Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan?
Ik maakte wel grapjes over Tietema maar zal mij niet verbazen als daar een deel heengaat. Ze gaan een stap omhoog naar ProTeam. Hebben volgens mij alleen wat vertrekkende renners aangekondigd maar geen nieuwe renners toch? Even gekeken op PCS, ze hebben nog maar 3 renners staan voor volgend jaar.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard.
Maar daar ben ik sowieso in het hele verhaal benieuwd naar. Je hebt straks 20 overbodige renners, hoe ga je die allemaal bij een andere ploeg in een periode dat ploegen normaal gesproken al vol zitten voor het volgende seizoen
Die maakten in de Tour hun stap naar PCT bekend, misschien heeft Plugge ze wel wat ingefluisterd!quote:Op donderdag 28 september 2023 12:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik maakte wel grapjes over Tietema maar zal mij niet verbazen als daar een deel heengaat. Ze gaan een stap omhoog naar ProTeam. Hebben volgens mij alleen wat vertrekkende renners aangekondigd maar geen nieuwe renners toch? Even gekeken op PCS, ze hebben nog maar 3 renners staan voor volgend jaar.
Ik denk dat het toch vooral wat grotere namen zijn die zullen vertrekken (buiten de rommel die nu al als opvulling wordt gezien) met eventueel wat aanhang. Budget- en programmatechnisch is daar al geen plaats voor dan, nog buiten hun eigen ambities. En daar zijn altijd wel plekjes voor te vinden.quote:Op donderdag 28 september 2023 12:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoorde ergens in een podcast dat de renners van de ploeg waar de licentie van opgeheven wordt, inderdaad vrij zijn om naar een andere ploeg te gaan. Wat niet hoeft te betekenen dat ze dat ook allemaal gaan doen uiteraard.
Maar daar ben ik sowieso in het hele verhaal benieuwd naar. Je hebt straks 20 overbodige renners, hoe ga je die allemaal bij een andere ploeg krijgen in een periode dat ploegen normaal gesproken al vol zitten voor het volgende seizoen
Een betere renner is voorlopig niet op de markt. Hoewel ik ook dit nog moet zien, Roglic hoort bij het meubilair bij Jumbo-Vismaquote:Op donderdag 28 september 2023 17:42 schreef Szura het volgende:
Als Ineos een renner wil die meedoet om de Tourzege, denk ik dat ze met Roglic een paar jaar te laat zijn
Ik denk dat een eventueel vertrek van Roglic eigenlijk geen reet met de mogelijke fusie te maken heeft, helemaal als je leest dat hij blijkbaar al aan het praten was met andere ploegen voordat Plugge in gesprek ging met Patlef.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het AD gaat er nu ook vanuit dat Roglic zeker vertrekt, met Lidl-Trek voorlopig als meest waarschijnlijke bestemming.
Als die fusie er dan toch echt gaat komen en Evenepoel komt niet mee dan gaat Jumbo er in feite op achteruit, geestig gegeven. De dood van een iconische ploeg als Quick Step voor, ja, wat eigenlijk?
Lefevere is een fraud als dit doorgaat.
Vanuit het perspectief van Jumbo is dit natuurlijk een geweldige deal, je haalt als alles doorgaat een bult geld binnen met Soudal en Bakala, en als bonus kun je nog even een paar renners overnemen. Een Asgreen als vervanger van Van Hooydonck, is dat probleem ook meteen opgelost. Wellicht kunnen ze Evenepoel ook overnemen, dan is Roglic uiteraard meteen vergeten. En zelfs als Evenepoel niet komt staat er natuurlijk een zeer sterke kern, maar het is vooral de toekomst die dan mooi verzekerd is.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik denk dat een eventueel vertrek van Roglic eigenlijk geen reet met de mogelijke fusie te maken heeft, helemaal als je leest dat hij blijkbaar al aan het praten was met andere ploegen voordat Pluggen in gesprek ging met Patlef.
Verder hoeft dit ook niet per se slecht uit te pakken lijkt me. Biedt ook weer meer kansen aan Kooij en de karrevracht aan jong talent dat de de komende tijd gaat binnenkomen bij Jumbo.
Roglic gaat volgens dezelfde krant trouwens naar Movistar. Bijzondere move.quote:Roglic was recent de morele verliezer van de Vuelta.
Misschien kan Taus nog voor één laatste meesterwerk zorgen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Roglic naar Movistar zou voor het wielrennen wel mooi zijn, een beetje de mannelijke Van Vleuten in dat geval. Al is het voor zijn carrière natuurlijk geen al te beste zet.
We zouden eens grondig moeten uitzoeken hoe de medische staf van Jumbo in elkaar zit, want Taus mag hun veters nog niet strikken.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Misschien kan Taus nog voor één laatste meesterwerk zorgen.
Maar een Lefevere wil je als Jumbo toch eigenlijk ook niet in je ploeg hebben, al is het aan de zijkant. Die heeft een heel andere filosofie dan een Plugge en hij lijkt mij niet iemand die zich makkelijk aan de kant laat zetten. Die gaat zich dan overal mee bemoeien.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van Jumbo is dit natuurlijk een geweldige deal, je haalt als alles doorgaat een bult geld binnen met Soudal en Bakala, en als bonus kun je nog even een paar renners overnemen. Een Asgreen als vervanger van Van Hooydonck, is dat probleem ook meteen opgelost. Wellicht kunnen ze Evenepoel ook overnemen, dan is Roglic uiteraard meteen vergeten. En zelfs als Evenepoel niet komt staat er natuurlijk een zeer sterke kern, maar het is vooral de toekomst die dan mooi verzekerd is.
Ik begrijp alleen steeds minder de kant van Lefevere. Gaat hij na die jaren in het wielrennen op deze manier afscheid nemen? Bij een fusie gaan er wat, een rennertje of vijf naar Jumbo? En de rest? Een aantal gaan uiteraard een mooi plaatsje vinden, maar gaat hij echt een Ayco Bastiaens aan z'n lot overlaten? Ik kan er nog steeds met m'n verstand niet bij. Mauri Vansevenant een week geleden een mooi driejarig contract geven, zouden ze bij Jumbo überhaupt op hem zitten te wachten?
Het is echt een totale mindfuck. Jumbo begrijp ik, die hebben geld nodig en dat kunnen ze op deze manier vinden, Quick Step begrijp ik echt op geen enkele manier. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit echt een ding is, omdat het simpelweg nergens op slaat vanuit het perspectief van Lefevere.
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar een Lefevere wil je als Jumbo toch eigenlijk ook niet in je ploeg hebben, al is het aan de zijkant. Die heeft een heel andere filosofie dan een Plugge en hij lijkt mij niet iemand die zich makkelijk aan de kant laat zetten. Die gaat zich dan overal mee bemoeien.
Mauri zie ik dan nog wel makkelijk een andere ploeg vinden, die heeft nog talent. Net als een Alaphilippe, die zal dan wel naar een kleinere Franse ploeg gaan. Maar de rest van Soudal-Quickstep is niet heel veel soeps
Ze hebben toch gewoon de verplichting om t contract iig uit te betalen of een andere ploeg te regelen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na.
Bakala en Soudal zijn beide schathemeltjerijk, dus als ze willen kunnen ze gigantische bedragen in de ploeg pompen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:26 schreef Slobeend het volgende:
Maar zou het budget van Bakala/Soudal-Visma hoger zijn dan dat van Jumbo-Visma?
Ja, ik snap het ook niet. Al weet ik ook nog steeds niet hoe serieus we dit bericht nu echt moeten nemen.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch juist het wonderlijke? Lefevere weet dat heel wat renners en staf werkloos gaan zijn door deze fusie. Dat lijkt mij dus zijn eer te na.
Maar hoe zijn de aandelen van de ploeg verdeeld? Is Bakala niet gewoon de grootaandeelhouder die het voor het zeggen heeft?quote:Op donderdag 28 september 2023 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik begrijp alleen steeds minder de kant van Lefevere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |