Want dat hebben ze nog nooit eerder gedaan?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans lijkt mij nihil dat Israel Iran gaat aanvallen.
Een belegering op zichzelf niet. Maar ze zullen in ieder geval de nodige inspanningen moeten doen om onderscheid te maken tussen burgers en strijders én evacuaties moeten toestaan. Wil je het precies weten: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_737625_11/1/quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.quote:
Omdat het de komende dagen platgebrand gaat worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom zouden de Palestijnen hun eigen land moeten verlaten?
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het heel kort duurt, dan hebben ze er niks aan hè. Wat denk je dat het doel is?
Die zijn er zat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar iets zegt mij dat we op zn minst over weken praten. Waarschijnlijk maanden. En dat is heel lang zonder stroom en voedsel.
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij israelische organisaties gehoord dat isreal moet stoppen met die kolonisten acties?
Oh echt? Een land wat officieel de oorlog verklaard gaat oorlog voeren?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Israël zet de panzerdivisies klaar zie ik? Dat wordt oorlog.
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Voedsel gaat nu via de Egyptische grens.
Omdat isreal in het verleden net zo vaak fout bezig was door internationaal recht aan hun laars te lappen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn er zat.
En wat een vergelijking ook.
Vragen waarom grootschalige brute slachtpartijen niet worden afgekeurd en dan als tegenvraag over Joden beginnen die op (bijvoorbeeld) de Westelijke Jordaanoever wonen.
🤡
Linkje toegevoegd. Kwam van de NOS.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij dat zegt. Maar de Israeli willen dat kennelijk blokkeren.
En eentje die heel voorspelbaar was, hele domme actie van de Palestijnen dus.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit is dus waarom het lastig is om pal achter Israël te gaan staan. Dit is namelijk geen zelfverdediging, maar een strafexpeditie.
Ja dat soort tactieken zijn dus verboden. Als je burgers als nevenschade neemt is het een heel genuanceerd verhaal. Maar dat soort chantage maakt ze tot doelwit, hetgeen gewoon verboden is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja die wapens komen linksom of rechtsom het land in. Al dan niet ter land zee of lucht. Of door tunnels. Denk dat ze eerst alles weer grondig willen checken.
Daarnaast een statement maken dat zij bepalen wat er in Gazastrook gebeurd en dat ze willen dat hamas vernietigd wordt. Burgers heb je honger? Vertel maar waar hamas zit.
Ik heb ze serieus niet in het 8 uur nieuws voorbij zien komen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad vaak genoeg de revue gepasseerd.
Het is niet eens dat ik vage bronnen volg. In de treding page zie je allerlei berichten voorbijkomen die hier nog niet zijn gedeeld. Heb oprecht geen idee wie 99% van die mensen zijnquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar jij hebt/gebruikt vaak bronnen waarvan ik denk: hoe dan en waarom volg je dat.
Beetje met mate lukraak alles erin gooien war je ziet mag ook wel. En Engelstalige vage bronnen mag je dan wel onderbouwen of uitleggen hoor
Vrees dat dit slechts het begin is van iets veel groters iddquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja voor de toekomst vrees ik soms wel een beetje voor hoger oplopende conflicten. Westerse wereld tegen Iran, Syrie (Assad) en Rusland. Ik denk dat veel landen zich ook daarmee niet direct willen bemoeien (China, India, oliestaten etc.).
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.quote:
Wat een verrassing na zo'n aanval. Ben benieuwd of men over ene week nog steeds taart staat uit te delen daar.quote:
Het probleem is dat er geen harde regel is die het keihard verbiedt. Dan val je terug op de algemene regels van onderscheid, proportionaliteit, etc. En dan vinden jij en ik dat dit een flagrante schending is. Maar Israel gaat uiteraard roepen van niet. En dan? Wie gaat er dan iets doen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar het blokkeren van de voedselvoorziening aan een heel gebied toch wel lijkt me.
Daarentegen je wilt gezien de grensoverschrijdingen van afgelopen weekend deze nu zeer sterk bewaken en afsluiten. Militair is dit een logische maatregel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit was te verwachten, maar lijkt me toch echt in strijd met het internationaal recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |