Herkenbaar, die van mij willen helemaal niks, alleen zijn waar ze zijn. Omgekeerde romanticussen. Ligt een beetje of ik het zelf heel graag wil (leuk of al geld betaald) en of ik zin heb in de strijd of ik er in mee ga, maar meestal neem ik ze op sleeptouw en dan is het toch wel heel leuk en willen ze weer niet naar huis.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:45 schreef Quoi het volgende:
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks![]()
Het is dat we 2 voorstellingen hebben geboekt....
Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
Herkenbaar Quoi. Ik sleurde ze gewoon mee het terrein op en dan paaide ik ze met een veel te duur ijsje. Daarmee klaarde hun humeur wel op en dan wilden ze zelfs nog wel wat zien/doen. En de zweefmolen was sowieso prima, ook zonder ijs.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:45 schreef Quoi het volgende:
De kinderparade, echt een paradijs op aarde voor kinderen: pannenkoeken versieren, poffertjes bakken, zweefmolen, leuke voorstellingen, noem maar op. Mijn kind wil niks![]()
Het is dat we 2 voorstellingen hebben geboekt....
Herkenbaar en hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil ver met 'm mee gaan, maar de ervaring leert dat als hij eenmaal de drempel over is, hij het heel tof vindt.
Ik ook!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:41 schreef LeSage het volgende:
En wat je ermee kunt doen? Ik denk weinig. Zit erin of zit er niet in.
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.
Edit: niet liegen, nu nog steeds.
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.
Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
De 5-jarige kan verrassend veel op de Chromebook op school. En de tablet in de auto kent ook weinig geheimen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?
Ik weet het niet, laptop of chromebook. Ik heb het idee dat het allemaal op school vanzelf gaat met die skills en thuis tokkelt hij soms op een oude afgeschreven macbook.
De vaardigheden die je wilt dat hij leert, hoeven echt nog niet op 8-jarige leeftijd.quote:
Ik denk dat het wel al kan hoor. Mijn oudste heeft de cursus gedaan toen hij in groep 5 zat. Dit was toen ze met Corona net thuis kwamen te zitten en ze hier nog weinig voorbereid hadden qua lessen thuis. Toen heb ik bedacht dat een typecursus een goede invulling was. En dat ging goed.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 00:23 schreef Troel het volgende:
[..]
De vaardigheden die je wilt dat hij leert, hoeven echt nog niet op 8-jarige leeftijd.![]()
De meeste typecursussen zijn voor groep 7 en 8, bij een goede cursus komt de rest ook terug. Ik zou echt wat anders verzinnen, tegen de tijd dat ze 10, 11 zijn zitten ze toch al meer achter een scherm dan je wilt, waarom zo vroeg pushen?
(Ik heb zelf dit soort cursussen gegeven overigens en mijn kinderen hebben ze ook gehad. Groep 7/8 is echt nog gewoon de norm hiervoor)
Dat niet alleen, je verwacht ook nog eens dat het kind de helft betaalt van iets waarvan het kind het niet eens wil hebben en het geld liever aan iets anders uitgeeft.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zelf de helft betalen? Dat is toch gruwelijk veel voor een 8-jarige?
Zeker, pushen werkt averechts. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen echt niet willen (dansen in een mini disco) of gewoon dwars willen zijn (niet willen eten in restaurant a, maar wel in restaurant b)quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:41 schreef LeSage het volgende:
En wat je ermee kunt doen? Ik denk weinig. Zit erin of zit er niet in.
Beetje aanmoedigen en verder zelf laten uitmaken. Ik weet wel dat ik vroeger echt ontzettend boos en verdrietig werd als ik gepusht werd om ergens aan deel te nemen wat ik liever niet deed.
Edit: niet liegen, nu nog steeds.
Oh ja, ze bepalen hier absoluut niet de dag hoor. Een hele hoop ‘moet’ gewoon. Maar dingen die leuk zouden moeten zijn worden niet gedwongen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:58 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Zeker, pushen werkt averechts. Maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen echt niet willen (dansen in een mini disco) of gewoon dwars willen zijn (niet willen eten in restaurant a, maar wel in restaurant b)
Zeker Willem heeft de tijd nodig om te acclimatiseren en ff de kat uit de boom te kijken, dus die hangt altijd een tijdje aan mij als we ergens zijn. Ik weet uit eigen ervaring hoe boos ik zelf werd als ik dan gedwongen werd om mij direct bij de andere kinderen te voegen en mee te doen. Ik laat hem daarom altijd ff hangen en dan gaat ie vanzelf mee doen als ie dat zelf wil. En anders blijft ie hangen.
Dan is het inderdaad een ander geval dan met 2 euro zakgeldquote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:38 schreef FlyingFish het volgende:
Hij moet van ons geen laptop kopen hè. Maar hij zit te twijfelen tussen een eigen switch, nieuwe tablet of laptop, dan geef ik hem wel een beetje een richting mee. Een eigen Switch heeft bijvoorbeeld 0 toegevoegde waarde, en een goede tablet (hij heeft mijn iPad daarvoor voor ogen) is haast duurder dan een laptop met minder mogelijkheden.
En ¤125 (of ¤250) zelf moeten betalen vind ik voor hem niet zoveel. Voor veel kinderen wel idd, maar mijn kinderen hebben een opa die zijn eigen spaargeld aan het opmaken is. Voor de meivakantie hebben ze ieder ¤250 van opa gekregen om daar leuke dingen te kunnen doen (waarvan zoon na het bouwen van een BB8 robot nog ¤120 over heeft) en hij krijgt van opa ook rond de ¤100 voor zijn verjaardag straks als hij geld vraagt (of dus weer dezelfde soort Lego-set die hij heel leuk vindt, maar al iets vergelijkbaars van heeft. Hij heeft zelf besloten dan toch liever geld te vragen. Aan alle andere mensen vraagt hij wel cadeau’s). Het evt laatste beetje kan hij dan bijleggen met geld van zijn rapport, zwemdiploma’s of zakgeld, maar dat zal niet zoveel zijn. Ons doel is ook een beetje dat hij zelf een spaardoel heeft en we van dat ‘restgeld’ van de vakantie afkomen op een nuttige manier, dus bij voorkeur komt hij net een paar euro tekort zodat hij daarvoor door kan sparen (hij krijgt ¤1 per week, als hij er aan denkt). en ja, ik weet dat mijn kinderen heel veel mazzel hebben met hun opa, op alle gebieden.
Bedankt voor alle ervaringen met Chromebooks. Een instapmodel laptop gaat het worden dan! Een typcursus is niet nu meteen het doel, wel basis typvaardigheid onder de knie krijgen. Dus globaal leren waar alle letters zitten enzo, in plaats van 15 seconden per letter omdat je het hele toetsenbord af moet speuren. Dat pik je gaandeweg vanzelf wel op als je met een toetsenbord in aanraking komt.
Mijn man zou zeggen: laptop. Omdat je daar gewoon mee mee kan dan met een chromebook.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:18 schreef FlyingFish het volgende:
Even een totaal andere vraag. Zoon wordt volgende week 8. In plaats van nóg een LEGO dinosaurus zijn we hem wat meer richting een laptop aan het sturen, ook omdat hij dan een spaardoel heeft (hij moet de helft zelf betalen). Zijn huidige tablet (die vrijwel alleen op/rond vakantie gebruikt wordt) is oud en daar werken veel apps niet (goed) meer op. Ik vind dat hij oud genoeg is om computervaardigheden te gaan leren, ook omdat dat steeds belangrijker wordt en blind typen tegenwoordig ook redelijk essentieel is. Kortom, dat er een laptop gaat komen in plaats van een tablet is al duidelijk. De vraag is nu alleen wat voor laptop. Ik wil met name dat hij leert typen, gaat leren e-mailen en basisvaardigheden op gaat doen qua hoe je een computer gebruikt. Daarnaast wellicht wat experimenteren met programmeer-spelletjes en foto's bewerken/tekenen (op kinderniveau, dus a la paint). Simpele spelletjes zijn ook prima, maar geen Fortnite-rommel, voor echte games hebben we een Switch en PS5.
Ik twijfel nu enorm tussen een budget laptop, of een Chromebook. Een Chromebook is veel goedkoper, maar biedt bijvoorbeeld geen office maar alleen Google-producten. En de app-store is ingericht op touch-screen apps, die alleen op duurdere chromebooks zitten. Het prijsverschil tussen een dure chromebook en een goedkope laptop is daarentegen ook nihil (beide zijn rond de ¤500), maar het prijsverschil tussen een goedkope goede chromebook zonder touch-screen en een dure chromebook is ¤250 vs ¤500. Een Chromebook is daarentegen wel weer veel sneller (opgestart). Ik heb zelf geen ervaring met Chromebooks, dus ik weet niet hoe ik die qua gebruik moet inschatten (wat doe je er mee naast tekstverwerken en spelletjes spelen?). waardoor ik zit te twijfelen of ik niet toch voor de duurdere veiligere keuze van een gewone laptop moet gaan. Een oude laptop van ons is geen optie, de vorige is overleden en de huidige zijn nog te goed om te vervangen. Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?
Die hebben we alquote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:19 schreef Cathmar het volgende:
Een Switch is trouwens wel echt leuk hoor. Hier in huis spelen de er vaak samen op. Leuker dan dat ze allemaal achter hun eigen scherm zitten. Lijkt me super leuk voor de verjaardag van een acht jarige.
Haha, ze moesten vrijdag bij ons ook echt ritueel afscheid nemen van de switch thuisquote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.
Fijn dat je toch geslaagd bent Mushanga!
Ik neem hem voor mezelf meequote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:22 schreef FlyingFish het volgende:
Bij ons gaat de Switch juist bewust niet mee op vakantie. Bij een lange (niet auto-)reis mogen de tablets mee voor onderweg, maar ter plaatse zijn die buiten gebruik.
Fijn dat je toch geslaagd bent Mushanga!
Dan is het in de grotten wel lekker koel, maar de kasteelruïne is helemaal open dus idd niet koel.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Beterschap @:Phaidra![]()
Wij zijn nu in de kasteel ruïne in Valkenburg. Maar goed dat we dit vandaag gepland hadden want morgen wordt het hier 30 graden
Iets met danoontjes, dat kan vrijwel iedereen al eten en kreeg ik als tip van de leidster bij de 1e verjaardag van mijn meiden. Google ‘Danoontje slak’ en je krijgt wat redelijk simpele traktaties die er leuk uit zien.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:30 schreef Bami het volgende:
Over verjaardagen gesproken; traktaties op de opvang voor een eerste verjaardag. Hebben mensen hier een briljant idee voor me?
Was mooiquote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is het in de grotten wel lekker koel, maar de kasteelruïne is helemaal open dus idd niet koel.
Beterschap @:Phaidra
Je hebt in de gemeentegrotten ook een tour met een treintje. Misschien is dat een idee? Het is er iig lekker koel 😉quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Was mooiJammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast
![]()
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op
Bizar hè! Met name ook wel omdat onze vakantie er nog tussendoor piept, maar ze is al wel ruim 10 maanden oud.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:54 schreef Phaidra het volgende:
Oh wauw, is het voor jou alweer tijd om daarover na te denken?Ik had een doosje rozijntjes met een strookje papier eromheen en daarop [naam kind] 1 jaar geschreven. Niet briljant maar het voldeed
.
En ik baal ontzettend. Inmiddels al voor de 3e dag op rij ziek. Flinke griep met koorts pijnlijk lijf en hoofd, snot overal. Vandaag begon ietsje beter, dus vol goede moed even het dorp in gegaan. Maar nu weer helemaal kapot in het appartement. De rest is nu weer met het liftje de berg op en ik ga zo maar weer m’n bed in.
Dat zou cool geweest zijnquote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Je hebt in de gemeentegrotten ook een tour met een treintje. Misschien is dat een idee? Het is er iig lekker koel 😉
Dank! We gaan zo lekker eten. Heb trek in gegrilde zalmquote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:48 schreef exode het volgende:
Wat een beroerde timing Phaidra, beterschap!
Nog veel plezier Mush, samen lekker genieten.
Ja we hebben ook al een Nijntje rijstwafel mee naar huis gekregen een keer.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 17:37 schreef LeSage het volgende:
Ik heb toen geloof ik een printable gevonden om Nijntjes te maken van rozijnendoosjes![]()
En echt, maak het niet te spannend, ze hebben werkelijk geen idee op die leeftijd
Nee joh, daar zit amper tempo in, gewoon doen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Was mooiJammer alleen dat er werkelijk in élke steen namen en data stonden gekrast
![]()
De grotten wil zoon graag maar is met een gids en duurt 50 minuten. Met mijn tempo hou ik iedereen op
De laatste keer dat ik in de gemeentegrot in Valkenburg was zaten we in een treintje. Mijn ouders zijn namelijk echt slecht te been. Dus dat is ook een optie.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
![]()
Was mazzel dat er in de ruïne om de zoveel meter een bankje stond. Heb op allemaal gezetenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee joh, daar zit amper tempo in, gewoon doen.
Doe ik dat wel de volgende keer. Zoon wil volgend jaar terugquote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:36 schreef livelink het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in de gemeentegrot in Valkenburg was zaten we in een treintje. Mijn ouders zijn namelijk echt slecht te been. Dus dat is ook een optie.
https://gemeentegrot.nl/mergelavonturen/rondleiding-per-trein/
Ja hoor, het zijn 2 flinke krassen in de zijkant. Ziet er vooral niet uit. De krassen gaan over verschillende onderdelen waardoor de hele zijkant overgespoten moet worden en 2 putjes uitdeuken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Boh @:exodeMazzel dat het verzekerd is, maar toch. Is er nog wel mee te rijden?
Dan is de auto economisch total loss. De schade is hoger dan de dagwaarde van de auto.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:00 schreef FlyingFish het volgende:
Vrienden van ons hadden in Frankrijk een flinke hagelbui gehad half juli. Die konden volgende week pas een afspraak bij de garage krijgen. Voorruit zit vol barsten, maar dat wilden ze ook niet al eerder repareren omdat de kans aanzienlijk is dat de auto total loss verklaard zal worden. Ook absurd dat dat kan bij een auto die motorisch nog perfect is en ook nog geen 10 jaar oud is (geen idee hoe oud precies, maar het is geen oude rammelbak oid). Dat ging overigens wel over een stuk of tien flinke deuken op het dak en een bumper die kapot is.
Ik vroeg me toevallig vanmiddag wel af hoe die inwoners daar dat dan zelf doen. Volgens mij is er minimaal elk jaar wel een dergelijke hagelbui, maar die hebben ook niet allemaal een overkapping voor de auto oid. Hoe houden die hun spullen dan heel? (of hun verzekering betaalbaar?)
Niet noodzakelijkerwijs, reken maar dat mijn 24 jaar oude auto all-risk verzekerd is, de besparing is me ook echt de moeite niet (ik betaal ¤ 38,38 per maand, dus hoeveel bespaar ik helemaal als ik de dekking beperk), maar los daarvan is de waarde van mijn auto ook over haar dieptepunt heen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 22:12 schreef exode het volgende:
[..]
Dan is de auto economisch total loss. De schade is hoger dan de dagwaarde van de auto.
Ze kunnen er ook voor kiezen maar een deel te laten repareren en de rest uit eigen zak.
In landen waar vaak bepaalde natuurverschijnselen gebeuren, is het of niet meer verzekerbaar of heel duur. Zo is in Nederland het lastig om tegen hoog water en overstromingen te verzekeren.
En dat in mijn vakantie he
Wij hebben overigens alleen beperkte casco dekking. Onze auto is 10 jaar oud dan is volledig casco een stuk minder interessant.
De uitzondering bevestigt de regel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs, reken maar dat mijn 24 jaar oude auto all-risk verzekerd is, de besparing is me ook echt de moeite niet (ik betaal ¤ 38,38 per maand, dus hoeveel bespaar ik helemaal als ik de dekking beperk), maar los daarvan is de waarde van mijn auto ook over haar dieptepunt heen.
Het is niet pijnvrij. Toen ik het moest ondergaan. Kreeg ik al als voorbereiding 2 paracetamols. En daarna kan je ook nog pijn ervaren. Je nieren krijgen van het vergruizen toch een klap. Je gaat waarschijnlijk ook de eerste keren rode urine krijgen. Maar de pijn gaat vrij snel weg.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 16:36 schreef Vlinder het volgende:
Iemand hier ervaring met vergruizen van nierstenen?
Dinsdag worden er 2 vergruist maar ik heb echt geen idee hoeveel pijn dat gaat doen. Of valt het allemaal mee en huppel ik het ziekenhuis weer uit?
Zijn jullie er uiteindelijk nog wel op gegaan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:10 schreef F_r het volgende:
Wij stonden vandaag met onze tickets bij de eiffeltoren toen hij ontruimd werd. Je maakt nog wat mee op vakantie.
In je hotel? Ik snap dat het vervelend is, maar het is wel goed dat ze dat doen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Goffer. Hoe word je zondagochtend je nest uit gejaagd? Door een fucking brandoefening.Op zondagochtend
Jup.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:53 schreef livelink het volgende:
[..]
In je hotel? Ik snap dat het vervelend is, maar het is wel goed dat ze dat doen.
Ik heb een keer een echte (hoewel achteraf loze) brandmelding meegemaakt in een hotel om 03.00 's nachts.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:54 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup.
Ik snap het ook wel maar op zondagochtend?Zoon sliep nog, die was en is nog hartstikke moe
Boh, lekkere tijd ook, 3u in de nacht😖 Maar zo hoort het wel te gaan idd.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb een keer een echte (hoewel achteraf loze) brandmelding meegemaakt in een hotel om 03.00 's nachts.
Dat was wel grappig om buiten te staan (in de kou) met allemaal mensen half gekleed. Sommigen met een paspoort in de hand, maar de meesten waren net zoals wij, direct vanuit bed naar buiten gerend.
Ding geeft amper rook af, dus jaquote:Op zondag 13 augustus 2023 10:13 schreef BE het volgende:
Want die stak je aan op een niet-roken kamer?
Mag ik zeggen dat ik het uiterst merkwaardig en onaangepast vind dat je rookt in een niet-roken kamer?quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ding geeft amper rook af, dus ja![]()
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Deze mening deel ik.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik het uiterst merkwaardig en onaangepast vind dat je rookt in een niet-roken kamer?
Nah, dat kan echt niet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ding geeft amper rook af, dus ja![]()
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Ehm nee, het is geen mening, het mag niet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Das jullie mening, prima![]()
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |