quote:Primo¸ Roglič is on the market, but if you have to ask the cost you can’t afford him. A senior WorldTour team staffer who enquired with Jumbo-Visma about the availability of the Giro d’Italia winner described the team’s asking price as “mad” in a text conversation with Escape Collective on Thursday.
We understand that the proposed buyout figure is roughly ¤5 million. That’s before paying Roglič’s annual salary going forward, which has been reported to be around ¤2 million, possibly higher. The total cost for bringing Roglič – who turns 34 in a month – on board is therefore in the ¤7-8 million range in 2024. Of course, the positive impact on Jumbo’s books would be just as great should he leave.
That (roughly) ¤7 million gain is key for Richard Plugge’s team, which looks to be facing what another WorldTour team manager contacted by Escape Collective estimated to be a roughly ¤25 million gap in its finances once Jumbo and smaller sponsor Gorilla pull out for good.
Dan is alleen Ineos een serieuze optie? De rest lijkt mij dat geld niet te hebben.quote:
Volgens HLN zou hij naar Movistar gaan.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan is alleen Ineos een serieuze optie? De rest lijkt mij dat geld niet te hebben.
Ook dit weer. Volgens mij lullen ze ook allemaal maar wat om de clickbait stukjes gevuld te krijgen. Elke dag zijn de bedragen die genoemd worden weer anders. En alsof een andere (anonieme) WT manager precies weet hoe de financiering qua sponsoren in elkaar zit bij Jumbo, wat een gelul zeg.quote:
Landa met Jumbo bonus kan zomaar Giro of Vuelta winnen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zie overigens wel langzaam iets moois ontstaan.
[ afbeelding ]
#FreeLanda
HIERT zet de rest op een kwartier.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:53 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Landa met Jumbo bonus kan zomaar Giro of Vuelta winnen.
Ik zou überhaupt niet weten waarom een contract niet afgekocht zou moeten worden ook al kan een renner bij een andere ploeg terecht.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:32 schreef marsan het volgende:
[..]
Ze hebben toch gewoon de verplichting om t contract iig uit te betalen of een andere ploeg te regelen.
Wat ik begreep was of t onderbrengen elders of afkopen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 00:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zou überhaupt niet weten waarom een contract niet afgekocht zou moeten worden ook al kan een renner bij een andere ploeg terecht.
Precies. Dus als ze ontslagen worden, vinden die renners het prima als ze maar weer ergens anders aan de slag kunnen (misschien zelfs tegen lager salaris) en hoeven ze geen vergoeding? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 29 september 2023 00:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Wat ik begreep was of t onderbrengen elders of afkopen.
Als dat echt zo is, laat je je lekker afkopen en teken je daarna elders. Maar zullen wel weer wat haken en ogen aam zitten.
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragenquote:Algemeen directeur Richard Plugge reageert op het vertrek van één van zijn oogappels: “Primoz zal voor altijd in mijn hart blijven als onze koning. We zijn hem erg dankbaar voor de weg naar boven die we samen hebben ingezet. Ik zal hem altijd blijven bewonderen op persoonlijk vlak. Er komt echter een moment waarop het de beste keuze is om de wegen te scheiden. Onlangs diende hij een transferverzoek in. We begrepen zijn verzoek en we hebben te veel respect voor elkaar om elkaar iets in de weg te staan. We gaven hem groen licht, zoals we dat ook met Dylan Groenewegen hebben gedaan.”
Dat zou ook netjes zijn na zo'n lange succesvolle samenwerking en wetende dat ze hem geen kopmanschap in de Tour kunnen geven.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragen
Zou ook wel raar zijn als je veel respect voor hem hebt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ze geen (grote) afkoopsom gaan vragen
Had hem misschien nog wel bij dsm verwacht, gezien zijn band met Jakobsen. Dit is wel meer logisch.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |