Mercedes heeft geen enkele zeggenschap over dat stoeltje. Williams is Williams, niet Mercedes 2.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Moet ie wel alle banden met RB breken, en denk dat die dát niet willen, want anders wilt Mercedes het niet: https://www.motorsport.co(...)eleases-him/6660778/
Hello, zis is Toto Wolf, do zjoe want enzjin nekst yeahr?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes heeft geen enkele zeggenschap over dat stoeltje. Williams is Williams, niet Mercedes 2.
Als ik de term solide lees dan denk ik aan goed. Niet aan veel fans hebben. Maar kom op, dit moet je als zijn ook niet willen toch?quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daarmee zegt hij dus niets over zijn rijkwaliteiten, en 'solide' lijkt me niet goed genoeg voor een team wat vooraan mee wilt doen. Als HAM 2e wordt lijkt het me dat er een stoelendans komt met AT en RB en Lawson/Ric/Tsu.
Papa Perez lijkt in de veronderstelling te zijn dat de Sergio fans de races niet kijken. Of hij kijkt zelf niet en leest geen nieuwsberichten over de hobby van zijn zoon. Dat laatste is gezien zijn wartaal het meest waarschijnlijke scenarioquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
alee is niet hetzelfde hequote:
Nu zijn vader nog.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Het artikel van De Limburgerquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Plaats je nou een premium artikel?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het artikel van De Limburger
-
Net als Grosjean destijdsquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Horner: just fucking drive, checo! stop the BSquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Checo heeft iig hulp gezocht
Mooi dat hij een ander plekje heeft gevonden in de een andere klassequote:Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen
Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.
Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.
In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
En Bottas, dacht ik. Het valt ook niet mee als je altijd hebt gedacht dat je de beste was en dat blijkt niet zo te zijn.quote:
Zie ook het Formule E topicquote:Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen
Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.
Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.
In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Op formule1.nl staat een veel genuanceerder artikel daarover.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:03 schreef Netsplitter het volgende:
Vader Perez haalt uit naar Red Bull: RB19 voor Max Verstappen gebouwd
Antonio Perez, de vader van Red Bull-coureur Sergio Perez, is van mening dat zijn zoon is aangenomen als tweede coureur, aangezien het Oostenrijkse Formule 1-team volledig om Max Verstappen is gebouwd. Daarnaast ziet Perez senior dat zijn zoon een van de meest solide F1-coureurs is.
Vader Antonio Perez neemt het voor zijn zoon op. "De meest solide coureur in de Formule 1 is Sergio Perez", zegt hij tegen Esto. "Kijk hoeveel fans hij over de hele wereld heeft. In Japan was dat ook te zien. Er waren veel Mexicaanse vlaggen en mensen riepen: 'Olé, olé, olé, Checo.' Hij is de enige Latijns-Amerikaanse coureur. Kijk eens hoeveel miljoenen Latijns-Amerikaanse fans er zijn. Elk merk ter wereld zou een Sergio Perez willen hebben."
Bron: https://nl.motorsport.com(...)en-gebouwd/10525569/
Maar jouw link genereert natuurlijk veel meer discussie en clickbait.quote:De serie aan teleurstellende resultaten van Sergio Pérez heeft ervoor gezorgd dat ook zijn vader, Antonio Perez Garibay, zijn toon heeft gematigd. Ook hij heeft zich inmiddels neergelegd bij de suprematie van Max Verstappen, zij het met tegenzin.
“De auto is ingesteld op Max, die graag zoveel mogelijk grip heeft aan de voorkant. Checo heeft het liever andersom. Maar Checo blijft vechten. De positie waar hij nu in zit is de positie waarvoor hij is aangenomen: de tweede plaats”, aldus Pérez senior in een interview met het Mexicaanse Esto.
Sergio Pérez stelde afgelopen weekend bij de GP van Japan zwaar teleur. Na een botsing met Kevin Magnussen viel hij voortijdig uit. In het kampioenschap bedraagt de achterstand op zijn teamgenoot Max Verstappen inmiddels 177 punten. Verstappen kan over anderhalve week in Qatar al zijn wereldtitel prolongeren. De positie van Pérez bij Red Bull Racing staat ondanks een doorlopend contract zwaar ter discussie.
“Er is maar één kampioen en dat moet je begrijpen. Alles is erop gericht om Max kampioen te laten worden en dat moet je begrijpen en respecteren. Als Checo naar een ander team zou gaan, zou hij vierde of zesde kunnen worden”, aldus Pérez senior.
maar Horner en Helmut willen dat niet, verder is ALO allang 40+quote:Op woensdag 27 september 2023 20:23 schreef beantherio het volgende:
Erg interessant interview met Adrian Newey:
Hij ziet wel iets in Alonso als teamgenoot van Verstappen.
Die G-competitie had nycky al een keer uitgespeeld. Beter was hij WEC gaan racen.quote:Op woensdag 27 september 2023 11:52 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)voelt-als-thuiskomen
Nyck de Vries keert volgend jaar terug in de internationale autosport. De 28-jarige coureur stapt komend seizoen in bij het team van Mahindra in de Formule E.
Eerder dit jaar reed De Vries nog in de Formule 1. Na een sterke invalbeurt tijdens de Grand Prix van Italië van vorig jaar, mocht hij dit seizoen zijn kunsten tonen bij AlphaTauri. Na tien races was het echter einde oefening. Wegens tegenvallende resultaten werd hij vervangen door Daniel Ricciardo.
In januari begint het nieuwe seizoen van de Formule E, het wereldkampioenschap voor elektrische auto's. In 2021 kroonde De Vries zich in deze klasse tot wereldkampioen bij Mercedes. In totaal won hij vier races in de Formule E.
Gaat hij ook doenquote:Op woensdag 27 september 2023 21:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die G-competitie had nycky al een keer uitgespeeld. Beter was hij WEC gaan racen.
quote:
alle DtS kijkers haken af nu ze weten wat de sport echt isquote:
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:26 schreef daNpy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk < 2021 en 2023. F1 is nu eenmaal vrij saai, alleen seizoen 2021 was een flinke opschudder. Aangezien het onderwerp duidelijk weer de "dominantie" van RBR is, sluit ik me bij Evenstar aan. Tijdens de Mercedes dominantie hoorde je er helemaal niks van.
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.
Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.
Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Maar die tweede rijders haalden wel meer punten waardoor het kampioenschap later werd binnengehaald. Maar de dominantie was niets minder.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens Bottas kon je ook gewoon in Australie al opschrijven dat Hamilton WDC ging worden.
Zelfde over Barichello. Irvine kon je misschien nog wel wat over spreken, maar over het algemeen hadden Hamilton en M Schumacher ook gewoon 2de rijders pur sang.
🤨quote:Op donderdag 28 september 2023 13:07 schreef Evenstar het volgende:
Het is gewoon de zoveelste poging om de F1 te beïnvloeden zodat er wijzigingen doorgevoerd worden zodat Mercedes weer mee kan komen.
Andere tijden andere puntentellingen ander aantal races.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.
Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Mwah als je kijkt dat McLaren opeens mee kan doen na jarenlang nergens te zijn. Als je dan ook bedenkt dat McLaren, Ferrari en Mercedes de hele jaar al stuivertje aan het wisselen zijn en Williams op sommige banen een prima wagen heeft kan je niet zeggen dat budgetcap niet werkt.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
In 2017, 2018, 2019, 2019 en 2020 wist je vóór het seizoen ook al wie er gingen winnen. Dat Mercedes hun auto terug heeft geschroefd om het zogenaamd spannend te maken maakt het alleen maar triester.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tijdens de Mercedes dominantie was er meer strijd om het kampioenschap. Als Verstappen in Qatar kampioen wordt, dan is dat met nog vijf races te gaan. In 2022 werd-ie kampioen met nog vier races te gaan. Hamilton heeft nooit al zo vroeg het kampioenschap beslist: in 2015 en 2020 werd-ie kampioen met nog drie races te gaan.
Mansell werd kampioen met nog vijf races te gaan, Schumacher werd een keer kampioen met nog zes races te gaan. Bovendien waren die seizoenen een stuk korter dan nu. Dus de dominantie van Verstappen is niet uniek, maar je moet wel verder in de tijd teruggaan dan de dominante jaren van Mercedes.
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdens de dominantie van Mercedes was er imho meer strijd doordat de teamgenoten van Hamilton beter waren dan de teamgenoten van Verstappen of Schumacher.
Als je kijkt naar andere teams zal het verhaal wat anders zijn, denk ik.
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, de situatie wordt iets anders als je niet naar het rijderskampioenschap kijkt, maar naar de constructeurs. RBR is dit jaar kampioen geworden met nog zes races te gaan. Dat is uitzonderlijk dominant, nog nooit eerder gebeurd.
Je ziet in het verleden wel constructeurskampioenschappen met nog vijf races te gaan (McLaren in 1988, Ferrari in 2004). Constructeurskampioenschappen met nog vier races te gaan komen veel vaker voor. Dan kom je onder andere uit bij Mercedes (2015, 2016, 2019, 2020), maar ook bij Ferrari (2001, 2002), Williams (1992, 1993, 1996) en McLaren (1989).
Dus ook wat dat betreft was Mercedes niet uitzonderlijk dominant binnen één bepaald seizoen. Ze waren natuurlijk wel uitzonderlijk dominant als je kijkt naar het aaneenrijgen van kampioenschappen.
Uit jouw hele redenatie volgt juist dat RBR wel dominant is. Achter RBR is het stuivertje wisselen in de subtop, maar er is één team dat er heel duidelijk bovenuit springt: RBR. Dat is volgens mij toch de definitie van dominantie.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat ze nu al kampioen zijn ligt niet aan de dominantie van Red Bull, maar aan het feit dat Ferrari, Mclaren en Mercedes stuivertje wisselen wie er op de 2e en 3e plek komt.
Ja, Red Bull heeft absoluut de beste auto, maar ze zijn niet nu al kampioen omdat ze nog dominanter zijn dan Mercedes was in de gloriejaren. Zelfs Aston Martin heeft beel punten gepakt in de eerste paar races.
Allemaal veronderstellingen..quote:Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Evenstar het volgende:
jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
OK dat is waar.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat laatste (het profiteren op dit moment) is niet bewezen natuurlijk.
Het jaar 2021 vergde een hoop van zowel Verstappen als het team Redbull natuurlijk. De volledige focus in dat jaar lag op het binnenslepen van het wdc van Verstappen. De minimale overschrijding (1.4%) zal amper tot geen invloed hebben op de bolides van 2022 en 2023. Sterker nog, het gat ten tijde van seizoensstart 2022 was vele malen kleiner vergeleken met het gat nu. Sterker nog, Ferrari leek het te kloppen team ten tijde van de seizoensstart in 2022. Daarnaast is de auto van 2021 qua aero in geen enkel opzicht te vergelijken met de auto van vandaag de dag. Dus ja, hoeveel profijt zou RedBull nu nog hebben van die minor breach? Ik denk 0,0.quote:Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"
of nog voorzichtiger
"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |