abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210204239
Yay @Leandra gefeliciteerd :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210204444
Gefeliciteerd Leandra! *G* O+ *G*
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210204542
Lokwinske Leandra! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210204875
Gefeliciteerd Leandra O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210204897
Ik ben bezig aan een 30 dagen yoga challenge (van Adriane ja) en moet dus nu ook op de camping mijn yoga doen. Beetje een drempel van schaamte over moeten gaan, maar nu al niet meer.

En vandaag leerde ik dus dat het nuttig is, want mijn balans is veel beter aan het worden en dat is vet praktisch als je een joggingbroek aan moet doen in een campingdouche ^O^
pi_210204926
Gefeliciteerd Leandra!
pi_210204929
Van harte @Leandra *O*
pi_210205335
@Leandra gefeliciteerd
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:45:23 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210206444
Wow Leandra, gefeliciteerd!!!
in de haak.
pi_210206636
Gefeliciteerd Leandra!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 06:28:57 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210207096
Gefeliciteerd @Leandra *G*
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:24:33 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210207219
Wat een leuk nieuws, Leandra. Gefeliciteerd!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:34:49 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210207266
Gefeliciteerd Leandra!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:28:48 #214
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210207994
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210208617
Gefeliciteerd @Leandra!
Fake it till you make it...
pi_210210295
Gefeliciteerd Leandra O+
Met een meidenkwartet
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:45:07 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210212093
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks ;(

Het is dat we 2 voorstellingen hebben geboekt....

Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
pi_210214020
Heel herkenbaar Quoi. Die van mij hebben dat net zo. Gelukkig zijn ze met drie, dus als ik er een kan overtuigen dan volgen de andere twee. En doordat ze samen zijn is het overtuigen van 1 wel makkelijker dan wanneer ik er een alleen heb. Mijn advies zou dus zijn om met terugwerkende kracht broertjes/zusjes te maken. :')
pi_210214025
En gefeliciteerd Leandra *O*
pi_210214784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:45 schreef Quoi het volgende:
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks ;(

Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
Herkenbaar, die van mij willen helemaal niks, alleen zijn waar ze zijn. Omgekeerde romanticussen. Ligt een beetje of ik het zelf heel graag wil (leuk of al geld betaald) en of ik zin heb in de strijd of ik er in mee ga, maar meestal neem ik ze op sleeptouw en dan is het toch wel heel leuk en willen ze weer niet naar huis.

Alleen dansen in een mini-disco gebeurt echt niet :D
pi_210214792
Gefeliciteerd met je kleinzoon @Leandra O+
pi_210216403
Gefeliciteerd Leandra!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:22:29 #223
37150 livelink
pi_210217305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:45 schreef Quoi het volgende:

Herkenbaar Quoi. Ik sleurde ze gewoon mee het terrein op en dan paaide ik ze met een veel te duur ijsje. Daarmee klaarde hun humeur wel op en dan wilden ze zelfs nog wel wat zien/doen. En de zweefmolen was sowieso prima, ook zonder ijs.
pi_210218539
Wij staan nu op een mega camping met allerhande vermaak (compromis voor de twee natuurcampings waar we ook heen gaan :D ) en ik ben benieuwd hoeveel vermaak de jongens gaan gebruiken.
Het zwembad uiteraard, de speeltuin ook, maar de mini-disco en knutselclub slaan ze sowieso over.
Kinderen van hun ouders O+
pi_210218588
En wat je ermee kunt doen? Ik denk weinig. Zit erin of zit er niet in.
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.

Edit: niet liegen, nu nog steeds.
pi_210218893
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.

Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:21:01 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210218904
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 22:41 schreef LeSage het volgende:
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.

Ik ook! :D

Het werd uiteindelijk wel gezellig, maar blijft jammer dat hij weinig heeft gedaan. Vriendjes of met terugwerkende kracht broertjes/zusjes }:| werkt geloof ik niet. Bij sommige kinderfeestjes doet hij ook echt niet mee als hij iets niet wil.

Ach ja, hij doet zoveel geweldigs wél. Zo gezellig is hij als we een hele dag op pad gaan. Om 21u 's avonds nog helemaal in zn hun met de trein naar huis en van station naar huis fietsen; netjes overal kijken en zijn hand uitsteken. Thuis lief gaan slapen. Topper is het.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:24:33 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210218935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.

Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?

Ik weet het niet, laptop of chromebook. Ik heb het idee dat het allemaal op school vanzelf gaat met die skills en thuis tokkelt hij soms op een oude afgeschreven macbook.
pi_210219032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik weet het niet, laptop of chromebook. Ik heb het idee dat het allemaal op school vanzelf gaat met die skills en thuis tokkelt hij soms op een oude afgeschreven macbook.
De 5-jarige kan verrassend veel op de Chromebook op school. En de tablet in de auto kent ook weinig geheimen.
Inderdaad leren ze die skills volgens mij vanzelf.
Ik heb overigens nooit een typcursus gehad en blind typen heb ik mezelf alsnog aangeleerd (lang leve msn).

Mijn kinderen vonden de term blind typen hilarisch. ‘Opa typt altijd blind’ _O-
  Redactie Frontpage woensdag 9 augustus 2023 @ 00:23:13 #230
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210219454
quote:
Even een totaal andere vraag.
De vaardigheden die je wilt dat hij leert, hoeven echt nog niet op 8-jarige leeftijd. :@
De meeste typecursussen zijn voor groep 7 en 8, bij een goede cursus komt de rest ook terug. Ik zou echt wat anders verzinnen, tegen de tijd dat ze 10, 11 zijn zitten ze toch al meer achter een scherm dan je wilt, waarom zo vroeg pushen?
(Ik heb zelf dit soort cursussen gegeven overigens en mijn kinderen hebben ze ook gehad. Groep 7/8 is echt nog gewoon de norm hiervoor)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210219518
Ik vind het (persoonlijk) ook best wel wat om hem te sturen naar laptop waar hij de helft van moet betalen terwijl hij liever zou kiezen voor wat anders.

Maar goed, prima natuurlijk als jullie dat op die manier willen doen hoor :)

Wij zijn hier bewust voor een laptop gegaan toen. Nadat ik her en der wat onderzoek gedaan had. Vond het ook wel een lastige keuze toen hoor. Maar vind het toch wel fijn dat hij kan werken met Office programma’s. En daarbij hebben we al een Office 360 account dus kon hij daar mooi op mee liften. En net wat meer opties.

Nou is mijn oudste ook net wat ouder, maar op de middelbare school is de Chromebook hier ook niet geschikt voor de lessen, de keuze was hier of laptop of iPad. Maar dat wisten we nog niet toen we hem uitzochten ;)
pi_210219552
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 00:23 schreef Troel het volgende:

[..]
De vaardigheden die je wilt dat hij leert, hoeven echt nog niet op 8-jarige leeftijd. :@
De meeste typecursussen zijn voor groep 7 en 8, bij een goede cursus komt de rest ook terug. Ik zou echt wat anders verzinnen, tegen de tijd dat ze 10, 11 zijn zitten ze toch al meer achter een scherm dan je wilt, waarom zo vroeg pushen?
(Ik heb zelf dit soort cursussen gegeven overigens en mijn kinderen hebben ze ook gehad. Groep 7/8 is echt nog gewoon de norm hiervoor)
Ik denk dat het wel al kan hoor. Mijn oudste heeft de cursus gedaan toen hij in groep 5 zat. Dit was toen ze met Corona net thuis kwamen te zitten en ze hier nog weinig voorbereid hadden qua lessen thuis. Toen heb ik bedacht dat een typecursus een goede invulling was. En dat ging goed.

Mijn jongste gaat overigens wel later een typecursus doen, die was hier wat minder aan toe (en druk met clubjes en gitaarles waarbij ze al elke dag moest oefenen). Dus die begint er waarschijnlijk dit schooljaar (groep 7) aan. Weet nog niet of ik haar op geef voor de lessen op school, of alleen de digitale versie, zij is wat minder gemotiveerd om zoiets zelf op te pakken als haar broer. Maar het is even afhankelijk welke dag haar tennisles gaat zijn volgend jaar. Als dat op de zelfde middag is gaat het niet werken namelijk.
En misschien wachten we nog wel een jaartje.

Ik moet zeggen dat ik er vroeger echt wel veel profijt van gehad heb vroeger. Ik kan ook echt veel sneller typen als m’n man die niet blind kan typen maar de laatste jaren wel meer typt dan ik.
pi_210220539
@Quoi Als ik zelf een activiteit wel zie zitten ( :') ) en denk dat J het ook leuk zal vinden als hij er eenmaal is, dan help ik hem over de drempel heen. En op andere momenten doen we het dus niet.
Gelukkig wil meneer deze zomervakantie meer dan vorig jaar, voor ons ook leuker :s)

@FlyingFish Geen idee wat 'beter' is. Als je office belangrijk vindt, dan een laptop. En anders komt dat later wel.
Ik had na zitten denken over een typecursus voor J, maar weet nog niet welke het wordt.
pi_210220766
B van 9 gaat gewoon achter onze laptop, apart profiel zodat ons deel niet kan slopen. Chromebooks hadden we in huis tijdens de lockdowns, ik vond ze vreselijk.

Overigens zit B in groep 5 al vrij veel achter een laptop in de klas.

Het programmeren etc zou ik wel graag spelenderwijs laten leren. Maar dat kan ook met Lego ;)

Sowieso zijn wij wel bezig met mediawijsheid, op school leert ie ook dingen, maar ik vind het onze verantwoordelijkheid. Het wordt een steeds groter deel van het leven.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:12:42 #235
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210221066
Hier ook haat aan Chromebooks. Je kan er gewoon te veel niet mee, vond ik. Ik zou investeren in een goede laptop. En ik vind 8 overigens niet perse te vroeg, hier is Sticker door thuisonderwijs ook rond die leeftijd gestart met werken op de laptop en hij is er inmiddels heel vaardig mee.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:47:15 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210221423
Ik zie het nut van een Chromebook niet.
Soneal gebruikte het wel op school, ik weet niet wat er op de middelbare verwacht gaat worden maar dat zien we nog wel.

Ik heb sowieso een behoorlijke afkeer van "de Cloud" en sla liever lokaal op, dat verklaart waarschijnlijk ook mijn afkeer van Chromebooks.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:53:27 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210221493
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 23:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat niet alleen, je verwacht ook nog eens dat het kind de helft betaalt van iets waarvan het kind het niet eens wil hebben en het geld liever aan iets anders uitgeeft.

Als je de spaarzaamheid eruit wilt rammen is eerst laten sparen en vervolgens dat spaargeld laten uitgeven aan iets waarvan jij vindt dat je kind het moet willen hebben wel een trefzekere manier.
Dan leert het kind vooral dat het niet moet sparen, want het wordt toch wel "afgepakt".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210221537
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 22:41 schreef LeSage het volgende:

Zeker, pushen werkt averechts. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen echt niet willen (dansen in een mini disco) of gewoon dwars willen zijn (niet willen eten in restaurant a, maar wel in restaurant b)

Zeker Willem heeft de tijd nodig om te acclimatiseren en ff de kat uit de boom te kijken, dus die hangt altijd een tijdje aan mij als we ergens zijn. Ik weet uit eigen ervaring hoe boos ik zelf werd als ik dan gedwongen werd om mij direct bij de andere kinderen te voegen en mee te doen. Ik laat hem daarom altijd ff hangen en dan gaat ie vanzelf mee doen als ie dat zelf wil. En anders blijft ie hangen.
pi_210221709
Ik ben overigens wel voorstander van een kind mee laten betalen/sparen voor grotere dingen. In mindere mate overigens, maar nu bijvoorbeeld. B wil een andere kamer (het bed verhaal waar we dus geen onderdelen meer van kunnen kopen). Dat kan alleen als hij opruimt en veel weg doet. Dus we hebben samen zijn Hot Wheels arsenaal uitgepluist en een deel op Marktplaats gezet. Hij wil al dat geld hebben, nu hebben we afgesproken dat we 1/3 van de opbrengst in zijn nieuwe kamer steken en hij de rest mag houden. Dat is echt geen groot bedrag, maar het gaat om het principe.

Alles wat in zijn spaarpot zit, is van hem, daar mag ie binnen bepaalde grenzen mee doen wat hij wil. Maar ik wil wel dat hij leert wat dingen kosten die niet onder de noemer Lego of Nerfs vallen.

De helft van een laptop zou ik niet zo snel doen, dat is iets praktisch, net zoals een fiets. Maar als dat afspraken zijn binnen een gezin, is daar vast over nagedacht. B krijgt 2 Euro per week en wel eens wat toegestopt, dus die zou een eeuwigheid moeten sparen.
pi_210222083
Op school worden chromebooks gebruikt, thuis hebben we een Chromebook voor huiswerk en voor andere dingen gebruiken ze gewoon onze laptop. Meebetalen zou ik in deze ook niet snel doen vanwege het praktische karakter en het feit dat je hem zelf die kant op stuurt.
pi_210222107
Hij moet van ons geen laptop kopen hè. Maar hij zit te twijfelen tussen een eigen switch, nieuwe tablet of laptop, dan geef ik hem wel een beetje een richting mee. Een eigen Switch heeft bijvoorbeeld 0 toegevoegde waarde, en een goede tablet (hij heeft mijn iPad daarvoor voor ogen) is haast duurder dan een laptop met minder mogelijkheden.

En ¤125 (of ¤250) zelf moeten betalen vind ik voor hem niet zoveel. Voor veel kinderen wel idd, maar mijn kinderen hebben een opa die zijn eigen spaargeld aan het opmaken is. Voor de meivakantie hebben ze ieder ¤250 van opa gekregen om daar leuke dingen te kunnen doen (waarvan zoon na het bouwen van een BB8 robot nog ¤120 over heeft) en hij krijgt van opa ook rond de ¤100 voor zijn verjaardag straks als hij geld vraagt (of dus weer dezelfde soort Lego-set die hij heel leuk vindt, maar al iets vergelijkbaars van heeft. Hij heeft zelf besloten dan toch liever geld te vragen. Aan alle andere mensen vraagt hij wel cadeau’s). Het evt laatste beetje kan hij dan bijleggen met geld van zijn rapport, zwemdiploma’s of zakgeld, maar dat zal niet zoveel zijn. Ons doel is ook een beetje dat hij zelf een spaardoel heeft en we van dat ‘restgeld’ van de vakantie afkomen op een nuttige manier, dus bij voorkeur komt hij net een paar euro tekort zodat hij daarvoor door kan sparen (hij krijgt ¤1 per week, als hij er aan denkt). en ja, ik weet dat mijn kinderen heel veel mazzel hebben met hun opa, op alle gebieden.

Bedankt voor alle ervaringen met Chromebooks. Een instapmodel laptop gaat het worden dan! Een typcursus is niet nu meteen het doel, wel basis typvaardigheid onder de knie krijgen. Dus globaal leren waar alle letters zitten enzo, in plaats van 15 seconden per letter omdat je het hele toetsenbord af moet speuren. Dat pik je gaandeweg vanzelf wel op als je met een toetsenbord in aanraking komt.
pi_210222387
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:58 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Zeker, pushen werkt averechts. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen echt niet willen (dansen in een mini disco) of gewoon dwars willen zijn (niet willen eten in restaurant a, maar wel in restaurant b)

Zeker Willem heeft de tijd nodig om te acclimatiseren en ff de kat uit de boom te kijken, dus die hangt altijd een tijdje aan mij als we ergens zijn. Ik weet uit eigen ervaring hoe boos ik zelf werd als ik dan gedwongen werd om mij direct bij de andere kinderen te voegen en mee te doen. Ik laat hem daarom altijd ff hangen en dan gaat ie vanzelf mee doen als ie dat zelf wil. En anders blijft ie hangen.
Oh ja, ze bepalen hier absoluut niet de dag hoor. Een hele hoop ‘moet’ gewoon. Maar dingen die leuk zouden moeten zijn worden niet gedwongen.
Dus wel: boodschappen, eten, mee naar het strand.
Niet: in de zee zwemmen, van de hoge duikplank, iets anders bestellen dan bolognese saus over je pasta.

Beetje schipperen is het wel ;)
pi_210224154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:38 schreef FlyingFish het volgende:
Hij moet van ons geen laptop kopen hè. Maar hij zit te twijfelen tussen een eigen switch, nieuwe tablet of laptop, dan geef ik hem wel een beetje een richting mee. Een eigen Switch heeft bijvoorbeeld 0 toegevoegde waarde, en een goede tablet (hij heeft mijn iPad daarvoor voor ogen) is haast duurder dan een laptop met minder mogelijkheden.

En ¤125 (of ¤250) zelf moeten betalen vind ik voor hem niet zoveel. Voor veel kinderen wel idd, maar mijn kinderen hebben een opa die zijn eigen spaargeld aan het opmaken is. Voor de meivakantie hebben ze ieder ¤250 van opa gekregen om daar leuke dingen te kunnen doen (waarvan zoon na het bouwen van een BB8 robot nog ¤120 over heeft) en hij krijgt van opa ook rond de ¤100 voor zijn verjaardag straks als hij geld vraagt (of dus weer dezelfde soort Lego-set die hij heel leuk vindt, maar al iets vergelijkbaars van heeft. Hij heeft zelf besloten dan toch liever geld te vragen. Aan alle andere mensen vraagt hij wel cadeau’s). Het evt laatste beetje kan hij dan bijleggen met geld van zijn rapport, zwemdiploma’s of zakgeld, maar dat zal niet zoveel zijn. Ons doel is ook een beetje dat hij zelf een spaardoel heeft en we van dat ‘restgeld’ van de vakantie afkomen op een nuttige manier, dus bij voorkeur komt hij net een paar euro tekort zodat hij daarvoor door kan sparen (hij krijgt ¤1 per week, als hij er aan denkt). en ja, ik weet dat mijn kinderen heel veel mazzel hebben met hun opa, op alle gebieden.

Bedankt voor alle ervaringen met Chromebooks. Een instapmodel laptop gaat het worden dan! Een typcursus is niet nu meteen het doel, wel basis typvaardigheid onder de knie krijgen. Dus globaal leren waar alle letters zitten enzo, in plaats van 15 seconden per letter omdat je het hele toetsenbord af moet speuren. Dat pik je gaandeweg vanzelf wel op als je met een toetsenbord in aanraking komt.
Dan is het inderdaad een ander geval dan met 2 euro zakgeld :s)
pi_210224164
quote:

Mijn man zou zeggen: laptop. Omdat je daar gewoon mee mee kan dan met een chromebook.

Geen ervaring hier in huis met chromebook, wij hebben laptops.

En typecursus, mijn oudste deed dat via school... best veel huiswerk en ze was niet heel erg gemotiveerd, was bijna elke dag strijd. Bij de jongste hebben we dat niet meer gedaan.
Die typt ook best aardig intussen.
Ik heb het nooit via school gedaan, wij hadden vroeger een programmaatje op de pc en dat heb ik gebruikt toen om het mezelf eigen te maken, best aardig gelukt.
pi_210226093
Ik heb nóóit zin om te shoppen. Zijn we nu in de designer outlet Roermond en heb ik gewoon zin om én te shoppen én véél geld uit te geven. Raad es? Kan niks leuks vinden :')

Dan zou ik idd richting de laptop sturen @FlyingFish :Y

Wat een mazzel dat ik vorig jaar tóch een laptop koos ipv een chromebook. Had geen idee van het verschil, nu wel dus dank voor jullie uitleg :) Ik heb écht office nodig dus aan een chromebook heb ik niks.
Zoon gebruikt mijn laptop voor school, ze doen daar veel met Word en PowerPoint.
If they say
pi_210226324
Een Switch is trouwens wel echt leuk hoor. Hier in huis spelen de er vaak samen op. Leuker dan dat ze allemaal achter hun eigen scherm zitten. Lijkt me super leuk voor de verjaardag van een acht jarige.
Met een meidenkwartet
pi_210226658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 15:19 schreef Cathmar het volgende:
Een Switch is trouwens wel echt leuk hoor. Hier in huis spelen de er vaak samen op. Leuker dan dat ze allemaal achter hun eigen scherm zitten. Lijkt me super leuk voor de verjaardag van een acht jarige.
Die hebben we al :) Anders was dat 1e keuze geweest idd. Hij heeft de pech dat hij ouders heeft die gamen ook leuk vinden, dus spellen hoeft hij ook niet voor zijn verjaardag te vragen. Maar een Switch lite er bij voor hemzelf lijkt me juist minder gezellig.
pi_210226733
Hier was een Switch lite juist heel handig. We gamen graag samen (Mario kart) maar die Switch lite is fijn voor op vakantie etc. Alleen 1 dikke maar: je werkt met een hoofdaccount bij Nintendo, ik ben dat in ons gezin >:) waardoor de Lite niet echt bruikbaar is voor B. Het is een heeeeel lang verhaal maar hij kan daardoor Minecraft niet op de Lite spelen.
pi_210226942
HA! Ik scoorde 2 broeken bij Only :+
If they say
pi_210227713
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.

Fijn dat je toch geslaagd bent Mushanga!
pi_210227976
Switch is hier wel mee maar ligt nog ongebruikt in zn hoesje. Tab heeft ie ook mee, kijkt hij Naruto op.
Bij het hotel zijn 7 Pokéstops :D Ik draai me een ongeluk op mn tab, kom waarschijnlijk terug met rsi :')
Chromecast is ook mee, moesten secret invasion nog afkijken :+
If they say
pi_210229581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.

Haha, ze moesten vrijdag bij ons ook echt ritueel afscheid nemen van de switch thuis :')
Tablets inderdaad bij de lange reis, maar op de camping mogen ze tekenen, puzzelen, lezen of een spelletje doen bij de caravan.
Helemaal buiten gebruik zal het niet zijn, er is vast een moment dat ze even echt tot zichzelf moeten komen en dat lukt meestal beter met een tablet dan met elkaar :D
pi_210229636
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef FlyingFish het volgende:

Ik neem hem voor mezelf mee :)
pi_210235425
Over verjaardagen gesproken; traktaties op de opvang voor een eerste verjaardag. Hebben mensen hier een briljant idee voor me? :+
pi_210235682
Oh wauw, is het voor jou alweer tijd om daarover na te denken? :o Ik had een doosje rozijntjes met een strookje papier eromheen en daarop [naam kind] 1 jaar geschreven. Niet briljant maar het voldeed :P.

En ik baal ontzettend. Inmiddels al voor de 3e dag op rij ziek. Flinke griep met koorts pijnlijk lijf en hoofd, snot overal. Vandaag begon ietsje beter, dus vol goede moed even het dorp in gegaan. Maar nu weer helemaal kapot in het appartement. De rest is nu weer met het liftje de berg op en ik ga zo maar weer m’n bed in :'(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210236534
Beterschap @Phaidra :*

Wij zijn nu in de kasteel ruïne in Valkenburg. Maar goed dat we dit vandaag gepland hadden want morgen wordt het hier 30 graden :{
If they say
  donderdag 10 augustus 2023 @ 13:14:43 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210236592
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Beterschap @:Phaidra :*

Wij zijn nu in de kasteel ruïne in Valkenburg. Maar goed dat we dit vandaag gepland hadden want morgen wordt het hier 30 graden :{
Dan is het in de grotten wel lekker koel, maar de kasteelruïne is helemaal open dus idd niet koel.

Beterschap @Phaidra :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210237034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:30 schreef Bami het volgende:
Over verjaardagen gesproken; traktaties op de opvang voor een eerste verjaardag. Hebben mensen hier een briljant idee voor me? :+
Iets met danoontjes, dat kan vrijwel iedereen al eten en kreeg ik als tip van de leidster bij de 1e verjaardag van mijn meiden. Google ‘Danoontje slak’ en je krijgt wat redelijk simpele traktaties die er leuk uit zien.

Nog simpeler: gewoon twee ogen er op plakken en een rare mond er op tekenen!

Ik ben van team simpel qua traktaties.
pi_210237582
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is het in de grotten wel lekker koel, maar de kasteelruïne is helemaal open dus idd niet koel.

Beterschap @:Phaidra :*
Was mooi O+ Jammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast :{
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op :@
If they say
pi_210237616
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Was mooi O+ Jammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast :{
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op :@
Je hebt in de gemeentegrotten ook een tour met een treintje. Misschien is dat een idee? Het is er iig lekker koel 😉
pi_210237931
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:54 schreef Phaidra het volgende:
Oh wauw, is het voor jou alweer tijd om daarover na te denken? :o Ik had een doosje rozijntjes met een strookje papier eromheen en daarop [naam kind] 1 jaar geschreven. Niet briljant maar het voldeed :P.

En ik baal ontzettend. Inmiddels al voor de 3e dag op rij ziek. Flinke griep met koorts pijnlijk lijf en hoofd, snot overal. Vandaag begon ietsje beter, dus vol goede moed even het dorp in gegaan. Maar nu weer helemaal kapot in het appartement. De rest is nu weer met het liftje de berg op en ik ga zo maar weer m’n bed in :'(.
Bizar hè! Met name ook wel omdat onze vakantie er nog tussendoor piept, maar ze is al wel ruim 10 maanden oud. :X

Ahhh nee wat balen zeg! Beterschap. :*
pi_210238500
Beterschap @Phaidra
pi_210238508
Ik vind rijstwafelschapen ook altijd koddig O+

Of je doet een tasje met bellenblaas, een fluitje, een ballon, vier potloden en een autootje :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210238664
Wat een beroerde timing Phaidra, beterschap!

Nog veel plezier Mush, samen lekker genieten.
pi_210239126
Ik heb toen geloof ik een printable gevonden om Nijntjes te maken van rozijnendoosjes O+

En echt, maak het niet te spannend, ze hebben werkelijk geen idee op die leeftijd :D
  donderdag 10 augustus 2023 @ 17:50:16 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_210239238
Thuis O+
Duizent kilo was -O-
Abdijbiertje meegenomen O+
disclaimer
pi_210239337
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:56 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Je hebt in de gemeentegrotten ook een tour met een treintje. Misschien is dat een idee? Het is er iig lekker koel 😉
Dat zou cool geweest zijn :D Maar ik had het gehad en we zijn alweer teruggebust naar Maastricht :D
Hier kan daarom ook geen grot in. Vind het wel jammer.

Doos die ik ben. Had op de site van de ruïne niet op de routeknop geklikt, maar op ov zelf gekeken. 2 haltes te vroeg uitgestapt, konden we een half uur wachten op de volgende bus :') Gelukkig stond er een bankje. En we hadden dezelfde buschauffeur _O- Hij zag ons al zitten toen hij weer terugreed, maar kon niet stoppen om ons meteen bij de goede halte te brengen. Nouja, het was droog :+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:48 schreef exode het volgende:
Wat een beroerde timing Phaidra, beterschap!

Nog veel plezier Mush, samen lekker genieten.
Dank! We gaan zo lekker eten. Heb trek in gegrilde zalm O+
If they say
pi_210240554
Hier op het kdv volgens mij meestal iets met danoontjes, knijpfruit of rozijntjes getrakteerd. Weet het eigenlijk niet meer precies wat ik er van gemaakt had en of ik ook nog wat anders had ooit.

De ene keer had ik een plaatje op gekleurd papier er op geplakt en ik heb ook een keer de oudste een vel stickers gegeven en heeft hij ze zelf mogen versieren. Vond ie leuk om te doen (maar toen was ie al wel wat ouder dan 1)
pi_210240623
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 17:37 schreef LeSage het volgende:
Ik heb toen geloof ik een printable gevonden om Nijntjes te maken van rozijnendoosjes O+

En echt, maak het niet te spannend, ze hebben werkelijk geen idee op die leeftijd :D
Ja we hebben ook al een Nijntje rijstwafel mee naar huis gekregen een keer. :D

Ik heb het op de opvang nog even gevraagd, die zeiden dat we er ook voor kunnen kiezen om niks te doen aangezien Pukje het zelf toch niet door heeft. Maar ik was ergens een plaatje tegengekomen van een beker gevuld met soepstengels en dan per soepstengel een vingerpoppetje. Dat lijkt me wel wat.
pi_210240672
Bedankt voor de beterschapswensen O+. Na een middagslaapje en een nieuwe dosis pijnstillers gaat het wel weer een beetje. Hopelijk kan ik morgen weer mee de berg op!

De oudste is elke avond ontzettend moe en wil uit eigen beweging om 19.00 naar bed, terwijl de jongste niet moe te krijgen is. Zelfs na een flinke wandeling in de bergen huppelt hij nu nog vrolijk rond. Hoe dan?! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:31:24 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210242546
quote:

[..]
Nee joh, daar zit amper tempo in, gewoon doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:36:15 #272
37150 livelink
pi_210242599
quote:

[..]
De laatste keer dat ik in de gemeentegrot in Valkenburg was zaten we in een treintje. Mijn ouders zijn namelijk echt slecht te been. Dus dat is ook een optie.
https://gemeentegrot.nl/mergelavonturen/rondleiding-per-trein/
pi_210245424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee joh, daar zit amper tempo in, gewoon doen.
Was mazzel dat er in de ruïne om de zoveel meter een bankje stond. Heb op allemaal gezeten :@
Had het benauwd en mn heup doet weer raar. En in een grot staan vast niet veel bankjes :D

quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:36 schreef livelink het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik in de gemeentegrot in Valkenburg was zaten we in een treintje. Mijn ouders zijn namelijk echt slecht te been. Dus dat is ook een optie.
https://gemeentegrot.nl/mergelavonturen/rondleiding-per-trein/
Doe ik dat wel de volgende keer. Zoon wil volgend jaar terug :D

Er zit een bowling centrum tegenover het hotel. Daar wil hij ook graag heen. Maar ook hier houdt die heup me tegen. Moet toch een houding aannemen wil ik die bal fatsoenlijk die baan op krijgen :') Weet niet of dat wel lukt.
If they say
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:50:52 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210245728
True, in de grot staat niet iedere zoveel meter een bankje.
Helemaal geen bankjes...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210245863
Net bij de garage de schade laten bekijken aan de auto na de storm in Oostenrijk. Minstens 2000 Euro.... :'( We zijn verzekerd tegen stormschade aan de auto gelukkig. Wat een geld.... Ik ga er vanuit dat mijn premie hetzelfde blijft, ik heb even een berekening laten doen en dan lijken we aan de goede kant van de lijn te blijven.
In november hebben ze tijd, doen ze meteen de APK en onderhoud want die moeten voor eind november. Ze zijn nu dus al voor november aan het plannen :o
pi_210252492
Boh @exode :{ Mazzel dat het verzekerd is, maar toch. Is er nog wel mee te rijden?
If they say
pi_210253169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 20:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:exode :{ Mazzel dat het verzekerd is, maar toch. Is er nog wel mee te rijden?
Ja hoor, het zijn 2 flinke krassen in de zijkant. Ziet er vooral niet uit. De krassen gaan over verschillende onderdelen waardoor de hele zijkant overgespoten moet worden en 2 putjes uitdeuken.

Enorm balen, ik val 7 schadevrije jaren terug maar de kortingstrede blijft gelukkig hetzelfde.
pi_210253501
Vrienden van ons hadden in Frankrijk een flinke hagelbui gehad half juli. Die konden volgende week pas een afspraak bij de garage krijgen. Voorruit zit vol barsten, maar dat wilden ze ook niet al eerder repareren omdat de kans aanzienlijk is dat de auto total loss verklaard zal worden. Ook absurd dat dat kan bij een auto die motorisch nog perfect is en ook nog geen 10 jaar oud is (geen idee hoe oud precies, maar het is geen oude rammelbak oid). Dat ging overigens wel over een stuk of tien flinke deuken op het dak en een bumper die kapot is.

Ik vroeg me toevallig vanmiddag wel af hoe die inwoners daar dat dan zelf doen. Volgens mij is er minimaal elk jaar wel een dergelijke hagelbui, maar die hebben ook niet allemaal een overkapping voor de auto oid. Hoe houden die hun spullen dan heel? (of hun verzekering betaalbaar?)
pi_210253610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
Vrienden van ons hadden in Frankrijk een flinke hagelbui gehad half juli. Die konden volgende week pas een afspraak bij de garage krijgen. Voorruit zit vol barsten, maar dat wilden ze ook niet al eerder repareren omdat de kans aanzienlijk is dat de auto total loss verklaard zal worden. Ook absurd dat dat kan bij een auto die motorisch nog perfect is en ook nog geen 10 jaar oud is (geen idee hoe oud precies, maar het is geen oude rammelbak oid). Dat ging overigens wel over een stuk of tien flinke deuken op het dak en een bumper die kapot is.

Ik vroeg me toevallig vanmiddag wel af hoe die inwoners daar dat dan zelf doen. Volgens mij is er minimaal elk jaar wel een dergelijke hagelbui, maar die hebben ook niet allemaal een overkapping voor de auto oid. Hoe houden die hun spullen dan heel? (of hun verzekering betaalbaar?)
Dan is de auto economisch total loss. De schade is hoger dan de dagwaarde van de auto.
Ze kunnen er ook voor kiezen maar een deel te laten repareren en de rest uit eigen zak.

In landen waar vaak bepaalde natuurverschijnselen gebeuren, is het of niet meer verzekerbaar of heel duur. Zo is in Nederland het lastig om tegen hoog water en overstromingen te verzekeren.

En dat in mijn vakantie he ;)

Wij hebben overigens alleen beperkte casco dekking. Onze auto is 10 jaar oud dan is volledig casco een stuk minder interessant.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:36:46 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210260094
Voor degenen die een persoonlijke OV-chipkaart hebben:
Bij de NS kun je nu voor ¤ 17,47 een maand Flex WeekendVrij nemen (slechts 1 maand, dus over een maand wel stopzetten), en voor ¤ 9 extra is dat 1ste klas, dan kun je je dus voor ¤ 26,47 maar liefst 5 weekenden lang, van vrijdag 18.30 tot maandag 04.00 uur eerste klas helemaal de moeder reizen met de trein.
Als je voor je kinderen tot 12 jaar een KidsVrij hebt reizen die gratis mee.
Geldt ook bij andere spoorvervoerders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:41:47 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210260154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 22:12 schreef exode het volgende:

[..]
Dan is de auto economisch total loss. De schade is hoger dan de dagwaarde van de auto.
Ze kunnen er ook voor kiezen maar een deel te laten repareren en de rest uit eigen zak.

In landen waar vaak bepaalde natuurverschijnselen gebeuren, is het of niet meer verzekerbaar of heel duur. Zo is in Nederland het lastig om tegen hoog water en overstromingen te verzekeren.

En dat in mijn vakantie he ;)

Wij hebben overigens alleen beperkte casco dekking. Onze auto is 10 jaar oud dan is volledig casco een stuk minder interessant.
Niet noodzakelijkerwijs, reken maar dat mijn 24 jaar oude auto all-risk verzekerd is, de besparing is me ook echt de moeite niet (ik betaal ¤ 38,38 per maand, dus hoeveel bespaar ik helemaal als ik de dekking beperk), maar los daarvan is de waarde van mijn auto ook over haar dieptepunt heen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210260755
Iemand hier ervaring met vergruizen van nierstenen?

Dinsdag worden er 2 vergruist maar ik heb echt geen idee hoeveel pijn dat gaat doen. Of valt het allemaal mee en huppel ik het ziekenhuis weer uit?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_210261037
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet noodzakelijkerwijs, reken maar dat mijn 24 jaar oude auto all-risk verzekerd is, de besparing is me ook echt de moeite niet (ik betaal ¤ 38,38 per maand, dus hoeveel bespaar ik helemaal als ik de dekking beperk), maar los daarvan is de waarde van mijn auto ook over haar dieptepunt heen.
De uitzondering bevestigt de regel. ;)
pi_210264138
Wij stonden vandaag met onze tickets bij de eiffeltoren toen hij ontruimd werd. Je maakt nog wat mee op vakantie.
pi_210264299
quote:
89s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 16:36 schreef Vlinder het volgende:
Iemand hier ervaring met vergruizen van nierstenen?

Dinsdag worden er 2 vergruist maar ik heb echt geen idee hoeveel pijn dat gaat doen. Of valt het allemaal mee en huppel ik het ziekenhuis weer uit?
Het is niet pijnvrij. Toen ik het moest ondergaan. Kreeg ik al als voorbereiding 2 paracetamols. En daarna kan je ook nog pijn ervaren. Je nieren krijgen van het vergruizen toch een klap. Je gaat waarschijnlijk ook de eerste keren rode urine krijgen. Maar de pijn gaat vrij snel weg.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:26:45 #286
37150 livelink
pi_210264380
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 21:10 schreef F_r het volgende:
Wij stonden vandaag met onze tickets bij de eiffeltoren toen hij ontruimd werd. Je maakt nog wat mee op vakantie.
Zijn jullie er uiteindelijk nog wel op gegaan?
pi_210268040
Goffer. Hoe word je zondagochtend je nest uit gejaagd? Door een fucking brandoefening :( .Op zondagochtend 8)7
If they say
  zondag 13 augustus 2023 @ 09:53:00 #288
37150 livelink
pi_210268079
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Goffer. Hoe word je zondagochtend je nest uit gejaagd? Door een fucking brandoefening :( .Op zondagochtend 8)7
In je hotel? Ik snap dat het vervelend is, maar het is wel goed dat ze dat doen.
pi_210268089
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:53 schreef livelink het volgende:

[..]
In je hotel? Ik snap dat het vervelend is, maar het is wel goed dat ze dat doen.
Jup.
Ik snap het ook wel maar op zondagochtend? :( Zoon sliep nog, die was en is nog hartstikke moe ;(
If they say
  zondag 13 augustus 2023 @ 09:59:24 #290
37150 livelink
pi_210268131
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup.
Ik snap het ook wel maar op zondagochtend? :( Zoon sliep nog, die was en is nog hartstikke moe ;(
Ik heb een keer een echte (hoewel achteraf loze) brandmelding meegemaakt in een hotel om 03.00 's nachts.
Dat was wel grappig om buiten te staan (in de kou) met allemaal mensen half gekleed. Sommigen met een paspoort in de hand, maar de meesten waren net zoals wij, direct vanuit bed naar buiten gerend.
pi_210268204
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:59 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb een keer een echte (hoewel achteraf loze) brandmelding meegemaakt in een hotel om 03.00 's nachts.
Dat was wel grappig om buiten te staan (in de kou) met allemaal mensen half gekleed. Sommigen met een paspoort in de hand, maar de meesten waren net zoals wij, direct vanuit bed naar buiten gerend.
Boh, lekkere tijd ook, 3u in de nacht😖 Maar zo hoort het wel te gaan idd.
Hier stuiterde zoon zn bed uit, graaide zn knuffels bij elkaar en kleedde zich toen pas aan :') Ondertussen rumoer op de gang, ik naar de trap, lift was afgesloten, maar er kwamen alweer mensen naar boven. Niks aan de hand :') Hoorde ook geen sirenes dus zal wel goed zijn. Dacht eigenlijk dan het door mijn e-sigaret kwam :@ :+
If they say
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:13:23 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210268253
Want die stak je aan op een niet-roken kamer?
pi_210268289
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:13 schreef BE het volgende:
Want die stak je aan op een niet-roken kamer?
Ding geeft amper rook af, dus ja :P
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
If they say
pi_210268650
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Mag ik zeggen dat ik het uiterst merkwaardig en onaangepast vind dat je rookt in een niet-roken kamer? :R
pi_210268945
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:47 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Mag ik zeggen dat ik het uiterst merkwaardig en onaangepast vind dat je rookt in een niet-roken kamer? :R
Deze mening deel ik.

Niet roken is niet roken dus ook niet vapen.

Dat was zo fijn op GC. Er mocht niet gerookt/gevapt worden bij het zwembad en zelfs niet op het strand. Heerlijk om niet in de stank van een ander te zitten.

Vannacht zijn we meteoren gaan spotten op Kijkduin. Supermooi! Helaas moesten er mensen een joint opsteken. Ja, I know, openlucht, maar gadverdamme!! Zo smerig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:28:48 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269014
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nah, dat kan echt niet.
Niet-roken = niet roken, ook niet vapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:35:38 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269077
Valt ook gewoon onder het rookverbod:
Waar je niet mag roken mag je ook niet vapen.

https://www.rokeninfo.nl/(...)ret-overal-gebruiken
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210269091
Das jullie mening, prima :)
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
If they say
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:37:43 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269096
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Das jullie mening, prima :)
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
Ehm nee, het is geen mening, het mag niet.

En ja, er komen wel stoffen vanaf:
https://www.rokeninfo.nl/(...)zond-voor-omstanders
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210269109
Oh wat gaaf Vicky!

Ik zou er ook niet bepaald blij van worden als iemand had zitten vapen op een niet roken kamer. Ik kan daar dus simpelweg niet meer slapen. Want dat trekt in de gordijnen, eventueel kleedje, beddengoed etc.
Zelfde als mensen die stiekem een hond meenemen naar een niet huisdieren huisje. Leuk voor de mensen na je die allergisch zijn (ik niet overigens)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')