Inderdaadquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er in de cultuur van sommige volkeren iets kan zitten dat hen barbaars gedrag laat vertonen. Dat ligt dus niet aan externe factoren, maar komt door hoe zij zelf hun samenleving indelen en welke normen en waarde zij kiezen na te leven. Als je dat generatie op generatie blijft doorgeven wordt dat een natuurlijk proces.
Ik denk dat dat komt omdat we weten wat de echte reden is. Extremisten die de slachtpartij op straat vieren en gaan rellen als er een Isralische vlag hangt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.
Ik denk dat niemand tegen een vredesvlag is, maar ik vind deze vlag in plaats van een Isralische vlag ook ruim onvoldoende en zelfs bijna misplaatst. Wellicht is de Isralische vlag in aantocht dan is het tot die tijd een okish alternatiefquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Bugno3 het volgende:
Ik verbaas me over posters die het raar vinden dat gemeenten bv hier kiezen voor een vredesvlag in plaats van de Israelische vlag. Tegen een vredesvlag zijn, dan ben je van het padje af hoor.
Beelden?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.
quote:
Goed om te horen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met het oproepen van 300.000 reservisten?
Blokkade is een eerste zet. Met een enkele pion. Paarden, torens en lopers gaan volgen.
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:15 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hier kun je in bepaalde wijken* als jood zijnde niet over straat met een keppeltje.
Hier worden in bepaalde wijken* uitbaters het leven zuur gemaakt omdat ze Joods zijn.
Hier moeten in bepaalde wijken* Synagoges zichtbaar en onzichtbaar beveiligd worden.
*Met "bepaalde wijken" moet je lezen; wijken waar een bepaald aantal percentage moslims aanwezig zijn.
Je mag wel weer stoppen met de bekende en typisch islamitische zielige smoesjes en slachtofferrol.
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
Wat voor boemerang? Wie gaan er hier meer lijden?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.
Het westen heeft eerst die radicale gekkies in het zadel geholpen om te vechten tegen de seculiere regering die was opgezet door de Sovjet Uniequote:Op maandag 9 oktober 2023 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.
Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Isral. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Isral-Palestina conflict.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Dat er burgerdoden in Gaza vallen mag je de terroristen aanrekenen die zich doelbewust verstoppen tussen deze mensen. Dat komt niet door het Isralische leger die doelbewust deze mensen willen ombrengen, dat is een essentieel verschil dat jij zelf niet lijkt te begrijpen. Sterker nog, zoals bekend laat Isral zelfs weten welke gebouwen men gaat bombarderen. Geen enkel leger ter wereld doet dit.
Dan kun je dus wel stellen dat ik jouw dwing tot bepaalde reacties, dat is niet zo. Maar het blijkt dat jij je eigen morele kompas niet helemaal goed hebt afgesteld. Daar kan ik verder weinig aan veranderen maar biedt wellicht stof tot nadenken.
Complete idioterie weer van een land wat de policor te hoog in het vaandel heeft staan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
De wereld is compleet gek aan het worden![]()
[ twitter ]
Hey die Palestijnse man steelt zogenaamd mijn geit. Even de autoriteiten waarschuwen, dan kan het huis van die beste man gewoon onteigend worden en kan ik het claimen. Het is mijn recht!quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Isral sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.
Kan me niet voorstellen dat Israel dit onbeantwoord laat. Zeker niet met die gigantische hoeveelheden oproepen.quote:
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
En na het als duckhunt doodschieten van weerloze festivalgangers en het ontvoeren van burgers heb je wel een moral high ground?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Pics or it didnt happenquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Enorme hoeveelheid airstrikes nu op Gaza.
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ookquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat
Livestream. ZIe reactie boven.quote:
Voor zijn veiligheid en om een escalerende situatie te voorkomen kan ik het enigszins begrijpen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Isralische vlag op het Binnenhof te hijsen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef schommelstoel het volgende:
Het enige wat ik zie is onderlinge verdeeldheid en onrust in de maatschappij.
Online en in discussies op straat.
"We" worden steeds verder uit elkaar gedreven.
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.
Tja, dat is Hamas. Genoeg Palestijnse burgers die Hamas kotsbeu zijn en nu de dupe zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Bensel het volgende:
[..]
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ook
https://www.theguardian.c(...)00-palestinians-deadquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven..
Oh er is zeker een boemerang die terug gaat komen, midden in Gaza.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar, zoals Dilan zei, gaan we het nu niet hebben over andere zaken en al helemaal niet zaken die aan de basis van radicalisering hebben gelegen. Gewoon.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.
Op de vraag of Hamas dus veel steun geniet onder de bevolking en politici kan je dus nu wel bevestigend beantwoorden.quote:
En in de 10 jaar erna nog niets vervangends gevonden en afhankelijk gebleven van Israel?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:44 schreef moby_jones het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)00-palestinians-dead
Wat nog beter voor zijn veiligheid zou zijn is dat ze een waterkanon op die pro Hamas demonstranten zetten en de honden erop los laten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.
Overal ter wereld waar Palestijnse protesten zijn valt het op dat het puur barbaars gedrag vertoond, alsof ze nog in de Middeleeuwen wonen.quote:
In de 2021 verkiezingen heeft 27% van de bevolking op Hamas gestemd in de eerste stemronde.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Op de vraag of Hamas dus veel steun geniet onder de bevolking en politici kan je dus nu wel bevestigend beantwoorden.
Wat mooi dat je een voorbeeld geeft over het geen dat ik net plaatste.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?
Gemiddelde bouwproject in Nederland duurt langerquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
En in de 10 jaar erna nog niets vervangends gevonden en afhankelijk gebleven van Israel?
Dubbel dom dus, die aanval op onschuldige burgers.
Isral wil Hamas uitschakelen, niet de bevolking. Dat Hamas de bevolking inzet als menselijk schild is op hun conto.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Isralische vlag op het Binnenhof te hijsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |