Maar het is uiteindelijk helemaal geen fusie. En dat artikeltje met mogelijke ploegen aan wie ze de extra WT-licentie konden verkopen blijkt ook totale bullshit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als de fusie doorgaat zouden nederige excuses van WLR aan Ray gepast zijn.
Dit is niet helemaal waar. Als je de entiteit overneemt die de paying agent is en de licentie houdt, zijn er wel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Enige nieuwswaardige is dat er straks 17 world tour licenties zijn in geval van een merge tot 2025, het is niet mogelijk om bijvoorbeeld de licentie aan de knakworsten of Israël te verkopen.
Toch, de fusie van deze teams dan wel het opheffen van Quick-Step werd hier voor totaal onmogelijk gehouden. Dat is the bottom line, dan kan je er op sommige details best naast zitten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 15:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar het is uiteindelijk helemaal geen fusie. En dat artikeltje met mogelijke ploegen aan wie ze de extra WT-licentie konden verkopen blijkt ook totale bullshit.
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 16:23 schreef Funzel het volgende:
[..]
Evenepoel, Van Wilder, Lampaert, Merlier, Cattaneo, Vervaeke
Schrijf maar op.
Ik zou sowieso Lamperti pakken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven.
Paar jaar terug heeft de wielerploeg de app overgenomen en commercieel op de markt gebracht: https://www.theathletesfoodcoach.com/quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 14:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Mogen ze die app wel houden nu Jumbo stopt?
Merlier heeft geen toegevoegde waarde nee als je Kooij al hebt en je die op wil stellen in de grotere koersen. Dan rijden ze elkaar vooral in de weg. Dan heb je meer aan Lamperti die zich in de kleinere koersen kan ontwikkelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Merlier als je ook al Kooij hebt die je een upgrade in programma hebt aangeboden om te blijven.
Hoe bedoel je weg mag? Als licentie van Soudal ophoudt kan hij gewoon overal tekenen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:53 schreef TAmaru het volgende:
ik heb gewoon zo'n idee dat als Evenepoel nu niet met Van Wilder en nog een aantal mannen naar INEOS gaat, dat er dan iets niet klopt ofzo. Dan zit er iets een beetje scheef.
Maar in de eerste berichten over Visma-Soudal stond ook iets over een Nederlands-Belgisch karakter van de ploeg. Visma heeft er blijkbaar weinig bezwaar tegen en Soudal zou dat natuurlijk ook prima vinden. Het is natuurlijk een beetje raar als je een soort van fusie gaat doen als Soudal en dan je belangrijkste renner verliest, die ook nog eens uit België komt. Maar tegelijkertijd is het natuurlijk niet echt een fusie dus ja, misschien hebben ze weinig te zeggen. Je zou je toch op zijn minst mogen voorstellen dat Evenepoel een belangrijke rol heeft gespeeld in dit hele proces, maar dan zou het raar zijn als hij weg mag.
Definitief einde tijdperk Wout.quote:
quote:
quote:Baudewyn Vermeulen
26 minuten geleden
Ik zou ook zeggen meegaan Wout
Michel Oyen
1 uur geleden
Wout kan meegaan toch! tijd om zelf op het voortplan te treden.
ronny wenselaers
2 uur geleden
Wout , meegaan en daar voor uw eigen kunnen rijden!
Het is nu of blijven hangen en voor andere te moeten rijden 👏👏👏👏
armand verschueren
2 uur geleden
Als Wout slim is volgt hij zijn trainer en kan hij voluit voor zich zelf gaan
Moeten we Charles ergens van kennen ofzo?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Charles begint ook een gelover te worden.
Velo-club.net moet je wel kennen ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Moeten we Charles ergens van kennen ofzo?
Ja, het wordt door elkaar gebruikt. Ik zou zeggen dat het vooral hier hoort, maar ook in het algemene topic past het wel omdat het over meer gaat dan enkel transfers.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik weet ook niet meer of al dat fusie nieuws in wielrennen en/of transfergeruchten hoort
Ik denk eerder dat Bakala, Evenepoel en zijn entourage en Soudal gewoon per direct weg willen bij de huidige ploeg uit onvrede over de gang van zaken. Lijkt me dat voor Plugge/Jumbo deze 'fusie' ook niet per se nu hoeft.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, het wordt door elkaar gebruikt. Ik zou zeggen dat het vooral hier hoort, maar ook in het algemene topic past het wel omdat het over meer gaat dan enkel transfers.
En ook weer naar aanleiding van dit verhaal: het blijft toch vreemd dat dit blijkbaar al sinds juli speelt, maar dat je nu begin oktober zit en er nog zoveel onduidelijkheden zijn, renners die niet weten waar ze aan toe zijn, personeel met allerlei twijfels.. dat moet je dus allemaal op heel korte termijn gaan regelen met ook een oplossing voor de renners die er buiten vallen (en dat is dan deze?)
Dan zou het toch in alle gevallen veel logischer zijn om 2024 te gebruiken om alles goed te regelen en in 2025 te starten met de nieuwe ploeg. Enige reden die ik kan bedenken waarom alles per direct moet, is dat Plugge ook na het vertrek van Roglic en de komst van Amazon (als dat klopt) met een niet op te lossen financieel gat zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |