Zonneveld meldde in bij In het Wiel dat Ineos concreet op zoek is naar een fusiepartner en dat Evenepoel overnemen van de baan is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit riekt naar een fusie incom8ng
DSM was zijn favoriete ploeg en daarom wilde hij daar dolgraag naartoe.quote:
Als zelfs dit soort extreme fanboys al na één jaar gillend wegrennen, naar Bahrain nota bene, dan weet dat je er echt een teringbende van maakt hoor.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
DSM was zijn favoriete ploeg en daarom wilde hij daar dolgraag naartoe.
Toch mooi een jaar volgehouden.
Fenomeen Kevin Inkelaar was daar ook een groot succes.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:13 schreef Mani89 het volgende:
Er zal vast nog een hoop potentie in Max zitten maar dat Bahrein hem na dit flopjaar gelijk overneemt is wel opvallend.
Ik wilde net iets over Inkelaar posten.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fenomeen Kevin Inkelaar was daar ook een groot succes.
En Jumbo zoekt nog een nieuwe sponsor. Kan mooi ieders minst favoriete team wordenquote:Op woensdag 20 september 2023 14:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zonneveld meldde in bij In het Wiel dat Ineos concreet op zoek is naar een fusiepartner en dat Evenepoel overnemen van de baan is.
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’quote:Op woensdag 20 september 2023 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
De saga rond AJ August neemt een nieuwe wending. Waar alles al klaar lag om via Axeon volgend jaar naar INEOS te gaan, heeft hij nu besloten om Axeon te skippen en direct naar de WorldTour te gaan.
Valt ie ook vaker uit dan Remco?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’
Zo.
Logan Jones-Wilkins is de nieuwe Nico Dick.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’
Zo.
Hij gaat iets met een cursus rondom ploegleider doen, dus denk dat ie dat zelf al wel besloten heeft ja.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem aan dat Bas Tietema dan al helemaal zijn fiets aan de wilgen hangt
Vind 'm niet heel wisselvallig dit seizoen.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem aan dat Bas Tietema dan al helemaal zijn fiets aan de wilgen hangt
Was hij de jaren ervoor ook al niet natuurlijkquote:Op donderdag 21 september 2023 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vind 'm niet heel wisselvallig dit seizoen.
Ze gaan het beste team ter wereld worden volgens Guercilena!quote:Op donderdag 21 september 2023 19:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lidl Trek met 55 renners volgend jaar
Lopez bij DSM, oh nee dsmquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:58 schreef wimderon het volgende:
MAL, die vandaag nog overvallen en beroofd is, zou in de belangstelling staan van Jayco, Israël en... DSM
Laat het aub DSM worden.
Ik wil 24 uur camera´squote:Op vrijdag 22 september 2023 16:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Lopez bij DSM, oh nee dsm
Dat wordt de mooiste soap ooit.
Leuke rubriek, Pat die rijders als Cavagna een trap na gaat geven...quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:25 schreef Fretwork het volgende:
[ twitter ]
Deze mag wel hier toch?
Op zich wel een terecht punt dat Cavagna met zijn gebrek aan stuurmanskunst weinig in de klassiekers te zoeken heeft.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Leuke rubriek, Pat die rijders als Cavagna een trap na gaat geven...
Enige dat nog mist voor bingo is klagen over z'n budget, terwijl hij er zelf al 3 seizoenen een bende van maakt...
quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:25 schreef Fretwork het volgende:
[ twitter ]
Deze mag wel hier toch?
Die ene aanval van Warbasse in de Vuelta was dus genoeg voor contractverlengingquote:Op maandag 25 september 2023 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Nieuw contract voor iedereen bij AG2R.
We komen nooit meer van Warbassie af.quote:Op maandag 25 september 2023 12:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Die ene aanval van Warbasse in de Vuelta was dus genoeg voor contractverlenging
Wat als TDT Jumbo en Quickstep bulk krijgt straks?quote:Op maandag 25 september 2023 17:53 schreef Pino112 het volgende:
Tanfield en Toussaint ook weg bij TDT
https://www.instagram.com/p/CxntM0_tThk/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Denk je bij een Pro Team te hebben getekend, mag je in dienst van Bas T gaan rijdenquote:Op maandag 25 september 2023 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat als TDT Jumbo en Quickstep bulk krijgt straks?
De drie zwakste renners laten gaan (op Tietema na). Enige vraag is of Inkelaar nog iets kan na zijn operatie, maar blijkbaar hebben ze daar enige vertrouwen in.quote:Op maandag 25 september 2023 17:53 schreef Pino112 het volgende:
Tanfield en Toussaint ook weg bij TDT
https://www.instagram.com/p/CxntM0_tThk/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Logisch. Je kan het niet maken renners weg te sturen die beter zijn en dan zelf blijven.quote:Op maandag 25 september 2023 19:33 schreef franklop het volgende:
Bas T gaat zelf ook niet verder. Wel bij de ploeg, niet als renner
Prima keuze
[ twitter ]
Nou, Carlos Rodriguez, Thymen Arendsman en Geraint Thomas kunnen zeker wel fietsen, maar ik geef je gelijk dat een fusie tussen Soudal en INEOS veel logischer is, ook omdat INEOS heel weinig renners heeft voor volgend seizoen. En waarom zou Jumbo-Visma zo'n risico nemen? Ze zijn de beste ploeg ter wereld, hebben renners voor elke race, ze kunnen eigenlijk alleen maar slechter worden. Ok, je kunt misschien zeggen dat ze met Evenepoel nog meer klassiekers zouden kunnen winnen. Maar wie zit daar nog meer bij Soudal die je wel in je team zou willen hebben? Asgreen? Dat is dan ook wel zo'n beetje de enige.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:34 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Soudal is beter af met Ineos. Visma heeft al 2 toppers. Ineos heeft heul veul geld maar geen jongen die kan fietsen
Voorbereiding op de fusiequote:Op dinsdag 26 september 2023 12:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft nog een contract voor volgend jaar toch?
Ik volg je. Jumbo Visma heeft Soudal helemaal niet nodig als je puur naar de renners kijkt. Het enige probleem lijkt me om een nieuwe sponsor te vinden. Als ze die vinden geen probleem. En anders hebben ze nog een jaar voor andere opties zoals mischien Soudal.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, Carlos Rodriguez, Thymen Arendsman en Geraint Thomas kunnen zeker wel fietsen, maar ik geef je gelijk dat een fusie tussen Soudal en INEOS veel logischer is, ook omdat INEOS heel weinig renners heeft voor volgend seizoen. En waarom zou Jumbo-Visma zo'n risico nemen? Ze zijn de beste ploeg ter wereld, hebben renners voor elke race, ze kunnen eigenlijk alleen maar slechter worden. Ok, je kunt misschien zeggen dat ze met Evenepoel nog meer klassiekers zouden kunnen winnen. Maar wie zit daar nog meer bij Soudal die je wel in je team zou willen hebben? Asgreen? Dat is dan ook wel zo'n beetje de enige.
Ray werkkt aan een artikel over een fusie met INEOS.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens pcs heeft Alpecin pas 17 renners voor 2024. Lopen ze zo achter bij pcs of is er meer aan de hand?
