Zonneveld meldde in bij In het Wiel dat Ineos concreet op zoek is naar een fusiepartner en dat Evenepoel overnemen van de baan is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 07:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit riekt naar een fusie incom8ng
DSM was zijn favoriete ploeg en daarom wilde hij daar dolgraag naartoe.quote:
Als zelfs dit soort extreme fanboys al na één jaar gillend wegrennen, naar Bahrain nota bene, dan weet dat je er echt een teringbende van maakt hoor.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
DSM was zijn favoriete ploeg en daarom wilde hij daar dolgraag naartoe.
Toch mooi een jaar volgehouden.
Fenomeen Kevin Inkelaar was daar ook een groot succes.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:13 schreef Mani89 het volgende:
Er zal vast nog een hoop potentie in Max zitten maar dat Bahrein hem na dit flopjaar gelijk overneemt is wel opvallend.
Ik wilde net iets over Inkelaar posten.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Fenomeen Kevin Inkelaar was daar ook een groot succes.
En Jumbo zoekt nog een nieuwe sponsor. Kan mooi ieders minst favoriete team wordenquote:Op woensdag 20 september 2023 14:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zonneveld meldde in bij In het Wiel dat Ineos concreet op zoek is naar een fusiepartner en dat Evenepoel overnemen van de baan is.
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’quote:Op woensdag 20 september 2023 11:16 schreef Koffieplanter het volgende:
De saga rond AJ August neemt een nieuwe wending. Waar alles al klaar lag om via Axeon volgend jaar naar INEOS te gaan, heeft hij nu besloten om Axeon te skippen en direct naar de WorldTour te gaan.
Valt ie ook vaker uit dan Remco?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’
Zo.
Logan Jones-Wilkins is de nieuwe Nico Dick.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
US sensation AJ August linked to Ineos: ‘He’s Remco, but probably with more power’
Zo.
Hij gaat iets met een cursus rondom ploegleider doen, dus denk dat ie dat zelf al wel besloten heeft ja.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem aan dat Bas Tietema dan al helemaal zijn fiets aan de wilgen hangt
Vind 'm niet heel wisselvallig dit seizoen.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem aan dat Bas Tietema dan al helemaal zijn fiets aan de wilgen hangt
Was hij de jaren ervoor ook al niet natuurlijkquote:Op donderdag 21 september 2023 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vind 'm niet heel wisselvallig dit seizoen.
Ze gaan het beste team ter wereld worden volgens Guercilena!quote:Op donderdag 21 september 2023 19:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lidl Trek met 55 renners volgend jaar
Lopez bij DSM, oh nee dsmquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:58 schreef wimderon het volgende:
MAL, die vandaag nog overvallen en beroofd is, zou in de belangstelling staan van Jayco, Israël en... DSM
Laat het aub DSM worden.
Ik wil 24 uur camera´squote:Op vrijdag 22 september 2023 16:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Lopez bij DSM, oh nee dsm
Dat wordt de mooiste soap ooit.
Leuke rubriek, Pat die rijders als Cavagna een trap na gaat geven...quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:25 schreef Fretwork het volgende:
[ twitter ]
Deze mag wel hier toch?
Op zich wel een terecht punt dat Cavagna met zijn gebrek aan stuurmanskunst weinig in de klassiekers te zoeken heeft.quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Leuke rubriek, Pat die rijders als Cavagna een trap na gaat geven...
Enige dat nog mist voor bingo is klagen over z'n budget, terwijl hij er zelf al 3 seizoenen een bende van maakt...
quote:Op zaterdag 23 september 2023 13:25 schreef Fretwork het volgende:
[ twitter ]
Deze mag wel hier toch?
Die ene aanval van Warbasse in de Vuelta was dus genoeg voor contractverlengingquote:Op maandag 25 september 2023 12:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Nieuw contract voor iedereen bij AG2R.
We komen nooit meer van Warbassie af.quote:Op maandag 25 september 2023 12:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Die ene aanval van Warbasse in de Vuelta was dus genoeg voor contractverlenging
Wat als TDT Jumbo en Quickstep bulk krijgt straks?quote:Op maandag 25 september 2023 17:53 schreef Pino112 het volgende:
Tanfield en Toussaint ook weg bij TDT
https://www.instagram.com/p/CxntM0_tThk/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Denk je bij een Pro Team te hebben getekend, mag je in dienst van Bas T gaan rijdenquote:Op maandag 25 september 2023 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat als TDT Jumbo en Quickstep bulk krijgt straks?
De drie zwakste renners laten gaan (op Tietema na). Enige vraag is of Inkelaar nog iets kan na zijn operatie, maar blijkbaar hebben ze daar enige vertrouwen in.quote:Op maandag 25 september 2023 17:53 schreef Pino112 het volgende:
Tanfield en Toussaint ook weg bij TDT
https://www.instagram.com/p/CxntM0_tThk/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Logisch. Je kan het niet maken renners weg te sturen die beter zijn en dan zelf blijven.quote:Op maandag 25 september 2023 19:33 schreef franklop het volgende:
Bas T gaat zelf ook niet verder. Wel bij de ploeg, niet als renner
Prima keuze
[ twitter ]
Nou, Carlos Rodriguez, Thymen Arendsman en Geraint Thomas kunnen zeker wel fietsen, maar ik geef je gelijk dat een fusie tussen Soudal en INEOS veel logischer is, ook omdat INEOS heel weinig renners heeft voor volgend seizoen. En waarom zou Jumbo-Visma zo'n risico nemen? Ze zijn de beste ploeg ter wereld, hebben renners voor elke race, ze kunnen eigenlijk alleen maar slechter worden. Ok, je kunt misschien zeggen dat ze met Evenepoel nog meer klassiekers zouden kunnen winnen. Maar wie zit daar nog meer bij Soudal die je wel in je team zou willen hebben? Asgreen? Dat is dan ook wel zo'n beetje de enige.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:34 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Soudal is beter af met Ineos. Visma heeft al 2 toppers. Ineos heeft heul veul geld maar geen jongen die kan fietsen
Voorbereiding op de fusiequote:Op dinsdag 26 september 2023 12:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft nog een contract voor volgend jaar toch?
Ik volg je. Jumbo Visma heeft Soudal helemaal niet nodig als je puur naar de renners kijkt. Het enige probleem lijkt me om een nieuwe sponsor te vinden. Als ze die vinden geen probleem. En anders hebben ze nog een jaar voor andere opties zoals mischien Soudal.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, Carlos Rodriguez, Thymen Arendsman en Geraint Thomas kunnen zeker wel fietsen, maar ik geef je gelijk dat een fusie tussen Soudal en INEOS veel logischer is, ook omdat INEOS heel weinig renners heeft voor volgend seizoen. En waarom zou Jumbo-Visma zo'n risico nemen? Ze zijn de beste ploeg ter wereld, hebben renners voor elke race, ze kunnen eigenlijk alleen maar slechter worden. Ok, je kunt misschien zeggen dat ze met Evenepoel nog meer klassiekers zouden kunnen winnen. Maar wie zit daar nog meer bij Soudal die je wel in je team zou willen hebben? Asgreen? Dat is dan ook wel zo'n beetje de enige.
Ray werkkt aan een artikel over een fusie met INEOS.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens pcs heeft Alpecin pas 17 renners voor 2024. Lopen ze zo achter bij pcs of is er meer aan de hand?
De sponsor is natuurlijk een probleem maar om dan maar te fuseren met Soudal lijkt me toch ook wat ver gaan. Tsja, als het voortbestaan van de ploeg anders bedreigd wordt ... maar dan kunnen ze beter samengaan met INEOS. Dan heb je meteen een Nederlandse topper met Arendsman. De berichten zijn nu wel dat ze er een NL-BE-ploeg van willen maken, in elk geval met focus op die renners. Maar wat doe je dan met Roglic, Vingegaard, Kuss, La Porte?quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:57 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Ik volg je. Jumbo Visma heeft Soudal helemaal niet nodig als je puur naar de renners kijkt. Het enige probleem lijkt me om een nieuwe sponsor te vinden. Als ze die vinden geen probleem. En anders hebben ze nog een jaar voor andere opties zoals mischien Soudal.
Ineos heeft geen geld nodig daar hebben ze meer dan genoeg van, ze willen Remco.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De sponsor is natuurlijk een probleem maar om dan maar te fuseren met Soudal lijkt me toch ook wat ver gaan. Tsja, als het voortbestaan van de ploeg anders bedreigd wordt ... maar dan kunnen ze beter samengaan met INEOS. Dan heb je meteen een Nederlandse topper met Arendsman. De berichten zijn nu wel dat ze er een NL-BE-ploeg van willen maken, in elk geval met focus op die renners. Maar wat doe je dan met Roglic, Vingegaard, Kuss, La Porte?
PCS loopt niet achter. Het is al jaren het beleid van Steef om alleen renners toe te voegen die door de ploegen zelf bevestigd zijn. En daar wringt meteen de schoen bij Alpecin, want dat is qua communicatie de slechtste ploeg van allemaal. Zij bevestigen nooit iets.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens pcs heeft Alpecin pas 17 renners voor 2024. Lopen ze zo achter bij pcs of is er meer aan de hand?
Bij het stoppen van Jumbo werd gezegd dat het totale budget zo'n 36 miljoen is (dus alle ploegen die je hieraan kunt koppelen) en Jumbo daarvan 1/3 inlegt. Dan heb je dus een gat van 12 miljoen. Daarvan is de schaatsploeg nu losgekoppeld qua sponsoring, dus puur voor de wielerploeg speelt dat geen rol meer. Ook heeft Jumbo aangegeven niet helemaal te stoppen met de sponsoring, alleen niet meer als hoofdsponsor.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:43 schreef 4-elements het volgende:
Het is toch eigenlijk heel raar dat de beste ploeg van allemaal - want dat is Jumbo Visma momenteel - gewoon geen nieuwe hoofdsponsor lijkt te kunnen vinden. Hoe groot is het gat in de begroting daar eigenlijk na het wegvallen van Jumbo?
Wat voor issues zijn er bij intermarche en alpecin dan?quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:40 schreef Momo het volgende:
Intermarché en Alpecin met issues, Jumbo-Visma, Soudal-Quickstep die niet zo makkelijk nieuwe sponsoren vinden terwijl ze een succesvolle ploeg hebben. Zijn geen goede signalen.
Alpecin heeft pas 17 renners voor 2024 en Intermarche heeft schijnbaar problemen met salarissen op tijd betalen, aantal mensen zijn al weggegaan daar.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat voor issues zijn er bij intermarche en alpecin dan?
Lees je mijn posts niet?quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Alpecin heeft pas 17 renners voor 2024 en Intermarche heeft schijnbaar problemen met salarissen op tijd betalen, aantal mensen zijn al weggegaan daar.
https://wielerrevue.nl/ar(...)neelsleden-vertrekt/
Maar als Alpecin nu het zo doet met nauwelijks versterkingen en het verlengen van zeer matig materiaal, dan zit daar ook niet perse veel geld. Zuinig niet perse ambitieus richting de toekomst. Die hadden ook wel meer willen doen. Al is veel geld natuurlijk ook geen garantie voor succes (Vroem kuch kuch).quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lees je mijn posts niet?
Het budget is inderdaad niet gestegen, lijkt het, maar dat is iets anders dan dat ze in de problemen zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als Alpecin nu het zo doet met nauwelijks versterkingen en het verlengen van zeer matig materiaal, dan zit daar ook niet perse veel geld. Zuinig niet perse ambitieus richting de toekomst. Die hadden ook wel meer willen doen. Al is veel geld natuurlijk ook geen garantie voor succes (Vroem kuch kuch).
Wat wel aandacht verdient zijn de contracten van Philipsen en Van der Poel. De lopen nog 1 en 2 jaar en Alpecin leunt zwaar op die 2 renners.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het budget is inderdaad niet gestegen, lijkt het, maar dat is iets anders dan dat ze in de problemen zitten.
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat wel aandacht verdient zijn de contracten van Philipsen en Van der Poel. De lopen nog 1 en 2 jaar en Alpecin leunt zwaar op die 2 renners.
Krauw kan je missen. Die andere twee niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk.
En veel draait om MvdP dus die zullen ze ook binnenkort moeten verlengen om de sponsors binnen boord te houden. Als dat lang gaat duren en er komen geruchten dat hij na 2025 iets anders wil, dan kan het schip snel zinken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Philipsen, Groves en Krauw binnenboord houden, dat gaat wel een uitdaging worden voor de Roodhooftjes ja. Misschien dat ze daarom nu ook hun kruit drooghouden, heel wat van die jongens gaan om fors meer geld vragen waarschijnlijk.
Ik zie Mathieu ook niet ergens rijden eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En veel draait om MvdP dus die zullen ze ook binnenkort moeten verlengen om de sponsors binnen boord te houden. Als dat lang gaat duren en er komen geruchten dat hij na 2025 iets anders wil, dan kan het schip snel zinken.
Ik ook niet snel. Tegelijkertijd zal het voor veel sponsors randvoorwaarde zijn om te verlengen of in te stappen. Dus dat moeten ze geregeld hebben als ze aan plannen voor 2026 en verder gaan denken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie Mathieu ook niet ergens rijden eigenlijk.
Voor sponsoren natuurlijk een kutmoment om in te stappen, het is een beetje als aandelen kopen op de hoogste prijs. Deze successen gaan ze nooit herhalen, al dan niet vanwege de brieven die vanuit Aigle onderweg zijn... Plugge zal de hoofdprijs vragen, terwijl het voor sponsoren alleen maar slechter kan gaan qua sportief succes, zo gek vind ik het niet dat niet iedereen staat te popelen. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook nog gewoon een dopinggeval in de gelederen, dus er zal flink wat wantrouwen heersen ook.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:43 schreef 4-elements het volgende:
Het is toch eigenlijk heel raar dat de beste ploeg van allemaal - want dat is Jumbo Visma momenteel - gewoon geen nieuwe hoofdsponsor lijkt te kunnen vinden. Hoe groot is het gat in de begroting daar eigenlijk na het wegvallen van Jumbo?
quote:Manager heeft opvallend wielernieuws: “Ik kan bevestigen dat INEOS polste naar Tadej Pogacar”
Tadej Pogacar doet straks een gooi naar een derde opeenvolgende zege in de Ronde van Lombardije. Daarvoor kan de Sloveen rekenen op een ijzersterke ploeg bij UAE Team Emirates. Intussen informeerde INEOS Grenadiers naar de beschikbaarheid van de tweevoudige Tourwinnaar.
De officiële selectie voor de laatste klassieker van het wielerseizoen is nog niet bekend, maar Pogacar krijgt voor de voorbereidingskoersen Giro dell’Emilia en Tre Valli Varesine alvast kleppers als Juan Ayuso, Jay Vine en Adam Yates aan zijn zijde.
“Dit is het derde jaar op rij dat ik voor het Italiaanse blok ga en het is een periode waar ik enorm van houd”, aldus Pogacar. “De afgelopen twee jaar heb ik het seizoen nagenoeg perfect afgesloten in Lombardije en we zijn gemotiveerd om dat te herhalen.”
Interesse van INEOS
Tussendoor stelde zijn manager Alex Carera dat er Britse interesse is voor de 25-jarige alleskunner. INEOS Grenadiers polste onlangs - tussen Tour en Vuelta - namelijk naar de beschikbaarheid van de Sloveen.
“Ze zijn zeker geïnteresseerd in Tadej, maar op dit moment staat hij tot 2027 onder contract bij UAE”, vertelde Carera aan GCN. “Als Ineos vóór die datum in hem geïnteresseerd is, moeten ze met de ploeg praten. Het doel van INEOS is om een van de beste teams ter wereld te zijn. Als je de beste wilt zijn, dan heb je de beste renners nodig. Mocht hij einde contract zijn, is het een ander verhaal. Als ze nu geïnteresseerd zijn in Tadej, moeten ze eerst en vooral een deal vinden met UAE.”
“Maar ik kan dus hierbij bevestigen dat INEOS mij de afgelopen maanden heeft gevraagd of Tadej vrij is. Ik antwoordde hen echter dat hij onder contract staat”, aldus nog Carera.
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan?quote:Op donderdag 28 september 2023 12:34 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd hoe hoog die afkoopsom dan is die andere ploegen moeten betalen om hem over te nemen. Als je er vanuit dat deze fusie plaatsvindt omdat er anders niet genoeg budget over is, willen ze daar vast zoveel mogelijk uithalen (en bij Ineos is genoeg geld aanwezig om dat te betalen)
En als Soudal straks echt ophoudt te bestaan, kan Evenepoel ook vertrekken als hij wil. Dan ga je straks in 1x van 3 mogelijke kopmannen in 1 ploeg naar alleen Vingegaard
Aan de andere kant weten de andere ploegen ook dat een eventuele fusieploeg momenteel nog veel te veel renners onder contract heeft en kan ook daar op inspelenquote:Op donderdag 28 september 2023 12:34 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd hoe hoog die afkoopsom dan is die andere ploegen moeten betalen om hem over te nemen. Als je er vanuit dat deze fusie plaatsvindt omdat er anders niet genoeg budget over is, willen ze daar vast zoveel mogelijk uithalen (en bij Ineos is genoeg geld aanwezig om dat te betalen)
En als Soudal straks echt ophoudt te bestaan, kan Evenepoel ook vertrekken als hij wil. Dan ga je straks in 1x van 3 mogelijke kopmannen in 1 ploeg naar alleen Vingegaard
Movistar zoekt nog rennersquote:Op donderdag 28 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als de licentie van Soudal opgezegd zou worden kan iedereen dan zo maar vertrekken daar? Ik zie voor 2024 ook nog een Asgreen, Cerny, Hirt, Merlier, Van Wilder, Mauri + 15 andere renners staan. Waar moeten die allemaal heen gaan dan?
Voor die 6/7 goede renners zal het nog wel goed komen (al niet voor hetzelfde salaris), maar voor de bulk renners is het dan wel echt lullig. Gooien ze dan het Nederlandse en Belgische bulk van Jumbo/Soudal naar TDT?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |