abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221495055
U moet hier zijn voor al het tranfernieuws in het wielerpeloton.

https://www.procyclingstats.com/teams/transfers
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221496023
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:12 schreef franklop het volgende:

[..]
Daar hebben we het al sinds 6.51 vanmorgen hier over ;)
Ja, dat hij naar Visma zou gaan, maar normaliter is de overgang dan per 1 januari. Maar op de radio hoorde ik, dat het contract per direct ontbonden was bij PicNic.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 4 augustus 2026 @ 01:48:18 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221496385
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 10:19 schreef Halcon het volgende:
Roy Hoogendoorn wordt genoemd bij Picnic en Q36.5.
Vanaf gisteren stagiair bij Picnic, samen met Bert Bolle.

En Thijs Vrij stagiair bij Picnic Dev.
pi_221498645
Benieuwd of Jakobsen naar Visma een groter succes wordt dan Ewan naar Ineos..

En ik las ook Mihkels en Van Uden naar Alpecin. Meer B-renners/sprinters die alleen op het vlakke vooruit kunnen had Alpecin echt behoefte aan ja. Kan iemand me dat uitleggen? Ok, Mihkels B-garnituur noemen is wellicht wat te kritisch, maar hebben ze niet meer behoefte aan bijv. een type Schmid? Of wellicht ben ik qua wielerkennis nog steeds een noob.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:28:37 #5
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221498731
quote:
Het doek is gevallen: Team Flanders-Baloise kondigde dinsdag aan er op het einde van dit seizoen mee op te houden. De Vlaamse overheid haakt vanaf 2027 af als belangrijkste partner van de ploeg, waardoor het financiële plaatje niet rondgeraakte. Vijftien renners zullen daardoor op zoek moeten naar een nieuwe werkgever.
Dit zat er al het hele jaar aan te komen, maar alsnog een matig bericht. Toch een belangrijke ploeg geweest, waar talloze Belgische laatbloeiers nog zijn doorgestroomd richting de WT.

Houden we nog ProTeams over?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221500083
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:07 schreef silverhill het volgende:
Benieuwd of Jakobsen naar Visma een groter succes wordt dan Ewan naar Ineos..

En ik las ook Mihkels en Van Uden naar Alpecin. Meer B-renners/sprinters die alleen op het vlakke vooruit kunnen had Alpecin echt behoefte aan ja. Kan iemand me dat uitleggen? Ok, Mihkels B-garnituur noemen is wellicht wat te kritisch, maar hebben ze niet meer behoefte aan bijv. een type Schmid? Of wellicht ben ik qua wielerkennis nog steeds een noob.
Alpecin blijft qua budget flink achter tov andere WT-teams (en een groot deel gaat al naar de 2 kopmannen), die kunnen zich dan niet mengen in de categorie Schmid. En met het salaris dat hij volgens de geruchten gaat verdienen, zullen er ook weinig andere ploegen over zijn gebleven.

Het is inderdaad wel opvallend dat ze het qua type in veel dezelfde renners zoeken
pi_221501232
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Dit zat er al het hele jaar aan te komen, maar alsnog een matig bericht. Toch een belangrijke ploeg geweest, waar talloze Belgische laatbloeiers nog zijn doorgestroomd richting de WT.

Houden we nog ProTeams over?
Erg jammer. Toch een ploeg die paste bij de WT wedstrijden die het reed (Vlaamse voorjaarsklassiekers
Net efkes anges
pi_221503563
Sporza heeft er meteen een kwis van gemaakt . 13/15

https://sporza.be/nl/2025(...)alent~1751288568071/
Net efkes anges
pi_221504881
Pavel Sivakov gaat straks mee naar de Vuelta. Maar volgens GCN zijn er geruchten dat hij volgend jaar voor Q36,5 zal uitkomen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:37:40 #10
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221504903
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 23:57 schreef Sjoerd102 het volgende:

Hier zitten een hoop lelijke jongens bij. (12/15)
pi_221504925
quote:

Gestopt na drie, ik kan deze foto's niet aan
pi_221504958
15/15

Ik ken te veel Belgische boeren.
pi_221505002
10/15 :o
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:30:12 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_221505533
quote:

11/15

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 11:38:39 #15
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221505576
Jeetje, geen kennerspubliek hier.

Uiteraard 15/15.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221506015
quote:
Yara Kastelijn trekt na negen jaar de deur achter haar dicht bij de gebroeders Roodhooft. De 28-jarige wielrenster uit Noord-Brabant vertrekt na dit seizoen bij Fenix-Premier Tech voor een Amerikaans avontuur. Ze heeft namelijk getekend bij het ambitieuze Human Powered Health. Dat melden bronnen aan Wielerflits.

Kastelijn begon haar loopbaan als veldrijdster, net zoals zoveel wielrensters uit de stal van Philip en Christoph Roodhooft. Sinds 2020 combineert ze het crossen met het wegwielrennen en groeit ze ook zichtbaar. Zo reed ze al vier keer de Tour de France Femmes en vijf keer grote klassiekers als de Ronde van Vlaanderen en Luik-Bastenaken-Luik.

Het hoogtepunt uit de loopbaan van Kastelijn was de vierde rit in de Tour Femmes van 2023, toen ze na een etappe van bijna 180 kilometer solo over de finish kwam. Ze zat die dag mee in een ontsnapping die tien minuten voorsprong kreeg en was de beste na een heuvelachtige finale met eindstreep in Rodez.

Dit jaar wist Kastelijn de eindzege te boeken in de Ronde van Burgos. Die eindoverwinning dankte ze aan een ritzege op de loodzware slotklim naar Lagunas de Neila. Op dit moment is de Europees kampioene veldrijden van 2019 actief in de Tour de France Femmes namens Fenix-Premier Tech.

Human Powered Health heeft voor 2027 ook al Marta Lach aangetrokken. De rappe Poolse komt over van SD Worx-Protime, kon Wielerflits eerder al melden. Onder andere de namen van Cédrine Kerbaol, Letizia Paternoster en die van enkele andere sterke rensters circuleren bij het Amerikaanse team. Thalita de Jong zou dan weer vertrekken voor een avontuur bij Lidl-Trek.
pi_221506114
10/15. ik schaam me er niet voor dat ik sommige van die hoofden niet herken.
pi_221506914
10/15 hier . Valt me nog mee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221508065
quote:
Nederlandse topschaatsster (23) krijgt unieke kans aangeboden buiten haar eigen sport: 'Veel zin in'

Topschaatsers zitten al sinds jaar en dag op de fiets om hun inhoud te trainen. Evelien Vijn gaat echter een stapje verder. De Nederlandse topschaatsster, afgelopen seizoen nog goed voor goud op de EK afstanden met de ploegenachtervolging, zet haar tweede liefde om in iets serieuzers.

De afgelopen weken liet de schaatsster van Team Staan - CTS Group zich al zien op de fiets. Zo won ze als amateur de Tour de la Semois in Frankrijk. Daar heeft een Nederlandse wielerploeg op geacteerd. VolkerWessels, dat momenteel actief is in de Tour de France Femmes, strikte de 23-jarige Vijn als 'trainee'. Als volledig onderdeel van de ploeg werd de schaatsster op Instagram aangekondigd. 'We zijn heel erg blij dat ze vanaf nu tot de rest van het seizoen bij het team komt als trainee', schrijft het team.

Vijn is zelf ook dolblij met de mogelijkheid om te leren van de toprensters bij de ploeg. "Ik heb echt een passie ontdekt voor het wielrennen en ik wil mezelf ontwikkelen als betere renster. Ik denk dat dit de beste omgeving is daarvoor. Ik ben VolkerWessels heel dankbaar voor de kans die ze me bieden. Ik heb er erg veel zin in om te racen en samen te groeien", laat ze in een reactie weten. Diverse bekende figuren reageren verheugd op het nieuws. Zo denken Anna Boersma (teamgenoot bij Team Staan) en Roxane Knetemann dat het een topidee is. Vijn blijft naast het wielrennen ook gewoon schaatsen op topniveau.

Ook Coen Rijpma, de man van topschaatsster Antoinette Rijpma-de Jong, reageert met een applausje op de aankondiging. Hij is zelf ook een semiprof-renner, die de laatste jaren vooral zichzelf enorm uitdaagt op de fiets. Zo reed hij de afgelopen tijd de Tour de France achterna en vervolmaakte hij een bizarre tocht door alle vijf de wielermonumenten achter elkaar te rijden.
De onvermijdelijke Coen Rijpma heeft er een applausje voor over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')