De sponsor is natuurlijk een probleem maar om dan maar te fuseren met Soudal lijkt me toch ook wat ver gaan. Tsja, als het voortbestaan van de ploeg anders bedreigd wordt ... maar dan kunnen ze beter samengaan met INEOS. Dan heb je meteen een Nederlandse topper met Arendsman. De berichten zijn nu wel dat ze er een NL-BE-ploeg van willen maken, in elk geval met focus op die renners. Maar wat doe je dan met Roglic, Vingegaard, Kuss, La Porte?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:57 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Ik volg je. Jumbo Visma heeft Soudal helemaal niet nodig als je puur naar de renners kijkt. Het enige probleem lijkt me om een nieuwe sponsor te vinden. Als ze die vinden geen probleem. En anders hebben ze nog een jaar voor andere opties zoals mischien Soudal.
Ineos heeft geen geld nodig daar hebben ze meer dan genoeg van, ze willen Remco.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De sponsor is natuurlijk een probleem maar om dan maar te fuseren met Soudal lijkt me toch ook wat ver gaan. Tsja, als het voortbestaan van de ploeg anders bedreigd wordt ... maar dan kunnen ze beter samengaan met INEOS. Dan heb je meteen een Nederlandse topper met Arendsman. De berichten zijn nu wel dat ze er een NL-BE-ploeg van willen maken, in elk geval met focus op die renners. Maar wat doe je dan met Roglic, Vingegaard, Kuss, La Porte?
PCS loopt niet achter. Het is al jaren het beleid van Steef om alleen renners toe te voegen die door de ploegen zelf bevestigd zijn. En daar wringt meteen de schoen bij Alpecin, want dat is qua communicatie de slechtste ploeg van allemaal. Zij bevestigen nooit iets.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens pcs heeft Alpecin pas 17 renners voor 2024. Lopen ze zo achter bij pcs of is er meer aan de hand?
Bij het stoppen van Jumbo werd gezegd dat het totale budget zo'n 36 miljoen is (dus alle ploegen die je hieraan kunt koppelen) en Jumbo daarvan 1/3 inlegt. Dan heb je dus een gat van 12 miljoen. Daarvan is de schaatsploeg nu losgekoppeld qua sponsoring, dus puur voor de wielerploeg speelt dat geen rol meer. Ook heeft Jumbo aangegeven niet helemaal te stoppen met de sponsoring, alleen niet meer als hoofdsponsor.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:43 schreef 4-elements het volgende:
Het is toch eigenlijk heel raar dat de beste ploeg van allemaal - want dat is Jumbo Visma momenteel - gewoon geen nieuwe hoofdsponsor lijkt te kunnen vinden. Hoe groot is het gat in de begroting daar eigenlijk na het wegvallen van Jumbo?
Wat voor issues zijn er bij intermarche en alpecin dan?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef Momo het volgende:
Intermarché en Alpecin met issues, Jumbo-Visma, Soudal-Quickstep die niet zo makkelijk nieuwe sponsoren vinden terwijl ze een succesvolle ploeg hebben. Zijn geen goede signalen.
Alpecin heeft pas 17 renners voor 2024 en Intermarche heeft schijnbaar problemen met salarissen op tijd betalen, aantal mensen zijn al weggegaan daar.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat voor issues zijn er bij intermarche en alpecin dan?
Lees je mijn posts niet?quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Alpecin heeft pas 17 renners voor 2024 en Intermarche heeft schijnbaar problemen met salarissen op tijd betalen, aantal mensen zijn al weggegaan daar.
https://wielerrevue.nl/ar(...)neelsleden-vertrekt/
Maar als Alpecin nu het zo doet met nauwelijks versterkingen en het verlengen van zeer matig materiaal, dan zit daar ook niet perse veel geld. Zuinig niet perse ambitieus richting de toekomst. Die hadden ook wel meer willen doen. Al is veel geld natuurlijk ook geen garantie voor succes (Vroem kuch kuch).quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lees je mijn posts niet?
Het budget is inderdaad niet gestegen, lijkt het, maar dat is iets anders dan dat ze in de problemen zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als Alpecin nu het zo doet met nauwelijks versterkingen en het verlengen van zeer matig materiaal, dan zit daar ook niet perse veel geld. Zuinig niet perse ambitieus richting de toekomst. Die hadden ook wel meer willen doen. Al is veel geld natuurlijk ook geen garantie voor succes (Vroem kuch kuch).
Wat wel aandacht verdient zijn de contracten van Philipsen en Van der Poel. De lopen nog 1 en 2 jaar en Alpecin leunt zwaar op die 2 renners.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het budget is inderdaad niet gestegen, lijkt het, maar dat is iets anders dan dat ze in de problemen zitten.
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat wel aandacht verdient zijn de contracten van Philipsen en Van der Poel. De lopen nog 1 en 2 jaar en Alpecin leunt zwaar op die 2 renners.
Krauw kan je missen. Die andere twee niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk.
En veel draait om MvdP dus die zullen ze ook binnenkort moeten verlengen om de sponsors binnen boord te houden. Als dat lang gaat duren en er komen geruchten dat hij na 2025 iets anders wil, dan kan het schip snel zinken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk.
Ik zie Mathieu ook niet ergens rijden eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En veel draait om MvdP dus die zullen ze ook binnenkort moeten verlengen om de sponsors binnen boord te houden. Als dat lang gaat duren en er komen geruchten dat hij na 2025 iets anders wil, dan kan het schip snel zinken.
Ik ook niet snel. Tegelijkertijd zal het voor veel sponsors randvoorwaarde zijn om te verlengen of in te stappen. Dus dat moeten ze geregeld hebben als ze aan plannen voor 2026 en verder gaan denken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie Mathieu ook niet ergens rijden eigenlijk.
Voor sponsoren natuurlijk een kutmoment om in te stappen, het is een beetje als aandelen kopen op de hoogste prijs. Deze successen gaan ze nooit herhalen, al dan niet vanwege de brieven die vanuit Aigle onderweg zijn... Plugge zal de hoofdprijs vragen, terwijl het voor sponsoren alleen maar slechter kan gaan qua sportief succes, zo gek vind ik het niet dat niet iedereen staat te popelen. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook nog gewoon een dopinggeval in de gelederen, dus er zal flink wat wantrouwen heersen ook.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:43 schreef 4-elements het volgende:
Het is toch eigenlijk heel raar dat de beste ploeg van allemaal - want dat is Jumbo Visma momenteel - gewoon geen nieuwe hoofdsponsor lijkt te kunnen vinden. Hoe groot is het gat in de begroting daar eigenlijk na het wegvallen van Jumbo?
quote:Manager heeft opvallend wielernieuws: “Ik kan bevestigen dat INEOS polste naar Tadej Pogacar”
Tadej Pogacar doet straks een gooi naar een derde opeenvolgende zege in de Ronde van Lombardije. Daarvoor kan de Sloveen rekenen op een ijzersterke ploeg bij UAE Team Emirates. Intussen informeerde INEOS Grenadiers naar de beschikbaarheid van de tweevoudige Tourwinnaar.
De officiële selectie voor de laatste klassieker van het wielerseizoen is nog niet bekend, maar Pogacar krijgt voor de voorbereidingskoersen Giro dell’Emilia en Tre Valli Varesine alvast kleppers als Juan Ayuso, Jay Vine en Adam Yates aan zijn zijde.
“Dit is het derde jaar op rij dat ik voor het Italiaanse blok ga en het is een periode waar ik enorm van houd”, aldus Pogacar. “De afgelopen twee jaar heb ik het seizoen nagenoeg perfect afgesloten in Lombardije en we zijn gemotiveerd om dat te herhalen.”
Interesse van INEOS
Tussendoor stelde zijn manager Alex Carera dat er Britse interesse is voor de 25-jarige alleskunner. INEOS Grenadiers polste onlangs - tussen Tour en Vuelta - namelijk naar de beschikbaarheid van de Sloveen.
“Ze zijn zeker geïnteresseerd in Tadej, maar op dit moment staat hij tot 2027 onder contract bij UAE”, vertelde Carera aan GCN. “Als Ineos vóór die datum in hem geïnteresseerd is, moeten ze met de ploeg praten. Het doel van INEOS is om een van de beste teams ter wereld te zijn. Als je de beste wilt zijn, dan heb je de beste renners nodig. Mocht hij einde contract zijn, is het een ander verhaal. Als ze nu geïnteresseerd zijn in Tadej, moeten ze eerst en vooral een deal vinden met UAE.”
“Maar ik kan dus hierbij bevestigen dat INEOS mij de afgelopen maanden heeft gevraagd of Tadej vrij is. Ik antwoordde hen echter dat hij onder contract staat”, aldus nog Carera.
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan?quote:Op donderdag 28 september 2023 12:34 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd hoe hoog die afkoopsom dan is die andere ploegen moeten betalen om hem over te nemen. Als je er vanuit dat deze fusie plaatsvindt omdat er anders niet genoeg budget over is, willen ze daar vast zoveel mogelijk uithalen (en bij Ineos is genoeg geld aanwezig om dat te betalen)
En als Soudal straks echt ophoudt te bestaan, kan Evenepoel ook vertrekken als hij wil. Dan ga je straks in 1x van 3 mogelijke kopmannen in 1 ploeg naar alleen Vingegaard
Aan de andere kant weten de andere ploegen ook dat een eventuele fusieploeg momenteel nog veel te veel renners onder contract heeft en kan ook daar op inspelenquote:Op donderdag 28 september 2023 12:34 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd hoe hoog die afkoopsom dan is die andere ploegen moeten betalen om hem over te nemen. Als je er vanuit dat deze fusie plaatsvindt omdat er anders niet genoeg budget over is, willen ze daar vast zoveel mogelijk uithalen (en bij Ineos is genoeg geld aanwezig om dat te betalen)
En als Soudal straks echt ophoudt te bestaan, kan Evenepoel ook vertrekken als hij wil. Dan ga je straks in 1x van 3 mogelijke kopmannen in 1 ploeg naar alleen Vingegaard
Movistar zoekt nog rennersquote:Op donderdag 28 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan?
Voor die 6/7 goede renners zal het nog wel goed komen (al niet voor hetzelfde salaris), maar voor de bulk renners is het dan wel echt lullig. Gooien ze dan het Nederlandse en Belgische bulk van Jumbo/Soudal naar TDT?quote:
Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan?
Ik maakte wel grapjes over Tietema maar zal mij niet verbazen als daar een deel heengaat. Ze gaan een stap omhoog naar ProTeam. Hebben volgens mij alleen wat vertrekkende renners aangekondigd maar geen nieuwe renners toch? Even gekeken op PCS, ze hebben nog maar 3 renners staan voor volgend jaar.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard.
Maar daar ben ik sowieso in het hele verhaal benieuwd naar. Je hebt straks 20 overbodige renners, hoe ga je die allemaal bij een andere ploeg in een periode dat ploegen normaal gesproken al vol zitten voor het volgende seizoen
Die maakten in de Tour hun stap naar PCT bekend, misschien heeft Plugge ze wel wat ingefluisterd!quote:Op donderdag 28 september 2023 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik maakte wel grapjes over Tietema maar zal mij niet verbazen als daar een deel heengaat. Ze gaan een stap omhoog naar ProTeam. Hebben volgens mij alleen wat vertrekkende renners aangekondigd maar geen nieuwe renners toch? Even gekeken op PCS, ze hebben nog maar 3 renners staan voor volgend jaar.
Ik denk dat het toch vooral wat grotere namen zijn die zullen vertrekken (buiten de rommel die nu al als opvulling wordt gezien) met eventueel wat aanhang. Budget- en programmatechnisch is daar al geen plaats voor dan, nog buiten hun eigen ambities. En daar zijn altijd wel plekjes voor te vinden.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard.
Maar daar ben ik sowieso in het hele verhaal benieuwd naar. Je hebt straks 20 overbodige renners, hoe ga je die allemaal bij een andere ploeg krijgen in een periode dat ploegen normaal gesproken al vol zitten voor het volgende seizoen
Een betere renner is voorlopig niet op de markt. Hoewel ik ook dit nog moet zien, Roglic hoort bij het meubilair bij Jumbo-Vismaquote:Op donderdag 28 september 2023 17:42 schreef Szura het volgende:
Als Ineos een renner wil die meedoet om de Tourzege, denk ik dat ze met Roglic een paar jaar te laat zijn
Ik denk dat een eventueel vertrek van Roglic eigenlijk geen reet met de mogelijke fusie te maken heeft, helemaal als je leest dat hij blijkbaar al aan het praten was met andere ploegen voordat Plugge in gesprek ging met Patlef.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het AD gaat er nu ook vanuit dat Roglic zeker vertrekt, met Lidl-Trek voorlopig als meest waarschijnlijke bestemming.
Als die fusie er dan toch echt gaat komen en Evenepoel komt niet mee dan gaat Jumbo er in feite op achteruit, geestig gegeven. De dood van een iconische ploeg als Quick Step voor, ja, wat eigenlijk?
Lefevere is een fraud als dit doorgaat.
Vanuit het perspectief van Jumbo is dit natuurlijk een geweldige deal, je haalt als alles doorgaat een bult geld binnen met Soudal en Bakala, en als bonus kun je nog even een paar renners overnemen. Een Asgreen als vervanger van Van Hooydonck, is dat probleem ook meteen opgelost. Wellicht kunnen ze Evenepoel ook overnemen, dan is Roglic uiteraard meteen vergeten. En zelfs als Evenepoel niet komt staat er natuurlijk een zeer sterke kern, maar het is vooral de toekomst die dan mooi verzekerd is.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik denk dat een eventueel vertrek van Roglic eigenlijk geen reet met de mogelijke fusie te maken heeft, helemaal als je leest dat hij blijkbaar al aan het praten was met andere ploegen voordat Pluggen in gesprek ging met Patlef.
Verder hoeft dit ook niet per se slecht uit te pakken lijkt me. Biedt ook weer meer kansen aan Kooij en de karrevracht aan jong talent dat de de komende tijd gaat binnenkomen bij Jumbo.
Roglic gaat volgens dezelfde krant trouwens naar Movistar. Bijzondere move.quote:Roglic was recent de morele verliezer van de Vuelta.
Misschien kan Taus nog voor één laatste meesterwerk zorgen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Roglic naar Movistar zou voor het wielrennen wel mooi zijn, een beetje de mannelijke Van Vleuten in dat geval. Al is het voor zijn carrière natuurlijk geen al te beste zet.
We zouden eens grondig moeten uitzoeken hoe de medische staf van Jumbo in elkaar zit, want Taus mag hun veters nog niet strikken.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Misschien kan Taus nog voor één laatste meesterwerk zorgen.
Maar een Lefevere wil je als Jumbo toch eigenlijk ook niet in je ploeg hebben, al is het aan de zijkant. Die heeft een heel andere filosofie dan een Plugge en hij lijkt mij niet iemand die zich makkelijk aan de kant laat zetten. Die gaat zich dan overal mee bemoeien.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van Jumbo is dit natuurlijk een geweldige deal, je haalt als alles doorgaat een bult geld binnen met Soudal en Bakala, en als bonus kun je nog even een paar renners overnemen. Een Asgreen als vervanger van Van Hooydonck, is dat probleem ook meteen opgelost. Wellicht kunnen ze Evenepoel ook overnemen, dan is Roglic uiteraard meteen vergeten. En zelfs als Evenepoel niet komt staat er natuurlijk een zeer sterke kern, maar het is vooral de toekomst die dan mooi verzekerd is.
Ik begrijp alleen steeds minder de kant van Lefevere. Gaat hij na die jaren in het wielrennen op deze manier afscheid nemen? Bij een fusie gaan er wat, een rennertje of vijf naar Jumbo? En de rest? Een aantal gaan uiteraard een mooi plaatsje vinden, maar gaat hij echt een Ayco Bastiaens aan z'n lot overlaten? Ik kan er nog steeds met m'n verstand niet bij. Mauri Vansevenant een week geleden een mooi driejarig contract geven, zouden ze bij Jumbo überhaupt op hem zitten te wachten?
Het is echt een totale mindfuck. Jumbo begrijp ik, die hebben geld nodig en dat kunnen ze op deze manier vinden, Quick Step begrijp ik echt op geen enkele manier. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit echt een ding is, omdat het simpelweg nergens op slaat vanuit het perspectief van Lefevere.
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar een Lefevere wil je als Jumbo toch eigenlijk ook niet in je ploeg hebben, al is het aan de zijkant. Die heeft een heel andere filosofie dan een Plugge en hij lijkt mij niet iemand die zich makkelijk aan de kant laat zetten. Die gaat zich dan overal mee bemoeien.
Mauri zie ik dan nog wel makkelijk een andere ploeg vinden, die heeft nog talent. Net als een Alaphilippe, die zal dan wel naar een kleinere Franse ploeg gaan. Maar de rest van Soudal-Quickstep is niet heel veel soeps
Ze hebben toch gewoon de verplichting om t contract iig uit te betalen of een andere ploeg te regelen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na.
Bakala en Soudal zijn beide schathemeltjerijk, dus als ze willen kunnen ze gigantische bedragen in de ploeg pompen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:26 schreef Slobeend het volgende:
Maar zou het budget van Bakala/Soudal-Visma hoger zijn dan dat van Jumbo-Visma?
Ja, ik snap het ook niet. Al weet ik ook nog steeds niet hoe serieus we dit bericht nu echt moeten nemen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na.
Maar hoe zijn de aandelen van de ploeg verdeeld? Is Bakala niet gewoon de grootaandeelhouder die het voor het zeggen heeft?quote:Op donderdag 28 september 2023 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik begrijp alleen steeds minder de kant van Lefevere.
quote:Primo¸ Roglič is on the market, but if you have to ask the cost you can’t afford him. A senior WorldTour team staffer who enquired with Jumbo-Visma about the availability of the Giro d’Italia winner described the team’s asking price as “mad” in a text conversation with Escape Collective on Thursday.
We understand that the proposed buyout figure is roughly ¤5 million. That’s before paying Roglič’s annual salary going forward, which has been reported to be around ¤2 million, possibly higher. The total cost for bringing Roglič – who turns 34 in a month – on board is therefore in the ¤7-8 million range in 2024. Of course, the positive impact on Jumbo’s books would be just as great should he leave.
That (roughly) ¤7 million gain is key for Richard Plugge’s team, which looks to be facing what another WorldTour team manager contacted by Escape Collective estimated to be a roughly ¤25 million gap in its finances once Jumbo and smaller sponsor Gorilla pull out for good.
Dan is alleen Ineos een serieuze optie? De rest lijkt mij dat geld niet te hebben.quote:
Volgens HLN zou hij naar Movistar gaan.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan is alleen Ineos een serieuze optie? De rest lijkt mij dat geld niet te hebben.
Ook dit weer. Volgens mij lullen ze ook allemaal maar wat om de clickbait stukjes gevuld te krijgen. Elke dag zijn de bedragen die genoemd worden weer anders. En alsof een andere (anonieme) WT manager precies weet hoe de financiering qua sponsoren in elkaar zit bij Jumbo, wat een gelul zeg.quote:
Landa met Jumbo bonus kan zomaar Giro of Vuelta winnen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zie overigens wel langzaam iets moois ontstaan.
[ afbeelding ]
#FreeLanda
HIERT zet de rest op een kwartier.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:53 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Landa met Jumbo bonus kan zomaar Giro of Vuelta winnen.
Ik zou überhaupt niet weten waarom een contract niet afgekocht zou moeten worden ook al kan een renner bij een andere ploeg terecht.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:32 schreef marsan het volgende:
[..]
Ze hebben toch gewoon de verplichting om t contract iig uit te betalen of een andere ploeg te regelen.
Wat ik begreep was of t onderbrengen elders of afkopen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 00:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zou überhaupt niet weten waarom een contract niet afgekocht zou moeten worden ook al kan een renner bij een andere ploeg terecht.
Precies. Dus als ze ontslagen worden, vinden die renners het prima als ze maar weer ergens anders aan de slag kunnen (misschien zelfs tegen lager salaris) en hoeven ze geen vergoeding? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 00:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Wat ik begreep was of t onderbrengen elders of afkopen.
Als dat echt zo is, laat je je lekker afkopen en teken je daarna elders. Maar zullen wel weer wat haken en ogen aam zitten.
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragenquote:Algemeen directeur Richard Plugge reageert op het vertrek van één van zijn oogappels: “Primoz zal voor altijd in mijn hart blijven als onze koning. We zijn hem erg dankbaar voor de weg naar boven die we samen hebben ingezet. Ik zal hem altijd blijven bewonderen op persoonlijk vlak. Er komt echter een moment waarop het de beste keuze is om de wegen te scheiden. Onlangs diende hij een transferverzoek in. We begrepen zijn verzoek en we hebben te veel respect voor elkaar om elkaar iets in de weg te staan. We gaven hem groen licht, zoals we dat ook met Dylan Groenewegen hebben gedaan.”
Dat zou ook netjes zijn na zo'n lange succesvolle samenwerking en wetende dat ze hem geen kopmanschap in de Tour kunnen geven.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragen
Zou ook wel raar zijn als je veel respect voor hem hebt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragen
Had hem misschien nog wel bij dsm verwacht, gezien zijn band met Jakobsen. Dit is wel meer logisch.quote:
quote:De Franse sprinter Nacer Bouhanni zet op 33-jarige leeftijd een punt achter zijn wielerloopbaan. Dat maakte de renner van Arkéa Samsic via Instagram bekend.
Het plotse afscheid heeft veel te maken met Bouhanni's zware val in april vorig jaar. Tijdens de Ronde van Turkije botste hij toen op een onvoorzichtige toeschouwer. De Fransman van Algerijnse origine liep daarbij een gebroken nekwervel op. "Na die val en de daaropvolgende lange revalidatie, ben ik nog maar een schim van de renner die ik was", schrijft Bouhanni. "Ik heb met hart en ziel gevochten om mijn oude niveau terug te vinden, maar het was tevergeefs. Het leven heeft er anders over beslist."
Dan zal Ineos toch god binnen halen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ciro gaat ook voor Bora.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 06:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan zal Ineos toch god binnen halen?
Dramaqueen José, vermoeiend.quote:
INEOS is ook nog opvallend leeg voor volgend jaar...quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dramaqueen José, vermoeiend.
Ik denk dat het qua renners reuze mee gaat vallen qua slachtoffers. Lijkt er toch op dat best wat ploegen dit aan zagen komen en wat ruimte hebben overgehouden. Die gaan (bijna) allemaal wel onderdak vinden.
Staf is wel een ander verhaal.
Als de renners van Quick Step allemaal onderdak vinden worden daar natuurlijk andere renners weer de dupe van. Een hoop jongens gaan een groot probleem hebben, want uiteindelijk verdwijnt er gewoon een ploeg en dus verdwijnen er ook plaatsjes.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dramaqueen José, vermoeiend.
Ik denk dat het qua renners reuze mee gaat vallen qua slachtoffers. Lijkt er toch op dat best wat ploegen dit aan zagen komen en wat ruimte hebben overgehouden. Die gaan (bijna) allemaal wel onderdak vinden.
Staf is wel een ander verhaal.
Een ploeg als TDT zal toch ook wel meer staf moeten binnenhalen, die kunnen er wel wat mensen opvissen.quote:
Als Remco daadwerkelijk mee gaat naar Jumbo/Soudal/Visma vraag ik me wel af wat die nou moeten. Aan al die 2erangs meuk van Soudal-Quickstep hebben ze ook niks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:34 schreef Momo het volgende:
[..]
INEOS is ook nog opvallend leeg voor volgend jaar...
Dit jaar heeft INEOS 30 renners, volgend jaar officieel 15 renners nu. Al zouden paar mensen al intern verlenging getekend hebben en dat dat nog niet openbaar is. Maar dat is wel heel weinig 15 renners, hebben ze gegokt op Remco plus zijn kern? Verder heb je misschien ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Cavagna etc. nog wel wat leuke renners bij Soudal die niet perse Evenepoel kern schreeuwen. Maar wel opvallend weinig renners als je straks ook nog eens naast Remco zou vissen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als Remco daadwerkelijk mee gaat naar Jumbo/Soudal/Visma vraag ik me wel af wat die nou moeten. Aan al die 2erangs meuk van Soudal-Quickstep hebben ze ook niks.
Met de Foodcoach app is alles mogelijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, Wout kan Lampaert wel willen, maar die wordt er ook niet meer beter op. Dat zal dan echt als pure knecht zijn.
Mogen ze die app wel houden nu Jumbo stopt?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Met de Foodcoach app is alles mogelijk.
Dat zijn een heleboel woorden om precies niks nieuws te zeggen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
UCI statement on the possible merger between UCI WorldTeams Jumbo-Visma and Soudal Quick-Step
UCI
03 Oct 2023
The Union Cycliste Internationale (UCI) wishes to make a statement in regard to information circulating in media on the possible merger between the UCI WorldTeams Jumbo-Visma and Soudal Quick-Step.
The UCI points out that any such operation must comply with the procedures and provisions set out in the UCI Regulations which, in particular, make it possible to ensure compliance with the contractual provisions for all personnel of the teams in question (riders, but also team management and other staff such as doctors, mechanics, sports assistants, drivers, etc.), which is of prime importance to the UCI.
As a reminder, the two teams hold UCI WorldTour licences, which were renewed for a three-year period (2023-2025) at the end of the registration procedure last year by the UCI Licence Commission, a body independent of the UCI. Nevertheless, in accordance with the UCI Regulations, this licence may be re-evaluated at any time. In this regard, if the continuity of one of the teams could not be guaranteed for the 2024 season, the number of UCI WorldTeams would be 17 for the 2024 and 2025 seasons. As a result, the number of UCI ProTeams that are automatically invited to UCI WorldTour events would increase, in accordance with the provisions of article 2.1.007bis of the UCI Regulations.
The UCI would also like to clarify that in order to participate in events on the UCI Road International Calendar, UCI professional teams (UCI Women's WorldTeams, UCI WorldTeams and UCI ProTeams) must register each year as part of a procedure to check compliance with administrative, financial and ethical criteria. For UCI Women's WorldTeams and UCI WorldTeams, the organisational criterion and, possibly, the sporting criterion are also taken into consideration.
The UCI is assisted in this task by an external auditor, currently PwC, which is responsible for verifying the financial and contractual elements. Decisions on the award or renewal of UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour licences are taken by the UCI Licence Commission.
This procedure enables the UCI to ensure that the teams comply with the regulations, particularly as regards their continuity, compliance with staff contracts (riders and support staff) and the plausibility of their funding over a season.
Any significant change in a team's situation must be duly reported during the upcoming registration procedure so it can be assessed, in accordance with the UCI Regulations.
On 19 October, the UCI will publish an initial press release containing the list of teams that have submitted the essential information (cf. Art. 2.13.087; 2.15.069bis; 2.16.014bis of the UCI Regulations). This press release will open the possibility for riders belonging to teams not included on the list to join another team, without giving prior notice or paying compensation, in accordance with the provisions contained in the standard contract.
Following this press release, the registration procedure will continue without any communication on its progress until the issue of the final press release announcing the teams registered for the 2024 season (publication scheduled for 12 December 2023).
The full list of teams will be published on the UCI website on 19 December.
Enige nieuwswaardige is dat er straks 17 world tour licenties zijn in geval van een merge tot 2025, het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de licentie aan de knakworsten of Israël te verkopen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat zijn een heleboel woorden om precies niks nieuws te zeggen.
Er zal vast een Frans team zijn die Alaphilippe oppikt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:28 schreef Mykonos het volgende:
Wel benieuwd waar renners als Alaphilippe en Merlier terechtkomen.
AG2R zal vast heel graag teveel betalen voor een niet presterende oudere renner om Greg op te volgen. Of Total als opvolger van Sagan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Er zal vast een Frans team zijn die Alaphilippe oppikt.
En Ray had er nog wel een heel artikeltje over geschreven. Ach.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Enige nieuwswaardige is dat er straks 17 world tour licenties zijn in geval van een merge tot 2025, het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de licentie aan de knakworsten of Israël te verkopen.
Als de fusie doorgaat zouden nederige excuses van WLR aan Ray gepast zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En Ray had er nog wel een heel artikeltje over geschreven. Ach.
Maar het is uiteindelijk helemaal geen fusie. En dat artikeltje met mogelijke ploegen aan wie ze de extra WT-licentie konden verkopen blijkt ook totale bullshit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als de fusie doorgaat zouden nederige excuses van WLR aan Ray gepast zijn.
Dit is niet helemaal waar. Als je de entiteit overneemt die de paying agent is en de licentie houdt, zijn er wel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Enige nieuwswaardige is dat er straks 17 world tour licenties zijn in geval van een merge tot 2025, het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de licentie aan de knakworsten of Israël te verkopen.
Toch, de fusie van deze teams dan wel het opheffen van Quick-Step werd hier voor totaal onmogelijk gehouden. Dat is the bottom line, dan kan je er op sommige details best naast zitten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar het is uiteindelijk helemaal geen fusie. En dat artikeltje met mogelijke ploegen aan wie ze de extra WT-licentie konden verkopen blijkt ook totale bullshit.
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:23 schreef Funzel het volgende:
[..]
Evenepoel, Van Wilder, Lampaert, Merlier, Cattaneo, Vervaeke
Schrijf maar op.
Ik zou sowieso Lamperti pakken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven.
Paar jaar terug heeft de wielerploeg de app overgenomen en commercieel op de markt gebracht: https://www.theathletesfoodcoach.com/quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Mogen ze die app wel houden nu Jumbo stopt?
Merlier heeft geen toegevoegde waarde nee als je Kooij al hebt en je die op wil stellen in de grotere koersen. Dan rijden ze elkaar vooral in de weg. Dan heb je meer aan Lamperti die zich in de kleinere koersen kan ontwikkelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven.
Hoe bedoel je weg mag? Als licentie van Soudal ophoudt kan hij gewoon overal tekenen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:53 schreef TAmaru het volgende:
ik heb gewoon zo'n idee dat als Evenepoel nu niet met Van Wilder en nog een aantal mannen naar INEOS gaat, dat er dan iets niet klopt ofzo. Dan zit er iets een beetje scheef.
Maar in de eerste berichten over Visma-Soudal stond ook iets over een Nederlands-Belgisch karakter van de ploeg. Visma heeft er blijkbaar weinig bezwaar tegen en Soudal zou dat natuurlijk ook prima vinden. Het is natuurlijk een beetje raar als je een soort van fusie gaat doen als Soudal en dan je belangrijkste renner verliest, die ook nog eens uit België komt. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk niet echt een fusie dus ja, misschien hebben ze weinig te zeggen. Je zou je toch op zijn minst mogen voorstellen dat Evenepoel een belangrijke rol heeft gespeeld in dit hele proces, maar dan zou het raar zijn als hij weg mag.
Definitief einde tijdperk Wout.quote:
quote:
quote:Baudewyn Vermeulen
26 minuten geleden
Ik zou ook zeggen meegaan Wout
Michel Oyen
1 uur geleden
Wout kan meegaan toch! tijd om zelf op het voortplan te treden.
ronny wenselaers
2 uur geleden
Wout , meegaan en daar voor uw eigen kunnen rijden!
Het is nu of blijven hangen en voor andere te moeten rijden 👏👏👏👏
armand verschueren
2 uur geleden
Als Wout slim is volgt hij zijn trainer en kan hij voluit voor zich zelf gaan
Moeten we Charles ergens van kennen ofzo?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Charles begint ook een gelover te worden.
Velo-club.net moet je wel kennen ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Moeten we Charles ergens van kennen ofzo?
Ja, het wordt door elkaar gebruikt. Ik zou zeggen dat het vooral hier hoort, maar ook in het algemene topic past het wel omdat het over meer gaat dan enkel transfers.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik weet ook niet meer of al dat fusie nieuws in wielrennen en/of transfergeruchten hoort
Ik denk eerder dat Bakala, Evenepoel en zijn entourage en Soudal gewoon per direct weg willen bij de huidige ploeg uit onvrede over de gang van zaken. Lijkt me dat voor Plugge/Jumbo deze 'fusie' ook niet per se nu hoeft.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, het wordt door elkaar gebruikt. Ik zou zeggen dat het vooral hier hoort, maar ook in het algemene topic past het wel omdat het over meer gaat dan enkel transfers.
En ook weer naar aanleiding van dit verhaal: het blijft toch vreemd dat dit blijkbaar al sinds juli speelt, maar dat je nu begin oktober zit en er nog zoveel onduidelijkheden zijn, renners die niet weten waar ze aan toe zijn, personeel met allerlei twijfels.. dat moet je dus allemaal op heel korte termijn gaan regelen met ook een oplossing voor de renners die er buiten vallen (en dat is dan deze?)
Dan zou het toch in alle gevallen veel logischer zijn om 2024 te gebruiken om alles goed te regelen en in 2025 te starten met de nieuwe ploeg. Enige reden die ik kan bedenken waarom alles per direct moet, is dat Plugge ook na het vertrek van Roglic en de komst van Amazon (als dat klopt) met een niet op te lossen financieel gat zit.
Een nog twee jaar durend contract afkopen en een nieuw tweejarig contract afsluiten. Dan had ik als Bora zijnde er een vierjarig contract van willen maken.quote:
Primoz is over een aantal dagen 34 jaar he.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een nog twee jaar durend contract afkopen en een nieuw tweejarig contract afsluiten. Dan had ik als Bora zijnde er een vierjarig contract van willen maken.
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een nog twee jaar durend contract afkopen en een nieuw tweejarig contract afsluiten. Dan had ik als Bora zijnde er een vierjarig contract van willen maken.
Het is ook maar de vraag of ze een afkoopsom hebben betaald.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Primoz is over een aantal dagen 34 jaar he.
Bauke vindt dit leukquote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een nog twee jaar durend contract afkopen en een nieuw tweejarig contract afsluiten. Dan had ik als Bora zijnde er een vierjarig contract van willen maken.
Berichten van de Sloveense media moet je altijd met een paar kilo zout nemen. Die zijn nog nationalistischer dan onze Belgische vrienden. Eng volkje.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:37 schreef Aguero het volgende:
[ afbeelding ]
Niermann@:groenen
https://sportklub-n1info-(...)en-US&_x_tr_pto=wapp
Hier speelde echt wel wat, maar dat wist Plugge ook heus wel eerder. Zeeman draaide zo moeilijk om de brei heen wat betreft Roglic in de Avondetappe, dat zei wel wat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:45 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Berichten van de Sloveense media moet je altijd met een paar kilo zout nemen. Die zijn nog nationalistischer dan onze Belgische vrienden. Eng volkje.
Ik wacht de ziedende berichten af als Cian moet knechten voor Primoz.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:54 schreef The_Undertone het volgende:
Heerlijk toch, meteen al een bruggetje slaan naar Uijtdebroeks , de Vlaamse pers laat me nooit in de steek:
https://sporza.be/nl/2023(...)-zijn~1696572717772/
Overigens dacht ik gelezen te hebben dat er geen uitkoopsom zou gevraagd worden?
Als we Charles Marsault mogen geloven (mijn persoonlijke advies: niet aan beginnen) is de altijd opgewekte Cian ziedend sinds de Vuelta en wil hij weg bij Bora, met Groupama-FDJ als mogelijk bestemming.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:54 schreef The_Undertone het volgende:
Heerlijk toch, meteen al een bruggetje slaan naar Uijtdebroeks , de Vlaamse pers laat me nooit in de steek:
https://sporza.be/nl/2023(...)-zijn~1696572717772/
Overigens dacht ik gelezen te hebben dat er geen uitkoopsom zou gevraagd worden?
Oh, je bent me net voor.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef The_Undertone het volgende:
Gerelateerd trouwens :
[ twitter ]
Ja, ik weet niet of Cian deze zelf beheert maar:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we Charles Marsault mogen geloven (mijn persoonlijke advies: niet aan beginnen) is de altijd opgewekte Cian ziedend sinds de Vuelta en wil hij weg bij Borja, met Groupama-FDJ als mogelijk bestemming.
[ twitter ]
Lenny wordt rittenkaper, die gaat toch geen klassement meer ambiëren, mag ik hopen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 12:03 schreef Momo het volgende:
Vlasov heeft Cian natuurlijk ook wel echt een beetje genaaid in de Vuelta. Zouden ze wel uit moeten praten als ze weer verder willen. Bij Bora lijkt het mij trouwens ook wel krap worden voor renners met klassementsambities, Roglic, Vlasov, Cian, Lenny. Al weet ik niet of FDJ nou de ploeg is om heen te gaan.
Ik kan mij met geen mogelijkheid een ziedende Cian voorstellen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we Charles Marsault mogen geloven (mijn persoonlijke advies: niet aan beginnen) is de altijd opgewekte Cian ziedend sinds de Vuelta en wil hij weg bij Bora, met Groupama-FDJ als mogelijk bestemming.
[ twitter ]
Dit zal eerder slaan op het aanstaande aantreden van Marc Lamberts bij BORA is mijn vermoeden, die bij Tormans ook trainer was van Uijtdebroeksquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 12:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oh, je bent me net voor.
Er is ook nog een cryptische tweet van de trainer van Cian:
[ twitter ]
Wel de vraag hoeveel kans hij daar nog voor heeft als ze met Roglic voor de zege willen gaan in die koersenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 12:07 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Lenny wordt rittenkaper, die gaat toch geen klassement meer ambiëren, mag ik hopen?
Half QuickStep gaat dan vast een bedelbriefje sturen naar INEOSquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:07 schreef Momo het volgende:
Ik zie trouwens nog steeds niet voor mij dat Evenepoel en Vingegaard samen de Tour gaan rijden, stel ze zijn allebei beter dan de rest in de Tour (wat best wel eens zou kunnen gebeuren, al moeten we Pogi niet onderschatten). Hoe ga je dat dan doen? Ik denk dat Vingegaard eigenlijk ook niet echt blij zal zijn hiermee want Remco gaat niet meer genoeg nemen met naar de Giro gaan. En dat INEOS nog maar 15 renners onder contract heeft staan officieel voor 2024 is ook maar een raar verhaal. Zouden beide ploegen nog steeds aan het strijden zijn voor de handtekening van Remco en zijn aanhang?
Gaat ook wel steeds meer de kant van het voetbal op. Dat was al zo met renners die al op heel jonge leeftijd vastgelegd worden om de boot maar niet te missen als ploeg en nu komt daar dan nog bij dat steeds meer renners onder hun lopende contract uit willen en ploegen daar een afkoopsom voor krijgen. Al weet ik niet of dat bij Roglic inderdaad gebeurd is gezien de eerdere opmerkingen van Pluggequote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is een merkwaardig transferseizoen kunnen we wel stellen
Als je zijn erelijst ziet, dan zijn er behalve de Tour en wereldkampioen worden toch weinig grote doelen meer. Lombardije misschien als bijvangst.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bora is wel een leuke keuze, voor ons als liefhebbers. Voor zijn eigen carrière lijkt het me dan weer niet zo'n snuggere zet, maar de drang om ooit nog kopman te zijn in de Tour was blijkbaar te groot.
Zwitserland, Polen en TDU als GOAT van de rondjes van een week.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je zijn erelijst ziet, dan zijn er behalve de Tour en wereldkampioen worden toch weinig grote doelen meer. Lombardije misschien als bijvangst.
Haha, dat kun je met zo'n palmares toch geen doelen meer noemenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:49 schreef Aguero het volgende:
[..]
Zwitserland, Polen en TDU als GOAT van de rondjes van een week.
Alleen Zwitserland zou ik dan zeggen. Al is dat nog meer dan de Dauphiné wel echt een grote voorbereidingskoers geworden op de Tour (of van de 2e garnituur die daar vol voor gaat)quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Haha, dat kun je met zo'n palmares toch geen doelen meer noemen
Dat is net zoiets als de omloop een doel voor MvdP noemen
Wat betreft FDJ zit Marsault de laatste tijd wel vaak goed.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we Charles Marsault mogen geloven (mijn persoonlijke advies: niet aan beginnen) is de altijd opgewekte Cian ziedend sinds de Vuelta en wil hij weg bij Bora, met Groupama-FDJ als mogelijk bestemming.
[ twitter ]
Die kan dan in de Giro weer de eigenpijper uit gaan hangen. Maar ook daar zal het wel dringen worden voor de plekjes, want een Hindley en Vlasov zullen daar wel kopman willen spelen. Uijtdebroeks heeft al gezegd volgend jaar Giro of Vuelta te doen. Martinez komt er ook nog bij. En Herr Denk zal Roglic ook wel goed willen omringen in de Tour.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel de vraag hoeveel kans hij daar nog voor heeft als ze met Roglic voor de zege willen gaan in die koersen
Dat met de hele jonge renners is nu een paar jaar aan de gang, maar de UAE's en Jumbo's zitten op een gegeven moment ook een soort van vol met al die langdurige contracten of vastgelegde trajecten vanuit de opleidingsploeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 13:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gaat ook wel steeds meer de kant van het voetbal op. Dat was al zo met renners die al op heel jonge leeftijd vastgelegd worden om de boot maar niet te missen als ploeg en nu komt daar dan nog bij dat steeds meer renners onder hun lopende contract uit willen en ploegen daar een afkoopsom voor krijgen. Al weet ik niet of dat bij Roglic inderdaad gebeurd is gezien de eerdere opmerkingen van Plugge
Vlasov was dan ook vooral bezig met Vlasovquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als we Charles Marsault mogen geloven (mijn persoonlijke advies: niet aan beginnen) is de altijd opgewekte Cian ziedend sinds de Vuelta en wil hij weg bij Bora, met Groupama-FDJ als mogelijk bestemming.
[ twitter ]
Nog maar 20 en dan al met pensioen willen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 11:58 schreef The_Undertone het volgende:
Gerelateerd trouwens :
[ twitter ]
Eddy en Leijnse kunnen er echt he-le-maal niets van. Treurige transfers weer, iedere idioot met twee benen uit hun opleidingsploeg mag daar doodleuk prof worden. Schande.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:03 schreef Kopiko het volgende:
Frank VDB (met Eddy en Leijnse) naar Het Grote DSM.
Inclusiviteitquote:Op maandag 9 oktober 2023 18:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eddy en Leijnse kunnen er echt he-le-maal niets van. Treurige transfers weer, iedere idioot met twee benen uit hun opleidingsploeg mag daar doodleuk prof worden. Schande.
Leijnsequote:Op maandag 9 oktober 2023 18:03 schreef Kopiko het volgende:
Frank VDB (met Eddy en Leijnse) naar Het Grote DSM.
En dan halen ze ook nog even Ben Hermans van Israel Retirement Home erbij om het "argument" kracht bij te zetten.quote:
Pre-pensioenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar, waarom?
Gelukkig heeft met Mike behaagd om een heel goede lead out te willen doen voor Biniam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Bini raakt zijn beste vriendje kwijt. #exitvisbeek
quote:“Ik wil de komende jaren vooral plezier hebben op de fiets. Dat het niet als werk aanvoelt. Als ik dan zelf af en toe nog een keer kan meedoen in finales, is dat ook leuk. Maar ik wil vooral een groot onderdeel kunnen uitmaken van de ploeg. De Renewi Tour was hartstikke mooi. Maar ik zou ook supergraag nog een keer een heel goede lead out voor Biniam willen doen. Of rijden zoals op het EK. Dat doet me eerlijk gezegd nog meer deugd.”
Een eigenschap die de mens achter de renner schetst. Terwijl die renner als winnaar naar de profs kwam. En dat stiekem nog altijd is. “Ja, maar de genoegdoening die ik krijg van het in positie brengen van anderen is ook heel waardevol. Want dat is eigenlijk wel waar ik momenteel een beetje zit in mijn carrière. Ik zit in een fase waarin ik het verschil wil maken, waarin ik belangrijk wil zijn. Want hoe reëel is het dat ik Parijs-Roubaix of een andere grote klassieker ga winnen? Natuurlijk ga ik ook komende winter weer in met de hoop dat ik kan meedraaien in het voorjaar.”
Ik durf hier niet op te reageren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gelukkig heeft met Mike behaagd om een heel goede lead out te willen doen voor Biniam.
'Een eigenschap die de mens achter de renner schetst.'
[..]
Tietema?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef Pino112 het volgende:
Kindsoldaat moet op zoek naar een nieuw leger.
Toupalik is wel een renner die een kans verdient op een hoger niveau. Op zich halen ze geen slechte renners, ik vraag me alleen wel af wat de toegevoegde waarde is van een allegaartje vol Denen, Noren en Tsjechen. Heb je weer een Nederlands ProTeam, halen ze amper Nederlanders.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:30 schreef Halcon het volgende:
https://wielerrevue.nl/ar(...)van-tour-de-tietema/
Toupalik ook naar TDT. Ook met al die "aanwinsten" is het toch gewoon niveau CT?
Verbod op goksponsoring is over een paar jaar actief... misschien dat Unibet dan geen Nederlands team meer mag sponsoren? En dat ze dan onder een ander vlaggetje gaan rijden?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toupalik is wel een renner die een kans verdient op een hoger niveau. Op zich halen ze geen slechte renners, ik vraag me alleen wel af wat de toegevoegde waarde is van een allegaartje vol Denen, Noren en Tsjechen. Heb je weer een Nederlands ProTeam, halen ze amper Nederlanders.
Ik zie Ewan stiekem nog best wel een sloot punten binnen harken eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar, waarom?
Hij leek ook totaal niet meer op zijn plek bij Lotto, dan is dit geen gekke optie.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:29 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik zie Ewan stiekem nog best wel een sloot punten binnen harken eigenlijk.
Ja dat vooral dus. Misschien in een andere (ontspannere) omgeving dat ie opbloeit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij leek ook totaal niet meer op zijn plek bij Lotto, dan is dit geen gekke optie.
Del Grosso is al naar Alpecin.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:04 schreef TheArt het volgende:
Vanuit Nederlands oogpunt gok ik op enkele renners uit het volgende lijstje:
- Jelle Johannink (was bevestigd door Wielerflits)
- Alex Molenaar
- Tibor del Grosso
- Martijn Rasenberg
- Tim Marsman
- Pepijn Reinderink
- Niek Voogt
Ah ja, dat was ik even vergeten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Del Grosso is al naar Alpecin.
Teleurstellende transfers toch wel. Ze gaan er niet echt op vooruit.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ah ja, dat was ik even vergeten.
Alpecin heeft trouwens de selectie voor volgend jaar rond.
Boven, Van Tricht en Hollmann zijn de 3 aankopen van buitenaf. Kielich, Laurance, Ühlig en Vergallito maken de stap van de opleidingsploeg en er is verlengd met Bayer, Conci, Dillier, Gogl, Janssens, Leysen, Osborne en Vandenbossche. Dat betekent dat er drie mogen wieberen: Mareczko, Sbaragli en Stannard.
De bonussen voor Philipsen en Vd Poel zullen er budgettair ingehakt hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Teleurstellende transfers toch wel. Ze gaan er niet echt op vooruit.
Geen Dehairs is wel opmerkelijk, dat was volgens directvelo een zekerheidje. Dat ze heel wat middelmaat behouden en dan Sbaragli niet is ook wel opvallend.
Twee van de drie afmakers hebben een (uitgebreid) verleden met een slechte houding als een ander ergens de voorkeur krijgt of het niet naar hun zin gaat. Groenewegen lijkt me ook niet iemand die zonder morren in de pas gaat lopen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:29 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik zie Ewan stiekem nog best wel een sloot punten binnen harken eigenlijk.
Dat is nog wel de meest logische inderdaad, als beste vriend van Jakobsen mee die kant op.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:11 schreef Pino112 het volgende:
Gokje uit de kant van de WF-reacties: DSM
En ze zullen vast allebei de Tour willen rijden volgend jaar, terwijl dat niet gaat gebeuren.. en dan heb je ook nog de optie dat je met Yates en Matthews start en ze allebei thuisblijvenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 01:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Twee van de drie afmakers hebben een (uitgebreid) verleden met een slechte houding als een ander ergens de voorkeur krijgt of het niet naar hun zin gaat. Groenewegen lijkt me ook niet iemand die zonder morren in de pas gaat lopen.
Aan het eind van het jaar vertrekt er minstens eentje met slaande deuren (al loopt Groenewegen af eind 2024).
Met 1 ritzege en 2 2e plaatsen in 2 jaar moet Groenewegen zich misschien maar eens op een andere koers/grote ronde richten dan alleen de eeuwige Tour.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ze zullen vast allebei de Tour willen rijden volgend jaar, terwijl dat niet gaat gebeuren.. en dan heb je ook nog de optie dat je met Yates en Matthews start en ze allebei thuisblijven
Astana heb ik ook al ergens gelezen ja. Zou een schande zijn als hij volgend jaar nog steeds prof is. SEG-maffia.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:03 schreef TheArt het volgende:
Julius van den Berg weg bij EF, maar dat komt omdat hij getekend heeft bij een andere WT-ploeg, aldus hemzelf bij Wielerflits.
Gokje van mijn kant: Astana. Past wel in lijn van aankopen van Vino de laatste twee jaar.
Hij moet zich vooral richten op het niet kwijtraken van zijn trein. En dat beter willen klimmen (en daar bijvoorbeeld de Dauphiné voor rijden) laten voor wat het is en zich weer richten op zijn topsnelheid.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Met 1 ritzege en 2 2e plaatsen in 2 jaar moet Groenewegen zich misschien maar eens op een andere koers/grote ronde richten dan alleen de eeuwige Tour.
Heeft Piet al een contract?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:03 schreef TheArt het volgende:
Prima aanwinst, maar het begint nu wel een allegaartje te worden.
[ twitter ]
Piet heeft nog een contract tot/met 2025. Een vrij dramatisch jaar achter de rug trouwens.quote:
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:05 schreef TheArt het volgende:
14 namen voor volgend jaar tot nu toe en daarvan zijn 4 Nederlands (Bloem, Budding, De Vries en Geleijn). Nu hoeven ze het niet per se voor het vlaggetje te doen, maar het is wel grotendeels een Nederlandstalig medium. In dat licht gezien snap ik niet zo goed dat ze deze kant op gaan.
quote:Costa wilde graag blijven bij Intermarché-Circus-Wanty, maar de Belgische formatie heeft niet genoeg budget om de Portugees te behouden. “We hebben zo lang mogelijk gewacht. Rui hield van het team en het team hield van Rui”, vertelt manager João Correia. “Maar we moesten een besluit nemen.”
Correira verwacht dat er volgende week bekend zal worden waar Rui Costa zijn carrière voort zal zetten. “Helaas is leeftijd nu een probleem bij de onderhandelingen met ploegen uit de WorldTour omdat elk team het volgende grote, jonge talent wil. Op 37-jarige leeftijd een overstap maken, is lastig. Maar Rui heeft laten zien dat hij een van de beste wielrenners ter wereld is. Hij had opties en wij geloven dat dit sportief gezien de beste kans is. Hij zal de vrijheid hebben.”
We kunnen zeggen dat het een opmerkelijk seizoen was voor deze 37-jarige coureur.quote:
Toch wel klein verschil met Jelle W qua jaarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |