Geen kolonisatie?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kolonisatie? Daar is helemaal geen sprake van. Apartheidssysteem? Dat is er ook niet. Je lijkt er dus niets van te begrijpen.
En sommige volkeren gedragen zich helaas vanuit nature als losgeslagen beesten zo blijkt. Je kunt naar de Palestijnen kijken, maar ook naar landen als Iran. Of neem Saoedi-Arabië, daar heb je nog altijd publieke stenigen en martelingen. We zien dat wel in meer landen waar 'de religie van de vrede' door velen wordt omarmd. Heel toevallig ook de kernideologie van Hamas.
Mag je volgens het oorlogsrecht ook niet. Maar mensen vergeten nogal makkelijk dat als je burgerbescherming wilt je je op geen enkele manier als vechtend mag gedragen.quote:
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uithongert worden of worden doodgeschoten door hun eigen "regering". Keuzes keuzes.
Dat neem ik ook aan, maar je stelt de gemiddelde Palestijnse burger nu voor de keuze tussen mensen die beweren voor hun vrijheid te vechten, en mensen die ze doelbewust gaan uithongeren en de rest van het jaar druk zijn hun land af te pakken. Ben jij ook zo benieuwd wie ze gaan kiezen?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me een duidelijke incentive voor de bevolking om zich te ontdoen van die terroristen, desnoods met hulp van Israel.
Ik mag toch aannemen dat die bevolking niet en masse achter de terreur van Hamas staat?
Denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen over 2 miljoen vijandige mensenquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:57 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat Israel heel Gaza in gaat nemen. En dat het volledig bezet gaat worden.
Maar dan? Ik hoop dat nu ze bezig zijn om plannen te maken wat er met de bevoling moet gaan gebeuren.
Het te controleren oppervlak van Gaza t.o.v. Afghanistan is echter van een heel andere orde.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je kunt een ideologie sowieso niet vernietigen. Hoopt Israël ergens in Gaza de ledenadministratie van Hamas te vinden en dan netjes van A tot Z het lijstje af te kunnen werken? Een invasie of grootschalig bombardement van Gaza is puur voor de bühne. Zinloos bloedvergieten. De USSR en de VS konden de Taliban ook niet vernietigen. Gedoemd om te mislukken dit.
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat neem ik ook aan, maar je stelt de gemiddelde Palestijnse burger nu voor de keuze tussen mensen die beweren voor hun vrijheid te vechten, en mensen die ze doelbewust gaan uithongeren en de rest van het jaar druk zijn hun land af te pakken. Ben jij ook zo benieuwd wie ze gaan kiezen?
En nee, misschien is dat niet de meest rationele keuze. Maar onder de omstandigheden wel een begrijpelijke.
Je weet wie er op dit moment in de regering zitten. Ik kan niet wachten, inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.
Vanuit onze kant een paar duizend kilometer verderop wel. Maar lokaal? Ter plekke?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
Ja dat zou je verwachten van wel. Tenzij Hamas natuurlijk brede steun heeft.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
Alleen is Gaza 1 grote dichtbevolkte stad. Urban warfare is altijd bijzonder lastig en smerig. Helaas zullen er dus veel Israeli's sneuvelenquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het te controleren oppervlak van Gaza t.o.v. Afghanistan is echter van een heel andere orde.
Dit precies inderdaad. Als het ware een kat die met ferme halen over de neuzen de honden van zich afhoudt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:02 schreef Zoddie het volgende:
Israel moet wel van zich afbijten, al vele jaren lang want ze zijn omringd door vijandige landen.
Als Israel soft wordt dan worden ze zo overlopen door alle landen om hen heen.
De mensen die nederzettingen bouwen op de Westbank worden sinds jaar en dag kolonisten genoemd, maar van kolonisatie zou geen sprake zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geen kolonisatie?
Niet serieus te nemen is deze discussie dus
Als ze Hamas wegvagen, is er een machtsvacuum. Hamas heeft ook nooit meer verkiezingen gehouden nadat ze verkozen waren (dacht ik?). Er zal toch een ander bestuur neergezet moeten worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze de verantwoordelijkheid willen over 2 miljoen vijandige mensen
Legaal gezien kan je dat land claimen en die mensen deporteren naar een land waarbij je ze geld biedt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga het nogmaals schrijven: Ik hoop echt dat Israel een plan aan het maken is hoe het verder moet zodra ze Gaza ingenomen hebben.
Ligt eraan, als ze alle gebouwen opblazen voor inname hebben ze weinig slachtoffers aan eigen kant want dan is er geen urban warfare.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Alleen is Gaza 1 grote dichtbevolkte stad. Urban warfare is altijd bijzonder lastig en smerig. Helaas zullen er dus veel Israeli's sneuvelen
Lekker gratuit met vrede leuren terwijl er zojuist honderden vrouwen en kinderen zijn afgeslacht door Hamas.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laat me raden, zij komt uit Ierland?
Er is geen plan, er is ook geen oplossing buiten dat één van deze groepen verdwijnt. De wereld moet zich ermee bemoeien, en één van de groepen zal moeten verhuizen, waarbij ik de islamitische landen niet snap. Wel allemaal hun mond vol over de steun aan de Palestijnen, maar zelf doen ze niks buiten wat Jodenhaat ventileren. Genoeg grote stukken dorre woestijn waar niemand woont, daar kunnen die Palestijnen mooi naartoe. Wat hulp van het westen om te zorgen dat ze daar wat moois kunnen opbouwen, en dan zitten ze ver uit elkaars buurt en is het probleem (tijdelijk) opgelost, want die Jodenhaat zal toch altijd blijven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |