abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210269117
En dat is maar goed ook in huize Exode.
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:42:29 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210269141
Nog maar een weekje idd :{

Maar... we hebben vorige week de kamer van Soneal vrijwel helemaal ontdaan van kinderdingen en er een puberkamer van gemaakt, ook anders ingedeeld.

Nu alleen het bed nog even vervangen, maar dat komt nog wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210269148
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:21 schreef Vicky het volgende: Vannacht zijn we meteoren gaan spotten op Kijkduin. Supermooi! Helaas moesten er mensen een joint opsteken. Ja, I know, openlucht, maar gadverdamme!! Zo smerig
Net voor het opbreken van onze vouwwagen waren er nieuwe achterburen gearriveerd. Hele opruim en afbouw in de rook gestaan, ze staken met zijn tweeën de ene met de andere aan. Met terugwerkende kracht wil ik mijn excuses aanbieden aan al mijn campingburen toen ik nog als puber met mijn ouders mee ging. Wát ranzig is dat zeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210269151
Met terugwerkende kracht dus superblij dat we vorige week besloten voor het eerst vakantie BSO te gaan regelen. Totnogtoe hadden we altijd 40 weken opvang, ook voor het KDV. Maar echt....deze loedermoeder had ze beide de afgelopen 2 weken graag minstens 1 dag naar de opvang kunnen brengen.

Morgen begint gelukkig het Timmerdorp en heeft ook Juul een programma (dinsdag met verloofde mee naar haar school, klaarzetten van stoelen etc, woensdag met mij naar kantoor want peuter/kleuterochtend met allerlei activiteiten)
Maar echt....ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten doen behalve ruziemaken en 'ik verveeeel me zoooo' te roepen. En dat terwijl we gewoon genoeg met ze doen he, van een reptielenhuis tot een zwembad.
pi_210269168
Oh en onze buren van die mysterieuze joint, blowen nu gewoon elke ochtend MAAR dat doen ze in hun schuur en we ruiken het alleen als ik voorbij die schuur loop wat zelden is.
1 groot voordeel: het lijkt ervoor te zorgen dat de buurman niet meer non stop hoest en rochelt alsof hij elk moment dood kan neervallen.
pi_210269259
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Das jullie mening, prima :)
Sigaretten zijn echter héél anders dan een e-sigaret. Je ruikt het niet, er komt (deze dan) amper rook vanaf en er zitten verder geen stoffen in waar een ander last van heeft.
Zit boven de voordeur van het hotel, daar staan er telkens een aantal te paffen. Die rook ruik ik in mijn kamer. Er is niemand die kan zeggen dat ze de mijne ruiken.
Ben allang blij dat ik van de echte af ben en alleen deze nog heb.
Dat is een vreemde redenering. Ik snap wel waarom je dit zegt, je had niet verwacht dat veel mensen dat gedrag veroordelen. Daarom kom je met deze kromme uitleg. Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk. Dat jíj geen last hebt van vape-rook wil niet zeggen dat anderen daar geen last van hebben. Bovendien heb je je gewoon te houden aan de voorwaarden die het hotel stelt aan de kamerhuur. Wil je toch roken, dan boek je een kamer waarin dat is toegestaan.
pi_210269392
Nu is het toch wel fijn om NOG drie weken vakantie te hebben O+ Mooi weer in aantocht!
Mijn zoon komt vanavond na 2 weken vakantie bij heit weer thuis, de laatste dagen gingen tergend langzaam voorbij ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210269442
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:55 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dat is een vreemde redenering. Ik snap wel waarom je dit zegt, je had niet verwacht dat veel mensen dat gedrag veroordelen. Daarom kom je met deze kromme uitleg. Maar dat praat het nog niet goed natuurlijk. Dat jíj geen last hebt van vape-rook wil niet zeggen dat anderen daar geen last van hebben. Bovendien heb je je gewoon te houden aan de voorwaarden die het hotel stelt aan de kamerhuur. Wil je toch roken, dan boek je een kamer waarin dat is toegestaan.
Het is me duidelijk hoor.

Gaan wij nu de stad in, laatste dagje. Zoon wil nog een extra dag maar daar heb ik niet echt zin in.

Hier ook nog 3 weken en 2 dagen vakantie.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210269838
Nog 3 weken vakantie hier.
Fake it till you make it...
pi_210270302
De zomervakantie is voor mijn gevoel pas net begonnen.
pi_210270550
Ik zou nog wel drie weken vakantie willen... Ik vind vakanties altijd zo snel voorbij gaan, heb altijd het idee dat ik amper de helft heb kunnen doen van wat we wilden doen en kijk er nu alweer tegenop dat volgende week alle clubjes en gedoe weer gaan beginnen. En weer continu (de vraag voor) vriendjes en vriendinnetjes mee van school...

Scheelt ook wel dat mijn kinderen zich samen erg goed kunnen vermaken. Ze willen niet eens meer mee naar de speeltuin/het bos/museum omdat ze verder willen spelen samen :( En hun spel opbreken om maar iets leuks te moeten gaan doen vind ik ook weer zo wat... Dus nog geen Paleis het Loo, Apenheul, Nationaal militair museum, Madurodam, indoor mini-golf of LEGO-attractieding gedaan hier. En komende week hebben we een kinderfeestje en dan nog twee dagen een luchtkussenfestival om de hoek, dus verwacht ik ook weinig. Gelukkig hebben we half september nog een studiemiddag op donderdag!
pi_210270814
Ik ben altijd heel blij dat ik (en de kinderen) vakantie heb, maar op een gegeven moment ben ik er wel weer klaar mee. Ik heb zelf 4 weken vakantie gehad en ik merk aan de mailtjes en Appjes dat het lang genoeg was. Ook verloofde is alweer langzaam aan het opstarten met weekplanningen maken etc.

We kijken echt terug op een hele fijne vakantie, maar het is goed geweest >:)

Onze kinderen schelen natuurlijk bijna 4,5 jaar en je merkt echt wel dat ze op totaal verschillende plekken in hun leventje zijn. B is de puberteit al ingeschoten en Juul is een fantasievolle en temperamentvolle kleuter. Komt ook nog eens bij dat toen we terugkwamen van vakantie alle wijkkinderen en vriendjes en vriendinnetjes net op vakantie waren.
Ze kunnen heel goed samenspelen, hebben grote lol samen maar niet 6 weken lang.

En ik mis het alleen thuis zijn inmiddels wel :@

Dit is dus allemaal niet al na week 1 he, dit is dus na 5 weken schoolvakantie en zelf 4 weken vakantie. Het is goed geweest, kom maar weer door met het gewone leven. Over een paar weken verlang ik vast weer naar de Herfstvakantie _O-
  zondag 13 augustus 2023 @ 15:11:51 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210271410
Ik heb precies hetzelfde. Al vind ik het zo jammer dat de vakantie voorbij is. Voor Max is het leuker om weer met school te beginnen. We beginnen alleen net écht te genieten van een aantal dagen weg in Denemarken. Maar pas nu ben ik weer een beetje mobiel. Het was eigenlijk niet te doen, zo'n zware operatie vlak voor de zomervakantie.

We gaan gezien de situatie wel vakantie buiten de reguliere vakanties aanvragen. We hebben geen echte vakantie kunnen vieren zo.

Maar even in het moment van een nu: man man man, wat is Denemarken tof! We zijn nu neergestreken aan het strand van Nab, bij Faaborg.
pi_210271515
Ik vind vakantie heerlijk, maar houd ook van structuur. Dus na 6 weken heb ik altijd wel weer zin om te beginnen. Maar dat is nog even niet O+
pi_210271538
Ik las op een nieuwssite over een Franse schooldirecteur die dood is nadat hij ging kijken bij een alarm op zijn school. Brr. Meteen ook de reden dat ik meestal vraag of vriend meegaat als ik gebeld word door de alarmcentrale voor mijn werk. Heb er kippenvel van. Arme man. En dat voor wat spullen...
  zondag 13 augustus 2023 @ 15:21:03 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210271541
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ding geeft amper rook af, dus ja :P
Je ziet ze wel hoor, met zoveel damp dat je door een mistwolk loopt. Deze niet, hou niet zo van rook.
Bij deze valt je brandoefening voor mij onder karma! :D *O*
pi_210271785
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:21 schreef Hupje het volgende:
Ik las op een nieuwssite over een Franse schooldirecteur die dood is nadat hij ging kijken bij een alarm op zijn school. Brr. Meteen ook de reden dat ik meestal vraag of vriend meegaat als ik gebeld word door de alarmcentrale voor mijn werk. Heb er kippenvel van. Arme man. En dat voor wat spullen...
Vreselijk ja! Heb jij dan ook dienst daarvoor? Is dat niet een bedrijf die eerst gaat kijken? Wij hadden een paar fusies geleden alarmdienst, maar dan ging ik niet zelf maar zette daar een bedrijf voor in nadat onze eigen beveiliging een eerste check had gedaan.

1 keer was er een dodelijk ongeval gebeurd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had geen dienst maar werd wel gebeld, ik heb het maar aan de professionals overgelaten.
pi_210271834
Ik merk ook wel dat het weer echt uitmaakt. Beide kinderen zijn sinds de regen is gestopt non stop buiten. Ze hebben samen een 'dierentuin' gemaakt met pissebedden, spinnen, sprinkhanen, slakken en ander spul wat het huis niet in mag. Daar zijn ze enorm druk mee. Boeken erbij om op te zoeken wat voor soort het precies is en hoe ze in leven blijven, een loep is erbij gepakt om alles van dichtbij te bestuderen en ze hebben ze een naam gegeven.

Verloofde en ik functioneren prima met regen maar onze kinderen worden op een gegeven moment enorm onrustig, het zijn buitenkindjes.

Maar dan nog, die structuur inderdaad, die ga ik steeds meer missen. Gelukkig pas na 5 weken schoolvakantie >:)
pi_210271860
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:37 schreef exode het volgende:

[..]
Vreselijk ja! Heb jij dan ook dienst daarvoor? Is dat niet een bedrijf die eerst gaat kijken?
Op scholen is er weinig budget, he... Als personeel zelf gaat kijken kost het minder dan dat de alarmcentrale iemand stuurt. Ik ben het personeelslid wat het dichtstbij woont. Ze mogen me bellen op redelijke tijden, 's nachts ga ik sowieso niet :N Eigen veiligheid eerst, hoor. Als er een deur open zou staan of een raam kapot, dan zou ik niet naar binnen gaan, maar de politie bellen.
pi_210271869
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:44 schreef Hupje het volgende:

[..]
Op scholen is er weinig budget, he... Als personeel zelf gaat kijken kost het minder dan dat de alarmcentrale iemand stuurt. Ik ben het personeelslid wat het dichtstbij woont. Ze mogen me bellen op redelijke tijden, 's nachts ga ik sowieso niet :N Eigen veiligheid eerst, hoor.
Ik vroeg het net aan verloofde maar die hebben zo'n bedrijf dus wel. Ze betalen per melding roept ze er nog achteraan.
pi_210272083
T heeft nog 1 week, A nog 3 geloof ik.

T krijgt een nieuwe kamer (ander bed, andere kast, andere indeling). We zijn nu aan het ruimen.. Damn wat een puinhoop komt er uit die kamer 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210272503
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:21 schreef BE het volgende:

[..]
Bij deze valt je brandoefening voor mij onder karma! :D *O*
Dat zal het zijn geweest ja :D

Laatste rondje stad gedaan en koffers vast zoveel mogelijk gepakt. Was maar goed dat ik véél extra ruimte mee had. Koffers zitten nu propvol :')
En als we morgen thuis zijn, ga ik daar de zooi doen en daarna ga ik in bed liggen met de dekens over mijn kop en daar blijf ik minimaal 1 week. Stuur ik zoon met zn pa mee en heb ik rust. Ik ben gesloopt :{
If they say
pi_210272636
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 15:45 schreef exode het volgende:

[..]
Ik vroeg het net aan verloofde maar die hebben zo'n bedrijf dus wel. Ze betalen per melding roept ze er nog achteraan.
Ja, mijn werk ook, maar als ik ga checken adhv de melding dan kost het minder geld dan dat zo'n beveiligingsmannetje moet opdraven.
pi_210272719
Voor zover ik weet reed bij mijn ouders de politie als er inbraakalarm was in de zaak/zaken, maar ze moesten er zelf ook heen.
pi_210273365
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 21:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Zijn jullie er uiteindelijk nog wel op gegaan?
Wij zijn na uren wachten er wel in geweest. Alleen de andere dingen die we wilde doen is niet meer gelukt die dag.

@mushanga balen dat je heup zo vervelend blijft doen
pi_210273393
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:55 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ik ruik vape-rook echt wel. Ik vind het een zoetig apart luchtje. Jongste begint meteen te ugh blugh geluid te maken als ze het ruikt. Maar die piept met betrekking tot geuren heel snel
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:12:39 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_210273888
Kom even binnen vallen, ik wil morgen met de oudste 2 iets leuks gaan doen (6 en 8 jaar) maar ik loop vast. Komen elke keer weer op dierenparken maar dat doen we altijd al dus ik zoek iets anders.

Wensen:

Goed bereikbaar met de auto
Ook enigszins interessant voor volwassenen
Geen dierentuin
Geen pretpark
Niet te ver van Eindhoven - geen Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Noord-Holland

Iemand tips uit eigen ervaring?
disclaimer
pi_210273930
@SQ Prehistorisch dorp, of Oertijdmuseum in Boxtel?
pi_210273934
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:16 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij zijn na uren wachten er wel in geweest. Alleen de andere dingen die we wilde doen is niet meer gelukt die dag.

@:mushanga balen dat je heup zo vervelend blijft doen
Las het bij de NOS, geloof ik. Waren zelfs 2 bommeldingen die dag. 1 in de middag en nog 1 in de avond😳
Mazzel dat jullie er toch nog in konden, zonde wel dat de rest niet meer kon. Nog wel een dagje de tijd om het gemiste in te halen?

Heb gelukkig diclo bij me, die mik ik er s'ochtends in en dan gaat het redelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:19 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik ruik vape-rook echt wel. Ik vind het een zoetig apart luchtje. Jongste begint meteen te ugh blugh geluid te maken als ze het ruikt. Maar die piept met betrekking tot geuren heel snel
Ligt dan denk ik toch aan de hoeveelheid damp. Ik heb het aan zoon gevraagd of hij het rook? Nope, niks. Of hij er last van heeft? Ook niet.
Overigens, als hij er last van zou hebben, deed ik het uiteraard niet. Net zo goed als dat ik niet wil dat er in mijn huis gerookt wordt.

Gaan wij nu richting pizzeria. Pizza napolitana, as usual. Lekker in de nacht wakker worden van de dorst. Maar dat moet dan maar :+
If they say
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:19:58 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210273950
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:12 schreef SQ het volgende:
Kom even binnen vallen, ik wil morgen met de oudste 2 iets leuks gaan doen (6 en 8 jaar) maar ik loop vast. Komen elke keer weer op dierenparken maar dat doen we altijd al dus ik zoek iets anders.

Wensen:

Geen dierentuin
Geen pretpark
Niet te ver van Eindhoven - geen Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Noord-Holland

Heb je een museumkaart?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:20:50 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_210273959
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Heb je een museumkaart?
Nee maar wel een pinpas.
disclaimer
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:21:23 #32
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210273964
quote:

Wensen:

Geen dierentuin
Geen pretpark

Slot Loevenstijn (Poederoijen)
Kasteel Helmond
Geofort (Herwijnen)
Openluchtmuseum Arnhem

Heb ik vorig en dit jaar allemaal met de 6/7 jarige gedaan, was erg leuk.
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:21:53 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_210273971
Geofort kwam mijn man ook mee, is dat leuk ja?
disclaimer
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:23:39 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210273980
Ja, veel doe-dingen, speurtocht, binnen en buiten activiteiten en een toffe oerrr natuurspeeltuin ernaast. Zou ik zeker doen, wij heben ons er zeker 3 uur vermaakt (zelfs toen J een gebroken pols had en gefrustreerd in het gips zat).
pi_210273985
quote:

Wensen:

Geen dierentuin
Geen pretpark

Geofort is erg leuk.
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:24:49 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210273996
O, en het pannenkoekenrestaurant ernaast verkoopt ook prima tostis en ijs, hoef je ook zelf geen eten te regelen 😉
pi_210274088
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
Ja
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:40:47 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210274140
#team Geofort :Y
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:47:02 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210274232
quote:
Nee.
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:52:47 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210274279
https://www.discoverymuseum.nl/
Maar die is morgen niet open

En je hebt nog zo’n museum, ben ff de naam kwijt met allemaal illusies enzo. Is ook vlakbij.
Edit: Mind Mysterie
https://www.mindmystery.nl/
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:55:59 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210274317
En dit is ook fantastisch; https://www.irrland.de/nl/
pi_210274330
Vadulodu of zoiets maar dat is ook een klimbos ik denk dat je zoiets niet zoekt momenteel
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:58:32 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210274347
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:57 schreef F_r het volgende:
Vadulodu of zoiets maar dat is ook een klimbos ik denk dat je zoiets niet zoekt momenteel
Valdeludo heet het
  zondag 13 augustus 2023 @ 18:59:20 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210274354
Verder heb je Billybird in Uden en Hullie nabij Uden
pi_210274395
Mind Mystery zou ik niet doen als je een dagvullend programma wil. In krap 2 uurtjes hadden wij het daar wel gezien.
pi_210274510
Nogmaals Geofort. ;)

Nationaal Militair museum vonden wij ook interssant en van alles te doen in de vakantie.

Speciaal voor @bleiblei Lego discovery center in Scheveningen, doen volgens mij ook mee met de AH uitjes. Kan je combineren met uiteraard Scheveningen en Sealife. Maar ook prima op 1 dag met Madurodam.
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:15:51 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_210274534
Blei gaat niet mee. Ik vind geofort wel een goede optie ja, volgens mij ziet mijn dochter dat ook wel zitten.
disclaimer
pi_210274554
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 19:15 schreef SQ het volgende:
Blei gaat niet mee. Ik vind geofort wel een goede optie ja, volgens mij ziet mijn dochter dat ook wel zitten.
B was ook 8 en vond het heel erg leuk. Vooral het geurdoolhof vond ie hilarisch.
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:23:01 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_210274626
Paar vriendinnen noemen nog archeon? Is dat wat?
disclaimer
pi_210274640
quote:

Wensen:

Geen dierentuin
Geen pretpark

naturalis of corpus?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:32:16 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210274763
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:52 schreef amaranta het volgende:

En je hebt nog zo’n museum, ben ff de naam kwijt met allemaal illusies enzo. Is ook vlakbij.
Edit: Mind Mysterie
https://www.mindmystery.nl/
Wel open toch? Op maandagen tijdens de vakanties van Zuid staat er.
Ziet er goed uit, straks even met Soneal overleggen of dat wat is voor komende week.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210274823
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 19:23 schreef SQ het volgende:
Wij vinden het leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:39:43 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210274869
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 19:23 schreef SQ het volgende:
Dat wordt hier zowel door de 12-jarige als door kleinzoon van 4 gewaardeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:47:02 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210274970
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wel open toch? Op maandagen tijdens de vakanties van Zuid staat er.
Ziet er goed uit, straks even met Soneal overleggen of dat wat is voor komende week.
Dan heb ik niet goed gekeken.
pi_210275137
Ik ben nog nooit in Archeon geweest, maar mijn kinderen zijn twee keer met opa en oma geweest en vonden het heel erg leuk.

Verder kreeg ik laatst de tip van het nationaal militair museum in Amersfoort. Die hebben ook veel extra activiteiten in de zomervakantie.
pi_210275506
quote:
Wij vonden dat vorig jaar fantastisch. Zelfs mijn moeder die toen mee was heeft zich echt vermaakt :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:44:22 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210276130
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 20:02 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben nog nooit in Archeon geweest, maar mijn kinderen zijn twee keer met opa en oma geweest en vonden het heel erg leuk.

Verder kreeg ik laatst de tip van het nationaal militair museum in Amersfoort. Die hebben ook veel extra activiteiten in de zomervakantie.
In Soest toch, of zijn er 2?
pi_210276613
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:44 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Soesterberg, maar dat is vlakbij Amersfoort.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210276619
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:44 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk :X Zit in de buurt :D
pi_210276631
Afgelopen meivakantie in Archeon geweest met een vier- en achtjarige. Vonden het allebei heel leuk, vooral de doedingen zoals zwaardvechten en boogschieten.

En in Kwadendamme (bij Goes, vlakbij afrit a58) heb je Berkenhof Zoo. Ik weet het, geen dierenpark, maar de dieren zijn eigenlijk maar een klein deel. Waar ik ‘m voor tip is de overdekte junglespeeltuin met water (maximaal kniediep) en veel zand, touwbruggen bovenin de bomen, houten klimtorens en hutten, waterpompen en ander moois. Mijnes kunnen daar uuuuren kliederen met modder en allerlei dammenbouwprojecten. Daarnaast een spraypark buiten. Oh, en een dino-tentoonstelling. Prima horeca ook. Het is ook een halte van het stoomtreintje Goes-Borssele, dus je kunt ook nog een paar haltes daarmee pakken, of bijv. parkeren in Goes en met het treintje naar Berkenhof.
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:31:28 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210276654
quote:

Wensen:

Geen dierentuin
Geen pretpark

Wel een ervaring uit de oude doos. Maar wij vonden steinerbos vroeger erg leuk.
https://steinerbos.nl/

Misschien dat mensen er hier wat recentere ervaringen mee hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210276767
robotland (net over de Belgische grens) is ook erg leuk als je kinderen een beetje into knopjes ect zijn.
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:42:07 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210276775
quote:
Geofort is geweldig O+ Veel plezier, wat je ook gaat doen.
pi_210277502
Archean is erg leuk. Maar wel veel hetzelfde als het prehistorisch dorp (het een is ook op het ander gebaseerd). En er zit een pannenkoekenrestaurant in het park, met zowaar lekkere pannenkoeken (niet van die nep pannenkoeken zoals in een willekeurig pannenkoekenrestaurant, maar gewoon met lekker meel (kon geloof ik kiezen) en goed gebakken. Maar dat ter zijde.

Mind mystery vonden ze hier ook erg leuk. En vrienden met wat jongere kinderen dan die van ons hadden zich er ook goed vermaakt zeiden ze toen.

En ik las hier ook al irrland. Blijft ook altijd leuk!
  maandag 14 augustus 2023 @ 05:53:44 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_210277845
quote:
Doen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 augustus 2023 @ 07:18:00 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210278029
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:31 schreef livelink het volgende:

[..]
Wel een ervaring uit de oude doos. Maar wij vonden steinerbos vroeger erg leuk.
https://steinerbos.nl/

Misschien dat mensen er hier wat recentere ervaringen mee hebben.
Steinerbos is nog altijd leuk :Y
Klein Zwitserland moet je wegblijven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210278234
Openluchtmuseum zag ik al langskomen als tip, hebben wij met de schoonfamilie gedaan en volgens mij heeft iedereen zich vermaakt. Dus ook de neefjes en nichtjes met vergelijkbare leeftijden van jouw kinderen @SQ .
Nationaal Militair Museum schijnt idd ook leuk te zijn, ik ontdekte gisteren dat het gratis parkeren is dus dat wordt mijn volgende “baby en ik moeten echt even het huis uit” uitje bij slecht weer denk ik. _O- Benut ik die museumkaart nog eens.

Ik baal vooral dat de vakantie bijna voorbij is omdat het nu zo lekker rustig is overal. O+ Geen verkeer tijdens het fietstochtje naar de opvang, rustige treinen. Zo’n feest altijd die vakantieperiode!
pi_210279692
Ik ben fan van het openluchtmuseum. Wij gaan elk jaar minstens 1 keer er naar toe. De fijnste plek in Nederland wat mij betreft :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 augustus 2023 @ 11:05:03 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210279857
Bokrijk is ook altijd super leuk! en ook een super leuke speeltuin erbij
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210279928
De vakantie is voorbij hoor (voor mij dan).
Al gesport, B bij het Timmerdorp afgeleverd en de meest prangende mailtjes beantwoord dus een soort van gewerkt.

Vanmiddag kijken waar ik aan toe kom, verloofde gaat helpen bij Timmerdorp als vrijwilliger en ik heb dan Juul rondrennen.
Morgen weer naar kantoor, 6 weken niet geweest, eens kijken of ik het nog kan vinden ;)
pi_210280620
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:06 schreef Bami het volgende:
Openluchtmuseum zag ik al langskomen als tip, hebben wij met de schoonfamilie gedaan en volgens mij heeft iedereen zich vermaakt. Dus ook de neefjes en nichtjes met vergelijkbare leeftijden van jouw kinderen @:SQ .
Nationaal Militair Museum schijnt idd ook leuk te zijn, ik ontdekte gisteren dat het gratis parkeren is dus dat wordt mijn volgende “baby en ik moeten echt even het huis uit” uitje bij slecht weer denk ik. _O- Benut ik die museumkaart nog eens.

Ik baal vooral dat de vakantie bijna voorbij is omdat het nu zo lekker rustig is overal. O+ Geen verkeer tijdens het fietstochtje naar de opvang, rustige treinen. Zo’n feest altijd die vakantieperiode!
Er zit ook een wandelgebied omheen waar je leuk kunt struinen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210281482
Weet iemand hoe de horeca is in Naturalis? Ik kan daar op de site niet zoveel over vinden qua aanbod namelijk en 2 nogal kieskeurige eters... kan je daar ook je eigen broodje op eten?
En qua parkeren? Iemand ervaring?
Mijn man denkt dat je prima kan parkeren, maar er staat beperkt plek, dus ik dacht misschien zitten hier mensen met ervaring :).
  maandag 14 augustus 2023 @ 14:20:04 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210281649
Horeca is standaard/beperkt bij Naturalis, maar eigen broodjes meenemen kan prima. Er zijn 'picknick' plekken binnen, maar die zijn wel druk in vakanties.

Parkeren is idd beperkt, misschien is er plek als je vroeg komt. Wij hebben in een parkeergarage op 10 min lopen geparkeerd toen.

Check trouwens wel even of je van te voren toegangskaarten moet kopen/reserveren, in de kerstvakantie moest dat wel.
pi_210281666
Parkeerterrein is erg klein idd, in de vakantie zou ik op tijd komen. Al scheelt het waarschijnlijk wel dat de vakantie in regio midden volgende week afgelopen is, ik verwacht dat het dan een stuk rustiger is.

Ze hadden boven ook een lunchruimte dacht ik, wij hebben er in ieder geval wel eens pakjes drinken en een koek gegeten/gedronken zonder problemen. Restaurant beneden is ook ruim, dus ik verwacht sowieso geen probleem als je alleen wat drinken koopt evt.
pi_210282433
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Horeca is standaard/beperkt bij Naturalis, maar eigen broodjes meenemen kan prima. Er zijn 'picknick' plekken binnen, maar die zijn wel druk in vakanties.

Parkeren is idd beperkt, misschien is er plek als je vroeg komt. Wij hebben in een parkeergarage op 10 min lopen geparkeerd toen.

Check trouwens wel even of je van te voren toegangskaarten moet kopen/reserveren, in de kerstvakantie moest dat wel.
Ja we hebben tickets gereserveerd. Parkeergarage op 10 minuten lopen is ook prima te doen, we moeten even bekijken hoe druk het is op de weg, het is een aardige rit vanaf hier (2,5 uur, zonder spits).
pi_210284018
Bereid je er op voor dat de spits in regio midden helaas alweer terug is. Het was vandaag weer bijna net zo druk op de weg als buiten de vakantie helaas.

Het is overigens op loopafstand van Leiden centraal, dus wellicht is de trein ook nog een optie?
pi_210284871
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:23 schreef FlyingFish het volgende:
Bereid je er op voor dat de spits in regio midden helaas alweer terug is. Het was vandaag weer bijna net zo druk op de weg als buiten de vakantie helaas.

Het is overigens op loopafstand van Leiden centraal, dus wellicht is de trein ook nog een optie?
De trein vanaf hier is bijna 3 uur, en het is een heel stuk duurder dan met de auto. De pubers zijn de railrunner leeftijd wel ontgroeid ;) .
Had al gekeken om anders vanaf Alphen met de trein te gaan, maar goed dat zal voor de spits niet heel veel uitmaken zeg maar.
Dan maar hopen dat de spits over zn hoogtepunt heen is, als we in de buurt komen ;). Het eerste stuk is amper spits.
pi_210286529
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
De trein vanaf hier is bijna 3 uur, en het is een heel stuk duurder dan met de auto. De pubers zijn de railrunner leeftijd wel ontgroeid ;) .
Had al gekeken om anders vanaf Alphen met de trein te gaan, maar goed dat zal voor de spits niet heel veel uitmaken zeg maar.
Dan maar hopen dat de spits over zn hoogtepunt heen is, als we in de buurt komen ;). Het eerste stuk is amper spits.
Er zijn nu weg=weg weken bij de ns. Vorige week had ik 20% en deze week 30% korting.
Voor 12-18 jarigen kost een dagkaart 7,95, wel met legitimatie en alleen te koop via de app.
Alles wel in de daluren, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
Vorige week heen en deze week terug Maastricht-Amsterdam en dat scheelde toch best veel :)
If they say
pi_210286625
Wij zijn vanmiddag terug gekomen van een week Zeeland. Landal park was helemaal prima. Ik heb me weer eens voor niks zitten druk maken. Manlief vond het ook prima. Simon ook, want Bollo was O+

Simon is hier ook zo'n kind dat nergens aan mee wil doen. Maar nu was hij zo vreselijk into Bollo, dat hij bijna elke dag vol enthousiasme meedeed met Bollo's danskwartiertje en elke avond wilde hij op de foto met Bollo. Manlief en ik geloofden onze ogen niet, maar wel echt leuk en ontroerend om te zien hoe leuk hij het vond.
Verder heeft ie meegedaan met pizza bakken en 2 avonden met Kinderbingo (de eerste avond was lastig, want hij had geen prijs gewonnen, dus helemaal in tranen. Gelukkig kregen alle kinderen aan het einde sowieso een kleinigheidje) en marshmallows roosteren.

Verder was het strand natuurlijk een grote hit, want zand en water O+
Weer was af en toe wel wat fris, maar het was fijn om er even uit te zijn.

We hadden ook nog even een kijkje genomen bij het Roompot park, dat is wel echt veel groter en ook drukker dan Landal. Manlief en ik kregen er allebei wat stress van (na verloop van tijd werd dat wel wat minder).

Onze laatste week vakantie is ook aangebroken. Ik moet met Simon nog op broekenjacht voordat dat school weer begint en wellicht nog nieuwe (gym)schoenen.
pi_210286724
Een tip voor gymschoenen: koop witte schoenen en laat ze met textielstiften er op kleuren. Dan zijn ze weer even bezig en hebben ze erg kleurrijke schoenen die ze direct herkennen en niet zomaar kwijtraken.

En fijn dat het uiteindelijk een groot succes was Tolstoi! Zo zie je maar, een geluk bij een ongeluk dat fout boeken!
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:19:59 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210288108
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 14:03 schreef Nijna het volgende:
Weet iemand hoe de horeca is in Naturalis? Ik kan daar op de site niet zoveel over vinden qua aanbod namelijk en 2 nogal kieskeurige eters... kan je daar ook je eigen broodje op eten?
En qua parkeren? Iemand ervaring?
Mijn man denkt dat je prima kan parkeren, maar er staat beperkt plek, dus ik dacht misschien zitten hier mensen met ervaring :).

De horeca in Naturalis is aan de prijs maar dat komt geloof ik ook omdat het gros biologisch is.
Eigen broodje meenemen is wel mogelijk, hoewel het misschien in het restaurant zelf niet gewaardeerd wordt als je het daar opeet, wij zaten aan een tafeltje naast een kleine koffiebar.

Parkeren weet ik niet, ik ga altijd met de trein.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:11:14 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210289902
Helemaal boven kun je ook op het dak zitten met je eigen broodje. Mooi uitzicht over Leiden eo er gratis bij!
pi_210291074
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik ben een boek aan het lezen, en om de bladzijde om te slaan swipe ik over de rechter bladzijde :{
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:03:18 #84
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210291103
quote:
89s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 11:00 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik ben een boek aan het lezen, en om de bladzijde om te slaan swipe ik over de rechter bladzijde :{
Herkenbaar :X
pi_210291135
quote:
Whahaha herkenbaar.
Ik lees normaal alleen op mij ereader. Heel soms pak ik een fysiek boek en dan verbaasd zijn dat bladzijdes omslaan met swipen niet werkt. 🤣 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210291258
quote:
Een fysiek Engels boek lezen en dan op het woord willen drukken voor het woordenboek :@
Ik lees duidelijk het vaakst op mijn e-reader :D
pi_210291475
Verder een ‘hoera’ voor menstruatiecups op de camping en wastafels in ieder toilethokje. Maakt het allemaal net wat minder gedoe :)
pi_210292842
Inzoomen werkt ookal niet op een bladzijde van een echt boek :')
If they say
pi_210295778
Ach, in probeer zo vaak mijn fiets op afstand op slot te zetten dior op mijn fietssleutel te drukken.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:57:34 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_210296156
Ik heb wel eens een vuiltje op mijn ereader en dat ik dan denk "gelukkig ben ik bijna bij de volgende pagina, dan is dat irritante vuiltje weg".

;(
disclaimer
pi_210296184
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 18:57 schreef SQ het volgende:
Ik heb wel eens een vuiltje op mijn ereader en dat ik dan denk "gelukkig ben ik bijna bij de volgende pagina, dan is dat irritante vuiltje weg".

;(
Of je wil het wegvegen en bent 10 blz verder...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:00:35 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_210296190
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:00 schreef Vicky het volgende:

[..]
Of je wil het wegvegen en bent 10 blz verder...
Haha ja dat ook :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:05:57 #93
382129 crew  Donna
pi_210296857
Zo. Vorige week maandag de sleutel gekregen. Morgen officieel over.
Of nouja. Dan komt mijn bed. :Y :Y
pi_210296912
Wat fijn @Donna ^O^ En wat is het dan van kogel door de kerk tot verhuizing heel erg snel gegaan. Dat lijkt me behoorlijk heftig voor de verwerking ook. Fijn dat je huis nu wel helemaal eigen is, echt een nieuw huis bijna!
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:17:03 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210296985
Hebben jullie het nieuws over de branden in Zuid-Frankrijk een beetje gevolgd?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)erlanders-informatie

Kreeg zonet bericht van een vriendin dat zij op een van de getroffen campings zaten. Ze hebben niets meer (behalve gelukkig de auto en een telefoon), maar zijn wel in orde.Plaatst alle andere vakantie ellende (regen en storm in ons geval) even in perspectief zeg, jeetje. Enorm geschrokken :'( Hoop dat ze snel weer veilig thuis zijn...
pi_210297009
Is het allemaal gelukt met opknappen @Donna ?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:27:35 #97
382129 crew  Donna
pi_210297107
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat fijn @:Donna ^O^ En wat is het dan van kogel door de kerk tot verhuizing heel erg snel gegaan. Dat lijkt me behoorlijk heftig voor de verwerking ook. Fijn dat je huis nu wel helemaal eigen is, echt een nieuw huis bijna!
Ja binnen 8 weken eigenlijk. Heel snel. Het is ook heftig en verwarrend. Veel emoties nog steeds, bij ex ook. Maar even rust is wel goed denk ik.
Ben nu wat dozen met rommeltjes aan het uitpakken. En zo de container aan de weg zetten, maar weet niet waar die moet. Er staan nog geen andere. Lol.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:28:05 #98
382129 crew  Donna
pi_210297119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:18 schreef PoesInDoos het volgende:
Is het allemaal gelukt met opknappen @:Donna ?
Jaa heel veel hulp gehad en het is zo mooi geworden! Maar het was zoveel werk. Niet normaal. :X
pi_210297296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Jaa heel veel hulp gehad en het is zo mooi geworden! Maar het was zoveel werk. Niet normaal. :X
Ik weet er alles van ;(
Maar fijn dat er zoveel hulp was en dat het nu kláár is. Op naar je nieuwe leven! :*
pi_210297535
Wat is het snel gegaan Donna. Op naar mooie nieuwe herinneringen in je nieuwe huis. Dat het maar gauw je thuis mag voelen.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:02:50 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210297639
Jeetje Donna, over ook al! :o Tjonge, wat is dat hard gegaan iig!
Dikke :* voor jou... ik kan me de pijn en het verdriet goed voorstellen ook.
pi_210299145
Eng he @mousemicky en wat komt het dan dichtbij :{ Zag het op het nieuws vanavond.
Sowieso al die ellende de laatste tijd op vakantiebestemmingen en waar dan ook. Geloof dat we best blij mogen zijn in ons kikkerlandje dat ons zulke rampen bespaard zijn gebleven.

Wauw @Donna wat snel! Heel veel geluk in je nieuwe stulpje en ik hoop dat je alles op den duur een plekje kunt geven :*
If they say
  woensdag 16 augustus 2023 @ 00:14:11 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210299562
Oefening in loslaten: wij liggen in ons campertje, de 6-jarige in een tentje buiten :o
pi_210300191
@Quoi, goed gegaan? Lijkt me ook wel spannend!

Wij waren gisteren in Naturalis, want er zaten gisteren entomologen insecten te prepareren en determineren en dat is iets wat de oudste vooral heel interessant vindt.
We zijn vroeg weg gegaan en reden 10.15 de parkeerplaats op, waar nog best wat plek was (mijn man had zoiets van we proberen het gewoon en dat werkte dus :s) ).
Was leuk, zeker ook omdat de oudste niet zo snel te porren is voor wat dan ook. Kwijlend boven de laden met kleine beestjes. Nu wil ze ook zo'n verzameling *) .
Schot in de roos dus!
pi_210300908
@Donna, wat fijn dat je het ondanks het vele werk helemaal mooi hebt kunnen maken zodat je er in kan!

@mousemicky heftig inderdaad. Hopelijk zijn ze snel veilig thuis! En dan kan het regelen nog beginnen waarschijnlijk voor verzekering en nieuwe spullen, maar gelukkig iedereen veilig!

@Nijna wat leuk dat ze zo enthousiast was!
pi_210301285
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:17 schreef mousemicky het volgende:

Kreeg zonet bericht van een vriendin dat zij op een van de getroffen campings zaten. Ze hebben niets meer (behalve gelukkig de auto en een telefoon), maar zijn wel in orde.Plaatst alle andere vakantie ellende (regen en storm in ons geval) even in perspectief zeg, jeetje. Enorm geschrokken :'( Hoop dat ze snel weer veilig thuis zijn...
Heftig. Gelukkig ongedeerd maar dat wordt een hoop regelen als ze terug zijn
  woensdag 16 augustus 2023 @ 11:19:30 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210302272
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:52 schreef amaranta het volgende:
Gisteren geweest, was erg leuk!
Nu in GaiaZoo, waar uiteraard op dit moment de enige regenbui van heel Nederland valt, maar in de DinoDome is het droog :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 augustus 2023 @ 11:20:32 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210302280
quote:

Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 augustus 2023 @ 11:37:39 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_210302404
quote:

Jeetje. Die Ivan ken ik wel. Of er zijn er meer met die naam.

Overigens gebeuren dit soort dingen ook al jaren. In 95 of 96 ofzo stonden wij aan de juiste kant van het meertje, de camping aan de andere kant was er niet meer, die lag in het meertje. Dikke overstroming. Hoorde je niets van in Nederland, maar het gebeurde wel. Nu krijgen we het natuurlijk ook allemaal mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2023 @ 12:26:53 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210303066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nu in GaiaZoo, waar uiteraard op dit moment de enige regenbui van heel Nederland valt, maar in de DinoDome is het droog :D
Dan ben je 5 min van mij vandaan 😃
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 16 augustus 2023 @ 14:29:48 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210304793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 12:26 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dan ben je 5 min van mij vandaan 😃
:D
Inmiddels op station Chevremont, dat vond ik op de heenweg al een mooie naam en het bleek net zo ver lopen te zijn als station Kerkrade.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210304807
Zwaai even als je langsrijdt met de trein.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 14:32:18 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210304828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:30 schreef lily het volgende:
Zwaai even als je langsrijdt met de trein.
Will do!!
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 augustus 2023 @ 17:30:09 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210306949
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Inmiddels op station Chevremont, dat vond ik op de heenweg al een mooie naam en het bleek net zo ver lopen te zijn als station Kerkrade.
:D Gaia is mooi he
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 19:14:39 #115
382129 crew  Donna
pi_210308136
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gaia lijkt me fantastisch! Maar beetje ver vanuit Fryslân!
  woensdag 16 augustus 2023 @ 19:18:03 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210308183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 06:47 schreef Nijna het volgende:
@:Quoi, goed gegaan? Lijkt me ook wel spannend!

Wij waren gisteren in Naturalis, want er zaten gisteren entomologen insecten te prepareren en determineren en dat is iets wat de oudste vooral heel interessant vindt.
We zijn vroeg weg gegaan en reden 10.15 de parkeerplaats op, waar nog best wat plek was (mijn man had zoiets van we proberen het gewoon en dat werkte dus :s) ).
Was leuk, zeker ook omdat de oudste niet zo snel te porren is voor wat dan ook. Kwijlend boven de laden met kleine beestjes. Nu wil ze ook zo'n verzameling *) .
Schot in de roos dus!
Klopte netjes op de deur van ons busje om 7:30 uur. Wat dat betreft ga ik het vakantieritme missen.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 19:22:08 #117
382129 crew  Donna
pi_210308232
Nou zit ik in m'n paleisje.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 19:57:28 #118
37150 livelink
pi_210308658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:22 schreef Donna het volgende:
Nou zit ik in m'n paleisje.
Hoe reageren de kinderen op de nieuwe woning?
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:04:12 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210308758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 17:30 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ja, geweldig! We hebben een abonnement op Dierenpark Amersfoort en toen Soneal klein was ging ik regelmatig met hem naar de Apenheul, maar Gaia is een soort mix, het voelde ook heel vertrouwd terwijl we er nog nooit geweest waren, echt een prachtig park, de hoogteverschillen zijn ook heel goed gebruikt.

We gaan absoluut een keer terug met 2 overnachtingen dan kunnen we daar op ons gemak de hele dag lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:05:11 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210308770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:14 schreef Donna het volgende:

[..]
Gaia lijkt me fantastisch! Maar beetje ver vanuit Fryslân!
Voor ons was het ook al ruim 3 uur met de trein, vandaar een hotel erbij ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 20:22:12 #121
382129 crew  Donna
pi_210308975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Voor ons was het ook al ruim 3 uur met de trein, vandaar een hotel erbij ;)
Ja snap ik, dat is dan een goed (en leuk!) idee!
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 20:23:51 #122
382129 crew  Donna
pi_210308993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:57 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoe reageren de kinderen op de nieuwe woning?
Ze hadden heel veel zin om hier te slapen, maar vonden het toch wel een beetje spannend. De oudste is 3x bij de babyfoon gekomen om iets te vragen, maar uiteindelijk in slaap gevallen. Bij m'n ex is airco en het is hier nu 27 graden boven, dus ze had er wel een beetje moeite mee, zeg maar. :')
Plus allemaal nieuwe geluiden natuurlijk. Nu in een tussenwoning met buren aan alle kanten, voorheen vrijstaand met binnen enkele honderden meters helemaal geen buren.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:25:25 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210309016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:23 schreef Donna het volgende:

[..]
Ze hadden heel veel zin om hier te slapen, maar vonden het toch wel een beetje spannend. De oudste is 3x bij de babyfoon gekomen om iets te vragen, maar uiteindelijk in slaap gevallen. Bij m'n ex is airco en het is hier nu 27 graden boven, dus ze had er wel een beetje moeite mee, zeg maar. :')
Plus allemaal nieuwe geluiden natuurlijk. Nu in een tussenwoning met buren aan alle kanten, voorheen vrijstaand met binnen enkele honderden meters helemaal geen buren.
Dat is nogal een verschil idd, maar daar wennen ze vast snel genoeg aan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 augustus 2023 @ 20:25:47 #124
37150 livelink
pi_210309022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:23 schreef Donna het volgende:

[..]
Begrijpelijk hoor dat ze het spannend en anders vinden.
pi_210309365
@Donna, zal ook wel wennen zijn. Maar dat gaat vast lukken, neem de tijd :*
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 21:00:06 #126
382129 crew  Donna
pi_210309611
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is nogal een verschil idd, maar daar wennen ze vast snel genoeg aan ;)
Ik denk dat ze sneller wennen dan ik.

Was even vergeten dat mensen ook gewoon vuurkorven aan hebben met zulk weer. Ga mezelf nog vaak tegenkomen denk ik.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:03:25 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210309666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Was even vergeten dat mensen ook gewoon vuurkorven aan hebben met zulk weer. Ga mezelf nog vaak tegenkomen denk ik.
Ja, dat zijn wel dingen waar je dan tegenaan gaat lopen :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:08:36 #128
37150 livelink
pi_210309737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk ook dat die wel uitgestorven waren inmiddels.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 21:12:01 #129
382129 crew  Donna
pi_210309786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:08 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk ook dat die wel uitgestorven waren inmiddels.
Ik woon niet in een al te beste buurt. Het is een goed stuk van de buurt, maar nog steeds niet een hele beste. _O-

Geen drugs ofzo hoor, gelukkig. Maar om deze straat heen zitten 2 delen met de goedkoopste eengezinswoningen van het dorp. Dusja, daar wonen dan ook mensen die op hun scooter zitten in de voortuin met een blik bier.
En een vuurkorf.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 21:14:01 #130
37150 livelink
pi_210309813
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 21:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik woon niet in een al te beste buurt. Het is een goed stuk van de buurt, maar nog steeds niet een hele beste. _O-

Geen drugs ofzo hoor, gelukkig. Maar om deze straat heen zitten 2 delen met de goedkoopste eengezinswoningen van het dorp. Dusja, daar wonen dan ook mensen die op hun scooter zitten in de voortuin met een blik bier.
En een vuurkorf.
Dat is wel wennen, inderdaad. Maar kan ook zijn voordelen hebben. Een beetje sociale controle is soms wel goed.
pi_210310787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar ben ik wel eens op een zaterdagnacht in de (laatste?) trein wakker geworden na een klein drankje teveel. Moest ik mee naar Kerkrade, daar wachten en weer terug naar waar de trein gestald werd want daar wilde ik eigenlijk heen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210312974
Wij hebben ook een vuurkorf. Gebruiken we ongeveer 1x per jaar (of nog minder), maar ik was me er niet bewust van dat die tegenwoordig frowned upon zijn. :D
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 07:46:29 #133
382129 crew  Donna
pi_210313126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:16 schreef Bami het volgende:
Wij hebben ook een vuurkorf. Gebruiken we ongeveer 1x per jaar (of nog minder), maar ik was me er niet bewust van dat die tegenwoordig frowned upon zijn. :D
Nou ik word er niet persé heel blij van dat je eindelijk de ramen ver open kan hebben om te proberen die 28 graden boven een beetje naar beneden te brengen en dat je dan ineens in die vuurkorf lucht zit. :P
pi_210313185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 17:30 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ja O+ . Wij gaan morgen weer naar huis na 3 weken vakantie in Limburg. Gaia was wel een van de toffe uitjes deze vakantie O+.
pi_210313524
Ontzettend hypocriet als inzethaard bezitter die zojuist een kuub hout heeft besteld, maar ik vind houtkorven echt vreselijk. Gelukkig nog nooit geroken in onze wijk.

En die B, hij heeft het zo naar zijn zin op het Timmerdorp met zijn maatjes :) Winnen gaan ze bij far niet, want ze zijn meer dan de helft van de tijd bezig met andere dingen _O- Zoals slootje springen, kayakken, pannekoeken eten, springen op de stormbaan etc. Maar ze hebben een hut, met dak :D
En hij komt elke dag met een hele grote smile en ontzettend moe thuis.
pi_210313822
Wij hadden een vuurton, maar we hielden er wel altijd rekening mee dat we hem niet aanstaken als buren ramen open hadden of de was buiten hadden hangen.

Sinds er een trampoline hebben wil ik hem niet meer aan (en is hij ondertussen ook weg). Zou het zonde vinden als de vuurspetters die er af komen een gaatje in de trampoline zouden branden. (Verder is onze tuin niet mega genoeg om dat met zekerheid ver genoeg uit elkaar te zetten)
pi_210313868
Wij hebben een kachel in de tuin onder de veranda, zo eentje met deurtjes. De schoorsteen is meer dan 3 meter hoog (gaat door t dak van de garage), dus de meeste rook gaat over de tuinen van buren heen. Hoop ik.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 09:53:10 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210314084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:26 schreef hilliebillie het volgende:
Wij hadden een vuurton, maar we hielden er wel altijd rekening mee dat we hem niet aanstaken als buren ramen open hadden of de was buiten hadden hangen.
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)
in de haak.
pi_210314527
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:46 schreef Donna het volgende:

[..]
Nou ik word er niet persé heel blij van dat je eindelijk de ramen ver open kan hebben om te proberen die 28 graden boven een beetje naar beneden te brengen en dat je dan ineens in die vuurkorf lucht zit. :P
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 10:49:43 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210314799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef Bami het volgende:

[..]
Snap ik! Hadden wij pas ook met buren schuin achter ons. Dat is dan wel jammer, maar maakt voor mij niet dat ik vuurkorven an sich problematisch vindt. Hoort er voor mij gewoon incidenteel bij.
Als je buitenaf woont en anderen niet tot last bent, OK. Maar in een dichtbevolkte woonwijk vind ik 't eigenlijk niet echt kunnen. De fijnstof die 't oplevert is ook gewoon echt ongezond, niet alleen maar vervelend.
in de haak.
pi_210314948
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:49 schreef trui het volgende:

[..]
Als je buitenaf woont en anderen niet tot last bent, OK. Maar in een dichtbevolkte woonwijk vind ik 't eigenlijk niet echt kunnen. De fijnstof die 't oplevert is ook gewoon echt ongezond, niet alleen maar vervelend.
Persoonlijk vind ik barbecue lucht storender dan vuurkorf lucht. :X Onze vuurkorf is nu denk ik al zo'n 1,5 jaar niet meer aan geweest, ik ga nog eens overdenken hoe ik hiernaar kijk voordat we dat wellicht weer een keer doen. Toch heb ik het idee dat uitlaatgassen fijnstof erger is dan een incidentele vuurkorf, maar misschien klopt dat idee niet. :D
pi_210315121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef trui het volgende:

[..]
Er is toch altijd wel iemand die een raampje open heeft staan? Die rook kan best ver walmen hoor. Ik vind 't echt heel vervelend als mijn huis weer eens doortrokken is met die smerige rook van iemands 'gezellige vuurkorf'. Onze buren hebben zo'n bad in de tuin dat verwarmd wordt met een houtkachel. Ook zo fijn. Meestal staat de wind helaas precies onze kant op, en moeten wij dus noodgedwongen alle ramen en deuren dicht doen als zij weer eens in dat bad willen. Gelukkig doen ze dat nu minder vaak dan in 't begin, maar ik haat het echt. Buurman durfde nog te beweren "Maar we gebruiken 'CO2 neutraal hout', dus dat is niet slecht voor je." (Hoe dom kun je zijn.)
Hij ging hier gewoon niet aan hoor als er buren een raam open hadden. Zowel het rijtje naast ons in het hofje als achter ons. Moet ik zeggen dat de vuurton met name aan ging in het voor of najaar als het buiten wat frisser was, dan hebben (hier) de meesten geen raam open staan. En zowel dan bleef hij dus uit en gingen we binnen zitten. Maar ondertussen al een jaar of acht een trampoline dus zo lang is ie ook weg.

Heb ook aan weerszijden buren die regelmatig de kachel stoken. Met bepaald weer, en zeker als ze alle drie de kachel stoken hangt er dan ook een hele nare bedompte lucht rondom/in het huis, wordt ik ook echt niet blij van. Maar voor mij geen reden om te klagen, dat is het risico wat we lopen als we in een woonwijk wonen denk ik dan.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:09:37 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_210315135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:53 schreef trui het volgende:

[..]
Houtkachels zijn ook zo leuk. Zeker als je astma hebt of gevoelige luchtwegen. Kun je de hele winter niet fatsoenlijk luchten.

Ik heb dan ook vele malen liever dat ik de barbecue ruik van iemand, dan een houtkachel ;) Barbecue is altijd maar tijdelijk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:21:31 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210315307
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 22:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar ben ik wel eens op een zaterdagnacht in de (laatste?) trein wakker geworden na een klein drankje teveel. Moest ik mee naar Kerkrade, daar wachten en weer terug naar waar de trein gestald werd want daar wilde ik eigenlijk heen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 augustus 2023 @ 11:36:22 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210315520
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja O+ . Wij gaan morgen weer naar huis na 3 weken vakantie in Limburg. Gaia was wel een van de toffe uitjes deze vakantie O+.
K kom er zowat iedere week, even afschakelen en genieten
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 17 augustus 2023 @ 11:40:17 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210315574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:57 schreef Bami het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik barbecue lucht storender dan vuurkorf lucht. :X Onze vuurkorf is nu denk ik al zo'n 1,5 jaar niet meer aan geweest, ik ga nog eens overdenken hoe ik hiernaar kijk voordat we dat wellicht weer een keer doen. Toch heb ik het idee dat uitlaatgassen fijnstof erger is dan een incidentele vuurkorf, maar misschien klopt dat idee niet. :D
Barbecue is ook niet fijn inderdaad. En of het erger is of minder erg dan uitlaatgassen doet er eigenlijk niet toe, het is wel degelijk ongezond en het komt (in mijn ogen onnodig) bovenop wat je toch allemaal al inademt.
in de haak.
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 11:55:05 #147
382129 crew  Donna
pi_210315789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 10:33 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik weet nog niet hoe incidenteel dit was. Update volgt in september haha. :P
pi_210316557
Jeej voor wonen in een jaren 30 straat. Iedereen heeft houtkachels en dus klaagt er helemaal niemand *O*
pi_210316629
Ik neem overal mijn zakformaat hout kachel mee naar toe en steek hem uiteraard overal aan. Terras, camping, hotelkamers.
Het boeit me niet zo wat anderen daar van vinden.

Sorry, grapje.
pi_210316660
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:12 schreef amaranta het volgende:
Ik neem overal mijn zakformaat hout kachel mee naar toe en steek hem uiteraard overal aan. Terras, camping, hotelkamers.
Het boeit me niet zo wat anderen daar van vinden.

Sorry, grapje.
Maar nu wil ik dus een zakformaat houtkachel. Ideaal voor de koudere dagen buiten ^O^
pi_210316731
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:05 schreef LeSage het volgende:
Jeej voor wonen in een jaren 30 straat. Iedereen heeft houtkachels en dus klaagt er helemaal niemand *O*
In onze straat zijn de open haarden bijna overal eruit gesloopt, ik denk nog een huis of 4 a 5 die wel hout kunnen stoken. Maar er zijn er veel die er 1 terug willen plaatsen. Gasverbruik is nogal hoog in die oude huisjes.

Verderop woont een oudere vrouw die alles in haar haard gooit wat ze kan vinden. Dat is echt niet tof. Dan moet echt alles hermetisch dicht, die geur :r
pi_210316759
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:14 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar nu wil ik dus een zakformaat houtkachel. Ideaal voor de koudere dagen buiten ^O^
Is ook heel handig. En zo compact ook.
pi_210316775
O bah, dat is idd niet fijn. Wij hebben een kachel (wilde vriend heeeeel graag, van mij hoeft t allemaal niet zo), maar de regel is hier wel dat er alleen schoon, droog hout gestookt wordt. Dat scheelt gelukkig een hoop. En alleen als het voldoende waait, zodat de rook idd niet blijft hangen en neerslaat.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 13:46:20 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_210317112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 13:05 schreef LeSage het volgende:
Maar daar ga je dan ook niet wonen als je er niet tegen kan ;) (Neem ik tenminste aan).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210317194
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 11:36 schreef Ynske het volgende:

[..]
K kom er zowat iedere week, even afschakelen en genieten
Dat snap ik helemaal. Bas vond het echt geweldig om Raf te zien :D
pi_210317320
Er is hier iemand in de buurt die geen schoon hout stookt. Of het dan geverfd is of dat ze gewoon alles in de "allesbrander" gooien, geen idee. Maar van die smeulend plastic achtige lucht... :r
Verder valt het hier wel mee.
Als we de bbq aan steken waarschuw ik vaak de buren even, als de wind die kant op staat, dat ze de ramen dicht kunnen doen.
Als het ding eenmaal aan is, dan is de rookoverlast ook grotendeels weg.
pi_210327641
Eerste kotspartij van de vakantie is een feit! Pas na twee weken en gelukkig precies aan het begin van een lange reisdag *O*

Wel extra blij met de caravan, schone kleren zo bij de hand, stromend water om de boel schoon te maken.
pi_210336633
Hier normaal altijd inpakstress als we op vakantie gaan, met lijstjes en dergelijke. En als een kip zonder kop twijfelen of ik alles heb. Dat werkt voor mij op een of andere manier hier beste en ben ik rustig op vakantie.

Nu wordt man daar altijd een beetje gek van van mijn stress en hij zegt altijd dat ik wat meer los moet laten. En als we wat missen dat we dan wel wat bijhalen. Dus, ik heb m’n best gedaan het los te laten. En op een klein moment na is me dat goed gelukt. Dus hij blij, ik blij.

Toen ik vanmorgen m’n opladers ging pakken op de slaapkamer zag ik ze niet en man zei dat ie ze al had. Top! Hij heeft altijd in de laptoptas een hoop laders, powebanks etc. Die heb ik ook nog mee gepakt.

Nu wil ik net m’n lader van m’n telefoon en Apple Watch uit de tas pakken.. zie ik ze nergens zitten, en man lag al te slapen dus kan het hem niet vragen.. dus m’n telefoon hangt nu aan de lader van de iPad, geen probleem. Maar m’n horloge heeft toch ook wel elke nacht stroom nodig.

Dus ben een beetje chagrijnig nu. Hopelijk tovert hij het morgen ergens tevoorschijn. Maar waarschijnlijk heeft hij het thuis ergens voor me klaar gelegd ipv ingepakt, en had hij het inderdaad alleen maar ‘gepakt’.

Ik hoop dat hij nu snapt dat ik liever vooraf gewoon wat inpakstress nodig heb.. dan had ik dit soort dingen namelijk dubbel gecheckt en had ik nu gewoon al geslapen.

#stresskip
pi_210337485
Hmm blijkbaar was het een miscommunicatie en had hij gezegd dat hij zijn eigen oplader had..

Ach volgende vakantie wordt het gewoon weer lekker stressen met m’n lijstje :6 O+
pi_210338692
Gewoon weer een lijstje hoor Hillie :Y Nu heeft het je een nachtrust gekost, is ook niet handig.
Fijne vakantie! :*

Hier gaat het kut. Bloeddruk was prima, zeikpil gestopt want constant misselijk en een week na stoppen, wéér vet hoge bloeddruk :{ Nu andere medicatie erbij maar sinds ik gistermiddag de eerste pil nam, kan ik bijna niks meer. Zelfs naar de keuken lopen breekt het zweet me uit, word ik draaierig en moet ik gaan zitten ;( Bijwerking. Kan een paar dagen duren. Maar, mn bloeddruk is nu wel prima :') :')
If they say
pi_210338804
Dat is hier ook de reden dat ik alles inpak. Man mag wel dingen klaar leggen op de eettafel, en hij krijgt van mij ook vragen om specifieke dingen daar klaar te leggen, maar het daadwerkelijke inpakken en afvinken doe ik zelf. Het werkt gewoon niet handig om dat samen te doen. Ik heb ondertussen op mijn tablet ook tig basislijsten met spullen die mee moeten, afhankelijk van het soort bestemming en de lengte van de vakantie. Werkt heel fijn vind ik zelf.

Wij vieren morgen de verjaardag van zoon, maar het wordt steeds rustiger. Een zus is nog op vakantie, andere zus en schoonzus komen wel, mijn ouders komen, mijn schoonmoeder zou komen maar ligt in het ziekenhuis met een gebroken been dus komt niet meer, en de belangrijkste gasten voor mijn zoon, zijn neefjes en nichtje van even oud, zouden vandaag terug van vakantie komen maar hun vlucht is gecanceld dus die komen ook niet meer… De pech van het jarig zijn in de vakantie…
pi_210338870
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:00 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is hier ook de reden dat ik alles inpak. Man mag wel dingen klaar leggen op de eettafel, en hij krijgt van mij ook vragen om specifieke dingen daar klaar te leggen, maar het daadwerkelijke inpakken en afvinken doe ik zelf. Het werkt gewoon niet handig om dat samen te doen. Ik heb ondertussen op mijn tablet ook tig basislijsten met spullen die mee moeten, afhankelijk van het soort bestemming en de lengte van de vakantie. Werkt heel fijn vind ik zelf.

Wij vieren morgen de verjaardag van zoon, maar het wordt steeds rustiger. Een zus is nog op vakantie, andere zus en schoonzus komen wel, mijn ouders komen, mijn schoonmoeder zou komen maar ligt in het ziekenhuis met een gebroken been dus komt niet meer, en de belangrijkste gasten voor mijn zoon, zijn neefjes en nichtje van even oud, zouden vandaag terug van vakantie komen maar hun vlucht is gecanceld dus die komen ook niet meer… De pech van het jarig zijn in de vakantie…
:+ leg je ook savonds zijn kleren voor hem klaar?

Balen van de verjaardag. Desalniettemin een fijne dag gewenst.
pi_210338909
Wij vertrokken om 11:00 op vakantie en om 10:30 had mijn man zijn koffer nog niet eens ingepakt. Niet mijn probleem.

De kinderen pakken ook zelf in. Ik stuur een beetje en geef tips. Maar ze moeten het toch echt zelf doen.

Ik vind indd maar een paar dingen echt belangrijk en dat zijn de IDs, geld/pasjes, telefoon en oplader.
Al het andere kan ik in geval van nood daar kopen.
pi_210338921
Beterschap Mushanga
pi_210339117
FF, gefeliciteerd met je zoon! Jammer dat er een aantal gasten niet kunnen komen.

Mushanga, beterschap!

Ik pak altijd de koffers van mezelf en Simon in aan de hand van een inpaklijst en afvinken. Manlief moet zijn eigen koffer inpakken, daar begin ik niet aan. Doet ie ook liever zelf. Gezamenlijke dingen mag ie klaarleggen, maar wil ik inpakken, zodat ik zeker weet dat het mee gaat.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:29:55 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210339121
Hier pakt iedereen zijn eigen spullen in. Jouw shit, jouw verantwoordelijkheid. Waarbij F dan ook de toiletspullen zoals tandenborstels voor de kinderen pakt en ik juist weer handdoeken etc voor iedereen.
En er ligt een lijst op tafel die we beide in de gaten houden en afstrepen. *O*

Ik word toch altijd wel weer even blij als ik hier lees dat ik een man heb aan wie ik dingen over kan laten en daar ook volledig op vertrouw. Het is tenslotte een volwassen kerel. :Y
pi_210339246
Het is niet dat ik mijn man niet vertrouw en geen dingen aan hem kan overlaten. Ik ben gewoon een te grote controle freak :+ :D ;)
pi_210339271
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:29 schreef BE het volgende:
Hier pakt iedereen zijn eigen spullen in. Jouw shit, jouw verantwoordelijkheid. Waarbij F dan ook de toiletspullen zoals tandenborstels voor de kinderen pakt en ik juist weer handdoeken etc voor iedereen.
En er ligt een lijst op tafel die we beide in de gaten houden en afstrepen. *O*

Ik word toch altijd wel weer even blij als ik hier lees dat ik een man heb aan wie ik dingen over kan laten en daar ook volledig op vertrouw. Het is tenslotte een volwassen kerel. :Y
Ik had dus dure tandpasta gekocht voor mijn zoon. Voor zijn beugel.
We verlaten de hotelkamer. En ik kijk om en ik denk hmm alles is mee, maar ik ga niet meer controleren of mensen spullen zijn vergeten. Is niet mijn verantwoordelijkheid.
Rara wat er is achtergebleven in de hotelkamer…. 😂😅

Handdoeken enzo doe ik ook. Maar dat is gewoon makkelijk. Die stop ik gewoon allemaal in een tas. Net zoals beddengoed.

Maar persoonlijke spullen inderdaad ieder voor zich. En wat jij zegt, mijn man is volwassen. En de kinderen zijn ook groot genoeg.

Die volwassen man van mij is overigens nog een keer vijf dagen terug naar Frankrijk om te fietsen. Heeft hij ook gewoon zijn eigen koffer voor gepakt.
pi_210339405
Ik noem aan de kinderen op wat ze klaar moeten leggen, zo hoop ik een basis te leggen voor als ze ouder zijn. Ik check wat de kinderen klaar hebben gelegd, vooral bij Juul omdat ze anders alleen prinsessenjurken klaarlegt. Maar verder controleer ik alleen aantallen, niet combinaties of zo.
Verloofde pakt alles zelf :D en pakt de tassen ook in. Als ik inpak, pas het bij lange na niet, zij heeft Tetris skills die ik duidelijk mis. Kortom, ik gooi alles van mezelf op bed en zij zorgt dat het netjes in een tas past en in de dakkoffer gaat.

De belangrijke dingen pak ik zoals medicijnen aangezien het deels mijn medicijnen zijn en ik B met zijn 9 jaar te jong vind. Hij pakt het wel zelf, maar ik controleer of alles mee is.

De kinderen moeten in het dagelijks leven ook zelf hun kleren de avond voor een schooldag klaarleggen. Zolang ze zich maar kleden naar gelegenheid (geen lastige outfits op een gymdag) vind ik alles best. Dus ze gaan in bijzondere combinaties naar school.

En ik baal, dit weer is echt zo naar voor mijn longen. Ik had zo gehoopt dat sinds januari intensief sporten en inmiddels 17 kilo afvallen deze scherpe randen eraf ging halen. Ik ben zo ontzettend benauwd dat ik de trap amper op en af kom. :{
En ik baal extra omdat ik gisteren naar mijn moeder zou gaan, stofzuigen en andere dingen die ze niet kan cq mag doen. Haar bloeddruk is momenteel ook veel te hoog dus ze moet rust houden. De laatste keer dat het zo hoog was, kreeg ze een tia. Mijn broer loopt nu 3 keer per dag even langs en de buurvrouw checkt elke ochtend of ze uit bed is.

Kortom ik vervloek mijn lichaam momenteel.
pi_210339415
Mijn man is trouwens expert in het verzinnen van oplossingen voor problemen die er niet zijn. Zo hebben wij een tolkastje. Dat hing netjes bij de spiegel zoals gevraagd wordt.
Maar toen kwam er een nieuwe auto. En we hadden geen stickertjes meer. Dus de tol badge gewoon los meegenomen, en elke keer omhoog gehouden als we bij een poortje waren. Werkte prima.
Toen bedacht mijn man dat hij het ook klem kom zetten tussen het dashboard en het raam. Bleek ook prima te werken.
Dit jaar nieuwe auto. Mijn man wil weer het kastje klemmen tussen het raam en het dashboard. Maar. Blijkbaar zit er meer ruimte tussen het dashboard en het raam in deze auto. Want het tolkastje viel naar beneden.
En lang verhaal kort. Ergens in de auto onder aan het raam, ligt nu een tolbadge en een tentharing 😂.
De grap is nog wel dat de badge nog steeds werkte.
Alleen niet bij elk poortje. Dus dat was elke keer wel een beetje spannend. Moet nu goed in de gaten gaan houden of dingen niet twee keer zijn afgeschreven. Omdat we ook met kaart hebben betaald.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:26:30 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210339733
@amaranta wij hingen hem gewoon met een elastiekje aan de binnenspiegel. Werkte ook prima. :Y
pi_210339792
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:26 schreef BE het volgende:
@:amaranta wij hingen hem gewoon met een elastiekje aan de binnenspiegel. Werkte ook prima. :Y
Goede tip voor de volgende keer. Ik ga kijken of ik dit kastje kan laten blokkeren.En dan een nieuw kastje kopen.
pi_210339803
Of iemand moet een hele goede tip hebben hoe we het kastje toch onder uit de auto kunnen krijgen.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:39:56 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210339911
Kun je je dashbord niet losschroeven aan de zijkant?
pi_210340155
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:39 schreef BE het volgende:
Kun je je dashbord niet losschroeven aan de zijkant?
Geen idee. Ik heb ook geen idee waar hij ligt. Ik weet alleen dat hij ergens onderaan ligt. Een stuk of 25cm ofzo
pi_210340301
Jullie weten veel. Is er een systeem om vrij grote schilderijen op een schuin plafond te hangen?
pi_210340367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:21 schreef Adrian4 het volgende:
Jullie weten veel. Is er een systeem om vrij grote schilderijen op een schuin plafond te hangen?
Dubbelzijdig tape? Wat is het formaat en het gewicht?
pi_210340901
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
:+ leg je ook savonds zijn kleren voor hem klaar?

Balen van de verjaardag. Desalniettemin een fijne dag gewenst.
Nee hoor, en hij pakt ook zijn eigen kleding in. Maar alles gemeenschappelijk (en voor de kinderen nu nog) doe ik, puur om het overzicht te behouden. Twee kapiteins op een schip werkt niet.

Inpakken voor de terugweg doet hij overigens grotendeels, maar dat is gewoon spullen ergens er in proppen om te zorgen dat het mee naar huis gaat. Enige sortering die we daarin maken is vieze en schone kleding apart.
pi_210341893
Man pakt ook z’n eigen spullen in hoor. En de kinderen ook. Daar check ik wel bij of ze alles hebben door op te noemen wat ze bij zich moeten hebben en dan weten ze of ze het wel of niet hebben ingepakt. Al liep dat bij de oudste bijna mis. Hij gaf aan z’n zwembroek(en) ingepakt te hebben maar zag tijdens het opruimen van de was donderdag al z’n zwembroeken nog in de kast lagen. Dus had nog even gevraagd of ie z’n zwembroeken had (weer ja) en toen welke, en waarom dat die dan nog in de kast lagen ;)

En even gestuurd dat 4 shirts voor een week misschien wel karig is omdat ik zeker niet ga (en kan) wassen. En een vestje en lange broek voor de zekerheid ook wel handig is voor als het (in de avond) een keer fris is.

Maar ik vind voor mezelf gewoon wel fijn om af te kunnen vinken of ik alles heb. Niet zo zeer qua kleding, maar meer voor de randzaken er omheen die voor iedereen te gebruiken zijn.
Man doet daarentegen het digitale gedeelte (laptop, powerbanks dat soort dingen waarvan we ook lang niet altijd alles gebruiken maar hij fijn vind om toch bij zich te hebben (eigen bedrijf dus ooit in de vakantie toch wel nodig iets op de laptop te doen, al valt dat gelukkig meestal wel mee).

Mushanga wat vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt. Hopelijk wel snel weer over.

@FlyingFish wat jammer dat er mensen niet bij kunnen zijn. Inderdaad jammer aan jarig zijn in de vakantie. Hier zijn ze net een week later jarig. Dus meestal tegen het einde van de vakantie. Vaak is dan wel iedereen weer terug, maar hebben veel mensen wel weer meerdere feestjes op een dag.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:46:26 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_210342268
quote:
Ik zou magneten gebruiken. Die kun je bij de bouwmarkt kopen.
disclaimer
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:06:23 #181
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210343007
quote:
Hightack kit 8-)
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:25:53 #182
382129 crew  Donna
pi_210343276
Nou. De meiden uitgezwaaid voor het eerst. Domino's komt zo met troostvoer.

Maandag weer gezond doen. :Y)
pi_210343520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Donna het volgende:

:*
pi_210343595
Poeh @Donna, dat is niet mis :* Ga je iets doen voor jezelf?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:50:40 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210343620
quote:

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210343677
quote:

Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:56:48 #187
382129 crew  Donna
pi_210343689
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 17:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
Poeh @:Donna, dat is niet mis :* Ga je iets doen voor jezelf?
Niks. Denk ik. Ik weet het niet. Misschien nog een doos op de kop trekken ofzo. Is nog genoeg te doen wat dat betreft. :Y
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:17:10 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_210343896
Ik ben altijd van het teveel meenemen. Zo had ik echt meer dan genoeg handdoeken mee naar het huisje vorig weekend. Wat wel weer goed uitkwam, want anders hadden twee mensen geen handdoeken gehad :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:21:05 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_210343956
quote:

Da's even kut. En de tweede keer ook en en en ... als het niet meer kut is gaan ze uit huis zeg maar ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:31:32 #190
382129 crew  Donna
pi_210344079
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Da's even kut. En de tweede keer ook en en en ... als het niet meer kut is gaan ze uit huis zeg maar ;)
Haha. Goed om te weten. :P
pi_210344117
Eet smakelijk @Donna ;) Succes met de stilte :*

Ik pak alles voor mezelf en de kinderen. Ze gooien zelf een tas vol met speelgoed. En man zoekt z'n eigen dingen maar uit. Ik gebruik trouwens altijd de checklists van Samoon.nl en ben daarmee nog nooit iets vergeten ^O^
pi_210344235
quote:
Wat ik meestal doe als ik tegen zo’n probleem aanloop is dat ik een ander huis koop. :+
pi_210345125
@Donna :*

Ik laat man gewoon thuis tijdens de vakantie 8-)

Zoon heeft gekookt O+ en ik ben écht op. Tuurlijk net voor het weekend nieuwe medicijnen :') Alst maandag niet beter gaat, bel ik de ha wel. Apotheek zei ook al: er zijn zat soorten medicijnen hiervoor, we gaan net zo lang door tot we de goede hebben :')
Van de 4 verschillende, reageer ik op 1 zonder bijwerkingen. Yay :')
If they say
  Moderator zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:46:03 #194
382129 crew  Donna
pi_210345264
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat ik meestal doe als ik tegen zo’n probleem aanloop is dat ik een ander huis koop. :+
_O_
pi_210345518
Dat is wel even wennen Donna. Ik weet niet zo goed of ik sterkte of succes moet schrijven, wat ik wel weet is dat oude Friends afleveringen kijken altijd een goed advies is. Dus mocht je afleiding willen.

Zijn jullie ooit wel eens iets belangrijks vergeten op vakantie? Nee geen opsom, maar gewoon echt zo belangrijk dat je naar huis moest?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:12:31 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210345650
Beterschap @Mushanga71 :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210345772
Wij zijn een keer de knuffels vergeten. Gelukkig waren we pas net de stad uit.

Laatst op het vliegveld trouwens weer. Nog even snel plassen voor we het vliegtuig in moesten, maar bij eentje ging dat niet zo soepel, dus de andere twee waren aan het spelen met hun knuffels. Komen we bij de gate aan, al door de boardingpass check daar zie ik opeens dat de kinderen lege handen hebben. Ze waren ondertussen al ruim een kwartier aan het boarden dus we waren al een van de laatsten. Man alsnog er tussenuit gesprint, terug naar de zitjes bij de toiletten die knuffelbeesten opgehaald. Ik vermoed dat we anders de hele vlucht huilende kinderen hadden gehad (en de weken er na ook nog). En ze waren uiteraard al gewaarschuwd dat ze die beesten beet moesten houden.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:41:14 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210346077
Mijn vader moest een keer terugrijden van Beilen (Drenthe) naar Garderen (Veluwe) en weer terug naar Beilen omdat mijn beer bij opa en oma achtergebleven was, jaren 60, dus geen riante, relaxte auto zoals tegenwoordig :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210346364
Mijn vader moest in Italië een keer 350 km terug naar het hotel waar we overnacht hadden, omdat mijn broertje zijn peperdure speciale kussen in het hotel had laten liggen :X
pi_210346713
ik had mijn rijbewijs niet bij me toen ik in griekenland mn huurauto wilde ophalen :X
pi_210347145
Ik vergeet alleen (soms, dit keer niet) basale dingen als tandenborstels of tandpasta ofzo. Gelukkig niks wat niet te koop is :D

Ik heb Excel lijstjes die ik elk jaar aanpas en dan de basis zijn voor de volgende vakantie. Ik pak alles in voor het hele gezin, behalve de elektronica, dat is de taak van mijn vriend (maar hij denkt dan dus wel aan de lader van mijn Fitbit). :') Lekker geëmancipeerd.

@FlyingFish Toch een fijne verjaardag gewenst. Wij konden ook niet bij de verjaardag van ons nichtje zijn omdat we op vakantie waren. Gaan we nog goedmaken binnenkort.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:38:43 #202
37150 livelink
pi_210348343
Ik ben een keer vergeten op welke dag we ook alweer de boot naar Finland hadden geboekt. Vlak voor we vertrokken keek ik nog eens op de tickets en zag dat we een dag te laat waren. Lang verhaal kort: we zijn uiteindelijk via Denemarken en Zweden naar Finland gereden en hebben de boot terug nog wel gehaald. Gelukkig hadden we buiten de reis niks geboekt.
pi_210348502
Mijn schoonbroer had nét zijn rijbewijs en ging heel stoer met de auto van schoonvader naar Hongarije. Hij kwam er in Passau achter dat hij datzelfde rijbewijs in Nederland had laten liggen. Twee net 18-jarigen in een dure auto in Hongarije (ruim 20 jaar geleden) was vragen om problemen.

Schoonbroer was in zijn overnachtingshotel in Passau, schoonvader is er met een broer heen gereden, ze hebben samen gegeten, schoonbroer reed de dag erna weer naar Hongarije, schoonvader naar huis. Dikke 700 kilometer :')
pi_210348513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer vergeten op welke dag we ook alweer de boot naar Finland hadden geboekt. Vlak voor we vertrokken keek ik nog eens op de tickets en zag dat we een dag te laat waren. Lang verhaal kort: we zijn uiteindelijk via Denemarken en Zweden naar Finland gereden en hebben de boot terug nog wel gehaald. Gelukkig hadden we buiten de reis niks geboekt.
Oh, wat zuur is dat zeg!
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:01:21 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210348647
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Peacefulll het volgende:
Mijn vader moest in Italië een keer 350 km terug naar het hotel waar we overnacht hadden, omdat mijn broertje zijn peperdure speciale kussen in het hotel had laten liggen :X
Oh damn :o :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:25:17 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210348922
Of de concertkaartjes vergeten en dat ontdekken vlak voordat je naar binnen gaat.
pi_210349882
Wat een epic kloteverhalen zeg 😱
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_210349883
Is jullie ritme ook zo naar de knoppen?

Ik moet dinsdag weer beginnen met werken. Dat worden korte nachtjes 😅
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_210351589
quote:
99s.gif Op zondag 20 augustus 2023 03:32 schreef Vlinder het volgende:
Is jullie ritme ook zo naar de knoppen?

Ik moet dinsdag weer beginnen met werken. Dat worden korte nachtjes 😅
Nu met 2 weken camping is het wel een beetje bagger ja :')
Gelukkig kan ik er rustig in komen. Woensdag, donderdag en zaterdag weer werken, maar dan zijn de mannen nog niet thuis en kan ik heerlijk op mijn gemak doen O+
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:18:04 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_210352153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik heb dit wel eens gehad met herkansingen tijdens mijn stage, dan ben je zo uit het schoolse ritme dat je het vergeet :')

Ik heb er zelfs nog steeds regelmatig dromen van. Dat ik mijn rooster kwijt ben en dat ik dat dan ergens online moet opzoeken maar geen idee heb waar. Paniek.

Maar de jouwe is ook wel echt een nachtmerrie. Ook dat droom ik nog wel eens, al is het me nooit overkomen _O-
disclaimer
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:19:38 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_210352175
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:50 schreef LeSage het volgende:
Mijn schoonbroer had nét zijn rijbewijs en ging heel stoer met de auto van schoonvader naar Hongarije. Hij kwam er in Passau achter dat hij datzelfde rijbewijs in Nederland had laten liggen. Twee net 18-jarigen in een dure auto in Hongarije (ruim 20 jaar geleden) was vragen om problemen.

Schoonbroer was in zijn overnachtingshotel in Passau, schoonvader is er met een broer heen gereden, ze hebben samen gegeten, schoonbroer reed de dag erna weer naar Hongarije, schoonvader naar huis. Dikke 700 kilometer :')
Zou opsturen per koeriersdienst in zo'n geval niet veel goedkoper zijn geweest? _O-

Zelfde geldt voor dat kussen.
disclaimer
pi_210352549
Fijne laatste vakantiedag middenlanders! :*
pi_210352637
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Zou opsturen per koeriersdienst in zo'n geval niet veel goedkoper zijn geweest? _O-

Zelfde geldt voor dat kussen.
Geld is meestal niet persé een issue voor mijn schoonouders :')
En ver rijden ook niet. Nu zitten ze langer in Hongarije, maar ze reden toentertijd zo’n 6x per jaar op en neer.
pi_210352898
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:57 schreef PoesInDoos het volgende:
Fijne laatste vakantiedag middenlanders! :*
Wij gaan zo zwemmen en morgen ook. Morgen komt geloof ik de hele klas van B dus dat wordt gezellig.

Vanaf dinsdag begint het gewone leven weer. En dat is helemaal prima.
pi_210352924
Wij gaan vanavond uiteten om te vieren dat school weer begint. Nou ja, T is morgen nog vrij A hoeft pas in september naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210353614
De meiden en ik hebben nog 1 week. Zit net even te kijken naar de planning, maar het zit véél te vol. Ga even eea verzetten want heb even wat ‘lucht’ nodig voordat we weer de gekkigheid van alles in gaan.

Ook hebben we een bruiloft, hele dag met alles er op en aan, over anderhalve week. Nog voor ons allemaal even de outfits afmaken (en de weersvoorspellingen in de gaten houden).
Met een meidenkwartet
pi_210358481
Vakantie en dingen vergeten altijd een horrorscenario.
Tot nu toe is het bij mij gebleven met een keer mijn rijbewijs en 1x iets om geld over te maken oid. Was nog voor we een smartphone ed hadden. Hebben we toen opgelost door mijn schoonouders extra geld te laten storten.

Gisteren met mijn jongste op Max en Moritz na alle achtbanen afgevinkt is ook voor het eerst dat ik tot 22:00 in de efteling ben geweest.

En iemand nog een puber nodig? Mijn oudste :'( :( :X
  zondag 20 augustus 2023 @ 19:44:15 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210359096
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:58 schreef F_r het volgende:
Vakantie en dingen vergeten altijd een horrorscenario.
Tot nu toe is het bij mij gebleven met een keer mijn rijbewijs en 1x iets om geld over te maken oid. Was nog voor we een smartphone ed hadden. Hebben we toen opgelost door mijn schoonouders extra geld te laten storten.

Gisteren met mijn jongste op Max en Moritz na alle achtbanen afgevinkt is ook voor het eerst dat ik tot 22:00 in de efteling ben geweest.

En iemand nog een puber nodig? Mijn oudste :'( :( :X
Stuur maar hoor.
pi_210359123
:'( Mijn lieve grote kleine jongen lag net huilend in bed. Ook al heeft ie er zin in, hij vindt het toch ook wel een beetje spannend dat ie naar groep 3 gaat vertelde hij. Nieuwe juffen, nieuwe kinderen in de klas, minder buiten spelen.
En dan ook nog aan het eind van de week zeer waarschijnlijk een nieuwe juf bij zwemles.
:'( Mijn moederhart brak wel een beetje.

Hij wilde graag dat ik ook morgen mee ging naar school, maar ja ik moet morgen ook gewoon weer aan het werk.
Ik heb gezegd dat ie mij morgenochtend altijd mag bellen voordat hij naar school gaat.
  zondag 20 augustus 2023 @ 19:47:59 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210359136
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:46 schreef TolstoiFan het volgende:
:'( Mijn lieve grote kleine jongen lag net huilend in bed. Ook al heeft ie er zin in, hij vindt het toch ook wel een beetje spannend dat ie naar groep 3 gaat vertelde hij. Nieuwe juffen, nieuwe kinderen in de klas, minder buiten spelen.
En dan ook nog aan het eind van de week zeer waarschijnlijk een nieuwe juf bij zwemles.

Hij wilde graag dat ik ook morgen mee ging naar school, maar ja ik moet morgen ook gewoon weer aan het werk.
Ik heb gezegd dat ie mij morgenochtend altijd mag bellen voordat hij naar school gaat.
Ach kereltje toch!
pi_210359177
Ah gos. Sneu zoveel veranderingen en ze zijn dan nog zo klein eigenlijk.
  zondag 20 augustus 2023 @ 20:24:44 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210359473
Ik ben een dagje treinen, van Den Haag Centraal naar Scheveningen gelopen, en daar Ribs van Iberico varken besteld, met eerst een Delirium erbij, omdat ik "Red" vergeten was, en nu alsnog de Delirium Red...
Aanradertje hoor :D
8% _O-

De Finger Ribs waren goddelijk trouwens, maar ik ga niet lopend terug naar Den Haag Centraal :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210360083
quote:

Och, wat spannend ook allemaal! Hopelijk heeft ie een fijne eerste week.

Ik HAAT Isofix! Afgelopen week al gruwelijk lopen klooien met het overzetten van een stoeltje en uiteindelijk maar voor een reservestoeltje met riem gekozen voor in schoonouders auto. Moest ik net het stoeltje van de oudste overzetten in mijn auto, maar het lukt me gewoon niet. Ik krijg niet tegelijkertijd die knop ingedrukt, de leuning aan de kant geduwd en die haak gevonden. Gaat man me vervolgens op straat staan mansplainen terwijl ik echt wel weet hoe het werkt... Ik weet een ding zeker: ik koop voor oudste gewoon een stoeltje met gordel voor in mijn auto.
:(
pi_210360427
Dat hadden ze nog niet in mijn tijd O+

Kan me je frustratie wel voorstellen, zou bij mij ook gebeuren, 100%
Met een meidenkwartet
  zondag 20 augustus 2023 @ 22:28:45 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210360943
Ik vind het juist ideaal en baal dat onze auto het niet heeft.
Maar goed, onze Isofix MaxiCosi base is naar mijn oudste, en omdat ze nu allebei een auto met Isofix hebben is de MaxiCosi base voor de gordel weer naar ons gekomen, want in principe zou ik KZ2 om de vrijdag de hele dag opvangen en KZ1 diezelfde vrijdagen van school halen.
Maar mijn oudste heeft zijn ouderschapsverlof nu zo uitgesmeerd dat hij zo ongeveer het eerste jaar iedere vrijdag vrij is, dus tegen de tijd dat ik KZ2 regelmatig in de auto heb zit hij al niet meer in de Maxi Cosi :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210361078
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben een dagje treinen, van Den Haag Centraal naar Scheveningen gelopen, en daar Ribs van Iberico varken besteld, met eerst een Delirium erbij, omdat ik "Red" vergeten was, en nu alsnog de Delirium Red...
Aanradertje hoor :D
8% _O-

De Finger Ribs waren goddelijk trouwens, maar ik ga niet lopend terug naar Den Haag Centraal :X
Dat is een flink stuk lopen!
Ben ooit van Scheveningen naar Delft gelopen.. doe ik nooit meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 augustus 2023 @ 23:38:28 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210361699
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat is een flink stuk lopen!
Ben ooit van Scheveningen naar Delft gelopen.. doe ik nooit meer.
Naar Delft zou me ook te ver zijn.
Ik had het een tijdje geleden ook al gedaan en toen ook terug gelopen, andere route: bij het Vredespaleis even op een bankje gezeten, maar die 2 Delirium hakten er vanavond best wel in, dus ik ben met de tram teruggegaan, zat toch al ruim aan m'n aantal stappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210361924
Ik heb ook haat aan isofix. Zeker de rodi of Tobi (de groep 1 stoel daarvan), wat een ramp ding was dat om in en uit de auto te doen. De axissfix waarbij ik ook nog in de achterbak moest kruipen vanwege top tether ging zelf makkelijker. Ik heb het op een gegeven moment opgegeven en indien mogelijk m’n man het sindsdien laten doen, deed ik het andere stoeltje wel. Zo blij met de lichtgewicht groep 2 stoelen, zonder isofix!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 augustus 2023 @ 09:03:26 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210363433
Gisteren die docu over 5 jaar na de stint gekeken. Zo heftig. Maar wat een krachtige en sterke mensen zijn die ouders en dat zusje

:'(
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210366696
Ohh die docu lijkt me heel intens om te zien Ynske.

Hier zijn de scholen weer begonnen! Meteen met nieuw regime hier thuis, want we moeten een kwartier eerder op school zijn. Dus nu in de avond douchen en dan kunnen we het nog steeds rustig aan doen in de ochtend. Heerlijk! Hij had er zin in, dus het is vast een leuke dag geweest. Hij zag er wel relaxt uit op de foto die de juf tussendoor stuurde.

Waar ik dat kwartiertje eerder eerst echt heel stom vond, begin ik er nu al de voordelen van in te zien. Door de kinderen 's savonds te douchen is de ochtend dus heel relaxt. Ik ben ook gewoon al rond half 9 op kantoor dus dat is ook top. Hij wordt nu ook op maandag opgehaald door de BSO en dat scheelt mij weer heen en weer fietsen. Top dit :D
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:14:17 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210366805
Klinkt prima, Aure! En douchen jullie kinderen elke dag?
in de haak.
pi_210368817
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef trui het volgende:
Hier niet hoor. 2x per week. Maar nog geen puberzweet ofzo..
Qua zweet zou er langer tussen kunnen (meestal dan) qua vette haren niet.
pi_210369185
Onze kinderen douchen echt niet 's ochtends, dan moeten we ze nog vroeger uit bed lichten.

Heerlijke laatste vakantiedag voor de kinderen. Vanaf 11 uur lagen ze in het water en tussendoor wat eten in gepropt verder alleen maar gespeeld en gezwommen. Zoals voorspeld was de halve school er. Fijn zo'n studiedag :)

Morgen....ben benieuwd, ze zitten in het ritme dat ze tot een uur of 8 slapen dus morgen kwart over 7 zal zwaar worden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:18:51 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210369350
Darn.... de kennismakingsavond voor ouders op de middelbare is uiteraard net op de dag dat wij 10 jaar getrouwd zijn en een reservering hebben bij een fancy restaurant :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210369664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef trui het volgende:
Nee, meestal om de dag! Tenzij echt heel vies door iets, dan een keertje extra/eerder.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:34:28 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210370240
Elke avond even douchen hier. Ook een beetje om 'm alvast wat rustiger te krijgen. Met natte haartjes in bed slaapt ook net wat sneller.

Jongens, ik heb net voetbaltraining gegeven :D Ik vind het vooral een bak zo kort na die operatie. Maar het ging goed, ze luisterden en vonden het leuk. Whoei!

We zijn hier dus weer begonnen.
pi_210370732
Wij douchen Simon 2x per week, tenzij echt heel smerig van het spelen. Vanwege zijn eczeem droogt zijn huid snel uit bij vaker douchen.

Vanochtend bij het naar school brengen dikke tranen begreep ik van manlief :'( Huilen in de klas, maar het was de rest van de dag goed gegaan had de juf gezegd. En vanmiddag toen ik thuis kwam had ie hele verhalen en had ie het leuk gehad op school O+ .

Balen @Leandra, dat de kennismakingsavond samenvalt met jullie jubileum.

@Quoi, wat stoer van je!
pi_210371053
Boh, das kut @Leandra :{ Zeker de eerste ouderavond is best belangrijk :{

Vanmorgen de ha gebeld. Assistente zei dat ik direct moest stoppen met de medicatie en die van vanmorgen mocht ik niet meer nemen. Ben nu weer een beetje mezelf en ik kan weer lopen zonder om te vallen.
Vanmiddag wéér andere medicijnen gehaald en nu maar afwachten wat dáár de bijwerkingen van gaan zijn :')
Bloeddruk is wel weer goed, das iig iets :')

Maar weer een zooi aaltjes besteld. Mieren en de taxuskever is ook weer terug. Blijf bezig met die stomme tuin.
If they say
pi_210372968
Wat leuk @Quoi!

Hier ook twee keer per week douchen, tenzij vies. Ze houden er niet zo van en het is niet nodig, dus ik houd het hierbij.

@Mushanga71 wat fijn dat je je weer jezelf voelt. Hopelijk blijft je bloeddruk goed.

Ik heb gisteren een stoeltje, uiteraard zonder isonix, besteld. :+
pi_210374920
Hier douchen ze na het zwemmen, en daarnaast meestal nog 1x per week. Maar sinds zoon voetbalt eten we op de oude douche-dag te laat, dus is er geen tijd meer voor douchen, waardoor we nu geen vaste dag hebben, en ze na we weg waren geweest in de vakantie een ruime week niet gedoucht hadden voor ik me bedacht dat dat wel weer eens tijd werd… ze hebben overigens ook nooit vet haar vreemd genoeg. Alleen zoon soms als er gel in heeft gezeten (maar daar doen we in de vakantie ook niet aan :D )
/loedermoeder

Beterschap Mushanga! Hopelijk nu geen bijwerkingen meer!

En de tuin :( wij hebben een slak of muis (die zag ik zondag opeens rennen) die alle cherrytomaatjes aan vreet nèt op het moment dat ze eindelijk rood worden :( en de komkommerplant doet het ook slecht dit jaar, vrijwel alle vruchten rotten weer weg voor ze überhaupt beginnen te groeien. We hebben pas 3 komkommers geoogst (tegenover 6 per week van 1 plant twee jaar geleden…). En de gladiolen vermenigvuldigen zich elk jaar, maar groeien te lang waardoor ze knakken en dood gaan voor ze echt uitkomen. Geen goed jaar dus… ik twijfel nu wat ik volgend jaar er mee moet doen voor meer succes.
  maandag 21 augustus 2023 @ 23:33:03 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210375060
Wat een ellende met je bloeddrukmedicatie @Mushanga71 :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210377972
Hier ook een isonix :D maxicosi. Dochter zat er 25 jaar geleden in en zoon 12 jaar geleden. Geen idee of kleinzoon er in komt te zitten.

Ook herkenbaar @FlyingFish Hier 2 pruimenbomen, een kers, peer en kersenboom en een appeltak. Weinig fruit voor ons, de vogels vreten alles op :+

Nou, eerste pil van de nieuwe bdverlagers genomen. Zit nu te wachten op de bijwerkingen :')

Douchen hier stressvrij in de avond. Niet elke avond, vanwege eczeem van zoon is dat niet handig.
If they say
pi_210378204
Hopelijk werkt de nieuwe medicatie wel goed mush.

Hier heel kleine appels aan de appelboompjes. Geen idee of ze te eten zijn.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:31:00 #244
382129 crew  Donna
pi_210378255
Oh de tuin. Mijn tuin is de kattenbak van de buurt geloof ik. Niet helemaal, want ze schijten zelfs in het gras van andere buren, dus het zijn gewoon smerige katten.

Gisteren weer 6 hopen eruit geschept. 1 met diarree en bloed. Geen idee welke kat het is, maar hopelijk heeft het baasje ook iets door.

Maar heb er al koffie dik in liggen en binnenkort even cacaodoppen halen. Of kiezels ofzo. Even kijken wat ik er aan kan/ga doen.
De vorige bewoners hebben ook 3 fruitboompjes laten staan. 1 met peren en de anderen hebben geen vruchten, dus geen idee. En in de achtertuin een vijg, ook zonder vruchten.
Heb er ook totaal geen verstand van.
pi_210379135
@Mushanga71 wat een geluk dat er zoveel verschillende soorten zijn, je zou het er maar mee moeten doen! Hopelijk heb je nu een prettiger variant :*.

Wij hebben 1 appel aan de appelboom dit jaar :'). Nul aan de perenboom (peren dan hè, dat er geen appels aan hangen snap ik oO< ). Maar net wel een grote bak bramen kunnen plukken! :9
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:42:40 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210379346
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:12 schreef FlyingFish het volgende:
En de gladiolen vermenigvuldigen zich elk jaar, maar groeien te lang waardoor ze knakken en dood gaan voor ze echt uitkomen. Geen goed jaar dus… ik twijfel nu wat ik volgend jaar er mee moet doen voor meer succes.
Stokje erbij zetten zodat ze niet knakken.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:12:08 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210379850
Jullie mogen druiven komen plukken hoor. We hebben denk ik wel 100 kg aan dikke trossen hangen. Dat gaat overigens helemaal vanzelf, want ik ben ook niet zo van de tuintjes.

Ik weet wel: september snoeimaand.
pi_210380448
Ah gadverdamme Donna, in onze tuin ligt ook met regelmaat kattenstront maar dat is van onze eigen kat.
Grintsteentjes zou ik niet doen, daar gaat onze kat juist zitten, of nou ja, kan je wel doen, dan ligt het niet tussen je planten. Vandaar dat wij het zo hebben opgelost.

In de voortuin hadden wij ook vaak kattenstront, maar dan dus van andere katten aangezien onze kat de achtertuin niet uitgaat. Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen is simpelweg volzetten met planten. En katten vinden tomatenplanten en lavendel vies.

Onze tuin staat er best goed bij dit jaar, er zijn alleen meerdere planten niet mooi gaan bloeien, die hebben duidelijk veel te veel regen te verwerken gehad. Ik hou echt van in de tuin werken en bedenken hoe ik het wil hebben qua planten. Ben al bezig met volgend jaar, wat ik ga verplaatsen of nieuw wil planten.

Verloofde staat vandaag voor de klas, haar eigen klas, voor het eerst in bijna 2 jaar tijd. En ze Appte al helemaal blij dat het goed gaat. Ze had er veel zin in ook.

[ Bericht 17% gewijzigd door exode op 22-08-2023 15:49:29 ]
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:49:30 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210382128
Wij hebben ook heel veel bramen dit jaar. O+ Maar die struik woekert toch wel heel erg over alles heen, en zo'n grote tuin hebben we niet, dus ik denk dat we 'm er toch uit gaan halen :{ (is ooit perongeluk daar gegroeid).

En kattenpoep vind ik ook heel vervelend. Wij hebben drollen van zowel onze eigen kat als van diverse katten uit de buurt in onze tuin. Beh. Maar goed, ik blijf maar gewoon scheppen en inderdaad: goed vol planten helpt wel.

Even een vraagje aan de kleuter-ouders hier: we krijgen binnenkort ons neefje van net 4 jaar een paar dagen te logeren. Hebben jullie nog tips voor leuke uitjes voor die leeftijd, liefst in de omgeving van Utrecht?
in de haak.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:52:53 #250
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210382178
Ik ben er nog niet geweest, maar misschien het Nijntje Museum?
pi_210382185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:49 schreef trui het volgende:
Wij hebben ook heel veel bramen dit jaar. O+ Maar die struik woekert toch wel heel erg over alles heen, en zo'n grote tuin hebben we niet, dus ik denk dat we 'm er toch uit gaan halen :{ (is ooit perongeluk daar gegroeid).

Even een vraagje aan de kleuter-ouders hier: we krijgen binnenkort ons neefje van net 4 jaar een paar dagen te logeren. Hebben jullie nog tips voor leuke uitjes voor die leeftijd, liefst in de omgeving van Utrecht?
Hoeveel tips wil je? _O-
- de fietsboot over de Vecht naar Breukelen
- De bosspeeltuin in Vleuten
- Kasteel de Haar
- Natte voeten pad van Natuurmonumenten bij Haarzuilens
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
pi_210382194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:50 schreef exode het volgende:
Ah gadverdamme Donna, in onze tuin ligt ook met regelmaat kattenstront maar dat is van onze eigen kat.
Grintsteentjes zou ik niet doen, daar gaat onze kat juist zitten, of nou ja, kan je wel doen, dan ligt het niet tussen je planten. Vandaar dat wij het zo hebben opgelost.

In de voortuin hadden wij ook vaak kattenstront, maar dan dus van andere katten aangezien onze kat de achtertuin niet uitgaat. Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen is simpelweg volzetten met planten. En katten vinden tomatenplanten en lavendel vies.

Onze tuin staat er best goed bij dit jaar, er zijn alleen meerdere planten niet mooi gaan bloeien, die hebben duidelijk veel te veel regen te verwerken gehad. Ik hou echt van in de tuin werken en bedenken hoe ik het wil hebben qua planten. Ben al bezig met volgend jaar, wat ik ga verplaatsen of nieuw wil planten.

Verloofde staat vandaag voor de klas, haar eigen klas, voor het eerst in bijna 2 jaar tijd. En ze Appte al helemaal blij dat het goed gaat. Ze had er veel zin in ook.

Onze kat gaat vrolijk tussen de lavendel liggen. Bij de vorige eigenaar hadden ze een ren zonder planten ed. Dus ze gebruiken alleen de kattenbak
pi_210382235
Yay, ik kan nog steeds lopen. Misschien dat ik op deze wel normaal reageer :s)
Nou dat gelukkig wel @Phaidra Ik heb die eerste, waar ik zo misselijk van werd, maar als backup gehouden. Misselijk was niks vergeleken met die van laatst :X

@Donna ik zou een paar zakken rode gemalen peper (welke het goedkoopste is bij de Turkse winkel of ergens) kopen en die uitstrooien in de tuin. Moet je wel bijhouden want na regen is het foetsie, maar katten vinden dat niet leuk. En anders zorgen dat ze je tuin niet meer in kunnen maar das ook weer zoiets :{
If they say
pi_210382643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ik kan nog steeds lopen. Misschien dat ik op deze wel normaal reageer :s)
Nou dat gelukkig wel @:Phaidra Ik heb die eerste, waar ik zo misselijk van werd, maar als backup gehouden. Misselijk was niks vergeleken met die van laatst :X

@:Donna ik zou een paar zakken rode gemalen peper (welke het goedkoopste is bij de Turkse winkel of ergens) kopen en die uitstrooien in de tuin. Moet je wel bijhouden want na regen is het foetsie, maar katten vinden dat niet leuk. En anders zorgen dat ze je tuin niet meer in kunnen maar das ook weer zoiets :{
Welke heb je nu gekregen?
pi_210382650
quote:

Hoe is het gegaan?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:06:58 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210383402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:53 schreef exode het volgende:

[..]
Hoeveel tips wil je? _O-
- Kasteel de Haar
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
Thanks, Exode!
in de haak.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:33:54 #257
37150 livelink
pi_210383729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef trui het volgende:

[..]
Thanks, Exode!
De boswerf in Zeist was bij ons ook een succes, maar voor jou misschien net de verkeerde kant van Utrecht,

https://www.odru.nl/nme-a(...)educatie/de-boswerf/
pi_210384648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:48 schreef F_r het volgende:

[..]
Hoe is het gegaan?
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Vanochtend bij het naar school brengen dikke tranen begreep ik van manlief :'( Huilen in de klas, maar het was de rest van de dag goed gegaan had de juf gezegd. En vanmiddag toen ik thuis kwam had ie hele verhalen en had ie het leuk gehad op school O+ .
Vandaag zonder huilen naar school en weer een leuke dag gehad :).
pi_210384675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:27 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben 1 appel aan de appelboom dit jaar :'). Nul aan de perenboom (peren dan hè, dat er geen appels aan hangen snap ik oO< ). Maar net wel een grote bak bramen kunnen plukken! :9
Van de perenboom :P ;) :P :+ ?
pi_210384844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:53 schreef exode het volgende:

[..]
Hoeveel tips wil je? _O-
- Kasteel de Haar
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
Natuurspeeltuin de hoef
Spoorweg museum
pi_210385121
Ik heb vanmorgen een emotioneel afscheid gehad met de kinderen. Vooral de oudste vond het uiteindelijk toch wel erg moeilijk om me tot zondag te missen.

Ik zou vanmiddag van de luchthaven naar huis nog met de bus moeten, maar mijn moeder en zus waren me als verrassing op komen halen O+ O+ O+
pi_210386788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 19:37 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Van de perenboom :P ;) :P :+ ?
:6

Aangezien veel bramen al richting overrijp gingen (dat krijg je als je in augustus op vakantie bent…), heb ik ze maar verwerkt in een toetje :9.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 23-08-2023 10:54:05 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:34:56 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210386939
Ik associeer bramen altijd met mijn Spaanse jeugdvriendin.
Het moet ergens eind jaren tachtig/begin jaren negentig zijn geweest.
Korte spijkerbroeken met een gerafelde onderkant waren helemaal hip en happening en mijn vriendin had net nieuwe gekregen.
Wij waren bramen gaan plukken, en zij had bedacht dat ze ze wel in haar broekzakken kon bewaren.
Bij mij thuis aangekomen ontdekten we dat haar broek onder de vlekken zat en zij huilend in onze badkamer verzuchtte dat haar moeder haar nu echt ging vermoorden…
Hoe dat is afgelopen weet ik niet meer. Maar ze leeft nog wel in ieder geval 😇
pi_210387235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:47 schreef F_r het volgende:

[..]
Welke heb je nu gekregen?
Als eerste kreeg ik hydrochloorthiazide, daarna doxasozine en nu dan losartan. En dat bovenop de max.dosis nebivolol :{ Had ik voor de nebivolol een andere lol en daar kon ik ookal niet tegen :')

Bramen...die pluk ik écht niet meer zonder handschoenen.

Whaha @amaranta :D
Wij hadden toen een zakje van onze broodjes. Beter dan een broekzak _O-
If they say
pi_210387317
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:6

Aangezien veel bramen al richting overrijp gingen (dat krijg je als je in augustus op vakantie bent…), heb ik ze maar verwerkt in een toertje :9.

[ afbeelding ]
Recept plz? Voor als ik handschoenen heb gekocht *) Kon de vorige lading wegkieperen, helaas. En dit ziet er wel heel lekker uit :9
If they say
pi_210388454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Recept plz? Voor als ik handschoenen heb gekocht *) Kon de vorige lading wegkieperen, helaas. En dit ziet er wel heel lekker uit :9
Ik heb deze gebruikt: https://rutgerbakt.nl/dessert-recepten/clafoutis-met-kersen/

Maar dan dus niet met kersen :D. En ietsjes minder melk & boter gedaan, ik vond het er al best dun uitzien. Maar het resultaat had iets luchtiger gekund, dus wellicht toch beter met alle melk :P. Oh ja, aangezien in geen vanillestokje had (drupje vanille essence toegevoegd), heb ik de melk gewoon in de magnetron opgewarmd, niet gekookt. Leek me niks toevoegen en scheelde me een pannetje en tijd.

De kleine bakjes waren in 18 min klaar :s).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210388523
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
Korte spijkerbroeken met een gerafelde onderkant waren helemaal hip en happening en mijn vriendin had net nieuwe gekregen.
Wij waren bramen gaan plukken, en zij had bedacht dat ze ze wel in haar broekzakken kon bewaren.
Bij mij thuis aangekomen ontdekten we dat haar broek onder de vlekken zat en zij huilend in onze badkamer verzuchtte dat haar moeder haar nu echt ging vermoorden…
Dit doet me denken aan een vriendinnetje die toen het hip was zo’n broek wilde met gerafelde onderkant. Kreeg ze niet, dus ze liep al weken op de pijpen, om maar een rafeltje te krijgen.
Het was eindelijk gelukt toen ze net op vakantie gingen.
Kwamen ze thuis, had oma alle kapotte broeken netjes omgezoomd :')
pi_210388606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb deze gebruikt: https://rutgerbakt.nl/dessert-recepten/clafoutis-met-kersen/

Maar dan dus niet met kersen :D. En ietsjes minder melk & boter gedaan, ik vond het er al best dun uitzien. Maar het resultaat had iets luchtiger gekund, dus wellicht toch beter met alle melk :P. Oh ja, aangezien in geen vanillestokje had (drupje vanille essence toegevoegd), heb ik de melk gewoon in de magnetron opgewarmd, niet gekookt. Leek me niks toevoegen en scheelde me een pannetje en tijd.

De kleine bakjes waren in 18 min klaar :s).
Dank! Is zo simpel, dat moet mij zelfs lukken :D
Slim om de melk op te warmen in de magnetron. Scheelt schrobben want melk koekt áltijd aan :Y
Ik ga het zéker een keer maken, al dan niet met bramen. Banaan, lijkt me ook wel heel lekker :9
Ik ga vast mn appie mandje vullen voor volgende week :)

Edit: zoon wil het met diepvries blauwebessen én banaan :9
If they say
pi_210388801
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank! Is zo simpel, dat moet mij zelfs lukken :D
Slim om de melk op te warmen in de magnetron. Scheelt schrobben want melk koekt áltijd aan :Y
Ik ga het zéker een keer maken, al dan niet met bramen. Banaan, lijkt me ook wel heel lekker :9
Ik ga vast mn appie mandje vullen voor volgende week :)

Edit: zoon wil het met diepvries blauwebessen én banaan :9
Mijn dochter maakt de minder calorierijke versie ervan.
2 bananen prakken in een ovenschaal.
3 eieren er doorheen mengen. 2 kopjes havermout, kopje amanadelmelk, beetje bakpoeder, kaneel. Mengen.
Als laatste diepvries blauwe bessen erdoor. In de oven, 20 minuutjes.
pi_210389054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 23:08 schreef lily het volgende:

[..]
Mijn dochter maakt de minder calorierijke versie ervan.
2 bananen prakken in een ovenschaal.
3 eieren er doorheen mengen. 2 kopjes havermout, kopje amanadelmelk, beetje bakpoeder, kaneel. Mengen.
Als laatste diepvries blauwe bessen erdoor. In de oven, 20 minuutjes.
Oeh, dat klinkt óók lekker! :9
If they say
pi_210389212
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
Dat doet mij weer denken aan die keer dat we op kamp het koekiemonsterspel speelden. Een spel waarbij kinderen posten moesten zoeken waar ze een koek konden krijgen, die ze vervolgens naar een andere post moesten brengen, maar werden ze getikt door koekiemonster waren ze alle koekjes kwijt. De koekjes waren mini varianten van allerlei soorten koekjes, waaronder ook mini negerzoenen. Een jongetje vond het handig om die in zijn broekzak te bewaren… tijdens het sluipen, rennen etc. dus dat ding zat kapot en plat in zijn zak. Dat was niet eventjes leeghalen/uitspoelen :')
pi_210390025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 00:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat doet mij weer denken aan die keer dat we op kamp het koekiemonsterspel speelden. Een spel waarbij kinderen posten moesten zoeken waar ze een koek konden krijgen, die ze vervolgens naar een andere post moesten brengen, maar werden ze getikt door koekiemonster waren ze alle koekjes kwijt. De koekjes waren mini varianten van allerlei soorten koekjes, waaronder ook mini negerzoenen. Een jongetje vond het handig om die in zijn broekzak te bewaren… tijdens het sluipen, rennen etc. dus dat ding zat kapot en plat in zijn zak. Dat was niet eventjes leeghalen/uitspoelen :')
Nieuw. Nee, inderdaad :D
  woensdag 23 augustus 2023 @ 08:38:52 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_210390147
Ik heb vanochtend vroeg de jongens uit bed gestuurd om alvast te wennen aan het ritme, want ik was er heilig van overtuigd dat ze volgende week moeten beginnen.

OK, ze hebben dus een week langer en het is nu wat minder erg dat de boeken van oudste nog niet binnen zijn :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210390559
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 08:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb vanochtend vroeg de jongens uit bed gestuurd om alvast te wennen aan het ritme, want ik was er heilig van overtuigd dat ze volgende week moeten beginnen.

OK, ze hebben dus een week langer en het is nu wat minder erg dat de boeken van oudste nog niet binnen zijn :@
Dat is hier dus wel het nadeel van de laatste week van de vakantie op vakantie zijn. Geen tijd om weer in het ritme te komen. Ik ga ze namelijk niet vroeg naar bed sturen op vakantie.
En in het weekend is de oudste jarig en zondag feest van beiden. Dat zal niet tot heel laat duren of zo, maar ook niet rustig wennen aan de week.

Maar goed, zal wel gewoon goed komen denk ik.

Maar voor jullie gelukkig nog een weekje dan! Nog lekker genieten! Zou inderdaad wel stress zijn een paar dagen van te voren de boeken nog niet binnen!
  woensdag 23 augustus 2023 @ 09:06:57 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_210390631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:02 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat is hier dus wel het nadeel van de laatste week van de vakantie op vakantie zijn. Geen tijd om weer in het ritme te komen. Ik ga ze namelijk niet vroeg naar bed sturen op vakantie.
En in het weekend is de oudste jarig en zondag feest van beiden. Dat zal niet tot heel laat duren of zo, maar ook niet rustig wennen aan de week.

Maar goed, zal wel gewoon goed komen denk ik.

Maar voor jullie gelukkig nog een weekje dan! Nog lekker genieten! Zou inderdaad wel stress zijn een paar dagen van te voren de boeken nog niet binnen!
Nouja, het meest vage is dat er dus constant een herinneringsmail komt, dus ik was al helemaal over de zeik want ik bestel de boeken altijd op de eerst mogelijke dag ongeveer. De bestelling stond wel keurig op de website, maar nog op open. En toen kwam een dag later van jongste ineens het pakket binnen, waar het ook zo in het systeem stond. Nouja, dan gok ik dat het met de andere boeken ook wel goed komt. Was dit jaar een nieuwe leverancier, dus dat is best wel ruk, maar het is niet anders.

En inderdaad, dat ritme ga je niet alvast weer invoeren als je nog OP vakantie bent ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210390658
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, het meest vage is dat er dus constant een herinneringsmail komt, dus ik was al helemaal over de zeik want ik bestel de boeken altijd op de eerst mogelijke dag ongeveer. De bestelling stond wel keurig op de website, maar nog op open. En toen kwam een dag later van jongste ineens het pakket binnen, waar het ook zo in het systeem stond. Nouja, dan gok ik dat het met de andere boeken ook wel goed komt. Was dit jaar een nieuwe leverancier, dus dat is best wel ruk, maar het is niet anders.

En inderdaad, dat ritme ga je niet alvast weer invoeren als je nog OP vakantie bent ;)
Dat is dan inderdaad wel verwarrend. Hopelijk komen ze gouw binnen!

Hier had ik ze besteld en ging een paar uur later een keer m’n spam box checken. Zat ik dat daar een mail van school in zat dat de boeken pas vanaf de maandag er na te bestellen waren. Ook lekker vaag, maar was wel goed gekomen gelukkig.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 09:16:13 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_210390703
Ik kwam deze net tegen

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210390960
Meer kinderen (of volwassenen) die nu enorm veel last van hooikoorts hebben? B heeft knalrode ogen en snottert de hele dag door. Ik ken dat bij hem alleen in het voorjaar. Nu zijn het volgens mij de grassen die reactie geven.
Hij heeft hooikoorts en krijgt ook medicijnen maar de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat hij zo laat in de zomer zoveel last had.

Ik ben vandaag echt uit mijn doen, 'vrije' dag en dus continuerooster voor de kinderen, heb de hele tijd in mijn hoofd dat ik zo broodjes moet halen en ze om kwart over 12 uit zijn. 'Wie zullen ze meenemen? Hoeveel kinderen komen er mee eten?'
In de war dus. Went vast heel snel.
pi_210391108
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:16 schreef Troel het volgende:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
Op die manier wordt het hier op school al een paar jaar gedaan. Vinden ze hartstikke prima hier (en ik ook). Er wordt echt en feestje gemaakt van de verjaardag.
pi_210391131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:40 schreef exode het volgende:
Meer kinderen (of volwassenen) die nu enorm veel last van hooikoorts hebben? B heeft knalrode ogen en snottert de hele dag door. Ik ken dat bij hem alleen in het voorjaar. Nu zijn het volgens mij de grassen die reactie geven.
Hij heeft hooikoorts en krijgt ook medicijnen maar de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat hij zo laat in de zomer zoveel last had.

Ik ben vandaag echt uit mijn doen, 'vrije' dag en dus continuerooster voor de kinderen, heb de hele tijd in mijn hoofd dat ik zo broodjes moet halen en ze om kwart over 12 uit zijn. 'Wie zullen ze meenemen? Hoeveel kinderen komen er mee eten?'
In de war dus. Went vast heel snel.
Hier niemand met hooikoorts maar ik zag net in m’n weerapp dat de kans op hooikoortsklachten vandaag op ‘zeer groot’ staat
  woensdag 23 augustus 2023 @ 10:06:07 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_210391283
quote:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
Doen!! Weg met die klote traktaties _O-
disclaimer
pi_210391330
Boeken bestellen ging hier ook niet vlekkeloos. Bestelde ze op de laatste dag dat ze nog op tijd binnen zouden zijn (normaal altijd meteen) en toen gaf de bank een foutmelding maar kon de bestelling niet opnieuw plaatsen. Paniek. Iddink gemaild, steeds op de vernieuwdknop geramd, maar kon niks meer op de site.
Volgende dag mailtje, dat de bestelling was geplaatst maar dat ie nog betaald moest worden. Bleek vaker te gebeuren en dan krijg je de rekening achteraf. Goed om te weten iig, al bestellen we de volgende keer niet op slag van kakken :')

@exode :* Komt goed. Over een tijdje weet je niet beter dat ze op school lunchen.
If they say
  woensdag 23 augustus 2023 @ 10:17:10 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_210391345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Boeken bestellen ging hier ook niet vlekkeloos. Bestelde ze op de laatste dag dat ze nog op tijd binnen zouden zijn (normaal altijd meteen) en toen gaf de bank een foutmelding maar kon de bestelling niet opnieuw plaatsen. Paniek. Iddink gemaild, steeds op de vernieuwdknop geramd, maar kon niks meer op de site.
Volgende dag mailtje, dat de bestelling was geplaatst maar dat ie nog betaald moest worden. Bleek vaker te gebeuren en dan krijg je de rekening achteraf. Goed om te weten iig, al bestellen we de volgende keer niet op slag van kakken :')

@:exode :* Komt goed. Over een tijdje weet je niet beter dat ze op school lunchen.
Hier dus helaas geen Iddink meer maar OsingaDeJonge :)
Vond het al meteen jammer dat ik niet de mogelijkheid had om de grote lijsters mee te bestellen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210391360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier niemand met hooikoorts maar ik zag net in m’n weerapp dat de kans op hooikoortsklachten vandaag op ‘zeer groot’ staat
Ja, al weken staat ie hoog maar dat is met grassen. Dat had B eerder niet, misschien dat iemand het herkent dat het dit jaar anders dan voorgaande jaren is. En anders is B zijn hooikoorst veranderd vrees ik.
pi_210391455
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier dus helaas geen Iddink meer maar OsingaDeJonge :)
Vond het al meteen jammer dat ik niet de mogelijkheid had om de grote lijsters mee te bestellen :(
Hier was het voor dochter al iddink en dus nog steeds zo.
Raar dat dat niet te bestellen is. Je zou toch denken dat al die sites hetzelfde aanbieden?

Bezorging van de boeken was nog wel een dingetje. We zaten erop te wachten, ineens een mail dat het bezorgd was :? Ik meteen contact opgenomen met de post, heb ik een medewerker aan de lijn, staat een buurvrouw van tig verderop op de stoep. Boeken lagen bij haar :')
If they say
pi_210391783
Oh jee, dat staat mij volgend jaar ook te wachten ;(. Wij moesten de stapel boeken vroeger op school ophalen, paar dagen van tevoren. En dan 2 dagen non-stop kaften om alles op tijd klaar te hebben :D. Lijkt me best stressvol met op tijd bestellen en bezorgen!

Nieuw traktatiebeleid: lijkt me helemaal top! Gelijk landelijk invoeren die hap. That having said: de oudste gaat morgen voor het laatst OOIT naar de bso en wil ook trakteren :+. Maar jeetje, wat een mijlpaal.

Vanmiddag gaan we samen suppen. De jongste is daar niet zo van, maar die is op woensdag wel op de bso.

@exode, kak van de hooikoorts! Hopelijk is het snel weer minder. En lijkt me ook gek, als ze jarenlang tussen de middag thuis zijn geweest. Maar ook lekker rustig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210391987
Ik moest vroeger zelf mn boeken ophalen, midden in de stad. Poepdruk natuurlijk want iederéén haalde daar de boeken. Nu is dat toch best beter geregeld :D
@Phaidra er zijn rekbare boekenkaften. Die flip je zo om het boek en je bent klaar. Geen gehannes meer met papier en plakband.
Koop ze tzt alleen niet waar je boeken besteld maar bij Hema. Stuk goedkoper én ze gaan jaren mee :Y
If they say
pi_210392140
quote:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
Dit mogen ze hier per direct instellen wat mij betreft!

En dan niet vanwege de gezondheid of zoiets, maar gewoon vanwege dat gedoe om iets te moeten regelen
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:11:58 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_210392430
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moest vroeger zelf mn boeken ophalen, midden in de stad. Poepdruk natuurlijk want iederéén haalde daar de boeken. Nu is dat toch best beter geregeld :D
@:Phaidra er zijn rekbare boekenkaften. Die flip je zo om het boek en je bent klaar. Geen gehannes meer met papier en plakband.
Koop ze tzt alleen niet waar je boeken besteld maar bij Hema. Stuk goedkoper én ze gaan jaren mee :Y
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210392495
Mijn zoon deelde vanmorgen al mede dat hij alleen de boeken kaft die hij aan het einde van het jaar terug moet inleveren. Volgens hem maar 1.
pi_210392500
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!
Memory unlocked 😍
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:20:48 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_210392514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Memory unlocked 😍
Ja en met een beetje geluk stonden er al extra dingen in de binas bijgeschreven O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210392593
Hier is alles door school besteld en afgeleverd. Hoe ideaal. Heb vorig jaar alleen zelf een binas moeten aanschaffen.
Hier volgende week weer aan de slag.
Met een meidenkwartet
pi_210392639
Ook kon je boeken kopen en verkopen bij “de Slegte”
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:32:41 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_210392694
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:28 schreef amaranta het volgende:
Ook kon je boeken kopen en verkopen bij “de Slegte”
Dat. En voor de rest had je Van Dijk O+

Vroegah, toen alles beter was en je gewoon nog een gewone rekenmachine nodig had in plaats van een halve computer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210392769
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]
:Y
En van Dijk zat hier op de Overtoom. Tyfuseind met boeken zeulen, tram in of op de fiets.
Tis best wel simpeler geworden :D

Doet zoon ook, alleen kaft om de boeken die terug moeten. Rest niet.
If they say
pi_210392787
En ik heb ondertussen 3 Bosatlassen in de kast staan :') De kleine van mij en de grote van dochter en van zoon. Want uiteraard moet er een nieuwe gekocht worden :') Zoon heeft er dit jaar precies 1x in gekeken }:|
If they say
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:42:19 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_210392798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik heb ondertussen 3 Bosatlassen in de kast staan :') De kleine van mij en de grote van dochter en van zoon. Want uiteraard moet er een nieuwe gekocht worden :') Zoon heeft er dit jaar precies 1x in gekeken }:|
Ik heb dat dus niet meer gedaan. Het eerste jaar werd er heel duidelijkg esteld : niet kopen. Was ook voor woordenboeken zo.

En toen hadden ze het ineens nodig. Tja, daar betaal ik nu een vrijwillige bijdrage voor, waarbij specifiek atlassen en woordenboeken staat). Dan had je niet moeten zeggen dat het niet ndoig was.

Net zoals zowel jongste als oudste naar Moviepark gingen. Jongste moest 35 euro lappen, bij de oudste was het gratis.

Overigens hebben wij die van mijn ouders nog en ik denk mijn oude ook nog wel. En verder oefenen ze maar op school. Ze hebben hem niet nodig voor hun examens enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 augustus 2023 @ 12:42:45 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210392804
quote:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
School waar kdv in zit is dat hier ook al jaren. Kdv/bso doet daar ook aan mee. En dan nog heb je ouders die toch met traktaties komen :N

Op schoon waar meneer maandag begint helaas wel nog traktaties
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:43:44 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_210392816
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:42 schreef Ynske het volgende:

[..]
School waar kdv in zit is dat hier ook al jaren. Kdv/bso doet daar ook aan mee. En dan nog heb je ouders die toch met traktaties komen :N

Op schoon waar meneer maandag begint helaas wel nog traktaties
Dat is dan aan de medewerkers om die weer mee terug naar huis te geven.

En spannend! Hier gaat de oudste naar havo 5. Je weet wel, dat prupke :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:43:49 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_210392818
En vol
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut