abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210902286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Tijd om alle ingangen van het tunnelnetwerk plat te gooien. Dat zullen er duizenden zijn en die moeten allemaal dicht om Hamas geen ruimte te geven voor hit and run acties. Net zoals de Vietcong deed in Vietnam bijvoorbeeld.
ja, dat werkte toen ook wel lekker
pi_210902292
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]

The Israeli air force has announced on social media it is “launching an extensive attack against terror targets of the terrorist organisation Hamas in the Gaza Strip”.

Klinkt alsof ze nu pas gaan beginnen.
Hoeveel scholen en zorginstellingen zullen ze vandaag weer platgooien?
zie email 27 oktober
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:37:44 #183
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210902298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit soort gasten natuurlijk hard aanpakken, het is gewoon strafbaar (in Nederland iig).
Ik zou als ik Yesilgöz was al wel wat ME en overige assistentie klaar hebben staan voor vrijdag. Protesten die uitlopen op steun voor terrorisme meteen omcirkelen en iedereen oppakken en vervolgen. Ze kan als minister daarvoor vast wel de burgemeesters van de betreffende steden overrulen als die burgemeesters om wat voor reden dan ook geen actie willen ondernemen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:37:58 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210902302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?
Egypte weet dat ze nooit meer van die gasten af komen
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:38:01 #185
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_210902303
quote:
Denken jullie dat Egypte de grenzen gaat openen voor de Palestijnen, mocht de Gazastrook echt volledig verwoest worden? Je kan als Islamitisch land toch niet wegkomen onder je eigen bevolking als je die grenzen dicht houd?
in short
Nee

Die zien wat er in Libanon is gebeurd
pi_210902304
mensen die denken dat de reactie van israel hard is, denken jullie dat gaza nog zou bestaan als je zou doen wat hamas gedaan heeft in rusland of china?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210902308
quote:
Nee, die hebben aan hun eigen ellende genoeg.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:39:32 #188
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210902323
quote:
Natuurlijk niet, die zijn ook niet gek. Misschien een handvol ouderen en kinderen voor de PR
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:40:19 #189
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210902329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]
in short
Nee

Die zien wat er in Libanon is gebeurd
Niet alleen Libanon en Jordan (Black September) maar ook Kuwait

================
Yes, there is evidence that Palestinian militant groups attempted to destabilize Kuwait and use it as a base of operations in the past:

In the late 1960s, Yasser Arafat's Fatah movement established cells in Kuwait to raise funds and recruit Palestinians working there. This caused tensions.

In the 1970s, as Palestinians were expelled from Jordan and Lebanon, some militant factions like the PFLP used Kuwait for transit and logistical support.

Attacks were carried out against Kuwait from Palestinian bases in South Lebanon during the 1980s. Kuwait provided some support to Palestinian causes.

However, in the late 1980s Kuwait reduced support and kicked out Palestinian militant presences due to involvement in terrorist activities abroad.

Specifically, Kuwait accused Palestinian groups of being behind hijackings and attacks on Kuwaiti interests in retaliation for reduced support.

After the 1990 Iraqi invasion of Kuwait, it was believed Yasser Arafat and the PLO had foreknowledge but did not warn Kuwait due to past tensions.

So while Kuwait hosted Palestinians for work and causes for periods, militant factions were involved in attacks and destabilizing activities there when support was reduced, highlighting ongoing tensions over use of Kuwaiti territory for operations.
pi_210902330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die kijken Amerikaanse televisie en zien dat dit normaalste zaak van de wereld is bij conservatieven. _O-
[..]

1x quoten is genoeg hoor.

Maar kom maar even met voorbeelden waar een Amerikaans kind daadwerkelijk schiet, of nee nog beter, waar een Amerikaans kind daadwerkelijk een vijand dood schiet. :)
pi_210902333
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef Bensel het volgende:
mensen die denken dat de reactie van israel hard is, denken jullie dat gaza nog zou bestaan als je zou doen wat hamas gedaan heeft in rusland of china?
Ja, vergelijken met Rusland en China is Israël best redelijk.

Als je de lat heel laag wil leggen...
pi_210902336
L
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jep, af en toe sta ik me af te vragen hoe Libanon er nu zou uitzien als ze de Palestijnen niet hadden toegelaten

ClaudeAI:

The influx of Palestinian militants and refugees into Lebanon after Black September in 1970 was a major factor that destabilized the country and contributed to the Lebanese Civil War:

Around 15,000 Palestinian fighters and tens of thousands of refugees fled into Lebanon after being expelled from Jordan by King Hussein's forces.

This upset Lebanon's delicate sectarian balance between Christians and Muslims. The Palestinians allied with Lebanese Muslim and left-wing groups.

Palestinian militias like the PLO set up quasi-state organizations and bases in southern Lebanon, from which they launched attacks against Israel.

Israel responded with retaliation strikes and invasions, further dragging Lebanon into the Arab-Israeli conflict against its will.

Tensions rose between Lebanese Christians who opposed the Palestinians and their Muslim and leftist Lebanese allies who supported them.

Deadly clashes eventually erupted in 1975, kicking off the 15-year Lebanese Civil War between varied religious and political factions.

The civil war devastated Lebanon socially and economically. It also transformed southern Lebanon into a lawless problem area due to the Palestinian presence.

So the spillover effects of Black September, sending Palestinians into Lebanon, exacerbated existing tensions there and helped set the stage for violent conflict and state breakdown. Lebanon suffered greatly as a result.

==========================
Q: why did they went to libanon and not syria?

There were a few key reasons why many Palestinian militants and refugees fleeing Jordan in 1970 went to Lebanon rather than Syria:

Hostility from Syria - Syria had actively supported the Jordanian government during Black September and the crackdown on Palestinians. Many Palestinians felt unwelcome in Syria.

Geography - Southern Lebanon was much nearer and more accessible to fleeing Palestinians than Syria. The border offered an easy refuge.

Existing Palestinian presence - There was already a significant pre-existing Palestinian population in refugee camps in Lebanon, providing communities and support networks.

Weaker central authority - Lebanon had a more decentralized political system and weaker central government compared to authoritarian Syria. This allowed Palestinians more autonomy.

Christian leadership - The pro-Western Christian leadership in Lebanon was initially more accommodating towards the Palestinians than the Ba'athist regime in Syria.

Economic opportunity - Lebanon offered job prospects in construction and services sectors rebuilding after its own civil war, unlike Syria which was still developing economically.

So in summary, a combination of Syrian hostility, geographic proximity, existing communities in Lebanon, its weaker state structure, and economic pull factors encouraged most Palestinians expelled from Jordan to seek refuge in Lebanon rather than Syria.
Wat een zooitje joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:42:32 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210902354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, je maakt een relevante discussie dood, door doodnormale argumenten te bestempelen als 'echt niet', terwijl je al twee dagen schuimend loop te verkondigen dat ze daar allemaal dood moeten, ook als het geen Hamas is. Dus ja, haatbaard.
Dat klopt niet.

Ik heb aangegeven dat de Gazastrook mag worden uitgerookt om de Palestijnse terroristen op te rollen. Dat is iets totaal anders dan zeggen dat iedereen daar gewoon maar dood zou moeten. In plaats van mijn woorden dus op deze rare manier zo te verdraaien, zou ik eens in de spiegel kijken. Je staat zelf met allerlei Palestijnse sympathieën aan de verkeerde kant, niet ik. Aan jouw zijde zijn veel rechtvaardigingen voor terrorisme terug te vinden en zelfs verheerlijking hiervan, niet aan die van mij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210902361
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meh, dat is meer iets voor Hamas.
Huren we die toch in? :P
pi_210902383
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet.

Ik heb aangegeven dat de Gazastrook mag worden uitgerookt om de Palestijnse terroristen op te rollen. Dat is iets totaal anders dan zeggen dat iedereen daar gewoon maar dood zou moeten. In plaats van mijn woorden dus op deze rare manier zo te verdraaien, zou ik eens in de spiegel kijken. Je staat zelf met allerlei Palestijnse sympathieën aan de verkeerde kant, niet ik. Aan jouw zijde zijn veel rechtvaardigingen voor terrorisme terug te vinden en zelfs verheerlijking hiervan, niet aan die van mij.
jawel, ook aan 'jouw kant'
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:47:09 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210902389
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet.

Nietwaar, vervolgens loop je met bijna elke post een verkapt argument te maken van 'zie je wel, gewoon allemaal neermaaien'. Je bent er al inmiddels door meerdere mensen op aangesproken.

En wat is mijn zijde eigenlijk, Howard?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210902398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:40 schreef PS. het volgende:

[..]

Maar kom maar even met voorbeelden waar een Amerikaans kind daadwerkelijk schiet, of nee nog beter, waar een Amerikaans kind daadwerkelijk een vijand dood schiet. :)
Doelpalen verzetten je had het over een geweer aan kinderen geven en nu moeten ze er opeens een vijand mee doodschieten.. :')

En kinderen in de vs die schieten gast dat is algemeen bekend ze hebben zelf speciale roze meisjes wapens. :')
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:50:02 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210902411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Doelpalen verzetten je had het over een geweer aan kinderen geven en nu moeten ze er opeens een vijand mee doodschieten.. :')

En kinderen in de vs die schieten gast dat is algemeen bekend ze hebben zelf speciale roze meisjes wapens. :')
Als je ze maar verder geen voorlichting geeft, ze moeten vooral kind kunnen zijn.
pi_210902414
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:22 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Schijnt een hele ouwe video te zijn, in ieder geval niet recent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:50:17 #200
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210902415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Preventief ruimen dit volk
Je moet deze mensen gewoon per direct het staatsburgerschap ontnemen en het land uitzetten. Maar dat zal helaas niet gebeuren, sommige beleidsmakers en politici hebben er zelfs moeite mee om zich hier tegen uit te spreken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nietwaar, vervolgens loop je met bijna elke post een verkapt argument te maken van 'zie je wel, gewoon allemaal neermaaien'. Je bent er al inmiddels door meerdere mensen op aangesproken.

En wat is mijn zijde eigenlijk, Howard?
Ook dat heb ik niet gezegd. Nu doe je het weer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:50:17 #201
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_210902416
Mensen die nog steeds denken dat burgers in de Gazastrook bewust worden getarget, _O-

Wat een grap zou dat Israelisch leger zijn als ze nog geen 1000 man kunnen doden met een urenlang bombardement

Nogmaals, alle burgerdoden zijn collateral damage, Hamas kan zich gewoon overgeven i.p.v. zich als laffe honden te verstoppen tussen onschuldige mensen.

Neemt overigens niet weg dat ik het fundamenteel oneens ben met het afknijpen van eten en water, voor stroom en brandstof valt genoeg te zeggen (deze kunnen gebruikt worden om oorlog mee te voeren) maar dat geldt imo niet voor eten.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_210902420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:40 schreef PS. het volgende:

[..]

Palestijnse kinderen staan toch meer bekend om het gooien van stenen. Ze gebruiken die vuurwapens blijkbaar niet?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:50:40 #203
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_210902422
Inhoudelijk hoef je het niet met ze eens te zijn maar die gasten in de Iraanse top spelen écht schaak in 4D.

CU-prominent Gert Jan Segers benoemde al wat voor engelengeduld er nodig was om dit alles in gang te zetten. En daarmee doelde hij niet op de Hamas-aanval maar hun hele geopolitieke beleid.

Iran doet niets anders dan winnen op geopolitiek-militair vlak.

Dit zou een les moeten zijn voor het Westen. Er is zoveel mogelijk met zo weinig middelen. Maar dan moet onze staatsinrichting wel drastisch veranderd worden.

In een wereld met machten als China, Rusland en Iran kun je het niet permitteren om het landsbestuur te organiseren zoals wij dat hier doen.
Géén Oostenrijkse schilder
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:50:40 #204
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210902423
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je moet deze mensen gewoon per direct het staatsburgerschap ontnemen en het land uitzetten. Maar dat zal helaas niet gebeuren, sommige beleidsmakers en politici hebben er zelfs moeite mee om zich hier tegen uit te spreken.
[..]
Ook dat heb ik niet gezegd. Nu doe je het weer.
Wat snap je niet aan 'verkapt'?
pi_210902428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, vergelijken met Rusland en China is Israël best redelijk.

Als je de lat heel laag wil leggen...
Nou ja, als je kijkt naar nederland dan krijgen de slachtoffers een mooi eergebaar en gebeurt er verder geen fuck, want bang voor escalatie. Weet niet of dat een hoge lat is
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210902429
Ik blijf erbij, hier zou een neutrale macht tussen moeten komen.
Hamas met wortel en tak uitroeien, dat blijft nodig, maar daarnaast rust voor beide partijen.

Geen kolonisatie meer, een toekomst voor Palestina, maar met een no tolerance beleid voor terrorisme.
Scholing, werkgelegenheid, opbouw. Geen oneerlijk water beleid of andere onzin meer die het leven onnodig moeilijk maakt.

En vooral geen kift tussen beide meer toestaan. Want zelfs als Israël het goed zou bedoelen (en dat is nu niet aan de orde door de pijn die er leeft) wordt rechtspraak e.d. als agressie gezien.

Wraak brengt enkel meer bloed. En beide partijen zitten vast in het wraak gedoe.
Dat maakt tot elkaar komen vrijwel onmogelijk. Er zal eerst rust moeten zijn. Mensen moeten een leven op kunnen bouwen en veilig zijn.

Nogmaals Hamas moet weg om dat mogelijk te maken. En aan de andere kant moet er een mogelijke toekomst voor de normale Palestijn zijn.
Dat begint bij het uitroeien van Hamas in combinatie met zorgen dat mensen in Gaza niet van grove ellende afhankelijk zijn van Hamas voor water, voedsel, medicatie en andere van dat soort basis behoeftes.

1 van de problemen is dat er geen zicht op een toekomst is, geen uitweg uit de ellende. Dat maakt mensen vatbaar voor extremisme.
Er is niet voldoende redelijkheid, er is geen rust. Er is een neutrale macht nodig die tussen de twee partijen gaat staan en die geen agressie tolereert.
pi_210902432
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:50 schreef Lothiriel het volgende:
Nogmaals, alle burgerdoden zijn collateral damage
oh oke
pi_210902444
Waar je mee zit is dat je inwoners aan beide kanten hebt waarvan een groot deel graag met elkaar zou willen samenleven. Ergens in de jaren ‘90 hadden we hierin het meest optimistische punt waarop de boog het slapst stond en toenadering hoog was.

Dan zit daar een Israëlische staat boven met een duidelijke geloofssignatuur. Daaronder delen van de bevolking die dagelijks bij de klaagmuur staan en hopen op vernietiging van de rotskoepel, zodat ze de tempel kunnen herbouwen.

Maar het heeft ook een democratische signatuur. En nu met het veranderen van wetten staat Netanyahu met regering bijna alleen boven die wet. En met hetgeen erin de tijd heeft plaatsgevonden qua apartheid en langzame verschuiving van grenzen ben ik niet bijzonder pro-Israëlische regering.

Hij beloofde ‘veiligheid’ maar schiet daarin flink tekort, als in dat onder zijn oog dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Dit zou juist het enige punt zijn waarop hij nog scoorde.

Dan heb je Hamas, welke strijd voert names de bevolking en dit beter niet kan doen. Ik zou het snappen als ze bulldozers zouden opblazen die palestijnse huizen platwaltsen of anderzijds verzet bieden tegen grensverschuiving. Maar met bevolkingsgroepen en het spervuur op festivalgangers hebben die hun kaarten wel verspeeld. En dat heeft Netanyahu ook.

Maar dit heeft niet als resultaat dat ik partij voor de Israëlische of Palestijnse bevolking wil kiezen in een oorlog die zo ongelukkig gelaagd is met diepe wortels in de onevenredige heethoofdige emotie rondom religie en een stuk explosieve historisch / religieuze grond.
pi_210902449
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik blijf erbij, hier zou een neutrale macht tussen moeten komen.
Hamas met wortel en tak uitroeien, dat blijft nodig, maar daarnaast rust voor beide partijen.

Geen kolonisatie meer, een toekomst voor Palestina, maar met een no tolerance beleid voor terrorisme.
Scholing, werkgelegenheid, opbouw. Geen oneerlijk water beleid of andere onzin meer die het leven onnodig moeilijk maakt.

En vooral geen kift tussen beide meer toestaan. Want zelfs als Israël het goed zou bedoelen (en dat is nu niet aan de orde door de pijn die er leeft) wordt rechtspraak e.d. als agressie gezien.

Wraak brengt enkel meer bloed. En beide partijen zitten vast in het wraak gedoe.
Dat maakt tot elkaar komen vrijwel onmogelijk. Er zal eerst rust moeten zijn. Mensen moeten een leven op kunnen bouwen en veilig zijn.

Nogmaals Hamas moet weg om dat mogelijk te maken. En aan de andere kant moet er een mogelijke toekomst voor de normale Palestijn zijn.
Dat begint bij het uitroeien van Hamas in combinatie met zorgen dat mensen in Gaza niet van grove ellende afhankelijk zijn van Hamas voor water, voedsel, medicatie en andere van dat soort basis behoeftes.

1 van de problemen is dat er geen zicht op een toekomst is, geen uitweg uit de ellende. Dat maakt mensen vatbaar voor extremisme.
Er is niet voldoende redelijkheid, er is geen rust. Er is een neutrale macht nodig die tussen de twee partijen gaat staan en die geen agressie tolereert.
er is geen toekomst voor palestina als er niet nú support is voor een twee staten oplossing

hamas bemoeilijkt dat, evenals het politieke klimaat in israël en tal van andere redenen die er zijn te bedenken

maar dat is de enige uitweg, het gelul over 'we supporten die oplossing in de toekomst' is gewoon niks waard
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:55:50 #210
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_210902463
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
oh oke
Het feit dat er weinig burgerdoden vallen in een dichtbevolkt gebied bij continue aanvallen bewijst op zichzelf dat burgers geen doelwit zijn van deze bombardementen.

Daarnaast zitten Hamasleden ook vervat in die al die doden.

Ik zal het je nog eens in je oren proberen knopen want je blijkt nog even weinigzeggend als gisterenavond: burgers die omkomen bij een oorlog is geen oorlogsmisdaad zolang ze niet bewust getarget worden en per ongeluk omkomen.

Weet je wie wel bewust burgers target? Jouw vrienden van Hamas met hun 5000 raketten alsook hun moordpartijen op onschuldige burgers
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')