Precies, snel schakelen, en nu ff alle agency van de palestijnen wegstuffen, zodat bedenkelijke daden natuurlijk ook de schuld zijn van die vermaledijde joden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:03 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
Met dank aan de israelisch, inclusief Netanyahu
Dat klinkt heel mooi. Maar wat gebeurt er dan concreet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Israël is niet verantwoordelijk voor de bevoorrading van vijandelijk gebied.
[..]
Dan is Israël acuut verantwoordelijk voor hun welzijn.
Soort Keith Bakker?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.
En dat betekent alleen dat ze niet zonder goede reden op niet strijdende burgers mogen schieten. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de bestuurstaken van de vijand. Hamas moet zorgen voor primaire voorzieningen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Israël is er wel verantwoordelijk voor dat haar militaire optreden geen onnodige burgerslachtoffers maakt en ook voorts voldoet aan de regels van internationaal recht.
En de bevolking kan ook de beesten van Hamas uitleveren. Is 0 sprake van, dus leven met de gevolgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Israël is er wel verantwoordelijk voor dat haar militaire optreden geen onnodige burgerslachtoffers maakt en ook voorts voldoet aan de regels van internationaal recht.
Jij komt met een woord, waarbij de definitie al half niet klopt en waarbij in de jaren veertig miljoenen mensen zijn vermoord, silence yourself.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je kunt in plaats van mij te beledigen ook met argumenten komen. Of houd gewoon je *** mondje dicht.
Israel: Too Earlyquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kon er maar iemand bemiddelen dat betrokken partijen in gesprek gaan.
Zolang zij niet met opzet burgers proberen doden & waarschuwen waar gebombardeerd zal worden is er geen sprake van schending van internationaal rechtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Dan zal Israël in die delen de stroom en water weer aanzetten en humanitaire hulp toestaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klinkt heel mooi. Maar wat gebeurt er dan concreet?
Het gaat wel wat verder dan dat hoor. Een blokkade is een oorlogshandeling, dus geldt ook dat het beginsel van onderscheid en de proportionaliteitsregel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dat betekent alleen dat ze niet zonder goede reden op niet strijdende burgers mogen schieten. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de bestuurstaken van de vijand. Hamas moet zorgen voor primaire voorzieningen.
dat is mooi want niemand vraagt je watquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik heb niet over alles een mening!²
Volgens mij ben je in de war met de term vernietigingskamp (extermination camp). Dat heb ik nooit geschreven. Concentratiekamp, dat schreef ik. En de definitie is prima van toepassing hier.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:15 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Jij komt met een woord, waarbij de definitie al half niet klopt en waarbij in de jaren veertig miljoenen mensen zijn vermoord, silence yourself.
Veel te kort door de bocht. Zie bijvoorbeeld dit artikel over belegeringen: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zolang zij niet met opzet burgers proberen doden & waarschuwen waar gebombardeerd zal worden is er geen sprake van schending van internationaal recht
Daarnaast, als je strijdende partijen bewust gebruik laat maken van je huis ben je gewoon een legitiem doelwit (dat geldt dus ook voor ziekenhuizen die worden gebruikt als lanceerlocatie voor raketten)
Vroeg Hamas of ze de gijzelaars vrij wilden laten en gaat zelf naar Poetin over een week.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog niets gehoord of gezien van Abbas, hoe staat hij er in?
Yep, Hamas en Likud zijn voor elkaar gemaakt en hebben elkaar goed geholpen de laatste tien jaar, met het huidige conflict bijzonder goede zaken voor beide partijen. Beter worden ze allebei aan de hoogste boom opgeknoopt.quote:
Nogmaals, ze zullen wel moeten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze gooiden die grens in het verleden ook regelmatig dicht.
Dit zijn de vluchtwegen die Israël aangeeft. Per wijk zelfs.quote:
Ik waardeer je bijdrage, je weet dat ik je hoog heb zitten. Maar mocht je de genegenheid voelen, lees even terug:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is mooi want niemand vraagt je wat
O.a. hier @sp3c de goudhandelaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:37 schreef Alov het volgende:
[..]
Ben je het er ook mee eens dat dat soort mensen die dat wel doen, moreel gezien als afval beschouwd kunnen worden die geen enkel medeleven of steun verdienen? (dan ignore ik even dat van dat moeder vermoord etc. want dat doen Israeliërs in de regel niet, dat is meer de specialiteit van het Palestijnse volk)
misschien moet je de beschrijving nog eens lezenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met de term vernietigingskamp (extermination camp). Dat heb ik nooit geschreven. Concentratiekamp, dat schreef ik. En de definitie is prima van toepassing hier.
Wat zou jij dan wel een maatregel in verhouding vinden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Two wrongs dont make a right.
Opvallend hoe mensen steeds benadrukken dat Joden/Israël/staat en bevolking allemaal andere entiteiten zijn maar aan Palestijnse zijde alles over een kam scheren.
Welke garantie heb je daarop? En hoe zorg je dat Hamas die mensen niks aandoet, die naar alle waarschijnlijkheid als 'verrader' worden beschouwd?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Dan zal Israël in die delen de stroom en water weer aanzetten en humanitaire hulp toestaan.
Dat waren die paar honderd jeugdige feestgangers in Israel ook niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Want die strijders zijn nog altijd een minderheid. 47% van de bevolking is zelfs kind. Die zijn niet schuldig.
En jij gedraagt je als een verdediger van terrorisme. Met een beroep op internationale conventies waarvan je alleen die delen opvoert die in jouw straatje uitkomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij doet precies wat Netanyahu van jou verwacht. Wees trots.
Als je dat zelf nou eens had gedaan dan was deze reactie overbodig geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:19 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
misschien moet je de beschrijving nog eens lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |