abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210890553
Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Israël over, waarna op tal van plaatsen in Israël grondgevechten uitbraken. Het Israëlische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Israël trekken.

Er wordt geschat dat minstens 300 Israëliërs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Israëlische leger. Zowel Hamas als de Israëlische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.

Het Israëlische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn geïnfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven.
Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beëindigen."

Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Israël. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Israëlische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Israël heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.

Het Israëlische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.

In Egypte heeft een politieagent twee Israëlische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.

Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Israël over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.

SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
Liveblog Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)anval-op-israel.html

Livestreams Israel:

Gaza

Westbank

SPOILER: Diverse tweets
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 9 oktober 2023 @ 10:58:13 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890583
Extra beveiliging voor Joodse gebouwen in Nederland

"Nederland erkent volledig het recht het recht om zichzelf verdedigen." Die boodschap herhaalde demissionair premier Rutte na een bijeenkomst met de vicepremiers en andere betrokken ministers om de situatie in Israël en de Palestijnse gebieden te bespreken. Rutte zei dat heel Nederland geschokt is en de Joodse gemeenschap in het bijzonder. "Daar leven veel zorgen en angst."

Rutte stelde "extra alert" te zijn op de beveiliging van Joodse gebouwen, zoals scholen en synagoges. Hoe die alertheid eruitziet, zei Rutte niet. "We moeten de mensen niet wijzer maken dan ze zijn." Joodse gebouwen in Nederland worden overigens al langer beveiligd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 10:59:02 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890593
Dat recht om zich te verdedigingen kan je ook de andere kant uitleggen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 9 oktober 2023 @ 10:59:04 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210890595
twitter

Even om uit de wereld te helpen dat dat festival ook maar gewoon een gelukje was voor Hamas om dat aan te treffen:

quote:
We drove towards the main road, where we saw many cars standing in what looked like a traffic jam, at the end there were policemen and soldiers forming a roadblock and blocking the road.

This was not a police checkpoint, these were terrorists impersonators.

They waited until there were a lot of people standing in traffic then pulled out a machine-gun and started spraying the cars with bullets, at least 300 dead.
pi_210890602
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef Netsplitter het volgende:
Dat recht om zich te verdedigingen kan je ook de andere kant uitleggen.
Dat kan zeker. Daarom: moge de sterkste winnen.

Want zo werkt dat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:00:27 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890608
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat kan zeker. Daarom: moge de sterkste winnen.

Want zo werkt dat.
In dat geval wint er niemand. Want er zullen altijd mensen zijn die terug willen slaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210890610
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lief piano deuntje onder een oproep 2 miljoen mensen te vermoorden.

Religie *O* *O* *O*
I will bless them who bless you and curse them who curse you ofzo 8)7

Het is verder een rare secte, die Israël meer lief hebben dan hun eigen Messiah. En dan krijg je dit soort tafarelen. Niet om het goed te praten verder maar om de mensen hier van een stukje context te voorzien

Meest ironische van dit alles? De joden haten hun intens! In elke onderzoek staat de evangelische gemeenschap op nr 1. Ze haten nog meer dan de moslims _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210890612
Ik wil echt graag een keer een real life debat doen met een extreme zionist en een extreme pro-Palestijn.

Zij beide: je moet een kant kiezen !!!

Ik: Hahaha, nee.
pi_210890624
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ja, waarom?
Wat een rare tweet, natuurlijk is het niet de schuld van Links in Israël. Zij hebben zelfs op alle mogelijke manieren geprobeerd compromissen te sluiten met de Palestijnen en nog altijd zijn er Israëliërs die dit willen (zij het steeds minder). Ik zie wat dat betreft geregeld de meest opmerkelijke dingen voorbijkomen op Facebook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210890627
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef theunderdog het volgende:
Ik wil echt graag een keer een real life debat doen met een extreme zionist en een extreme pro-Palestijn.

Zij beide: je moet een kant kiezen !!!

Ik: Hahaha, nee.
Al besproken

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210890629
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt mijn post blijkbaar niet goed gelezen, probeer het nog maar eens. Want wat je er nu van maakt, staat er niet.
Ah oké
quote:
Je hebt helaas alleen aan progressief linkse kant individuen wiens morele kompas dusdanig defect is en schijnbaar een zwak hebben voor een volk dat terrorisme uitvoert, romantiseert en toejuicht.
Over welk volk heb jij het: Palestijnen of terroristen? Is dat één volk?
Ik zie bijvoorbeeld geen geweld op bijvoorbeeld de West Bank en daar lopen Israëli en Arabieren door elkaar heen. Er zijn daar niet voor niks honderden checkpoints

Dus wat doet een deel van progressief links volgens jou? Moet ik jou iets gaan verwijten over iets wat een deel van rechts misschien zou kunnen vinden?
pi_210890630
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Al besproken

[ afbeelding ]
Hahaha heerlijke meme.

Alleen: jij heet Ali. Ben je besneden?
pi_210890633
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Even om uit de wereld te helpen dat dat festival ook maar gewoon een gelukje was voor Hamas om dat aan te treffen:
[..]

Ik blijf van mening dat dat festival helemaal niet op de planning stond, maar omdat er bij zo'n rave keiharde muziek uit de speakers knalt die je kilometers wijd in de omtrek kan horen, heeft het de aandacht van Hamas getrokken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:03:41 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890635
Ik mis Rabin, Arafat en Peres. Wat een vooruitgang werd er toen gemaakt.
pi_210890636
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
In dat geval wint er niemand. Want er zullen altijd mensen zijn die terug willen slaan.
tot wanneer ze opgeven
pi_210890647
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha heerlijke meme.

Laat je niet misleiden door mijn username, ben gewoon Orthodox christen.
pi_210890648
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel gaat in totaal 300.000 reservisten oproepen. Damn. Grootste aantal ooit meldt de Nu.nl

Lijkt me dat ze Gaza weer compleet onder controle willen hebben?
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.
pi_210890649
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Al besproken

[ afbeelding ]
Beetje apart dat die neus dan zo groot moet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:06:34 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890651
twitter
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:07:19 #20
236264 crew  capricia
pi_210890657
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890662
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En niet iedere arabier is bruin van kleur
pi_210890663
quote:
12s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Laat je niet misleiden door mijn username, ben gewoon Orthodox christen.
Nice man.

Katholiek - Orthodoxe broederschap.
pi_210890667
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
Het wist vooral te leiden tot talloze consessies van Israëlische kant, die uiteindelijk nooit genoeg bleken te zijn. Dat krijg je als het doel geen tweestatenoplossing is, maar 'Free Palestine From the River to the Sea'.
  Overall beste user 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:09:11 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210890672
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210890674
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nice man.

Katholiek - Orthodoxe broederschap.
*;
pi_210890676
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat is precies de bedoeling.
pi_210890682
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er eigenlijk al Palestijnse organisaties die zich uitgesproken hebben tegen deze pogrom? En die oproepen om de terroristen op te pakken en te vervolgen?
Tja, wat denk je zelf?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:10:01 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890683
quote:
13s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wist vooral te leiden tot talloze consessies van Israëlische kant, die uiteindelijk nooit genoeg bleken te zijn. Dat krijg je als het doel geen tweestatenoplossing is, maar 'Free Palestine From the River to the Sea'.
Gezien van een zeer partijdige kant kan dat zo gezien worden ja.
pi_210890715
twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:15:32 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210890721
Hamas is zo fucked nu.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:15:38 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210890723
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik blijf van mening dat dat festival helemaal niet op de planning stond, maar omdat er bij zo'n rave keiharde muziek uit de speakers knalt die je kilometers wijd in de omtrek kan horen, heeft het de aandacht van Hamas getrokken.
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.
pi_210890726
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Desnoods worden die kopstukken uitgeleverd aan een tussenland. En in Den Haag berecht.
Maar ik zie die wil ook helemaal niet bij de bevolking.
Ik zie geen protesten bij de inwoners van Gaza om wat hun landgenoten aangericht hebben.
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Israël genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:17:11 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210890732
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef PzKpfw het volgende:
Hamas is zo fucked nu.
Geen medelijden mee. Wel met de burgers waar ze tussen zitten en die ze willens en wetens als menselijk schild gaan gebruiken en uitgebreid exploiteren. Cue beelden van dode baby's (en mensen die gaan roepen dat dit minstens zo erg is als vrouwen en kinderen doelgericht neerknallen en ontvoeren).
pi_210890734
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja ze hadden toevallig nog wat valse leger- en politieuniformen in hun achterzak zitten toen ze in die hanggliders de grens overstaken en die hebben ze toen spontaan onderweg aangetrokken toen ze die muziek hoorden en toen zijn ze er met tientallen tegelijk ook nog toevallig neergestreken.
Klinkt redelijk.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:17:37 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890737
twitter
pi_210890742
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha heerlijke meme.

Joden, en vreemd genoeg Amerikanen, laten zich ook besnijden.
pi_210890747
Dit zal verder flink escaleren :N

twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:18:39 #38
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210890748
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
Ja. Verdrietig idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210890749
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik zie ook de 'milde variant' voorbijkomen, waarbij er wordt gepleit voor het deporteren van Palestijnen. Die zouden dan opgenomen moeten worden door een van de islamitische Golfstaten.

Dat lijkt misschien een pragmatische, vreedzame oplossing, maar waar dat toe leidt is dat de haat richting Israël in de regio alleen nog maar verder toeneemt. Dan weet je helemaal zeker dat er de komende honderd jaar geen vrede komt.
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Israël van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.

Je kunt immers wel alleen heel gericht Hassan en Amir oppakken omdat zij een dorp in Zuid-Israël hebben afgeslacht, maar Hussein, Jamal en Abdullah staan alweer klaar om in hun voetsporen treden. Het is dus dweilen met de kraan open.

Daarnaast is het ook bespottelijk om altijd maar netheid, gerichtheid en manieren te verwachten van Israël, terwijl de Palestijnen dit altijd nalaten. Zij teren op bruut geweld en terrorisme, slachten hele dorpen af, maar Israël moet vooral voorzichtig zijn met de Gazastrook. Waar komt deze lelijke dubbele standaard vandaan?

De realiteit is dat de burgers van Israël een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.
pi_210890755
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
De kans lijkt mij nihil dat Israel Iran gaat aanvallen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:19:25 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210890757
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja ze staan feest te vieren. Dat vond ik nog het aparte je weet dat Israël genadeloos gaat toe slaan en je je leven de komende maand niet zeker bent. Maar Hamas is net als Hezbollah ze terroriseren de eigen bevolking nog harder.
Ja dat is inderdaad raar, maar ik kijk nergens van op bij mensen die denken dat het leven niet het leven is en dat die pas begint als je sterft.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:19:27 #42
236264 crew  capricia
pi_210890758
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.
Ik krijg gewoon het idee dat ze er achter staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890759
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou lovenswaardig zijn als ze een corridor open laten voor alle Palestijnen die het gebied willen verlaten, diegenen die willen blijven geven daarmee aan te willen vechten.
Waarom zouden de Palestijnen hun eigen land moeten verlaten?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:20:22 #44
8781 crew  Frutsel
pi_210890766
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die kans is 100% - al zal dat niet voor de buhne zijn.
Dat zijn doelwitten in Libanon, Syrie, elders of op zee of in Iran zelf met sabotageacties.
pi_210890767
https://twitter.com/ytirawi/status/1711305322856378777

Het dodenaantal loopt ook flink op in Gaza.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:21:00 #46
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210890770
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaza is iets van 2,2 miljoen inwoners? En nergens een bericht of een idee van 'Dit moeten we niet doen, dit is niet wat wij willen.'.
Dat vind ik nogal een aanname
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210890772
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Die kans is 100% - al zal dat niet voor de buhne zijn.
Dat zijn doelwitten in Libanon, Syrie, elders of op zee of in Iran zelf met sabotageacties.
Ja blabla. Maar dat is niet wat Iran hier bedoeld. Ze zullen terugaanvallen als Israel echt Iraans grondgebied gaat bombarderen.

En ik denk niet dat ze dat gaan doen.
pi_210890776
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Exact.
Hun land, hun democratisch gekozen terroristen regering, hun gevolgen :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210890780
quote:

[ twitter ]
Durft Israël niet. Zal met sisser aflopen denk ik. Hamas hebben ze zo opgeruimd. Enige probleem zijn al die gijzelaars.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:22:05 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210890781
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vrede komt er ook niet, Koos. Te veel landen die Israël van de kaart willen vegen. En dan kun je je wel politiek correct gaan uitspreken tegen degenen die zeggen dat Gaza gebombardeerd moet worden, maar terroristen moet je aanpakken, inclusief zij die dit actief steunen. En dan zit al een flink deel van de Palestijnse bevolking.

Je kunt immers wel alleen heel gericht Hassan en Amir oppakken omdat zij een dorp in Zuid-Israël hebben afgeslacht, maar Hussein, Jamal en Abdullah staan alweer klaar om in hun voetsporen treden. Het is dus dweilen met de kraan open.

Daarnaast is het ook bespottelijk om altijd maar netheid, gerichtheid en manieren te verwachten van Israël, terwijl de Palestijnen dit altijd nalaten. Zij teren op bruut geweld en terrorisme, slachten hele dorpen af, maar Israël moet vooral voorzichtig zijn met de Gazastrook. Waar komt deze lelijke dubbele standaard vandaan?

De realiteit is dat de burgers van Israël een veilig bestaan verdienen in een Joodse staat en helaas gaat niet dat als er een barbaars en onderontwikkeld volk naast leeft dat terreurzuchtig is. Dat moet je dus genadeloos aanpakken. Geen medelijden meer voor terroristen en mensen die in de straten hun daden staan te vieren.
Mensen uitroeien, waar hebben we dat eigenlijk eerder gehoord? Iets met een plaatje van een Swastika. Ik denk dat Palestijnen ook een gebied verdienen, want mens. Nee niet Hamas.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:22:55 #51
236264 crew  capricia
pi_210890786
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal een aanname
Er zijn toch best wel wat Palestijnse organisaties. Heb jij ze gehoord?
Dat ze bijv oproepen om de terroristen op te pakken en te berechten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:23:40 #52
8781 crew  Frutsel
pi_210890795
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja blabla. Maar dat is niet wat Iran hier bedoeld. Ze zullen terugaanvallen als Israel echt Iraans grondgebied gaat bombarderen.

En ik denk niet dat ze dat gaan doen.
Dan zal er eerst glashard bewijs op tafel moeten komen maar volgens mij zag ik al berichten van het IDF dat dat bewijs er (nog) niet is.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:03 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890798
quote:

[ twitter ]
Lijkt mij vooral speculatie vanuit deze bron
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:24:15 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890801
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Exact.
Hun land, hun democratisch gekozen terroristen regering, hun gevolgen :7
Sarcasme?
pi_210890802
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:00 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
I will bless them who bless you and curse them who curse you ofzo 8)7

Het is verder een rare secte, die Israël meer lief hebben dan hun eigen Messiah. En dan krijg je dit soort tafarelen. Niet om het goed te praten verder maar om de mensen hier van een stukje context te voorzien

Meest ironische van dit alles? De joden haten hun intens! In elke onderzoek staat de evangelische gemeenschap op nr 1. Ze haten nog meer dan de moslims _O-
Hadden de evangelische mensen niet voor ogen dat er oorlog in die regio moet zijn zodat Jezus terug kan komen en ze worden meegenomen naar de hemel?
pi_210890805
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef capricia het volgende:
Serieus?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:25:13 #57
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890809
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn toch best wel wat Palestijnse organisaties. Heb jij ze gehoord?
Dat ze bijv oproepen om de terroristen op te pakken en te berechten?
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
pi_210890810
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dan zal er eerst glashard bewijs op tafel moeten komen maar volgens mij zag ik al berichten van het IDF dat dat bewijs er (nog) niet is.
Israel gaat het nooit doen. Al roept Iran keihard: hahaha, wij zitten hier achter.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:27:33 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890826
quote:

[ twitter ]
Iran geeft dus toe in al die landen een vinger in de pap te hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210890839
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze hebben letter voor Hamas gekozen tijdens de verkiezingen in 2006. Daarna is het rap bergafwaarts gegaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_210890845
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat ze Israelische uniforms bij zich hadden kan ook gewoon onderdeel van hun strategie zijn geweest natuurlijk. Als je er vanop een afstand uitziet als Israelische militair of politieagent kun je in ieder geval een stuk dichterbij je slachtoffers komen zonder meteen paniek te veroorzaken.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:29:26 #62
8781 crew  Frutsel
pi_210890852
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Lijkt mij vooral speculatie vanuit deze bron
Niet de eerste bron die er over bericht

Hoop oprecht, wellicht tegen beter weten in, dat het met een sisser afloopt :P
pi_210890856
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
Ja die zijn er verschillende.
pi_210890863
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Israël te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:31:24 #66
236264 crew  capricia
pi_210890869
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja die zijn er verschillende.
Wordt ook gewoon in de Knesset over gediscussieerd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:31:29 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890872
quote:
[ twitter ]
Toch hoop ik dat men ook denkt aan een lange termijn oplossing.

Met al onze technologie tegenwoordig... en enorme bergen geld in sommige delen van de wereld. Toch ziek dat het niet kan.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:25 #68
8781 crew  Frutsel
pi_210890874
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoor
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:29 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890875
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Israël te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.
"The beatings will continue until morale improves"

Idd, ik snap de reactie maar laten we niet denken dat Hamas of Gaza hierdoor opeens lief wordt.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:33 #70
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210890876
quote:

[..]
Als je je tussen die heethoofden staande wilt houden zal een dergelijke aanpak nodig zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210890877
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Iran geeft dus toe in al die landen een vinger in de pap te hebben.
Lijkt er wel op

Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:10 #72
8781 crew  Frutsel
pi_210890880
quote:

[..]
Ligt eraan hoe lang het duurt
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:18 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210890883
quote:
[ twitter ]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:35 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890886
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:29 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:34:19 #75
346939 Janneke141
pi_210890893
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan hè. Wat denk je dat het doel is?
pi_210890897
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want dat hebben ze nog nooit eerder gedaan? :')
pi_210890898
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.
Een belegering op zichzelf niet. Maar ze zullen in ieder geval de nodige inspanningen moeten doen om onderscheid te maken tussen burgers en strijders én evacuaties moeten toestaan. Wil je het precies weten: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/
zie email 27 oktober
pi_210890907
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.
zie email 27 oktober
pi_210890910
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Omdat het de komende dagen platgebrand gaat worden.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:36:08 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210890911
dat is dan wel een beetje pech hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:36:53 #81
8781 crew  Frutsel
pi_210890916
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan hè. Wat denk je dat het doel is?
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.

Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.
pi_210890921
quote:

[..]
Die zijn er zat.

En wat een vergelijking ook :').

Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.

🤡
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:37:30 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210890923
twitter
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:37:47 #84
236264 crew  capricia
pi_210890924
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.
capricia in NWS / Oorlog Israël / Palestina #37 Wat gaat er gebeuren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890925
Israël zet de panzerdivisies klaar zie ik? Dat wordt oorlog.
pi_210890926
quote:

[..]
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:38:20 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210890928
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Israël zet de panzerdivisies klaar zie ik? Dat wordt oorlog.
Oh echt? Een land wat officieel de oorlog verklaard gaat oorlog voeren?
pi_210890932
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.
zie email 27 oktober
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:39:10 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890933
quote:
13s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die zijn er zat.

En wat een vergelijking ook :').

Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.

🤡
Omdat isreal in het verleden net zo vaak fout bezig was door internationaal recht aan hun laars te lappen.
Was er toen ook zo'n oorverdovend geschreeuw dat dat niet mocht? Nee.

Nogmaals: ik keur alles af van hamas, alles. Maar we moeten nu niet gaan doen dat isreal het meest heilige land ter wereld is.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 11:39:32 #90
236264 crew  capricia
pi_210890937
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.
Linkje toegevoegd. Kwam van de NOS.

En burgers kunnen bij de UN sites schuilen. UNRWA zit er.
Daarbij zag ik hier vanmorgen ook kaartjes voorbij komen waarin Israël aangaf waar de burgers van Gaza heen moeten voor hun veiligheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210890939
quote:

[..]
En eentje die heel voorspelbaar was, hele domme actie van de Palestijnen dus.
pi_210890941
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.

Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.
Ja dat soort tactieken zijn dus verboden. Als je burgers als nevenschade neemt is het een heel genuanceerd verhaal. Maar dat soort chantage maakt ze tot doelwit, hetgeen gewoon verboden is.
zie email 27 oktober
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 oktober 2023 @ 11:39:52 #93
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210890942
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.
Ik heb ze serieus niet in het 8 uur nieuws voorbij zien komen.
pi_210890944
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoor
Het is niet eens dat ik vage bronnen volg. In de treding page zie je allerlei berichten voorbijkomen die hier nog niet zijn gedeeld. Heb oprecht geen idee wie 99% van die mensen zijn
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).
Vrees dat dit slechts het begin is van iets veel groters idd
  maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:15 #95
346939 Janneke141
pi_210890946
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:34 schreef trein2000 het volgende:
Een belegering op zichzelf niet.
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.
pi_210890947
Ik neem aan dat het USA belang is dat Israël ervoor zorgt dat Iran in deze oorlog gezogen wordt voordat ze een nuke hebben.
pi_210890952
quote:
[ twitter ]
Wat een verrassing na zo'n aanval. Ben benieuwd of men over ene week nog steeds taart staat uit te delen daar.
pi_210890958
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.
Het probleem is dat er geen harde regel is die het keihard verbiedt. Dan val je terug op de algemene regels van onderscheid, proportionaliteit, etc. En dan vinden jij en ik dat dit een flagrante schending is. Maar Israel gaat uiteraard roepen van niet. En dan? Wie gaat er dan iets doen?

Maar als ze bijvoorbeeld alle burgers een daadwerkelijke kans geven om weg te gaan dan wordt het al weer een stuk grijzer.
zie email 27 oktober
pi_210890966
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.
pi_210890967
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')