Ik ontken ook niet dat Mercedes al drie jaar aan die motor werkte. Dat weet ik niet. Al vraag ik me dan dus wel af waarvoor.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende: [..] We hebben de uitspraken van Ecclestone en we hebben de ontboezeming van Lauda volgens Montezomolo dat Mercedes de V6 hybrid al sinds 2007 aan het ontwikkelen was. Waarvoor? Geen idee. Misschien voor een andere klasse of misschien voor de wegmarkt? Het punt is dat we mensen die er dichterbij staan niet geloven omdat we zo graag willen geloven dat het allemaal eerlijk verloopt. Er zijn te veel signalen om nog te geloven dat één fabrikant in staat is om in dezelfde periode een motor te bouwen die 7 jaar dominant blijft en in de eerste jaren teruggeschroefd moet worden omdat anders het hele veld op twee ronden wordt gezet. Zeker gelet op het feit dat die fantastische motorenbouwer die dat voor elkaar kreeg vervolgens binnen die 7 jaar, waarvan grotendeels met het grootste budget, weer ingehaald wordt door Honda. Er klopt geen hol van en de verhalen van Ecclestone en Montezomolo bevestigen dat.
Dit dus. En vervolgens Brawn die in 2008 met Mercedes motoren gaat rijden en in 2009 overgenomen wordt door Mercedes. Vervolgens gaat diezelfde Brawn met de FIA om tafel om de nieuwe motor te ontwikkelen en in 2011 wordt de knoop doorgehakt dat het een V6 hybrid wordt die al bij Mercedes op de plank ligt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:36 schreef Evenstar het volgende:
Montezemolo die in een interview zegt dat Lauda heeft toegegeven dat ze al in 2007 zijn begonnen met het ontwikkelen van de V6 motor is toch ook een bron? Vooral als je bedenkt dat Lauda en/of Mercedes dit nooit hebben tegengesproken. Mercedes staat nou niet echt bekend om hun mediaschuwheid. Als die ergens onterecht beschuldigd worden door een belangrijk persoon als Montezemolo dan hadden die echt wel even wat tegengas gegeven. Verder denk ik niet dat Montezemolo een naam als Lauda zou noemen, terwijl die toen nog in leven was, als het niet waar zou zijn.
Combineer dat met alle andere geruchten, opmerkingen van Ecclestone, belachelijk groot voordeel van Mercedes qua motor in die tijd etc. etc en het lijkt niet onwaarschijnlijk.
Je zit er een jaar naastquote:Op zaterdag 30 september 2023 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit dus. En vervolgens Brawn die in 20082009 met Mercedes motoren gaat rijden en in 20092010 overgenomen wordt door Mercedes. Vervolgens gaat diezelfde Brawn met de FIA om tafel om de nieuwe motor te ontwikkelen en in 2011 wordt de knoop doorgehakt dat het een V6 hybrid wordt die al bij Mercedes op de plank ligt.
Waarbij er geruchten gaan dat Mercedes de F1 zou verlaten (en daarmee effectief de doodsteek voor de sport) als niet het V6 concept zou worden gebruikt.
Ja, deels speculatie maar als je alle bronnen afdoet als onbetrouwbaar wordt het dat al snel.
Excuus. Al was de overname wel al in 2009 bekend. Ze zijn inderdaad in 2009 met Mercedes gaan rijden en later dat jaar is de overname bekend gemaakt.quote:
Ja, het is ook in 2011 besloten dat het de V6 zou worden.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat Mercedes al drie jaar aan die motor werkte. Dat weet ik niet. Al vraag ik me dan dus wel af waarvoor.
Enige wat ik zeg is dat er slechts een half jaar zit tussen de keuze voor een viercilinder (december 2010) en de uiteindelijke zescilinder motor (juni 2011). En ze dus niet al in 2007 konden weten dat die motor voor de F1 gebruikt ging worden. En in 2007 had Brawn een gardening leave voordat hij in dienst van Honda ging in 2008 en dus nog niet voor zijn eigen team (2009) of Mercedes (vanaf 2010) aan de slag was.
Dus de keuze voor een motor die Mercedes blijkbaar al aan het ontwikkelen was, zou dan in de eerste helft van 2011 hebben moeten plaatsvinden.
Renault was na de terugtrekking van Audi de enige die nog voor de vier cilindermotor was. Zowel Ferrari als Mercedes wilden zes cilinders.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, het is ook in 2011 besloten dat het de V6 zou worden.
.. dus als je alle geruchten/opmerkingen bekijkt dan is zoiets:
2007 - Mercedes begint met het werken aan een 1.6L V6 motor. (gerucht met als bron Ecclestone, Montezemolo en Lauda)
2009 - Brawn GP met Mercedes motor (feit)
2010 - Brawn GP wordt overgenomen door Mercedes. (feit)
2010 - FIA bevestigt dat vanaf 2013 1.6L straight-four motoren gebruikt moeten worden. (feit)
2010/2011 - Ross Brawn bemoeit zich met besluitvorming over de nieuwe motoren (feit)
2011 - FIA draait en nieuwe motoren worden uitgesteld naar 2014 en het worden opeens 1.6L V6 motoren. (feit)
2014 - Mercedes dominantie begint. (feit)
... tsja kan toeval zijn
Edit: Dit is even pure speculatie, maar dat hele "token" systeem kan ook nog wel eens uit de grote hoed van Mercedes gekomen zijn. Dat heeft er voor gezorgd dat ze hun voorsprong niet kwijt zijn geraakt en andere leveranciers buitenspel hebben gezet.
quote:Certainly from an engineering point of view a four-cylinder turbo is not a nice engine to install, you've basically got to put a spaceframe around it, you can't make it a properly structural. A racing V6 is a much nicer engine to package.
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.quote:“But I didn’t give up and kept working hard with the engineers to solve things. My self-confidence returned when I realized that I had won races on my own earlier this year. I dare say that I am now back to 100%. And I also have the conviction again that I can have a opportunity to fight for the title next year.” The Mexican ardently feels he’s back to his best and will give the world title fight a serious go in 2024.
Ach, als hij er beter van slaapt door dat te denken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:22 schreef DKUp het volgende:
“I won races on my own this year.”
Vieze leugenaar!
Als hij hard genoeg rijdt kan hij Verstappen op regelmatige basis verslaan en de titel pakken, zonder twijfel. Als ik hard genoeg loop kan ik Eliud Kipchoge verslaan op de marathon.quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
Nou als dit zijn 100% is dan heeft Max weinig te vrezenquote:Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
Struggling, nog niet op 100%quote:Op zaterdag 30 september 2023 23:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waar was hij de vorige GP ook alweer?
de psycholoog heeft hem weer moed ingepraat dat hij alles kan bereiken, als je maar "your mind set to it"!quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
De nummer 3 is echter ook alleen nummer drie omdat hij geen DNF’s doet. De echte nummers drie zijn verschrikkelijk inconsistent omdat ze bij Ferrari rijden, niet snel genoeg kan ontwikkelen omdat het een achterhoede team is of een auto hebben die pas sinds de herfst een gaspedaal heeft. Niet realistisch om van de nummer drie tweede plekken te voorspellen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:25 schreef daNpy het volgende:
Ik begin wel een beetje benieuwd te worden wat ze gaan doen als Perez die P2 nog kwijt raakt aan de nummer 3. Met 6 races te gaan en 33 punten verschil is dat 5,5 punt per wedstrijd. Als hij elke 4e wordt en de nummer 3 tweede dan zakt ie een plek. Dat lijkt toch nog wel makkelijk te boven te blijven, maar als hij nog een keer uitvalt, of weer eens in het middenveld blijft haken wordt dat nog wel een dingetje.
Niks aan gelogen ook, hij zit volgend jaar ook in een winnende auto dus die opportunity is er, dat hij die gaat pakken is weer wat anders.quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:18 schreef daNpy het volgende:
Checo is back!
[..]
Zorg nou maar dat je je 2e plaats en je stoeltje houd voor je weer onzin uitkraamt. Max is zover weg dat het asfalt alweer koud is voor jij er bent.
Ik dacht dat George na de zomerstop weer wat aan het terugkrabbelen is.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
George heeft het knap lastig met Lewis zoals we kunnen zien 😫🤔 laat wel zien dat Lewis still beasting is en dus zeker niet klaar in deze sport.
"I won races on my own this year"quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niks aan gelogen ook, hij zit volgend jaar ook in een winnende auto dus die opportunity is er, dat hij die gaat pakken is weer wat anders.
Ach ja, ten tijde van de Mercedesdominantie hadden we ook elk seizoen weer Bottas 2.0 / 3.0 / 4.0. De enige manier waarop hij ook maar enige kans heeft is als Verstappen in de eerste race dusdanig zwaar crasht dat hij de rest van het seizoen niet meer in actie komt en ze een volkomen middelmatige vervanger in die auto zetten.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de psycholoog heeft hem weer moed ingepraat dat hij alles kan bereiken, als je maar "your mind set to it"!
Vooralsnog wel. Al moet hij wel de gestelde doelen halen om dat zitje te behouden.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ach, er is geen silly season in 2024, behalve Sargeant misschien. Of blijft die bij Williams?
https://racer.com/2023/09(...)to-secure-2024-seat/quote:Sargeant’s future is still unconfirmed for 2024 but Vowles insists the team wants the Floridian in its car next season as long as he delivers on the goals he has been set.
Dat ze nog heel veel geduld met hem hebben had ik eerlijk gezegd niet verwacht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooralsnog wel. Al moet hij wel de gestelde doelen halen om dat zitje te behouden.
[..]
https://racer.com/2023/09(...)to-secure-2024-seat/
Team chassis (Enstone) en Team ICE (Viry) verblijven dus in andere hotels en hebben het niet zo op elkaar.quote:It's in French and paywalled. So here is the main points :
1) No more 100 race plans about future success, it's pointless to do so. It was too much arrogance from the team in the public declarations, he let through just to see but not anymore, fired everyone involved in that already
2) Several dozens of new engineers are hired and will start working soon, can't name them yet
3) Now French and British employees should live together and stop hating each other. No more separated hotels, restaurants and activity on race weekends and at the factories because the Anglo-French war is ended since centuries.
4) A big chunk of the team (at least 100 people are concerned) will have to do a commando training with the GIGN (elite french police force) to learn team play, cohesion and efficiency
5) He will put his word in more decision. He don't understand why the former directors said it need 2 years for a new sim and infrastructures when it's the time for Renault to put of the ground an entire new factory able to make 750k cars per year. He gonna speed up every process.
6) Bruno Famin stays the Team Principal until the end of the year.
Watquote:Now French and British employees should live together and stop hating each other.
quote:No more separated hotels, restaurants and activity on race weekends and at the factories because the Anglo-French war is ended since centuries.
Dat was al zo onder Abiteboul. Daarom was het idee juist om iemand als Szafnauer (geen Fransman of Brit) aan te stellen die daar boven stond. Alleen wilde die zich niet committeren aan een tijdlijn die De Meo wilde en ging het gerucht dat Binotto zijn opvolger zou worden.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Interessant artikel over de gang van zaken bij Alpine:
Luca de Meo, patron de Renault, remet de l'ordre dans l'écurie Alpine
'Renault CEO Luca de Meo puts Alpine back in order'
[..]
Team chassis (Enstone) en Team ICE (Viry) verblijven dus in andere hotels en hebben het niet zo op elkaar.
Dat had niet eerder geconstateerd kunnen worden? Cultuur binnen het team lijkt me het allerbelangrijkste om meteen aan te pakken, ondertussen moddert het al jaren aan.
Blijkbaar komt hij de laatste races steeds dichter bij Albon. In Japan reed hij ondanks een andere aerospec nagenoeg dezelfde tijden tot aan de crash.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat ze nog heel veel geduld met hem hebben had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
quote:“There were some very positive signs to take out (from Japan),” Vowles said. “First and foremost, Logan is not on the same aerodynamic specific as Alex was. We have updates that are on Alex’s car that are not on Logan’s, due to the amount of attrition we have had this year.
“So, often when you see a performance offset it is not quite what it may seem on the timing pages. Further to that, if you look at the case of Suzuka, he did a build-up across the weekend — as he went into FP3, he did a time that matched Alex. And as we go into qualifying, until the accident he was overlaying, line-on-line, within a tenth of Alex’s performance at one of the trickiest circuits of the season.
“So, the progress is there in certain forms but very clearly being marred by a number of other issues and accidents have appeared as well. We will continue to work with Logan, and invest in Logan, as we want him to succeed as a result of the journey he is on.
“He is on a journey with us as Williams; we have a young driver program that we will continue to invest in. Only at the point where all of us come to the conclusion that we have reached the end of that road will we make any decisions, but we are nowhere near that yet.”
Hij maakt fouten en zelfs hele domme zoals in Japan maar Sergio een slechte coureur noemen vind ik toch onterecht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, ten tijde van de Mercedesdominantie hadden we ook elk seizoen weer Bottas 2.0 / 3.0 / 4.0. De enige manier waarop hij ook maar enige kans heeft is als Verstappen in de eerste race dusdanig zwaar crasht dat hij de rest van het seizoen niet meer in actie komt en ze een volkomen middelmatige vervanger in die auto zetten.
Ik snap ook wel dat het best demotiverend kan zijn om te moeten knechten in de F1 (in het wielrennen is het een respectabele rol), maar de realiteit is dat Checo gewoon een tweede rijder is en niet eens een hele goede.
een gratis commando training, waarvoor je je normaal blauw betaalt, wie wil dat nou niet???quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Interessant artikel over de gang van zaken bij Alpine:
Luca de Meo, patron de Renault, remet de l'ordre dans l'écurie Alpine
'Renault CEO Luca de Meo puts Alpine back in order'
[..]
Team chassis (Enstone) en Team ICE (Viry) verblijven dus in andere hotels en hebben het niet zo op elkaar.
Dat had niet eerder geconstateerd kunnen worden? Cultuur binnen het team lijkt me het allerbelangrijkste om meteen aan te pakken, ondertussen moddert het al jaren aan.
ALO uit de roulatie, vanwege gescheurde buikspieren.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verder gaat alles goed hoor, bij Alpine.
Iemand noemde het in het ViaPlay topic (maar zei 'mss offtopic')quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:37 schreef schommelstoel het volgende:
Geruchten dat Apple wereldwijd de F1 rechten wil kopen.
Ik wist niet eens dat er een speciaal viaplay topic wasquote:Op zondag 1 oktober 2023 16:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Iemand noemde het in het ViaPlay topic (maar zei 'mss offtopic')
Ik hoop niet op een monopoliepositie...
Ook voor F1TV Pro ('ervaringen met...' ) hier in [F1].quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:45 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er een speciaal viaplay topic was![]()
quote:Maar mag hopen dat dit niet door gaat, Apple kennende zal het dan wel een duur abo worden.
Of eerst een service update voor elke race
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
jaquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:22 schreef XL het volgende:
Was ooit al eens een wereldkampioen op Zaterdag?
Heb je ook wat meer informatie daarover?quote:
6 keer blijkbaarquote:Op zondag 1 oktober 2023 17:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je ook wat meer informatie daarover?
quote:Voor de Grand Prix van Qatar is het waarschijnlijkste scenario dat Max Verstappen tijdens de sprintrace zijn derde opeenvolgende Formule 1-wereldtitel gaat bemachtigen. Daarmee gaat de Nederlander de eerste coureur ooit worden die in een sprintrace kampioen wordt. In tegenstelling tot wat veel mensen denken kan hij niet de eerste coureur worden die de titel op zaterdag haalt, want dat gebeurde al zes keer eerder. We blikken op de laatste van deze gevallen terug, namelijk 1983
Mijn koffiequote:Op zondag 1 oktober 2023 11:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Interessant artikel over de gang van zaken bij Alpine:
Luca de Meo, patron de Renault, remet de l'ordre dans l'écurie Alpine
'Renault CEO Luca de Meo puts Alpine back in order'
[..]
Team chassis (Enstone) en Team ICE (Viry) verblijven dus in andere hotels en hebben het niet zo op elkaar.
Dat had niet eerder geconstateerd kunnen worden? Cultuur binnen het team lijkt me het allerbelangrijkste om meteen aan te pakken, ondertussen moddert het al jaren aan.
En jouw favoriete format.quote:
Flopshow. En ik ben nog thuis op zaterdag ook tijdens de race, dus heb niet eens een smoes om niet te kijken.quote:
Max wordt kampioen. In het gunstigste geval na de sprint. BIER KNALLEN JAAAAquote:
Jij was toch anti sprintraces en dat je niet zou kijkenquote:Op maandag 2 oktober 2023 00:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flopshow. En ik ben nog thuis op zaterdag ook tijdens de race, dus heb niet eens een smoes om niet te kijken.
Holy shit. 40%!.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:31 schreef Starflyer het volgende:
Er is weer wat meer bekend over de regels voor 2026. Kleinere en iets lichtere auto's dan de huidige wagens. Gevolg is ook ca 40% minder downforce. Maar de teams kennende zal dat wel voor een deel weer teruggewonnen worden.
[ twitter ]
Kleiner en lichter is sowieso goedquote:Op maandag 2 oktober 2023 13:31 schreef Starflyer het volgende:
Er is weer wat meer bekend over de regels voor 2026. Kleinere en iets lichtere auto's dan de huidige wagens. Gevolg is ook ca 40% minder downforce. Maar de teams kennende zal dat wel voor een deel weer teruggewonnen worden.
[ twitter ]
40% is fors. Newey do your magic!quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:31 schreef Starflyer het volgende:
Er is weer wat meer bekend over de regels voor 2026. Kleinere en iets lichtere auto's dan de huidige wagens. Gevolg is ook ca 40% minder downforce. Maar de teams kennende zal dat wel voor een deel weer teruggewonnen worden.
[ twitter ]
Klopt maar de oppervlak van de vloer krimpt natuurlijk mee.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
Overigens neem ik aan dat die 40% minder downforce alleen over de vleugels gaat, terwijl het merendeel van de downforce juist uit de vloer komt tegenwoordig.
Denk dat ze dat algemeen zo stellen maar afwachten of dat ook uitkomt, er was ook iets met actieve vering meen ik en dat 50% electrisch moet zijn, hoe ze dat gaan combineren met het lichter maken van de auto blijft ook een vraag.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
Overigens neem ik aan dat die 40% minder downforce alleen over de vleugels gaat, terwijl het merendeel van de downforce juist uit de vloer komt tegenwoordig.
Actieve vering? Daar lobbyt Mercedes al even voor toch?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat ze dat algemeen zo stellen maar afwachten of dat ook uitkomt, er was ook iets met actieve vering meen ik en dat 50% electrisch moet zijn, hoe ze dat gaan combineren met het lichter maken van de auto blijft ook een vraag.
Helaas is AMuS tegenwoordig betalen dus heb het artikel niet kunnen lezen.
Al jaren iddquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Actieve vering? Daar lobbyt Mercedes al even voor toch?
Ja, leuk.quote:
Dit artikel is nog steeds gratis. Alleen voor de AMS+ artikelen moet je betalen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat ze dat algemeen zo stellen maar afwachten of dat ook uitkomt, er was ook iets met actieve vering meen ik en dat 50% electrisch moet zijn, hoe ze dat gaan combineren met het lichter maken van de auto blijft ook een vraag.
Helaas is AMuS tegenwoordig betalen dus heb het artikel niet kunnen lezen.
quote:Die FIA kündigte kürzlich jedoch an, das Gesamtgewicht der Autos um 50 Kilogramm reduzieren zu wollen. Formel-1-Technikchef Pat Symonds hält diese Zahl für sehr optimistisch, sieht aber eine gute Chance, das Gewicht in einem ersten Schritt um immerhin 20 Kilogramm zu verringern.
Möglicherweise gibt es gar kein Mindestgewicht mehr. Der Wettbewerb würde das Gewicht am schnellsten sinken lassen. Sowohl in der FIA als auch der Formel 1 gibt es Sympathisanten dafür. Die strengen Belastungstests der FIA einerseits und der Budgetdeckel andererseits würden sicherheitsrelevante Auswüchse und eine Kostenexplosion verhindern.
Ik had me niet goed aangemeld blijkbaarquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit artikel is nog steeds gratis. Alleen voor de AMS+ artikelen moet je betalen.
En om je vraag te beantwoorden, men verwacht dat de gewichtsbesparing ca 20 kg zal zijn ten opzichte van nu. (Het doel was 50kg).
Mogelijk dat men zelfs het minimumgewicht laat varen.
[..]
50kg is een flinke besparing wat ze willen bereiken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit artikel is nog steeds gratis. Alleen voor de AMS+ artikelen moet je betalen.
En om je vraag te beantwoorden, men verwacht dat de gewichtsbesparing ca 20 kg zal zijn ten opzichte van nu. (Het doel was 50kg).
Mogelijk dat men zelfs het minimumgewicht laat varen.
[..]
Ze hebben nu al een basisgewicht voor een coureur van 80 kg (meen ik). Als een coureur lichter is komt er ballast onder de stoel. Ik verwacht niet dat ze dat aanpassen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:38 schreef Bargehassus het volgende:
Maar als ze het minimum gewicht laten varen houdt dat toch in dat een lichtere rijder in het voordeel is?
Go Yuki!
George rammelt altijd van de honger.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben nu al een basisgewicht voor een coureur van 80 kg (meen ik). Als een coureur lichter is komt er ballast onder de stoel. Ik verwacht niet dat ze dat aanpassen.
Ah, ik dacht dat dat bijplaatsen was voor het gewicht van de auto plus rijder.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben nu al een basisgewicht voor een coureur van 80 kg (meen ik). Als een coureur lichter is komt er ballast onder de stoel. Ik verwacht niet dat ze dat aanpassen.
Ik zou als ik Max was toch maar uitkijken in dat gekke land.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:33 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk geprobeerd, maar Max slaapt er toch geen minuut minder om.
Uit de technical regulationsquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:46 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat bijplaatsen was voor het gewicht van de auto plus rijder.
quote:4.6 Mass of the driver
4.6.1 The mass of the driver with his seat and driving equipment will be established by the FIA technical delegate at the first Competition of the Championship, this reference mass may be amended at any time during the Championship season if deemed necessary by the FIA technical delegate. This reference mass will be used to establish the minimum mass of the driver and ballast referred to in Article 4.6.2 below.
4.6.2 The reference mass of the driver will be added to the mass of any ballast designated for this
purpose and at no time during the Competition, may this be less than 80kg
Hoe kan ik een positief iets negatief maken...quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:33 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk geprobeerd, maar Max slaapt er toch geen minuut minder om.
Teams hebben er niets over te zeggen, alleen de FOM/Liberty.quote:
In de FOM zitten toch ook de teams?quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Teams hebben er niets over te zeggen, alleen de FOM/Liberty.
Nee. De FIA, FOM en de teams hebben elk stemmen in de F1 Commission.quote:
Dat is alvast een mooie eerste stap. Fuck de FOM/Liberty als ze tegen stemmenquote:
Niet als de een bij Alpine rechts zegt, de ander links en de derde rechtdoor wil. Zo kom je nooit vooraan het veldquote:Op maandag 2 oktober 2023 19:21 schreef DKUp het volgende:
Van mij mogen er eerder twee of drie teams uit dan vermoedelijk weer een slecht team eruit. Een grotendeels Alpine zit ook niemand op te wachten.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet als de een bij Alpine rechts zegt, de ander links en de derde rechtdoor wil. Zo kom je nooit vooraan het veld
Een snel rondje eruit persen kunnen al die gasten wel (ook rookies zoals Piastri). Als het gaat om een hele race met meerdere stints managen zie je toch vaak bepaalde coureurs naar boven drijven.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
George heeft het knap lastig met Lewis zoals we kunnen zien 😫🤔 laat wel zien dat Lewis still beasting is en dus zeker niet klaar in deze sport.
Wat heeft Red Bull dan op de plank liggen? Alleen toast met kaviaar voor tijdens de lunch?quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan hebben ze die vast al vijf jaar op de plank liggen.
quote:
Wel 3 races op zaterdag, maar ik denk niet allemaal om 10PM.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:36 schreef wdn het volgende:
hoorde ik dat goed? volgend jaar 3 races op zaterdag 10PM local time
dit heeft wel een hoog nepfan gehaltequote:Op maandag 2 oktober 2023 00:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flopshow. En ik ben nog thuis op zaterdag ook tijdens de race, dus heb niet eens een smoes om niet te kijken.
Circus Liberty.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:59 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt een steeds grotere grap allemaal.
Tenzij er meer omzet/reclame/weetikveelwat tegenover staat.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die stemmen tegen, die willen geen 10% money afstaan.
Joh 2 van die 3 zitten in het begin van het seizoen. En las vegas start vroeg in de ochtend waardoor je de dag nog voor je hebt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:59 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt een steeds grotere grap allemaal.
Eens, is naar mijn mening een dag te laat omdat er donderdag in de ochtend meestal al zaken te melden zijn.quote:
Het is ooit geprobeerd, maar het resultaat was gewoon een dood topic tot VT1. Dus toen was het weer terug naar donderdag en dat werkt prima.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens, is naar mijn mening een dag te laat omdat er donderdag in de ochtend meestal al zaken te melden zijn.
Het maakt maakt toch niets uit of het doods is tot, het gaat erom dat als er wat te melden is dat in het juiste topic komt.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ooit geprobeerd, maar het resultaat was gewoon een dood topic tot VT1. Dus toen was het weer terug naar donderdag en dat werkt prima.
De eerste persco is donderdag, alles daarvoor kan hier. Ik snap het hele probleem niet, dit is jaren het live topic geweest.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het maakt maakt toch niets uit of het doods is tot, het gaat erom dat als er wat te melden is dat in het juiste topic komt.
Dat leg ik je net uit, dat jij dat dus niet ziet ligt aan jou, als je een live topic opent doe je dat (ruim) op tijd maar dat gebeurt niet en kom dan niet dat domme geleuter aan excuses aan, of open er geen en doen we alles hier zoals het vroeger wasquote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De eerste persco is donderdag, alles daarvoor kan hier. Ik snap het hele probleem niet, dit is jaren het live topic geweest.
Het was helemaal geen vraag, gewoon een mening.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:03 schreef Nizno het volgende:
Het antwoord is gewoon nee. Deal with it.
Je kan ook een instelling hebben van 'ik ga aanpassen op de wensen van mijn klanten'.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:03 schreef Nizno het volgende:
Het antwoord is gewoon nee. Deal with it.
Het punt is meer dat ik wil zien wanneer de eerste sessie start op vrijdag. In het live-topic staat dat in de OP, maar hier niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De eerste persco is donderdag, alles daarvoor kan hier. Ik snap het hele probleem niet, dit is jaren het live topic geweest.
Kap ffquote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:03 schreef Nizno het volgende:
Het antwoord is gewoon nee. Deal with it.
Dat kan je morgen dan zien. Deze exacte discussie is eerder geweest. En toen puntje bij paaltje kwam was heel dat topic dood gedurende de hele woensdag en donderdag tot de persco. Door het nu op donderdag te houden loopt het topic beter, discussies kunnen in elkaar over lopen. Geloof me, dit is de beste oplossing.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is meer dat ik wil zien wanneer de eerste sessie start op vrijdag. In het live-topic staat dat in de OP, maar hier niet.
hijquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:40 schreef Sorella het volgende:
Vraagje, volgens mijn lijst begint de race zondag om 16.00 uur maar volgens mijn man is die zondag om 19.00 uur ?
Heeft hij of ik gelijk ?
Kijk dan ook in de OP!quote:
Alsof je zomaar even een GP-overwinning weergeeft ookquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:44 schreef greysbones het volgende:
'Kampioen is kampioen. Of hij dat nu in Qatar, Japan, de Verenigde Staten of in Abu Dhabi wordt, dat maakt hem niet uit', zegt Van der Garde in de podcast DRS: De Race Show. 'Hij zal denken: ik ben kampioen en dat telt.' Zelf heeft de Viaplay-analist wel een voorkeur. Hij zou de titel liever in de Verenigde Staten binnenhalen. 'Ik had hem daar gepakt. Zaterdag gewoon even een technisch probleem in de sprintrace en zondag had ik waarschijnlijk ergens tegenaan gereden en mijn vleugel eraf gereden. Dan was ik ergens achterin geëindigd en Pérez wint hem dan. Ik had dat gedaan. Als je dan toch kan kiezen waar je kampioen wordt, doe het dan op een plek waar je het leuk hebt', zegt Van der Garde. 'Maar Verstappen kennende pakt hij de titel gewoon zaterdag al.'
die van der Garde
doet hem geen goed
dat Viaplee
Helaas zullen we tot morgenmiddag moeten wachten voordat we het antwoord hierop weten.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:40 schreef Sorella het volgende:
Vraagje, volgens mijn lijst begint de race zondag om 16.00 uur maar volgens mijn man is die zondag om 19.00 uur ?
Heeft hij of ik gelijk ?
En Las Vegas is voor ons toch gewoon zondag?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joh 2 van die 3 zitten in het begin van het seizoen. En las vegas start vroeg in de ochtend waardoor je de dag nog voor je hebt.
Niet ideaal, maar ook niet compleet van de gekken.
Mannen hebben altijd gelijkquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:40 schreef Sorella het volgende:
Vraagje, volgens mijn lijst begint de race zondag om 16.00 uur maar volgens mijn man is die zondag om 19.00 uur ?
Heeft hij of ik gelijk ?
Ik ga natuurlijk niet een dag wachtenquote:
Ik begrijp niet hoe dit op enige wijze relevant is. Nou en dat er weinig gepost wordt? Wat maakt dat uit voor wat dan ook?quote:Deze exacte discussie is eerder geweest. En toen puntje bij paaltje kwam was heel dat topic dood gedurende de hele woensdag en donderdag tot de persco. Door het nu op donderdag te houden loopt het topic beter, discussies kunnen in elkaar over lopen.
Hoe is het beter dat ik de informatie die ik zoek niet hier kan vinden?quote:Geloof me, dit is de beste oplossing.
Even zonder dollen, de tijden van alle sessies staan altijd op de officiële website van de F1. In dit geval hier: https://www.formula1.com/en/racing/2023/Qatar.htmlquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:40 schreef Sorella het volgende:
Vraagje, volgens mijn lijst begint de race zondag om 16.00 uur maar volgens mijn man is die zondag om 19.00 uur ?
Heeft hij of ik gelijk ?
Dan staat het volgens mij fout in de OP van dit topic. Om het nog allemaal een beetje verwarrender te maken.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Even zonder dollen, de tijden van alle sessies staan altijd op de officiële website van de F1. In dit geval hier: https://www.formula1.com/en/racing/2023/Qatar.html
Daar kun je kiezen voor "my time" of "track time". Let dus op dat je de juiste tijd kiest.
In dit geval begint de race op zondag om 7 uur 's avonds.
Zeker. Geen enkele sessie begint dit weekend om vier uur.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Dan staat het volgens mij fout in de OP van dit topic. Om het nog allemaal een beetje verwarrender te maken.
Yes. Netto (tov 'Zulu'/GMT) dezelfde tijd als Suzukaquote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En Las Vegas is voor ons toch gewoon zondag?
De sprint shootout begint om 16 uurquote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Geen enkele sessie begint dit weekend om vier uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 05-10-2023 20:09:31 ]No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af wat het uit maakt dat het topic al 1 of 2 dagen eerder klaar staat. Er hoeft niet persé meteen veel activiteit te zijn. Maar goed. Het is wat het is.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet een dag wachtenIk kijk gewoon ergens anders. Lijkt me als moderator niet gewenst, dat mensen de website verlaten om hun heil elders te zoeken, maar ok.
[..]
Ik begrijp niet hoe dit op enige wijze relevant is. Nou en dat er weinig gepost wordt? Wat maakt dat uit voor wat dan ook?
[..]
Hoe is het beter dat ik de informatie die ik zoek niet hier kan vinden?
Hier staat het heel duidelijk in het wedstrijdtopic hoorquote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af wat het uit maakt dat het topic al 1 of 2 dagen eerder klaar staat. Er hoeft niet persé meteen veel activiteit te zijn. Maar goed. Het is wat het is.
Normaal zoek ik de tijden ook op in het live topic. Nu moet ik uitwijken naar Google.
Sure, heel internet staat er vol mee, maar tis geen Fok.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier staat het heel duidelijk in het wedstrijdtopic hoor
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2210408
Hier hadden we hetzelfde probleem! Kwam er vandaag ineens achter dat de sprint om 19:30 is, niet om 16:30. De race om 19u, niet om 16u.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:40 schreef Sorella het volgende:
Vraagje, volgens mijn lijst begint de race zondag om 16.00 uur maar volgens mijn man is die zondag om 19.00 uur ?
Heeft hij of ik gelijk ?
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:29 schreef Nattekat het volgende:
Geloof me, dit is de beste oplossing.
Kijk, aan jou hebben we wat.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je kunt ook alvast een topic aanmaken op maandag met daarin de OP en de tijden/punten/circuitgegevens.
En 'm dan sluiten voor reacties tot donderdag.
Dan kan het in de gesloten tijd toch gebruikt worden als naslagwerk. Levert toch weer een paar clicks op.
Elke race een nieuwe pitpoes (uit het verleden) er bij en hup nog veel meer clicks
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:23 schreef PS. het volgende:
Ding is alleen dat je vaker races achter elkaar hebt, als je op maandag al een topic gaat openen blijft alles door elkaar lopen. Dan heb je 3 topics.
Laat @:3rr0r lekker bepalen wanneer hij het topic opent, hij maakt immers de OP. Of hij dat nu op woensdag of vrijdag doet zal mij echt een biet wezen.
Hoe loopt iets door elkaar als je 3 topics en de bijbehorende reeksen hebt?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:23 schreef PS. het volgende:
Ding is alleen dat je vaker races achter elkaar hebt, als je op maandag al een topic gaat openen blijft alles door elkaar lopen. Dan heb je 3 topics.
Laat @:3rr0r lekker bepalen wanneer hij het topic opent, hij maakt immers de OP. Of hij dat nu op woensdag of vrijdag doet zal mij echt een biet wezen.
Wat had hij gesnoven? Dit kan echt niet serieus zijn tochquote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:44 schreef greysbones het volgende:
'Kampioen is kampioen. Of hij dat nu in Qatar, Japan, de Verenigde Staten of in Abu Dhabi wordt, dat maakt hem niet uit', zegt Van der Garde in de podcast DRS: De Race Show. 'Hij zal denken: ik ben kampioen en dat telt.' Zelf heeft de Viaplay-analist wel een voorkeur. Hij zou de titel liever in de Verenigde Staten binnenhalen. 'Ik had hem daar gepakt. Zaterdag gewoon even een technisch probleem in de sprintrace en zondag had ik waarschijnlijk ergens tegenaan gereden en mijn vleugel eraf gereden. Dan was ik ergens achterin geëindigd en Pérez wint hem dan. Ik had dat gedaan. Als je dan toch kan kiezen waar je kampioen wordt, doe het dan op een plek waar je het leuk hebt', zegt Van der Garde. 'Maar Verstappen kennende pakt hij de titel gewoon zaterdag al.'
die van der Garde
doet hem geen goed
dat Viaplee
Omdat er nu ook al dingen dubbel besproken worden in algemeen en Live.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe loopt iets door elkaar als je 3 topics en de bijbehorende reeksen hebt?
Waarom? Je hebt toch ook sticky's? Snap uberhaupt niet dat daar, voor dit soort info, niet mee gewerkt wordt.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef PS. het volgende:
Desnoods plaatst een mod na elke race een tabbeletje met de tijden voor de volgende race, die zijn overal wel te vinden
[ afbeelding ]
Edit, wat volgens mij dan weer niet klopt, maar dat terzijde![]()
Mag ik dan zo nu en dan een pitspiemel aandragen?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je kunt ook alvast een topic aanmaken op maandag met daarin de OP en de tijden/punten/circuitgegevens.
En 'm dan sluiten voor reacties tot donderdag.
Dan kan het in de gesloten tijd toch gebruikt worden als naslagwerk. Levert toch weer een paar clicks op.
Elke race een nieuwe pitpoes (uit het verleden) er bij en hup nog veel meer clicks
Het échte probleem is dan ook eigenlijk dat een heel F1-forum nergens op slaat. Iedereen volgt dezelfde dingen en post over hetzelfde. Een centraal F1-topic in SPT werkt net zo goed, zo niet beter om te zorgen dat iedereen op de hoogte is van de ontwikkelingen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat er nu ook al dingen dubbel besproken worden in algemeen en Live.
H/et was dan ook meer een "Zelfs het strenge Tweakers heeft al een wedstrijdtopic open"quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Sure, heel internet staat er vol mee, maar tis geen Fok.
Oke dan doe ik deze;quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
H/et was dan ook meer een "Zelfs het strenge Tweakers heeft al een wedstrijdtopic open"
Gewoon 2 topics (algemeen en race/live) binnen Autosport en Motorsport in SPT had inderdaad voldoende geweest. Topics als "verstappen betaald zijn personeel niet" zijn compleet onzinnig en kunnen dus makkelijk in algemeen geplaatst worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het échte probleem is dan ook eigenlijk dat een heel F1-forum nergens op slaat. Iedereen volgt dezelfde dingen en post over hetzelfde. Een centraal F1-topic in SPT werkt net zo goed, zo niet beter om te zorgen dat iedereen op de hoogte is van de ontwikkelingen.
Maar ja, dat is natuurlijk niet zo'n gewenst antwoord
Dromen van zijn wat als carrièrequote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef exile79 het volgende:
[..]
Wat had hij gesnoven? Dit kan echt niet serieus zijn toch
Om ook nog mijn duit in het zakje te doen: ik gebruik de info uit de OP van de live topics om mijn weekend erop af te stemmen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:29 schreef 3rr0r het volgende:
vervolgens posten ze (en zo goed als niemand anders) nooit erin als het er ook eens eerder is
Toch zonde eigenlijk, toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:31 schreef greysbones het volgende:
Ik kijk voor de tijden altijd op de F1 app
ik zou wel een Thijs stream willenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik zou wel een dedicated Toto-stream willen
Zal jou eens laten streamen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik zou wel een Thijs stream willen
maar dat gaat ook niet gebeuren
We kunnen werken met de sticky topic waarbij in de OP de tijden komen voor de volgende race en waarbij niet verder gepost wordt.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt toch ook sticky's? Snap uberhaupt niet dat daar, voor dit soort info, niet mee gewerkt wordt.
quote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We kunnen werken met de sticky topic waarbij in de OP de tijden komen voor de volgende race en waarbij niet verder gepost wordt.
Verder kan zulke feedback in onze feedback topic
Zal jou eens roomen.quote:
Beste optie, iedereen tevredenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We kunnen werken met de sticky topic waarbij in de OP de tijden komen voor de volgende race en waarbij niet verder gepost wordt.
Verder kan zulke feedback in onze feedback topic
Sowieso al 10x beter dan "nee, kan niet"quote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
F1 / Tijden komende GP
Topic gemaakt met het tijdschema overzicht.
Laat vooral weten of het aanslaat via DM aan mij of in het feedback topic
Denken in mogelijkhedenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso al 10x beter dan "nee, kan niet"
ik heb de boxbox appquote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:31 schreef greysbones het volgende:
Ik kijk voor de tijden altijd op de F1 app
Ik zie @Nieuwschierig met het idee komen hoor.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Denken in mogelijkheden
Het is @:Rnie die op het idee kwam, dus mijn complimenten aan hem.
Toen ik hier reageerde ging het nog vooral over het topic zelf, niet over de tijden, niet zo flauw doenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie @:Nieuwschierig met het idee komen hoor.
Verder heeft iedere normale fan vd F1 een betrouwbaar schema in de agenda vd smartphone gedownload zodra het kan. En weet bij twijfel prima de juiste kanelen te vinden om de tijden te checken.
Wat mij betreft totaal overbodig dus. Maar niet om de redenen die @:Nattekat aanvoert.
Ik ben altijd op zoek naar de juiste kanelen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie @:Nieuwschierig met het idee komen hoor.
Verder heeft iedere normale fan vd F1 een betrouwbaar schema in de agenda vd smartphone gedownload zodra het kan. En weet bij twijfel prima de juiste kanelen te vinden om de tijden te checken.
Wat mij betreft totaal overbodig dus. Maar niet om de redenen die @:Nattekat aanvoert.
Dan maar niet normaal. Ik gebruik die hele agenda sowieso niet. Voor niks.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder heeft iedere normale fan vd F1 een betrouwbaar schema in de agenda vd smartphone gedownload zodra het kan.
Leuk, dank voor het delen. Wat een tijden waren het ookquote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Een held heeft dit pareltje op Youtube gegooid
Ik mis wel een locale of Nederlandse duiding bij de tijden.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
F1 / Tijden komende GP
Topic gemaakt met het tijdschema overzicht.
Laat vooral weten of het aanslaat via DM aan mij of in het feedback topic
Het zijn alleen Nederlandse tijden.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 03:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik mis wel een locale of Nederlandse duiding bij de tijden.
Ik zag hem ook al voorbij komen als aanbevelingen bij Youtube.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Een held heeft dit pareltje op Youtube gegooid
ja want Jos had heel veel potentieel, ook laatst nog gezegd door De La Rosaquote:Op donderdag 5 oktober 2023 01:45 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Leuk, dank voor het delen. Wat een tijden waren het ook![]()
Tanken tijdens pitstops, even naar de T-care rennen tijdens de opwarmronde, zo zonde dat Jos nooit echt in een auto heeft gezeten waar hij dit soort kunsten vaker kon laten zien.
Red Bull is deels verantwoordelijk dat Kimi in de F1 kwamquote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:13 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ja want Jos had heel veel potentieel, ook laatst nog gezegd door De La Rosa
ook leuk feitje dat je toendertijd ook wat Red Bull reclame had, bij de Sauber
Nee, wel een pitslul. Te beginnen bij Toto.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Mag ik dan zo nu en dan een pitspiemel aandragen?
Start vergelijkbaar met Zandvoort dit jaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Een held heeft dit pareltje op Youtube gegooid
Mooi man. 22 jaar later en geen moer veranderd in de basis.quote:
Nee.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nee, wel een pitslul. Te beginnen bij Toto.
Je moet je ook realiseren dat tussen p1 en 2 40% verschil zat. Dat gat van nu zou toen alleen maar groter zijn in %.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:32 schreef PS. het volgende:
En toen kreeg je dus alleen voor de eerste 6 plaatsen punten. Daarom zijn records als in met de meeste punten verschil tussen P1 en P2 ed. ook niet echt te maken.
Verrassend. Het was zo betaalbaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:25 schreef THEFXR het volgende:
Las Vegas kaartverkoop gaat voor geen meter.
gezien de uitverkoop
https://www.fox5vegas.com(...)le-nevada-residents/
Jos Verstappen was mijn inziens beter dan veel mensen denken.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Een held heeft dit pareltje op Youtube gegooid
Canada 2000 was nog zo'n meesterlijke race van hem, ook in de regen, waar hij volgens mij wel in de punten eindigde.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:07 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Jos Verstappen was mijn inziens beter dan veel mensen denken.
'Kampioen is kampioen. Of hij dat nu in Qatar, Japan, de Verenigde Staten of in Abu Dhabi wordt, dat maakt hem niet uit', zegt Van der Garde in de podcast DRS: De Race Show. 'Hij zal denken: ik ben kampioen en dat telt.' Zelf heeft de Viaplay-analist wel een voorkeur. Hij zou de titel liever in de Verenigde Staten binnenhalen. 'Ik had hem daar gepakt. Zaterdag gewoon even een technisch probleem in de sprintrace en zondag had ik waarschijnlijk ergens tegenaan gereden en mijn vleugel eraf gereden. Dan was ik ergens achterin geëindigd en Pérez wint hem dan. Ik had dat gedaan. Als je dan toch kan kiezen waar je kampioen wordt, doe het dan op een plek waar je het leuk hebt', zegt Van der Garde. 'Maar Verstappen kennende pakt hij de titel gewoon zaterdag al.'quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef exile79 het volgende:
[..]
Wat had hij gesnoven? Dit kan echt niet serieus zijn toch
Hij reageert dit weekend wel heel opgefokt. Alsof dit weekend zijn laatste kans isquote:
Klopt vandaar mijn vraag of hij enkel het F1 team verkoopt of ook de fabrikant, althans zn aandelen daar in.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende bedrijven die behalve de naam (en Stroll) niets gemeen hebben.
Zit er klaar voor!quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
Weer een Sprintweekend?quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
quote:Zaterdag 21 oktober
⏱️ Sprintkwalificatie: 19.30-20.15 uur
🏁 Sprintrace: 00.00-01.00 uur
Wat een kut tijdenquote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
Race om 21:00 vind ik prima, maar waarom die sprint zo laat? Moet het om een of ander festival heen gepland worden of zo?quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
och, weer je in elk geval dat de trollen nog slapenquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:18 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Race om 21:00 vind ik prima, maar waarom die sprint zo laat? Moet het om een of ander festival heen gepland worden of zo?
Ik hoor dinsdags wel wat de uitslag is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
Slapen is toch een goede smoes?quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
Sprinttroep
* Nattekat kijkt of ie weer een excuus heeft
Het probleem zit vooral in zijn hoofd. En dat leven in een alternatieve realiteit helpt niet echt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:19 schreef Tijn het volgende:
Zou Perez het zelf nou nog leuk vinden? Kan me niet voorstellen. Ik vraag me af waarom-ie zelf niet gewoon besluit te stoppn.
Probleem zit 'm in zijn vier kinderen en vrouw denk ik zo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het probleem zit vooral in zijn hoofd. En dat leven in een alternatieve realiteit helpt niet echt.
Kan ook. Either way, stop er dan mee, niks een top zitje te zoeken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Probleem zit 'm in zijn vier kinderen en vrouw denk ik zo.
Het grootste deel van die kinderen en vrouw had hij een halfjaar geleden ook alquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Probleem zit 'm in zijn vier kinderen en vrouw denk ik zo.
Heeft zijn vrouw een borstvergroting gehad?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het grootste deel van die kinderen en vrouw had hij een halfjaar geleden ook al
Er is weer een nieuwe erbij gekomen. Kan de druppel zijn geweest.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het grootste deel van die kinderen en vrouw had hij een halfjaar geleden ook al
Ik heb er nog niet aan gezeten. Jij?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heeft zijn vrouw een borstvergroting gehad?
Tussen de regels door luisterend naar oa Horner moet Perez onderhand wel echt gaan vrezen. Bakt er ook werkelijk waar helemaal niets van met al die aanrijdingen, crashes, spins, tijdstraffen en Q2-exits.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:19 schreef Tijn het volgende:
Zou Perez het zelf nou nog leuk vinden? Kan het me niet voorstellen. Ik vraag me af waarom-ie zelf niet gewoon besluit te stoppen.
Ja, zolang-ie z'n puntjes pakt is er allemaal niet zoveel aan de hand, maar zo'n shitshow als gisteren... dat kan gewoon echt niet door de beugel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen de regels door luisterend naar oa Horner moet Perez onderhand wel echt gaan vrezen. Bakt er ook werkelijk waar helemaal niets van met al die aanrijdingen, crashes, spins, tijdstraffen en Q2-exits.
Wat dacht je van Suzuka? Die aanrijding met Magnussen daar was gewoon niveautje Maldonado in zijn beste dagen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zolang-ie z'n puntjes pakt is er allemaal niet zoveel aan de hand, maar zo'n shitshow als gisteren... dat kan gewoon echt niet door de beugel.
Het deed me ook denken aan Oostenrijk, waar-ie ook continu tracklimits aan z'n broek kreeg en zelfs na waarschuwingen en penalties toch gewoon ermee door bleef gaan. Het is alsof-ie het echt niet kan inschatten ofzo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van Suzuka? Die aanrijding met Magnussen daar was gewoon niveautje Maldonado in zijn beste dagen.
