abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210890553
Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.

Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.

Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.
Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."

Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.

Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.

In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.

Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.

SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Livestreams Israel:

Gaza

Westbank

SPOILER: Diverse tweets
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 oktober 2023 @ 10:58:13 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890583
Extra beveiliging voor Joodse gebouwen in Nederland

"Nederland erkent volledig het recht het recht om zichzelf verdedigen." Die boodschap herhaalde demissionair premier Rutte na een bijeenkomst met de vicepremiers en andere betrokken ministers om de situatie in Isral en de Palestijnse gebieden te bespreken. Rutte zei dat heel Nederland geschokt is en de Joodse gemeenschap in het bijzonder. "Daar leven veel zorgen en angst."

Rutte stelde "extra alert" te zijn op de beveiliging van Joodse gebouwen, zoals scholen en synagoges. Hoe die alertheid eruitziet, zei Rutte niet. "We moeten de mensen niet wijzer maken dan ze zijn." Joodse gebouwen in Nederland worden overigens al langer beveiligd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 10:59:02 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890593
Dat recht om zich te verdedigingen kan je ook de andere kant uitleggen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 9 oktober 2023 @ 10:59:04 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210890595
twitter

Even om uit de wereld te helpen dat dat festival ook maar gewoon een gelukje was voor Hamas om dat aan te treffen:

quote:
We drove towards the main road, where we saw many cars standing in what looked like a traffic jam, at the end there were policemen and soldiers forming a roadblock and blocking the road.

This was not a police checkpoint, these were terrorists impersonators.

They waited until there were a lot of people standing in traffic then pulled out a machine-gun and started spraying the cars with bullets, at least 300 dead.
pi_210890602
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
Dat recht om zich te verdedigingen kan je ook de andere kant uitleggen.
Dat kan zeker. Daarom: moge de sterkste winnen.

Want zo werkt dat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:00:27 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890608
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat kan zeker. Daarom: moge de sterkste winnen.

Want zo werkt dat.
In dat geval wint er niemand. Want er zullen altijd mensen zijn die terug willen slaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210890610
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lief piano deuntje onder een oproep 2 miljoen mensen te vermoorden.

Religie *O* *O* *O*
I will bless them who bless you and curse them who curse you ofzo 8)7

Het is verder een rare secte, die Isral meer lief hebben dan hun eigen Messiah. En dan krijg je dit soort tafarelen. Niet om het goed te praten verder maar om de mensen hier van een stukje context te voorzien

Meest ironische van dit alles? De joden haten hun intens! In elke onderzoek staat de evangelische gemeenschap op nr 1. Ze haten nog meer dan de moslims _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210890612
Ik wil echt graag een keer een real life debat doen met een extreme zionist en een extreme pro-Palestijn.

Zij beide: je moet een kant kiezen !!!

Ik: Hahaha, nee.
pi_210890624
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ja, waarom?
Wat een rare tweet, natuurlijk is het niet de schuld van Links in Isral. Zij hebben zelfs op alle mogelijke manieren geprobeerd compromissen te sluiten met de Palestijnen en nog altijd zijn er Isralirs die dit willen (zij het steeds minder). Ik zie wat dat betreft geregeld de meest opmerkelijke dingen voorbijkomen op Facebook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210890627
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef theunderdog het volgende:
Ik wil echt graag een keer een real life debat doen met een extreme zionist en een extreme pro-Palestijn.

Zij beide: je moet een kant kiezen !!!

Ik: Hahaha, nee.
Al besproken

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210890629
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt mijn post blijkbaar niet goed gelezen, probeer het nog maar eens. Want wat je er nu van maakt, staat er niet.
Ah ok
quote:
Je hebt helaas alleen aan progressief linkse kant individuen wiens morele kompas dusdanig defect is en schijnbaar een zwak hebben voor een volk dat terrorisme uitvoert, romantiseert en toejuicht.
Over welk volk heb jij het: Palestijnen of terroristen? Is dat n volk?
Ik zie bijvoorbeeld geen geweld op bijvoorbeeld de West Bank en daar lopen Israli en Arabieren door elkaar heen. Er zijn daar niet voor niks honderden checkpoints

Dus wat doet een deel van progressief links volgens jou? Moet ik jou iets gaan verwijten over iets wat een deel van rechts misschien zou kunnen vinden?
pi_210890630
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Al besproken

[ afbeelding ]
Hahaha heerlijke meme.

Alleen: jij heet Ali. Ben je besneden?
pi_210890633
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Even om uit de wereld te helpen dat dat festival ook maar gewoon een gelukje was voor Hamas om dat aan te treffen:
[..]

Ik blijf van mening dat dat festival helemaal niet op de planning stond, maar omdat er bij zo'n rave keiharde muziek uit de speakers knalt die je kilometers wijd in de omtrek kan horen, heeft het de aandacht van Hamas getrokken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:03:41 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890635
Ik mis Rabin, Arafat en Peres. Wat een vooruitgang werd er toen gemaakt.
pi_210890636
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
In dat geval wint er niemand. Want er zullen altijd mensen zijn die terug willen slaan.
tot wanneer ze opgeven
pi_210890647
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha heerlijke meme.

Laat je niet misleiden door mijn username, ben gewoon Orthodox christen.
pi_210890648
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel gaat in totaal 300.000 reservisten oproepen. Damn. Grootste aantal ooit meldt de Nu.nl

Lijkt me dat ze Gaza weer compleet onder controle willen hebben?
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.
pi_210890649
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Al besproken

[ afbeelding ]
Beetje apart dat die neus dan zo groot moet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:06:34 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890651
twitter
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:07:19 #20
236264 crew  capricia
pi_210890657
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890662
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En niet iedere arabier is bruin van kleur
pi_210890663
quote:
12s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Laat je niet misleiden door mijn username, ben gewoon Orthodox christen.
Nice man.

Katholiek - Orthodoxe broederschap.
pi_210890667
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
Het wist vooral te leiden tot talloze consessies van Isralische kant, die uiteindelijk nooit genoeg bleken te zijn. Dat krijg je als het doel geen tweestatenoplossing is, maar 'Free Palestine From the River to the Sea'.
  Overall beste user 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:09:11 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210890672
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210890674
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nice man.

Katholiek - Orthodoxe broederschap.
*;
pi_210890676
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is precies de bedoeling.
pi_210890682
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?
Tja, wat denk je zelf?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:10:01 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890683
quote:
13s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wist vooral te leiden tot talloze consessies van Isralische kant, die uiteindelijk nooit genoeg bleken te zijn. Dat krijg je als het doel geen tweestatenoplossing is, maar 'Free Palestine From the River to the Sea'.
Gezien van een zeer partijdige kant kan dat zo gezien worden ja.
pi_210890715
twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:15:32 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210890721
Hamas is zo fucked nu.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:15:38 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210890723
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik blijf van mening dat dat festival helemaal niet op de planning stond, maar omdat er bij zo'n rave keiharde muziek uit de speakers knalt die je kilometers wijd in de omtrek kan horen, heeft het de aandacht van Hamas getrokken.
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.
pi_210890726
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Desnoods worden die kopstukken uitgeleverd aan een tussenland. En in Den Haag berecht.
Maar ik zie die wil ook helemaal niet bij de bevolking.
Ik zie geen protesten bij de inwoners van Gaza om wat hun landgenoten aangericht hebben.
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Isral genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:17:11 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210890732
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef PzKpfw het volgende:
Hamas is zo fucked nu.
Geen medelijden mee. Wel met de burgers waar ze tussen zitten en die ze willens en wetens als menselijk schild gaan gebruiken en uitgebreid exploiteren. Cue beelden van dode baby's (en mensen die gaan roepen dat dit minstens zo erg is als vrouwen en kinderen doelgericht neerknallen en ontvoeren).
pi_210890734
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.
Klinkt redelijk.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:17:37 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890737
twitter
pi_210890742
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha heerlijke meme.

Joden, en vreemd genoeg Amerikanen, laten zich ook besnijden.
pi_210890747
Dit zal verder flink escaleren :N

twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:18:39 #38
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210890748
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
Ja. Verdrietig idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210890749
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik zie ook de 'milde variant' voorbijkomen, waarbij er wordt gepleit voor het deporteren van Palestijnen. Die zouden dan opgenomen moeten worden door een van de islamitische Golfstaten.

Dat lijkt misschien een pragmatische, vreedzame oplossing, maar waar dat toe leidt is dat de haat richting Isral in de regio alleen nog maar verder toeneemt. Dan weet je helemaal zeker dat er de komende honderd jaar geen vrede komt.
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Isral van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.

Je kunt immers wel alleen heel gericht Hassan en Amir oppakken omdat zij een dorp in Zuid-Isral hebben afgeslacht, maar Hussein, Jamal en Abdullah staan alweer klaar om in hun voetsporen treden. Het is dus dweilen met de kraan open.

Daarnaast is het ook bespottelijk om altijd maar netheid, gerichtheid en manieren te verwachten van Isral, terwijl de Palestijnen dit altijd nalaten. Zij teren op bruut geweld en terrorisme, slachten hele dorpen af, maar Isral moet vooral voorzichtig zijn met de Gazastrook. Waar komt deze lelijke dubbele standaard vandaan?

De realiteit is dat de burgers van Isral een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.
pi_210890755
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
De kans lijkt mij nihil dat Israel Iran gaat aanvallen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:19:25 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210890757
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Isral genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.
Ja dat is inderdaad raar, maar ik kijk nergens van op bij mensen die denken dat het leven niet het leven is en dat die pas begint als je sterft.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:19:27 #42
236264 crew  capricia
pi_210890758
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.
Ik krijg gewoon het idee dat ze er achter staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890759
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.
Waarom zouden de Palestijnen hun eigen land moeten verlaten?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:20:22 #44
8781 crew  Frutsel
pi_210890766
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die kans is 100% - al zal dat niet voor de buhne zijn.
Dat zijn doelwitten in Libanon, Syrie, elders of op zee of in Iran zelf met sabotageacties.
pi_210890767
https://twitter.com/ytirawi/status/1711305322856378777

Het dodenaantal loopt ook flink op in Gaza.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:21:00 #46
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210890770
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.
Dat vind ik nogal een aanname
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210890772
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Die kans is 100% - al zal dat niet voor de buhne zijn.
Dat zijn doelwitten in Libanon, Syrie, elders of op zee of in Iran zelf met sabotageacties.
Ja blabla. Maar dat is niet wat Iran hier bedoeld. Ze zullen terugaanvallen als Israel echt Iraans grondgebied gaat bombarderen.

En ik denk niet dat ze dat gaan doen.
pi_210890776
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Exact.
Hun land, hun democratisch gekozen terroristen regering, hun gevolgen :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210890780
quote:

[ twitter ]
Durft Isral niet. Zal met sisser aflopen denk ik. Hamas hebben ze zo opgeruimd. Enige probleem zijn al die gijzelaars.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:22:05 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210890781
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Isral van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.

Je kunt immers wel alleen heel gericht Hassan en Amir oppakken omdat zij een dorp in Zuid-Isral hebben afgeslacht, maar Hussein, Jamal en Abdullah staan alweer klaar om in hun voetsporen treden. Het is dus dweilen met de kraan open.

Daarnaast is het ook bespottelijk om altijd maar netheid, gerichtheid en manieren te verwachten van Isral, terwijl de Palestijnen dit altijd nalaten. Zij teren op bruut geweld en terrorisme, slachten hele dorpen af, maar Isral moet vooral voorzichtig zijn met de Gazastrook. Waar komt deze lelijke dubbele standaard vandaan?

De realiteit is dat de burgers van Isral een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.
Mensen uitroeien, waar hebben we dat eigenlijk eerder gehoord? Iets met een plaatje van een Swastika. Ik denk dat Palestijnen ook een gebied verdienen, want mens. Nee niet Hamas.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:22:55 #51
236264 crew  capricia
pi_210890786
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal een aanname
Er zijn toch best wel wat Palestijnse organisaties. Heb jij ze gehoord?
Dat ze bijv oproepen om de terroristen op te pakken en te berechten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:23:40 #52
8781 crew  Frutsel
pi_210890795
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja blabla. Maar dat is niet wat Iran hier bedoeld. Ze zullen terugaanvallen als Israel echt Iraans grondgebied gaat bombarderen.

En ik denk niet dat ze dat gaan doen.
Dan zal er eerst glashard bewijs op tafel moeten komen maar volgens mij zag ik al berichten van het IDF dat dat bewijs er (nog) niet is.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:03 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890798
quote:

[ twitter ]
Lijkt mij vooral speculatie vanuit deze bron
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:15 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890801
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Exact.
Hun land, hun democratisch gekozen terroristen regering, hun gevolgen :7
Sarcasme?
pi_210890802
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
I will bless them who bless you and curse them who curse you ofzo 8)7

Het is verder een rare secte, die Isral meer lief hebben dan hun eigen Messiah. En dan krijg je dit soort tafarelen. Niet om het goed te praten verder maar om de mensen hier van een stukje context te voorzien

Meest ironische van dit alles? De joden haten hun intens! In elke onderzoek staat de evangelische gemeenschap op nr 1. Ze haten nog meer dan de moslims _O-
Hadden de evangelische mensen niet voor ogen dat er oorlog in die regio moet zijn zodat Jezus terug kan komen en ze worden meegenomen naar de hemel?
pi_210890805
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef capricia het volgende:
Serieus?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:25:13 #57
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890809
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn toch best wel wat Palestijnse organisaties. Heb jij ze gehoord?
Dat ze bijv oproepen om de terroristen op te pakken en te berechten?
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
pi_210890810
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dan zal er eerst glashard bewijs op tafel moeten komen maar volgens mij zag ik al berichten van het IDF dat dat bewijs er (nog) niet is.
Israel gaat het nooit doen. Al roept Iran keihard: hahaha, wij zitten hier achter.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:27:33 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890826
quote:

[ twitter ]
Iran geeft dus toe in al die landen een vinger in de pap te hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210890839
quote:

[..]
Ze hebben letter voor Hamas gekozen tijdens de verkiezingen in 2006. Daarna is het rap bergafwaarts gegaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_210890845
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat ze Israelische uniforms bij zich hadden kan ook gewoon onderdeel van hun strategie zijn geweest natuurlijk. Als je er vanop een afstand uitziet als Israelische militair of politieagent kun je in ieder geval een stuk dichterbij je slachtoffers komen zonder meteen paniek te veroorzaken.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:29:26 #62
8781 crew  Frutsel
pi_210890852
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Lijkt mij vooral speculatie vanuit deze bron
Niet de eerste bron die er over bericht

Hoop oprecht, wellicht tegen beter weten in, dat het met een sisser afloopt :P
pi_210890856
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
Ja die zijn er verschillende.
pi_210890863
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:31:24 #66
236264 crew  capricia
pi_210890869
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja die zijn er verschillende.
Wordt ook gewoon in de Knesset over gediscussieerd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:31:29 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890872
quote:
[ twitter ]
Toch hoop ik dat men ook denkt aan een lange termijn oplossing.

Met al onze technologie tegenwoordig... en enorme bergen geld in sommige delen van de wereld. Toch ziek dat het niet kan.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:25 #68
8781 crew  Frutsel
pi_210890874
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoor
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:29 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890875
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Isral te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.
"The beatings will continue until morale improves"

Idd, ik snap de reactie maar laten we niet denken dat Hamas of Gaza hierdoor opeens lief wordt.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:33 #70
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210890876
quote:

[..]
Als je je tussen die heethoofden staande wilt houden zal een dergelijke aanpak nodig zijn.
Op 't randje en erover.
pi_210890877
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Iran geeft dus toe in al die landen een vinger in de pap te hebben.
Lijkt er wel op

Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:10 #72
8781 crew  Frutsel
pi_210890880
quote:

[..]
Ligt eraan hoe lang het duurt
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:18 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210890883
quote:
[ twitter ]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:35 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890886
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:34:19 #75
346939 Janneke141
pi_210890893
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan h. Wat denk je dat het doel is?
pi_210890897
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want dat hebben ze nog nooit eerder gedaan? :')
pi_210890898
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.
Een belegering op zichzelf niet. Maar ze zullen in ieder geval de nodige inspanningen moeten doen om onderscheid te maken tussen burgers en strijders n evacuaties moeten toestaan. Wil je het precies weten: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/
zie email 27 oktober
pi_210890907
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.
zie email 27 oktober
pi_210890910
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Omdat het de komende dagen platgebrand gaat worden.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:36:08 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210890911
dat is dan wel een beetje pech hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:36:53 #81
8781 crew  Frutsel
pi_210890916
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan h. Wat denk je dat het doel is?
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.

Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.
pi_210890921
quote:

[..]
Die zijn er zat.

En wat een vergelijking ook :').

Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.

🤡
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:37:30 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890923
twitter
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:37:47 #84
236264 crew  capricia
pi_210890924
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.
capricia in NWS / Oorlog Isral / Palestina #37 Wat gaat er gebeuren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890925
Isral zet de panzerdivisies klaar zie ik? Dat wordt oorlog.
pi_210890926
quote:

[..]
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:38:20 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890928
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Isral zet de panzerdivisies klaar zie ik? Dat wordt oorlog.
Oh echt? Een land wat officieel de oorlog verklaard gaat oorlog voeren?
pi_210890932
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.
zie email 27 oktober
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:39:10 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890933
quote:
13s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die zijn er zat.

En wat een vergelijking ook :').

Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.

🤡
Omdat isreal in het verleden net zo vaak fout bezig was door internationaal recht aan hun laars te lappen.
Was er toen ook zo'n oorverdovend geschreeuw dat dat niet mocht? Nee.

Nogmaals: ik keur alles af van hamas, alles. Maar we moeten nu niet gaan doen dat isreal het meest heilige land ter wereld is.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:39:32 #90
236264 crew  capricia
pi_210890937
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.
Linkje toegevoegd. Kwam van de NOS.

En burgers kunnen bij de UN sites schuilen. UNRWA zit er.
Daarbij zag ik hier vanmorgen ook kaartjes voorbij komen waarin Isral aangaf waar de burgers van Gaza heen moeten voor hun veiligheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890939
quote:

[..]
En eentje die heel voorspelbaar was, hele domme actie van de Palestijnen dus.
pi_210890941
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.

Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.
Ja dat soort tactieken zijn dus verboden. Als je burgers als nevenschade neemt is het een heel genuanceerd verhaal. Maar dat soort chantage maakt ze tot doelwit, hetgeen gewoon verboden is.
zie email 27 oktober
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:39:52 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890942
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.
Ik heb ze serieus niet in het 8 uur nieuws voorbij zien komen.
pi_210890944
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoor
Het is niet eens dat ik vage bronnen volg. In de treding page zie je allerlei berichten voorbijkomen die hier nog niet zijn gedeeld. Heb oprecht geen idee wie 99% van die mensen zijn
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).
Vrees dat dit slechts het begin is van iets veel groters idd
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:15 #95
346939 Janneke141
pi_210890946
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Een belegering op zichzelf niet.
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.
pi_210890947
Ik neem aan dat het USA belang is dat Isral ervoor zorgt dat Iran in deze oorlog gezogen wordt voordat ze een nuke hebben.
pi_210890952
quote:
[ twitter ]
Wat een verrassing na zo'n aanval. Ben benieuwd of men over ene week nog steeds taart staat uit te delen daar.
pi_210890958
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.
Het probleem is dat er geen harde regel is die het keihard verbiedt. Dan val je terug op de algemene regels van onderscheid, proportionaliteit, etc. En dan vinden jij en ik dat dit een flagrante schending is. Maar Israel gaat uiteraard roepen van niet. En dan? Wie gaat er dan iets doen?

Maar als ze bijvoorbeeld alle burgers een daadwerkelijke kans geven om weg te gaan dan wordt het al weer een stuk grijzer.
zie email 27 oktober
pi_210890966
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.
pi_210890967
twitter
pi_210890968
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Oh echt? Een land wat officieel de oorlog verklaard gaat oorlog voeren?
Ik bedoel een grondoorlog.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:43:24 #102
346939 Janneke141
pi_210890970
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Maar dat werkt toch niet? Als ze vertellen "waar hamas zit" dan kan Isral daarna nog steeds precies bepalen wat er in de Gazastrook gebeurT, en dat hebben zelfs de goedwillende inwoners in de gaten. Bovendien is het een prisoners dilemma.

Dit is gewoon wraak. Wat heel erg begrijpelijk is, maar het lost precies niks op.
pi_210890977
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.
Ja en nee. Dat gaat vooral om uitgaand verkeer natuurlijk. Op zich is er geen enkele reden om voedseltransporten de toegang te ontzeggen, anders dan belegering.
zie email 27 oktober
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:44:28 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890982
Kan best een ramp gaan worden ook 2 miljoen inwoners op een klein oppervlakte en nauwelijks instroom van stroom, voeding, medicijnen etc.
pi_210890983
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik heb ze serieus niet in het 8 uur nieuws voorbij zien komen.
Beter opletten dan.
pi_210890987
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:42 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Die zullen dan ook wel deur tot deur gaan kijken of ze nog wat gegijzelde kinderen en vrouwen kunnen redden. Wat natuurlijk breed uitgemeten gaat worden in de media als oorlogsdaad, hysterie in het linker en moslim kamp vanwege deze oorlogsdaad want alles wat Isral nu ook gaat doen gaat vele malen erger zijn dan de brute gruwelijke aanval van die islam terroristen.

Persoonlijk hoop ik dat Isral het gebied eens voor eens en altijd schoonveegt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:45:03 #107
236264 crew  capricia
pi_210890991
quote:
VN: meer dan 123.000 mensen op de vlucht in Gazastrook
Vanwege de luchtaanvallen die Isral uitvoert na de Hamas-aanvallen van eergisteren hebben meer dan 123.000 mensen in de Gazastrook hun huis ontvlucht. Dat melden de Verenigde Naties.

Zij hebben hun huis vooral uit angst verlaten, stelt OCHA, het orgaan van de VN dat zich met humanitaire zaken bezighoudt. Van deze gevluchte mensen schuilen er naar schatting zo'n 73.000 in 64 scholen in de Gazastrook.

3 tot 4 uur stroom per dag
Op dit moment is er in de Gazastrook zo'n 3 tot 4 uur per dag stroom. Gisteren stopte Isral de stroomvoorziening richting het gebied. De Gazastrook is nu vooral afhankelijk van een eigen energiecentrale, maar die zou binnen enkele dagen al stil kunnen vallen, waarschuwt de VN.

Hoewel Isral de toegang tot het gebied heeft afgesloten, kan er via Egypte nog voedsel de Gazastrook binnenkomen. Gisteren kwamen zo'n 100 vrachtwagens met voedsel het gebied binnen en konden ook bouwmaterialen en brandstof via de Egyptische grens het gebied inkomen.
https://nos.nl/collectie/(...)-niet-onder-controle
In de herhaling.
Er komt ieg nog eten binnen.

Verders staat het de inwoners vrij om die terroristen uit te leveren. Dat lijkt me beter dan wachten tot Isral ze komt halen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:45:44 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890995
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Die zullen dan ook wel deur tot deur gaan kijken of ze nog wat gegijzelde kinderen en vrouwen kunnen redden. Wat natuurlijk breed uitgemeten gaat worden in de media als oorlogsdaad, hysterie in het linker en moslim kamp vanwege deze oorlogsdaad want alles wat Isral nu ook gaat doen gaat vele malen erger zijn dan de brute gruwelijke aanval van die islam terroristen.

En wat is schoonvegen voor jou? Alle Hamasstrijders doden? Of alle burgers?
pi_210890997
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en nee. Dat gaat vooral om uitgaand verkeer natuurlijk. Op zich is er geen enkele reden om voedseltransporten de toegang te ontzeggen, anders dan belegering.
Je wilt niet dat er wapens in die transporten zitten. Momenteel wil je geen enkel risico lopen dus sluit je alles af.
Militair logisch, humaan een stuk minder.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:19 #110
346939 Janneke141
pi_210891003
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het blokkeren van voedsel is geen militaire maatregel.

En de vraag is of het uit militair oogpunt wel zo verstandig is om de Gazastrook uit te hongeren. Wie kunnen er gebruik maken van de aanvoerlijnen in die tunnels? Juist. Dus precies degenen die je wil raken hebben waarschijnlijk wl een voedselvoorziening, en de gewone bevolking valt van zijn graat.

Maar goed, deze maatregel had iedereen zien aankomen. Uit politiek oogpunt heel verklaarbaar, maar daarom niet minder een mensenrechtenschending.

En nee, het schenden van mensenrechten de ene kant op is geen geldig excuus om het dan ook maar de andere kant op te doen.
pi_210891005
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je wilt niet dat er wapens in die transporten zitten. Momenteel wil je geen enkel risico lopen dus sluit je alles af.
Militair logisch, humaan een stuk minder.
Dan lever je die transporten toch zelf? Of ga je ze controleren. Dat is echt onwil hoor.
zie email 27 oktober
pi_210891006
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:45 schreef capricia het volgende:

[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-niet-onder-controle
In de herhaling.

Er komt ieg nog eten binnen.
Ffs wou net dit bericht plaatsen

twitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:39 #113
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210891009
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Beter opletten dan.
Blijkbaar. Maar dan schut jij uiteraard wel zo wat voorbeelden uit je mouw niet? :)
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:46:56 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891013
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:40 schreef byah het volgende:
Ik neem aan dat het USA belang is dat Isral ervoor zorgt dat Iran in deze oorlog gezogen wordt voordat ze een nuke hebben.
Het is veel te laat daarvoor. Iran is nu een nuclear treshhold state, ze kunnen in 2 weken een nuke bouwen als ze het willen. Een oorlog met Iran duurt jaren en in die tijd hebben ze wel alles in orde om meerdere nukes en bijbehorende missile delivery systems te bouwen, zelfs zonder hulp van Rusland.

Tevens zou een jarenlange oorlog met Iran het wereldwijde goederen verkeer verstoren aangezien dat langs Iran loopt
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:47:07 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891015
quote:

[..]
Ja want dat is een optie daar, tegen Hamas ingaan...
https://www.hrw.org/repor(...)itical-violence-gaza
https://www.amnesty.org/e(...)uring-2014-conflict/
https://edition.cnn.com/2(...)ions-intl/index.html
https://counterterrorismethics.tudelft.nl/hamas/

quote:
After seizing power in the Gaza Strip, Hamas enforced an authoritarian and Islamic regime that arrested and tortured political opponents. Sharia courts were established, demonstrations were banned and violently repressed, and the media was censored.
pi_210891016
Veel goederen in Gaza komen binnen via Egypte. Hoe willen ze dat blokkeren dan?
pi_210891017
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:39 schreef Hathor het volgende:

[..]
En eentje die heel voorspelbaar was, hele domme actie van de Palestijnen dus.
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben. _O- Alsof het koloniseren van hun land en het invoeren van een apartheidssysteem nog niet voldoende was.

Nogmaals, als je mensen als beesten behandelt dan gaan ze zich als beesten gedragen. In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.
pi_210891019
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Denk aan je bloeddruk
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:47:48 #119
236264 crew  capricia
pi_210891022
quote:
8s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ffs wou net dit bericht plaatsen

[ twitter ]
Ja. Het lijkt me logisch dat een minister van Isral voor Isral spreekt. En niet voor Egypte. Egypte bepaalt dat natuurlijk zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210891025

verassend dat niet heel Israel rood is aangezien de raketten overal terecht komen
pi_210891026
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het blokkeren van voedsel is geen militaire maatregel.

En de vraag is of het uit militair oogpunt wel zo verstandig is om de Gazastrook uit te hongeren. Wie kunnen er gebruik maken van de aanvoerlijnen in die tunnels? Juist. Dus precies degenen die je wil raken hebben waarschijnlijk wl een voedselvoorziening, en de gewone bevolking valt van zijn graat.

Maar goed, deze maatregel had iedereen zien aankomen. Uit politiek oogpunt heel verklaarbaar, maar daarom niet minder een mensenrechtenschending.

En nee, het schenden van mensenrechten de ene kant op is geen geldig excuus om het dan ook maar de andere kant op te doen.
Historische gezien juist wel en ook heel vaak toegepast. Die tunnels hebben maar een bepaalde capaciteit.
Maar zoals trein zegt zelf voedsel leveren zou een hoop problemen kunnen voorkomen. Mara hoe ga je dat als Isral distribueren?
pi_210891028
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:45 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat is schoonvegen voor jou? Alle Hamasstrijders doden? Of alle burgers?
Alle Hamastrijders sowieso en iedereen die zulke terroristen faciliteert.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210891029
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben. _O- Alsof het koloniseren van hun land en het invoeren van een apartheidssysteem nog niet voldoende was.

Nogmaals, als je mensen als beesten behandelt dan gaan ze zich als beesten gedragen. In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.
Dit is natuurlijk waar. Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat je ook niet kunt verwachten dat Isral niets doet na zulke barbaarse terreurdaden. De veiligheid garanderen is de kerntaak van elke staat.
zie email 27 oktober
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:48:44 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891032
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Berichten dat Yahya Sinvar, leider van Hamas sinds 2017, gedood is bij de luchtaanvallen.
Fake news, als je op X zoekt naar Yahya Sinvar dan vind je alleen het bericht van Isa en 2 dagen geleden het bericht dat z'n (hoogstwaarschijnlijk lege) huis is gebombardeerd.
https://twitter.com/search?q=Yahya%20Sinvar&src=typed_query

No way dat hij zo dom is om thuis te blijven wachten op een bom

[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 09-10-2023 11:54:41 ]
pi_210891033
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Egypte bedreigen. Is niet zo moeilijk. En Egypte wilt ook eerder een goede relatie met Israel dan Palestina
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:49:12 #126
346939 Janneke141
pi_210891039
quote:
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. Om een of andere reden denkt Isral blijkbaar dat de oorzaak van deze ellende is dat ze de Palestijnen niet hard genoeg aangepakt hebben.
Op zich heb je hier wel een punt, maar je kunt ook moeilijk zeggen dat de Palestijnen in de afgelopen 40 jaar een betrouwbare gesprekspartner geweest zijn h.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:49:30 #127
236264 crew  capricia
pi_210891043
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:49:41 #128
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210891046
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:48 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]
verassend dat niet heel Israel rood is aangezien de raketten overal terecht komen
Dit soort adviezen zijn ook vanwege verzekeringen enzo geloof ik.
pi_210891050
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Tijd dat de Israeli die bevolking komt bevrijden dus. :D
Door ze uit te hongeren? :')
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:50:17 #130
3928 Ulx
pi_210891054
twitter

Die willen zien wat er van gaza en hamas overblijft voordat ze een beslissing nemen om iets soortgelijks te gaan doen denk ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210891059
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het probleem is dat er geen harde regel is die het keihard verbiedt. Dan val je terug op de algemene regels van onderscheid, proportionaliteit, etc. En dan vinden jij en ik dat dit een flagrante schending is. Maar Israel gaat uiteraard roepen van niet. En dan? Wie gaat er dan iets doen?

Maar als ze bijvoorbeeld alle burgers een daadwerkelijke kans geven om weg te gaan dan wordt het al weer een stuk grijzer.
Tja, maar iedereen die een kiezelsteen naar het Isralische leger gooit mag worden doodgeschoten.
pi_210891067
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Blijkbaar. Maar dan schut jij uiteraard wel zo wat voorbeelden uit je mouw niet? :)
Jazeker.
O.A. Vroeger deze partij. https://en.wikipedia.org/wiki/Kadima
  Overall beste user 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:52:22 #133
3928 Ulx
pi_210891072
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als die palestijnen zo onschuldig zijn en hamas allemaal haten kiezen ze gewoon voor boterham.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:52:43 #134
236264 crew  capricia
pi_210891075
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt me een duidelijke incentive voor de bevolking om zich te ontdoen van die terroristen, desnoods met hulp van Israel.

Ik mag toch aannemen dat die bevolking niet en masse achter de terreur van Hamas staat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:53:00 #135
3928 Ulx
pi_210891077
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:50 schreef HiZ het volgende:

[..]
Tja, maar iedereen die een kiezelsteen naar het Isralische leger gooit mag worden doodgeschoten.
Gooi je geen kiezelsteen.
pi_210891081
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Drones kunnen het vervoer biij grensovergangen platleggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:54:28 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210891089
quote:

[..]

Kolonisatie? Daar is helemaal geen sprake van. Apartheidssysteem? Dat is er ook niet. Je lijkt er dus niets van te begrijpen.

En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt. Je kunt naar de Palestijnen kijken, maar ook naar landen als Iran. Of neem Saoedi-Arabi, daar heb je nog altijd publieke stenigen en martelingen. We zien dat wel in meer landen waar 'de religie van de vrede' door velen wordt omarmd. Heel toevallig ook de kernideologie van Hamas.
pi_210891094
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Drones kunnen het vervoer biij grensovergangen platleggen.
Niet als het via tunnels gaat
pi_210891097
Je kunt een ideologie sowieso niet vernietigen. Hoopt Isral ergens in Gaza de ledenadministratie van Hamas te vinden en dan netjes van A tot Z het lijstje af te kunnen werken? Een invasie of grootschalig bombardement van Gaza is puur voor de bhne. Zinloos bloedvergieten. De USSR en de VS konden de Taliban ook niet vernietigen. Gedoemd om te mislukken dit.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:55:18 #140
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210891100
en weer w
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:50 schreef HiZ het volgende:

[..]
Een soldaat aanvallen (en ja een sling met een kiezelsteen is een dodelijk wapen) is niet zo slim, want bewapend en niet gebonden aan een geweldsinstructie zoals de politie. Bij dreiging is het pang.

En je hoeft geen kiezelsteen gooien naar een soldaat
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:55:28 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210891102
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me een duidelijke incentive voor de bevolking om zich te ontdoen van die terroristen, desnoods met hulp van Israel.

Ik mag toch aannemen dat die bevolking niet en masse achter de terreur van Hamas staat?
Uithongert worden of worden doodgeschoten door hun eigen "regering". Keuzes keuzes.
pi_210891106
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kolonisatie? Daar is helemaal geen sprake van. Apartheidssysteem? Dat is er ook niet. Je lijkt er dus niets van te begrijpen.

En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt. Je kunt naar de Palestijnen kijken, maar ook naar landen als Iran. Of neem Saoedi-Arabi, daar heb je nog altijd publieke stenigen en martelingen. We zien dat wel in meer landen waar 'de religie van de vrede' door velen wordt omarmd. Heel toevallig ook de kernideologie van Hamas.
"Er is geen sprake van kolonisatie" _O-
Wat een gek!
pi_210891107
quote:

[..]
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt.
koekoek!
pi_210891110
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Natuurlijk redelijk potsierlijk om te suggereren dat Isral altijd 'net en gericht' handelt, zoals jij hierboven doet. Je kunt het gerechtvaardigd vinden, maar Isral slaat vaak hard terug, met duizenden burgerdoden als gevolg. Hoe je het wendt of keert, dat is niet 'voorzichtig'.

Eigenlijk baal ik er nogal van dat jij mij dwingt tot dit soort reacties. Want ook ik vind dat Isral in zijn recht staat als zij op dit moment poogt Hamas onschadelijk te maken met militair ingrijpen.

Maar jouw verhaal getuigt van zo'n enorme selectieve blindheid. Je stelt dat Hamas hele dorpen afslacht, maar hebt geen oog voor de bombardementen van Isral, die daadwerkelijk de levens eisen van 'hele dorpen'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:56:58 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891116
They pioneered in airplane hijacking.
They perpetrated suicide bombings.
They killed and mutilated Olympic athletes.
They assassinated a United States presidential candidate.
They raped and mutilated innocent civilians.
They launch rockets and bombs at civilian centers.
They use their people as human shields.
They pay others to murder.
They steal aid given for their people.
They reject peace and co-existence.
They are a sick, destructive cult.
twitter
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:57:20 #146
236264 crew  capricia
pi_210891117
Ik ga er van uit dat Israel heel Gaza in gaat nemen. En dat het volledig bezet gaat worden.
Maar dan? Ik hoop dat nu ze bezig zijn om plannen te maken wat er met de bevoling moet gaan gebeuren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:57:25 #147
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210891121
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Natuurlijk redelijk potsierlijk om te suggereren dat Isral altijd 'net en gericht' handelt, zoals jij hierboven doet. Je kunt het gerechtvaardigd vinden, maar Isral slaat vaak hard terug, met duizenden burgerdoden als gevolg. Hoe je het wendt of keert, dat is niet 'voorzichtig'.

Eigenlijk baal ik er nogal van dat jij mij dwingt tot dit soort reacties. Want ook ik vind dat Isral in zijn recht staat als zij op dit moment poogt Hamas onschadelijk te maken met militair ingrijpen.

Maar jouw verhaal getuigt van zo'n enorme selectieve blindheid. Je stelt dat Hamas hele dorpen afslacht, maar hebt geen oog voor de bombardementen van Isral, die daadwerkelijk de levens eisen van 'hele dorpen'.
Dat je berhaupt nog ingaat op zo'n gigantische troll post.
pi_210891124
quote:

En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt.
Wat bedoel je hier precies mee?
pi_210891126
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
"Er is geen sprake van kolonisatie" _O-
Wat een gek!
er is alleen een onderdrukte bevolkingsgroep, waar zogenaamd 'in de toekomst' een twee staten oplossing voor zou komen

maar die is er nu niet

je erkent twee staten nu, of er is nu slechts n apartheidsstaat

gr
pi_210891127
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Niet als het via tunnels gaat
Egypte wil geen tunnels en vernietigd die bij ontdekking voor zover mij bekend.
pi_210891128
twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:57:55 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891132
quote:

[..]

Geen kolonisatie?
Niet serieus te nemen is deze discussie dus
pi_210891141
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gooi je geen kiezelsteen.
Mag je volgens het oorlogsrecht ook niet. Maar mensen vergeten nogal makkelijk dat als je burgerbescherming wilt je je op geen enkele manier als vechtend mag gedragen.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:58:56 #155
236264 crew  capricia
pi_210891145
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Uithongert worden of worden doodgeschoten door hun eigen "regering". Keuzes keuzes.
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:59:16 #156
346939 Janneke141
pi_210891150
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat neem ik ook aan, maar je stelt de gemiddelde Palestijnse burger nu voor de keuze tussen mensen die beweren voor hun vrijheid te vechten, en mensen die ze doelbewust gaan uithongeren en de rest van het jaar druk zijn hun land af te pakken. Ben jij ook zo benieuwd wie ze gaan kiezen?

En nee, misschien is dat niet de meest rationele keuze. Maar onder de omstandigheden wel een begrijpelijke.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:59:46 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891154
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:57 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat Israel heel Gaza in gaat nemen. En dat het volledig bezet gaat worden.
Maar dan? Ik hoop dat nu ze bezig zijn om plannen te maken wat er met de bevoling moet gaan gebeuren.
Denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen over 2 miljoen vijandige mensen
pi_210891162
dit is wel een goed lied voor 2023
pi_210891168
quote:
Je kunt een ideologie sowieso niet vernietigen. Hoopt Isral ergens in Gaza de ledenadministratie van Hamas te vinden en dan netjes van A tot Z het lijstje af te kunnen werken? Een invasie of grootschalig bombardement van Gaza is puur voor de bhne. Zinloos bloedvergieten. De USSR en de VS konden de Taliban ook niet vernietigen. Gedoemd om te mislukken dit.
Het te controleren oppervlak van Gaza t.o.v. Afghanistan is echter van een heel andere orde.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 12:01:23 #160
236264 crew  capricia
pi_210891173
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat neem ik ook aan, maar je stelt de gemiddelde Palestijnse burger nu voor de keuze tussen mensen die beweren voor hun vrijheid te vechten, en mensen die ze doelbewust gaan uithongeren en de rest van het jaar druk zijn hun land af te pakken. Ben jij ook zo benieuwd wie ze gaan kiezen?

En nee, misschien is dat niet de meest rationele keuze. Maar onder de omstandigheden wel een begrijpelijke.
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:02:18 #161
346939 Janneke141
pi_210891181
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.
Je weet wie er op dit moment in de regering zitten. Ik kan niet wachten, inderdaad.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:02:20 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891183
Israel moet wel van zich afbijten, al vele jaren lang want ze zijn omringd door vijandige landen.
Als Israel soft wordt dan worden ze zo overlopen door alle landen om hen heen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 12:02:51 #164
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210891186
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
Vanuit onze kant een paar duizend kilometer verderop wel. Maar lokaal? Ter plekke?
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:03:03 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210891190
quote:

[..]
Ja dat zou je verwachten van wel. Tenzij Hamas natuurlijk brede steun heeft.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210891192
twitter

(lol)
pi_210891200
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het te controleren oppervlak van Gaza t.o.v. Afghanistan is echter van een heel andere orde.
Alleen is Gaza 1 grote dichtbevolkte stad. Urban warfare is altijd bijzonder lastig en smerig. Helaas zullen er dus veel Israeli's sneuvelen ;(
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:04:01 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210891201
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:02 schreef Zoddie het volgende:
Israel moet wel van zich afbijten, al vele jaren lang want ze zijn omringd door vijandige landen.
Als Israel soft wordt dan worden ze zo overlopen door alle landen om hen heen.
Dit precies inderdaad. Als het ware een kat die met ferme halen over de neuzen de honden van zich afhoudt.
Op 't randje en erover.
pi_210891207
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Geen kolonisatie?
Niet serieus te nemen is deze discussie dus
De mensen die nederzettingen bouwen op de Westbank worden sinds jaar en dag kolonisten genoemd, maar van kolonisatie zou geen sprake zijn. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 12:04:31 #170
236264 crew  capricia
pi_210891208
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen over 2 miljoen vijandige mensen
Als ze Hamas wegvagen, is er een machtsvacuum. Hamas heeft ook nooit meer verkiezingen gehouden nadat ze verkozen waren (dacht ik?). Er zal toch een ander bestuur neergezet moeten worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:05:17 #171
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210891216
quote:

[..]
Legaal gezien kan je dat land claimen en die mensen deporteren naar een land waarbij je ze geld biedt.
Wat minder legaal is alles gewoon plat maaien.

Een andere oplossing is er niet denk ik... elke andere optie blijft dit door modderen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210891222
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:03 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

(lol)
Laat me raden, zij komt uit Ierland?
pi_210891233
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Alleen is Gaza 1 grote dichtbevolkte stad. Urban warfare is altijd bijzonder lastig en smerig. Helaas zullen er dus veel Israeli's sneuvelen ;(
Ligt eraan, als ze alle gebouwen opblazen voor inname hebben ze weinig slachtoffers aan eigen kant want dan is er geen urban warfare.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:07:38 #174
38496 Perrin
pi_210891236
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laat me raden, zij komt uit Ierland?
Lekker gratuit met vrede leuren terwijl er zojuist honderden vrouwen en kinderen zijn afgeslacht door Hamas.
pi_210891239
quote:

[..]
Er is geen plan, er is ook geen oplossing buiten dat n van deze groepen verdwijnt. De wereld moet zich ermee bemoeien, en n van de groepen zal moeten verhuizen, waarbij ik de islamitische landen niet snap. Wel allemaal hun mond vol over de steun aan de Palestijnen, maar zelf doen ze niks buiten wat Jodenhaat ventileren. Genoeg grote stukken dorre woestijn waar niemand woont, daar kunnen die Palestijnen mooi naartoe. Wat hulp van het westen om te zorgen dat ze daar wat moois kunnen opbouwen, en dan zitten ze ver uit elkaars buurt en is het probleem (tijdelijk) opgelost, want die Jodenhaat zal toch altijd blijven.
pi_210891248
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lekker gratuit met vrede leuren terwijl er zojuist honderden vrouwen en kinderen zijn afgeslacht door Hamas.
Zij zit bij een clubje dat ook nogal discutabele opvattingen heeft over de oorlog in Oekrane.
pi_210891257
Maar even samenvattend. We gaan dus blokkeren en niet aanvallen?
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:11:06 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210891264
twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:11:10 #179
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210891265
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
We?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:11:15 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891269
quote:
we :')
pi_210891273
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
En waar zou die corridor dan uiteindelijk naar toe moeten leiden?
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:12:02 #183
38496 Perrin
pi_210891274
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zij zit bij een clubje dat ook nogal discutabele opvattingen heeft over de oorlog in Oekrane.
Yup, wereldvreemde lui op zijn best en pionnen van ons vijandig gezinde regimes op zijn slechtst.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:12:20 #184
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891277
quote:

[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten. ...
Want nu worden alle kindertjes in Gaza in de Hamas-scholen opgevoed tot botanisten?
"Eigenhandig". Zoek de betekenis eens op zou ik zeggen.
pi_210891278
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
doelbewust gaan uithongeren
Waar haal je 'doelbewust uithongeren' uit? Of is dat eigen onderbuik?

Met een dergelijke escalatie van Hamas, dwing je Isral tot actie. Veel simpeler dan dat wordt het echt niet. Dat bestaat uit (een m.i.) legitieme militaire reactie en het verbreken van handelsbetrekkingen. Dat daar burgers slachtoffer van worden is -hoe cru ook- hieraan inherent. Als de Gazastrook z afhankelijk was van voorzieningen uit Isral hadden ze twee keer eerder na moeten denken.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:14:12 #186
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210891292
quote:
Heeft Turkije tegenwoordig nog problemen met Griekse en Armeense minderheden? Nee h.. het is dus wl effectief…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210891295
Het zal me benieuwen of Isral bij een grondoffensief in dit wespennest een corridor voor vluchtelingen zal openen of een scorched earth beleid zal uitvoeren.
Hoe zal Egypte gaan reageren als er een vluchtelingenstroom van jewelste hun kant zal opstromen.

De vraag is of Hamas nog verrassingen in petto heeft en zodanige drone capaciteiten + benodigde kennis heeft om bij een Isralische grondoffensief tanks in masse te vernietigen. In zo'n scenario verwacht ik dat Isral behoorlijke verliezen kan leiden.

Ondertussen gaat de VS militaire schepen dichter bij Isral brengen en zal hiermee de regio proberen te waarschuwen om zich niet in deze oorlog te mengen. De Amerikaanse munitie voorraad die in Isral ligt, die bij een langdurige oorlog voor Isral noodzakelijk zal zijn. De verdere bevoorrading vanuit de VS en de mogelijke gevolgen voor Ukraine.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:14:34 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891297
Het was dus een bus met Israeliers die beschoten werd waarbij de tourguide de 3e casualty is

===========
WATCH: Terrorist Attack on Israelis in Alexandria, Multiple Defensless civilians Executed & Injured by a Pathetic Egyptian Coward

An Egyptian terrorist opened fire at a tourist bus after the Nazi confirmed, according to reports, that they are indeed the (((correct))) target of his genocidal Jew-hate.

Thus far confirmed 2 dead israelis by direct head shot & several others Injured, with their bleeding bodies all over on the ground, screaming for help; the group's tour guide was murdered by the terrorist as well, seemingly mistaking the Egyptian guide to also be an (((Israeli))).

The terrorist was arrested and taken to investigation by the Egyptian police
twitter
pi_210891299
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja hallo, ga dit conflict nou niet moeilijk maken. We zoeken naar een simplistische versie, waar we de bad guys gewoon plat kunnen gooien, ja?!
pi_210891300
quote:
"We "

Het is de eeuwige frame wat ik altijd benoem van Westerlingen die zich associren met het door hunzelf gestichte kolonie in het heilige land :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210891309
quote:

[..]
Wat Isral nu doet is heel dom. Ze creren eigenhandig een nieuwe generatie moslimextremisten.

In Europa waar Joden en Moslims naast elkaar leven zonder prikkeldraad en muren ertussen worden er geen Joden achter auto's gebonden door de de straten gesleept of de keel doorgesneden.
Hier kun je in bepaalde wijken* als jood zijnde niet over straat met een keppeltje.

Hier worden in bepaalde wijken* uitbaters het leven zuur gemaakt omdat ze Joods zijn.

Hier moeten in bepaalde wijken* Synagoges zichtbaar en onzichtbaar beveiligd worden.

*Met "bepaalde wijken" moet je lezen; wijken waar een bepaald aantal percentage moslims aanwezig zijn.

Je mag wel weer stoppen met de bekende en typisch islamitische zielige smoesjes en slachtofferrol.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:15:50 #192
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891311
twitter

Oude mevrouw plus buitenlandse verzorgster ontgijzeld ^O^
pi_210891312
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:08 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Genoeg grote stukken dorre woestijn waar niemand woont, daar kunnen die Palestijnen mooi naartoe. Wat hulp van het westen om te zorgen dat ze daar wat moois kunnen opbouwen, en dan zitten ze ver uit elkaars buurt en is het probleem (tijdelijk) opgelost, want die Jodenhaat zal toch altijd blijven.
Zionisten in de jaren twintig wisten al dat dit lariekoekwas

quote:
Voluntary Agreement Not Possible.

There can be no voluntary agreement between ourselves and the Palestine Arabs. Not now, nor in the prospective future. I say this with such conviction, not because I want to hurt the moderate Zionists. I do not believe that they will be hurt. Except for those who were born blind, they realised long ago that it is utterly impossible to obtain the voluntary consent of the Palestine Arabs for converting "Palestine" from an Arab country into a country with a Jewish majority.

My readers have a general idea of the history of colonisation in other countries. I suggest that they consider all the precedents with which they are acquainted, and see whether there is one solitary instance of any colonisation being carried on with the consent of the native population. There is no such precedent.

The native populations, civilised or uncivilised, have always stubbornly resisted the colonists, irrespective of whether they were civilised or savage.

And it made no difference whatever whether the colonists behaved decently or not. The companions of Cortez and Pizzaro or ( as some people will remind us ) our own ancestors under Joshua Ben Nun, behaved like brigands; but the Pilgrim Fathers, the first real pioneers of North America, were people of the highest morality, who did not want to do harm to anyone, least of all to the Red Indians, and they honestly believed that there was room enough in the prairies both for the Paleface and the Redskin. Yet the native population fought with the same ferocity against the good colonists as against the bad.

Every native population, civilised or not, regards its lands as its national home, of which it is the sole master, and it wants to retain that mastery always; it will refuse to admit not only new masters but, even new partners or collaborators.

Arabs Not Fools

This is equally true of the Arabs. Our Peace-mongers are trying to persuade us that the Arabs are either fools, whom we can deceive by masking our real aims, or that they are corrupt and can be bribed to abandon to us their claim to priority in Palestine , in return for cultural and economic advantages. I repudiate this conception of the Palestinian Arabs. Culturally they are five hundred years behind us, they have neither our endurance nor our determination; but they are just as good psychologists as we are, and their minds have been sharpened like ours by centuries of fine-spun logomachy. We may tell them whatever we like about the innocence of our aims, watering them down and sweetening them with honeyed words to make them palatable, but they know what we want, as well as we know what they do not want. They feel at least the same instinctive jealous love of Palestine, as the old Aztecs felt for ancient Mexico, and the Sioux for their rolling Prairies.

To imagine, as our Arabophiles do, that they will voluntarily consent to the realisation of Zionism, in return for the moral and material conveniences which the Jewish colonist brings with him, is a childish notion, which has at bottom a kind of contempt for the Arab people; it means that they despise the Arab race, which they regard as a corrupt mob that can be bought and sold, and are willing to give up their fatherland for a good railway system.

All Natives Resist Colonists

There is no justification for such a belief. It may be that some individual Arabs take bribes. But that does not mean that the Arab people of Palestine as a whole will sell that fervent patriotism that they guard so jealously, and which even the Papuans will never sell. Every native population in the world resists colonists as long as it has the slightest hope of being able to rid itself of the danger of being colonised.

That is what the Arabs in Palestine are doing, and what they will persist in doing as long as there remains a solitary spark of hope that they will be able to prevent the transformation of "Palestine" into the "Land of Israel."
https://www.jewishvirtuallibrary.org/quot-the-iron-wall-quot
pi_210891313
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:17:08 #195
38496 Perrin
pi_210891322
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.
Het is nogal lafjes. Als zo'n slachtpartij in een ander land zou plaatsvinden zou die vlag van dat land er wel meteen hangen. Dit is puur omdat ze geen herrie in eigen stad willen met Palestijnse-vlaggetjes-zwaaiers.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:17:31 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891324
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:15 schreef Slayage het volgende:

[..]
"We "

Het is de eeuwige frame wat ik altijd benoem van Westerlingen die zich associren met het door hunzelf gestichte kolonie in het heilige land :Y)
Hallo, je ne suis pas Pietje
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:18:11 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891326
Zal ook wel te maken hebben met de VS die een carriergroup stuurt. Als Hezbollah een 2e front opent dan doet de VS mee in hun terugpakken.
twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:18:43 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891327
quote:
Met het oproepen van 300.000 reservisten?

Blokkade is een eerste zet. Met een enkele pion. Paarden, torens en lopers gaan volgen.
1947-2016
pi_210891331
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is nogal lafjes. Als zo'n slachtpartij in een ander land zou plaatsvinden zou die vlag van dat land er wel meteen hangen.
Wellicht is 'pickin' sides', gezien de decennia waarin dit al geprobeerd is, niet een juiste positie om in te nemen. Pleiten voor vrede, voor beide zijden lijkt mij de juiste route.

Iets met de andere wang toekeren.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:21:46 #200
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210891353
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dat je berhaupt nog ingaat op zo'n gigantische troll post.
Tja, als je inhoudelijk niets meer te melden hebt, dan zet je een ander maar weg als 'troll'. Dat kan natuurlijk ook.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er burgerdoden in Gaza vallen mag je de terroristen aanrekenen die zich doelbewust verstoppen tussen deze mensen. Dat komt niet door het Isralische leger die doelbewust deze mensen willen ombrengen, dat is een essentieel verschil dat jij zelf niet lijkt te begrijpen. Sterker nog, zoals bekend laat Isral zelfs weten welke gebouwen men gaat bombarderen. Geen enkel leger ter wereld doet dit.

Dan kun je dus wel stellen dat ik jouw dwing tot bepaalde reacties, dat is niet zo. Maar het blijkt dat jij je eigen morele kompas niet helemaal goed hebt afgesteld. Daar kan ik verder weinig aan veranderen maar biedt wellicht stof tot nadenken.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Dat er in de cultuur van sommige volkeren iets kan zitten dat hen barbaars gedrag laat vertonen. Dat ligt dus niet aan externe factoren, maar komt door hoe zij zelf hun samenleving indelen en welke normen en waarde zij kiezen na te leven. Als je dat generatie op generatie blijft doorgeven wordt dat een natuurlijk proces.

Je zult dus nu al jonge kinderen in de Gazastrook hebben, die denken dat het normaal en zelfs leuk is als er een slachtpartij in een Isralisch dorp wordt gehouden. Immers, papa kwam vanmiddag nog met een pick-up truck met een dode Isralir door het dorp, waar we allemaal nog even op mochten spugen.

En zo creert men weer een nieuwe generatie losgeslagen beesten, waarvan er helaas genoeg over zullen gaan tot terreur.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:22:28 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210891355
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:23:28 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210891362
Ook Hamas schiet weer raketten,

twitter
pi_210891373
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er in de cultuur van sommige volkeren iets kan zitten dat hen barbaars gedrag laat vertonen. Dat ligt dus niet aan externe factoren, maar komt door hoe zij zelf hun samenleving indelen en welke normen en waarde zij kiezen na te leven. Als je dat generatie op generatie blijft doorgeven wordt dat een natuurlijk proces.
Inderdaad

[ Bericht 7% gewijzigd door moby_jones op 09-10-2023 12:31:16 ]
pi_210891375
quote:
Ik denk dat dat komt omdat we weten wat de echte reden is. Extremisten die de slachtpartij op straat vieren en gaan rellen als er een Isralische vlag hangt.

Is allemaal prima, maar laten we eerlijk zijn en niet verschuilen achter drogredenen.
pi_210891379
quote:
Ik denk dat niemand tegen een vredesvlag is, maar ik vind deze vlag in plaats van een Isralische vlag ook ruim onvoldoende en zelfs bijna misplaatst. Wellicht is de Isralische vlag in aantocht dan is het tot die tijd een okish alternatief
pi_210891380
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.
Beelden?
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:26:46 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210891382
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Beelden?

Rechtsonder 10-15 min geleden veel inslagen.
pi_210891398
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met het oproepen van 300.000 reservisten?

Blokkade is een eerste zet. Met een enkele pion. Paarden, torens en lopers gaan volgen.
Goed om te horen. :)
pi_210891400
De wereld is compleet gek aan het worden 8)7

twitter
pi_210891401
Ik wil Hamas dood hebben
Eens kijken
pi_210891404
quote:
4s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hier kun je in bepaalde wijken* als jood zijnde niet over straat met een keppeltje.

Hier worden in bepaalde wijken* uitbaters het leven zuur gemaakt omdat ze Joods zijn.

Hier moeten in bepaalde wijken* Synagoges zichtbaar en onzichtbaar beveiligd worden.

*Met "bepaalde wijken" moet je lezen; wijken waar een bepaald aantal percentage moslims aanwezig zijn.

Je mag wel weer stoppen met de bekende en typisch islamitische zielige smoesjes en slachtofferrol.
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.
pi_210891410
quote:

[..]
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.

Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.
pi_210891411
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.
Wat voor boemerang? Wie gaan er hier meer lijden?
pi_210891423
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.

Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.
Het westen heeft eerst die radicale gekkies in het zadel geholpen om te vechten tegen de seculiere regering die was opgezet door de Sovjet Unie
pi_210891429
Dat Netanyahu dit bewust heeft laten gebeuren werd vrij snel over gespeculeerd. Het is natuurlijk een geweldige aanleiding voor een tweede nakba zoals de extreem rechtse wappies in Netanyahus kabinet al geruime tijd propageren.

A glance at current debate of "betrayal of IDF" from the Israeli politics. Two seasoned Israeli commentators:

o Ben: "There is no format, no software, there is no possibility that the IDF will betray its people. But I'm telling you that I know that this thesis of 'something like this could not have happened without betrayal from within' did not just come from crazy bibists, but from the highest, I know that from knowing for sure."

oYanon: "From whom, from Bibi?"

o Ben: "The highest there is."
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210891430
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

Dat er burgerdoden in Gaza vallen mag je de terroristen aanrekenen die zich doelbewust verstoppen tussen deze mensen. Dat komt niet door het Isralische leger die doelbewust deze mensen willen ombrengen, dat is een essentieel verschil dat jij zelf niet lijkt te begrijpen. Sterker nog, zoals bekend laat Isral zelfs weten welke gebouwen men gaat bombarderen. Geen enkel leger ter wereld doet dit.

Dan kun je dus wel stellen dat ik jouw dwing tot bepaalde reacties, dat is niet zo. Maar het blijkt dat jij je eigen morele kompas niet helemaal goed hebt afgesteld. Daar kan ik verder weinig aan veranderen maar biedt wellicht stof tot nadenken.
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Isral. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Isral-Palestina conflict.

Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Isralisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.

En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:25 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891433
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Complete idioterie weer van een land wat de policor te hoog in het vaandel heeft staan.
1947-2016
pi_210891439
quote:

[..]
Hey die Palestijnse man steelt zogenaamd mijn geit. Even de autoriteiten waarschuwen, dan kan het huis van die beste man gewoon onteigend worden en kan ik het claimen. Het is mijn recht!
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:34:37 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891446
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goed om te horen. :)
Kan me niet voorstellen dat Israel dit onbeantwoord laat. Zeker niet met die gigantische hoeveelheden oproepen.
1947-2016
pi_210891452
quote:

[ twitter ]
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.
pi_210891457
Ik hoor nu vuurgevechten in de stream.
pi_210891459
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:07 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891460
quote:

[..]
En na het als duckhunt doodschieten van weerloze festivalgangers en het ontvoeren van burgers heb je wel een moral high ground?
1947-2016
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:16 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:43 #225
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210891469
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat :(
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ook
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210891478
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210891482
Het enige wat ik zie is onderlinge verdeeldheid en onrust in de maatschappij.
Online en in discussies op straat.

"We" worden steeds verder uit elkaar gedreven.
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:38:23 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210891489
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Pics or it didnt happen
Livestream. ZIe reactie boven.

Er zijn trouwens veel meer beelden opgedoken van de aanval op het festival, die ik nog niet voorbij heb zien komen eerder:

https://www.reddit.com/r/(...)_a_young_woman_at_a/

Jongeren proberen echt over de grond weg te kruipen in angst. Vreselijke beelden...
pi_210891506
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210891511
quote:

[ twitter ]
Voor zijn veiligheid en om een escalerende situatie te voorkomen kan ik het enigszins begrijpen.
Ik vraag me wel af als hij een T-shirt met de Isralische vlag erop droeg of hij dan ook zou zijn gearresteerd.
pi_210891515
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Isralische vlag op het Binnenhof te hijsen.
PWBF
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:02 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891520
quote:
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:33 #234
236264 crew  capricia
pi_210891521
quote:
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.

Het zou ook wel een beetje dom van Gaza zijn, om zich zo afhankelijk van Israel te maken. Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven.. :7
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210891523
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef schommelstoel het volgende:

Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?

:')
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:46 #236
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_210891526
Wat toevallig weer dat er op tal van die Palestina video’s weer eens bepaalde leuzen te horen zijn.
pi_210891532
twitter
pi_210891534
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.
Tja, dat is Hamas. Genoeg Palestijnse burgers die Hamas kotsbeu zijn en nu de dupe zijn.
pi_210891535
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Bensel het volgende:

[..]
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ook
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.
PWBF
pi_210891542
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
https://www.theguardian.c(...)00-palestinians-dead
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:44:56 #241
117098 Hathor
Effe niet
pi_210891546
quote:

[..]
Oh er is zeker een boemerang die terug gaat komen, midden in Gaza.
pi_210891548
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.
Ja maar, zoals Dilan zei, gaan we het nu niet hebben over andere zaken en al helemaal niet zaken die aan de basis van radicalisering hebben gelegen. Gewoon.
pi_210891550
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:40 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Op de vraag of Hamas dus veel steun geniet onder de bevolking en politici kan je dus nu wel bevestigend beantwoorden.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 12:47:12 #244
236264 crew  capricia
pi_210891568
quote:
En in de 10 jaar erna nog niets vervangends gevonden en afhankelijk gebleven van Israel?
Dubbel dom dus, die aanval op onschuldige burgers.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:47:21 #245
117098 Hathor
Effe niet
pi_210891571
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.
Wat nog beter voor zijn veiligheid zou zijn is dat ze een waterkanon op die pro Hamas demonstranten zetten en de honden erop los laten.
pi_210891575
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Overal ter wereld waar Palestijnse protesten zijn valt het op dat het puur barbaars gedrag vertoond, alsof ze nog in de Middeleeuwen wonen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:48:39 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210891588
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Op de vraag of Hamas dus veel steun geniet onder de bevolking en politici kan je dus nu wel bevestigend beantwoorden.
In de 2021 verkiezingen heeft 27% van de bevolking op Hamas gestemd in de eerste stemronde.
pi_210891589
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?

:')
Wat mooi dat je een voorbeeld geeft over het geen dat ik net plaatste.

Man man man.
pi_210891591
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]
En in de 10 jaar erna nog niets vervangends gevonden en afhankelijk gebleven van Israel?
Dubbel dom dus, die aanval op onschuldige burgers.
Gemiddelde bouwproject in Nederland duurt langer
pi_210891594
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Isralische vlag op het Binnenhof te hijsen.
Isral wil Hamas uitschakelen, niet de bevolking. Dat Hamas de bevolking inzet als menselijk schild is op hun conto.

Neemt niet weg dat de gevolgen voor de gehele Gaza bevolking hard zullen zijn.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:49:06 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891595
quote:

[ twitter ]
Deze politiemannen proberen de veiligheid van die man te borgen. Het klopt van geen kanten dat dat nodig is (en dat is waar de wereld gek aan het worden is) maar ze zouden anders straks een lynchpartij hebben daar.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:49:13 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210891597
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat soort tuig heeft zijn weg dus ook gevonden naar Australie.. Spijtig.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_210891610
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Isral wil Hamas uitschakelen, niet de bevolking. Dat Hamas de bevolking inzet als menselijk schild is op hun conto.

Neemt niet weg dat de gevolgen voor de gehele Gaza bevolking hard zullen zijn.
Als je geen eten meer hebt ga je wel dood. Zeker aangezien er van Israel geen goederen mogen over de grens van Egypte - Gaza.
PWBF
pi_210891612
quote:

[..]
Oh dat had ik nog niet door. Dan mag je wel gastarbeiders met een schep onthoofden en kinderen ontvoeren. Logisch.

Je bent hier ISIS gedrag aan het goedpraten.
pi_210891620
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef schommelstoel het volgende:

Samen sterker? Ik zie hier al jaren een groep, en ook in de samenleving, fantaseren over een zogenaamd rechts groepje die hier als een paar extremisten door de straten struint, elke vorm van kritiek wordt weggezet als extreem extremisme vergelijkbaar aan de nazi's. Ondertussen zoeken ze onder elke steen naar een vermeende vorm van racisme, die dan dagenlang breed uitgemeten wordt in de media alsof er weer bruinhemden door de straten lopen waarna achteraf blijkt dat het verhaal helemaal niet klopt. En nu zien we al decennia lang in welk islamitisch land dan ook moslims de grootste mensonterende oorlogsmisdaden plegen, vergelijkbaar aan de nazi's en die groep neemt het ze ook nog voor ze op. Bruinhemden die jagen op allochtonen lopen niet op straat, wel bruingezichten die jagen op blanke autochtonen. Verkrachtingen, kinderen vermoorden, met lijken rondrijden als een geschoten trofee, bewust onschuldige burgers aanvallen. Er zijn niet twee kampen, er is maar n kamp, en dat is het kamp wat tegen dit radicaal gedrag acteert, en dan een hele kliek zwaar gestoorde mensen of ze nu moslim zijn of zichzelf links noemen, ik zie ze niet meer als mensen of een kamp maar een geestesziekte in de westerse samenleving.

De mensen die na zo'n misdaad het nog proberen te downplayen of goed te praten zijn voor mij voor eeuwig af in welke discussie dan ook. De groep die het hardste schreeuwt tegen anderen en beschuldigt van extremisme staat nu vooraan te juichen en te feesten voor die nazi gedrag.
pi_210891627
quote:

[..]
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.

Daar gaat Isral - via verdragen - wel over. Over die grens mag geen eten.

The Rafah Border Crossing is the only crossing point between Egypt and the Gaza Strip. It is located on the international border that was confirmed in the 1979 Egypt–Israel peace treaty. Only passage of persons takes place through the Rafah Border Crossing; as such, the Egypt-Gaza border is only open to the passage of people, not of goods. All cargo traffic must go through Israel, usually through the Israeli-controlled Kerem Shalom border crossing on the Gaza–Israel barrier.
PWBF
pi_210891638
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:49 schreef marsan het volgende:

[..]
Al die oekrainera die honderden dansende jongeren afmaken ook steeds weer.
Stuur hamas ook miljarden en dan zullen ze op een humane wijze burgerdoden creren met drones zoals het westen voorschrijft
pi_210891639
quote:

[..]

Het zou ook wel een beetje dom van Gaza zijn, om zich zo afhankelijk van Israel te maken. Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Omdat Israel de invoer van brandstoffen al een paar jaar gelimiteerd heeft. Vanwege Hamas
pi_210891648
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh dat had ik nog niet door. Dan mag je wel gastarbeiders met een schep onthoofden en kinderen ontvoeren. Logisch.

Je bent hier ISIS gedrag aan het goedpraten.
Is dat gebeurd met die Nepalese gastarbeiders die men ontvoerd had? :{
pi_210891654
Zoals verwacht is Isral opnieuw begonnen aan zijn decennia lange traditie van oorlogsmisdaden. Gaza, de openluchtgevangenis wordt van alle kanten onder vuur genomen. Kinderen, vrouwen die geen kant op kunnen zijn het doelwit van Isralische precisie bommen.

Beelden zijn 18+

twitter

twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:53:26 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891655
quote:

[..]
Het verschil is wel de gerichtheid. Hamas en de PIJ vallen opzettelijk burgerdoelen aan n gaan tussen de burgers zitten.
pi_210891658
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Stuur hamas ook miljarden en dan zullen ze op een humane wijze burgerdoden creren met drones zoals het westen voorschrijft
Je geeft dus toe dat dat plaatje onzin is
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210891660
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Nee met Thaise mensen. Filmpje is gepost op geenstijl en ook eerder in deze reeks. Ik zou hem niet kijken.
pi_210891661
-Rabia Al-Basri
pi_210891663
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef marsan het volgende:

[..]
Je geeft dus toe dat dat plaatje onzin is
Ik ben niet zo van Oekrane nee
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 12:54:25 #266
236264 crew  capricia
pi_210891666
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Daar gaat Isral - via verdragen - wel over. Over die grens mag geen eten.

The Rafah Border Crossing is the only crossing point between Egypt and the Gaza Strip. It is located on the international border that was confirmed in the 1979 Egypt–Israel peace treaty. Only passage of persons takes place through the Rafah Border Crossing; as such, the Egypt-Gaza border is only open to the passage of people, not of goods. All cargo traffic must go through Israel, usually through the Israeli-controlled Kerem Shalom border crossing on the Gaza–Israel barrier.
Nou, dan zal de NOS wel aan het liegen zijn.

quote:
Hoewel Isral de toegang tot het gebied heeft afgesloten, kan er via Egypte nog voedsel de Gazastrook binnenkomen. Gisteren kwamen zo'n 100 vrachtwagens met voedsel het gebied binnen en konden ook bouwmaterialen en brandstof via de Egyptische grens het gebied inkomen.
https://forum-fok.digidip(...)1%2F999%23p210889308
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210891671
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:48 schreef Momo het volgende:

[..]
In de 2021 verkiezingen heeft 27% van de bevolking op Hamas gestemd in de eerste stemronde.
quote:
The escalating tensions between Israel and Hamas have yet again underscored the significance of grasping the extent of Palestinian backing for Hamas. As of now, a recent survey indicates that 58% of the population in the Gaza Strip stands with Hamas. Simultaneously, there’s a notable percentage of Palestinians who don’t. The support fluctuates based on various factors
https://coopwb.in/info/how-many-palestinians-support-hamas/
pi_210891678
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Deze politiemannen proberen de veiligheid van die man te borgen. Het klopt van geen kanten dat dat nodig is (en dat is waar de wereld gek aan het worden is) maar ze zouden anders straks een lynchpartij hebben daar.
Zegt veel over het klimaat waarin we leven -O-
pi_210891682
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef moby_jones het volgende:

[..]
De situaties in Oekrane en Isral met elkaar vergelijken is als het vergelijken van appels en peren.
pi_210891689
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:45 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Dit moet toch wel het meest domme zijn wat ik hier gezien heb sinds de tragische gebeurtenissen van zaterdagochtend.
En dat zegt toch wel wat, gezien de vele drek die er gepost is hier.

Kan alleen maar zeggen dat het ontzettend tragisch is voor alle burger(slachtoffer)s. In Palestina, in Isral.
Er lijkt bijna geen uitweg mogelijk uit deze shit. Ik word er letterlijk gewoon niet goed van.

Maar wat een extremistische zooi overal joh; linksom of rechtsom. Bah.
Beide partijen (Hamas en de Isralische regering) zijn schuldig in dit ellenlange conflict en moeten water bij de wijn doen. Een andere oplossing is er niet. Praat met elkaar en geef perspectief (op een betere toekomst).

Moet wel zeggen dat al die beelden van vermoorde, verkrachte en ontvoerde burgers weerzinwekkend zijn. Misselijkmakend.

Peace. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210891690
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het verschil is wel de gerichtheid. Hamas en de PIJ vallen opzettelijk burgerdoelen aan n gaan tussen de burgers zitten.
Israel gaat nu bewust 2 miljoen burgers laten verhongeren. Dat is genocide en een oorlogsmisdaad.

Hamas vernietigen? Prima! Regime change? Prima.

2 miljoen mensen laten verhongeren. Wat een pisland is het toch ook.
PWBF
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:56:39 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210891693
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:41 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]
Voor zijn veiligheid en om een escalerende situatie te voorkomen kan ik het enigszins begrijpen.
Ik vraag me wel af als hij een T-shirt met de Isralische vlag erop droeg of hij dan ook zou zijn gearresteerd.
Als zijn veiligheid in het geding zou komen dan rust de plicht op de politie om hem te beschermen en zijn aanvallers te stoppen, arresteren en vervolgen. Die mensen hebben ook niet voor niets vuurwapens beschikbaar om zichzelf en anderen te verdedigen of wel?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210891696
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Als je geen eten meer hebt ga je wel dood. Zeker aangezien er van Israel geen goederen mogen over de grens van Egypte - Gaza.
True, voedsel blokkeren is onacceptabel.
pi_210891697
quote:

[..]
Nepalese studenten (ook). Zijn er ook een aantal vermoord.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210891700
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:53 schreef Werkperd het volgende:
Zoals verwacht is Isral opnieuw begonnen aan zijn decennia lange traditie van oorlogsmisdaden. Gaza, de openluchtgevangenis wordt van alle kanten onder vuur genomen. Kinderen, vrouwen die geen kant op kunnen zijn het doelwit van Isralische precisie bommen.

Beelden zijn 18+

[ twitter ]

[ twitter ]
Goh, hoe zou dat nou toch komen he
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:57:26 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891703
quote:
Zoals verwacht is Isral opnieuw begonnen aan zijn decennia lange traditie van oorlogsmisdaden.
In tegenstelling tot de bloemencorso's die Hamas doorgaans organiseert.
quote:
Gaza, de openluchtgevangenis wordt van alle kanten onder vuur genomen. Kinderen, vrouwen die geen kant op kunnen zijn het doelwit van Isralische precisie bommen.

...
Isral heeft gebieden binnen Gaza aangegeven waar de burgerbevolking naartoe kan dus "geen kant op kunnen" is niet helemaal waar, h?
pi_210891708
quote:

Beelden zijn 18+

[ twitter ]

[ twitter ]
Vreselijk dat er slachtoffers zijn te betreuren, maar is iemand verbaasd over het feit dat Isral terug slaat na zaterdag? En hebben deze accounts ook Hamas al beschuldigd van het plegen van oorlogsmisdaden?
pi_210891714
Water toevoer schijnt nu ook afgesloten te worden, gelukkig hebben ze nog zeewater.
pi_210891726
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Samen sterker? Ik zie hier al jaren een groep, en ook in de samenleving, fantaseren over een zogenaamd rechts groepje die hier als een paar extremisten door de straten struint, elke vorm van kritiek wordt weggezet als extreem extremisme vergelijkbaar aan de nazi's. Ondertussen zoeken ze onder elke steen naar een vermeende vorm van racisme, die dan dagenlang breed uitgemeten wordt in de media alsof er weer bruinhemden door de straten lopen waarna achteraf blijkt dat het verhaal helemaal niet klopt. En nu zien we al decennia lang in welk islamitisch land dan ook moslims de grootste mensonterende oorlogsmisdaden plegen, vergelijkbaar aan de nazi's en die groep neemt het ze ook nog voor ze op. Bruinhemden die jagen op allochtonen lopen niet op straat, wel bruingezichten die jagen op blanke autochtonen. Verkrachtingen, kinderen vermoorden, met lijken rondrijden als een geschoten trofee, bewust onschuldige burgers aanvallen. Er zijn niet twee kampen, er is maar n kamp, en dat is het kamp wat tegen dit radicaal gedrag acteert, en dan een hele kliek zwaar gestoorde mensen of ze nu moslim zijn of zichzelf links noemen, ik zie ze niet meer als mensen of een kamp maar een geestesziekte in de westerse samenleving.

De mensen die na zo'n misdaad het nog proberen te downplayen of goed te praten zijn voor mij voor eeuwig af in welke discussie dan ook. De groep die het hardste schreeuwt tegen anderen en beschuldigt van extremisme staat nu vooraan te juichen en te feesten voor die nazi gedrag.
Misschien werkt het als jij je niet drukt maakt om wat anderen vinden en je meer bezig zal houden met je eigen geluk en leven.

Je gaat de ander echt niet veranderen met je huidige houding en manier van spreken, de lachende derde staat aan de zijlijn mooi toe te kijken, wie dat ook moge zijn.
pi_210891728
Blokkade van Gaza is berhaupt begonnen omdat Hamas de verkiezingen won en niet Fatah net wanneer Isral ze langzaam tot de corrupte interne politie had omgetoverd van de palestiijnen
pi_210891731
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Israel gaat nu bewust 2 miljoen burgers laten verhongeren. Dat is genocide en een oorlogsmisdaad.

Maar wat is er nou waar over het blokkeren van voedsel? Want er zijn bronnen die elkaar tegenspreken blijkbaar.
pi_210891732
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En als er over een maand nog niemand dood is gegaan aan honger, is het dan geen pisland meer? Dit soort verhalen hoor ik namelijk heel mijn leven al en de bevolking is daar x3 gegaan.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 13:00:05 #283
236264 crew  capricia
pi_210891734
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Omdat Israel de invoer van brandstoffen al een paar jaar gelimiteerd heeft. Vanwege Hamas
Het lijkt me een schitterende plek voor een paar zonnepanelen. Ik zag er wel wat op de daken liggen, maar een stuk minder dan hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210891744
quote:

[..]
Jep. Gefilmd, gepost op socials, en door veel Palestijn-aanhangers gevierd.
pi_210891745
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, dan zal de NOS wel aan het liegen zijn.
[..]
https://forum-fok.digidip(...)1%2F999%23p210889308
2/3de gaat via israel. Isral controleert de zee
pi_210891748
quote:

Beelden zijn 18+

[ twitter ]

[ twitter ]
Post ook wat beelden van alle secundaire explosies omdat ze van de binnenstad een munitiedepot hebben gemaakt.
pi_210891749
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Het lijkt me een schitterende plek voor een paar zonnepanelen. Ik zag er wel wat op de daken liggen, maar een stuk minder dan hier.
Vast geen voordelige salderingsregeling en btw teruggaaf.
PWBF
  maandag 9 oktober 2023 @ 13:02:13 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210891755
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]
True, voedsel blokkeren is onacceptabel.
Aan de andere kant zijn voedseltransporten nogal eens gebruikt om andere dingen naar binnen te smokkelen. Niet dat Fatima van op de hoek zelf stiekem stokbrood met een AK-47 erin probeerde te bestellen natuurlijk.
pi_210891757
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier in Nederland liggen erg weinig zonnepanelen op flatgebouwen. Maar of dat daar dezelfde reden heeft dat betwijfel ik
pi_210891759
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Post ook wat beelden van alle secundaire explosies omdat ze van de binnenstad een munitiedepot hebben gemaakt.
zoiets
https://www.reddit.com/r/(...)y_airstrike_in_gaza/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')