abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210901341
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:01:42 #62
5428 crew  miss_sly
pi_210901348
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Leuk plaatje maar moet het niet zijn

"Hamas terroriseert ons" en de "Zionisten/Extremisten terroriseren ons"?

Want schijnbaar is het alleen Hamas die terroriseert maar ook de gehele staat Israel?
Goed punt, dat moet natuurlijk zijn "de overheid van Israel".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210901354
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Is ook wel opvallend hoeveel (oud)militairen bij de israelis voor een vreedzame oplossing zijn, die mensen hebben meer dan genoeg dood en verderf gezien en willen dat hun kinderen en kleinkinderen dat niet hoeven.
Probleem is wel dat Israel militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.

Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 10-10-2023 11:17:00 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:03:59 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies, anders gaan ze maar met bootjes naar andere landen, Libanon of Syrie of zo.
Of via de zee naar Egypte. Wat zou Egypte daar tegen doen?
Die hebben denk ik minder problemen om zulke bootjes te laten zinken. De Israëlische marine schiet op dit moment trouwens alles uit het water.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210901366
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Probleem is wel dat militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.

Vergelijk het met de vroegere situatie in Noord Ierland. Ook daar heeft keihard optreden tegen de IRA ook niks opgeleverd dan nog meer ellende voor alle zijden. Uiteindelijk heeft praten daar meer opgeleverd.
Sinn Fein koos uiteindelijk voor praten en Paisley koos er eindelijk voor om ze te accepteren, ik zie dat bij Hamas niet gebeuren, wel bij Fatah.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210901367
quote:

[..]
Probleem is wel dat militair voor een dilemma staat. Aan de ene kant wil je Hamas natuurlijk van het bord vegen, maar ga je te hard tekeer (en dat is waarschijnlijk precies wat Hamas wil) dan speel je Hamas juist weer in de kaart en zit je over tig jaar nog steeds tegen Hamas aan te kijken.

Grote verschil is alleen de intense haat waar geen oplossing voor wordt genoemd, die intense haat bestaat tussen de Ieren naar mijn indruk, niet zo intens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:20 #67
8781 crew  Frutsel
pi_210901368
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goed punt, dat moet natuurlijk zijn "de overheid van Israel".
Afhankelijk van wie d'r zit... het zijn voornamelijk extremen, zionisten en die religieuze gekken die volgens mij het de Palestijnen het leven zuur maken. Afhankelijk van welke regering die er zit wordt daar harder op ingegrepen en/of lui voor veroordeeld.

En als de regering van Israel in het verleden toenadering zocht, zoals onder Rabin, liep dat ook verkeerd voor ze af en werd de beste man vermoord door een joodse extremist.
pi_210901371
quote:

[..]

Alleen het probleem is dat dit conflict veel groter en complexer is. Ik vrees dat praten ook geen zin heeft.
pi_210901373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:01 schreef aveenhuijsen het volgende:
Vraag me toch af of al die Palestijnen nog wel zo blij zijn met Hamas. Woon je redelijk rustig in Gaza met je gezin, flatje, kinderen en werk. En dankzij een paar terroristen die nooit een deal gaan sluiten met Israel ben je nu alles kwijt en loop je met je bezittingen en degenen die nog in leven zijn naar een veiliger heenkomen. Hoeveel procent van die 2 miljoen mensen zullen Hamas nog ondersteunen...........?
Ik ben bang dat met het vernietigen van de flats waar tienduizenden Palestijnen in wonen en het verlies van geliefden de steun misschien wel groeit in plaats van afneemt.

Hamas heeft niet alleen in Gaza veel steun, maar ook onder de andere Palestijnen (die niet in Gaza wonen) behoorlijk wat steun en dat na 40 jaar terreur.
pi_210901382
quote:
Hamas roeptoetert tijdens het puinruimen dat het de schuld is van de zionisten, en dat ze wraak zullen nemen. Ze helpen je naar een veiligere heenkomen, waar de schuld nog een aantal keer in de schoenen van de onderdrukker wordt geschoven. Ook Palestijnen leven in hun eigen media-bubbel, en hebben niet altijd de mogelijkheid om onafhankelijk nieuws tot zich te nemen.

Natuurlijk hoop ik dat deze aanval een avers effect heeft op de steun voor Hamas, maar ik denk dat het meer wishful thinking is
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:21 #71
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210901385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:04 schreef TweedeKlum het volgende:
ik zie dat bij Hamas niet gebeuren, wel bij Fatah.
For the time being is dat een redelijke oplossing. Roei hamas maar uit en schuif fatah maar naar binnen.
pi_210901390
quote:
Te veel.
En niet alleen in gaza. Ook daar buiten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210901403
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de Palestijnen er een punt van maken als de oorspronkelijke situatie wordt hersteld van voor 1945. Is ook niet onredelijk.

:{²
Huh, sinds wanneer willen de Palestijnen weer onder Brits gezag komen :')
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:09:28 #74
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_210901410
Religie* van oog om oog, tand om tand is verbaasd dat er vergeldingsacties komen als reactie op een aanval op onschuldige mensen.

* religie mag je zelf bepalen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_210901413
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:03 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die hebben denk ik minder problemen om zulke bootjes te laten zinken. De Israëlische marine schiet op dit moment trouwens alles uit het water.
Dat heb ik gemist. Ze schieten op vluchtende boten?
pi_210901417
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
For the time being is dat een redelijke oplossing. Roei hamas maar uit en schuif fatah maar naar binnen.
Dat zou op korte termijn de beste oplossing zijn. Denk dat Israël dat ook hoopt te bereiken.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:10:02 #77
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210901423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Huh, sinds wanneer willen de Palestijnen weer onder Brits gezag komen :')
Je moet verder terug (net ver genoeg om mijn standpunt te funderen) :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210901424
quote:

[..]

We zitten nu in een geweldsspiraal, die al jaren duurt.

Hamas maakt ook geen onderscheid tussen Israëlische burgerdoelen en militaire doelen, maar Palestijnen interesseert hen natuurlijk ook niet. Hoe meer geweld tegen Palestijnen, hoe meer steun voor hun anti-Israël campagne.

Eigenlijk zou Israël moeten helpen om van Gaza een bloeiende stad te maken, dan neemt geweld af. Maar nu gebeurt het tegenovergestelde.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:11:42 #79
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210901444
Staaltje arabisch broederschap in optima forma.

twitter
pi_210901449
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je moet verder terug (net ver genoeg om mijn standpunt te funderen) :')

Wat dan of zeg dan gewoon niks :')
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:13:02 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210901455
We kiss the hands of those who planned attack, says Iran leader

Iran is wel echt de grootste hater hier he. Die winden er echt geen doekjes om.

Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:13:38 #82
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210901465
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist. Ze schieten op vluchtende boten?
Er zijn geen vluchtende boten, alleen pogingen tot infiltratie. Maar ik weet niet in hoeverre het schieten op alles dat vaart is, of dat er eerst geobserveerd wordt. Hamas zal de burgers trouwens ook geen toegang geven tot boten. Die hebben het liefst iedereen op een hoop, zodat ze flink wat slachtoffers kunnen showen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:13:53 #83
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210901467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:09 schreef PirE het volgende:
Religie* van oog om oog, tand om tand is verbaasd dat er vergeldingsacties komen als reactie op een aanval op onschuldige mensen.

Ik gun je je moment of fame. Alleen daar is het begin niet. :)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210901478
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:11 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Tja,de Palestijnen - zeker Hamas - zijn in de regio alleen door andere criminele landen/groepen geliefd.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:15:22 #85
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210901483
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
Dit. En die zouden ze kunnen helpen om naar Palestina te gaan. Dat bestaat de facto inmiddels gewoon, ze noemen het alleen Jordanië.

De buurlanden van Israël zijn onderdeel van de Palestijnse tragiek. Op een goede dag geven deze buren werkelijk waar geen ene neuk om wat er met de Palestijnen in Israël gebeurt en op een slechte dag misbruiken ze de Palestijnen om Israël onder druk te zetten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:15:59 #86
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_210901490
quote:

[ twitter ]
Ik heb het idee dat niemand in de omringende landen een iets geeft om het lot van de Palestijnen en ze zijn vooral blij dat het niet hun probleem is.
En zolang er een conflict is wordt het ook niet hun probleem.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_210901494
quote:

[ twitter ]
Die zijn de laatste keer dat ze een grote lading palestijnen onderdak boden nog niet vergeten.

Zwarte september
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:16:39 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210901495
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Egypte kan gewoon de grens openen voor hun Islamitische 'broeders'. Maar dat weigeren ze.
Las net wat comments dat ze bereid zouden zijn 2000 man per dag op te nemen (dat is het max aantal wat ze kunnen 'vetten)'. Maarja we weten allemaal dat ze gewoon geen herhaling willen van de laatste keer toen ze veel mensen opnamen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210901505
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Met hun ayatollah die normaal een beetje in een torentje zit ergens (wss met hoertjes)
De bevolking daar is ze spuugzat is mijn overtuiging. Daarom denk ik dat het voor Iran linke soep is om Israël lastig te vallen, want Amerika zal dat als reden kunnen zien om die dictators weg te slepen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:17:36 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210901508
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We kiss the hands of those who planned attack, says Iran leader

Iran is wel echt de grootste hater hier he. Die winden er echt geen doekjes om.

Ja natuurlijk. Een Israëlisch - Saudische as zou voor hen levensgevaarlijk zijn. Hun lap-dog heeft deze alliantie (voorlopig) voorkomen. De Palestijnen betalen de prijs.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')