, komt uit de losse pols. Ik ben gezegend met een vlotte babbel en parate kennis. Noem het klassiek geschoold.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dit een gekopieerde facebookpost?
Hoe bedoel je dit concreet/?quote:
Harvard?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, komt uit de losse pols. Ik ben gezegend met een vlotte babbel en parate kennis. Noem het klassiek geschoold.²
Hier loopt het gewoon op stuk, iedereen die deze standaard niet haalt is een staatsgevaarlijke idioot.quote:Sarah Haider 👾
@SarahTheHaider
·
14h
Genuinely getting radicalized by all this. Never much cared about Israel/Palestine discourse—but the pro-Palestine side is doing their best to convince me otherwise.
How easy is it to simply condemn targeted violence against civilians? Can there be a lower bar?
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.quote:
Tja, dat zij slachtoffer worden ligt dus bij de Palestijnse terroristen. Die hebben nu een keus.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, en dat doen ze dus niet en dat weet je van tevoren. Die burgers zijn ook niet bij machte om "Hamas uit te leveren" zoals ook wel geroepen wordt dus die zitten klem. Die burgers hebben geen stupid games gespeeld en verdienen geen stupid prizes.
Dat is dus de totale vernietiging van Israël. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.²
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.
Laat dan iedereen vertrekken uit dat grondgebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat vroeg of laat de ene groep de ander volledig verjaagt of doodt, dat is volgens mij de ultieme (en uiteraard ongewenste) consequentie van deze voortdurende negatieve geweldsspiraal.
No way dat 2 mio mensen worden uitgedroogd/vermoord.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit nu dus gaat gebeuren.
Nee dat denk ik niet. Er komt nog een hoop narigheid aan, maar Israël gaat de Gazanen nu niet verdrijven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat heb ik zojuist gelezenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.²
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor het laatste heb je denk ik gelijktijdig iemand aan beide zijden nodig met zo’n statuur. Denk niet dat die te vinden zijn bij het palestijnse bestuur, of terroristen of corrupte cronies. Bij de israelis zijn er denk ik wel wat voormalige militairen die voor vrede en een tweestaten oplossing zijn, zoals die majoor-generaal bd die in voorgaande topics gepost was, maar die hebben dat statuur niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Daarom zie ik dit conflict uiteindelijk alleen uit de impasse komen door of etnische zuivering of, en laten we het hopen, doordat er een figuur opstaat onder de Palestijnen of Israeli van Mandela achtige statuur. Iemand die het gezag heeft een brede vredesbeweging op gang te brengen (sja, wensdenken misschien)
+1quote:
Toch denk ik dat ze er zo over denken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is dus de totale vernietiging van Israël. Bedankt dat ook jij nu laat zien wat de echte intentie is.
Ja eens, en op zeer lokaal niveau wordt er gelukkig nog altijd in de marge gewerkt aan verzoening, hoe moeilijk dat ook is onder de huidige omstandigheden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Voor het laatste heb je denk ik gelijktijdig iemand aan beide zijden nodig met zo’n statuur. Denk niet dat die te vinden zijn bij het palestijnse bestuur, of terroristen of corrupte cronies. Bij de israelis zijn er denk ik wel wat voormalige militairen die voor vrede en een tweestaten oplossing zijn, zoals die majoor-generaal bd die in voorgaande topics gepost was, maar die hebben dat statuur niet.
Dat is het echte gezicht. En velen denken dan ook nog dat voor 1945 er een florerend Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. De realiteit is natuurlijk dat dit niet zo is, zo'n land heeft nooit bestaan. Maar het benadrukt hoe diep de propaganda bij sommigen hun werk heeft gedaan. Vooral binnen bepaalde moslimkringen (en ook die van extreemlinks) zijn dit narratieven waar men bij zweert.quote:
Is ook wel opvallend hoeveel (oud)militairen bij de israelis voor een vreedzame oplossing zijn, die mensen hebben meer dan genoeg dood en verderf gezien en willen dat hun kinderen en kleinkinderen dat niet hoeven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja eens, en op zeer lokaal niveau wordt er gelukkig nog altijd in de marge gewerkt aan verzoening, hoe moeilijk dat ook is onder de huidige omstandigheden.
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is het echte gezicht. En velen denken dan ook nog dat voor 1945 er een florerend Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. De realiteit is natuurlijk dat dit niet zo is, zo'n land heeft nooit bestaan. Maar het benadrukt hoe diep de propaganda bij sommigen hun werk heeft gedaan. Vooral binnen bepaalde moslimkringen (en ook die van extreemlinks) zijn dit narratieven waar men bij zweert.
Wiltquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Stel ik woon in een krot. Jij breekt bij me in, speelt de baas en maakt er een villa en luxe bed and breakfast van, chaletje in de tuin met een sta douche en fontein. Italiaanse steenoven voor het afbakken van verse pistoletjes in de keuken. Lekker relevant.![]()
Relevant is dat je hebt ingebroken en ik je zo gauw mogelijk weer weg wilt hebben.²
Nice.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
Dit is wel wat anders als zo'n granaat wat Oekraïne regelmatig op de Russen gooit![]()
[ twitter ]
Leuk plaatje maar moet het niet zijnquote:
Werkelijk joh? Zouden ze dan wel ineens Joden tolereren en niet willen uitroeien?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Precies, anders gaan ze maar met bootjes naar andere landen, Libanon of Syrie of zo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
Daarom moet ukraine ook dit soort wapens hebben. Denk niet dat rusland het dan nog lang uit gaat houden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:36 schreef Anton91 het volgende:
Dit is wel wat anders als zo'n granaat wat Oekraïne regelmatig op de Russen gooit![]()
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |