abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210891404
quote:
4s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hier kun je in bepaalde wijken* als jood zijnde niet over straat met een keppeltje.

Hier worden in bepaalde wijken* uitbaters het leven zuur gemaakt omdat ze Joods zijn.

Hier moeten in bepaalde wijken* Synagoges zichtbaar en onzichtbaar beveiligd worden.

*Met "bepaalde wijken" moet je lezen; wijken waar een bepaald aantal percentage moslims aanwezig zijn.

Je mag wel weer stoppen met de bekende en typisch islamitische zielige smoesjes en slachtofferrol.
Israël sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210891410
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is toch de uitgelezen kans om in opstand tekomen tegen je eigen terroristische regime? Het moment dat Israel binnenvalt.
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.

Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.
pi_210891411
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Israël sloopt huizen van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever dus waar heb je het over. Joden denken na WWII een oneindig monopolie op de moral high ground te hebben verworven en zich nergens wat van aan te hoeven trekken. Dat komt nu even als een boemerang terug.
Wat voor boemerang? Wie gaan er hier meer lijden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210891423
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zeker net zoals de Afghanen gedaan hebben toen het westen daar zat en op het moment dat ze weg gingen kwamen dezelfde radicale gekkies met wat wapengekletter wederom aan de macht.

Maar deze keer moeten we geloven dat het echt anders gaat zijn met de regime change.
Het westen heeft eerst die radicale gekkies in het zadel geholpen om te vechten tegen de seculiere regering die was opgezet door de Sovjet Unie
pi_210891429
Dat Netanyahu dit bewust heeft laten gebeuren werd vrij snel over gespeculeerd. Het is natuurlijk een geweldige aanleiding voor een tweede nakba zoals de extreem rechtse wappies in Netanyahus kabinet al geruime tijd propageren.

A glance at current debate of "betrayal of IDF" from the Israeli politics. Two seasoned Israeli commentators:

o Ben: "There is no format, no software, there is no possibility that the IDF will betray its people. But I'm telling you that I know that this thesis of 'something like this could not have happened without betrayal from within' did not just come from crazy bibists, but from the highest, I know that from knowing for sure."

oYanon: "From whom, from Bibi?"

o Ben: "The highest there is."
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210891430
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

Dat er burgerdoden in Gaza vallen mag je de terroristen aanrekenen die zich doelbewust verstoppen tussen deze mensen. Dat komt niet door het Israëlische leger die doelbewust deze mensen willen ombrengen, dat is een essentieel verschil dat jij zelf niet lijkt te begrijpen. Sterker nog, zoals bekend laat Israël zelfs weten welke gebouwen men gaat bombarderen. Geen enkel leger ter wereld doet dit.

Dan kun je dus wel stellen dat ik jouw dwing tot bepaalde reacties, dat is niet zo. Maar het blijkt dat jij je eigen morele kompas niet helemaal goed hebt afgesteld. Daar kan ik verder weinig aan veranderen maar biedt wellicht stof tot nadenken.
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Israël. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Israël-Palestina conflict.

Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Israëlisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.

En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:25 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891433
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef Ali_boo het volgende:
De wereld is compleet gek aan het worden 8)7

[ twitter ]
Complete idioterie weer van een land wat de policor te hoog in het vaandel heeft staan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210891439
quote:

[..]
Hey die Palestijnse man steelt zogenaamd mijn geit. Even de autoriteiten waarschuwen, dan kan het huis van die beste man gewoon onteigend worden en kan ik het claimen. Het is mijn recht!
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:34:37 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891446
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Goed om te horen. :)
Kan me niet voorstellen dat Israel dit onbeantwoord laat. Zeker niet met die gigantische hoeveelheden oproepen.
1947-2016
pi_210891452
quote:

[ twitter ]
Nou, mss beter voor zijn veiligheid.
pi_210891457
Ik hoor nu vuurgevechten in de stream.
pi_210891459
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:07 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210891460
quote:

[..]
En na het als duckhunt doodschieten van weerloze festivalgangers en het ontvoeren van burgers heb je wel een moral high ground?
1947-2016
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:16 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:43 #225
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210891469
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat :(
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ook
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210891478
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210891482
Het enige wat ik zie is onderlinge verdeeldheid en onrust in de maatschappij.
Online en in discussies op straat.

"We" worden steeds verder uit elkaar gedreven.
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:38:23 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210891489
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Pics or it didnt happen
Livestream. ZIe reactie boven.

Er zijn trouwens veel meer beelden opgedoken van de aanval op het festival, die ik nog niet voorbij heb zien komen eerder:

https://www.reddit.com/r/(...)_a_young_woman_at_a/

Jongeren proberen echt over de grond weg te kruipen in angst. Vreselijke beelden...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210891506
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210891511
quote:

[ twitter ]
Voor zijn veiligheid en om een escalerende situatie te voorkomen kan ik het enigszins begrijpen.
Ik vraag me wel af als hij een T-shirt met de Israëlische vlag erop droeg of hij dan ook zou zijn gearresteerd.
pi_210891515
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Breekfast het volgende:
Geen elektriciteit, voedsel en brandstof meer voor Gaza. Volledige blokkade. Dat is nogal wat.
Kom, laten we de geplande genocide op 2 miljoen mensen vieren door de Israëlische vlag op het Binnenhof te hijsen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:02 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210891520
quote:
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:33 #234
236264 crew  capricia
pi_210891521
quote:
Er is gewoon een grens met Egypte, en daar gaat Israel niet over. En komt voedsel etc binnen, al meedere keren gepost vandaag. Al hoop ik dat er flink gecontroleerd wordt aan die grens.

Het zou ook wel een beetje dom van Gaza zijn, om zich zo afhankelijk van Israel te maken. Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven.. :7
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210891523
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef schommelstoel het volgende:
Het enige wat ik zie is onderlinge verdeeldheid en onrust in de maatschappij.
Online en in discussies op straat.

"We" worden steeds verder uit elkaar gedreven.
Juist in een tijd waar we samen sterken moeten gaan staan worden we om de haverklap uit elkaar gedreven en boos op elkaar.
Gezamelijk tegen dezelfde vijand, klimaatverandering, toch?

:')
  maandag 9 oktober 2023 @ 12:42:46 #236
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_210891526
Wat toevallig weer dat er op tal van die Palestina video’s weer eens bepaalde leuzen te horen zijn.
pi_210891532
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210891534
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Stelt niks voor vergeleken met dat beestachtige gedrag die de islamitische terroristen hebben laten zien de laatste dagen.
Tja, dat is Hamas. Genoeg Palestijnse burgers die Hamas kotsbeu zijn en nu de dupe zijn.
pi_210891535
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:36 schreef Bensel het volgende:

[..]
900 israelische burgerdoden na een laffe beestachtige terroristische aanval ook
Na vele duizenden burgerdoden in Gaza. Maarja als je kinderen kapot maakt met vliegtuigbommen is het blijkbaar niet erg.
pi_210891542
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoezo hebben ze zelf geen mogelijkheden om stroom op te wekken? Zonnepanelen, eigen energiecentrale?
Misschien hebben ze hun geld aan andere zaken uitgegeven.. :7
https://www.theguardian.c(...)00-palestinians-dead
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')