Zou voor die jongen wel leuk zijn als hij een home grand prix kan rijden.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:14 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Dus alleen de AlphaTauri en tweede Williams stoel zijn nog open.
Betreffende jongeman heet Theo Pourchairequote:Op donderdag 14 september 2023 11:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Saaie line-up. Ik had graag Pouchare gezien..
Voorstoelquote:Op donderdag 14 september 2023 11:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Betreffende jongeman heet Theo Pourchaire
En ik ben blij voor Zhou![]()
Een aantal coureurs is gevraagd naar een reactie op de uitspraken van Marko. Zoals Hamilton maar ook Verstappen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:22 schreef schommelstoel het volgende:
Lewis Hamilton haalt stevig uit naar Helmut Marko: ‘Volstrekt onacceptabel wat hij heeft gezegd’
Helmut geeft excuses aangeboden dacht ik, maar moet branden van teamLH.
Kunnen we LH en de rest van de online aanhangers even helpen herinneren dat LH ooit riep dat jongens geen jurken dragen.
En dat er te veel Chinezen in het vliegtuig zitten.
Of kunnen we alleen vergeten wat LH ooit te melden heeft gehad.
Laat hem zich nu maar bezig houden met racen, net zoals Toto.
Dit misbruiken ze nu puur richting anti redbull.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een aantal coureurs is gevraagd naar een reactie op de uitspraken van Marko. Zoals Hamilton maar ook Verstappen.
Ik vind het een beetje raar dat jij stelt dat na een excuses dit onderwerp klaar is terwijl je ondertussen ook met meer dan vijf jaar oude uitspraken van Hamilton aan komt zetten waar hij allang excuses voor aangeboden heeft. Dan niet zo vergevingsgezind?
Lewis en Toto leven in het nu, die houden zich tenminste niet bezig met oude koeien van 13 jaar eerder zoals Massa doetquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:22 schreef schommelstoel het volgende:
Lewis Hamilton haalt stevig uit naar Helmut Marko: ‘Volstrekt onacceptabel wat hij heeft gezegd’
Helmut geeft excuses aangeboden dacht ik, maar moet branden van teamLH.
Kunnen we LH en de rest van de online aanhangers even helpen herinneren dat LH ooit riep dat jongens geen jurken dragen.
En dat er te veel Chinezen in het vliegtuig zitten.
Of kunnen we alleen vergeten wat LH ooit te melden heeft gehad.
Laat hem zich nu maar bezig houden met racen, net zoals Toto.
Perez had al gezegd dat hij zich niet aangevallen voelde. Waarom zou Hamilton zich dat dan wel voelen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dit misbruiken ze nu puur richting anti redbull.
De uitspraak had hij niet moeten doen, excuses aanbieden en nooit weer doen.
Lewis en Toto moeten zich richten op hun eigen renstal.
En niet om de haverklap dat jank gedrag vertonen.
Was het nu niet een uitspraak van Helmut, dan kwamen ze wel weer met wat anders aan te kakken.
Die doen er nu mogelijk alles aan om dit uit te melken.
Perez had wat ik begreep ook al gemeld om door te gaan.
Ja die 7 keer dat hij won doen er ook niet toe dus...quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:04 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Lewis en Toto leven in het nu, die houden zich tenminste niet bezig met oude koeien van 13 jaar eerder zoals Massa doet
Perez wil gewoon geen herrie binnenskamers, die hoeven we niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Perez had al gezegd dat hij zich niet aangevallen voelde. Waarom zou Hamilton zich dat dan wel voelen?
Oh wacht.
En Toto en Lewis wil je wel in alles serieus nemen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:12 schreef Sked het volgende:
[..]
Perez wil gewoon geen herrie binnenskamers, die hoeven we niet serieus te nemen.
Dat zeg ik nergens.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En Toto en Lewis wil je wel in alles serieus nemen?
Maar natuurlijk...
Als Perez er echt mee zat had hij zijn stoeltje wel opgegeven.quote:
Aan de andere kant is Perez ook wel slim genoeg om zijn enige kans om bij een top team te rijden niet weg te gooien.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:21 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als Perez er echt mee zat had hij zijn stoeltje wel opgegeven.
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:21 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als Perez er echt mee zat had hij zijn stoeltje wel opgegeven.
Dat kan.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Aan de andere kant is Perez ook wel slim genoeg om zijn enige kans om bij een top team te rijden niet weg te gooien.
Ik heb nergens gelezen dat Hamilton zich aangevallen voelde. Jij wel? Oh wacht....quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Perez had al gezegd dat hij zich niet aangevallen voelde. Waarom zou Hamilton zich dat dan wel voelen?
Oh wacht.
Net zo'n onzin als dat we Perez niet serieus moeten nemen?quote:
Perez heeft helemaal geen belang bij onrust in het team, dus natuurlijk zegt hij dit. Jij maakt er een wij vs hun van en daar doe ik niet meer aan mee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:28 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Net zo'n onzin als dat we Perez niet serieus moeten nemen?
Kom op zeg, let ook even op met waar je zelf mee aankomt.
Ik deed daar ook een tijd niet aan mee.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:33 schreef Sked het volgende:
[..]
Perez heeft helemaal geen belang bij onrust in het team, dus natuurlijk zegt hij dit. Jij maakt er een wij vs hun van en daar doe ik niet meer aan mee.
Dit ja, die moet verder en zijn positie is ook niet dusdanig dat hij er een hij eruit of ik eruit van kan maken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:33 schreef Sked het volgende:
[..]
Perez heeft helemaal geen belang bij onrust in het team, dus natuurlijk zegt hij dit. Jij maakt er een wij vs hun van en daar doe ik niet meer aan mee.
Doe even 2008 + 13 om te zien wat ik werkelijk zeg 😏quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja die 7 keer dat hij won doen er ook niet toe dus...
Lewis is een hypocriete flapdrol.
Zo iemand die zelf 10 pakjes peuken per dad rookte, maar nu ineens de grootste anti roker en iedereen moet het horen en weten.
Daar kan ik niet zo goed tegen.
Marko wordt betaald door Red Bull GmbH. Dat is al vaker gezegd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:31 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Lees dat Horner hier liegt, want Marko zou een director van rbr zijn.
Oh zou kunnen hoor, maar lees documenten waaruit blijkt dat hij wel deel uitmaakt van RBR, Horner heeft het niet over wie hem betaalt. Verder geen verstand van, maakt me ook niet uit, maar ze maken het zichzelf niet makkelijk.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marko wordt betaald door Red Bull GmbH. Dat is al vaker gezegd.
Hij is in dienst van Red Bull en wordt ingehuurd als adviseur bij zowel Red Bull Racing als AlphaTauri en het juniorenprogramma voor zover ik weet. Zag het van de week nog ergens langskomen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:42 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Oh zou kunnen hoor, maar lees documenten waaruit blijkt dat hij wel deel uitmaakt van RBR, Horner heeft het niet over wie hem betaalt. Verder geen verstand van, maakt me ook niet uit, maar ze maken het zichzelf niet makkelijk.
quote:Nou ligt dat laatste meteen wat lastig, want officieel is Marko helemaal niet in dienst bij Red Bull Racing. Hij wordt ingehuurd, is zelf verbonden aan moederbedrijf Red Bull.
En belangrijker, hij rapporteert niet aan Red Bull Racing, maar aan de Red Bullbaas, was zn maatje Mateschitz, weet niet wie nu.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij is in dienst van Red Bull en wordt ingehuurd als adviseur bij zowel Red Bull Racing als AlphaTauri en het juniorenprogramma voor zover ik weet. Zag het van de week nog ergens langskomen.
Edit: hier dus (nav Mexicanen die vragen om het ontslag van Marko)
[..]
Oliver Mintzlaff, de CEO Corporate Projects and New Investments van Red Bull GmbH.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
En belangrijker, hij rapporteert niet aan Red Bull Racing, maar aan de Red Bullbaas, was zn maatje Mateschitz, weet niet wie nu.
Voordat ze mogen deelnemen, moeten ze minimaal 1 sessie hebben gereden in hetzelfde weekendquote:Op maandag 18 september 2023 07:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waren Stoffel en Drugovich niet beschikbaar voor Aston Martin?
Rēsuu~īku!quote:
Dat kan echt niet.quote:Op maandag 18 september 2023 15:22 schreef Red_85 het volgende:
Vooralsnog wel droog aankomend weekend in Suzuka.
Wel warm
https://www.yr.no/en/fore(...)uka/Suzuka%20Circuit
レースウィークquote:
Als Ferrari een Ferrari doetquote:
Afgelopen weekend was wel een uitzonderingquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als Ferrari een Ferrari doet
Ja en ook een terechte winnaar wel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was wel een uitzondering
Dat zekersquote:Op dinsdag 19 september 2023 13:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja en ook een terechte winnaar wel.
Als 1 van de RBRs wint heeft Ferrari al geen kans meer, zelfs als ze 2 en 3 worden.quote:
Dus een 1-2 voor RB is het beste resultaat.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als 1 van de RBRs wint heeft Ferrari al geen kans meer, zelfs als ze 2 en 3 worden.
Als MB 2 en 3 worden, dan moet de 2e RBR 5e (of 4e) worden.
Dat is voor elk team het beste resultaat.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dus een 1-2 voor RB is het beste resultaat.
Nou ik denk dat bv Ferrari liever een 1-2 voor Ferrari heeft hoorquote:Op dinsdag 19 september 2023 14:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is voor elk team het beste resultaat.
Dat had ik al doorquote:Op dinsdag 19 september 2023 14:48 schreef Sally het volgende:
Ging om de kans(en) voor RB om constructeurstitel te winnen, he![]()
Uiteraard wil elk team wel een 1-2'tje
Maar de rest blijkbaar niet, die op jouw reactie reageerdequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Alonso heeft eens bij McLaren (dacht ik) het begin van het seizoen gemist na een ogenschijnlijk simpele crash bij de pre-season test.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:32 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Als het waar is was die klap toch wel hard. Of Lance grijpt elke kans om niet te hoeven racen.
Dat ze een nieuw merk willen promoten. Namen als Hugo Boss en Adidas waren genoemd, maar waarschijnlijk wordt het weer een eigen merk uit de Red Bull stal. Bijvoorbeeld Brandenburger Urstromquelle (bronwater) of Rauch (o.a. fruitsap en sportdranken). Hugo Boss zou mogelijk wel een sponsor worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Alweer een nieuwe naam?
Wat is de reden?
Bron: JSBM Motorsport newsletter in mijn mailquote:There is a new twist in the story of Andretti Global’s efforts to win an entry in Formula 1 in 2025 or 2026, and this perhaps explains why there has yet to be any official announcement regarding the prospective team’s plans, although the other candidate teams have now been informed by the FIA that their bids have not been successful. There has been no official word, however, about Andretti, which makes little sense, as the team is keen to get the process moving. There were whispers in the Singapore paddock that Andretti may no longer have a valid engine deal. It is not entirely clear when the prospective team signed a deal with Renault but Mario Andretti told US media that deal was done as long ago as February 2022.
...
There is the possibility that an agreement between the two parties was not open-ended and related to a specific period. For the moment no-one wants to talk about the situation as it is clearly a very sensitive time.
Time will tell whether the rumours are true but it would be understandable if Renault, with Alpine under new management, decided that the priority is to fix the existing team, rather than adding to the challenge by supporting a second team.
geen geld meer om een 2de auto te laten racen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:32 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Als het waar is was die klap toch wel hard. Of Lance grijpt elke kans om niet te hoeven racen.
Als je zijn hoofd ziet rammelen tijdens de crash, zou het me niet verbazen als die een flinke hersenschidding heeft.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:32 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Als het waar is was die klap toch wel hard. Of Lance grijpt elke kans om niet te hoeven racen.
Hoezo?quote:Op woensdag 20 september 2023 10:05 schreef PzKpfw het volgende:
Volgend jaar geen Baku? #durftedromen
Leef je onder een steen?quote:
Gewoon in Baku volgend jaar dus.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat ze niet meer in Rusland racen.
Jij kan zo slecht voorspellen dat ik door deze post nu zeker denk dat het niet doorgaat volgend jaarquote:Op woensdag 20 september 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon in Baku volgend jaar dus.
Confirmation biasquote:Op woensdag 20 september 2023 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij kan zo slecht voorspellen dat ik door deze post nu zeker denk dat het niet doorgaat volgend jaar
Stroll gaat dit weekend gewoon rijden.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:49 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als je zijn hoofd ziet rammelen tijdens de crash, zou het me niet verbazen als die een flinke hersenschidding heeft.
Je krijgt punten als je ze niet raakt😉quote:Op woensdag 20 september 2023 14:39 schreef Questular het volgende:
Krijgen ze extra punten als ze die insectenhotels weten te raken?
Strafpunten als je ze wel raakt.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je krijgt punten als je ze niet raakt😉
Dan kan Max in Austin kampioen worden ipv in Qatarquote:Op woensdag 20 september 2023 14:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strafpunten als je ze wel raakt.
Ik wou hem net posten. Maar eerst wou ik het filmpje zienquote:
Hooguit op vrijdag, las ik.quote:
Gruwelijk natquote:
En de bijenhotelsquote:
quote:Op donderdag 21 september 2023 10:13 schreef StephanL het volgende:
Nog geen Live topicKunnen we niet drie dagen posten, maar 6 uur minder want de race begint om 7:00
Ja maar dan begint het ook in de middag. Had het om 7:00 verwacht. Hart voor de zaakquote:Op donderdag 21 september 2023 10:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Is toch meestal rond middaguren?
LOLquote:Op donderdag 21 september 2023 10:17 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja maar dan begint het ook in de middag. Had het om 7:00 verwacht. Hart voor de zaak
Ik kan het mis hebben maar is er geen verplichting vanuit de FIA voor Renault om motoren te leveren voor een nieuw team omdat zij de leverancier zijn met de minste klanten? Ik dacht zoiets gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:54 schreef Starflyer het volgende:
Ik las vandaag ook dat Andretti volgens geruchten in Singapore geen motorenleverancier meer heeft voor 2025. Alpine zou de motoren leveren als ze een entry zouden krijgen, maar die deal zou mogelijk zijn verlopen. Dat zou een entry bemoeilijken. Iedere ander geïnteresseerd team zou al geweigerd zijn. Alleen Andretti nog niet.
[..]
Bron: JSBM Motorsport newsletter in mijn mail
Jammer. Had Vettel graag gezien naast Alonso.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Stroll kan ook weer meedoen lees ik. Niet dat het veel uitmaakt.
Tvpquote:Op woensdag 20 september 2023 16:12 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
.
[ afbeelding ]
.
Veertig jaar na het tragische formule 1-seizoen van 1982 onthullen de families van Gilles Villeneuve en Didier Pironi voor het eerst een van de grootste niet vertelde verhalen uit de sport. De twee teamgenoten streden om het wereldkampioenschap, maar daarbij brak Pironi een ongeschreven overeenkomst tussen beiden door in de GP van San Marino de overwinning te "stelen" van zijn vriend Villeneuve. Na dat verraad verzuurde de relatie tussen beide heren, met als absolute dieptepunt het tragische einde van de sportmannen. Na vier decennia van verbittering, speculatie en intrige ontdekken we de waarheid achter dat laatste rondje.
How cute.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En de bijenhotels
[ twitter ]
Dat zou volgens dat bericht alleen gelden voor teams die al toegelaten zijn.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben maar is er geen verplichting vanuit de FIA voor Renault om motoren te leveren voor een nieuw team omdat zij de leverancier zijn met de minste klanten? Ik dacht zoiets gelezen te hebben.
quote:If an entry had been signed off by the FIA and Formula 1, the power train manufacturers would be obliged to supply engines to any new team, if called upon to do so, even if there are restrictions on the number of teams one manufacturer can support. But Andretti does not have an entry and so the team cannot demand an engine. And without an engine deal for Andretti, the FIA cannot give the team the go-ahead. It is a classic chicken and egg situation.
Goud, wederomquote:
Alles is beter dan deze koekenbakker. Was er toch allang uitgegooid als pappie niet aandeelhouder was van dat team.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Jammer. Had Vettel graag gezien naast Alonso.
Vettel is al er keer teamgenoot van die koekenbakker geweest en zoveel beter was onze Duitse vriend nu ook weer niet.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alles is beter dan deze koekenbakker. Was er toch allang uitgegooid als pappie niet aandeelhouder was van dat team.
Jammer Lawson.quote:
Jammer wel, had Lawson wel een plek gegund op de grid.quote:
Met een kater in een F1-wagen.quote:“Misschien is het juist leuk als het op zaterdag gebeurt. Dan kunnen we het”, zegt hij met een kwinkslag, “’s avonds gaan vieren en zal ik de volgende dag waarschijnlijk iets langzamer weg zijn als de lichten bij de start uitgaan.”
Ik hoop dat ie gewoon een ronde te vroeg donuts gaat doen om het een dag uit te stellen als het echt dan al gebeurt.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:18 schreef DjVero het volgende:
Quote van Verstappen als hij de titel binnenhengelt na de spintrace in Qatar, op een zaterdag dus:
[..]
Met een kater in een F1-wagen.In Qater....
Zal wel humor zijnquote:Op donderdag 21 september 2023 12:18 schreef DjVero het volgende:
Quote van Verstappen als hij de titel binnenhengelt na de spintrace in Qatar, op een zaterdag dus:
[..]
Met een kater in een F1-wagen.In Qater....
Natuurlijk nietquote:Op donderdag 21 september 2023 12:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Jammer Lawson.
@:Whiskers2009 zit zeker nu in een hoekje te huilen
quote:Op donderdag 21 september 2023 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet
Maar ik vind het wel een stomme zet, mits het klopt.
Whatever rocks your boatquote:
Dit inderdaad. Vind wel dat hij dat verdiend heeft na zijn uitstekende invalbeurten.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Jammer wel, had Lawson wel een plek gegund op de grid.
Idd, daarnaast is Ricciardo passé en heeft Lawson als jeugd de toekomst.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Vind wel dat hij dat verdient heeft na zijn uitstekende invalbeurten.
Hij scoorde zelfs punten!quote:Op donderdag 21 september 2023 12:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Vind wel dat hij dat verdient heeft na zijn uitstekende invalbeurten.
@Nattekat wil je wel troostenquote:Op donderdag 21 september 2023 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet
Maar ik vind het wel een stomme zet, mits het klopt.
Sws maar afwachten of Ricciardo überhaupt nog weet te presteren, waar Lawson nu laat zien wat hij kanquote:Op donderdag 21 september 2023 12:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Idd, daarnaast is Ricciardo passé en heeft Lawson als jeugd de toekomst.
Zie die Kiwi dan graag terug op de grid bij tijdelijk een ander team. Die gast is dik F1 waardig.quote:
(Silly Season topic waardig, maar)quote:Op donderdag 21 september 2023 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie die Kiwi dan graag terug op de grid bij tijdelijk een ander team. Die gast is dik F1 waardig.
Zou prima zijn.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:06 schreef Sally het volgende:
[..]
(Silly Season topic waardig, maar)
Enige waar dan nu nog onzekerheid is, is bij Williams met Logan Sargeant.
Dit seizoen 3 - en nu 4?quote:Op donderdag 21 september 2023 14:14 schreef 4-elements het volgende:
Hoop ook dat Lawson ergens een kans krijgt. Ik vind het sowieso jammer dat de spoeling de laatste jaren zo dun lijkt dat telkens op ex-F1 coureurs wordt teruggegrepen. Magnussen, Hulkenberg en nu Ricciardo. Zie liever nieuwe coureurs een kans krijgen.
Hadden er dus meer kunnen zijn.quote:
Ja en om nou te zeggen dat die de sterren van de hemel rijden...quote:Op donderdag 21 september 2023 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teams kiezen niet meer voor talent, allemaal mid-dertigers en zelfs veertigers op de grid.
Perez, Alonso...quote:
Ging over "nieuwe coureurs" uit de post van 4-elements.quote:
Ah ik dacht het lijstje van oude coureurs wat hij ook daadwerkelijk uittyptequote:Op donderdag 21 september 2023 15:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ging over "nieuwe coureurs" uit de post van 4-elements.
Gaan geruchten over Williams, al hecht ik daar weinig waarde aan, gezien zijn Red Bull connectie. Dan denk ik dat Drugovich daar eerder aan de slag gaat. Die heeft al een IndyCar test en Formule E zitje afgezegd in de hoop volgend jaar op de grid te staan.quote:Op donderdag 21 september 2023 14:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk dat Lawson zijn kans nog wel krijgt. Maar dan kan het al best te laat zijn.
Alonso, Hamilton, Bottas, Perez, Hulk, Magnussen, Ricciardo zijn allemaal 30 of ouder, Sainz wordt volgend jaar 30. Dat zijn er dan 8 van de 20, best een aanzienlijk aantal.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah ik dacht het lijstje van oude coureurs wat hij ook daadwerkelijk uittypte
Check de websitequote:LKYSUNZ secures record $1bn investment for its Formula 1 entry.
The Asian-based racing team is prepared to pay a $600m entry fee to
compete in the FIA Formula 1 World Championship LKYSUNZ, a new youth culture-focused motorsports team, has secured a record S1bn of funding for its Formula 1 entry bid. The racing team is looking to secure a position on the FIA Formula One World Championship grid from 2026. The financial backing of LKYSUNZ from Legends Advocates Sports Group, a US-based sports fund, is a record for any new team
entering the sport.
blablabla
Wordt nog vechten.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
Zozo
[..]
Check de website![]()
https://lkysunz.com/
Audi hoeft geen nieuwe entry. Die nemen Sauber overquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt nog vechten.
Andretti
Audi
Kleiklunzzzz
De aloude 107%- en top 26-regel maar weer van stal halen?
Ik las dat elke nieuwe gegadigde (behalve Andretti) al afgewezen was.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
Zozo
[..]
Check de website![]()
https://lkysunz.com/
https://joesaward.wordpre(...)notebook-from-bugis/quote:This makes a rumour in Singapore more interesting as the word is that the delays in announcing that the FIA is willing to accept Andretti as an entrant in 2025 or 2026 might involve something slightly more than bureaucracy. The other candidate teams have been told to go fly kites instead of racing in F1, but nothing is being said about Andretti.
Die 107%-regel is nog altijd van kracht. De verschillen zijn alleen zo klein dat-ie nooit gebruikt hoeft te worden.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wordt nog vechten.
Andretti
Audi
Kleiklunzzzz
De aloude 107%- en top 26-regel maar weer van stal halen?
Ah, ja, true.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Audi hoeft geen nieuwe entry. Die nemen Sauber over
Er mogen max 24 auto's op de grid staan volgens het Concorde Agreement. En sowieso geldt de 107% regel nog steeds.
En dat als je buiten de boot valt tijdens de Q om wat voor reden dan ook, je gewoon naar de stewards kan lopen en vragen om dispensatie. Die tot op heden zelden is afgewezen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die 107%-regel is nog altijd van kracht. De verschillen zijn alleen zo klein dat-ie nooit gebruikt hoeft te worden.
De laatste keer volgens mij de HRTs in 2012 in de eerste race van het seizoen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat als je buiten de boot valt tijdens de Q om wat voor reden dan ook, je gewoon naar de stewards kan lopen en vragen om dispensatie. Die tot op heden zelden is afgewezen.
En nog een bron die stelt dat iedereen behalve Andretti is afgewezen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik las dat elke nieuwe gegadigde (behalve Andretti) al afgewezen was.
[..]
https://joesaward.wordpre(...)notebook-from-bugis/
quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:04 schreef opgebaarde het volgende:
Zozo
[..]
Check de website![]()
https://lkysunz.com/
Wat voor AI heeft dat script geschreven?quote:Hiphop is the ultimate champion of the challenger.
Hiphop gives you a blueprint
...
No other team will match us, it is not in their DNA
Hopelijk kan-ie ergens anders aan de bak.quote:Op zaterdag 23 september 2023 02:09 schreef SiGNe het volgende:
Yuki en Ricciardo confirmed voor 2024, Lawson heeft pech ondanks dat ie het behoorlijk goed doet voor een rookie.
Arme Lawsonquote:Op zaterdag 23 september 2023 02:09 schreef SiGNe het volgende:
Yuki en Ricciardo confirmed voor 2024, Lawson heeft pech ondanks dat ie het behoorlijk goed doet voor een rookie.
GODZILLA!!!quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:12 schreef KingRoland het volgende:
Japan mag wel 2 keer een grand prix in 1 jaar organiseren. prima.
Singapore mag verdwijnen. Welke debiel heeft nagedacht om het daar een GP te houden met al die dieren op het circuit.
nee, je egt het verkeerd. Wie legt er dan ook een circuit in de dierentuin aan?quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:12 schreef KingRoland het volgende:
Japan mag wel 2 keer een grand prix in 1 jaar organiseren. prima.
Singapore mag verdwijnen. Welke debiel heeft nagedacht om het daar een GP te houden met al die dieren op het circuit.
Tjaquote:Op zaterdag 23 september 2023 19:32 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Gat tussen VER en PER is nog groter dan dat tussen ALB en SAR
Opvallend dat Sainz een beter kwalificatiegemiddelde heeft dan Leclerc.
In dat geval ook jammer van Australië, Canada, Zandvoort...quote:Op zaterdag 23 september 2023 18:12 schreef KingRoland het volgende:
Japan mag wel 2 keer een grand prix in 1 jaar organiseren. prima.
Singapore mag verdwijnen. Welke debiel heeft nagedacht om het daar een GP te houden met al die dieren op het circuit.
bestellen is nog steeds mogelijkquote:
Ja, heb je er op geklikt?quote:Op zondag 24 september 2023 18:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
bestellen is nog steeds mogelijk
https://r.mtdv.me/products/personalise-your-drinks
de link werd gedeeld ook op dumpert
ja daarom deel ik hem hier ookquote:
Hoop het nietquote:Op zondag 24 september 2023 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Ben benieuwd of HAM, PER nog inhaalt voor P2 in het kampioenschap.
Zou best apart zijn, zoveel hebben we Hamilton niet gezien dit jaar. Als hij P2 wordt issie er toch mooi tussendoor gefietst.quote:
Zou zo kunnen 👀 Dat zou echt een beestenactie zijn.quote:Op zondag 24 september 2023 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Ben benieuwd of HAM, PER nog inhaalt voor P2 in het kampioenschap.
k denk wel dat Hamilton gedreven is voor de 2e plek.quote:Op zondag 24 september 2023 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou zo kunnen 👀 Dat zou echt een beestenactie zijn.
Ow jesus wat een flauwe humor.quote:
Ninjaquote:Op zondag 24 september 2023 20:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Zou best apart zijn, zoveel hebben we Hamilton niet gezien dit jaar. Als hij P2 wordt issie er toch mooi tussendoor gefietst.
Leuk van Alpine. Meestal zitten er veel meer restricties op, bij RB moet je bijvoorbeeld echt uitgenodigd zijn voor de tribune in de garage tijdens sessies en het motorhome kom je ook niet zomaar in.quote:
Geen weer cakequote:
Wel een retro race kijken op zondagquote:
Stroll en Russell worden nog meer vermorzeld dan die hagedisquote:
Vooral Strollquote:Op maandag 25 september 2023 20:31 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Stroll en Russell worden nog meer vermorzeld dan die hagedis![]()
*popcorn pakt*quote:
quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
Red Bull had maar geluk dat ze hem konden hebben eind 2020 ja, de rij met teams was langquote:Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Not this againquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
Kwam vooral door de lucky van de Sakhir GP in 2020, want anders was exit F1 voor Perezquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:14 schreef daNpy het volgende:
Huh, je bent een solide coureur als je veel fans hebt?
Dat je de winnende auto niet op het podium weet te krijgen, is niet belangrijk
Anyway, de bingokaart was aan het begin van het seizoen al zo vaak doorgekrast dat ie in de shredder ligt.
[..]
Red Bull had maar geluk dat ze hem konden hebben eind 2020 ja, de rij met teams was lang
Erg goed ditquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bijzonder moment Jessica Hawkins: eerste vrouw in 5 jaar die Formule 1-auto test
De Britse Jessica Hawkins mag zich de eerste vrouw in vijf jaar noemen die heeft getest in een Formule 1-auto. De 28-jarige Hawkins reed 26 ronden in de Aston Martin van 2021 op de Hungaroring van Boedapest, meldde de Britse renstal.
„We waren onder de indruk van haar”, zei teambaas Mike Krack. „Ze heeft deze kans op een zeer volwassen manier voorbereid; ze was goed op snelheid en vond ritme. Het is een belangrijk moment voor haar geweest.”
Hawkins was eerder coureur in de W Series. Ze zal volgend jaar namens Aston Martin racen in de F1 Academy, de raceklasse voor vrouwen. „Het heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost om hier te komen. Het is het absoluut waard geweest en het heeft me echt waardevolle inzichten gegeven. Niets is te vergelijken met de acceleratie en het remmen van een Formule 1-wagen”, vertelde Hawkins, die ook heeft gewerkt als stuntrijder in een James Bond-film.
De vorige vrouw die een Formule 1-auto bestuurde was vijf jaar geleden (oktober 2018) de Colombiaanse Tatiana Calderon. Zij testte een auto van Sauber (nu Alfa Romeo) in Mexico-Stad.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)-formule-1-auto-test
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:58 schreef Nober het volgende:
Is Lawson geen optie voor Williams?Bij RB is de kans op rijderswissels het komende seizoen wel groot natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:58 schreef Nober het volgende:
Is Lawson geen optie voor Williams?Dan moeten ze Albon eruit gooien. Dat zie ik niet gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Ik zit wekelijks op de bank te “olé olé olé”en jegens Checo ja.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:14 schreef daNpy het volgende:
Huh, je bent een solide coureur als je veel fans hebt?
Dat je de winnende auto niet op het podium weet te krijgen, is niet belangrijk
Anyway, de bingokaart was aan het begin van het seizoen al zo vaak doorgekrast dat ie in de shredder ligt.
[..]
Red Bull had maar geluk dat ze hem konden hebben eind 2020 ja, de rij met teams was lang
quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:58 schreef Nober het volgende:
Is Lawson geen optie voor Williams?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Sargeant is zijn plek niet zeker, itt Albon. Las ook dat Drugovich al weken in gesprek is met Williams en daarvoor kansen in de IndyCar en Formule E laat lopen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten ze Albon eruit gooien. Dat zie ik niet gebeuren.
Albon eruit gooien zou de domste zet ooit zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan moeten ze Albon eruit gooien. Dat zie ik niet gebeuren.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:58 schreef Nober het volgende:
Is Lawson geen optie voor Williams?Moet ie wel alle banden met RB breken, en denk dat die dát niet willen, want anders wilt Mercedes het niet: https://www.motorsport.co(...)eleases-him/6660778/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee zegt hij dus niets over zijn rijkwaliteiten, en 'solide' lijkt me niet goed genoeg voor een team wat vooraan mee wilt doen. Als HAM 2e wordt lijkt het me dat er een stoelendans komt met AT en RB en Lawson/Ric/Tsu.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
Mercedes heeft geen enkele zeggenschap over dat stoeltje. Williams is Williams, niet Mercedes 2.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Moet ie wel alle banden met RB breken, en denk dat die dát niet willen, want anders wilt Mercedes het niet: https://www.motorsport.co(...)eleases-him/6660778/
Hello, zis is Toto Wolf, do zjoe want enzjin nekst yeahr?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes heeft geen enkele zeggenschap over dat stoeltje. Williams is Williams, niet Mercedes 2.
Als ik de term solide lees dan denk ik aan goed. Niet aan veel fans hebben. Maar kom op, dit moet je als zijn ook niet willen toch?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarmee zegt hij dus niets over zijn rijkwaliteiten, en 'solide' lijkt me niet goed genoeg voor een team wat vooraan mee wilt doen. Als HAM 2e wordt lijkt het me dat er een stoelendans komt met AT en RB en Lawson/Ric/Tsu.
Papa Perez lijkt in de veronderstelling te zijn dat de Sergio fans de races niet kijken. Of hij kijkt zelf niet en leest geen nieuwsberichten over de hobby van zijn zoon. Dat laatste is gezien zijn wartaal het meest waarschijnlijke scenarioquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
alee is niet hetzelfde hequote:
Nu zijn vader nog.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Het artikel van De Limburgerquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Plaats je nou een premium artikel?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het artikel van De Limburger
-
Net als Grosjean destijdsquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Horner: just fucking drive, checo! stop the BSquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Mooi dat hij een ander plekje heeft gevonden in de een andere klassequote:Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen
Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.
Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.
In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
En Bottas, dacht ik. Het valt ook niet mee als je altijd hebt gedacht dat je de beste was en dat blijkt niet zo te zijn.quote:
Zie ook het Formule E topicquote:Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen
Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.
Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.
In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Op formule1.nl staat een veel genuanceerder artikel daarover.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
Maar jouw link genereert natuurlijk veel meer discussie en clickbait.quote:De serie aan teleurstellende resultaten van Sergio Pérez heeft ervoor gezorgd dat ook zijn vader, Antonio Perez Garibay, zijn toon heeft gematigd. Ook hij heeft zich inmiddels neergelegd bij de suprematie van Max Verstappen, zij het met tegenzin.
“De auto is ingesteld op Max, die graag zoveel mogelijk grip heeft aan de voorkant. Checo heeft het liever andersom. Maar Checo blijft vechten. De positie waar hij nu in zit is de positie waarvoor hij is aangenomen: de tweede plaats”, aldus Pérez senior in een interview met het Mexicaanse Esto.
Sergio Pérez stelde afgelopen weekend bij de GP van Japan zwaar teleur. Na een botsing met Kevin Magnussen viel hij voortijdig uit. In het kampioenschap bedraagt de achterstand op zijn teamgenoot Max Verstappen inmiddels 177 punten. Verstappen kan over anderhalve week in Qatar al zijn wereldtitel prolongeren. De positie van Pérez bij Red Bull Racing staat ondanks een doorlopend contract zwaar ter discussie.
“Er is maar één kampioen en dat moet je begrijpen. Alles is erop gericht om Max kampioen te laten worden en dat moet je begrijpen en respecteren. Als Checo naar een ander team zou gaan, zou hij vierde of zesde kunnen worden”, aldus Pérez senior.
maar Horner en Helmut willen dat niet, verder is ALO allang 40+quote:Op woensdag 27 september 2023 20:23 schreef beantherio het volgende:
Erg interessant interview met Adrian Newey:
Hij ziet wel iets in Alonso als teamgenoot van Verstappen.
Die G-competitie had nycky al een keer uitgespeeld. Beter was hij WEC gaan racen.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen
Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.
Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.
In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Gaat hij ook doenquote:Op woensdag 27 september 2023 21:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die G-competitie had nycky al een keer uitgespeeld. Beter was hij WEC gaan racen.
quote:
alle DtS kijkers haken af nu ze weten wat de sport echt isquote:
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:26 schreef daNpy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk < 2021 en 2023. F1 is nu eenmaal vrij saai, alleen seizoen 2021 was een flinke opschudder. Aangezien het onderwerp duidelijk weer de "dominantie" van RBR is, sluit ik me bij Evenstar aan. Tijdens de Mercedes dominantie hoorde je er helemaal niks van.
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.
Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.
Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Maar die tweede rijders haalden wel meer punten waardoor het kampioenschap later werd binnengehaald. Maar de dominantie was niets minder.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.
Zelfde over Barichello. Irvine kon je misschien nog wel wat over spreken, maar over het algemeen hadden Hamilton en M Schumacher ook gewoon 2de rijders pur sang.
🤨quote:Op donderdag 28 september 2023 13:07 schreef Evenstar het volgende:
Het is gewoon de zoveelste poging om de F1 te beïnvloeden zodat er wijzigingen doorgevoerd worden zodat Mercedes weer mee kan komen.
Andere tijden andere puntentellingen ander aantal races.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.
Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Mwah als je kijkt dat McLaren opeens mee kan doen na jarenlang nergens te zijn. Als je dan ook bedenkt dat McLaren, Ferrari en Mercedes de hele jaar al stuivertje aan het wisselen zijn en Williams op sommige banen een prima wagen heeft kan je niet zeggen dat budgetcap niet werkt.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
In 2017, 2018, 2019, 2019 en 2020 wist je vóór het seizoen ook al wie er gingen winnen. Dat Mercedes hun auto terug heeft geschroefd om het zogenaamd spannend te maken maakt het alleen maar triester.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.
Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.
Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.
Je ziet in het verleden wel constructeurskampioenschappen met nog vijf races te gaan (McLaren in 1988, Ferrari in 2004). Constructeurskampioenschappen met nog vier races te gaan komen veel vaker voor. Dan kom je onder andere uit bij Mercedes (2015, 2016, 2019, 2020), maar ook bij Ferrari (2001, 2002), Williams (1992, 1993, 1996) en McLaren (1989).
Dus ook wat dat betreft was Mercedes niet uitzonderlijk dominant binnen één bepaald seizoen. Ze waren natuurlijk wel uitzonderlijk dominant als je kijkt naar het aaneenrijgen van kampioenschappen.
Uit jouw hele redenatie volgt juist dat RBR wel dominant is. Achter RBR is het stuivertje wisselen in de subtop, maar er is één team dat er heel duidelijk bovenuit springt: RBR. Dat is volgens mij toch de definitie van dominantie.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.
Ja, Red Bull heeft absoluut de beste auto, maar ze zijn niet nu al kampioen omdat ze nog dominanter zijn dan Mercedes was in de gloriejaren. Zelfs Aston Martin heeft beel punten gepakt in de eerste paar races.
Allemaal veronderstellingen..quote:Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Evenstar het volgende:
jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
OK dat is waar.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.
Het jaar 2021 vergde een hoop van zowel Verstappen als het team Redbull natuurlijk. De volledige focus in dat jaar lag op het binnenslepen van het wdc van Verstappen. De minimale overschrijding (1.4%) zal amper tot geen invloed hebben op de bolides van 2022 en 2023. Sterker nog, het gat ten tijde van seizoensstart 2022 was vele malen kleiner vergeleken met het gat nu. Sterker nog, Ferrari leek het te kloppen team ten tijde van de seizoensstart in 2022. Daarnaast is de auto van 2021 qua aero in geen enkel opzicht te vergelijken met de auto van vandaag de dag. Dus ja, hoeveel profijt zou RedBull nu nog hebben van die minor breach? Ik denk 0,0.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"
of nog voorzichtiger
"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Wolff heeft niets over de motor divisie te vertellen, dat is een apart bedrijf waar hij geen aandelen of rol in heeft.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hello, zis is Toto Wolf, do zjoe want enzjin nekst yeahr?
Minder windtunnel en CFD tijd is profiteren? Bijzonder verhaal weer.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"
of nog voorzichtiger
"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Max is ook wel bizar goed en constant. Dat waren de Merc coureurs niet. Er zaten altijd wel mindere resultaten tussenquote:Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah als je kijkt dat McLaren opeens mee kan doen na jarenlang nergens te zijn. Als je dan ook bedenkt dat McLaren, Ferrari en Mercedes de hele jaar al stuivertje aan het wisselen zijn en Williams op sommige banen een prima wagen heeft kan je niet zeggen dat budgetcap niet werkt.
Red Bull heeft gewoon iets geniaals neergezet, zonder een jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.
Ik vind het ook lastig om te zeggen dat RB echt zo dominant is als je kijkt hoe matig Perez is met die auto. De reden dat de laatstte jaren van Mercedes dominantie de titel later werd beslist was vaak ook omdat Bottas nog wat punten pakte.
2019 en 2020 was een easy 1-2 voor Mercedes.
2021 was Perez 4e, in 2022 was die 3e en dit jaar staat hij maar 33 punten voor op Lewis. Red Bull heeft zeker de beste auto, maar of die dominanter is dan de Mercedes in 2019-2020? Denk het eigenlijk niet. Enige reden dat Perez nog 2e staat ondanks zijn constante gefaal is omdat de gasten van de Max Verstappen podcast constant wisselen.
Op papier heb je daar helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wolff heeft niets over de motor divisie te vertellen, dat is een apart bedrijf waar hij geen aandelen of rol in heeft.
Sorry hoor, maar dit is echt zo'n flauwekul. Er is een dominante coureur en wellicht rijdt die in een dominante auto. Dat weten we gewoonweg niet omdat Perez geen vergelijkingsmateriaal is.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
Sowieso, Williams met Dorilton als eigenaar gaat zo'n dreigement meteen bij de FIA neerleggen en dan heeft Mercedes en Wolff een heel groot probleem.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op papier heb je daar helemaal gelijk in.
Ja, dat weet ik ook niet. Maar als Toto niet wil dat er motoren worden geleverd aan team x dan komen ze er niet.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso, Williams met Dorilton als eigenaar gaat zo'n dreigement meteen bij de FIA neerleggen en dan heeft Mercedes en Wolff een heel groot probleem.
Waarom nou altijd dit soort bullshit de lucht in gooien?
Waarom kijken er dan veel minder mensen?quote:Op donderdag 28 september 2023 19:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is echt zo'n flauwekul. Er is een dominante coureur en wellicht rijdt die in een dominante auto. Dat weten we gewoonweg niet omdat Perez geen vergelijkingsmateriaal is.
Maar achter Verstappen zijn op dit moment 3 teams die om de podiumplekken strijden en in sommige races zelfs vier. En daarachter is het middenveld nog nooit zo close geweest en er is geen onbetwist achterhoede team meer. Kun je je nog een periode herinneren waarin dat ook zo was?
Het nieuwe reglement werkt als een dolle. Beste wat de F1 in jaren heeft gedaan. Alleen Verstappen vertekent de boel enorm omdat de combinatie met de RB de absolute perfectie nadert.
Veel minder???quote:Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?
Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
quote:Despite the slight decline in viewers, there is also good news, as the number of spectators at Grands Prix continues to increase around the world, the number of people interested on social media is growing and the Netflix series Drive to Survive is immensely popular. Incidentally, Liberty Media - the owner of Formula 1 - did announce last week that it recorded lower revenues in the second quarter of 2023 compared to the same period a year earlier. This was mainly due to the late cancellation of the Emilia-Romagna Grand Prix, which was removed from the calendar at the last minute due to severe weather and flooding.
Er kijken niet veel minder mensen. En verder heb ik geen behoefte om daar oorzaken voor te zoeken als het wel zo was. Ik geef alleen repliek over je onzin dat de reglementen niet zouden werken.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?
Er zit echt weinig verschil tussen de gemiddelde 2021 race en de gemiddelde 2023 race wat betreft gevecht in het middenveld. Kijk maar terug.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er kijken niet veel minder mensen. En verder heb ik geen behoefte om daar oorzaken voor te zoeken als het wel zo was. Ik geef alleen repliek over je onzin dat de reglementen niet zouden werken.
Maar serieus, als je niet ziet dat deze reglementen werken dan weet ik echt niet waar je al het hele seizoen naar zit te kijken hoor. En hetzelfde geldt wat mij betreft voor de budgetcap, die werkt ook gewoon.
Geloof er niks van.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?
Ik heb al 100x gezegd dat met name Verstappen en natuurlijk ook Newey het verschil maken maar dat maakt de suggestieve leugenachtige opmerkingen over concurrerende teams nog niet waar.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het jaar 2021 vergde een hoop van zowel Verstappen als het team Redbull natuurlijk. De volledige focus in dat jaar lag op het binnenslepen van het wdc van Verstappen. De minimale overschrijding (1.4%) zal amper tot geen invloed hebben op de bolides van 2022 en 2023. Sterker nog, het gat ten tijde van seizoensstart 2022 was vele malen kleiner vergeleken met het gat nu. Sterker nog, Ferrari leek het te kloppen team ten tijde van de seizoensstart in 2022. Daarnaast is de auto van 2021 qua aero in geen enkel opzicht te vergelijken met de auto van vandaag de dag. Dus ja, hoeveel profijt zou RedBull nu nog hebben van die minor breach? Ik denk 0,0.
Ik denk ook dat als je Toto/Lewis/Norris/Leclerc vraagt of ze volgend seizoen liever 1.4% meer ontwikkelingsbudget willen dan de overige teams, of liever de kennis van Adrian Newey willen, dat ze voor dat laatste kiezen. Newey is de gamechanger (in combinatie met Verstappen). Niet die minor breach.
Er kijken minder mensen dan tov 2021. Dat is normaal na zo'n extreme groei.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Geloof er niks van.
Misschien als je alleen de VS telt.
Que?quote:Op donderdag 28 september 2023 21:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb al 100x gezegd dat met name Verstappen en natuurlijk ook Newey het verschil maken maar dat maakt de suggestieve leugenachtige opmerkingen over concurrerende teams nog niet waar.
Niet alleen de coureurs waren niet altijd scherp, ook de rest van het team maakte af en toe een misser qua strategie etc. Dat team was niet zo’n geoliede machine als RBR nu is.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max is ook wel bizar goed en constant. Dat waren de Merc coureurs niet. Er zaten altijd wel mindere resultaten tussen
Niet echt.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Uit jouw hele redenatie volgt juist dat RBR wel dominant is. Achter RBR is het stuivertje wisselen in de subtop, maar er is één team dat er heel duidelijk bovenuit springt: RBR. Dat is volgens mij toch de definitie van dominantie.
Dat is toch al uitgelegd? De DTS en 2021 kijkers die komen er nu achter dat 9 van de 10 races helemaal niet zoveel spektakel opleveren. 2021 was uniek en DTS (hoe leuk ik het persoonlijk ook vind) vertekend alles wel flink. Die haken nu weer af.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?
Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
Vergeet niet dat Ferrari gewoon met de beste auto aan 2022 begon.quote:Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?
Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
Tja dat kun jij vinden. Over oude koeien gesproken..quote:Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Dit. Het feit dat ze die enorme voorsprong die ze hadden binnen 7 jaar volledig kwijt waren zegt ook alles. Als je 8 jaar voorsprong weet weg te gooien in 7 jaar, terwijl je een groot deel van die periode ook nog eens meer budget had dan de rest.....Het is gewoon helemaal geen bijzonder team, ze hebben alleen een periode van dominantie gehad omdat ze handjeklap hebben gedaan met de FIA.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Ze komen wel degelijk in de buurt. Mercedes is inmiddels weer opgeklommen tot het tweede team. Hamilton heeft Perez bijna ingehaald.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit. Het feit dat ze die enorme voorsprong die ze hadden binnen 7 jaar volledig kwijt waren zegt ook alles. Als je 8 jaar voorsprong weet weg te gooien in 7 jaar, terwijl je een groot deel van die periode ook nog eens meer budget had dan de rest.....Het is gewoon helemaal geen bijzonder team, ze hebben alleen een periode van dominantie gehad omdat ze handjeklap hebben gedaan met de FIA.
Dat zie je nu dus ook weer. Totaal verkeerd concept in 2022, nieuw concept in 2023 waarmee ze ook niet in de buurt komen. Ze hebben gewoon geen idee wat ze moeten doen. Totaal geen flauw benul van hoe hun eigen auto werkt.
Waarschijnlijk gaan ze in 2025 weer dreigen dat ze de F1 gaan verlaten tenzij er weer 1 of ander concept wordt ingevoerd dat ze zelf al vijf jaar aan het ontwikkelen zijn..
Hoe kom je aan die 8 jaar, waren die PU regels al zo lang van te voren bekend?quote:Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Nee, die waren niet bekend, dat is juist het hele probleem. Mercedes is schijnbaar in 2007 al begonnen met het bouwen van een V6 Hybride. Daarna hebben ze bij de FIA er op aangedrongen dat de nieuwe regelementen netjes aansloten bij de motoren waar zij al jaren mee bezig waren. De rest is dus veel later begonnen met het ontwikkelen en liepen al meteen jaren achter.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 8 jaar, waren die PU regels al zo lang van te voren bekend?
Die jarenlange voorsprong van de Mercedes motor is de enige reden van die vele titels van Lewis.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, die waren niet bekend, dat is juist het hele probleem. Mercedes is schijnbaar in 2007 al begonnen met het bouwen van een V6 Hybride. Daarna hebben ze bij de FIA er op aangedrongen dat de nieuwe regelementen netjes aansloten bij de motoren waar zij al jaren mee bezig waren. De rest is dus veel later begonnen met het ontwikkelen en liepen al meteen jaren achter.
7/8 jaar is misschien wel wat overdreven en gechargeerd. Als ik het goed heb is pas in 2011 besloten dat ze vanaf 2014 aan de V6 motoren gingen, dus toen had Mercedes al een voorsprong van vier jaar, terwijl de rest nog moest beginnen.
Dus Mercedes heeft vanaf 2007 vier jaar lang aan een motor gewerkt zonder dat ze wisten of de motor ooit gebruikt zou worden?quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, die waren niet bekend, dat is juist het hele probleem. Mercedes is schijnbaar in 2007 al begonnen met het bouwen van een V6 Hybride. Daarna hebben ze bij de FIA er op aangedrongen dat de nieuwe regelementen netjes aansloten bij de motoren waar zij al jaren mee bezig waren. De rest is dus veel later begonnen met het ontwikkelen en liepen al meteen jaren achter.
7/8 jaar is misschien wel wat overdreven en gechargeerd. Als ik het goed heb is pas in 2011 besloten dat ze vanaf 2014 aan de V6 motoren gingen, dus toen had Mercedes al een voorsprong van vier jaar, terwijl de rest nog moest beginnen.
Het is een engine freeze. Dat ze achter liggen komt door de aero regs. Ben ook benieuwd wat je bron is.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Dat heeft zeker meegeholpen maar het gaat erom of Mercedes veel eerder dan de rest met de ontwikkeling ervan gestart is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Die jarenlange voorsprong van de Mercedes motor is de enige reden van die vele titels van Lewis.
Ja. Dat zijn ze.quote:Op zaterdag 30 september 2023 00:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heeft zeker meegeholpen maar het gaat erom of Mercedes veel eerder dan de rest met de ontwikkeling ervan gestart is.
Ik zal even het contract opsnorren dat Wolff destijds met Ecclestone heeft ondertekend, wacht ff....quote:Op zaterdag 30 september 2023 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je daar dan ook een goeie bron over hebt, ik heb alleen maar speculatie gezien daarover.
En verder is het gewoon 1+1=2quote:“The problem is Mercedes actually had a big, big start on anybody else because the guy who was there at that time was Ross Brawn and he was on the FIA working group with this engine, knew all about what the engine was going to be and Mercedes started working on this new engine before anybody knew there was going to be an engine change.”
Die anderen hadden ook 5 jaar de tijd dus ik vind het meer een verhaal van slechte verliezers, wat je de FIA wel kan verwijten dat ze eerder in hadden kunnen grijpen om het wat eerlijker te maken, daar hebben ze te lang mee gewacht.quote:Op zaterdag 30 september 2023 08:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zal even het contract opsnorren dat Wolff destijds met Ecclestone heeft ondertekend, wacht ff....
Maar zonder gekheid, veel verder dan Ecclestone die toegeeft dat Ross Brawn al jaren aan de nieuwe F1 motor werkte met de FIA voor de andere teams wisten wat er ging gebeuren ga je in de media niks vinden.
https://www.independent.c(...)estone-10506861.html
[..]
En verder is het gewoon 1+1=2
Vijf jaar de tijd om een concept te ontwikkelen dat je tegenstander al op de plank heeft liggen en in die vijf jaar kan perfectioneren? Dat vind jij een eerlijk speelveld?quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die anderen hadden ook 5 jaar de tijd dus ik vind het meer een verhaal van slechte verliezers, wat je de FIA wel kan verwijten dat ze eerder in hadden kunnen grijpen om het wat eerlijker te maken, daar hebben ze te lang mee gewacht.
Ik heb het toch niet over eerlijk want dat is F1 gewoon niet, je hebt nu ook een situatie dat Red Bull van scratch een motor moet bouwen voor 2026 en die 3 anderen daar in principe een voorsprong in hebben.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vijf jaar de tijd om een concept te ontwikkelen dat je tegenstander al op de plank heeft liggen en in die vijf jaar kan perfectioneren? Dat vind jij een eerlijk speelveld?
Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken omdat die hybride V6 een totaal ander concept was.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over eerlijk want dat is F1 gewoon niet, je hebt nu ook een situatie dat Red Bull van scratch een motor moet bouwen voor 2026 en die 3 anderen daar in principe een voorsprong in hebben.
En het blijft speculatie, ook in dat artikel zou Brawn dat allemaal bekokstoofd hebben terwijl hij eind 2008 nog niet eens wist wat voor motor het best in die Brawn GP zou passen, ze kozen toen voor de Mercedes V8 omdat die het beste in de enginebay paste.
Het heeft in zoverre met elkaar te maken dat Brawn niet een motorenleverancier een voordeel zou geven voordat hij wist dat hij ermee in zee zou gaan.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken omdat die hybride V6 een totaal ander concept was.
Tegelijkertijd zijn toen waarschijnlijk ook de gesprekken al gestart voor de Mercedes overname van Brawn GP, dus zo gek is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het heeft in zoverre met elkaar te maken dat Brawn niet een motorenleverancier een voordeel zou geven voordat hij wist dat hij ermee in zee zou gaan.
Dat de FIA naar Mercedes geluisterd heeft over die hybrid motoren geloof ik best wel omdat ze graag een grote autofabrikant erbij wilden hebben nadat zowel Toyota als Honda er de brui aan gaven.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn toen waarschijnlijk ook de gesprekken al gestart voor de Mercedes overname van Brawn GP, dus zo gek is het allemaal niet.
Natuurlijk is het deels speculatie, maar Ecclestone was er bij en die zegt het gewoon zonder enig voorbehoud. En dan komt nu vast het 'ja maar Ecclestone'-argument. Maar als we zelfs mensen die er bij waren en de baas waren niet als bron accepteren dan wordt het wel een lastige discussie.
Nee gaat die niet. Ik ken Max als iemand die echt alles wil winnen. Wanneer hij kampioen wordt boeit niks. Laatst werd iemand kampioen tijdens een red flag. Je bent kampioen. Daar gaat het omquote:Op zaterdag 30 september 2023 08:48 schreef StephanL het volgende:
Max gaat gewoon P10 kwalificeren voor de sprint race om zondag kampioen te worden
Hot V concept dus?quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:53 schreef THEFXR het volgende:
Als ik mij goed herinner had de Mercedes gewoon de turbo as door de motor heen ontwikkelt, terwijl andere fabrikanten een traditioneel recept gekozen hadden.
Een beetje rare uitspraak van Ecclestone.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn toen waarschijnlijk ook de gesprekken al gestart voor de Mercedes overname van Brawn GP, dus zo gek is het allemaal niet.
Natuurlijk is het deels speculatie, maar Ecclestone was er bij en die zegt het gewoon zonder enig voorbehoud. En dan komt nu vast het 'ja maar Ecclestone'-argument. Maar als we zelfs mensen die er bij waren en de baas waren niet als bron accepteren dan wordt het wel een lastige discussie.
Dit ja, het is toch ook verder geen probleem om te erkennen dat zij dat gewoon geweldig gedaan hebben.quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:53 schreef THEFXR het volgende:
Als ik mij goed herinner had de Mercedes gewoon de turbo as door de motor heen ontwikkelt, terwijl andere fabrikanten een traditioneel recept gekozen hadden.
We hebben de uitspraken van Ecclestone en we hebben de ontboezeming van Lauda volgens Montezomolo dat Mercedes de V6 hybrid al sinds 2007 aan het ontwikkelen was. Waarvoor? Geen idee. Misschien voor een andere klasse of misschien voor de wegmarkt?quote:Op zaterdag 30 september 2023 09:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een beetje rare uitspraak van Ecclestone.
Zoals ik hierboven al had aangegeven was het de bedoeling dat er in 2013 gereden werd met een viercilinder motor. Die plannen zijn ook eind 2010 goedgekeurd door de WMSC. Nadat Audi zich uiteindelijk toch terugtrok, zijn die plannen veranderd naar een V6 en zou dat pas in 2014 ingaan. En dat is in in juni 2011 goedgekeurd door de WMSC.
Dus dat Mercedes al drie jaar wist wat voor motor het zou worden lijkt me sterk. Dat ze (nadat de viercilinder werd gecanceld) gelobbyd hebben voor hun V6 zou kunnen, maar waarvoor hadden ze die dan ontwikkeld?
nou, de laatste jaren is er ook personeel weggekocht door andere teams.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, het is toch ook verder geen probleem om te erkennen dat zij dat gewoon geweldig gedaan hebben.
Dit alles heeft er toe geleid dat ze op chassis gebied nooit het onderste uit de kan hebben hoeven halen en daar zien we nu de resultaten van.
Ook dat maar je zag natuurlijk al bij het sluiten van de vorige regels in 21 dat toen de motoren gelijkwaardiger werden hun voorsprong ook wegsmolt, al denk ik dat dit ook mede te danken is aan corona en er met een B versie van het jaar ervoor geracet werd.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, de laatste jaren is er ook personeel weggekocht door andere teams.
Dat is het geval en exact hetgeen ik zeg.quote:Op zaterdag 30 september 2023 00:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heeft zeker meegeholpen maar het gaat erom of Mercedes veel eerder dan de rest met de ontwikkeling ervan gestart is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |