abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 12:15:29 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210775830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
Anyway
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210775952
Die ongebreidelde groei in populariteit kon ook niet eeuwig doorgaan natuurlijk.
pi_210775954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
Achja, Autosport is Brits.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 28 september 2023 @ 12:31:55 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210775995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
We will rise.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 13:07:05 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210776314
Mooi dat ze een onderzoek doen, niks mis mee, maar dat ze dat dan blind linken aan gebrek aan een titelgevecht is echt lachwekkend _O- Typisch de Britten weer.

in 2021 was er een mega gevecht, iedereen en z'n moeder ging opeens F1 kijken, TikTok stond er vol mee, DTS was op een hoogtepunt etc. etc. Een heel groot deel van de mensen die toen zijn gaan kijken zijn ergens in 22 eigenlijk al afgehaakt en in 23 is dat meer geworden. Het is niet (alleen) een gebrek aan een mooi titelgevecht, maar vooral ook dat die nieuwe groep "fans" nu pas inzien dat F1 niet altijd spektakel is. Er vliegen niet constant auto's in de fik, banden vliegen je niet constant om de oren en coureurs vliegen niet constant in elkaars haren, zoals DTS ze liet geloven.

Het is gewoon de zoveelste poging om de F1 te beïnvloeden zodat er wijzigingen doorgevoerd worden zodat Mercedes weer mee kan komen. Niks meer, niks minder. Als het ze linksom niet lukt door constant Toto, Lewis en Russell te lopen droeftoeteren doen ze het wel op deze manier.
pi_210778012
Voorlopig spinnen de teams er nog garen bij, die hebben geld zat. Wat ik nog wel zou willen zien, maar wat nooit zal gebeuren, is Verstappen en Hamilton allebei voor een jaar in hetzelfde team. Dat ze allebei naar hetzelfde team gaan (Alpine of Haas bijv) en dan vooral tegen elkaar strijden. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar ik zou dan wel zeker het hele jaar alles kijken denk ik!
  donderdag 28 september 2023 @ 16:26:48 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210778457
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk < 2021 en 2023. F1 is nu eenmaal vrij saai, alleen seizoen 2021 was een flinke opschudder. Aangezien het onderwerp duidelijk weer de "dominantie" van RBR is, sluit ik me bij Evenstar aan. Tijdens de Mercedes dominantie hoorde je er helemaal niks van.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210779164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:26 schreef daNpy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk < 2021 en 2023. F1 is nu eenmaal vrij saai, alleen seizoen 2021 was een flinke opschudder. Aangezien het onderwerp duidelijk weer de "dominantie" van RBR is, sluit ik me bij Evenstar aan. Tijdens de Mercedes dominantie hoorde je er helemaal niks van.
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.

Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2023 17:31:50 ]
pi_210779369
Vergeet Covid niet. 2021 was de perfecte storm: een aansprekende titelstrijd en iedereen zat thuis vanwege Covid. Er was niks anders te doen. Hoogtijdagen van streamingdiensten. Die het nu trouwens ook moeilijk hebben. Mensen doen weer andere dingen.
pi_210779417
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
  donderdag 28 september 2023 @ 17:53:42 #236
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210779456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.

Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_210779503
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.
Zelfde over Barichello. Irvine kon je misschien nog wel wat over spreken, maar over het algemeen hadden Hamilton en M Schumacher ook gewoon 2de rijders pur sang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf donderdag 28 september 2023 @ 18:01:48 #238
842 Zorro
Z
pi_210779539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.
Zelfde over Barichello. Irvine kon je misschien nog wel wat over spreken, maar over het algemeen hadden Hamilton en M Schumacher ook gewoon 2de rijders pur sang.
Maar die tweede rijders haalden wel meer punten waardoor het kampioenschap later werd binnengehaald. Maar de dominantie was niets minder.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator donderdag 28 september 2023 @ 18:17:15 #239
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_210779673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 13:07 schreef Evenstar het volgende:

Het is gewoon de zoveelste poging om de F1 te beïnvloeden zodat er wijzigingen doorgevoerd worden zodat Mercedes weer mee kan komen.
🤨
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 18:19:22 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210779697
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Andere tijden andere puntentellingen ander aantal races.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210779699
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
🤨
Hopelijk zitten er geen Italiaanse invloeden in.

Anders krijgt Ferrari de schuld.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 18:35:41 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210779852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
Mwah als je kijkt dat McLaren opeens mee kan doen na jarenlang nergens te zijn. Als je dan ook bedenkt dat McLaren, Ferrari en Mercedes de hele jaar al stuivertje aan het wisselen zijn en Williams op sommige banen een prima wagen heeft kan je niet zeggen dat budgetcap niet werkt.

Red Bull heeft gewoon iets geniaals neergezet, zonder een jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.

Ik vind het ook lastig om te zeggen dat RB echt zo dominant is als je kijkt hoe matig Perez is met die auto. De reden dat de laatstte jaren van Mercedes dominantie de titel later werd beslist was vaak ook omdat Bottas nog wat punten pakte.

2019 en 2020 was een easy 1-2 voor Mercedes.

2021 was Perez 4e, in 2022 was die 3e en dit jaar staat hij maar 33 punten voor op Lewis. Red Bull heeft zeker de beste auto, maar of die dominanter is dan de Mercedes in 2019-2020? Denk het eigenlijk niet. Enige reden dat Perez nog 2e staat ondanks zijn constante gefaal is omdat de gasten van de Max Verstappen podcast constant wisselen.
  donderdag 28 september 2023 @ 18:35:48 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210779853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.

Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
In 2017, 2018, 2019, 2019 en 2020 wist je vóór het seizoen ook al wie er gingen winnen. Dat Mercedes hun auto terug heeft geschroefd om het zogenaamd spannend te maken maakt het alleen maar triester.

En dat dit jaar de teams áchter Red Bull om de beurt punten van elkaar weg pakken helpt ook niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210779860
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.

Je ziet in het verleden wel constructeurskampioenschappen met nog vijf races te gaan (McLaren in 1988, Ferrari in 2004). Constructeurskampioenschappen met nog vier races te gaan komen veel vaker voor. Dan kom je onder andere uit bij Mercedes (2015, 2016, 2019, 2020), maar ook bij Ferrari (2001, 2002), Williams (1992, 1993, 1996) en McLaren (1989).

Dus ook wat dat betreft was Mercedes niet uitzonderlijk dominant binnen één bepaald seizoen. Ze waren natuurlijk wel uitzonderlijk dominant als je kijkt naar het aaneenrijgen van kampioenschappen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 18:39:06 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210779880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.

Je ziet in het verleden wel constructeurskampioenschappen met nog vijf races te gaan (McLaren in 1988, Ferrari in 2004). Constructeurskampioenschappen met nog vier races te gaan komen veel vaker voor. Dan kom je onder andere uit bij Mercedes (2015, 2016, 2019, 2020), maar ook bij Ferrari (2001, 2002), Williams (1992, 1993, 1996) en McLaren (1989).

Dus ook wat dat betreft was Mercedes niet uitzonderlijk dominant binnen één bepaald seizoen. Ze waren natuurlijk wel uitzonderlijk dominant als je kijkt naar het aaneenrijgen van kampioenschappen.
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.

Ja, Red Bull heeft absoluut de beste auto, maar ze zijn niet nu al kampioen omdat ze nog dominanter zijn dan Mercedes was in de gloriejaren. Zelfs Aston Martin heeft beel punten gepakt in de eerste paar races.
pi_210779915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.

Ja, Red Bull heeft absoluut de beste auto, maar ze zijn niet nu al kampioen omdat ze nog dominanter zijn dan Mercedes was in de gloriejaren. Zelfs Aston Martin heeft beel punten gepakt in de eerste paar races.
Uit jouw hele redenatie volgt juist dat RBR wel dominant is. Achter RBR is het stuivertje wisselen in de subtop, maar er is één team dat er heel duidelijk bovenuit springt: RBR. Dat is volgens mij toch de definitie van dominantie.
pi_210779930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Evenstar het volgende:
jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
Wie dit leest is gek
  donderdag 28 september 2023 @ 18:51:27 #248
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210780014
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.
pi_210780065
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"

of nog voorzichtiger

"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Wie dit leest is gek
  donderdag 28 september 2023 @ 19:06:10 #250
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210780256
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"

of nog voorzichtiger

"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Het jaar 2021 vergde een hoop van zowel Verstappen als het team Redbull natuurlijk. De volledige focus in dat jaar lag op het binnenslepen van het wdc van Verstappen. De minimale overschrijding (1.4%) zal amper tot geen invloed hebben op de bolides van 2022 en 2023. Sterker nog, het gat ten tijde van seizoensstart 2022 was vele malen kleiner vergeleken met het gat nu. Sterker nog, Ferrari leek het te kloppen team ten tijde van de seizoensstart in 2022. Daarnaast is de auto van 2021 qua aero in geen enkel opzicht te vergelijken met de auto van vandaag de dag. Dus ja, hoeveel profijt zou RedBull nu nog hebben van die minor breach? Ik denk 0,0.

Ik denk ook dat als je Toto/Lewis/Norris/Leclerc vraagt of ze volgend seizoen liever 1.4% meer ontwikkelingsbudget willen dan de overige teams, of liever de kennis van Adrian Newey willen, dat ze voor dat laatste kiezen. Newey is de gamechanger (in combinatie met Verstappen). Niet die minor breach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')