Net voor het opbreken van onze vouwwagen waren er nieuwe achterburen gearriveerd. Hele opruim en afbouw in de rook gestaan, ze staken met zijn tweeën de ene met de andere aan. Met terugwerkende kracht wil ik mijn excuses aanbieden aan al mijn campingburen toen ik nog als puber met mijn ouders mee ging. Wát ranzig is dat zeg.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:21 schreef Vicky het volgende: Vannacht zijn we meteoren gaan spotten op Kijkduin. Supermooi! Helaas moesten er mensen een joint opsteken. Ja, I know, openlucht, maar gadverdamme!! Zo smerig
Dat is een vreemde redenering. Ik snap wel waarom je dit zegt, je had niet verwacht dat veel mensen dat gedrag veroordelen. Daarom kom je met deze kromme uitleg. Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk. Dat jíj geen last hebt van vape-rook wil niet zeggen dat anderen daar geen last van hebben. Bovendien heb je je gewoon te houden aan de voorwaarden die het hotel stelt aan de kamerhuur. Wil je toch roken, dan boek je een kamer waarin dat is toegestaan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Das jullie mening, prima![]()
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
Het is me duidelijk hoor.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dat is een vreemde redenering. Ik snap wel waarom je dit zegt, je had niet verwacht dat veel mensen dat gedrag veroordelen. Daarom kom je met deze kromme uitleg. Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk. Dat jíj geen last hebt van vape-rook wil niet zeggen dat anderen daar geen last van hebben. Bovendien heb je je gewoon te houden aan de voorwaarden die het hotel stelt aan de kamerhuur. Wil je toch roken, dan boek je een kamer waarin dat is toegestaan.
Bij deze valt je brandoefening voor mij onder karma!quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ding geeft amper rook af, dus ja![]()
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Vreselijk ja! Heb jij dan ook dienst daarvoor? Is dat niet een bedrijf die eerst gaat kijken? Wij hadden een paar fusies geleden alarmdienst, maar dan ging ik niet zelf maar zette daar een bedrijf voor in nadat onze eigen beveiliging een eerste check had gedaan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:21 schreef Hupje het volgende:
Ik las op een nieuwssite over een Franse schooldirecteur die dood is nadat hij ging kijken bij een alarm op zijn school. Brr. Meteen ook de reden dat ik meestal vraag of vriend meegaat als ik gebeld word door de alarmcentrale voor mijn werk. Heb er kippenvel van. Arme man. En dat voor wat spullen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ik had geen dienst maar werd wel gebeld, ik heb het maar aan de professionals overgelaten.
Op scholen is er weinig budget, he... Als personeel zelf gaat kijken kost het minder dan dat de alarmcentrale iemand stuurt. Ik ben het personeelslid wat het dichtstbij woont. Ze mogen me bellen op redelijke tijden, 's nachts ga ik sowieso nietquote:Op zondag 13 augustus 2023 15:37 schreef exode het volgende:
[..]
Vreselijk ja! Heb jij dan ook dienst daarvoor? Is dat niet een bedrijf die eerst gaat kijken?
Ik vroeg het net aan verloofde maar die hebben zo'n bedrijf dus wel. Ze betalen per melding roept ze er nog achteraan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:44 schreef Hupje het volgende:
[..]
Op scholen is er weinig budget, he... Als personeel zelf gaat kijken kost het minder dan dat de alarmcentrale iemand stuurt. Ik ben het personeelslid wat het dichtstbij woont. Ze mogen me bellen op redelijke tijden, 's nachts ga ik sowieso nietEigen veiligheid eerst, hoor.
Dat zal het zijn geweest jaquote:Op zondag 13 augustus 2023 15:21 schreef BE het volgende:
[..]
Bij deze valt je brandoefening voor mij onder karma!![]()
Ja, mijn werk ook, maar als ik ga checken adhv de melding dan kost het minder geld dan dat zo'n beveiligingsmannetje moet opdraven.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vroeg het net aan verloofde maar die hebben zo'n bedrijf dus wel. Ze betalen per melding roept ze er nog achteraan.
Wij zijn na uren wachten er wel in geweest. Alleen de andere dingen die we wilde doen is niet meer gelukt die dag.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Zijn jullie er uiteindelijk nog wel op gegaan?
Ik ruik vape-rook echt wel. Ik vind het een zoetig apart luchtje. Jongste begint meteen te ugh blugh geluid te maken als ze het ruikt. Maar die piept met betrekking tot geuren heel snelquote:Op zondag 13 augustus 2023 11:55 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dat is een vreemde redenering. Ik snap wel waarom je dit zegt, je had niet verwacht dat veel mensen dat gedrag veroordelen. Daarom kom je met deze kromme uitleg. Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk. Dat jíj geen last hebt van vape-rook wil niet zeggen dat anderen daar geen last van hebben. Bovendien heb je je gewoon te houden aan de voorwaarden die het hotel stelt aan de kamerhuur. Wil je toch roken, dan boek je een kamer waarin dat is toegestaan.
Las het bij de NOS, geloof ik. Waren zelfs 2 bommeldingen die dag. 1 in de middag en nog 1 in de avond😳quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij zijn na uren wachten er wel in geweest. Alleen de andere dingen die we wilde doen is niet meer gelukt die dag.
@:mushanga balen dat je heup zo vervelend blijft doen
Ligt dan denk ik toch aan de hoeveelheid damp. Ik heb het aan zoon gevraagd of hij het rook? Nope, niks. Of hij er last van heeft? Ook niet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:19 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ruik vape-rook echt wel. Ik vind het een zoetig apart luchtje. Jongste begint meteen te ugh blugh geluid te maken als ze het ruikt. Maar die piept met betrekking tot geuren heel snel
Heb je een museumkaart?quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Kom even binnen vallen, ik wil morgen met de oudste 2 iets leuks gaan doen (6 en 8 jaar) maar ik loop vast. Komen elke keer weer op dierenparken maar dat doen we altijd al dus ik zoek iets anders.
Wensen:
Goed bereikbaar met de auto
Ook enigszins interessant voor volwassenen
Geen dierentuin
Geen pretpark
Niet te ver van Eindhoven - geen Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Noord-Holland
Iemand tips uit eigen ervaring?
Slot Loevenstijn (Poederoijen)quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Kom even binnen vallen, ik wil morgen met de oudste 2 iets leuks gaan doen (6 en 8 jaar) maar ik loop vast. Komen elke keer weer op dierenparken maar dat doen we altijd al dus ik zoek iets anders.
Wensen:
Geen dierentuin
Geen pretpark
Niet te ver van Eindhoven - geen Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Noord-Holland
Geofort is erg leuk.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Wensen:
Geen dierentuin
Geen pretpark
Jaquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
Geofort kwam mijn man ook mee, is dat leuk ja?
Nee.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
Valdeludo heet hetquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:57 schreef F_r het volgende:
Vadulodu of zoiets maar dat is ook een klimbos ik denk dat je zoiets niet zoekt momenteel
B was ook 8 en vond het heel erg leuk. Vooral het geurdoolhof vond ie hilarisch.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:15 schreef SQ het volgende:
Blei gaat niet mee. Ik vind geofort wel een goede optie ja, volgens mij ziet mijn dochter dat ook wel zitten.
naturalis of corpus?quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Wensen:
Geen dierentuin
Geen pretpark
Wel open toch? Op maandagen tijdens de vakanties van Zuid staat er.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:52 schreef amaranta het volgende:
https://www.discoverymuseum.nl/
Maar die is morgen niet open
En je hebt nog zo’n museum, ben ff de naam kwijt met allemaal illusies enzo. Is ook vlakbij.
Edit: Mind Mysterie
https://www.mindmystery.nl/
Wij vinden het leukquote:Op zondag 13 augustus 2023 19:23 schreef SQ het volgende:
Paar vriendinnen noemen nog archeon? Is dat wat?
Dan heb ik niet goed gekeken.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel open toch? Op maandagen tijdens de vakanties van Zuid staat er.
Ziet er goed uit, straks even met Soneal overleggen of dat wat is voor komende week.
Wij vonden dat vorig jaar fantastisch. Zelfs mijn moeder die toen mee was heeft zich echt vermaaktquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
In Soest toch, of zijn er 2?quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:02 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben nog nooit in Archeon geweest, maar mijn kinderen zijn twee keer met opa en oma geweest en vonden het heel erg leuk.
Verder kreeg ik laatst de tip van het nationaal militair museum in Amersfoort. Die hebben ook veel extra activiteiten in de zomervakantie.
Wel een ervaring uit de oude doos. Maar wij vonden steinerbos vroeger erg leuk.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Wensen:
Geen dierentuin
Geen pretpark
Geofort is geweldigquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
Doen!quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
Steinerbos is nog altijd leukquote:Op zondag 13 augustus 2023 22:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Wel een ervaring uit de oude doos. Maar wij vonden steinerbos vroeger erg leuk.
https://steinerbos.nl/
Misschien dat mensen er hier wat recentere ervaringen mee hebben.
Er zit ook een wandelgebied omheen waar je leuk kunt struinen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:06 schreef Bami het volgende:
Openluchtmuseum zag ik al langskomen als tip, hebben wij met de schoonfamilie gedaan en volgens mij heeft iedereen zich vermaakt. Dus ook de neefjes en nichtjes met vergelijkbare leeftijden van jouw kinderen @:SQ .
Nationaal Militair Museum schijnt idd ook leuk te zijn, ik ontdekte gisteren dat het gratis parkeren is dus dat wordt mijn volgende “baby en ik moeten echt even het huis uit” uitje bij slecht weer denk ik.Benut ik die museumkaart nog eens.
Ik baal vooral dat de vakantie bijna voorbij is omdat het nu zo lekker rustig is overal.Geen verkeer tijdens het fietstochtje naar de opvang, rustige treinen. Zo’n feest altijd die vakantieperiode!
Ja we hebben tickets gereserveerd. Parkeergarage op 10 minuten lopen is ook prima te doen, we moeten even bekijken hoe druk het is op de weg, het is een aardige rit vanaf hier (2,5 uur, zonder spits).quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Horeca is standaard/beperkt bij Naturalis, maar eigen broodjes meenemen kan prima. Er zijn 'picknick' plekken binnen, maar die zijn wel druk in vakanties.
Parkeren is idd beperkt, misschien is er plek als je vroeg komt. Wij hebben in een parkeergarage op 10 min lopen geparkeerd toen.
Check trouwens wel even of je van te voren toegangskaarten moet kopen/reserveren, in de kerstvakantie moest dat wel.
De trein vanaf hier is bijna 3 uur, en het is een heel stuk duurder dan met de auto. De pubers zijn de railrunner leeftijd wel ontgroeidquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:23 schreef FlyingFish het volgende:
Bereid je er op voor dat de spits in regio midden helaas alweer terug is. Het was vandaag weer bijna net zo druk op de weg als buiten de vakantie helaas.
Het is overigens op loopafstand van Leiden centraal, dus wellicht is de trein ook nog een optie?
Er zijn nu weg=weg weken bij de ns. Vorige week had ik 20% en deze week 30% korting.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:57 schreef Nijna het volgende:
[..]
De trein vanaf hier is bijna 3 uur, en het is een heel stuk duurder dan met de auto. De pubers zijn de railrunner leeftijd wel ontgroeid.
Had al gekeken om anders vanaf Alphen met de trein te gaan, maar goed dat zal voor de spits niet heel veel uitmaken zeg maar.
Dan maar hopen dat de spits over zn hoogtepunt heen is, als we in de buurt komen. Het eerste stuk is amper spits.
De horeca in Naturalis is aan de prijs maar dat komt geloof ik ook omdat het gros biologisch is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:03 schreef Nijna het volgende:
Weet iemand hoe de horeca is in Naturalis? Ik kan daar op de site niet zoveel over vinden qua aanbod namelijk en 2 nogal kieskeurige eters... kan je daar ook je eigen broodje op eten?
En qua parkeren? Iemand ervaring?
Mijn man denkt dat je prima kan parkeren, maar er staat beperkt plek, dus ik dacht misschien zitten hier mensen met ervaring.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik ben een boek aan het lezen, en om de bladzijde om te slaan swipe ik over de rechter bladzijde
Whahaha herkenbaar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik ben een boek aan het lezen, en om de bladzijde om te slaan swipe ik over de rechter bladzijde
Een fysiek Engels boek lezen en dan op het woord willen drukken voor het woordenboekquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Of je wil het wegvegen en bent 10 blz verder...quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:57 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel eens een vuiltje op mijn ereader en dat ik dan denk "gelukkig ben ik bijna bij de volgende pagina, dan is dat irritante vuiltje weg".
Haha ja dat ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
Of je wil het wegvegen en bent 10 blz verder...
Ja binnen 8 weken eigenlijk. Heel snel. Het is ook heftig en verwarrend. Veel emoties nog steeds, bij ex ook. Maar even rust is wel goed denk ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat fijn @:DonnaEn wat is het dan van kogel door de kerk tot verhuizing heel erg snel gegaan. Dat lijkt me behoorlijk heftig voor de verwerking ook. Fijn dat je huis nu wel helemaal eigen is, echt een nieuw huis bijna!
Jaa heel veel hulp gehad en het is zo mooi geworden! Maar het was zoveel werk. Niet normaal.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:18 schreef PoesInDoos het volgende:
Is het allemaal gelukt met opknappen @:Donna ?
Ik weet er alles vanquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Jaa heel veel hulp gehad en het is zo mooi geworden! Maar het was zoveel werk. Niet normaal.
Heftig. Gelukkig ongedeerd maar dat wordt een hoop regelen als ze terug zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:17 schreef mousemicky het volgende:
Hebben jullie het nieuws over de branden in Zuid-Frankrijk een beetje gevolgd?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erlanders-informatie
Kreeg zonet bericht van een vriendin dat zij op een van de getroffen campings zaten. Ze hebben niets meer (behalve gelukkig de auto en een telefoon), maar zijn wel in orde.Plaatst alle andere vakantie ellende (regen en storm in ons geval) even in perspectief zeg, jeetje. Enorm geschrokkenHoop dat ze snel weer veilig thuis zijn...
Gisteren geweest, was erg leuk!quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:52 schreef amaranta het volgende:
https://www.discoverymuseum.nl/
Maar die is morgen niet open
Damnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:17 schreef mousemicky het volgende:
Kreeg zonet bericht van een vriendin dat zij op een van de getroffen campings zaten. Ze hebben niets meer (behalve gelukkig de auto en een telefoon), maar zijn wel in orde.Plaatst alle andere vakantie ellende (regen en storm in ons geval) even in perspectief zeg, jeetje. Enorm geschrokkenHoop dat ze snel weer veilig thuis zijn...
Jeetje. Die Ivan ken ik wel. Of er zijn er meer met die naam.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:17 schreef mousemicky het volgende:
Dan ben je 5 min van mij vandaan 😃quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren geweest, was erg leuk!
Nu in GaiaZoo, waar uiteraard op dit moment de enige regenbui van heel Nederland valt, maar in de DinoDome is het droog
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dan ben je 5 min van mij vandaan 😃
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inmiddels op station Chevremont, dat vond ik op de heenweg al een mooie naam en het bleek net zo ver lopen te zijn als station Kerkrade.
Gaia lijkt me fantastisch! Maar beetje ver vanuit Fryslân!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren geweest, was erg leuk!
Nu in GaiaZoo, waar uiteraard op dit moment de enige regenbui van heel Nederland valt, maar in de DinoDome is het droog
Klopte netjes op de deur van ons busje om 7:30 uur. Wat dat betreft ga ik het vakantieritme missen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 06:47 schreef Nijna het volgende:
@:Quoi, goed gegaan? Lijkt me ook wel spannend!
Wij waren gisteren in Naturalis, want er zaten gisteren entomologen insecten te prepareren en determineren en dat is iets wat de oudste vooral heel interessant vindt.
We zijn vroeg weg gegaan en reden 10.15 de parkeerplaats op, waar nog best wat plek was (mijn man had zoiets van we proberen het gewoon en dat werkte dus).
Was leuk, zeker ook omdat de oudste niet zo snel te porren is voor wat dan ook. Kwijlend boven de laden met kleine beestjes. Nu wil ze ook zo'n verzameling.
Schot in de roos dus!
Hoe reageren de kinderen op de nieuwe woning?quote:
Ja, geweldig! We hebben een abonnement op Dierenpark Amersfoort en toen Soneal klein was ging ik regelmatig met hem naar de Apenheul, maar Gaia is een soort mix, het voelde ook heel vertrouwd terwijl we er nog nooit geweest waren, echt een prachtig park, de hoogteverschillen zijn ook heel goed gebruikt.quote:
Ja snap ik, dat is dan een goed (en leuk!) idee!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor ons was het ook al ruim 3 uur met de trein, vandaar een hotel erbij
Ze hadden heel veel zin om hier te slapen, maar vonden het toch wel een beetje spannend. De oudste is 3x bij de babyfoon gekomen om iets te vragen, maar uiteindelijk in slaap gevallen. Bij m'n ex is airco en het is hier nu 27 graden boven, dus ze had er wel een beetje moeite mee, zeg maar.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe reageren de kinderen op de nieuwe woning?
Dat is nogal een verschil idd, maar daar wennen ze vast snel genoeg aanquote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze hadden heel veel zin om hier te slapen, maar vonden het toch wel een beetje spannend. De oudste is 3x bij de babyfoon gekomen om iets te vragen, maar uiteindelijk in slaap gevallen. Bij m'n ex is airco en het is hier nu 27 graden boven, dus ze had er wel een beetje moeite mee, zeg maar.![]()
Plus allemaal nieuwe geluiden natuurlijk. Nu in een tussenwoning met buren aan alle kanten, voorheen vrijstaand met binnen enkele honderden meters helemaal geen buren.
Begrijpelijk hoor dat ze het spannend en anders vinden.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:23 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze hadden heel veel zin om hier te slapen, maar vonden het toch wel een beetje spannend. De oudste is 3x bij de babyfoon gekomen om iets te vragen, maar uiteindelijk in slaap gevallen. Bij m'n ex is airco en het is hier nu 27 graden boven, dus ze had er wel een beetje moeite mee, zeg maar.![]()
Plus allemaal nieuwe geluiden natuurlijk. Nu in een tussenwoning met buren aan alle kanten, voorheen vrijstaand met binnen enkele honderden meters helemaal geen buren.
Ik denk dat ze sneller wennen dan ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is nogal een verschil idd, maar daar wennen ze vast snel genoeg aan
Ja, dat zijn wel dingen waar je dan tegenaan gaat lopenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sneller wennen dan ik.
Was even vergeten dat mensen ook gewoon vuurkorven aan hebben met zulk weer. Ga mezelf nog vaak tegenkomen denk ik.
Ik dacht eigenlijk ook dat die wel uitgestorven waren inmiddels.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sneller wennen dan ik.
Was even vergeten dat mensen ook gewoon vuurkorven aan hebben met zulk weer. Ga mezelf nog vaak tegenkomen denk ik.
Ik woon niet in een al te beste buurt. Het is een goed stuk van de buurt, maar nog steeds niet een hele beste.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat die wel uitgestorven waren inmiddels.
Dat is wel wennen, inderdaad. Maar kan ook zijn voordelen hebben. Een beetje sociale controle is soms wel goed.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik woon niet in een al te beste buurt. Het is een goed stuk van de buurt, maar nog steeds niet een hele beste.![]()
Geen drugs ofzo hoor, gelukkig. Maar om deze straat heen zitten 2 delen met de goedkoopste eengezinswoningen van het dorp. Dusja, daar wonen dan ook mensen die op hun scooter zitten in de voortuin met een blik bier.
En een vuurkorf.
Daar ben ik wel eens op een zaterdagnacht in de (laatste?) trein wakker geworden na een klein drankje teveel. Moest ik mee naar Kerkrade, daar wachten en weer terug naar waar de trein gestald werd want daar wilde ik eigenlijk heen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inmiddels op station Chevremont, dat vond ik op de heenweg al een mooie naam en het bleek net zo ver lopen te zijn als station Kerkrade.
Nou ik word er niet persé heel blij van dat je eindelijk de ramen ver open kan hebben om te proberen die 28 graden boven een beetje naar beneden te brengen en dat je dan ineens in die vuurkorf lucht zit.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:16 schreef Bami het volgende:
Wij hebben ook een vuurkorf. Gebruiken we ongeveer 1x per jaar (of nog minder), maar ik was me er niet bewust van dat die tegenwoordig frowned upon zijn.
Jaquote:
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:26 schreef hilliebillie het volgende:
Wij hadden een vuurton, maar we hielden er wel altijd rekening mee dat we hem niet aanstaken als buren ramen open hadden of de was buiten hadden hangen.
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou ik word er niet persé heel blij van dat je eindelijk de ramen ver open kan hebben om te proberen die 28 graden boven een beetje naar beneden te brengen en dat je dan ineens in die vuurkorf lucht zit.
Als je buitenaf woont en anderen niet tot last bent, OK. Maar in een dichtbevolkte woonwijk vind ik 't eigenlijk niet echt kunnen. De fijnstof die 't oplevert is ook gewoon echt ongezond, niet alleen maar vervelend.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef Bami het volgende:
[..]
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.
Persoonlijk vind ik barbecue lucht storender dan vuurkorf lucht.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:49 schreef trui het volgende:
[..]
Als je buitenaf woont en anderen niet tot last bent, OK. Maar in een dichtbevolkte woonwijk vind ik 't eigenlijk niet echt kunnen. De fijnstof die 't oplevert is ook gewoon echt ongezond, niet alleen maar vervelend.
Hij ging hier gewoon niet aan hoor als er buren een raam open hadden. Zowel het rijtje naast ons in het hofje als achter ons. Moet ik zeggen dat de vuurton met name aan ging in het voor of najaar als het buiten wat frisser was, dan hebben (hier) de meesten geen raam open staan. En zowel dan bleef hij dus uit en gingen we binnen zitten. Maar ondertussen al een jaar of acht een trampoline dus zo lang is ie ook weg.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef trui het volgende:
[..]
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)
Houtkachels zijn ook zo leuk. Zeker als je astma hebt of gevoelige luchtwegen. Kun je de hele winter niet fatsoenlijk luchten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef trui het volgende:
[..]
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar ben ik wel eens op een zaterdagnacht in de (laatste?) trein wakker geworden na een klein drankje teveel. Moest ik mee naar Kerkrade, daar wachten en weer terug naar waar de trein gestald werd want daar wilde ik eigenlijk heen.
K kom er zowat iedere week, even afschakelen en genietenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Wij gaan morgen weer naar huis na 3 weken vakantie in Limburg. Gaia was wel een van de toffe uitjes deze vakantie
.
Barbecue is ook niet fijn inderdaad. En of het erger is of minder erg dan uitlaatgassen doet er eigenlijk niet toe, het is wel degelijk ongezond en het komt (in mijn ogen onnodig) bovenop wat je toch allemaal al inademt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:57 schreef Bami het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik barbecue lucht storender dan vuurkorf lucht.Onze vuurkorf is nu denk ik al zo'n 1,5 jaar niet meer aan geweest, ik ga nog eens overdenken hoe ik hiernaar kijk voordat we dat wellicht weer een keer doen. Toch heb ik het idee dat uitlaatgassen fijnstof erger is dan een incidentele vuurkorf, maar misschien klopt dat idee niet.
Ik weet nog niet hoe incidenteel dit was. Update volgt in september haha.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef Bami het volgende:
[..]
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.
Maar nu wil ik dus een zakformaat houtkachel. Ideaal voor de koudere dagen buitenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:12 schreef amaranta het volgende:
Ik neem overal mijn zakformaat hout kachel mee naar toe en steek hem uiteraard overal aan. Terras, camping, hotelkamers.
Het boeit me niet zo wat anderen daar van vinden.
Sorry, grapje.
In onze straat zijn de open haarden bijna overal eruit gesloopt, ik denk nog een huis of 4 a 5 die wel hout kunnen stoken. Maar er zijn er veel die er 1 terug willen plaatsen. Gasverbruik is nogal hoog in die oude huisjes.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:05 schreef LeSage het volgende:
Jeej voor wonen in een jaren 30 straat. Iedereen heeft houtkachels en dus klaagt er helemaal niemand
Is ook heel handig. En zo compact ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar nu wil ik dus een zakformaat houtkachel. Ideaal voor de koudere dagen buiten
Maar daar ga je dan ook niet wonen als je er niet tegen kanquote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:05 schreef LeSage het volgende:
Jeej voor wonen in een jaren 30 straat. Iedereen heeft houtkachels en dus klaagt er helemaal niemand
Dat snap ik helemaal. Bas vond het echt geweldig om Raf te zienquote:Op donderdag 17 augustus 2023 11:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
K kom er zowat iedere week, even afschakelen en genieten
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:00 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is hier ook de reden dat ik alles inpak. Man mag wel dingen klaar leggen op de eettafel, en hij krijgt van mij ook vragen om specifieke dingen daar klaar te leggen, maar het daadwerkelijke inpakken en afvinken doe ik zelf. Het werkt gewoon niet handig om dat samen te doen. Ik heb ondertussen op mijn tablet ook tig basislijsten met spullen die mee moeten, afhankelijk van het soort bestemming en de lengte van de vakantie. Werkt heel fijn vind ik zelf.
Wij vieren morgen de verjaardag van zoon, maar het wordt steeds rustiger. Een zus is nog op vakantie, andere zus en schoonzus komen wel, mijn ouders komen, mijn schoonmoeder zou komen maar ligt in het ziekenhuis met een gebroken been dus komt niet meer, en de belangrijkste gasten voor mijn zoon, zijn neefjes en nichtje van even oud, zouden vandaag terug van vakantie komen maar hun vlucht is gecanceld dus die komen ook niet meer… De pech van het jarig zijn in de vakantie…
Ik had dus dure tandpasta gekocht voor mijn zoon. Voor zijn beugel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:29 schreef BE het volgende:
Hier pakt iedereen zijn eigen spullen in. Jouw shit, jouw verantwoordelijkheid. Waarbij F dan ook de toiletspullen zoals tandenborstels voor de kinderen pakt en ik juist weer handdoeken etc voor iedereen.
En er ligt een lijst op tafel die we beide in de gaten houden en afstrepen.
Ik word toch altijd wel weer even blij als ik hier lees dat ik een man heb aan wie ik dingen over kan laten en daar ook volledig op vertrouw. Het is tenslotte een volwassen kerel.
Goede tip voor de volgende keer. Ik ga kijken of ik dit kastje kan laten blokkeren.En dan een nieuw kastje kopen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:26 schreef BE het volgende:
@:amaranta wij hingen hem gewoon met een elastiekje aan de binnenspiegel. Werkte ook prima.
Geen idee. Ik heb ook geen idee waar hij ligt. Ik weet alleen dat hij ergens onderaan ligt. Een stuk of 25cm ofzoquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:39 schreef BE het volgende:
Kun je je dashbord niet losschroeven aan de zijkant?
Dubbelzijdig tape? Wat is het formaat en het gewicht?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
Jullie weten veel. Is er een systeem om vrij grote schilderijen op een schuin plafond te hangen?
Nee hoor, en hij pakt ook zijn eigen kleding in. Maar alles gemeenschappelijk (en voor de kinderen nu nog) doe ik, puur om het overzicht te behouden. Twee kapiteins op een schip werkt niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:08 schreef amaranta het volgende:
[..]leg je ook savonds zijn kleren voor hem klaar?
Balen van de verjaardag. Desalniettemin een fijne dag gewenst.
Ik zou magneten gebruiken. Die kun je bij de bouwmarkt kopen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
Jullie weten veel. Is er een systeem om vrij grote schilderijen op een schuin plafond te hangen?
Hightack kitquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Donna het volgende:
Nou. De meiden uitgezwaaid voor het eerst. Domino's komt zo met troostvoer.
Maandag weer gezond doen.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Donna het volgende:
Niks. Denk ik. Ik weet het niet. Misschien nog een doos op de kop trekken ofzo. Is nog genoeg te doen wat dat betreft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
Poeh @:Donna, dat is niet misGa je iets doen voor jezelf?
Da's even kut. En de tweede keer ook en en en ... als het niet meer kut is gaan ze uit huis zeg maarquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Donna het volgende:
Haha. Goed om te weten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Da's even kut. En de tweede keer ook en en en ... als het niet meer kut is gaan ze uit huis zeg maar
Wat ik meestal doe als ik tegen zo’n probleem aanloop is dat ik een ander huis koop.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat ik meestal doe als ik tegen zo’n probleem aanloop is dat ik een ander huis koop.
Oh, wat zuur is dat zeg!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer vergeten op welke dag we ook alweer de boot naar Finland hadden geboekt. Vlak voor we vertrokken keek ik nog eens op de tickets en zag dat we een dag te laat waren. Lang verhaal kort: we zijn uiteindelijk via Denemarken en Zweden naar Finland gereden en hebben de boot terug nog wel gehaald. Gelukkig hadden we buiten de reis niks geboekt.
Oh damnquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Peacefulll het volgende:
Mijn vader moest in Italië een keer 350 km terug naar het hotel waar we overnacht hadden, omdat mijn broertje zijn peperdure speciale kussen in het hotel had laten liggen
Nu met 2 weken camping is het wel een beetje bagger jaquote:Op zondag 20 augustus 2023 03:32 schreef Vlinder het volgende:
Is jullie ritme ook zo naar de knoppen?
Ik moet dinsdag weer beginnen met werken. Dat worden korte nachtjes 😅
Ik heb dit wel eens gehad met herkansingen tijdens mijn stage, dan ben je zo uit het schoolse ritme dat je het vergeetquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer vergeten op welke dag we ook alweer de boot naar Finland hadden geboekt. Vlak voor we vertrokken keek ik nog eens op de tickets en zag dat we een dag te laat waren. Lang verhaal kort: we zijn uiteindelijk via Denemarken en Zweden naar Finland gereden en hebben de boot terug nog wel gehaald. Gelukkig hadden we buiten de reis niks geboekt.
Zou opsturen per koeriersdienst in zo'n geval niet veel goedkoper zijn geweest?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 22:50 schreef LeSage het volgende:
Mijn schoonbroer had nét zijn rijbewijs en ging heel stoer met de auto van schoonvader naar Hongarije. Hij kwam er in Passau achter dat hij datzelfde rijbewijs in Nederland had laten liggen. Twee net 18-jarigen in een dure auto in Hongarije (ruim 20 jaar geleden) was vragen om problemen.
Schoonbroer was in zijn overnachtingshotel in Passau, schoonvader is er met een broer heen gereden, ze hebben samen gegeten, schoonbroer reed de dag erna weer naar Hongarije, schoonvader naar huis. Dikke 700 kilometer
Geld is meestal niet persé een issue voor mijn schoonoudersquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Zou opsturen per koeriersdienst in zo'n geval niet veel goedkoper zijn geweest?
Zelfde geldt voor dat kussen.
Wij gaan zo zwemmen en morgen ook. Morgen komt geloof ik de hele klas van B dus dat wordt gezellig.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:57 schreef PoesInDoos het volgende:
Fijne laatste vakantiedag middenlanders!
Stuur maar hoor.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:58 schreef F_r het volgende:
Vakantie en dingen vergeten altijd een horrorscenario.
Tot nu toe is het bij mij gebleven met een keer mijn rijbewijs en 1x iets om geld over te maken oid. Was nog voor we een smartphone ed hadden. Hebben we toen opgelost door mijn schoonouders extra geld te laten storten.
Gisteren met mijn jongste op Max en Moritz na alle achtbanen afgevinkt is ook voor het eerst dat ik tot 22:00 in de efteling ben geweest.
En iemand nog een puber nodig? Mijn oudste![]()
![]()
Ach kereltje toch!quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Mijn lieve grote kleine jongen lag net huilend in bed. Ook al heeft ie er zin in, hij vindt het toch ook wel een beetje spannend dat ie naar groep 3 gaat vertelde hij. Nieuwe juffen, nieuwe kinderen in de klas, minder buiten spelen.
En dan ook nog aan het eind van de week zeer waarschijnlijk een nieuwe juf bij zwemles.
Mijn moederhart brak wel een beetje.
Hij wilde graag dat ik ook morgen mee ging naar school, maar ja ik moet morgen ook gewoon weer aan het werk.
Ik heb gezegd dat ie mij morgenochtend altijd mag bellen voordat hij naar school gaat.
Och, wat spannend ook allemaal! Hopelijk heeft ie een fijne eerste week.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Mijn lieve grote kleine jongen lag net huilend in bed. Ook al heeft ie er zin in, hij vindt het toch ook wel een beetje spannend dat ie naar groep 3 gaat vertelde hij. Nieuwe juffen, nieuwe kinderen in de klas, minder buiten spelen.
En dan ook nog aan het eind van de week zeer waarschijnlijk een nieuwe juf bij zwemles.
Hij wilde graag dat ik ook morgen mee ging naar school, maar ja ik moet morgen ook gewoon weer aan het werk.
Ik heb gezegd dat ie mij morgenochtend altijd mag bellen voordat hij naar school gaat.
Dat is een flink stuk lopen!quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben een dagje treinen, van Den Haag Centraal naar Scheveningen gelopen, en daar Ribs van Iberico varken besteld, met eerst een Delirium erbij, omdat ik "Red" vergeten was, en nu alsnog de Delirium Red...
Aanradertje hoor![]()
8%
De Finger Ribs waren goddelijk trouwens, maar ik ga niet lopend terug naar Den Haag Centraal
Naar Delft zou me ook te ver zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat is een flink stuk lopen!
Ben ooit van Scheveningen naar Delft gelopen.. doe ik nooit meer.
Hier niet hoor. 2x per week. Maar nog geen puberzweet ofzo..quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef trui het volgende:
Klinkt prima, Aure! En douchen jullie kinderen elke dag?
Nee, meestal om de dag! Tenzij echt heel vies door iets, dan een keertje extra/eerder.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef trui het volgende:
Klinkt prima, Aure! En douchen jullie kinderen elke dag?
Stokje erbij zetten zodat ze niet knakken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:12 schreef FlyingFish het volgende:
En de gladiolen vermenigvuldigen zich elk jaar, maar groeien te lang waardoor ze knakken en dood gaan voor ze echt uitkomen. Geen goed jaar dus… ik twijfel nu wat ik volgend jaar er mee moet doen voor meer succes.
Hoeveel tips wil je?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:49 schreef trui het volgende:
Wij hebben ook heel veel bramen dit jaar.Maar die struik woekert toch wel heel erg over alles heen, en zo'n grote tuin hebben we niet, dus ik denk dat we 'm er toch uit gaan halen
(is ooit perongeluk daar gegroeid).
Even een vraagje aan de kleuter-ouders hier: we krijgen binnenkort ons neefje van net 4 jaar een paar dagen te logeren. Hebben jullie nog tips voor leuke uitjes voor die leeftijd, liefst in de omgeving van Utrecht?
Onze kat gaat vrolijk tussen de lavendel liggen. Bij de vorige eigenaar hadden ze een ren zonder planten ed. Dus ze gebruiken alleen de kattenbakquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:50 schreef exode het volgende:
Ah gadverdamme Donna, in onze tuin ligt ook met regelmaat kattenstront maar dat is van onze eigen kat.
Grintsteentjes zou ik niet doen, daar gaat onze kat juist zitten, of nou ja, kan je wel doen, dan ligt het niet tussen je planten. Vandaar dat wij het zo hebben opgelost.
In de voortuin hadden wij ook vaak kattenstront, maar dan dus van andere katten aangezien onze kat de achtertuin niet uitgaat. Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen is simpelweg volzetten met planten. En katten vinden tomatenplanten en lavendel vies.
Onze tuin staat er best goed bij dit jaar, er zijn alleen meerdere planten niet mooi gaan bloeien, die hebben duidelijk veel te veel regen te verwerken gehad. Ik hou echt van in de tuin werken en bedenken hoe ik het wil hebben qua planten. Ben al bezig met volgend jaar, wat ik ga verplaatsen of nieuw wil planten.
Verloofde staat vandaag voor de klas, haar eigen klas, voor het eerst in bijna 2 jaar tijd. En ze Appte al helemaal blij dat het goed gaat. Ze had er veel zin in ook.
Welke heb je nu gekregen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ik kan nog steeds lopen. Misschien dat ik op deze wel normaal reageer![]()
Nou dat gelukkig wel @:Phaidra Ik heb die eerste, waar ik zo misselijk van werd, maar als backup gehouden. Misselijk was niks vergeleken met die van laatst![]()
@:Donna ik zou een paar zakken rode gemalen peper (welke het goedkoopste is bij de Turkse winkel of ergens) kopen en die uitstrooien in de tuin. Moet je wel bijhouden want na regen is het foetsie, maar katten vinden dat niet leuk. En anders zorgen dat ze je tuin niet meer in kunnen maar das ook weer zoiets
Hoe is het gegaan?quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:46 schreef TolstoiFan het volgende:
Thanks, Exode!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:53 schreef exode het volgende:
[..]
Hoeveel tips wil je?![]()
- de fietsboot over de Vecht naar Breukelen
- De bosspeeltuin in Vleuten
- Kasteel de Haar
- Natte voeten pad van Natuurmonumenten bij Haarzuilens
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
De boswerf in Zeist was bij ons ook een succes, maar voor jou misschien net de verkeerde kant van Utrecht,quote:
quote:
Vandaag zonder huilen naar school en weer een leuke dag gehadquote:Op maandag 21 augustus 2023 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Vanochtend bij het naar school brengen dikke tranen begreep ik van manliefHuilen in de klas, maar het was de rest van de dag goed gegaan had de juf gezegd. En vanmiddag toen ik thuis kwam had ie hele verhalen en had ie het leuk gehad op school
.
Van de perenboomquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:27 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben 1 appel aan de appelboom dit jaar. Nul aan de perenboom (peren dan hè, dat er geen appels aan hangen snap ik
). Maar net wel een grote bak bramen kunnen plukken!
Natuurspeeltuin de hoefquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:53 schreef exode het volgende:
[..]
Hoeveel tips wil je?![]()
- de fietsboot over de Vecht naar Breukelen
- De bosspeeltuin in Vleuten
- Kasteel de Haar
- Natte voeten pad van Natuurmonumenten bij Haarzuilens
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
Als eerste kreeg ik hydrochloorthiazide, daarna doxasozine en nu dan losartan. En dat bovenop de max.dosis nebivololquote:
Recept plz? Voor als ik handschoenen heb gekochtquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Aangezien veel bramen al richting overrijp gingen (dat krijg je als je in augustus op vakantie bent…), heb ik ze maar verwerkt in een toertje.
[ afbeelding ]
Ik heb deze gebruikt: https://rutgerbakt.nl/dessert-recepten/clafoutis-met-kersen/quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Recept plz? Voor als ik handschoenen heb gekochtKon de vorige lading wegkieperen, helaas. En dit ziet er wel heel lekker uit
Dit doet me denken aan een vriendinnetje die toen het hip was zo’n broek wilde met gerafelde onderkant. Kreeg ze niet, dus ze liep al weken op de pijpen, om maar een rafeltje te krijgen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
Ik associeer bramen altijd met mijn Spaanse jeugdvriendin.
Het moet ergens eind jaren tachtig/begin jaren negentig zijn geweest.
Korte spijkerbroeken met een gerafelde onderkant waren helemaal hip en happening en mijn vriendin had net nieuwe gekregen.
Wij waren bramen gaan plukken, en zij had bedacht dat ze ze wel in haar broekzakken kon bewaren.
Bij mij thuis aangekomen ontdekten we dat haar broek onder de vlekken zat en zij huilend in onze badkamer verzuchtte dat haar moeder haar nu echt ging vermoorden…
Hoe dat is afgelopen weet ik niet meer. Maar ze leeft nog wel in ieder geval 😇
Dank! Is zo simpel, dat moet mij zelfs lukkenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb deze gebruikt: https://rutgerbakt.nl/dessert-recepten/clafoutis-met-kersen/
Maar dan dus niet met kersen. En ietsjes minder melk & boter gedaan, ik vond het er al best dun uitzien. Maar het resultaat had iets luchtiger gekund, dus wellicht toch beter met alle melk
. Oh ja, aangezien in geen vanillestokje had (drupje vanille essence toegevoegd), heb ik de melk gewoon in de magnetron opgewarmd, niet gekookt. Leek me niks toevoegen en scheelde me een pannetje en tijd.
De kleine bakjes waren in 18 min klaar.
Mijn dochter maakt de minder calorierijke versie ervan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 22:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank! Is zo simpel, dat moet mij zelfs lukken![]()
Slim om de melk op te warmen in de magnetron. Scheelt schrobben want melk koekt áltijd aan![]()
Ik ga het zéker een keer maken, al dan niet met bramen. Banaan, lijkt me ook wel heel lekker![]()
Ik ga vast mn appie mandje vullen voor volgende week
Edit: zoon wil het met diepvries blauwebessen én banaan![]()
Oeh, dat klinkt óók lekker!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 23:08 schreef lily het volgende:
[..]
Mijn dochter maakt de minder calorierijke versie ervan.
2 bananen prakken in een ovenschaal.
3 eieren er doorheen mengen. 2 kopjes havermout, kopje amanadelmelk, beetje bakpoeder, kaneel. Mengen.
Als laatste diepvries blauwe bessen erdoor. In de oven, 20 minuutjes.
Dat doet mij weer denken aan die keer dat we op kamp het koekiemonsterspel speelden. Een spel waarbij kinderen posten moesten zoeken waar ze een koek konden krijgen, die ze vervolgens naar een andere post moesten brengen, maar werden ze getikt door koekiemonster waren ze alle koekjes kwijt. De koekjes waren mini varianten van allerlei soorten koekjes, waaronder ook mini negerzoenen. Een jongetje vond het handig om die in zijn broekzak te bewaren… tijdens het sluipen, rennen etc. dus dat ding zat kapot en plat in zijn zak. Dat was niet eventjes leeghalen/uitspoelenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
Ik associeer bramen altijd met mijn Spaanse jeugdvriendin.
Het moet ergens eind jaren tachtig/begin jaren negentig zijn geweest.
Korte spijkerbroeken met een gerafelde onderkant waren helemaal hip en happening en mijn vriendin had net nieuwe gekregen.
Wij waren bramen gaan plukken, en zij had bedacht dat ze ze wel in haar broekzakken kon bewaren.
Bij mij thuis aangekomen ontdekten we dat haar broek onder de vlekken zat en zij huilend in onze badkamer verzuchtte dat haar moeder haar nu echt ging vermoorden…
Hoe dat is afgelopen weet ik niet meer. Maar ze leeft nog wel in ieder geval 😇
Nieuw. Nee, inderdaadquote:Op woensdag 23 augustus 2023 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat doet mij weer denken aan die keer dat we op kamp het koekiemonsterspel speelden. Een spel waarbij kinderen posten moesten zoeken waar ze een koek konden krijgen, die ze vervolgens naar een andere post moesten brengen, maar werden ze getikt door koekiemonster waren ze alle koekjes kwijt. De koekjes waren mini varianten van allerlei soorten koekjes, waaronder ook mini negerzoenen. Een jongetje vond het handig om die in zijn broekzak te bewaren… tijdens het sluipen, rennen etc. dus dat ding zat kapot en plat in zijn zak. Dat was niet eventjes leeghalen/uitspoelen
Dat is hier dus wel het nadeel van de laatste week van de vakantie op vakantie zijn. Geen tijd om weer in het ritme te komen. Ik ga ze namelijk niet vroeg naar bed sturen op vakantie.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 08:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb vanochtend vroeg de jongens uit bed gestuurd om alvast te wennen aan het ritme, want ik was er heilig van overtuigd dat ze volgende week moeten beginnen.
OK, ze hebben dus een week langer en het is nu wat minder erg dat de boeken van oudste nog niet binnen zijn
Nouja, het meest vage is dat er dus constant een herinneringsmail komt, dus ik was al helemaal over de zeik want ik bestel de boeken altijd op de eerst mogelijke dag ongeveer. De bestelling stond wel keurig op de website, maar nog op open. En toen kwam een dag later van jongste ineens het pakket binnen, waar het ook zo in het systeem stond. Nouja, dan gok ik dat het met de andere boeken ook wel goed komt. Was dit jaar een nieuwe leverancier, dus dat is best wel ruk, maar het is niet anders.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is hier dus wel het nadeel van de laatste week van de vakantie op vakantie zijn. Geen tijd om weer in het ritme te komen. Ik ga ze namelijk niet vroeg naar bed sturen op vakantie.
En in het weekend is de oudste jarig en zondag feest van beiden. Dat zal niet tot heel laat duren of zo, maar ook niet rustig wennen aan de week.
Maar goed, zal wel gewoon goed komen denk ik.
Maar voor jullie gelukkig nog een weekje dan! Nog lekker genieten! Zou inderdaad wel stress zijn een paar dagen van te voren de boeken nog niet binnen!
Dat is dan inderdaad wel verwarrend. Hopelijk komen ze gouw binnen!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, het meest vage is dat er dus constant een herinneringsmail komt, dus ik was al helemaal over de zeik want ik bestel de boeken altijd op de eerst mogelijke dag ongeveer. De bestelling stond wel keurig op de website, maar nog op open. En toen kwam een dag later van jongste ineens het pakket binnen, waar het ook zo in het systeem stond. Nouja, dan gok ik dat het met de andere boeken ook wel goed komt. Was dit jaar een nieuwe leverancier, dus dat is best wel ruk, maar het is niet anders.
En inderdaad, dat ritme ga je niet alvast weer invoeren als je nog OP vakantie bent
Op die manier wordt het hier op school al een paar jaar gedaan. Vinden ze hartstikke prima hier (en ik ook). Er wordt echt en feestje gemaakt van de verjaardag.quote:
Hier niemand met hooikoorts maar ik zag net in m’n weerapp dat de kans op hooikoortsklachten vandaag op ‘zeer groot’ staatquote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:40 schreef exode het volgende:
Meer kinderen (of volwassenen) die nu enorm veel last van hooikoorts hebben? B heeft knalrode ogen en snottert de hele dag door. Ik ken dat bij hem alleen in het voorjaar. Nu zijn het volgens mij de grassen die reactie geven.
Hij heeft hooikoorts en krijgt ook medicijnen maar de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat hij zo laat in de zomer zoveel last had.
Ik ben vandaag echt uit mijn doen, 'vrije' dag en dus continuerooster voor de kinderen, heb de hele tijd in mijn hoofd dat ik zo broodjes moet halen en ze om kwart over 12 uit zijn. 'Wie zullen ze meenemen? Hoeveel kinderen komen er mee eten?'
In de war dus. Went vast heel snel.
Hier dus helaas geen Iddink meer maar OsingaDeJongequote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Boeken bestellen ging hier ook niet vlekkeloos. Bestelde ze op de laatste dag dat ze nog op tijd binnen zouden zijn (normaal altijd meteen) en toen gaf de bank een foutmelding maar kon de bestelling niet opnieuw plaatsen. Paniek. Iddink gemaild, steeds op de vernieuwdknop geramd, maar kon niks meer op de site.
Volgende dag mailtje, dat de bestelling was geplaatst maar dat ie nog betaald moest worden. Bleek vaker te gebeuren en dan krijg je de rekening achteraf. Goed om te weten iig, al bestellen we de volgende keer niet op slag van kakken![]()
@:exodeKomt goed. Over een tijdje weet je niet beter dat ze op school lunchen.
Ja, al weken staat ie hoog maar dat is met grassen. Dat had B eerder niet, misschien dat iemand het herkent dat het dit jaar anders dan voorgaande jaren is. En anders is B zijn hooikoorst veranderd vrees ik.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier niemand met hooikoorts maar ik zag net in m’n weerapp dat de kans op hooikoortsklachten vandaag op ‘zeer groot’ staat
Hier was het voor dochter al iddink en dus nog steeds zo.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier dus helaas geen Iddink meer maar OsingaDeJonge
Vond het al meteen jammer dat ik niet de mogelijkheid had om de grote lijsters mee te bestellen
Dit mogen ze hier per direct instellen wat mij betreft!quote:
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moest vroeger zelf mn boeken ophalen, midden in de stad. Poepdruk natuurlijk want iederéén haalde daar de boeken. Nu is dat toch best beter geregeld![]()
@:Phaidra er zijn rekbare boekenkaften. Die flip je zo om het boek en je bent klaar. Geen gehannes meer met papier en plakband.
Koop ze tzt alleen niet waar je boeken besteld maar bij Hema. Stuk goedkoper én ze gaan jaren mee
Memory unlocked 😍quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!
Ja en met een beetje geluk stonden er al extra dingen in de binas bijgeschrevenquote:
Dat. En voor de rest had je Van Dijkquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:28 schreef amaranta het volgende:
Ook kon je boeken kopen en verkopen bij “de Slegte”
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!
Ik heb dat dus niet meer gedaan. Het eerste jaar werd er heel duidelijkg esteld : niet kopen. Was ook voor woordenboeken zo.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik heb ondertussen 3 Bosatlassen in de kast staanDe kleine van mij en de grote van dochter en van zoon. Want uiteraard moet er een nieuwe gekocht worden
Zoon heeft er dit jaar precies 1x in gekeken
School waar kdv in zit is dat hier ook al jaren. Kdv/bso doet daar ook aan mee. En dan nog heb je ouders die toch met traktaties komenquote:
Dat is dan aan de medewerkers om die weer mee terug naar huis te geven.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
School waar kdv in zit is dat hier ook al jaren. Kdv/bso doet daar ook aan mee. En dan nog heb je ouders die toch met traktaties komen
Op schoon waar meneer maandag begint helaas wel nog traktaties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |