abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick woensdag 16 augustus 2023 @ 21:00:06 #126
382129 crew  Donna
pi_210309611
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is nogal een verschil idd, maar daar wennen ze vast snel genoeg aan ;)
Ik denk dat ze sneller wennen dan ik.

Was even vergeten dat mensen ook gewoon vuurkorven aan hebben met zulk weer. Ga mezelf nog vaak tegenkomen denk ik.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:03:25 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210309666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Was even vergeten dat mensen ook gewoon vuurkorven aan hebben met zulk weer. Ga mezelf nog vaak tegenkomen denk ik.
Ja, dat zijn wel dingen waar je dan tegenaan gaat lopen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:08:36 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210309737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk ook dat die wel uitgestorven waren inmiddels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Colorchick woensdag 16 augustus 2023 @ 21:12:01 #129
382129 crew  Donna
pi_210309786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:08 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat die wel uitgestorven waren inmiddels.
Ik woon niet in een al te beste buurt. Het is een goed stuk van de buurt, maar nog steeds niet een hele beste. _O-

Geen drugs ofzo hoor, gelukkig. Maar om deze straat heen zitten 2 delen met de goedkoopste eengezinswoningen van het dorp. Dusja, daar wonen dan ook mensen die op hun scooter zitten in de voortuin met een blik bier.
En een vuurkorf.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:14:01 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210309813
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik woon niet in een al te beste buurt. Het is een goed stuk van de buurt, maar nog steeds niet een hele beste. _O-

Geen drugs ofzo hoor, gelukkig. Maar om deze straat heen zitten 2 delen met de goedkoopste eengezinswoningen van het dorp. Dusja, daar wonen dan ook mensen die op hun scooter zitten in de voortuin met een blik bier.
En een vuurkorf.
Dat is wel wennen, inderdaad. Maar kan ook zijn voordelen hebben. Een beetje sociale controle is soms wel goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210310787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D
Inmiddels op station Chevremont, dat vond ik op de heenweg al een mooie naam en het bleek net zo ver lopen te zijn als station Kerkrade.
Daar ben ik wel eens op een zaterdagnacht in de (laatste?) trein wakker geworden na een klein drankje teveel. Moest ik mee naar Kerkrade, daar wachten en weer terug naar waar de trein gestald werd want daar wilde ik eigenlijk heen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210312974
Wij hebben ook een vuurkorf. Gebruiken we ongeveer 1x per jaar (of nog minder), maar ik was me er niet bewust van dat die tegenwoordig frowned upon zijn. :D
  Moderator / Colorchick donderdag 17 augustus 2023 @ 07:46:29 #133
382129 crew  Donna
pi_210313126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:16 schreef Bami het volgende:
Wij hebben ook een vuurkorf. Gebruiken we ongeveer 1x per jaar (of nog minder), maar ik was me er niet bewust van dat die tegenwoordig frowned upon zijn. :D
Nou ik word er niet persé heel blij van dat je eindelijk de ramen ver open kan hebben om te proberen die 28 graden boven een beetje naar beneden te brengen en dat je dan ineens in die vuurkorf lucht zit. :P
pi_210313185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 17:30 schreef Ynske het volgende:

[..]
:D Gaia is mooi he
Ja O+ . Wij gaan morgen weer naar huis na 3 weken vakantie in Limburg. Gaia was wel een van de toffe uitjes deze vakantie O+.
pi_210313524
Ontzettend hypocriet als inzethaard bezitter die zojuist een kuub hout heeft besteld, maar ik vind houtkorven echt vreselijk. Gelukkig nog nooit geroken in onze wijk.

En die B, hij heeft het zo naar zijn zin op het Timmerdorp met zijn maatjes :) Winnen gaan ze bij far niet, want ze zijn meer dan de helft van de tijd bezig met andere dingen _O- Zoals slootje springen, kayakken, pannekoeken eten, springen op de stormbaan etc. Maar ze hebben een hut, met dak :D
En hij komt elke dag met een hele grote smile en ontzettend moe thuis.
pi_210313822
Wij hadden een vuurton, maar we hielden er wel altijd rekening mee dat we hem niet aanstaken als buren ramen open hadden of de was buiten hadden hangen.

Sinds er een trampoline hebben wil ik hem niet meer aan (en is hij ondertussen ook weg). Zou het zonde vinden als de vuurspetters die er af komen een gaatje in de trampoline zouden branden. (Verder is onze tuin niet mega genoeg om dat met zekerheid ver genoeg uit elkaar te zetten)
pi_210313868
Wij hebben een kachel in de tuin onder de veranda, zo eentje met deurtjes. De schoorsteen is meer dan 3 meter hoog (gaat door t dak van de garage), dus de meeste rook gaat over de tuinen van buren heen. Hoop ik.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 09:53:10 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210314084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:26 schreef hilliebillie het volgende:
Wij hadden een vuurton, maar we hielden er wel altijd rekening mee dat we hem niet aanstaken als buren ramen open hadden of de was buiten hadden hangen.
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)
in de haak.
pi_210314527
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:46 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou ik word er niet persé heel blij van dat je eindelijk de ramen ver open kan hebben om te proberen die 28 graden boven een beetje naar beneden te brengen en dat je dan ineens in die vuurkorf lucht zit. :P
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:49:43 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210314799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef Bami het volgende:

[..]
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.
Als je buitenaf woont en anderen niet tot last bent, OK. Maar in een dichtbevolkte woonwijk vind ik 't eigenlijk niet echt kunnen. De fijnstof die 't oplevert is ook gewoon echt ongezond, niet alleen maar vervelend.
in de haak.
pi_210314948
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:49 schreef trui het volgende:

[..]
Als je buitenaf woont en anderen niet tot last bent, OK. Maar in een dichtbevolkte woonwijk vind ik 't eigenlijk niet echt kunnen. De fijnstof die 't oplevert is ook gewoon echt ongezond, niet alleen maar vervelend.
Persoonlijk vind ik barbecue lucht storender dan vuurkorf lucht. :X Onze vuurkorf is nu denk ik al zo'n 1,5 jaar niet meer aan geweest, ik ga nog eens overdenken hoe ik hiernaar kijk voordat we dat wellicht weer een keer doen. Toch heb ik het idee dat uitlaatgassen fijnstof erger is dan een incidentele vuurkorf, maar misschien klopt dat idee niet. :D
pi_210315121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef trui het volgende:

[..]
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)
Hij ging hier gewoon niet aan hoor als er buren een raam open hadden. Zowel het rijtje naast ons in het hofje als achter ons. Moet ik zeggen dat de vuurton met name aan ging in het voor of najaar als het buiten wat frisser was, dan hebben (hier) de meesten geen raam open staan. En zowel dan bleef hij dus uit en gingen we binnen zitten. Maar ondertussen al een jaar of acht een trampoline dus zo lang is ie ook weg.

Heb ook aan weerszijden buren die regelmatig de kachel stoken. Met bepaald weer, en zeker als ze alle drie de kachel stoken hangt er dan ook een hele nare bedompte lucht rondom/in het huis, wordt ik ook echt niet blij van. Maar voor mij geen reden om te klagen, dat is het risico wat we lopen als we in een woonwijk wonen denk ik dan.
  Redactie Frontpage donderdag 17 augustus 2023 @ 11:09:37 #143
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210315135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef trui het volgende:

[..]
Houtkachels zijn ook zo leuk. Zeker als je astma hebt of gevoelige luchtwegen. Kun je de hele winter niet fatsoenlijk luchten.

Ik heb dan ook vele malen liever dat ik de barbecue ruik van iemand, dan een houtkachel ;) Barbecue is altijd maar tijdelijk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:21:31 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210315307
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 22:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar ben ik wel eens op een zaterdagnacht in de (laatste?) trein wakker geworden na een klein drankje teveel. Moest ik mee naar Kerkrade, daar wachten en weer terug naar waar de trein gestald werd want daar wilde ik eigenlijk heen.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 augustus 2023 @ 11:36:22 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210315520
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja O+ . Wij gaan morgen weer naar huis na 3 weken vakantie in Limburg. Gaia was wel een van de toffe uitjes deze vakantie O+.
K kom er zowat iedere week, even afschakelen en genieten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:40:17 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210315574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:57 schreef Bami het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik barbecue lucht storender dan vuurkorf lucht. :X Onze vuurkorf is nu denk ik al zo'n 1,5 jaar niet meer aan geweest, ik ga nog eens overdenken hoe ik hiernaar kijk voordat we dat wellicht weer een keer doen. Toch heb ik het idee dat uitlaatgassen fijnstof erger is dan een incidentele vuurkorf, maar misschien klopt dat idee niet. :D
Barbecue is ook niet fijn inderdaad. En of het erger is of minder erg dan uitlaatgassen doet er eigenlijk niet toe, het is wel degelijk ongezond en het komt (in mijn ogen onnodig) bovenop wat je toch allemaal al inademt.
in de haak.
  Moderator / Colorchick donderdag 17 augustus 2023 @ 11:55:05 #147
382129 crew  Donna
pi_210315789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik weet nog niet hoe incidenteel dit was. Update volgt in september haha. :P
pi_210316557
Jeej voor wonen in een jaren 30 straat. Iedereen heeft houtkachels en dus klaagt er helemaal niemand *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210316629
Ik neem overal mijn zakformaat hout kachel mee naar toe en steek hem uiteraard overal aan. Terras, camping, hotelkamers.
Het boeit me niet zo wat anderen daar van vinden.

Sorry, grapje.
pi_210316660
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:12 schreef amaranta het volgende:
Ik neem overal mijn zakformaat hout kachel mee naar toe en steek hem uiteraard overal aan. Terras, camping, hotelkamers.
Het boeit me niet zo wat anderen daar van vinden.

Sorry, grapje.
Maar nu wil ik dus een zakformaat houtkachel. Ideaal voor de koudere dagen buiten ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')