abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 september 2023 @ 14:05:09 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210757976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:34 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Moet ie wel alle banden met RB breken, en denk dat die dát niet willen, want anders wilt Mercedes het niet: https://www.motorsport.co(...)eleases-him/6660778/
Mercedes heeft geen enkele zeggenschap over dat stoeltje. Williams is Williams, niet Mercedes 2.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 26 september 2023 @ 14:06:12 #202
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210757980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mercedes heeft geen enkele zeggenschap over dat stoeltje. Williams is Williams, niet Mercedes 2.
Hello, zis is Toto Wolf, do zjoe want enzjin nekst yeahr?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210758017
Eerder was ik van mening dat Perez gewoon niet het juiste materiaal is, maar aan de andere kant halen ze met Max ook gewoon alles binnen. Elke rijder op de grid legt het af tegen Max op het moment.

De combi Max/Lando zou ik nog wel willen zien. Dat zou een droom combi zijn.
  dinsdag 26 september 2023 @ 14:47:53 #204
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_210758349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daarmee zegt hij dus niets over zijn rijkwaliteiten, en 'solide' lijkt me niet goed genoeg voor een team wat vooraan mee wilt doen. Als HAM 2e wordt lijkt het me dat er een stoelendans komt met AT en RB en Lawson/Ric/Tsu.
Als ik de term solide lees dan denk ik aan goed. Niet aan veel fans hebben. Maar kom op, dit moet je als zijn ook niet willen toch?
Rini dankjewel.
pi_210759231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd

Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.

Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."

Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/

_O-
Papa Perez lijkt in de veronderstelling te zijn dat de Sergio fans de races niet kijken. Of hij kijkt zelf niet en leest geen nieuwsberichten over de hobby van zijn zoon. Dat laatste is gezien zijn wartaal het meest waarschijnlijke scenario
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 26 september 2023 @ 16:47:44 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210759459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
“olé olé olé”
alee is niet hetzelfde he ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210760640
twitter


Checo heeft iig hulp gezocht
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:00:33 #208
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210760695
Mental coach? Hij kan beter een rij instructeur zoeken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210760820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Checo heeft iig hulp gezocht
Nu zijn vader nog.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210760832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Checo heeft iig hulp gezocht
Het artikel van De Limburger
-link om een premiumartikel te omzeilen doen we niet-

[ Bericht 19% gewijzigd door Nizno op 26-09-2023 20:51:29 ]
pi_210760844
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het artikel van De Limburger
-
Plaats je nou een premium artikel?

[ Bericht 10% gewijzigd door Nizno op 26-09-2023 20:51:38 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210761247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Checo heeft iig hulp gezocht
Net als Grosjean destijds
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210763340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Checo heeft iig hulp gezocht
Horner: just fucking drive, checo! stop the BS
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 september 2023 @ 11:52:37 #214
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210765876
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen

Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.

Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.

In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210765889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen

Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.

Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.

In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Mooi dat hij een ander plekje heeft gevonden in de een andere klasse
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 27 september 2023 @ 12:13:24 #216
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210766032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Net als Grosjean destijds
En Bottas, dacht ik. Het valt ook niet mee als je altijd hebt gedacht dat je de beste was en dat blijkt niet zo te zijn.
  woensdag 27 september 2023 @ 12:14:44 #217
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210766048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen

Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.

Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.

In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Zie ook het Formule E topic :)

Starflyer in SPT / Formula E #17 Chaos in Monaco
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_210766120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd

Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.

Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."

Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/

_O-
Op formule1.nl staat een veel genuanceerder artikel daarover.

quote:
De serie aan teleurstellende resultaten van Sergio Pérez heeft ervoor gezorgd dat ook zijn vader, Antonio Perez Garibay, zijn toon heeft gematigd. Ook hij heeft zich inmiddels neergelegd bij de suprematie van Max Verstappen, zij het met tegenzin.

“De auto is ingesteld op Max, die graag zoveel mogelijk grip heeft aan de voorkant. Checo heeft het liever andersom. Maar Checo blijft vechten. De positie waar hij nu in zit is de positie waarvoor hij is aangenomen: de tweede plaats”, aldus Pérez senior in een interview met het Mexicaanse Esto.

Sergio Pérez stelde afgelopen weekend bij de GP van Japan zwaar teleur. Na een botsing met Kevin Magnussen viel hij voortijdig uit. In het kampioenschap bedraagt de achterstand op zijn teamgenoot Max Verstappen inmiddels 177 punten. Verstappen kan over anderhalve week in Qatar al zijn wereldtitel prolongeren. De positie van Pérez bij Red Bull Racing staat ondanks een doorlopend contract zwaar ter discussie.

“Er is maar één kampioen en dat moet je begrijpen. Alles is erop gericht om Max kampioen te laten worden en dat moet je begrijpen en respecteren. Als Checo naar een ander team zou gaan, zou hij vierde of zesde kunnen worden”, aldus Pérez senior.
Maar jouw link genereert natuurlijk veel meer discussie en clickbait. :+
  woensdag 27 september 2023 @ 20:23:57 #219
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210771295
Erg interessant interview met Adrian Newey:


Hij ziet wel iets in Alonso als teamgenoot van Verstappen.
pi_210771491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:23 schreef beantherio het volgende:
Erg interessant interview met Adrian Newey:


Hij ziet wel iets in Alonso als teamgenoot van Verstappen.
maar Horner en Helmut willen dat niet, verder is ALO allang 40+
  woensdag 27 september 2023 @ 21:30:51 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210772060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen

Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.

Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.

In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Die G-competitie had nycky al een keer uitgespeeld. Beter was hij WEC gaan racen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 27 september 2023 @ 21:40:44 #222
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210772220
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die G-competitie had nycky al een keer uitgespeeld. Beter was hij WEC gaan racen.
Gaat hij ook doen
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_210775686
twitter


Oh no :o :+
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 september 2023 @ 12:12:05 #224
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_210775783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
:D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 september 2023 @ 12:12:46 #225
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210775800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
alle DtS kijkers haken af nu ze weten wat de sport echt is

Beter gezegd, nu ze weten dat DtS alleen maar sensatie is en de excessen opzoekt.
Overal drama in zoekt of desnoods van maakt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 12:15:29 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210775830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
Anyway
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210775952
Die ongebreidelde groei in populariteit kon ook niet eeuwig doorgaan natuurlijk.
pi_210775954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
Achja, Autosport is Brits.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 28 september 2023 @ 12:31:55 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210775995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 12:03 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Oh no :o :+
We will rise.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 13:07:05 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210776314
Mooi dat ze een onderzoek doen, niks mis mee, maar dat ze dat dan blind linken aan gebrek aan een titelgevecht is echt lachwekkend _O- Typisch de Britten weer.

in 2021 was er een mega gevecht, iedereen en z'n moeder ging opeens F1 kijken, TikTok stond er vol mee, DTS was op een hoogtepunt etc. etc. Een heel groot deel van de mensen die toen zijn gaan kijken zijn ergens in 22 eigenlijk al afgehaakt en in 23 is dat meer geworden. Het is niet (alleen) een gebrek aan een mooi titelgevecht, maar vooral ook dat die nieuwe groep "fans" nu pas inzien dat F1 niet altijd spektakel is. Er vliegen niet constant auto's in de fik, banden vliegen je niet constant om de oren en coureurs vliegen niet constant in elkaars haren, zoals DTS ze liet geloven.

Het is gewoon de zoveelste poging om de F1 te beïnvloeden zodat er wijzigingen doorgevoerd worden zodat Mercedes weer mee kan komen. Niks meer, niks minder. Als het ze linksom niet lukt door constant Toto, Lewis en Russell te lopen droeftoeteren doen ze het wel op deze manier.
pi_210778012
Voorlopig spinnen de teams er nog garen bij, die hebben geld zat. Wat ik nog wel zou willen zien, maar wat nooit zal gebeuren, is Verstappen en Hamilton allebei voor een jaar in hetzelfde team. Dat ze allebei naar hetzelfde team gaan (Alpine of Haas bijv) en dan vooral tegen elkaar strijden. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar ik zou dan wel zeker het hele jaar alles kijken denk ik!
  donderdag 28 september 2023 @ 16:26:48 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210778457
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk < 2021 en 2023. F1 is nu eenmaal vrij saai, alleen seizoen 2021 was een flinke opschudder. Aangezien het onderwerp duidelijk weer de "dominantie" van RBR is, sluit ik me bij Evenstar aan. Tijdens de Mercedes dominantie hoorde je er helemaal niks van.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210779164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:26 schreef daNpy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk < 2021 en 2023. F1 is nu eenmaal vrij saai, alleen seizoen 2021 was een flinke opschudder. Aangezien het onderwerp duidelijk weer de "dominantie" van RBR is, sluit ik me bij Evenstar aan. Tijdens de Mercedes dominantie hoorde je er helemaal niks van.
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.

Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2023 17:31:50 ]
pi_210779369
Vergeet Covid niet. 2021 was de perfecte storm: een aansprekende titelstrijd en iedereen zat thuis vanwege Covid. Er was niks anders te doen. Hoogtijdagen van streamingdiensten. Die het nu trouwens ook moeilijk hebben. Mensen doen weer andere dingen.
pi_210779417
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
  donderdag 28 september 2023 @ 17:53:42 #236
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210779456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.

Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_210779503
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.
Zelfde over Barichello. Irvine kon je misschien nog wel wat over spreken, maar over het algemeen hadden Hamilton en M Schumacher ook gewoon 2de rijders pur sang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf donderdag 28 september 2023 @ 18:01:48 #238
842 Zorro
Z
pi_210779539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.
Zelfde over Barichello. Irvine kon je misschien nog wel wat over spreken, maar over het algemeen hadden Hamilton en M Schumacher ook gewoon 2de rijders pur sang.
Maar die tweede rijders haalden wel meer punten waardoor het kampioenschap later werd binnengehaald. Maar de dominantie was niets minder.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator donderdag 28 september 2023 @ 18:17:15 #239
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_210779673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 13:07 schreef Evenstar het volgende:

Het is gewoon de zoveelste poging om de F1 te beïnvloeden zodat er wijzigingen doorgevoerd worden zodat Mercedes weer mee kan komen.
🤨
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 18:19:22 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210779697
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Andere tijden andere puntentellingen ander aantal races.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210779699
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
🤨
Hopelijk zitten er geen Italiaanse invloeden in.

Anders krijgt Ferrari de schuld.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 18:35:41 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210779852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
Mwah als je kijkt dat McLaren opeens mee kan doen na jarenlang nergens te zijn. Als je dan ook bedenkt dat McLaren, Ferrari en Mercedes de hele jaar al stuivertje aan het wisselen zijn en Williams op sommige banen een prima wagen heeft kan je niet zeggen dat budgetcap niet werkt.

Red Bull heeft gewoon iets geniaals neergezet, zonder een jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.

Ik vind het ook lastig om te zeggen dat RB echt zo dominant is als je kijkt hoe matig Perez is met die auto. De reden dat de laatstte jaren van Mercedes dominantie de titel later werd beslist was vaak ook omdat Bottas nog wat punten pakte.

2019 en 2020 was een easy 1-2 voor Mercedes.

2021 was Perez 4e, in 2022 was die 3e en dit jaar staat hij maar 33 punten voor op Lewis. Red Bull heeft zeker de beste auto, maar of die dominanter is dan de Mercedes in 2019-2020? Denk het eigenlijk niet. Enige reden dat Perez nog 2e staat ondanks zijn constante gefaal is omdat de gasten van de Max Verstappen podcast constant wisselen.
  donderdag 28 september 2023 @ 18:35:48 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210779853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.

Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
In 2017, 2018, 2019, 2019 en 2020 wist je vóór het seizoen ook al wie er gingen winnen. Dat Mercedes hun auto terug heeft geschroefd om het zogenaamd spannend te maken maakt het alleen maar triester.

En dat dit jaar de teams áchter Red Bull om de beurt punten van elkaar weg pakken helpt ook niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210779860
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.

Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.

Je ziet in het verleden wel constructeurskampioenschappen met nog vijf races te gaan (McLaren in 1988, Ferrari in 2004). Constructeurskampioenschappen met nog vier races te gaan komen veel vaker voor. Dan kom je onder andere uit bij Mercedes (2015, 2016, 2019, 2020), maar ook bij Ferrari (2001, 2002), Williams (1992, 1993, 1996) en McLaren (1989).

Dus ook wat dat betreft was Mercedes niet uitzonderlijk dominant binnen één bepaald seizoen. Ze waren natuurlijk wel uitzonderlijk dominant als je kijkt naar het aaneenrijgen van kampioenschappen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 18:39:06 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210779880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.

Je ziet in het verleden wel constructeurskampioenschappen met nog vijf races te gaan (McLaren in 1988, Ferrari in 2004). Constructeurskampioenschappen met nog vier races te gaan komen veel vaker voor. Dan kom je onder andere uit bij Mercedes (2015, 2016, 2019, 2020), maar ook bij Ferrari (2001, 2002), Williams (1992, 1993, 1996) en McLaren (1989).

Dus ook wat dat betreft was Mercedes niet uitzonderlijk dominant binnen één bepaald seizoen. Ze waren natuurlijk wel uitzonderlijk dominant als je kijkt naar het aaneenrijgen van kampioenschappen.
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.

Ja, Red Bull heeft absoluut de beste auto, maar ze zijn niet nu al kampioen omdat ze nog dominanter zijn dan Mercedes was in de gloriejaren. Zelfs Aston Martin heeft beel punten gepakt in de eerste paar races.
pi_210779915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.

Ja, Red Bull heeft absoluut de beste auto, maar ze zijn niet nu al kampioen omdat ze nog dominanter zijn dan Mercedes was in de gloriejaren. Zelfs Aston Martin heeft beel punten gepakt in de eerste paar races.
Uit jouw hele redenatie volgt juist dat RBR wel dominant is. Achter RBR is het stuivertje wisselen in de subtop, maar er is één team dat er heel duidelijk bovenuit springt: RBR. Dat is volgens mij toch de definitie van dominantie.
pi_210779930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Evenstar het volgende:
jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
Wie dit leest is gek
  donderdag 28 september 2023 @ 18:51:27 #248
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210780014
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.
pi_210780065
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"

of nog voorzichtiger

"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Wie dit leest is gek
  donderdag 28 september 2023 @ 19:06:10 #250
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210780256
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"

of nog voorzichtiger

"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Het jaar 2021 vergde een hoop van zowel Verstappen als het team Redbull natuurlijk. De volledige focus in dat jaar lag op het binnenslepen van het wdc van Verstappen. De minimale overschrijding (1.4%) zal amper tot geen invloed hebben op de bolides van 2022 en 2023. Sterker nog, het gat ten tijde van seizoensstart 2022 was vele malen kleiner vergeleken met het gat nu. Sterker nog, Ferrari leek het te kloppen team ten tijde van de seizoensstart in 2022. Daarnaast is de auto van 2021 qua aero in geen enkel opzicht te vergelijken met de auto van vandaag de dag. Dus ja, hoeveel profijt zou RedBull nu nog hebben van die minor breach? Ik denk 0,0.

Ik denk ook dat als je Toto/Lewis/Norris/Leclerc vraagt of ze volgend seizoen liever 1.4% meer ontwikkelingsbudget willen dan de overige teams, of liever de kennis van Adrian Newey willen, dat ze voor dat laatste kiezen. Newey is de gamechanger (in combinatie met Verstappen). Niet die minor breach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')