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen de regels door luisterend naar oa Horner moet Perez onderhand wel echt gaan vrezen. Bakt er ook werkelijk waar helemaal niets van met al die aanrijdingen, crashes, spins, tijdstraffen en Q2-exits.
De boordradio die hij kreeg ("you are hurting our race"?) was ook echt pijnlijk. Perez is gefrustreerd, maar het team ook. Geen idee of dit op te lossen is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.
Podium is wat hoog gegrepen, top 5 zou de doelstelling moeten zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.
In de handen van Verstappen een winnende auto. Laten we niet Verstappens talent afdoen alsof het niets is en iedereen met die auto zou kunnen winnen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:09 schreef daNpy het volgende:
Het is de winnende auto nota bene. Albon werd met een kutauto compleet afgeschreven terwijl Perez al bijna 3 seizoenen een potje van maakt in de winnende auto
In 2018, 2019 en 2020 was het niet de winnende auto. Toen werden de teammaten veel harder afgeschreven als Checo nu wordt in een auto die wél wint.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In de handen van Verstappen een winnende auto. Laten we niet Verstappens talent afdoen alsof het niets is en iedereen met die auto zou kunnen winnen.
🤔 Zo hard werd Ricciardo niet afgeschreven in zijn laatste seizoenquote:Op maandag 9 oktober 2023 20:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
In 2018, 2019 en 2020 was het niet de winnende auto. Toen werden de teammaten veel harder afgeschreven
Daarom zou ik hem top 5 als doelstelling gevenquote:als Checo nu wordt in een auto die wél wint.
Niemand verwacht van hem dat hij elke race 2e is. Eveneens heeft hij he-le-maal niks op een plek buiten de top 10 te zoeken (zowel kwali als tijdens de race), en dan geef ik hem al veel meer speling dan iemand met 13 jaar F1 ervaring zou moeten hebben.
Mooie titelquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 01:08 schreef THEFXR het volgende:
Column Jeroen Bleekemolen: ‘Marko steekt contract Pérez lachend in de fik’
.
https://www.formule1.nl/n(...)z-lachend-in-de-fik/
Nare titel ditquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 01:08 schreef THEFXR het volgende:
Column Jeroen Bleekemolen: ‘Marko steekt contract Pérez lachend in de fik’
.
https://www.formule1.nl/n(...)z-lachend-in-de-fik/
quote:
quote:Een definitie van clickbait
Letterlijk vertaald betekent clickbait zoveel als ‘klik-aas’: aas om mensen te doen klikken. Clickbait verwijst meestal naar de titel van een (nieuws)artikel. Een titel die clickbait is, is bedoeld om mensen nieuwsgierig te maken, zodat ze erop zouden klikken om het volledige artikel te lezen. Zo is een clickbait-titel altijd choquerend, verrassend of veelbelovend, terwijl de inhoud van het artikel dat niet altijd is.
Vreemd, circuits zoals bijvoorbeeld Oostenrijk liggen er al decennia. Ik vind de grootste verantwoordelijkheid toch echt bij de rijders liggen. Je kan een streep verleggen, de kerbs verbreden/versmallen, coureurs gaan zelf over die limiet heen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)der-kosten/10531161/
FIA-president Mohammed Ben Sulayem is niet te spreken over de Formule 1-circuits waar de track limits grote problemen opleveren. De Emirati roept deze banen op snel met oplossingen te komen, anders kunnen ze wel eens van de kalender verdwijnen.
---
Ben zeer benieuwd of hij de ballen heeft om zijn woorden uit te voeren in de praktijk.
Oostenrijk was vroegah één grote grasvlakte met een baan plus wat grindbakken in het midden. Nu is het een parkeerplaats.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Vreemd, circuits zoals bijvoorbeeld Oostenrijk liggen er al decennia. Ik vind de grootste verantwoordelijkheid toch echt bij de rijders liggen. Je kan een streep verleggen, de kerbs verbreden/versmallen, coureurs gaan zelf over die limiet heen.
Dat snap ik inderdaad ook niet zo, leg er inderdaad maar grind of gras neer. (volgens mij gaat Oostenrijk dat ook weer doen)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oostenrijk was vroegah één grote grasvlakte met een baan plus wat grindbakken in het midden. Nu is het een parkeerplaats.
Het erge nog is dat de tweede sector gewoon intact gelaten is, daar kan je zien hoe vroeger de hele baan was. Waarom kan het daar wel zou je je dan af kunnen vragen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet zo, leg er inderdaad maar grind of gras neer. (volgens mij gaat Oostenrijk dat ook weer doen)
Maar elk team heeft een simulator, laat ze daar maar afstraffen om over de lijnen heen te gaan, om maar wat te zeggen. Als je na 200 ronden in de simulator nog niet weet waar de lijnen liggen, dan zoek je het dus zelf op.
Dat krijg je nou eenmaal als je Hermann er met zijn poten aan laat zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het erge nog is dat de tweede sector gewoon intact gelaten is, daar kan je zien hoe vroeger de hele baan was. Waarom kan het daar wel zou je je dan af kunnen vragen.
dan zetten ze er maar een extra set spiegels opquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Vreemd, circuits zoals bijvoorbeeld Oostenrijk liggen er al decennia. Ik vind de grootste verantwoordelijkheid toch echt bij de rijders liggen. Je kan een streep verleggen, de kerbs verbreden/versmallen, coureurs gaan zelf over die limiet heen.
Ze zoeken het ook zelf op, elke sporter zoekt de grens op om het maximale te behalen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:18 schreef PS. het volgende:
[..]Als je na 200 ronden in de simulator nog niet weet waar de lijnen liggen, dan zoek je het dus zelf op.
Ja johquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
Dan stuiteren ze zo weer terug het circuit op bij een klapper... Lijkt mij niet geheel veilig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
Mja, we roepen hier de hele tijd dat Jeddah levensgevaarlijk is met die snelheden en die hekken waar je lekker tussen de muren kan stuiteren als je er af gaat en dan wil jij dat op iedere circuit gaan doenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
We moeten de dominantie van de auto ook niet overdrijven. Na Ferrari's uitstekende eerste seizoenshelft in 22 qua auto zit nu McLaren er alweer bovenop. Na Albon en Gasly en Perez begint nu duidelijk te worden dat het de Verstappen factor is, bij Albon was dat nog niet het geval, en Gasly probeerde de auto te herontwerpen etc. Als ze we nou gewoon ouderwets de snelheid van de auto afmeten aan beide coureurs dan zouden we nu moeten concluderen dat de McLaren de snelste auto van het moment is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
In 2018, 2019 en 2020 was het niet de winnende auto. Toen werden de teammaten veel harder afgeschreven als Checo nu wordt in een auto die wél wint.
Niemand verwacht van hem dat hij elke race 2e is. Eveneens heeft hij he-le-maal niks op een plek buiten de top 10 te zoeken (zowel kwali als tijdens de race), en dan geef ik hem al veel meer speling dan iemand met 13 jaar F1 ervaring zou moeten hebben.
Anders was het Bridgetone aids of welk merk dan ook, zolang de FIA bepaalt waar de band aan moet voldoen kom je van de regen in de drup of andersom.quote:
Denk dat er nog wel wat reserve in de auto van Max zit. Hun reliability als ook tire management is heeeel goed dit seizoen. Maar dat kan ook zijn omdat ze eerder dit seizoen zoveel voorsprong hadden, dat ze er niet alles hoeven uit te persen wat erin zit (9/10 ipv 10/10 zeg maar). Motorstand lager... een setup prioriteren die goed is voor bandenslijtage en dat soort dingen. En dat is de baseline... dan heb je nog wat Max ermee doet. Dan nog gewoon lekker coasten in clean air op minimaal een seconde of 5 weg je gap managen (in het geval van een penalty safe zitten) i.p.v. keihard pushen. Is ook goed voor het sportieve beeld, dat je niet elke race met twee vingers in de neus naar een halve minuut voorsprong rijdt en wint. Zo lijkt het ook meer verdiend dan een Mercedes 1-2-tje in hun dominante vorm, vooral met een afgezwakte Perez-performance.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten de dominantie van de auto ook niet overdrijven. Na Ferrari's uitstekende eerste seizoenshelft in 22 qua auto zit nu McLaren er alweer bovenop. Na Albon en Gasly en Perez begint nu duidelijk te worden dat het de Verstappen factor is, bij Albon was dat nog niet het geval, en Gasly probeerde de auto te herontwerpen etc. Als ze we nou gewoon ouderwets de snelheid van de auto afmeten aan beide coureurs dan zouden we nu moeten concluderen dat de McLaren de snelste auto van het moment is.
De shitshow goes onquote:
Maar Jeddah en zelfs Monaco kun je track limits hebbenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
Als mijn auto kan lopen zeiken dat ik over lijntjes ga dan kan de FIA dit ook wel regelen met 4 fish-eye camera'squote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:37 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Haha. Hahahhaha. Hahahhahahhahahahah. Haha.
Twintig miljard? Hoeveel daarvan is precies smeergeld? Wat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:37 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Haha. Hahahhaha. Hahahhahahhahahahah. Haha.
Nou dat dus. Wat is dit voor futuristische uitvinding danquote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:47 schreef opgebaarde het volgende:
Het zal aan mij liggen, maar ik vind 20 miljard ook wel erg veel geld
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:52 schreef Starflyer het volgende:
Volgens het Belgische HLN heeft de Grand Prix van België een contractverlenging tot en met 2025 te pakken.
https://www.hln.be/formul(...)ender-beet~a6b9b378/
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.
Dan moet Perez sowieso eens direct achter Max rijden in plaats 10 plekken lager. Veel te vaak rijdt Perez in het middenveld, zodat Max überhaupt geen mogelijkheid heeft hem te helpen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.
Vervolgens vraagt er nog iemand wat er gebeurt als Perez in de laatste race de hulp van Verstappen nodig heeft. Waarop Helmut zegt dat we sinds vorig jaar weten hoe Verstappen daarover denkt en dat Max bepaalt of Perez er voorbij mag. Er komen geen teamorders.
![]()
[edit] Deze dus:
Hij zegt ook doodleuk dat ze het tempo op McLaren afgestemd hebben. Met andere woorden, ze konden veel harder.
RB mag anderzijds nog wel blij zijn met de perstaties van Perez want als die elke race met gemak naar een tweede plek zou rijden zou het gemor om RB in te dammen nog veel groter zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.
Vervolgens vraagt er nog iemand wat er gebeurt als Perez in de laatste race de hulp van Verstappen nodig heeft. Waarop Helmut zegt dat we sinds vorig jaar weten hoe Verstappen daarover denkt en dat Max bepaalt of Perez er voorbij mag. Er komen geen teamorders.
![]()
[edit] Deze dus:
Hij zegt ook doodleuk dat ze het tempo op McLaren afgestemd hebben. Met andere woorden, ze konden veel harder.
Die overtredingen van track limits moeten verdwijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zorg gewoon dat het geen voordeel oplevert als je over het lijntje rijdt. Gooi er grind neer. Of schuurpapier. Of prikkeldraad. Nu wordt veel te vaak de uitslag beïnvloedt door het wel of niet over een lijntje rijden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)der-kosten/10531161/
FIA-president Mohammed Ben Sulayem is niet te spreken over de Formule 1-circuits waar de track limits grote problemen opleveren. De Emirati roept deze banen op snel met oplossingen te komen, anders kunnen ze wel eens van de kalender verdwijnen.
---
Ben zeer benieuwd of hij de ballen heeft om zijn woorden uit te voeren in de praktijk.
Landmijnen. Lijkt me het meest logische.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die overtredingen van track limits moeten verdwijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zorg gewoon dat het geen voordeel oplevert als je over het lijntje rijdt. Gooi er grind neer. Of schuurpapier. Of prikkeldraad. Nu wordt veel te vaak de uitslag beïnvloedt door het wel of niet over een lijntje rijden.
Deden ze bij Mercedes toch ook niet? het is nu geen probleem omdat de anderen nog te ver weg zitten maar zo'n falende #2 kan je nog op gaan breken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
RB mag anderzijds nog wel blij zijn met de perstaties van Perez want als die elke race met gemak naar een tweede plek zou rijden zou het gemor om RB in te dammen nog veel groter zijn.
En ook voor Verstappens imago is het niet slecht dat iemand anders in de zelfde auto het maar niet lukt om echt mee te doen.
Diezelfde Marko geeft ook aan dat hij alleen in Alonso een alternatief ziet. https://www.formule1.nl/n(...)ernatief-voor-perez/quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.
Vervolgens vraagt er nog iemand wat er gebeurt als Perez in de laatste race de hulp van Verstappen nodig heeft. Waarop Helmut zegt dat we sinds vorig jaar weten hoe Verstappen daarover denkt en dat Max bepaalt of Perez er voorbij mag. Er komen geen teamorders.
![]()
[edit] Deze dus:
Hij zegt ook doodleuk dat ze het tempo op McLaren afgestemd hebben. Met andere woorden, ze konden veel harder.
Sure, maar een nummer 2 die snel genoeg is dat je hem tactisch kunt inzetten is meteen ook een concurrent van de nummer 1. Dat kan je nummer 1 uiteindelijk meer WK-punten kosten dan dat er één coureur van je team altijd sneller is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deden ze bij Mercedes toch ook niet? het is nu geen probleem omdat de anderen nog te ver weg zitten maar zo'n falende #2 kan je nog op gaan breken.
Dat is ook niet haalbaar, want een coureur rijdt nooit elke week precies even goed, laat staan twee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Sure, maar een nummer 2 die snel genoeg is dat je hem tactisch kunt inzetten is meteen ook een concurrent van de nummer 1. Dat kan je nummer 1 uiteindelijk meer WK-punten kosten dan dat er één coureur van je team altijd sneller is.
Ergens zit er waarschijnlijk een sweet spot, ergens waarbij de eerste rijder altijd net 0.1 seconde sneller is dan de tweede maar dat heb ik ik de praktijk nog nooit gezien.
Je hebt van die kerbstones die... ach, laat maar.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die overtredingen van track limits moeten verdwijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zorg gewoon dat het geen voordeel oplevert als je over het lijntje rijdt. Gooi er grind neer. Of schuurpapier. Of prikkeldraad. Nu wordt veel te vaak de uitslag beïnvloedt door het wel of niet over een lijntje rijden.
Hamilton-Bottas heeft toch laten zien dat het niet zo is, al ging die auto misschien wat makkelijker snel. Maar Perez faalt nu echt en doet dat al vrij lang, het is niet echt meer dat hij een beetje langzamer is maar ook veel te veel fouten maakt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Sure, maar een nummer 2 die snel genoeg is dat je hem tactisch kunt inzetten is meteen ook een concurrent van de nummer 1. Dat kan je nummer 1 uiteindelijk meer WK-punten kosten dan dat er één coureur van je team altijd sneller is.
Ergens zit er waarschijnlijk een sweet spot, ergens waarbij de eerste rijder altijd net 0.1 seconde sneller is dan de tweede maar dat heb ik ik de praktijk nog nooit gezien.
Als Perez gewoon minder fouten maakt en gewoon top5 kwalificeert en in de race podums pakt, was er nietzoveel aan de hand. Maar is wat jij ook zegt: hij maakt fout op fout en kwalificeert zich buiten de top5, waardoor de P2 in de WK in gevaar komt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton-Bottas heeft toch laten zien dat het niet zo is, al ging die auto misschien wat makkelijker snel. Maar Perez faalt nu echt en doet dat al vrij lang, het is niet echt meer dat hij een beetje langzamer is maar ook veel te veel fouten maakt.
quote:Oud-Formule 1-baas Ecclestone geeft nu toch miljoenenfraude toe
Bernie Ecclestone heeft nu toch toegegeven dat hij miljoenenfraude heeft gepleegd. De 92-jarige voormalige baas van de Formule 1 zei vorig jaar nog onschuldig te zijn bij de eerste zitting van de zaak tegen hem. "Ik pleit schuldig", zei de Britse miljardair donderdag voor de rechtbank in Londen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-miljoenenfraude-toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |