6 keer blijkbaarquote:Op zondag 1 oktober 2023 17:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je ook wat meer informatie daarover?
quote:Voor de Grand Prix van Qatar is het waarschijnlijkste scenario dat Max Verstappen tijdens de sprintrace zijn derde opeenvolgende Formule 1-wereldtitel gaat bemachtigen. Daarmee gaat de Nederlander de eerste coureur ooit worden die in een sprintrace kampioen wordt. In tegenstelling tot wat veel mensen denken kan hij niet de eerste coureur worden die de titel op zaterdag haalt, want dat gebeurde al zes keer eerder. We blikken op de laatste van deze gevallen terug, namelijk 1983
Mijn koffiequote:Op zondag 1 oktober 2023 11:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Interessant artikel over de gang van zaken bij Alpine:
Luca de Meo, patron de Renault, remet de l'ordre dans l'écurie Alpine
'Renault CEO Luca de Meo puts Alpine back in order'
[..]
Team chassis (Enstone) en Team ICE (Viry) verblijven dus in andere hotels en hebben het niet zo op elkaar.
Dat had niet eerder geconstateerd kunnen worden? Cultuur binnen het team lijkt me het allerbelangrijkste om meteen aan te pakken, ondertussen moddert het al jaren aan.
En jouw favoriete format.quote:
Flopshow. En ik ben nog thuis op zaterdag ook tijdens de race, dus heb niet eens een smoes om niet te kijken.quote:
Max wordt kampioen. In het gunstigste geval na de sprint. BIER KNALLEN JAAAAquote:
Jij was toch anti sprintraces en dat je niet zou kijkenquote:Op maandag 2 oktober 2023 00:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Flopshow. En ik ben nog thuis op zaterdag ook tijdens de race, dus heb niet eens een smoes om niet te kijken.
Holy shit. 40%!.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:31 schreef Starflyer het volgende:
Er is weer wat meer bekend over de regels voor 2026. Kleinere en iets lichtere auto's dan de huidige wagens. Gevolg is ook ca 40% minder downforce. Maar de teams kennende zal dat wel voor een deel weer teruggewonnen worden.
[ twitter ]
Kleiner en lichter is sowieso goedquote:Op maandag 2 oktober 2023 13:31 schreef Starflyer het volgende:
Er is weer wat meer bekend over de regels voor 2026. Kleinere en iets lichtere auto's dan de huidige wagens. Gevolg is ook ca 40% minder downforce. Maar de teams kennende zal dat wel voor een deel weer teruggewonnen worden.
[ twitter ]
40% is fors. Newey do your magic!quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:31 schreef Starflyer het volgende:
Er is weer wat meer bekend over de regels voor 2026. Kleinere en iets lichtere auto's dan de huidige wagens. Gevolg is ook ca 40% minder downforce. Maar de teams kennende zal dat wel voor een deel weer teruggewonnen worden.
[ twitter ]
Klopt maar de oppervlak van de vloer krimpt natuurlijk mee.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
Overigens neem ik aan dat die 40% minder downforce alleen over de vleugels gaat, terwijl het merendeel van de downforce juist uit de vloer komt tegenwoordig.
Denk dat ze dat algemeen zo stellen maar afwachten of dat ook uitkomt, er was ook iets met actieve vering meen ik en dat 50% electrisch moet zijn, hoe ze dat gaan combineren met het lichter maken van de auto blijft ook een vraag.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:18 schreef Tijn het volgende:
Overigens neem ik aan dat die 40% minder downforce alleen over de vleugels gaat, terwijl het merendeel van de downforce juist uit de vloer komt tegenwoordig.
Actieve vering? Daar lobbyt Mercedes al even voor toch?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat ze dat algemeen zo stellen maar afwachten of dat ook uitkomt, er was ook iets met actieve vering meen ik en dat 50% electrisch moet zijn, hoe ze dat gaan combineren met het lichter maken van de auto blijft ook een vraag.
Helaas is AMuS tegenwoordig betalen dus heb het artikel niet kunnen lezen.
Al jaren iddquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Actieve vering? Daar lobbyt Mercedes al even voor toch?
Ja, leuk.quote:
Dit artikel is nog steeds gratis. Alleen voor de AMS+ artikelen moet je betalen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat ze dat algemeen zo stellen maar afwachten of dat ook uitkomt, er was ook iets met actieve vering meen ik en dat 50% electrisch moet zijn, hoe ze dat gaan combineren met het lichter maken van de auto blijft ook een vraag.
Helaas is AMuS tegenwoordig betalen dus heb het artikel niet kunnen lezen.
quote:Die FIA kündigte kürzlich jedoch an, das Gesamtgewicht der Autos um 50 Kilogramm reduzieren zu wollen. Formel-1-Technikchef Pat Symonds hält diese Zahl für sehr optimistisch, sieht aber eine gute Chance, das Gewicht in einem ersten Schritt um immerhin 20 Kilogramm zu verringern.
Möglicherweise gibt es gar kein Mindestgewicht mehr. Der Wettbewerb würde das Gewicht am schnellsten sinken lassen. Sowohl in der FIA als auch der Formel 1 gibt es Sympathisanten dafür. Die strengen Belastungstests der FIA einerseits und der Budgetdeckel andererseits würden sicherheitsrelevante Auswüchse und eine Kostenexplosion verhindern.
Ik had me niet goed aangemeld blijkbaarquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit artikel is nog steeds gratis. Alleen voor de AMS+ artikelen moet je betalen.
En om je vraag te beantwoorden, men verwacht dat de gewichtsbesparing ca 20 kg zal zijn ten opzichte van nu. (Het doel was 50kg).
Mogelijk dat men zelfs het minimumgewicht laat varen.
[..]
50kg is een flinke besparing wat ze willen bereiken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit artikel is nog steeds gratis. Alleen voor de AMS+ artikelen moet je betalen.
En om je vraag te beantwoorden, men verwacht dat de gewichtsbesparing ca 20 kg zal zijn ten opzichte van nu. (Het doel was 50kg).
Mogelijk dat men zelfs het minimumgewicht laat varen.
[..]
Ze hebben nu al een basisgewicht voor een coureur van 80 kg (meen ik). Als een coureur lichter is komt er ballast onder de stoel. Ik verwacht niet dat ze dat aanpassen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:38 schreef Bargehassus het volgende:
Maar als ze het minimum gewicht laten varen houdt dat toch in dat een lichtere rijder in het voordeel is?
Go Yuki!
George rammelt altijd van de honger.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben nu al een basisgewicht voor een coureur van 80 kg (meen ik). Als een coureur lichter is komt er ballast onder de stoel. Ik verwacht niet dat ze dat aanpassen.
Ah, ik dacht dat dat bijplaatsen was voor het gewicht van de auto plus rijder.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben nu al een basisgewicht voor een coureur van 80 kg (meen ik). Als een coureur lichter is komt er ballast onder de stoel. Ik verwacht niet dat ze dat aanpassen.
Ik zou als ik Max was toch maar uitkijken in dat gekke land.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:33 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk geprobeerd, maar Max slaapt er toch geen minuut minder om.
Uit de technical regulationsquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:46 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat bijplaatsen was voor het gewicht van de auto plus rijder.
quote:4.6 Mass of the driver
4.6.1 The mass of the driver with his seat and driving equipment will be established by the FIA technical delegate at the first Competition of the Championship, this reference mass may be amended at any time during the Championship season if deemed necessary by the FIA technical delegate. This reference mass will be used to establish the minimum mass of the driver and ballast referred to in Article 4.6.2 below.
4.6.2 The reference mass of the driver will be added to the mass of any ballast designated for this
purpose and at no time during the Competition, may this be less than 80kg
Hoe kan ik een positief iets negatief maken...quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:33 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Leuk geprobeerd, maar Max slaapt er toch geen minuut minder om.
Teams hebben er niets over te zeggen, alleen de FOM/Liberty.quote:
In de FOM zitten toch ook de teams?quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Teams hebben er niets over te zeggen, alleen de FOM/Liberty.
Nee. De FIA, FOM en de teams hebben elk stemmen in de F1 Commission.quote:
Dat is alvast een mooie eerste stap. Fuck de FOM/Liberty als ze tegen stemmenquote:
Niet als de een bij Alpine rechts zegt, de ander links en de derde rechtdoor wil. Zo kom je nooit vooraan het veldquote:Op maandag 2 oktober 2023 19:21 schreef DKUp het volgende:
Van mij mogen er eerder twee of drie teams uit dan vermoedelijk weer een slecht team eruit. Een grotendeels Alpine zit ook niemand op te wachten.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet als de een bij Alpine rechts zegt, de ander links en de derde rechtdoor wil. Zo kom je nooit vooraan het veld
Een snel rondje eruit persen kunnen al die gasten wel (ook rookies zoals Piastri). Als het gaat om een hele race met meerdere stints managen zie je toch vaak bepaalde coureurs naar boven drijven.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ twitter ]
George heeft het knap lastig met Lewis zoals we kunnen zien 😫🤔 laat wel zien dat Lewis still beasting is en dus zeker niet klaar in deze sport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |