Nee.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nee, wel een pitslul. Te beginnen bij Toto.
Je moet je ook realiseren dat tussen p1 en 2 40% verschil zat. Dat gat van nu zou toen alleen maar groter zijn in %.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:32 schreef PS. het volgende:
En toen kreeg je dus alleen voor de eerste 6 plaatsen punten. Daarom zijn records als in met de meeste punten verschil tussen P1 en P2 ed. ook niet echt te maken.
Verrassend. Het was zo betaalbaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:25 schreef THEFXR het volgende:
Las Vegas kaartverkoop gaat voor geen meter.
gezien de uitverkoop
https://www.fox5vegas.com(...)le-nevada-residents/
Jos Verstappen was mijn inziens beter dan veel mensen denken.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Een held heeft dit pareltje op Youtube gegooid
Canada 2000 was nog zo'n meesterlijke race van hem, ook in de regen, waar hij volgens mij wel in de punten eindigde.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:07 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Jos Verstappen was mijn inziens beter dan veel mensen denken.
'Kampioen is kampioen. Of hij dat nu in Qatar, Japan, de Verenigde Staten of in Abu Dhabi wordt, dat maakt hem niet uit', zegt Van der Garde in de podcast DRS: De Race Show. 'Hij zal denken: ik ben kampioen en dat telt.' Zelf heeft de Viaplay-analist wel een voorkeur. Hij zou de titel liever in de Verenigde Staten binnenhalen. 'Ik had hem daar gepakt. Zaterdag gewoon even een technisch probleem in de sprintrace en zondag had ik waarschijnlijk ergens tegenaan gereden en mijn vleugel eraf gereden. Dan was ik ergens achterin geëindigd en Pérez wint hem dan. Ik had dat gedaan. Als je dan toch kan kiezen waar je kampioen wordt, doe het dan op een plek waar je het leuk hebt', zegt Van der Garde. 'Maar Verstappen kennende pakt hij de titel gewoon zaterdag al.'quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:26 schreef exile79 het volgende:
[..]
Wat had hij gesnoven? Dit kan echt niet serieus zijn toch
Hij reageert dit weekend wel heel opgefokt. Alsof dit weekend zijn laatste kans isquote:
Klopt vandaar mijn vraag of hij enkel het F1 team verkoopt of ook de fabrikant, althans zn aandelen daar in.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende bedrijven die behalve de naam (en Stroll) niets gemeen hebben.
Zit er klaar voor!quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
Weer een Sprintweekend?quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
quote:Zaterdag 21 oktober
⏱️ Sprintkwalificatie: 19.30-20.15 uur
🏁 Sprintrace: 00.00-01.00 uur
Wat een kut tijdenquote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
Race om 21:00 vind ik prima, maar waarom die sprint zo laat? Moet het om een of ander festival heen gepland worden of zo?quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
och, weer je in elk geval dat de trollen nog slapenquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:18 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Race om 21:00 vind ik prima, maar waarom die sprint zo laat? Moet het om een of ander festival heen gepland worden of zo?
Ik hoor dinsdags wel wat de uitslag is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijden topic geupdate F1 / Tijden GP van USA
Diep in de nacht genot
Slapen is toch een goede smoes?quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
Sprinttroep
* Nattekat kijkt of ie weer een excuus heeft
Het probleem zit vooral in zijn hoofd. En dat leven in een alternatieve realiteit helpt niet echt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:19 schreef Tijn het volgende:
Zou Perez het zelf nou nog leuk vinden? Kan me niet voorstellen. Ik vraag me af waarom-ie zelf niet gewoon besluit te stoppn.
Probleem zit 'm in zijn vier kinderen en vrouw denk ik zo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het probleem zit vooral in zijn hoofd. En dat leven in een alternatieve realiteit helpt niet echt.
Kan ook. Either way, stop er dan mee, niks een top zitje te zoeken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Probleem zit 'm in zijn vier kinderen en vrouw denk ik zo.
Het grootste deel van die kinderen en vrouw had hij een halfjaar geleden ook alquote:Op maandag 9 oktober 2023 11:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Probleem zit 'm in zijn vier kinderen en vrouw denk ik zo.
Heeft zijn vrouw een borstvergroting gehad?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het grootste deel van die kinderen en vrouw had hij een halfjaar geleden ook al
Er is weer een nieuwe erbij gekomen. Kan de druppel zijn geweest.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het grootste deel van die kinderen en vrouw had hij een halfjaar geleden ook al
Ik heb er nog niet aan gezeten. Jij?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heeft zijn vrouw een borstvergroting gehad?
Tussen de regels door luisterend naar oa Horner moet Perez onderhand wel echt gaan vrezen. Bakt er ook werkelijk waar helemaal niets van met al die aanrijdingen, crashes, spins, tijdstraffen en Q2-exits.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:19 schreef Tijn het volgende:
Zou Perez het zelf nou nog leuk vinden? Kan het me niet voorstellen. Ik vraag me af waarom-ie zelf niet gewoon besluit te stoppen.
Ja, zolang-ie z'n puntjes pakt is er allemaal niet zoveel aan de hand, maar zo'n shitshow als gisteren... dat kan gewoon echt niet door de beugel.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen de regels door luisterend naar oa Horner moet Perez onderhand wel echt gaan vrezen. Bakt er ook werkelijk waar helemaal niets van met al die aanrijdingen, crashes, spins, tijdstraffen en Q2-exits.
Wat dacht je van Suzuka? Die aanrijding met Magnussen daar was gewoon niveautje Maldonado in zijn beste dagen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zolang-ie z'n puntjes pakt is er allemaal niet zoveel aan de hand, maar zo'n shitshow als gisteren... dat kan gewoon echt niet door de beugel.
Het deed me ook denken aan Oostenrijk, waar-ie ook continu tracklimits aan z'n broek kreeg en zelfs na waarschuwingen en penalties toch gewoon ermee door bleef gaan. Het is alsof-ie het echt niet kan inschatten ofzo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van Suzuka? Die aanrijding met Magnussen daar was gewoon niveautje Maldonado in zijn beste dagen.
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tussen de regels door luisterend naar oa Horner moet Perez onderhand wel echt gaan vrezen. Bakt er ook werkelijk waar helemaal niets van met al die aanrijdingen, crashes, spins, tijdstraffen en Q2-exits.
De boordradio die hij kreeg ("you are hurting our race"?) was ook echt pijnlijk. Perez is gefrustreerd, maar het team ook. Geen idee of dit op te lossen is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.
Podium is wat hoog gegrepen, top 5 zou de doelstelling moeten zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.
In de handen van Verstappen een winnende auto. Laten we niet Verstappens talent afdoen alsof het niets is en iedereen met die auto zou kunnen winnen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:09 schreef daNpy het volgende:
Het is de winnende auto nota bene. Albon werd met een kutauto compleet afgeschreven terwijl Perez al bijna 3 seizoenen een potje van maakt in de winnende auto
In 2018, 2019 en 2020 was het niet de winnende auto. Toen werden de teammaten veel harder afgeschreven als Checo nu wordt in een auto die wél wint.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In de handen van Verstappen een winnende auto. Laten we niet Verstappens talent afdoen alsof het niets is en iedereen met die auto zou kunnen winnen.
🤔 Zo hard werd Ricciardo niet afgeschreven in zijn laatste seizoenquote:Op maandag 9 oktober 2023 20:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
In 2018, 2019 en 2020 was het niet de winnende auto. Toen werden de teammaten veel harder afgeschreven
Daarom zou ik hem top 5 als doelstelling gevenquote:als Checo nu wordt in een auto die wél wint.
Niemand verwacht van hem dat hij elke race 2e is. Eveneens heeft hij he-le-maal niks op een plek buiten de top 10 te zoeken (zowel kwali als tijdens de race), en dan geef ik hem al veel meer speling dan iemand met 13 jaar F1 ervaring zou moeten hebben.
Mooie titelquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 01:08 schreef THEFXR het volgende:
Column Jeroen Bleekemolen: ‘Marko steekt contract Pérez lachend in de fik’
.
https://www.formule1.nl/n(...)z-lachend-in-de-fik/
Nare titel ditquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 01:08 schreef THEFXR het volgende:
Column Jeroen Bleekemolen: ‘Marko steekt contract Pérez lachend in de fik’
.
https://www.formule1.nl/n(...)z-lachend-in-de-fik/
quote:
quote:Een definitie van clickbait
Letterlijk vertaald betekent clickbait zoveel als ‘klik-aas’: aas om mensen te doen klikken. Clickbait verwijst meestal naar de titel van een (nieuws)artikel. Een titel die clickbait is, is bedoeld om mensen nieuwsgierig te maken, zodat ze erop zouden klikken om het volledige artikel te lezen. Zo is een clickbait-titel altijd choquerend, verrassend of veelbelovend, terwijl de inhoud van het artikel dat niet altijd is.
Vreemd, circuits zoals bijvoorbeeld Oostenrijk liggen er al decennia. Ik vind de grootste verantwoordelijkheid toch echt bij de rijders liggen. Je kan een streep verleggen, de kerbs verbreden/versmallen, coureurs gaan zelf over die limiet heen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)der-kosten/10531161/
FIA-president Mohammed Ben Sulayem is niet te spreken over de Formule 1-circuits waar de track limits grote problemen opleveren. De Emirati roept deze banen op snel met oplossingen te komen, anders kunnen ze wel eens van de kalender verdwijnen.
---
Ben zeer benieuwd of hij de ballen heeft om zijn woorden uit te voeren in de praktijk.
Oostenrijk was vroegah één grote grasvlakte met een baan plus wat grindbakken in het midden. Nu is het een parkeerplaats.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Vreemd, circuits zoals bijvoorbeeld Oostenrijk liggen er al decennia. Ik vind de grootste verantwoordelijkheid toch echt bij de rijders liggen. Je kan een streep verleggen, de kerbs verbreden/versmallen, coureurs gaan zelf over die limiet heen.
Dat snap ik inderdaad ook niet zo, leg er inderdaad maar grind of gras neer. (volgens mij gaat Oostenrijk dat ook weer doen)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oostenrijk was vroegah één grote grasvlakte met een baan plus wat grindbakken in het midden. Nu is het een parkeerplaats.
Het erge nog is dat de tweede sector gewoon intact gelaten is, daar kan je zien hoe vroeger de hele baan was. Waarom kan het daar wel zou je je dan af kunnen vragen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:18 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad ook niet zo, leg er inderdaad maar grind of gras neer. (volgens mij gaat Oostenrijk dat ook weer doen)
Maar elk team heeft een simulator, laat ze daar maar afstraffen om over de lijnen heen te gaan, om maar wat te zeggen. Als je na 200 ronden in de simulator nog niet weet waar de lijnen liggen, dan zoek je het dus zelf op.
Dat krijg je nou eenmaal als je Hermann er met zijn poten aan laat zitten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het erge nog is dat de tweede sector gewoon intact gelaten is, daar kan je zien hoe vroeger de hele baan was. Waarom kan het daar wel zou je je dan af kunnen vragen.
dan zetten ze er maar een extra set spiegels opquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Vreemd, circuits zoals bijvoorbeeld Oostenrijk liggen er al decennia. Ik vind de grootste verantwoordelijkheid toch echt bij de rijders liggen. Je kan een streep verleggen, de kerbs verbreden/versmallen, coureurs gaan zelf over die limiet heen.
Ze zoeken het ook zelf op, elke sporter zoekt de grens op om het maximale te behalen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:18 schreef PS. het volgende:
[..]Als je na 200 ronden in de simulator nog niet weet waar de lijnen liggen, dan zoek je het dus zelf op.
Ja johquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
Dan stuiteren ze zo weer terug het circuit op bij een klapper... Lijkt mij niet geheel veilig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
Mja, we roepen hier de hele tijd dat Jeddah levensgevaarlijk is met die snelheden en die hekken waar je lekker tussen de muren kan stuiteren als je er af gaat en dan wil jij dat op iedere circuit gaan doenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
We moeten de dominantie van de auto ook niet overdrijven. Na Ferrari's uitstekende eerste seizoenshelft in 22 qua auto zit nu McLaren er alweer bovenop. Na Albon en Gasly en Perez begint nu duidelijk te worden dat het de Verstappen factor is, bij Albon was dat nog niet het geval, en Gasly probeerde de auto te herontwerpen etc. Als ze we nou gewoon ouderwets de snelheid van de auto afmeten aan beide coureurs dan zouden we nu moeten concluderen dat de McLaren de snelste auto van het moment is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
In 2018, 2019 en 2020 was het niet de winnende auto. Toen werden de teammaten veel harder afgeschreven als Checo nu wordt in een auto die wél wint.
Niemand verwacht van hem dat hij elke race 2e is. Eveneens heeft hij he-le-maal niks op een plek buiten de top 10 te zoeken (zowel kwali als tijdens de race), en dan geef ik hem al veel meer speling dan iemand met 13 jaar F1 ervaring zou moeten hebben.
Anders was het Bridgetone aids of welk merk dan ook, zolang de FIA bepaalt waar de band aan moet voldoen kom je van de regen in de drup of andersom.quote:
Denk dat er nog wel wat reserve in de auto van Max zit. Hun reliability als ook tire management is heeeel goed dit seizoen. Maar dat kan ook zijn omdat ze eerder dit seizoen zoveel voorsprong hadden, dat ze er niet alles hoeven uit te persen wat erin zit (9/10 ipv 10/10 zeg maar). Motorstand lager... een setup prioriteren die goed is voor bandenslijtage en dat soort dingen. En dat is de baseline... dan heb je nog wat Max ermee doet. Dan nog gewoon lekker coasten in clean air op minimaal een seconde of 5 weg je gap managen (in het geval van een penalty safe zitten) i.p.v. keihard pushen. Is ook goed voor het sportieve beeld, dat je niet elke race met twee vingers in de neus naar een halve minuut voorsprong rijdt en wint. Zo lijkt het ook meer verdiend dan een Mercedes 1-2-tje in hun dominante vorm, vooral met een afgezwakte Perez-performance.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We moeten de dominantie van de auto ook niet overdrijven. Na Ferrari's uitstekende eerste seizoenshelft in 22 qua auto zit nu McLaren er alweer bovenop. Na Albon en Gasly en Perez begint nu duidelijk te worden dat het de Verstappen factor is, bij Albon was dat nog niet het geval, en Gasly probeerde de auto te herontwerpen etc. Als ze we nou gewoon ouderwets de snelheid van de auto afmeten aan beide coureurs dan zouden we nu moeten concluderen dat de McLaren de snelste auto van het moment is.
De shitshow goes onquote:
Maar Jeddah en zelfs Monaco kun je track limits hebbenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:09 schreef shiz het volgende:
Ik bedacht me laatst... als ze bij street circuits van die strekkebarrieres neerknallen, kunnen ze dat in principe ook doen op race circuits?
[ afbeelding ]
Dan kan de MotoGP doen en laten wat ze willen... komt de F1 in town, dan knal je het hekkenwerk erop.
Als mijn auto kan lopen zeiken dat ik over lijntjes ga dan kan de FIA dit ook wel regelen met 4 fish-eye camera'squote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:37 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Haha. Hahahhaha. Hahahhahahhahahahah. Haha.
Twintig miljard? Hoeveel daarvan is precies smeergeld? Wat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:37 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Haha. Hahahhaha. Hahahhahahhahahahah. Haha.
Nou dat dus. Wat is dit voor futuristische uitvinding danquote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:47 schreef opgebaarde het volgende:
Het zal aan mij liggen, maar ik vind 20 miljard ook wel erg veel geld
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:52 schreef Starflyer het volgende:
Volgens het Belgische HLN heeft de Grand Prix van België een contractverlenging tot en met 2025 te pakken.
https://www.hln.be/formul(...)ender-beet~a6b9b378/
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Bij Helmut kon je ook al tussen de regels horen dat er genoeg ergernis is. Als McLaren, Ferrari en/of Mercedes volgend jaar dichterbij de Red Bull zit dan heb je echt geen kut aan hoe Perez dit jaar heeft gereden. Hij moet op z'n minste iedere race een podium pakken.
Dan moet Perez sowieso eens direct achter Max rijden in plaats 10 plekken lager. Veel te vaak rijdt Perez in het middenveld, zodat Max überhaupt geen mogelijkheid heeft hem te helpen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.
Vervolgens vraagt er nog iemand wat er gebeurt als Perez in de laatste race de hulp van Verstappen nodig heeft. Waarop Helmut zegt dat we sinds vorig jaar weten hoe Verstappen daarover denkt en dat Max bepaalt of Perez er voorbij mag. Er komen geen teamorders.
![]()
[edit] Deze dus:
Hij zegt ook doodleuk dat ze het tempo op McLaren afgestemd hebben. Met andere woorden, ze konden veel harder.
RB mag anderzijds nog wel blij zijn met de perstaties van Perez want als die elke race met gemak naar een tweede plek zou rijden zou het gemor om RB in te dammen nog veel groter zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.
Vervolgens vraagt er nog iemand wat er gebeurt als Perez in de laatste race de hulp van Verstappen nodig heeft. Waarop Helmut zegt dat we sinds vorig jaar weten hoe Verstappen daarover denkt en dat Max bepaalt of Perez er voorbij mag. Er komen geen teamorders.
![]()
[edit] Deze dus:
Hij zegt ook doodleuk dat ze het tempo op McLaren afgestemd hebben. Met andere woorden, ze konden veel harder.
Die overtredingen van track limits moeten verdwijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zorg gewoon dat het geen voordeel oplevert als je over het lijntje rijdt. Gooi er grind neer. Of schuurpapier. Of prikkeldraad. Nu wordt veel te vaak de uitslag beïnvloedt door het wel of niet over een lijntje rijden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)der-kosten/10531161/
FIA-president Mohammed Ben Sulayem is niet te spreken over de Formule 1-circuits waar de track limits grote problemen opleveren. De Emirati roept deze banen op snel met oplossingen te komen, anders kunnen ze wel eens van de kalender verdwijnen.
---
Ben zeer benieuwd of hij de ballen heeft om zijn woorden uit te voeren in de praktijk.
Landmijnen. Lijkt me het meest logische.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die overtredingen van track limits moeten verdwijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zorg gewoon dat het geen voordeel oplevert als je over het lijntje rijdt. Gooi er grind neer. Of schuurpapier. Of prikkeldraad. Nu wordt veel te vaak de uitslag beïnvloedt door het wel of niet over een lijntje rijden.
Deden ze bij Mercedes toch ook niet? het is nu geen probleem omdat de anderen nog te ver weg zitten maar zo'n falende #2 kan je nog op gaan breken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
RB mag anderzijds nog wel blij zijn met de perstaties van Perez want als die elke race met gemak naar een tweede plek zou rijden zou het gemor om RB in te dammen nog veel groter zijn.
En ook voor Verstappens imago is het niet slecht dat iemand anders in de zelfde auto het maar niet lukt om echt mee te doen.
Diezelfde Marko geeft ook aan dat hij alleen in Alonso een alternatief ziet. https://www.formule1.nl/n(...)ernatief-voor-perez/quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Er staat een filmpje op youtube van een interview na afloop van de wedstrijd in Qatar op de Oostenrijkse omroep met Helmut Marko waarin hij wel erg duidelijk laat doorschemeren dat de 2e plaats in het WDC een vereiste is voor Perez. Hij brengt het wel zo dat 'ie er anders uit ligt.
Vervolgens vraagt er nog iemand wat er gebeurt als Perez in de laatste race de hulp van Verstappen nodig heeft. Waarop Helmut zegt dat we sinds vorig jaar weten hoe Verstappen daarover denkt en dat Max bepaalt of Perez er voorbij mag. Er komen geen teamorders.
![]()
[edit] Deze dus:
Hij zegt ook doodleuk dat ze het tempo op McLaren afgestemd hebben. Met andere woorden, ze konden veel harder.
Sure, maar een nummer 2 die snel genoeg is dat je hem tactisch kunt inzetten is meteen ook een concurrent van de nummer 1. Dat kan je nummer 1 uiteindelijk meer WK-punten kosten dan dat er één coureur van je team altijd sneller is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deden ze bij Mercedes toch ook niet? het is nu geen probleem omdat de anderen nog te ver weg zitten maar zo'n falende #2 kan je nog op gaan breken.
Dat is ook niet haalbaar, want een coureur rijdt nooit elke week precies even goed, laat staan twee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Sure, maar een nummer 2 die snel genoeg is dat je hem tactisch kunt inzetten is meteen ook een concurrent van de nummer 1. Dat kan je nummer 1 uiteindelijk meer WK-punten kosten dan dat er één coureur van je team altijd sneller is.
Ergens zit er waarschijnlijk een sweet spot, ergens waarbij de eerste rijder altijd net 0.1 seconde sneller is dan de tweede maar dat heb ik ik de praktijk nog nooit gezien.
Je hebt van die kerbstones die... ach, laat maar.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die overtredingen van track limits moeten verdwijnen, daar ben ik het helemaal mee eens. Zorg gewoon dat het geen voordeel oplevert als je over het lijntje rijdt. Gooi er grind neer. Of schuurpapier. Of prikkeldraad. Nu wordt veel te vaak de uitslag beïnvloedt door het wel of niet over een lijntje rijden.
Hamilton-Bottas heeft toch laten zien dat het niet zo is, al ging die auto misschien wat makkelijker snel. Maar Perez faalt nu echt en doet dat al vrij lang, het is niet echt meer dat hij een beetje langzamer is maar ook veel te veel fouten maakt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Sure, maar een nummer 2 die snel genoeg is dat je hem tactisch kunt inzetten is meteen ook een concurrent van de nummer 1. Dat kan je nummer 1 uiteindelijk meer WK-punten kosten dan dat er één coureur van je team altijd sneller is.
Ergens zit er waarschijnlijk een sweet spot, ergens waarbij de eerste rijder altijd net 0.1 seconde sneller is dan de tweede maar dat heb ik ik de praktijk nog nooit gezien.
Als Perez gewoon minder fouten maakt en gewoon top5 kwalificeert en in de race podums pakt, was er nietzoveel aan de hand. Maar is wat jij ook zegt: hij maakt fout op fout en kwalificeert zich buiten de top5, waardoor de P2 in de WK in gevaar komt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton-Bottas heeft toch laten zien dat het niet zo is, al ging die auto misschien wat makkelijker snel. Maar Perez faalt nu echt en doet dat al vrij lang, het is niet echt meer dat hij een beetje langzamer is maar ook veel te veel fouten maakt.
quote:Oud-Formule 1-baas Ecclestone geeft nu toch miljoenenfraude toe
Bernie Ecclestone heeft nu toch toegegeven dat hij miljoenenfraude heeft gepleegd. De 92-jarige voormalige baas van de Formule 1 zei vorig jaar nog onschuldig te zijn bij de eerste zitting van de zaak tegen hem. "Ik pleit schuldig", zei de Britse miljardair donderdag voor de rechtbank in Londen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-miljoenenfraude-toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |