abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210780308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:06 schreef daNpy het volgende:

[..]
Hello, zis is Toto Wolf, do zjoe want enzjin nekst yeahr?
Wolff heeft niets over de motor divisie te vertellen, dat is een apart bedrijf waar hij geen aandelen of rol in heeft.
pi_210780331
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
OK dat is waar.
"Met het doel er nu van te profiteren"

of nog voorzichtiger

"Met de mogelijkheid er nu van te profiteren"
Minder windtunnel en CFD tijd is profiteren? Bijzonder verhaal weer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 september 2023 @ 19:16:04 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210780371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mwah als je kijkt dat McLaren opeens mee kan doen na jarenlang nergens te zijn. Als je dan ook bedenkt dat McLaren, Ferrari en Mercedes de hele jaar al stuivertje aan het wisselen zijn en Williams op sommige banen een prima wagen heeft kan je niet zeggen dat budgetcap niet werkt.

Red Bull heeft gewoon iets geniaals neergezet, zonder een jarenlange lobby, achterkamer dealtjes over motoren etc etc.

Ik vind het ook lastig om te zeggen dat RB echt zo dominant is als je kijkt hoe matig Perez is met die auto. De reden dat de laatstte jaren van Mercedes dominantie de titel later werd beslist was vaak ook omdat Bottas nog wat punten pakte.

2019 en 2020 was een easy 1-2 voor Mercedes.

2021 was Perez 4e, in 2022 was die 3e en dit jaar staat hij maar 33 punten voor op Lewis. Red Bull heeft zeker de beste auto, maar of die dominanter is dan de Mercedes in 2019-2020? Denk het eigenlijk niet. Enige reden dat Perez nog 2e staat ondanks zijn constante gefaal is omdat de gasten van de Max Verstappen podcast constant wisselen.
Max is ook wel bizar goed en constant. Dat waren de Merc coureurs niet. Er zaten altijd wel mindere resultaten tussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210780388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wolff heeft niets over de motor divisie te vertellen, dat is een apart bedrijf waar hij geen aandelen of rol in heeft.
Op papier heb je daar helemaal gelijk in.
pi_210780444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
Niet zo gek toch? De nieuwe regels en de budgetcap hebben niets veranderd en de dominantie is bijna erger dan tijdens de Mercedes-dagen. Hype weg dus dan zijn we weer terug bij af.
Sorry hoor, maar dit is echt zo'n flauwekul. Er is een dominante coureur en wellicht rijdt die in een dominante auto. Dat weten we gewoonweg niet omdat Perez geen vergelijkingsmateriaal is.

Maar achter Verstappen zijn op dit moment 3 teams die om de podiumplekken strijden en in sommige races zelfs vier. En daarachter is het middenveld nog nooit zo close geweest en er is geen onbetwist achterhoede team meer. Kun je je nog een periode herinneren waarin dat ook zo was?

Het nieuwe reglement werkt als een dolle. Beste wat de F1 in jaren heeft gedaan. Alleen Verstappen vertekent de boel enorm omdat de combinatie met de RB de absolute perfectie nadert.
pi_210780446
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Op papier heb je daar helemaal gelijk in.
Sowieso, Williams met Dorilton als eigenaar gaat zo'n dreigement meteen bij de FIA neerleggen en dan heeft Mercedes en Wolff een heel groot probleem.

Waarom nou altijd dit soort bullshit de lucht in gooien?
pi_210780459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sowieso, Williams met Dorilton als eigenaar gaat zo'n dreigement meteen bij de FIA neerleggen en dan heeft Mercedes en Wolff een heel groot probleem.

Waarom nou altijd dit soort bullshit de lucht in gooien?
Ja, dat weet ik ook niet. Maar als Toto niet wil dat er motoren worden geleverd aan team x dan komen ze er niet.
pi_210780691
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar dit is echt zo'n flauwekul. Er is een dominante coureur en wellicht rijdt die in een dominante auto. Dat weten we gewoonweg niet omdat Perez geen vergelijkingsmateriaal is.

Maar achter Verstappen zijn op dit moment 3 teams die om de podiumplekken strijden en in sommige races zelfs vier. En daarachter is het middenveld nog nooit zo close geweest en er is geen onbetwist achterhoede team meer. Kun je je nog een periode herinneren waarin dat ook zo was?

Het nieuwe reglement werkt als een dolle. Beste wat de F1 in jaren heeft gedaan. Alleen Verstappen vertekent de boel enorm omdat de combinatie met de RB de absolute perfectie nadert.
Waarom kijken er dan veel minder mensen?

Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
  donderdag 28 september 2023 @ 19:58:45 #259
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210780846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?

Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
Veel minder???

https://www.gpblog.com/en(...)021-peak-season.html

quote:
Despite the slight decline in viewers, there is also good news, as the number of spectators at Grands Prix continues to increase around the world, the number of people interested on social media is growing and the Netflix series Drive to Survive is immensely popular. Incidentally, Liberty Media - the owner of Formula 1 - did announce last week that it recorded lower revenues in the second quarter of 2023 compared to the same period a year earlier. This was mainly due to the late cancellation of the Emilia-Romagna Grand Prix, which was removed from the calendar at the last minute due to severe weather and flooding.
pi_210780924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?

Er kijken niet veel minder mensen. En verder heb ik geen behoefte om daar oorzaken voor te zoeken als het wel zo was. Ik geef alleen repliek over je onzin dat de reglementen niet zouden werken.

Maar serieus, als je niet ziet dat deze reglementen werken dan weet ik echt niet waar je al het hele seizoen naar zit te kijken hoor. En hetzelfde geldt wat mij betreft voor de budgetcap, die werkt ook gewoon.
pi_210781011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Er kijken niet veel minder mensen. En verder heb ik geen behoefte om daar oorzaken voor te zoeken als het wel zo was. Ik geef alleen repliek over je onzin dat de reglementen niet zouden werken.

Maar serieus, als je niet ziet dat deze reglementen werken dan weet ik echt niet waar je al het hele seizoen naar zit te kijken hoor. En hetzelfde geldt wat mij betreft voor de budgetcap, die werkt ook gewoon.
Er zit echt weinig verschil tussen de gemiddelde 2021 race en de gemiddelde 2023 race wat betreft gevecht in het middenveld. Kijk maar terug.

De vraag is dus waar het goed voor is, als het ook niet helpt om dominantie tegen te gaan.
  donderdag 28 september 2023 @ 20:11:58 #262
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_210781021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?

Geloof er niks van.
Misschien als je alleen de VS telt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_210781720
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het jaar 2021 vergde een hoop van zowel Verstappen als het team Redbull natuurlijk. De volledige focus in dat jaar lag op het binnenslepen van het wdc van Verstappen. De minimale overschrijding (1.4%) zal amper tot geen invloed hebben op de bolides van 2022 en 2023. Sterker nog, het gat ten tijde van seizoensstart 2022 was vele malen kleiner vergeleken met het gat nu. Sterker nog, Ferrari leek het te kloppen team ten tijde van de seizoensstart in 2022. Daarnaast is de auto van 2021 qua aero in geen enkel opzicht te vergelijken met de auto van vandaag de dag. Dus ja, hoeveel profijt zou RedBull nu nog hebben van die minor breach? Ik denk 0,0.

Ik denk ook dat als je Toto/Lewis/Norris/Leclerc vraagt of ze volgend seizoen liever 1.4% meer ontwikkelingsbudget willen dan de overige teams, of liever de kennis van Adrian Newey willen, dat ze voor dat laatste kiezen. Newey is de gamechanger (in combinatie met Verstappen). Niet die minor breach.
Ik heb al 100x gezegd dat met name Verstappen en natuurlijk ook Newey het verschil maken maar dat maakt de suggestieve leugenachtige opmerkingen over concurrerende teams nog niet waar.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 21:44:14 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210782215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:11 schreef wdn het volgende:

[..]
Geloof er niks van.
Misschien als je alleen de VS telt.
Er kijken minder mensen dan tov 2021. Dat is normaal na zo'n extreme groei.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 september 2023 @ 21:57:34 #265
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210782435
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 21:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Ik heb al 100x gezegd dat met name Verstappen en natuurlijk ook Newey het verschil maken maar dat maakt de suggestieve leugenachtige opmerkingen over concurrerende teams nog niet waar.
Que?
Wie maakt er opmerkingen over andere teams?
En als die opmerkingen suggestief en leugenachtig zijn, dan zijn ze toch ook gewoon niet waar?
  donderdag 28 september 2023 @ 21:58:34 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210782447
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Max is ook wel bizar goed en constant. Dat waren de Merc coureurs niet. Er zaten altijd wel mindere resultaten tussen
Niet alleen de coureurs waren niet altijd scherp, ook de rest van het team maakte af en toe een misser qua strategie etc. Dat team was niet zo’n geoliede machine als RBR nu is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 22:28:11 #267
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210782854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Uit jouw hele redenatie volgt juist dat RBR wel dominant is. Achter RBR is het stuivertje wisselen in de subtop, maar er is één team dat er heel duidelijk bovenuit springt: RBR. Dat is volgens mij toch de definitie van dominantie.
Niet echt.

Als Mercedes gewoon 2e team was geweest, zoals Red Bull dat wel was in 2021 en 2020 dan was Red Bull niet nu al kampioen geweest.

Ik snap jou beredenering ook wel, maar je kan niet zeggen "ze zijn vroeg kampioen geworden, dus waren ze dominant". Het ligt er echt aan of er een duidelijke tweede team is.

2021 (Red Bull duidelijk tweede team, 28 punten verschil met Mercedes, maar een flink gat van 262 punten naar 3e plek)
1 - Mercedes 613.5
2 - Red Bull 585.5
3 - Ferrari 323.5

2020 (Red Bull tweede team, maar 254 punten verschil met Mercedes en 117 punten boven Mclaren)
1 - Mercedes 573
2 - Red Bull 319
3 - Mclaren 202

2023
1 - Red Bull 623
2 - Mercedes 305
3 - Ferrari 285
4 - Aston Martin 221

Er zit nog geen 100 punten tussen nummer 2 en 4. Als Mercedes en/of Ferrari zaken beter op orde had aan het begin was Red Bull niet nu al kampioen geweest. Dat is wat ik probeer aan te geven. Hoe vroeg je kampioen bent zegt niet altijd iets over hoe dominant je daadwerkelijk bent. Of je moet een andere definitie van dominant hebben dan dat ik heb.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 22:34:11 #268
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210782917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?

Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
Dat is toch al uitgelegd? De DTS en 2021 kijkers die komen er nu achter dat 9 van de 10 races helemaal niet zoveel spektakel opleveren. 2021 was uniek en DTS (hoe leuk ik het persoonlijk ook vind) vertekend alles wel flink. Die haken nu weer af.

En dit ging volgens mij niet om kijkcijfers toch? Alleen over social media geneuzel.

In de VS breekt dit seizoen records qua kijkcijfers. Meeste races zijn gewoon uitverkocht. Daarnaast kan iets ook een plafond bereiken. Op een gegeven moment kan je niet meer groeien.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 22:40:11 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210782970
quote:
99s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Allemaal veronderstellingen..
Wat wel 100% bewezen is is dat RB budgetoverschrijding heeft gepleegd waar ze nu van profiteren.
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
pi_210783979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom kijken er dan veel minder mensen?

Het gevecht in het middenveld is altijd al close geweest. Was ook zo in 2021 met de oude auto's. McLaren won toen ook een race, net als Alpine. De grootste verandering is dat Mercedes van de absolute top naast Red Bull naar het middenveld is afgezakt waardoor dat gevecht groter is geworden en er meer auto's kans hebben op een podium.
Vergeet niet dat Ferrari gewoon met de beste auto aan 2022 begon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210786765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Tja dat kun jij vinden. Over oude koeien gesproken..
Maar waarom interesseer je je nog voor deze sport als je zo zeker weet dat de FIA alles in achterkamertjes en via duister dealtjes met Mercedes regelt?
Er wordt zo veel geregeld, hadden ze de beslissingen van Masi dan in 2021 ook niet terug kunnen draaien?
Wie dit leest is gek
pi_210786930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Dit. Het feit dat ze die enorme voorsprong die ze hadden binnen 7 jaar volledig kwijt waren zegt ook alles. Als je 8 jaar voorsprong weet weg te gooien in 7 jaar, terwijl je een groot deel van die periode ook nog eens meer budget had dan de rest.....Het is gewoon helemaal geen bijzonder team, ze hebben alleen een periode van dominantie gehad omdat ze handjeklap hebben gedaan met de FIA.

Dat zie je nu dus ook weer. Totaal verkeerd concept in 2022, nieuw concept in 2023 waarmee ze ook niet in de buurt komen. Ze hebben gewoon geen idee wat ze moeten doen. Totaal geen flauw benul van hoe hun eigen auto werkt.

Waarschijnlijk gaan ze in 2025 weer dreigen dat ze de F1 gaan verlaten tenzij er weer 1 of ander concept wordt ingevoerd dat ze zelf al vijf jaar aan het ontwikkelen zijn..
pi_210787774
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit. Het feit dat ze die enorme voorsprong die ze hadden binnen 7 jaar volledig kwijt waren zegt ook alles. Als je 8 jaar voorsprong weet weg te gooien in 7 jaar, terwijl je een groot deel van die periode ook nog eens meer budget had dan de rest.....Het is gewoon helemaal geen bijzonder team, ze hebben alleen een periode van dominantie gehad omdat ze handjeklap hebben gedaan met de FIA.

Dat zie je nu dus ook weer. Totaal verkeerd concept in 2022, nieuw concept in 2023 waarmee ze ook niet in de buurt komen. Ze hebben gewoon geen idee wat ze moeten doen. Totaal geen flauw benul van hoe hun eigen auto werkt.

Waarschijnlijk gaan ze in 2025 weer dreigen dat ze de F1 gaan verlaten tenzij er weer 1 of ander concept wordt ingevoerd dat ze zelf al vijf jaar aan het ontwikkelen zijn..
Ze komen wel degelijk in de buurt. Mercedes is inmiddels weer opgeklommen tot het tweede team. Hamilton heeft Perez bijna ingehaald.

En dominante teams komen en gaan. RBR heeft ook seizoenen gekend waarin ze het heel matig deden. Williams was jaren achter elkaar het dominante team en kijk waar ze nu staan. Het is heel gebruikelijk dat één team enkele jaren dominant is. Het bijzondere aan Mercedes is dat ze dat uitzonderlijk lang geweest zijn. Daar gaan mensen dan complotten omheen verzinnen, omdat ze het anders niet kunnen handelen.

Overigens, het team dat dominant is én bewezen een groter budget had dan de rest... dat team heet geen Mercedes.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2023 15:09:13 ]
  vrijdag 29 september 2023 @ 15:09:30 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210787781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mja, zijn de woorden Montezemolo (via Lauda) en aagezien dit nooit is tegengesproken (naar mijn weten) ga ik er van uit dat het waar is ja. Mercedes had een voorsprong van 8 jaar op het hele veld en hebben daarom lopen pushen. Dat ze met een teruggeschroefde motor met twee vingers in de neus konden winnen en ook nog eens keihard onderuit zijn gegaan sinds die motoren zijn aangepast .... mja 1+1 wat mij betreft.
Hoe kom je aan die 8 jaar, waren die PU regels al zo lang van te voren bekend?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 september 2023 @ 15:29:14 #275
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210787932
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 15:09 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoe kom je aan die 8 jaar, waren die PU regels al zo lang van te voren bekend?
Nee, die waren niet bekend, dat is juist het hele probleem. Mercedes is schijnbaar in 2007 al begonnen met het bouwen van een V6 Hybride. Daarna hebben ze bij de FIA er op aangedrongen dat de nieuwe regelementen netjes aansloten bij de motoren waar zij al jaren mee bezig waren. De rest is dus veel later begonnen met het ontwikkelen en liepen al meteen jaren achter.

7/8 jaar is misschien wel wat overdreven en gechargeerd. Als ik het goed heb is pas in 2011 besloten dat ze vanaf 2014 aan de V6 motoren gingen, dus toen had Mercedes al een voorsprong van vier jaar, terwijl de rest nog moest beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')