SPOILER: Update 1.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 17 uur 7 oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 13.40 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Update 10.46 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html
Livestreams Israel:
Israel Vs Palestine LIVE | Israel Initiates 'Operation Iron Swords' In Gaza Live | Israel LIVE |N18L
Gaza
Westbank
Israel-Palestine War Day 2 LIVE Updates | Israel Launch Operation 'Iron Sword' | Israel Vs PalestineSPOILER: Diverse tweetsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Extra beveiliging voor Joodse gebouwen in Nederland
"Nederland erkent volledig het recht het recht om zichzelf verdedigen." Die boodschap herhaalde demissionair premier Rutte na een bijeenkomst met de vicepremiers en andere betrokken ministers om de situatie in Isral en de Palestijnse gebieden te bespreken. Rutte zei dat heel Nederland geschokt is en de Joodse gemeenschap in het bijzonder. "Daar leven veel zorgen en angst."
Rutte stelde "extra alert" te zijn op de beveiliging van Joodse gebouwen, zoals scholen en synagoges. Hoe die alertheid eruitziet, zei Rutte niet. "We moeten de mensen niet wijzer maken dan ze zijn." Joodse gebouwen in Nederland worden overigens al langer beveiligd.![]()
Dat recht om zich te verdedigingen kan je ook de andere kant uitleggen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
![]()
Even om uit de wereld te helpen dat dat festival ook maar gewoon een gelukje was voor Hamas om dat aan te treffen:quote:We drove towards the main road, where we saw many cars standing in what looked like a traffic jam, at the end there were policemen and soldiers forming a roadblock and blocking the road.
This was not a police checkpoint, these were terrorists impersonators.
They waited until there were a lot of people standing in traffic then pulled out a machine-gun and started spraying the cars with bullets, at least 300 dead.![]()
Dat kan zeker. Daarom: moge de sterkste winnen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
Dat recht om zich te verdedigingen kan je ook de andere kant uitleggen.
Want zo werkt dat.![]()
In dat geval wint er niemand. Want er zullen altijd mensen zijn die terug willen slaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Daarom: moge de sterkste winnen.
Want zo werkt dat.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
I will bless them who bless you and curse them who curse you ofzoquote:Op maandag 9 oktober 2023 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lief piano deuntje onder een oproep 2 miljoen mensen te vermoorden.
Religie![]()
![]()
![]()
Het is verder een rare secte, die Isral meer lief hebben dan hun eigen Messiah. En dan krijg je dit soort tafarelen. Niet om het goed te praten verder maar om de mensen hier van een stukje context te voorzien
Meest ironische van dit alles? De joden haten hun intens! In elke onderzoek staat de evangelische gemeenschap op nr 1. Ze haten nog meer dan de moslims
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik wil echt graag een keer een real life debat doen met een extreme zionist en een extreme pro-Palestijn.
Zij beide: je moet een kant kiezen !!!
Ik: Hahaha, nee.![]()
Wat een rare tweet, natuurlijk is het niet de schuld van Links in Isral. Zij hebben zelfs op alle mogelijke manieren geprobeerd compromissen te sluiten met de Palestijnen en nog altijd zijn er Isralirs die dit willen (zij het steeds minder). Ik zie wat dat betreft geregeld de meest opmerkelijke dingen voorbijkomen op Facebook.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Al besprokenquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef theunderdog het volgende:
Ik wil echt graag een keer een real life debat doen met een extreme zionist en een extreme pro-Palestijn.
Zij beide: je moet een kant kiezen !!!
Ik: Hahaha, nee.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ah okquote:Op maandag 9 oktober 2023 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt mijn post blijkbaar niet goed gelezen, probeer het nog maar eens. Want wat je er nu van maakt, staat er niet.Over welk volk heb jij het: Palestijnen of terroristen? Is dat n volk?quote:Je hebt helaas alleen aan progressief linkse kant individuen wiens morele kompas dusdanig defect is en schijnbaar een zwak hebben voor een volk dat terrorisme uitvoert, romantiseert en toejuicht.
Ik zie bijvoorbeeld geen geweld op bijvoorbeeld de West Bank en daar lopen Israli en Arabieren door elkaar heen. Er zijn daar niet voor niks honderden checkpoints
Dus wat doet een deel van progressief links volgens jou? Moet ik jou iets gaan verwijten over iets wat een deel van rechts misschien zou kunnen vinden?![]()
Ik blijf van mening dat dat festival helemaal niet op de planning stond, maar omdat er bij zo'n rave keiharde muziek uit de speakers knalt die je kilometers wijd in de omtrek kan horen, heeft het de aandacht van Hamas getrokken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Even om uit de wereld te helpen dat dat festival ook maar gewoon een gelukje was voor Hamas om dat aan te treffen:
[..]Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Ik mis Rabin, Arafat en Peres. Wat een vooruitgang werd er toen gemaakt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
tot wanneer ze opgevenquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In dat geval wint er niemand. Want er zullen altijd mensen zijn die terug willen slaan.![]()
Laat je niet misleiden door mijn username, ben gewoon Orthodox christen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha heerlijke meme.
Alleen: jij heet Ali. Ben je besneden?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel gaat in totaal 300.000 reservisten oproepen. Damn. Grootste aantal ooit meldt de Nu.nl
Lijkt me dat ze Gaza weer compleet onder controle willen hebben?Radical islam is the snake in the grass.
Beetje apart dat die neus dan zo groot moet.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En niet iedere arabier is bruin van kleurquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beetje apart dat die neus dan zo groot moet.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Nice man.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Laat je niet misleiden door mijn username, ben gewoon Orthodox christen.
Katholiek - Orthodoxe broederschap.![]()
Het wist vooral te leiden tot talloze consessies van Isralische kant, die uiteindelijk nooit genoeg bleken te zijn. Dat krijg je als het doel geen tweestatenoplossing is, maar 'Free Palestine From the River to the Sea'.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
Ik mis Rabin, Arafat en Peres. Wat een vooruitgang werd er toen gemaakt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nice man.
Katholiek - Orthodoxe broederschap.
Nee, dat is precies de bedoeling.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beetje apart dat die neus dan zo groot moet.![]()
Tja, wat denk je zelf?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gezien van een zeer partijdige kant kan dat zo gezien worden ja.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wist vooral te leiden tot talloze consessies van Isralische kant, die uiteindelijk nooit genoeg bleken te zijn. Dat krijg je als het doel geen tweestatenoplossing is, maar 'Free Palestine From the River to the Sea'.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hamas is zo fucked nu.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik blijf van mening dat dat festival helemaal niet op de planning stond, maar omdat er bij zo'n rave keiharde muziek uit de speakers knalt die je kilometers wijd in de omtrek kan horen, heeft het de aandacht van Hamas getrokken.![]()
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Isral genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Desnoods worden die kopstukken uitgeleverd aan een tussenland. En in Den Haag berecht.
Maar ik zie die wil ook helemaal niet bij de bevolking.
Ik zie geen protesten bij de inwoners van Gaza om wat hun landgenoten aangericht hebben.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Geen medelijden mee. Wel met de burgers waar ze tussen zitten en die ze willens en wetens als menselijk schild gaan gebruiken en uitgebreid exploiteren. Cue beelden van dode baby's (en mensen die gaan roepen dat dit minstens zo erg is als vrouwen en kinderen doelgericht neerknallen en ontvoeren).quote:![]()
Klinkt redelijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.![]()
Joden, en vreemd genoeg Amerikanen, laten zich ook besnijden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha heerlijke meme.
Alleen: jij heet Ali. Ben je besneden?![]()
Dit zal verder flink escaleren
Ja. Verdrietig iddquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
Ik mis Rabin, Arafat en Peres. Wat een vooruitgang werd er toen gemaakt.My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Isral van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie ook de 'milde variant' voorbijkomen, waarbij er wordt gepleit voor het deporteren van Palestijnen. Die zouden dan opgenomen moeten worden door een van de islamitische Golfstaten.
Dat lijkt misschien een pragmatische, vreedzame oplossing, maar waar dat toe leidt is dat de haat richting Isral in de regio alleen nog maar verder toeneemt. Dan weet je helemaal zeker dat er de komende honderd jaar geen vrede komt.
Je kunt immers wel alleen heel gericht Hassan en Amir oppakken omdat zij een dorp in Zuid-Isral hebben afgeslacht, maar Hussein, Jamal en Abdullah staan alweer klaar om in hun voetsporen treden. Het is dus dweilen met de kraan open.
Daarnaast is het ook bespottelijk om altijd maar netheid, gerichtheid en manieren te verwachten van Isral, terwijl de Palestijnen dit altijd nalaten. Zij teren op bruut geweld en terrorisme, slachten hele dorpen af, maar Isral moet vooral voorzichtig zijn met de Gazastrook. Waar komt deze lelijke dubbele standaard vandaan?
De realiteit is dat de burgers van Isral een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De kans lijkt mij nihil dat Israel Iran gaat aanvallen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
Dit zal verder flink escaleren![]()
[ twitter ]![]()
Ja dat is inderdaad raar, maar ik kijk nergens van op bij mensen die denken dat het leven niet het leven is en dat die pas begint als je sterft.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Isral genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Isral genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.
Ik krijg gewoon het idee dat ze er achter staan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom zouden de Palestijnen hun eigen land moeten verlaten?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
Die kans is 100% - al zal dat niet voor de buhne zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans lijkt mij nihil dat Israel Iran gaat aanvallen.
Dat zijn doelwitten in Libanon, Syrie, elders of op zee of in Iran zelf met sabotageacties.![]()
Dat vind ik nogal een aannamequote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.
Ik krijg gewoon het idee dat ze er achter staan.My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
Ja blabla. Maar dat is niet wat Iran hier bedoeld. Ze zullen terugaanvallen als Israel echt Iraans grondgebied gaat bombarderen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die kans is 100% - al zal dat niet voor de buhne zijn.
Dat zijn doelwitten in Libanon, Syrie, elders of op zee of in Iran zelf met sabotageacties.
En ik denk niet dat ze dat gaan doen.![]()
Exact.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom zouden de Palestijnen hun eigen land moeten verlaten?
Hun land, hun democratisch gekozen terroristen regering, hun gevolgen
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
Durft Isral niet. Zal met sisser aflopen denk ik. Hamas hebben ze zo opgeruimd. Enige probleem zijn al die gijzelaars.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mensen uitroeien, waar hebben we dat eigenlijk eerder gehoord? Iets met een plaatje van een Swastika. Ik denk dat Palestijnen ook een gebied verdienen, want mens. Nee niet Hamas.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Isral van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.
Je kunt immers wel alleen heel gericht Hassan en Amir oppakken omdat zij een dorp in Zuid-Isral hebben afgeslacht, maar Hussein, Jamal en Abdullah staan alweer klaar om in hun voetsporen treden. Het is dus dweilen met de kraan open.
Daarnaast is het ook bespottelijk om altijd maar netheid, gerichtheid en manieren te verwachten van Isral, terwijl de Palestijnen dit altijd nalaten. Zij teren op bruut geweld en terrorisme, slachten hele dorpen af, maar Isral moet vooral voorzichtig zijn met de Gazastrook. Waar komt deze lelijke dubbele standaard vandaan?
De realiteit is dat de burgers van Isral een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Er zijn toch best wel wat Palestijnse organisaties. Heb jij ze gehoord?quote:
Dat ze bijv oproepen om de terroristen op te pakken en te berechten?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan zal er eerst glashard bewijs op tafel moeten komen maar volgens mij zag ik al berichten van het IDF dat dat bewijs er (nog) niet is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja blabla. Maar dat is niet wat Iran hier bedoeld. Ze zullen terugaanvallen als Israel echt Iraans grondgebied gaat bombarderen.
En ik denk niet dat ze dat gaan doen.![]()
Lijkt mij vooral speculatie vanuit deze bronquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
Sarcasme?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Exact.
Hun land, hun democratisch gekozen terroristen regering, hun gevolgenOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Hadden de evangelische mensen niet voor ogen dat er oorlog in die regio moet zijn zodat Jezus terug kan komen en ze worden meegenomen naar de hemel?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
I will bless them who bless you and curse them who curse you ofzo![]()
Het is verder een rare secte, die Isral meer lief hebben dan hun eigen Messiah. En dan krijg je dit soort tafarelen. Niet om het goed te praten verder maar om de mensen hier van een stukje context te voorzien
Meest ironische van dit alles? De joden haten hun intens! In elke onderzoek staat de evangelische gemeenschap op nr 1. Ze haten nog meer dan de moslims![]()
Serieus?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?![]()
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn toch best wel wat Palestijnse organisaties. Heb jij ze gehoord?
Dat ze bijv oproepen om de terroristen op te pakken en te berechten?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Israel gaat het nooit doen. Al roept Iran keihard: hahaha, wij zitten hier achter.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan zal er eerst glashard bewijs op tafel moeten komen maar volgens mij zag ik al berichten van het IDF dat dat bewijs er (nog) niet is.![]()
Iran geeft dus toe in al die landen een vinger in de pap te hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ze hebben letter voor Hamas gekozen tijdens de verkiezingen in 2006. Daarna is het rap bergafwaarts gegaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.
Ik krijg gewoon het idee dat ze er achter staan.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dat ze Israelische uniforms bij zich hadden kan ook gewoon onderdeel van hun strategie zijn geweest natuurlijk. Als je er vanop een afstand uitziet als Israelische militair of politieagent kun je in ieder geval een stuk dichterbij je slachtoffers komen zonder meteen paniek te veroorzaken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.Radical islam is the snake in the grass.
Niet de eerste bron die er over berichtquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij vooral speculatie vanuit deze bron
Hoop oprecht, wellicht tegen beter weten in, dat het met een sisser afloopt
Ja die zijn er verschillende.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.quote:zie email 27 oktober![]()
Wordt ook gewoon in de Knesset over gediscussieerd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die zijn er verschillende."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Toch hoop ik dat men ook denkt aan een lange termijn oplossing.quote:
Met al onze technologie tegenwoordig... en enorme bergen geld in sommige delen van de wereld. Toch ziek dat het niet kan.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet de eerste bron die er over bericht
Hoop oprecht, wellicht tegen beter weten in, dat het met een sisser afloopt
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoor![]()
"The beatings will continue until morale improves"quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.
Idd, ik snap de reactie maar laten we niet denken dat Hamas of Gaza hierdoor opeens lief wordt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als je je tussen die heethoofden staande wilt houden zal een dergelijke aanpak nodig zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Lijkt er wel opquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Iran geeft dus toe in al die landen een vinger in de pap te hebben.
Ligt eraan hoe lang het duurtquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.![]()
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet de eerste bron die er over bericht
Hoop oprecht, wellicht tegen beter weten in, dat het met een sisser afloopt![]()
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan h. Wat denk je dat het doel is?quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Want dat hebben ze nog nooit eerder gedaan?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans lijkt mij nihil dat Israel Iran gaat aanvallen.
Radical islam is the snake in the grass.
Een belegering op zichzelf niet. Maar ze zullen in ieder geval de nodige inspanningen moeten doen om onderscheid te maken tussen burgers en strijders n evacuaties moeten toestaan. Wil je het precies weten: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.zie email 27 oktober![]()
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.quote:zie email 27 oktober![]()
Omdat het de komende dagen platgebrand gaat worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom zouden de Palestijnen hun eigen land moeten verlaten?Radical islam is the snake in the grass.
dat is dan wel een beetje pech hebbenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan h. Wat denk je dat het doel is?
Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.![]()
Die zijn er zat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
En wat een vergelijking ook.
Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.
🤡'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.
capricia in NWS / Oorlog Isral / Palestina #37 Wat gaat er gebeuren..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?Radical islam is the snake in the grass.
Oh echt? Een land wat officieel de oorlog verklaard gaat oorlog voeren?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Isral zet de panzerdivisies klaar zie ik? Dat wordt oorlog.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.zie email 27 oktober![]()
Omdat isreal in het verleden net zo vaak fout bezig was door internationaal recht aan hun laars te lappen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn er zat.
En wat een vergelijking ook.
Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.
🤡
Was er toen ook zo'n oorverdovend geschreeuw dat dat niet mocht? Nee.
Nogmaals: ik keur alles af van hamas, alles. Maar we moeten nu niet gaan doen dat isreal het meest heilige land ter wereld is.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Linkje toegevoegd. Kwam van de NOS.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.
En burgers kunnen bij de UN sites schuilen. UNRWA zit er.
Daarbij zag ik hier vanmorgen ook kaartjes voorbij komen waarin Isral aangaf waar de burgers van Gaza heen moeten voor hun veiligheid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En eentje die heel voorspelbaar was, hele domme actie van de Palestijnen dus.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.Radical islam is the snake in the grass.
Ja dat soort tactieken zijn dus verboden. Als je burgers als nevenschade neemt is het een heel genuanceerd verhaal. Maar dat soort chantage maakt ze tot doelwit, hetgeen gewoon verboden is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.
Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.zie email 27 oktober![]()
Ik heb ze serieus niet in het 8 uur nieuws voorbij zien komen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Het is niet eens dat ik vage bronnen volg. In de treding page zie je allerlei berichten voorbijkomen die hier nog niet zijn gedeeld. Heb oprecht geen idee wie 99% van die mensen zijnquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoorVrees dat dit slechts het begin is van iets veel groters iddquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik neem aan dat het USA belang is dat Isral ervoor zorgt dat Iran in deze oorlog gezogen wordt voordat ze een nuke hebben.![]()
Wat een verrassing na zo'n aanval. Ben benieuwd of men over ene week nog steeds taart staat uit te delen daar.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Het probleem is dat er geen harde regel is die het keihard verbiedt. Dan val je terug op de algemene regels van onderscheid, proportionaliteit, etc. En dan vinden jij en ik dat dit een flagrante schending is. Maar Israel gaat uiteraard roepen van niet. En dan? Wie gaat er dan iets doen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.
Maar als ze bijvoorbeeld alle burgers een daadwerkelijke kans geven om weg te gaan dan wordt het al weer een stuk grijzer.zie email 27 oktober![]()
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ik bedoel een grondoorlog.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh echt? Een land wat officieel de oorlog verklaard gaat oorlog voeren?![]()
Maar dat werkt toch niet? Als ze vertellen "waar hamas zit" dan kan Isral daarna nog steeds precies bepalen wat er in de Gazastrook gebeurT, en dat hebben zelfs de goedwillende inwoners in de gaten. Bovendien is het een prisoners dilemma.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.
Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.
Dit is gewoon wraak. Wat heel erg begrijpelijk is, maar het lost precies niks op.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja en nee. Dat gaat vooral om uitgaand verkeer natuurlijk. Op zich is er geen enkele reden om voedseltransporten de toegang te ontzeggen, anders dan belegering.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.zie email 27 oktober![]()
Kan best een ramp gaan worden ook 2 miljoen inwoners op een klein oppervlakte en nauwelijks instroom van stroom, voeding, medicijnen etc.![]()
Beter opletten dan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb ze serieus niet in het 8 uur nieuws voorbij zien komen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Die zullen dan ook wel deur tot deur gaan kijken of ze nog wat gegijzelde kinderen en vrouwen kunnen redden. Wat natuurlijk breed uitgemeten gaat worden in de media als oorlogsdaad, hysterie in het linker en moslim kamp vanwege deze oorlogsdaad want alles wat Isral nu ook gaat doen gaat vele malen erger zijn dan de brute gruwelijke aanval van die islam terroristen.quote:
Persoonlijk hoop ik dat Isral het gebied eens voor eens en altijd schoonveegt.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
https://nos.nl/collectie/(...)-niet-onder-controlequote:VN: meer dan 123.000 mensen op de vlucht in Gazastrook
Vanwege de luchtaanvallen die Isral uitvoert na de Hamas-aanvallen van eergisteren hebben meer dan 123.000 mensen in de Gazastrook hun huis ontvlucht. Dat melden de Verenigde Naties.
Zij hebben hun huis vooral uit angst verlaten, stelt OCHA, het orgaan van de VN dat zich met humanitaire zaken bezighoudt. Van deze gevluchte mensen schuilen er naar schatting zo'n 73.000 in 64 scholen in de Gazastrook.
3 tot 4 uur stroom per dag
Op dit moment is er in de Gazastrook zo'n 3 tot 4 uur per dag stroom. Gisteren stopte Isral de stroomvoorziening richting het gebied. De Gazastrook is nu vooral afhankelijk van een eigen energiecentrale, maar die zou binnen enkele dagen al stil kunnen vallen, waarschuwt de VN.
Hoewel Isral de toegang tot het gebied heeft afgesloten, kan er via Egypte nog voedsel de Gazastrook binnenkomen. Gisteren kwamen zo'n 100 vrachtwagens met voedsel het gebied binnen en konden ook bouwmaterialen en brandstof via de Egyptische grens het gebied inkomen.
In de herhaling.
Er komt ieg nog eten binnen.
Verders staat het de inwoners vrij om die terroristen uit te leveren. Dat lijkt me beter dan wachten tot Isral ze komt halen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En wat is schoonvegen voor jou? Alle Hamasstrijders doden? Of alle burgers?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die zullen dan ook wel deur tot deur gaan kijken of ze nog wat gegijzelde kinderen en vrouwen kunnen redden. Wat natuurlijk breed uitgemeten gaat worden in de media als oorlogsdaad, hysterie in het linker en moslim kamp vanwege deze oorlogsdaad want alles wat Isral nu ook gaat doen gaat vele malen erger zijn dan de brute gruwelijke aanval van die islam terroristen.
Persoonlijk hoop ik dat Isral het gebied eens voor eens en altijd schoonveegt.![]()
Je wilt niet dat er wapens in die transporten zitten. Momenteel wil je geen enkel risico lopen dus sluit je alles af.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Dat gaat vooral om uitgaand verkeer natuurlijk. Op zich is er geen enkele reden om voedseltransporten de toegang te ontzeggen, anders dan belegering.
Militair logisch, humaan een stuk minder.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Het blokkeren van voedsel is geen militaire maatregel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.
En de vraag is of het uit militair oogpunt wel zo verstandig is om de Gazastrook uit te hongeren. Wie kunnen er gebruik maken van de aanvoerlijnen in die tunnels? Juist. Dus precies degenen die je wil raken hebben waarschijnlijk wl een voedselvoorziening, en de gewone bevolking valt van zijn graat.
Maar goed, deze maatregel had iedereen zien aankomen. Uit politiek oogpunt heel verklaarbaar, maar daarom niet minder een mensenrechtenschending.
En nee, het schenden van mensenrechten de ene kant op is geen geldig excuus om het dan ook maar de andere kant op te doen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dan lever je die transporten toch zelf? Of ga je ze controleren. Dat is echt onwil hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je wilt niet dat er wapens in die transporten zitten. Momenteel wil je geen enkel risico lopen dus sluit je alles af.
Militair logisch, humaan een stuk minder.zie email 27 oktober![]()
Ffs wou net dit bericht plaatsenquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:45 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-niet-onder-controle
In de herhaling.
Er komt ieg nog eten binnen.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Blijkbaar. Maar dan schut jij uiteraard wel zo wat voorbeelden uit je mouw niet?quote:
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Het is veel te laat daarvoor. Iran is nu een nuclear treshhold state, ze kunnen in 2 weken een nuke bouwen als ze het willen. Een oorlog met Iran duurt jaren en in die tijd hebben ze wel alles in orde om meerdere nukes en bijbehorende missile delivery systems te bouwen, zelfs zonder hulp van Rusland.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:40 schreef byah het volgende:
Ik neem aan dat het USA belang is dat Isral ervoor zorgt dat Iran in deze oorlog gezogen wordt voordat ze een nuke hebben.
Tevens zou een jarenlange oorlog met Iran het wereldwijde goederen verkeer verstoren aangezien dat langs Iran loopt![]()
Ja want dat is een optie daar, tegen Hamas ingaan...quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon het idee dat ze er achter staan.
https://www.hrw.org/repor(...)itical-violence-gaza
https://www.amnesty.org/e(...)uring-2014-conflict/
https://edition.cnn.com/2(...)ions-intl/index.html
https://counterterrorismethics.tudelft.nl/hamas/quote:After seizing power in the Gaza Strip, Hamas enforced an authoritarian and Islamic regime that arrested and tortured political opponents. Sharia courts were established, demonstrations were banned and violently repressed, and the media was censored.![]()
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
En eentje die heel voorspelbaar was, hele domme actie van de Palestijnen dus.Alsof het koloniseren van hun land en het invoeren van een apartheidssysteem nog niet voldoende was.
Nogmaals, als je mensen als beesten behandelt dan gaan ze zich als beesten gedragen. In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Denk aan je bloeddrukquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die zullen dan ook wel deur tot deur gaan kijken of ze nog wat gegijzelde kinderen en vrouwen kunnen redden. Wat natuurlijk breed uitgemeten gaat worden in de media als oorlogsdaad, hysterie in het linker en moslim kamp vanwege deze oorlogsdaad want alles wat Isral nu ook gaat doen gaat vele malen erger zijn dan de brute gruwelijke aanval van die islam terroristen.
Persoonlijk hoop ik dat Isral het gebied eens voor eens en altijd schoonveegt.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ja. Het lijkt me logisch dat een minister van Isral voor Isral spreekt. En niet voor Egypte. Egypte bepaalt dat natuurlijk zelf.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ffs wou net dit bericht plaatsen
[ twitter ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Historische gezien juist wel en ook heel vaak toegepast. Die tunnels hebben maar een bepaalde capaciteit.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het blokkeren van voedsel is geen militaire maatregel.
En de vraag is of het uit militair oogpunt wel zo verstandig is om de Gazastrook uit te hongeren. Wie kunnen er gebruik maken van de aanvoerlijnen in die tunnels? Juist. Dus precies degenen die je wil raken hebben waarschijnlijk wl een voedselvoorziening, en de gewone bevolking valt van zijn graat.
Maar goed, deze maatregel had iedereen zien aankomen. Uit politiek oogpunt heel verklaarbaar, maar daarom niet minder een mensenrechtenschending.
En nee, het schenden van mensenrechten de ene kant op is geen geldig excuus om het dan ook maar de andere kant op te doen.
Maar zoals trein zegt zelf voedsel leveren zou een hoop problemen kunnen voorkomen. Mara hoe ga je dat als Isral distribueren?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Alle Hamastrijders sowieso en iedereen die zulke terroristen faciliteert.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:45 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat is schoonvegen voor jou? Alle Hamasstrijders doden? Of alle burgers?3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Dit is natuurlijk waar. Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat je ook niet kunt verwachten dat Isral niets doet na zulke barbaarse terreurdaden. De veiligheid garanderen is de kerntaak van elke staat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben.Alsof het koloniseren van hun land en het invoeren van een apartheidssysteem nog niet voldoende was.
Nogmaals, als je mensen als beesten behandelt dan gaan ze zich als beesten gedragen. In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.zie email 27 oktober![]()
Fake news, als je op X zoekt naar Yahya Sinvar dan vind je alleen het bericht van Isa en 2 dagen geleden het bericht dat z'n (hoogstwaarschijnlijk lege) huis is gebombardeerd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Berichten dat Yahya Sinvar, leider van Hamas sinds 2017, gedood is bij de luchtaanvallen.
https://twitter.com/search?q=Yahya%20Sinvar&src=typed_query
No way dat hij zo dom is om thuis te blijven wachten op een bom
[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 09-10-2023 11:54:41 ]![]()
Egypte bedreigen. Is niet zo moeilijk. En Egypte wilt ook eerder een goede relatie met Israel dan Palestinaquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Veel goederen in Gaza komen binnen via Egypte. Hoe willen ze dat blokkeren dan?![]()
Op zich heb je hier wel een punt, maar je kunt ook moeilijk zeggen dat de Palestijnen in de afgelopen 40 jaar een betrouwbare gesprekspartner geweest zijn h.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Tijd dat de Israeli die bevolking komt bevrijden dus.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want dat is een optie daar, tegen Hamas ingaan...
https://www.hrw.org/repor(...)itical-violence-gaza
https://www.amnesty.org/e(...)uring-2014-conflict/
https://edition.cnn.com/2(...)ions-intl/index.html
https://counterterrorismethics.tudelft.nl/hamas/
[..]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit soort adviezen zijn ook vanwege verzekeringen enzo geloof ik.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:48 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]
verassend dat niet heel Israel rood is aangezien de raketten overal terecht komenOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Door ze uit te hongeren?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijd dat de Israeli die bevolking komt bevrijden dus.
zie email 27 oktober![]()
![]()
Die willen zien wat er van gaza en hamas overblijft voordat ze een beslissing nemen om iets soortgelijks te gaan doen denk ik.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Tja, maar iedereen die een kiezelsteen naar het Isralische leger gooit mag worden doodgeschoten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen harde regel is die het keihard verbiedt. Dan val je terug op de algemene regels van onderscheid, proportionaliteit, etc. En dan vinden jij en ik dat dit een flagrante schending is. Maar Israel gaat uiteraard roepen van niet. En dan? Wie gaat er dan iets doen?
Maar als ze bijvoorbeeld alle burgers een daadwerkelijke kans geven om weg te gaan dan wordt het al weer een stuk grijzer.![]()
Jazeker.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Blijkbaar. Maar dan schut jij uiteraard wel zo wat voorbeelden uit je mouw niet?
O.A. Vroeger deze partij. https://en.wikipedia.org/wiki/Kadima1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Als die palestijnen zo onschuldig zijn en hamas allemaal haten kiezen ze gewoon voor boterham.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Lijkt me een duidelijke incentive voor de bevolking om zich te ontdoen van die terroristen, desnoods met hulp van Israel.quote:
Ik mag toch aannemen dat die bevolking niet en masse achter de terreur van Hamas staat?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gooi je geen kiezelsteen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, maar iedereen die een kiezelsteen naar het Isralische leger gooit mag worden doodgeschoten.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Drones kunnen het vervoer biij grensovergangen platleggen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Veel goederen in Gaza komen binnen via Egypte. Hoe willen ze dat blokkeren dan?Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Kolonisatie? Daar is helemaal geen sprake van. Apartheidssysteem? Dat is er ook niet. Je lijkt er dus niets van te begrijpen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben.Alsof het koloniseren van hun land en het invoeren van een apartheidssysteem nog niet voldoende was.
Nogmaals, als je mensen als beesten behandelt dan gaan ze zich als beesten gedragen. In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt. Je kunt naar de Palestijnen kijken, maar ook naar landen als Iran. Of neem Saoedi-Arabi, daar heb je nog altijd publieke stenigen en martelingen. We zien dat wel in meer landen waar 'de religie van de vrede' door velen wordt omarmd. Heel toevallig ook de kernideologie van Hamas.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Niet als het via tunnels gaatquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Drones kunnen het vervoer biij grensovergangen platleggen.![]()
Je kunt een ideologie sowieso niet vernietigen. Hoopt Isral ergens in Gaza de ledenadministratie van Hamas te vinden en dan netjes van A tot Z het lijstje af te kunnen werken? Een invasie of grootschalig bombardement van Gaza is puur voor de bhne. Zinloos bloedvergieten. De USSR en de VS konden de Taliban ook niet vernietigen. Gedoemd om te mislukken dit.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
en weer wEen soldaat aanvallen (en ja een sling met een kiezelsteen is een dodelijk wapen) is niet zo slim, want bewapend en niet gebonden aan een geweldsinstructie zoals de politie. Bij dreiging is het pang.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, maar iedereen die een kiezelsteen naar het Isralische leger gooit mag worden doodgeschoten.
En je hoeft geen kiezelsteen gooien naar een soldaatFor every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Uithongert worden of worden doodgeschoten door hun eigen "regering". Keuzes keuzes.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijke incentive voor de bevolking om zich te ontdoen van die terroristen, desnoods met hulp van Israel.
Ik mag toch aannemen dat die bevolking niet en masse achter de terreur van Hamas staat?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
"Er is geen sprake van kolonisatie"quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kolonisatie? Daar is helemaal geen sprake van. Apartheidssysteem? Dat is er ook niet. Je lijkt er dus niets van te begrijpen.
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt. Je kunt naar de Palestijnen kijken, maar ook naar landen als Iran. Of neem Saoedi-Arabi, daar heb je nog altijd publieke stenigen en martelingen. We zien dat wel in meer landen waar 'de religie van de vrede' door velen wordt omarmd. Heel toevallig ook de kernideologie van Hamas.![]()
Wat een gek!Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
koekoek!quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt.![]()
Natuurlijk redelijk potsierlijk om te suggereren dat Isral altijd 'net en gericht' handelt, zoals jij hierboven doet. Je kunt het gerechtvaardigd vinden, maar Isral slaat vaak hard terug, met duizenden burgerdoden als gevolg. Hoe je het wendt of keert, dat is niet 'voorzichtig'.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Isral van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.
De realiteit is dat de burgers van Isral een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.
Eigenlijk baal ik er nogal van dat jij mij dwingt tot dit soort reacties. Want ook ik vind dat Isral in zijn recht staat als zij op dit moment poogt Hamas onschadelijk te maken met militair ingrijpen.
Maar jouw verhaal getuigt van zo'n enorme selectieve blindheid. Je stelt dat Hamas hele dorpen afslacht, maar hebt geen oog voor de bombardementen van Isral, die daadwerkelijk de levens eisen van 'hele dorpen'.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
They pioneered in airplane hijacking.
They perpetrated suicide bombings.
They killed and mutilated Olympic athletes.
They assassinated a United States presidential candidate.
They raped and mutilated innocent civilians.
They launch rockets and bombs at civilian centers.
They use their people as human shields.
They pay others to murder.
They steal aid given for their people.
They reject peace and co-existence.
They are a sick, destructive cult.![]()
Ik ga er van uit dat Israel heel Gaza in gaat nemen. En dat het volledig bezet gaat worden.
Maar dan? Ik hoop dat nu ze bezig zijn om plannen te maken wat er met de bevoling moet gaan gebeuren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat je berhaupt nog ingaat op zo'n gigantische troll post.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk redelijk potsierlijk om te suggereren dat Isral altijd 'net en gericht' handelt, zoals jij hierboven doet. Je kunt het gerechtvaardigd vinden, maar Isral slaat vaak hard terug, met duizenden burgerdoden als gevolg. Hoe je het wendt of keert, dat is niet 'voorzichtig'.
Eigenlijk baal ik er nogal van dat jij mij dwingt tot dit soort reacties. Want ook ik vind dat Isral in zijn recht staat als zij op dit moment poogt Hamas onschadelijk te maken met militair ingrijpen.
Maar jouw verhaal getuigt van zo'n enorme selectieve blindheid. Je stelt dat Hamas hele dorpen afslacht, maar hebt geen oog voor de bombardementen van Isral, die daadwerkelijk de levens eisen van 'hele dorpen'.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
er is alleen een onderdrukte bevolkingsgroep, waar zogenaamd 'in de toekomst' een twee staten oplossing voor zou komenquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
"Er is geen sprake van kolonisatie"![]()
Wat een gek!
maar die is er nu niet
je erkent twee staten nu, of er is nu slechts n apartheidsstaat
gr![]()
Egypte wil geen tunnels en vernietigd die bij ontdekking voor zover mij bekend.quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Geen kolonisatie?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kolonisatie? Daar is helemaal geen sprake van. Apartheidssysteem? Dat is er ook niet. Je lijkt er dus niets van te begrijpen.
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt. Je kunt naar de Palestijnen kijken, maar ook naar landen als Iran. Of neem Saoedi-Arabi, daar heb je nog altijd publieke stenigen en martelingen. We zien dat wel in meer landen waar 'de religie van de vrede' door velen wordt omarmd. Heel toevallig ook de kernideologie van Hamas.
Niet serieus te nemen is deze discussie dus![]()
Mag je volgens het oorlogsrecht ook niet. Maar mensen vergeten nogal makkelijk dat als je burgerbescherming wilt je je op geen enkele manier als vechtend mag gedragen.quote:![]()
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uithongert worden of worden doodgeschoten door hun eigen "regering". Keuzes keuzes."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat neem ik ook aan, maar je stelt de gemiddelde Palestijnse burger nu voor de keuze tussen mensen die beweren voor hun vrijheid te vechten, en mensen die ze doelbewust gaan uithongeren en de rest van het jaar druk zijn hun land af te pakken. Ben jij ook zo benieuwd wie ze gaan kiezen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijke incentive voor de bevolking om zich te ontdoen van die terroristen, desnoods met hulp van Israel.
Ik mag toch aannemen dat die bevolking niet en masse achter de terreur van Hamas staat?
En nee, misschien is dat niet de meest rationele keuze. Maar onder de omstandigheden wel een begrijpelijke.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen over 2 miljoen vijandige mensenquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:57 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat Israel heel Gaza in gaat nemen. En dat het volledig bezet gaat worden.
Maar dan? Ik hoop dat nu ze bezig zijn om plannen te maken wat er met de bevoling moet gaan gebeuren.![]()
Het te controleren oppervlak van Gaza t.o.v. Afghanistan is echter van een heel andere orde.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je kunt een ideologie sowieso niet vernietigen. Hoopt Isral ergens in Gaza de ledenadministratie van Hamas te vinden en dan netjes van A tot Z het lijstje af te kunnen werken? Een invasie of grootschalig bombardement van Gaza is puur voor de bhne. Zinloos bloedvergieten. De USSR en de VS konden de Taliban ook niet vernietigen. Gedoemd om te mislukken dit.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan, maar je stelt de gemiddelde Palestijnse burger nu voor de keuze tussen mensen die beweren voor hun vrijheid te vechten, en mensen die ze doelbewust gaan uithongeren en de rest van het jaar druk zijn hun land af te pakken. Ben jij ook zo benieuwd wie ze gaan kiezen?
En nee, misschien is dat niet de meest rationele keuze. Maar onder de omstandigheden wel een begrijpelijke."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Je weet wie er op dit moment in de regering zitten. Ik kan niet wachten, inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Israel moet wel van zich afbijten, al vele jaren lang want ze zijn omringd door vijandige landen.
Als Israel soft wordt dan worden ze zo overlopen door alle landen om hen heen.![]()
Vanuit onze kant een paar duizend kilometer verderop wel. Maar lokaal? Ter plekke?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja dat zou je verwachten van wel. Tenzij Hamas natuurlijk brede steun heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Alleen is Gaza 1 grote dichtbevolkte stad. Urban warfare is altijd bijzonder lastig en smerig. Helaas zullen er dus veel Israeli's sneuvelenquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het te controleren oppervlak van Gaza t.o.v. Afghanistan is echter van een heel andere orde.![]()
![]()
Dit precies inderdaad. Als het ware een kat die met ferme halen over de neuzen de honden van zich afhoudt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:02 schreef Zoddie het volgende:
Israel moet wel van zich afbijten, al vele jaren lang want ze zijn omringd door vijandige landen.
Als Israel soft wordt dan worden ze zo overlopen door alle landen om hen heen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
De mensen die nederzettingen bouwen op de Westbank worden sinds jaar en dag kolonisten genoemd, maar van kolonisatie zou geen sprake zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen kolonisatie?
Niet serieus te nemen is deze discussie dus
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Als ze Hamas wegvagen, is er een machtsvacuum. Hamas heeft ook nooit meer verkiezingen gehouden nadat ze verkozen waren (dacht ik?). Er zal toch een ander bestuur neergezet moeten worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen over 2 miljoen vijandige mensen"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Legaal gezien kan je dat land claimen en die mensen deporteren naar een land waarbij je ze geld biedt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.
Wat minder legaal is alles gewoon plat maaien.
Een andere oplossing is er niet denk ik... elke andere optie blijft dit door modderenN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Ligt eraan, als ze alle gebouwen opblazen voor inname hebben ze weinig slachtoffers aan eigen kant want dan is er geen urban warfare.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alleen is Gaza 1 grote dichtbevolkte stad. Urban warfare is altijd bijzonder lastig en smerig. Helaas zullen er dus veel Israeli's sneuvelenGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Lekker gratuit met vrede leuren terwijl er zojuist honderden vrouwen en kinderen zijn afgeslacht door Hamas.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laat me raden, zij komt uit Ierland?And what rough beast, its hour come round at last,
Er is geen plan, er is ook geen oplossing buiten dat n van deze groepen verdwijnt. De wereld moet zich ermee bemoeien, en n van de groepen zal moeten verhuizen, waarbij ik de islamitische landen niet snap. Wel allemaal hun mond vol over de steun aan de Palestijnen, maar zelf doen ze niks buiten wat Jodenhaat ventileren. Genoeg grote stukken dorre woestijn waar niemand woont, daar kunnen die Palestijnen mooi naartoe. Wat hulp van het westen om te zorgen dat ze daar wat moois kunnen opbouwen, en dan zitten ze ver uit elkaars buurt en is het probleem (tijdelijk) opgelost, want die Jodenhaat zal toch altijd blijven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Zij zit bij een clubje dat ook nogal discutabele opvattingen heeft over de oorlog in Oekrane.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker gratuit met vrede leuren terwijl er zojuist honderden vrouwen en kinderen zijn afgeslacht door Hamas.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
We?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even samenvattend. We gaan dus blokkeren en niet aanvallen?My age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
wequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even samenvattend. We gaan dus blokkeren en niet aanvallen?![]()
![]()
En waar zou die corridor dan uiteindelijk naar toe moeten leiden?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.![]()
Yup, wereldvreemde lui op zijn best en pionnen van ons vijandig gezinde regimes op zijn slechtst.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zij zit bij een clubje dat ook nogal discutabele opvattingen heeft over de oorlog in Oekrane.And what rough beast, its hour come round at last,
Want nu worden alle kindertjes in Gaza in de Hamas-scholen opgevoed tot botanisten?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. ...
"Eigenhandig". Zoek de betekenis eens op zou ik zeggen.![]()
Waar haal je 'doelbewust uithongeren' uit? Of is dat eigen onderbuik?quote:
Met een dergelijke escalatie van Hamas, dwing je Isral tot actie. Veel simpeler dan dat wordt het echt niet. Dat bestaat uit (een m.i.) legitieme militaire reactie en het verbreken van handelsbetrekkingen. Dat daar burgers slachtoffer van worden is -hoe cru ook- hieraan inherent. Als de Gazastrook z afhankelijk was van voorzieningen uit Isral hadden ze twee keer eerder na moeten denken.![]()
Heeft Turkije tegenwoordig nog problemen met Griekse en Armeense minderheden? Nee h.. het is dus wl effectief…quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je kunt een ideologie sowieso niet vernietigen. Hoopt Isral ergens in Gaza de ledenadministratie van Hamas te vinden en dan netjes van A tot Z het lijstje af te kunnen werken? Een invasie of grootschalig bombardement van Gaza is puur voor de bhne. Zinloos bloedvergieten. De USSR en de VS konden de Taliban ook niet vernietigen. Gedoemd om te mislukken dit.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Het zal me benieuwen of Isral bij een grondoffensief in dit wespennest een corridor voor vluchtelingen zal openen of een scorched earth beleid zal uitvoeren.
Hoe zal Egypte gaan reageren als er een vluchtelingenstroom van jewelste hun kant zal opstromen.
De vraag is of Hamas nog verrassingen in petto heeft en zodanige drone capaciteiten + benodigde kennis heeft om bij een Isralische grondoffensief tanks in masse te vernietigen. In zo'n scenario verwacht ik dat Isral behoorlijke verliezen kan leiden.
Ondertussen gaat de VS militaire schepen dichter bij Isral brengen en zal hiermee de regio proberen te waarschuwen om zich niet in deze oorlog te mengen. De Amerikaanse munitie voorraad die in Isral ligt, die bij een langdurige oorlog voor Isral noodzakelijk zal zijn. De verdere bevoorrading vanuit de VS en de mogelijke gevolgen voor Ukraine.![]()
Het was dus een bus met Israeliers die beschoten werd waarbij de tourguide de 3e casualty is
===========
WATCH: Terrorist Attack on Israelis in Alexandria, Multiple Defensless civilians Executed & Injured by a Pathetic Egyptian Coward
An Egyptian terrorist opened fire at a tourist bus after the Nazi confirmed, according to reports, that they are indeed the (((correct))) target of his genocidal Jew-hate.
Thus far confirmed 2 dead israelis by direct head shot & several others Injured, with their bleeding bodies all over on the ground, screaming for help; the group's tour guide was murdered by the terrorist as well, seemingly mistaking the Egyptian guide to also be an (((Israeli))).
The terrorist was arrested and taken to investigation by the Egyptian police![]()
Ja hallo, ga dit conflict nou niet moeilijk maken. We zoeken naar een simplistische versie, waar we de bad guys gewoon plat kunnen gooien, ja?!quote:![]()
"We "quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even samenvattend. We gaan dus blokkeren en niet aanvallen?
Het is de eeuwige frame wat ik altijd benoem van Westerlingen die zich associren met het door hunzelf gestichte kolonie in het heilige land
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hier kun je in bepaalde wijken* als jood zijnde niet over straat met een keppeltje.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten.
In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.
Hier worden in bepaalde wijken* uitbaters het leven zuur gemaakt omdat ze Joods zijn.
Hier moeten in bepaalde wijken* Synagoges zichtbaar en onzichtbaar beveiligd worden.
*Met "bepaalde wijken" moet je lezen; wijken waar een bepaald aantal percentage moslims aanwezig zijn.
Je mag wel weer stoppen met de bekende en typisch islamitische zielige smoesjes en slachtofferrol.![]()
Zionisten in de jaren twintig wisten al dat dit lariekoekwasquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genoeg grote stukken dorre woestijn waar niemand woont, daar kunnen die Palestijnen mooi naartoe. Wat hulp van het westen om te zorgen dat ze daar wat moois kunnen opbouwen, en dan zitten ze ver uit elkaars buurt en is het probleem (tijdelijk) opgelost, want die Jodenhaat zal toch altijd blijven.https://www.jewishvirtuallibrary.org/quot-the-iron-wall-quotquote:Voluntary Agreement Not Possible.
There can be no voluntary agreement between ourselves and the Palestine Arabs. Not now, nor in the prospective future. I say this with such conviction, not because I want to hurt the moderate Zionists. I do not believe that they will be hurt. Except for those who were born blind, they realised long ago that it is utterly impossible to obtain the voluntary consent of the Palestine Arabs for converting "Palestine" from an Arab country into a country with a Jewish majority.
My readers have a general idea of the history of colonisation in other countries. I suggest that they consider all the precedents with which they are acquainted, and see whether there is one solitary instance of any colonisation being carried on with the consent of the native population. There is no such precedent.
The native populations, civilised or uncivilised, have always stubbornly resisted the colonists, irrespective of whether they were civilised or savage.
And it made no difference whatever whether the colonists behaved decently or not. The companions of Cortez and Pizzaro or ( as some people will remind us ) our own ancestors under Joshua Ben Nun, behaved like brigands; but the Pilgrim Fathers, the first real pioneers of North America, were people of the highest morality, who did not want to do harm to anyone, least of all to the Red Indians, and they honestly believed that there was room enough in the prairies both for the Paleface and the Redskin. Yet the native population fought with the same ferocity against the good colonists as against the bad.
Every native population, civilised or not, regards its lands as its national home, of which it is the sole master, and it wants to retain that mastery always; it will refuse to admit not only new masters but, even new partners or collaborators.
Arabs Not Fools
This is equally true of the Arabs. Our Peace-mongers are trying to persuade us that the Arabs are either fools, whom we can deceive by masking our real aims, or that they are corrupt and can be bribed to abandon to us their claim to priority in Palestine , in return for cultural and economic advantages. I repudiate this conception of the Palestinian Arabs. Culturally they are five hundred years behind us, they have neither our endurance nor our determination; but they are just as good psychologists as we are, and their minds have been sharpened like ours by centuries of fine-spun logomachy. We may tell them whatever we like about the innocence of our aims, watering them down and sweetening them with honeyed words to make them palatable, but they know what we want, as well as we know what they do not want. They feel at least the same instinctive jealous love of Palestine, as the old Aztecs felt for ancient Mexico, and the Sioux for their rolling Prairies.
To imagine, as our Arabophiles do, that they will voluntarily consent to the realisation of Zionism, in return for the moral and material conveniences which the Jewish colonist brings with him, is a childish notion, which has at bottom a kind of contempt for the Arab people; it means that they despise the Arab race, which they regard as a corrupt mob that can be bought and sold, and are willing to give up their fatherland for a good railway system.
All Natives Resist Colonists
There is no justification for such a belief. It may be that some individual Arabs take bribes. But that does not mean that the Arab people of Palestine as a whole will sell that fervent patriotism that they guard so jealously, and which even the Papuans will never sell. Every native population in the world resists colonists as long as it has the slightest hope of being able to rid itself of the danger of being colonised.
That is what the Arabs in Palestine are doing, and what they will persist in doing as long as there remains a solitary spark of hope that they will be able to prevent the transformation of "Palestine" into the "Land of Israel."![]()
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.![]()
Het is nogal lafjes. Als zo'n slachtpartij in een ander land zou plaatsvinden zou die vlag van dat land er wel meteen hangen. Dit is puur omdat ze geen herrie in eigen stad willen met Palestijnse-vlaggetjes-zwaaiers.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.And what rough beast, its hour come round at last,
Hallo, je ne suis pas Pietjequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
"We "
Het is de eeuwige frame wat ik altijd benoem van Westerlingen die zich associren met het door hunzelf gestichte kolonie in het heilige land![]()
Zal ook wel te maken hebben met de VS die een carriergroup stuurt. Als Hezbollah een 2e front opent dan doet de VS mee in hun terugpakken.![]()
Met het oproepen van 300.000 reservisten?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even samenvattend. We gaan dus blokkeren en niet aanvallen?
Blokkade is een eerste zet. Met een enkele pion. Paarden, torens en lopers gaan volgen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wellicht is 'pickin' sides', gezien de decennia waarin dit al geprobeerd is, niet een juiste positie om in te nemen. Pleiten voor vrede, voor beide zijden lijkt mij de juiste route.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is nogal lafjes. Als zo'n slachtpartij in een ander land zou plaatsvinden zou die vlag van dat land er wel meteen hangen.
Iets met de andere wang toekeren.![]()
Tja, als je inhoudelijk niets meer te melden hebt, dan zet je een ander maar weg als 'troll'. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat je berhaupt nog ingaat op zo'n gigantische troll post.Dat er burgerdoden in Gaza vallen mag je de terroristen aanrekenen die zich doelbewust verstoppen tussen deze mensen. Dat komt niet door het Isralische leger die doelbewust deze mensen willen ombrengen, dat is een essentieel verschil dat jij zelf niet lijkt te begrijpen. Sterker nog, zoals bekend laat Isral zelfs weten welke gebouwen men gaat bombarderen. Geen enkel leger ter wereld doet dit.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk redelijk potsierlijk om te suggereren dat Isral altijd 'net en gericht' handelt, zoals jij hierboven doet. Je kunt het gerechtvaardigd vinden, maar Isral slaat vaak hard terug, met duizenden burgerdoden als gevolg. Hoe je het wendt of keert, dat is niet 'voorzichtig'.
Maar jouw verhaal getuigt van zo'n enorme selectieve blindheid. Je stelt dat Hamas hele dorpen afslacht, maar hebt geen oog voor de bombardementen van Isral, die daadwerkelijk de levens eisen van 'hele dorpen'.
Dan kun je dus wel stellen dat ik jouw dwing tot bepaalde reacties, dat is niet zo. Maar het blijkt dat jij je eigen morele kompas niet helemaal goed hebt afgesteld. Daar kan ik verder weinig aan veranderen maar biedt wellicht stof tot nadenken.Dat er in de cultuur van sommige volkeren iets kan zitten dat hen barbaars gedrag laat vertonen. Dat ligt dus niet aan externe factoren, maar komt door hoe zij zelf hun samenleving indelen en welke normen en waarde zij kiezen na te leven. Als je dat generatie op generatie blijft doorgeven wordt dat een natuurlijk proces.quote:
Je zult dus nu al jonge kinderen in de Gazastrook hebben, die denken dat het normaal en zelfs leuk is als er een slachtpartij in een Isralisch dorp wordt gehouden. Immers, papa kwam vanmiddag nog met een pick-up truck met een dode Isralir door het dorp, waar we allemaal nog even op mochten spugen.
En zo creert men weer een nieuwe generatie losgeslagen beesten, waarvan er helaas genoeg over zullen gaan tot terreur.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Inderdaadquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er in de cultuur van sommige volkeren iets kan zitten dat hen barbaars gedrag laat vertonen. Dat ligt dus niet aan externe factoren, maar komt door hoe zij zelf hun samenleving indelen en welke normen en waarde zij kiezen na te leven. Als je dat generatie op generatie blijft doorgeven wordt dat een natuurlijk proces.
[ Bericht 7% gewijzigd door moby_jones op 09-10-2023 12:31:16 ]![]()
Ik denk dat dat komt omdat we weten wat de echte reden is. Extremisten die de slachtpartij op straat vieren en gaan rellen als er een Isralische vlag hangt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.
Is allemaal prima, maar laten we eerlijk zijn en niet verschuilen achter drogredenen.![]()
Ik denk dat niemand tegen een vredesvlag is, maar ik vind deze vlag in plaats van een Isralische vlag ook ruim onvoldoende en zelfs bijna misplaatst. Wellicht is de Isralische vlag in aantocht dan is het tot die tijd een okish alternatiefquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.![]()
Beelden?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
quote:
Rechtsonder 10-15 min geleden veel inslagen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Goed om te horen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met het oproepen van 300.000 reservisten?
Blokkade is een eerste zet. Met een enkele pion. Paarden, torens en lopers gaan volgen.![]()
![]()
De wereld is compleet gek aan het worden
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hier kun je in bepaalde wijken* als jood zijnde niet over straat met een keppeltje.
Hier worden in bepaalde wijken* uitbaters het leven zuur gemaakt omdat ze Joods zijn.
Hier moeten in bepaalde wijken* Synagoges zichtbaar en onzichtbaar beveiligd worden.
*Met "bepaalde wijken" moet je lezen; wijken waar een bepaald aantal percentage moslims aanwezig zijn.
Je mag wel weer stoppen met de bekende en typisch islamitische zielige smoesjes en slachtofferrol.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.![]()
Wat voor boemerang? Wie gaan er hier meer lijden?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Het westen heeft eerst die radicale gekkies in het zadel geholpen om te vechten tegen de seculiere regering die was opgezet door de Sovjet Uniequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.
Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.![]()
Dat Netanyahu dit bewust heeft laten gebeuren werd vrij snel over gespeculeerd. Het is natuurlijk een geweldige aanleiding voor een tweede nakba zoals de extreem rechtse wappies in Netanyahus kabinet al geruime tijd propageren.
A glance at current debate of "betrayal of IDF" from the Israeli politics. Two seasoned Israeli commentators:
o Ben: "There is no format, no software, there is no possibility that the IDF will betray its people. But I'm telling you that I know that this thesis of 'something like this could not have happened without betrayal from within' did not just come from crazy bibists, but from the highest, I know that from knowing for sure."
oYanon: "From whom, from Bibi?"
o Ben: "The highest there is."Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Isral. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Isral-Palestina conflict.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Dat er burgerdoden in Gaza vallen mag je de terroristen aanrekenen die zich doelbewust verstoppen tussen deze mensen. Dat komt niet door het Isralische leger die doelbewust deze mensen willen ombrengen, dat is een essentieel verschil dat jij zelf niet lijkt te begrijpen. Sterker nog, zoals bekend laat Isral zelfs weten welke gebouwen men gaat bombarderen. Geen enkel leger ter wereld doet dit.
Dan kun je dus wel stellen dat ik jouw dwing tot bepaalde reacties, dat is niet zo. Maar het blijkt dat jij je eigen morele kompas niet helemaal goed hebt afgesteld. Daar kan ik verder weinig aan veranderen maar biedt wellicht stof tot nadenken.
Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Isralisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.
En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Complete idioterie weer van een land wat de policor te hoog in het vaandel heeft staan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
De wereld is compleet gek aan het worden![]()
[ twitter ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hey die Palestijnse man steelt zogenaamd mijn geit. Even de autoriteiten waarschuwen, dan kan het huis van die beste man gewoon onteigend worden en kan ik het claimen. Het is mijn recht!quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.![]()
Kan me niet voorstellen dat Israel dit onbeantwoord laat. Zeker niet met die gigantische hoeveelheden oproepen.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
En na het als duckhunt doodschieten van weerloze festivalgangers en het ontvoeren van burgers heb je wel een moral high ground?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Pics or it didnt happenquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.![]()
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ookquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal watFor every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het enige wat ik zie is onderlinge verdeeldheid en onrust in de maatschappij.
Online en in discussies op straat.
"We" worden steeds verder uit elkaar gedreven.
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Livestream. ZIe reactie boven.quote:
Er zijn trouwens veel meer beelden opgedoken van de aanval op het festival, die ik nog niet voorbij heb zien komen eerder:
https://www.reddit.com/r/(...)_a_young_woman_at_a/
Jongeren proberen echt over de grond weg te kruipen in angst. Vreselijke beelden...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Voor zijn veiligheid en om een escalerende situatie te voorkomen kan ik het enigszins begrijpen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag me wel af als hij een T-shirt met de Isralische vlag erop droeg of hij dan ook zou zijn gearresteerd.![]()
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Isralische vlag op het Binnenhof te hijsen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.PWBF![]()
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
Het zou ook wel een beetje dom van Gaza zijn, om zich zo afhankelijk van Israel te maken. Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef schommelstoel het volgende:
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.![]()
![]()
Tja, dat is Hamas. Genoeg Palestijnse burgers die Hamas kotsbeu zijn en nu de dupe zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.![]()
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Bensel het volgende:
[..]
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ookPWBF![]()
https://www.theguardian.c(...)00-palestinians-deadquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven..![]()
Oh er is zeker een boemerang die terug gaat komen, midden in Gaza.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.Radical islam is the snake in the grass.
Ja maar, zoals Dilan zei, gaan we het nu niet hebben over andere zaken en al helemaal niet zaken die aan de basis van radicalisering hebben gelegen. Gewoon.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.![]()
Op de vraag of Hamas dus veel steun geniet onder de bevolking en politici kan je dus nu wel bevestigend beantwoorden.quote:![]()
En in de 10 jaar erna nog niets vervangends gevonden en afhankelijk gebleven van Israel?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:44 schreef moby_jones het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)00-palestinians-dead
Dubbel dom dus, die aanval op onschuldige burgers."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat nog beter voor zijn veiligheid zou zijn is dat ze een waterkanon op die pro Hamas demonstranten zetten en de honden erop los laten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.Radical islam is the snake in the grass.
Overal ter wereld waar Palestijnse protesten zijn valt het op dat het puur barbaars gedrag vertoond, alsof ze nog in de Middeleeuwen wonen.quote:![]()
In de 2021 verkiezingen heeft 27% van de bevolking op Hamas gestemd in de eerste stemronde.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op de vraag of Hamas dus veel steun geniet onder de bevolking en politici kan je dus nu wel bevestigend beantwoorden.![]()
Wat mooi dat je een voorbeeld geeft over het geen dat ik net plaatste.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?
Man man man.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Gemiddelde bouwproject in Nederland duurt langerquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
En in de 10 jaar erna nog niets vervangends gevonden en afhankelijk gebleven van Israel?
Dubbel dom dus, die aanval op onschuldige burgers.![]()
Isral wil Hamas uitschakelen, niet de bevolking. Dat Hamas de bevolking inzet als menselijk schild is op hun conto.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Isralische vlag op het Binnenhof te hijsen.
Neemt niet weg dat de gevolgen voor de gehele Gaza bevolking hard zullen zijn.![]()
Deze politiemannen proberen de veiligheid van die man te borgen. Het klopt van geen kanten dat dat nodig is (en dat is waar de wereld gek aan het worden is) maar ze zouden anders straks een lynchpartij hebben daar.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]![]()
Dat soort tuig heeft zijn weg dus ook gevonden naar Australie.. Spijtig.quote:Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Als je geen eten meer hebt ga je wel dood. Zeker aangezien er van Israel geen goederen mogen over de grens van Egypte - Gaza.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Isral wil Hamas uitschakelen, niet de bevolking. Dat Hamas de bevolking inzet als menselijk schild is op hun conto.
Neemt niet weg dat de gevolgen voor de gehele Gaza bevolking hard zullen zijn.PWBF![]()
Oh dat had ik nog niet door. Dan mag je wel gastarbeiders met een schep onthoofden en kinderen ontvoeren. Logisch.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.
Je bent hier ISIS gedrag aan het goedpraten.![]()
Samen sterker? Ik zie hier al jaren een groep, en ook in de samenleving, fantaseren over een zogenaamd rechts groepje die hier als een paar extremisten door de straten struint, elke vorm van kritiek wordt weggezet als extreem extremisme vergelijkbaar aan de nazi's. Ondertussen zoeken ze onder elke steen naar een vermeende vorm van racisme, die dan dagenlang breed uitgemeten wordt in de media alsof er weer bruinhemden door de straten lopen waarna achteraf blijkt dat het verhaal helemaal niet klopt. En nu zien we al decennia lang in welk islamitisch land dan ook moslims de grootste mensonterende oorlogsmisdaden plegen, vergelijkbaar aan de nazi's en die groep neemt het ze ook nog voor ze op. Bruinhemden die jagen op allochtonen lopen niet op straat, wel bruingezichten die jagen op blanke autochtonen. Verkrachtingen, kinderen vermoorden, met lijken rondrijden als een geschoten trofee, bewust onschuldige burgers aanvallen. Er zijn niet twee kampen, er is maar n kamp, en dat is het kamp wat tegen dit radicaal gedrag acteert, en dan een hele kliek zwaar gestoorde mensen of ze nu moslim zijn of zichzelf links noemen, ik zie ze niet meer als mensen of een kamp maar een geestesziekte in de westerse samenleving.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef schommelstoel het volgende:
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.
De mensen die na zo'n misdaad het nog proberen te downplayen of goed te praten zijn voor mij voor eeuwig af in welke discussie dan ook. De groep die het hardste schreeuwt tegen anderen en beschuldigt van extremisme staat nu vooraan te juichen en te feesten voor die nazi gedrag.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Daar gaat Isral - via verdragen - wel over. Over die grens mag geen eten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.
The Rafah Border Crossing is the only crossing point between Egypt and the Gaza Strip. It is located on the international border that was confirmed in the 1979 Egypt–Israel peace treaty. Only passage of persons takes place through the Rafah Border Crossing; as such, the Egypt-Gaza border is only open to the passage of people, not of goods. All cargo traffic must go through Israel, usually through the Israeli-controlled Kerem Shalom border crossing on the Gaza–Israel barrier.PWBF![]()
Stuur hamas ook miljarden en dan zullen ze op een humane wijze burgerdoden creren met drones zoals het westen voorschrijftquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:49 schreef marsan het volgende:
[..]
Al die oekrainera die honderden dansende jongeren afmaken ook steeds weer.![]()
Omdat Israel de invoer van brandstoffen al een paar jaar gelimiteerd heeft. Vanwege Hamasquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.
Het zou ook wel een beetje dom van Gaza zijn, om zich zo afhankelijk van Israel te maken. Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven..![]()
Is dat gebeurd met die Nepalese gastarbeiders die men ontvoerd had?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dat had ik nog niet door. Dan mag je wel gastarbeiders met een schep onthoofden en kinderen ontvoeren. Logisch.
Je bent hier ISIS gedrag aan het goedpraten.![]()
![]()
Zoals verwacht is Isral opnieuw begonnen aan zijn decennia lange traditie van oorlogsmisdaden. Gaza, de openluchtgevangenis wordt van alle kanten onder vuur genomen. Kinderen, vrouwen die geen kant op kunnen zijn het doelwit van Isralische precisie bommen.
Beelden zijn 18+![]()
Het verschil is wel de gerichtheid. Hamas en de PIJ vallen opzettelijk burgerdoelen aan n gaan tussen de burgers zitten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.![]()
Je geeft dus toe dat dat plaatje onzin isquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Stuur hamas ook miljarden en dan zullen ze op een humane wijze burgerdoden creren met drones zoals het westen voorschrijft"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Nee met Thaise mensen. Filmpje is gepost op geenstijl en ook eerder in deze reeks. Ik zou hem niet kijken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is dat gebeurd met die Nepalese gastarbeiders die men ontvoerd had?![]()
-Rabia Al-Basri![]()
Ik ben niet zo van Oekrane neequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef marsan het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat dat plaatje onzin is![]()
Nou, dan zal de NOS wel aan het liegen zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar gaat Isral - via verdragen - wel over. Over die grens mag geen eten.
The Rafah Border Crossing is the only crossing point between Egypt and the Gaza Strip. It is located on the international border that was confirmed in the 1979 Egypt–Israel peace treaty. Only passage of persons takes place through the Rafah Border Crossing; as such, the Egypt-Gaza border is only open to the passage of people, not of goods. All cargo traffic must go through Israel, usually through the Israeli-controlled Kerem Shalom border crossing on the Gaza–Israel barrier.https://forum-fok.digidip(...)1%2F999%23p210889308quote:Hoewel Isral de toegang tot het gebied heeft afgesloten, kan er via Egypte nog voedsel de Gazastrook binnenkomen. Gisteren kwamen zo'n 100 vrachtwagens met voedsel het gebied binnen en konden ook bouwmaterialen en brandstof via de Egyptische grens het gebied inkomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:48 schreef Momo het volgende:
[..]
In de 2021 verkiezingen heeft 27% van de bevolking op Hamas gestemd in de eerste stemronde.https://coopwb.in/info/how-many-palestinians-support-hamas/quote:The escalating tensions between Israel and Hamas have yet again underscored the significance of grasping the extent of Palestinian backing for Hamas. As of now, a recent survey indicates that 58% of the population in the Gaza Strip stands with Hamas. Simultaneously, there’s a notable percentage of Palestinians who don’t. The support fluctuates based on various factors![]()
Zegt veel over het klimaat waarin we levenquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Deze politiemannen proberen de veiligheid van die man te borgen. Het klopt van geen kanten dat dat nodig is (en dat is waar de wereld gek aan het worden is) maar ze zouden anders straks een lynchpartij hebben daar.
De situaties in Oekrane en Isral met elkaar vergelijken is als het vergelijken van appels en peren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Stuur hamas ook miljarden en dan zullen ze op een humane wijze burgerdoden creren met drones zoals het westen voorschrijftph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dit moet toch wel het meest domme zijn wat ik hier gezien heb sinds de tragische gebeurtenissen van zaterdagochtend.quote:
En dat zegt toch wel wat, gezien de vele drek die er gepost is hier.
Kan alleen maar zeggen dat het ontzettend tragisch is voor alle burger(slachtoffer)s. In Palestina, in Isral.
Er lijkt bijna geen uitweg mogelijk uit deze shit. Ik word er letterlijk gewoon niet goed van.
Maar wat een extremistische zooi overal joh; linksom of rechtsom. Bah.
Beide partijen (Hamas en de Isralische regering) zijn schuldig in dit ellenlange conflict en moeten water bij de wijn doen. Een andere oplossing is er niet. Praat met elkaar en geef perspectief (op een betere toekomst).
Moet wel zeggen dat al die beelden van vermoorde, verkrachte en ontvoerde burgers weerzinwekkend zijn. Misselijkmakend.
Peace.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Israel gaat nu bewust 2 miljoen burgers laten verhongeren. Dat is genocide en een oorlogsmisdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het verschil is wel de gerichtheid. Hamas en de PIJ vallen opzettelijk burgerdoelen aan n gaan tussen de burgers zitten.
Hamas vernietigen? Prima! Regime change? Prima.
2 miljoen mensen laten verhongeren. Wat een pisland is het toch ook.PWBF![]()
Als zijn veiligheid in het geding zou komen dan rust de plicht op de politie om hem te beschermen en zijn aanvallers te stoppen, arresteren en vervolgen. Die mensen hebben ook niet voor niets vuurwapens beschikbaar om zichzelf en anderen te verdedigen of wel?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:41 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Voor zijn veiligheid en om een escalerende situatie te voorkomen kan ik het enigszins begrijpen.
Ik vraag me wel af als hij een T-shirt met de Isralische vlag erop droeg of hij dan ook zou zijn gearresteerd.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
True, voedsel blokkeren is onacceptabel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je geen eten meer hebt ga je wel dood. Zeker aangezien er van Israel geen goederen mogen over de grens van Egypte - Gaza.![]()
Nepalese studenten (ook). Zijn er ook een aantal vermoord.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is dat gebeurd met die Nepalese gastarbeiders die men ontvoerd had?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Goh, hoe zou dat nou toch komen hequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Werkperd het volgende:
Zoals verwacht is Isral opnieuw begonnen aan zijn decennia lange traditie van oorlogsmisdaden. Gaza, de openluchtgevangenis wordt van alle kanten onder vuur genomen. Kinderen, vrouwen die geen kant op kunnen zijn het doelwit van Isralische precisie bommen.
Beelden zijn 18+
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
In tegenstelling tot de bloemencorso's die Hamas doorgaans organiseert.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Werkperd het volgende:
Zoals verwacht is Isral opnieuw begonnen aan zijn decennia lange traditie van oorlogsmisdaden.Isral heeft gebieden binnen Gaza aangegeven waar de burgerbevolking naartoe kan dus "geen kant op kunnen" is niet helemaal waar, h?quote:Gaza, de openluchtgevangenis wordt van alle kanten onder vuur genomen. Kinderen, vrouwen die geen kant op kunnen zijn het doelwit van Isralische precisie bommen.
...![]()
Vreselijk dat er slachtoffers zijn te betreuren, maar is iemand verbaasd over het feit dat Isral terug slaat na zaterdag? En hebben deze accounts ook Hamas al beschuldigd van het plegen van oorlogsmisdaden?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Werkperd het volgende:
Beelden zijn 18+
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Water toevoer schijnt nu ook afgesloten te worden, gelukkig hebben ze nog zeewater.Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Misschien werkt het als jij je niet drukt maakt om wat anderen vinden en je meer bezig zal houden met je eigen geluk en leven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Samen sterker? Ik zie hier al jaren een groep, en ook in de samenleving, fantaseren over een zogenaamd rechts groepje die hier als een paar extremisten door de straten struint, elke vorm van kritiek wordt weggezet als extreem extremisme vergelijkbaar aan de nazi's. Ondertussen zoeken ze onder elke steen naar een vermeende vorm van racisme, die dan dagenlang breed uitgemeten wordt in de media alsof er weer bruinhemden door de straten lopen waarna achteraf blijkt dat het verhaal helemaal niet klopt. En nu zien we al decennia lang in welk islamitisch land dan ook moslims de grootste mensonterende oorlogsmisdaden plegen, vergelijkbaar aan de nazi's en die groep neemt het ze ook nog voor ze op. Bruinhemden die jagen op allochtonen lopen niet op straat, wel bruingezichten die jagen op blanke autochtonen. Verkrachtingen, kinderen vermoorden, met lijken rondrijden als een geschoten trofee, bewust onschuldige burgers aanvallen. Er zijn niet twee kampen, er is maar n kamp, en dat is het kamp wat tegen dit radicaal gedrag acteert, en dan een hele kliek zwaar gestoorde mensen of ze nu moslim zijn of zichzelf links noemen, ik zie ze niet meer als mensen of een kamp maar een geestesziekte in de westerse samenleving.
De mensen die na zo'n misdaad het nog proberen te downplayen of goed te praten zijn voor mij voor eeuwig af in welke discussie dan ook. De groep die het hardste schreeuwt tegen anderen en beschuldigt van extremisme staat nu vooraan te juichen en te feesten voor die nazi gedrag.
Je gaat de ander echt niet veranderen met je huidige houding en manier van spreken, de lachende derde staat aan de zijlijn mooi toe te kijken, wie dat ook moge zijn.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Blokkade van Gaza is berhaupt begonnen omdat Hamas de verkiezingen won en niet Fatah net wanneer Isral ze langzaam tot de corrupte interne politie had omgetoverd van de palestiijnen![]()
Maar wat is er nou waar over het blokkeren van voedsel? Want er zijn bronnen die elkaar tegenspreken blijkbaar.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Israel gaat nu bewust 2 miljoen burgers laten verhongeren. Dat is genocide en een oorlogsmisdaad.
2 miljoen mensen laten verhongeren. Wat een pisland is het toch ook.![]()
En als er over een maand nog niemand dood is gegaan aan honger, is het dan geen pisland meer? Dit soort verhalen hoor ik namelijk heel mijn leven al en de bevolking is daar x3 gegaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Israel gaat nu bewust 2 miljoen burgers laten verhongeren. Dat is genocide en een oorlogsmisdaad.
2 miljoen mensen laten verhongeren. Wat een pisland is het toch ook.![]()
Het lijkt me een schitterende plek voor een paar zonnepanelen. Ik zag er wel wat op de daken liggen, maar een stuk minder dan hier.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat Israel de invoer van brandstoffen al een paar jaar gelimiteerd heeft. Vanwege Hamas"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jep. Gefilmd, gepost op socials, en door veel Palestijn-aanhangers gevierd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is dat gebeurd met die Nepalese gastarbeiders die men ontvoerd had?![]()
2/3de gaat via israel. Isral controleert de zeequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, dan zal de NOS wel aan het liegen zijn.
[..]
https://forum-fok.digidip(...)1%2F999%23p210889308![]()
Post ook wat beelden van alle secundaire explosies omdat ze van de binnenstad een munitiedepot hebben gemaakt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Werkperd het volgende:
Beelden zijn 18+
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Vast geen voordelige salderingsregeling en btw teruggaaf.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me een schitterende plek voor een paar zonnepanelen. Ik zag er wel wat op de daken liggen, maar een stuk minder dan hier.PWBF![]()
Aan de andere kant zijn voedseltransporten nogal eens gebruikt om andere dingen naar binnen te smokkelen. Niet dat Fatima van op de hoek zelf stiekem stokbrood met een AK-47 erin probeerde te bestellen natuurlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
True, voedsel blokkeren is onacceptabel.![]()
Hier in Nederland liggen erg weinig zonnepanelen op flatgebouwen. Maar of dat daar dezelfde reden heeft dat betwijfel ikquote:Op maandag 9 oktober 2023 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me een schitterende plek voor een paar zonnepanelen. Ik zag er wel wat op de daken liggen, maar een stuk minder dan hier.![]()
zoietsquote:Op maandag 9 oktober 2023 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Post ook wat beelden van alle secundaire explosies omdat ze van de binnenstad een munitiedepot hebben gemaakt.
https://www.reddit.com/r/(...)y_airstrike_in_gaza/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: