abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210347145
Ik vergeet alleen (soms, dit keer niet) basale dingen als tandenborstels of tandpasta ofzo. Gelukkig niks wat niet te koop is :D

Ik heb Excel lijstjes die ik elk jaar aanpas en dan de basis zijn voor de volgende vakantie. Ik pak alles in voor het hele gezin, behalve de elektronica, dat is de taak van mijn vriend (maar hij denkt dan dus wel aan de lader van mijn Fitbit). :') Lekker geëmancipeerd.

@FlyingFish Toch een fijne verjaardag gewenst. Wij konden ook niet bij de verjaardag van ons nichtje zijn omdat we op vakantie waren. Gaan we nog goedmaken binnenkort.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:38:43 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210348343
Ik ben een keer vergeten op welke dag we ook alweer de boot naar Finland hadden geboekt. Vlak voor we vertrokken keek ik nog eens op de tickets en zag dat we een dag te laat waren. Lang verhaal kort: we zijn uiteindelijk via Denemarken en Zweden naar Finland gereden en hebben de boot terug nog wel gehaald. Gelukkig hadden we buiten de reis niks geboekt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210348502
Mijn schoonbroer had nét zijn rijbewijs en ging heel stoer met de auto van schoonvader naar Hongarije. Hij kwam er in Passau achter dat hij datzelfde rijbewijs in Nederland had laten liggen. Twee net 18-jarigen in een dure auto in Hongarije (ruim 20 jaar geleden) was vragen om problemen.

Schoonbroer was in zijn overnachtingshotel in Passau, schoonvader is er met een broer heen gereden, ze hebben samen gegeten, schoonbroer reed de dag erna weer naar Hongarije, schoonvader naar huis. Dikke 700 kilometer :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210348513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer vergeten op welke dag we ook alweer de boot naar Finland hadden geboekt. Vlak voor we vertrokken keek ik nog eens op de tickets en zag dat we een dag te laat waren. Lang verhaal kort: we zijn uiteindelijk via Denemarken en Zweden naar Finland gereden en hebben de boot terug nog wel gehaald. Gelukkig hadden we buiten de reis niks geboekt.
Oh, wat zuur is dat zeg!
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:01:21 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210348647
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:02 schreef Peacefulll het volgende:
Mijn vader moest in Italië een keer 350 km terug naar het hotel waar we overnacht hadden, omdat mijn broertje zijn peperdure speciale kussen in het hotel had laten liggen :X
Oh damn :o :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:25:17 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210348922
Of de concertkaartjes vergeten en dat ontdekken vlak voordat je naar binnen gaat.
pi_210349882
Wat een epic kloteverhalen zeg 😱
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_210349883
Is jullie ritme ook zo naar de knoppen?

Ik moet dinsdag weer beginnen met werken. Dat worden korte nachtjes 😅
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_210351589
quote:
99s.gif Op zondag 20 augustus 2023 03:32 schreef Vlinder het volgende:
Is jullie ritme ook zo naar de knoppen?

Ik moet dinsdag weer beginnen met werken. Dat worden korte nachtjes 😅
Nu met 2 weken camping is het wel een beetje bagger ja :')
Gelukkig kan ik er rustig in komen. Woensdag, donderdag en zaterdag weer werken, maar dan zijn de mannen nog niet thuis en kan ik heerlijk op mijn gemak doen O+
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:18:04 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_210352153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik heb dit wel eens gehad met herkansingen tijdens mijn stage, dan ben je zo uit het schoolse ritme dat je het vergeet :')

Ik heb er zelfs nog steeds regelmatig dromen van. Dat ik mijn rooster kwijt ben en dat ik dat dan ergens online moet opzoeken maar geen idee heb waar. Paniek.

Maar de jouwe is ook wel echt een nachtmerrie. Ook dat droom ik nog wel eens, al is het me nooit overkomen _O-
disclaimer
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:19:38 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_210352175
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:50 schreef LeSage het volgende:
Mijn schoonbroer had nét zijn rijbewijs en ging heel stoer met de auto van schoonvader naar Hongarije. Hij kwam er in Passau achter dat hij datzelfde rijbewijs in Nederland had laten liggen. Twee net 18-jarigen in een dure auto in Hongarije (ruim 20 jaar geleden) was vragen om problemen.

Schoonbroer was in zijn overnachtingshotel in Passau, schoonvader is er met een broer heen gereden, ze hebben samen gegeten, schoonbroer reed de dag erna weer naar Hongarije, schoonvader naar huis. Dikke 700 kilometer :')
Zou opsturen per koeriersdienst in zo'n geval niet veel goedkoper zijn geweest? _O-

Zelfde geldt voor dat kussen.
disclaimer
pi_210352549
Fijne laatste vakantiedag middenlanders! :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_210352637
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Zou opsturen per koeriersdienst in zo'n geval niet veel goedkoper zijn geweest? _O-

Zelfde geldt voor dat kussen.
Geld is meestal niet persé een issue voor mijn schoonouders :')
En ver rijden ook niet. Nu zitten ze langer in Hongarije, maar ze reden toentertijd zo’n 6x per jaar op en neer.
pi_210352898
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:57 schreef PoesInDoos het volgende:
Fijne laatste vakantiedag middenlanders! :*
Wij gaan zo zwemmen en morgen ook. Morgen komt geloof ik de hele klas van B dus dat wordt gezellig.

Vanaf dinsdag begint het gewone leven weer. En dat is helemaal prima.
pi_210352924
Wij gaan vanavond uiteten om te vieren dat school weer begint. Nou ja, T is morgen nog vrij A hoeft pas in september naar school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210353614
De meiden en ik hebben nog 1 week. Zit net even te kijken naar de planning, maar het zit véél te vol. Ga even eea verzetten want heb even wat ‘lucht’ nodig voordat we weer de gekkigheid van alles in gaan.

Ook hebben we een bruiloft, hele dag met alles er op en aan, over anderhalve week. Nog voor ons allemaal even de outfits afmaken (en de weersvoorspellingen in de gaten houden).
Met een meidenkwartet
pi_210358481
Vakantie en dingen vergeten altijd een horrorscenario.
Tot nu toe is het bij mij gebleven met een keer mijn rijbewijs en 1x iets om geld over te maken oid. Was nog voor we een smartphone ed hadden. Hebben we toen opgelost door mijn schoonouders extra geld te laten storten.

Gisteren met mijn jongste op Max en Moritz na alle achtbanen afgevinkt is ook voor het eerst dat ik tot 22:00 in de efteling ben geweest.

En iemand nog een puber nodig? Mijn oudste :'( :( :X
  zondag 20 augustus 2023 @ 19:44:15 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210359096
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:58 schreef F_r het volgende:
Vakantie en dingen vergeten altijd een horrorscenario.
Tot nu toe is het bij mij gebleven met een keer mijn rijbewijs en 1x iets om geld over te maken oid. Was nog voor we een smartphone ed hadden. Hebben we toen opgelost door mijn schoonouders extra geld te laten storten.

Gisteren met mijn jongste op Max en Moritz na alle achtbanen afgevinkt is ook voor het eerst dat ik tot 22:00 in de efteling ben geweest.

En iemand nog een puber nodig? Mijn oudste :'( :( :X
Stuur maar hoor.
pi_210359123
:'( Mijn lieve grote kleine jongen lag net huilend in bed. Ook al heeft ie er zin in, hij vindt het toch ook wel een beetje spannend dat ie naar groep 3 gaat vertelde hij. Nieuwe juffen, nieuwe kinderen in de klas, minder buiten spelen.
En dan ook nog aan het eind van de week zeer waarschijnlijk een nieuwe juf bij zwemles.
:'( Mijn moederhart brak wel een beetje.

Hij wilde graag dat ik ook morgen mee ging naar school, maar ja ik moet morgen ook gewoon weer aan het werk.
Ik heb gezegd dat ie mij morgenochtend altijd mag bellen voordat hij naar school gaat.
  zondag 20 augustus 2023 @ 19:47:59 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210359136
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 19:46 schreef TolstoiFan het volgende:
:'( Mijn lieve grote kleine jongen lag net huilend in bed. Ook al heeft ie er zin in, hij vindt het toch ook wel een beetje spannend dat ie naar groep 3 gaat vertelde hij. Nieuwe juffen, nieuwe kinderen in de klas, minder buiten spelen.
En dan ook nog aan het eind van de week zeer waarschijnlijk een nieuwe juf bij zwemles.

Hij wilde graag dat ik ook morgen mee ging naar school, maar ja ik moet morgen ook gewoon weer aan het werk.
Ik heb gezegd dat ie mij morgenochtend altijd mag bellen voordat hij naar school gaat.
Ach kereltje toch!
pi_210359177
Ah gos. Sneu zoveel veranderingen en ze zijn dan nog zo klein eigenlijk.
  zondag 20 augustus 2023 @ 20:24:44 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210359473
Ik ben een dagje treinen, van Den Haag Centraal naar Scheveningen gelopen, en daar Ribs van Iberico varken besteld, met eerst een Delirium erbij, omdat ik "Red" vergeten was, en nu alsnog de Delirium Red...
Aanradertje hoor :D
8% _O-

De Finger Ribs waren goddelijk trouwens, maar ik ga niet lopend terug naar Den Haag Centraal :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210360083
quote:

Och, wat spannend ook allemaal! Hopelijk heeft ie een fijne eerste week.

Ik HAAT Isofix! Afgelopen week al gruwelijk lopen klooien met het overzetten van een stoeltje en uiteindelijk maar voor een reservestoeltje met riem gekozen voor in schoonouders auto. Moest ik net het stoeltje van de oudste overzetten in mijn auto, maar het lukt me gewoon niet. Ik krijg niet tegelijkertijd die knop ingedrukt, de leuning aan de kant geduwd en die haak gevonden. Gaat man me vervolgens op straat staan mansplainen terwijl ik echt wel weet hoe het werkt... Ik weet een ding zeker: ik koop voor oudste gewoon een stoeltje met gordel voor in mijn auto.
:(
pi_210360427
Dat hadden ze nog niet in mijn tijd O+

Kan me je frustratie wel voorstellen, zou bij mij ook gebeuren, 100%
Met een meidenkwartet
  zondag 20 augustus 2023 @ 22:28:45 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210360943
Ik vind het juist ideaal en baal dat onze auto het niet heeft.
Maar goed, onze Isofix MaxiCosi base is naar mijn oudste, en omdat ze nu allebei een auto met Isofix hebben is de MaxiCosi base voor de gordel weer naar ons gekomen, want in principe zou ik KZ2 om de vrijdag de hele dag opvangen en KZ1 diezelfde vrijdagen van school halen.
Maar mijn oudste heeft zijn ouderschapsverlof nu zo uitgesmeerd dat hij zo ongeveer het eerste jaar iedere vrijdag vrij is, dus tegen de tijd dat ik KZ2 regelmatig in de auto heb zit hij al niet meer in de Maxi Cosi :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210361078
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben een dagje treinen, van Den Haag Centraal naar Scheveningen gelopen, en daar Ribs van Iberico varken besteld, met eerst een Delirium erbij, omdat ik "Red" vergeten was, en nu alsnog de Delirium Red...
Aanradertje hoor :D
8% _O-

De Finger Ribs waren goddelijk trouwens, maar ik ga niet lopend terug naar Den Haag Centraal :X
Dat is een flink stuk lopen!
Ben ooit van Scheveningen naar Delft gelopen.. doe ik nooit meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 20 augustus 2023 @ 23:38:28 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210361699
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:38 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat is een flink stuk lopen!
Ben ooit van Scheveningen naar Delft gelopen.. doe ik nooit meer.
Naar Delft zou me ook te ver zijn.
Ik had het een tijdje geleden ook al gedaan en toen ook terug gelopen, andere route: bij het Vredespaleis even op een bankje gezeten, maar die 2 Delirium hakten er vanavond best wel in, dus ik ben met de tram teruggegaan, zat toch al ruim aan m'n aantal stappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210361924
Ik heb ook haat aan isofix. Zeker de rodi of Tobi (de groep 1 stoel daarvan), wat een ramp ding was dat om in en uit de auto te doen. De axissfix waarbij ik ook nog in de achterbak moest kruipen vanwege top tether ging zelf makkelijker. Ik heb het op een gegeven moment opgegeven en indien mogelijk m’n man het sindsdien laten doen, deed ik het andere stoeltje wel. Zo blij met de lichtgewicht groep 2 stoelen, zonder isofix!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 augustus 2023 @ 09:03:26 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210363433
Gisteren die docu over 5 jaar na de stint gekeken. Zo heftig. Maar wat een krachtige en sterke mensen zijn die ouders en dat zusje

:'(
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210366696
Ohh die docu lijkt me heel intens om te zien Ynske.

Hier zijn de scholen weer begonnen! Meteen met nieuw regime hier thuis, want we moeten een kwartier eerder op school zijn. Dus nu in de avond douchen en dan kunnen we het nog steeds rustig aan doen in de ochtend. Heerlijk! Hij had er zin in, dus het is vast een leuke dag geweest. Hij zag er wel relaxt uit op de foto die de juf tussendoor stuurde.

Waar ik dat kwartiertje eerder eerst echt heel stom vond, begin ik er nu al de voordelen van in te zien. Door de kinderen 's savonds te douchen is de ochtend dus heel relaxt. Ik ben ook gewoon al rond half 9 op kantoor dus dat is ook top. Hij wordt nu ook op maandag opgehaald door de BSO en dat scheelt mij weer heen en weer fietsen. Top dit :D
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:14:17 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210366805
Klinkt prima, Aure! En douchen jullie kinderen elke dag?
in de haak.
pi_210368817
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef trui het volgende:
Hier niet hoor. 2x per week. Maar nog geen puberzweet ofzo..
Qua zweet zou er langer tussen kunnen (meestal dan) qua vette haren niet.
pi_210369185
Onze kinderen douchen echt niet 's ochtends, dan moeten we ze nog vroeger uit bed lichten.

Heerlijke laatste vakantiedag voor de kinderen. Vanaf 11 uur lagen ze in het water en tussendoor wat eten in gepropt verder alleen maar gespeeld en gezwommen. Zoals voorspeld was de halve school er. Fijn zo'n studiedag :)

Morgen....ben benieuwd, ze zitten in het ritme dat ze tot een uur of 8 slapen dus morgen kwart over 7 zal zwaar worden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 17:18:51 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210369350
Darn.... de kennismakingsavond voor ouders op de middelbare is uiteraard net op de dag dat wij 10 jaar getrouwd zijn en een reservering hebben bij een fancy restaurant :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210369664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:14 schreef trui het volgende:
Nee, meestal om de dag! Tenzij echt heel vies door iets, dan een keertje extra/eerder.
  maandag 21 augustus 2023 @ 18:34:28 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210370240
Elke avond even douchen hier. Ook een beetje om 'm alvast wat rustiger te krijgen. Met natte haartjes in bed slaapt ook net wat sneller.

Jongens, ik heb net voetbaltraining gegeven :D Ik vind het vooral een bak zo kort na die operatie. Maar het ging goed, ze luisterden en vonden het leuk. Whoei!

We zijn hier dus weer begonnen.
pi_210370732
Wij douchen Simon 2x per week, tenzij echt heel smerig van het spelen. Vanwege zijn eczeem droogt zijn huid snel uit bij vaker douchen.

Vanochtend bij het naar school brengen dikke tranen begreep ik van manlief :'( Huilen in de klas, maar het was de rest van de dag goed gegaan had de juf gezegd. En vanmiddag toen ik thuis kwam had ie hele verhalen en had ie het leuk gehad op school O+ .

Balen @Leandra, dat de kennismakingsavond samenvalt met jullie jubileum.

@Quoi, wat stoer van je!
pi_210371053
Boh, das kut @Leandra :{ Zeker de eerste ouderavond is best belangrijk :{

Vanmorgen de ha gebeld. Assistente zei dat ik direct moest stoppen met de medicatie en die van vanmorgen mocht ik niet meer nemen. Ben nu weer een beetje mezelf en ik kan weer lopen zonder om te vallen.
Vanmiddag wéér andere medicijnen gehaald en nu maar afwachten wat dáár de bijwerkingen van gaan zijn :')
Bloeddruk is wel weer goed, das iig iets :')

Maar weer een zooi aaltjes besteld. Mieren en de taxuskever is ook weer terug. Blijf bezig met die stomme tuin.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210372968
Wat leuk @Quoi!

Hier ook twee keer per week douchen, tenzij vies. Ze houden er niet zo van en het is niet nodig, dus ik houd het hierbij.

@Mushanga71 wat fijn dat je je weer jezelf voelt. Hopelijk blijft je bloeddruk goed.

Ik heb gisteren een stoeltje, uiteraard zonder isonix, besteld. :+
pi_210374920
Hier douchen ze na het zwemmen, en daarnaast meestal nog 1x per week. Maar sinds zoon voetbalt eten we op de oude douche-dag te laat, dus is er geen tijd meer voor douchen, waardoor we nu geen vaste dag hebben, en ze na we weg waren geweest in de vakantie een ruime week niet gedoucht hadden voor ik me bedacht dat dat wel weer eens tijd werd… ze hebben overigens ook nooit vet haar vreemd genoeg. Alleen zoon soms als er gel in heeft gezeten (maar daar doen we in de vakantie ook niet aan :D )
/loedermoeder

Beterschap Mushanga! Hopelijk nu geen bijwerkingen meer!

En de tuin :( wij hebben een slak of muis (die zag ik zondag opeens rennen) die alle cherrytomaatjes aan vreet nèt op het moment dat ze eindelijk rood worden :( en de komkommerplant doet het ook slecht dit jaar, vrijwel alle vruchten rotten weer weg voor ze überhaupt beginnen te groeien. We hebben pas 3 komkommers geoogst (tegenover 6 per week van 1 plant twee jaar geleden…). En de gladiolen vermenigvuldigen zich elk jaar, maar groeien te lang waardoor ze knakken en dood gaan voor ze echt uitkomen. Geen goed jaar dus… ik twijfel nu wat ik volgend jaar er mee moet doen voor meer succes.
  maandag 21 augustus 2023 @ 23:33:03 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210375060
Wat een ellende met je bloeddrukmedicatie @Mushanga71 :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210377972
Hier ook een isonix :D maxicosi. Dochter zat er 25 jaar geleden in en zoon 12 jaar geleden. Geen idee of kleinzoon er in komt te zitten.

Ook herkenbaar @FlyingFish Hier 2 pruimenbomen, een kers, peer en kersenboom en een appeltak. Weinig fruit voor ons, de vogels vreten alles op :+

Nou, eerste pil van de nieuwe bdverlagers genomen. Zit nu te wachten op de bijwerkingen :')

Douchen hier stressvrij in de avond. Niet elke avond, vanwege eczeem van zoon is dat niet handig.
If they say
pi_210378204
Hopelijk werkt de nieuwe medicatie wel goed mush.

Hier heel kleine appels aan de appelboompjes. Geen idee of ze te eten zijn.
  Moderator / Colorchick dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:31:00 #244
382129 crew  Donna
pi_210378255
Oh de tuin. Mijn tuin is de kattenbak van de buurt geloof ik. Niet helemaal, want ze schijten zelfs in het gras van andere buren, dus het zijn gewoon smerige katten.

Gisteren weer 6 hopen eruit geschept. 1 met diarree en bloed. Geen idee welke kat het is, maar hopelijk heeft het baasje ook iets door.

Maar heb er al koffie dik in liggen en binnenkort even cacaodoppen halen. Of kiezels ofzo. Even kijken wat ik er aan kan/ga doen.
De vorige bewoners hebben ook 3 fruitboompjes laten staan. 1 met peren en de anderen hebben geen vruchten, dus geen idee. En in de achtertuin een vijg, ook zonder vruchten.
Heb er ook totaal geen verstand van.
pi_210379135
@Mushanga71 wat een geluk dat er zoveel verschillende soorten zijn, je zou het er maar mee moeten doen! Hopelijk heb je nu een prettiger variant :*.

Wij hebben 1 appel aan de appelboom dit jaar :'). Nul aan de perenboom (peren dan hè, dat er geen appels aan hangen snap ik oO< ). Maar net wel een grote bak bramen kunnen plukken! :9
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:42:40 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210379346
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:12 schreef FlyingFish het volgende:
En de gladiolen vermenigvuldigen zich elk jaar, maar groeien te lang waardoor ze knakken en dood gaan voor ze echt uitkomen. Geen goed jaar dus… ik twijfel nu wat ik volgend jaar er mee moet doen voor meer succes.
Stokje erbij zetten zodat ze niet knakken.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:12:08 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210379850
Jullie mogen druiven komen plukken hoor. We hebben denk ik wel 100 kg aan dikke trossen hangen. Dat gaat overigens helemaal vanzelf, want ik ben ook niet zo van de tuintjes.

Ik weet wel: september snoeimaand.
pi_210380448
Ah gadverdamme Donna, in onze tuin ligt ook met regelmaat kattenstront maar dat is van onze eigen kat.
Grintsteentjes zou ik niet doen, daar gaat onze kat juist zitten, of nou ja, kan je wel doen, dan ligt het niet tussen je planten. Vandaar dat wij het zo hebben opgelost.

In de voortuin hadden wij ook vaak kattenstront, maar dan dus van andere katten aangezien onze kat de achtertuin niet uitgaat. Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen is simpelweg volzetten met planten. En katten vinden tomatenplanten en lavendel vies.

Onze tuin staat er best goed bij dit jaar, er zijn alleen meerdere planten niet mooi gaan bloeien, die hebben duidelijk veel te veel regen te verwerken gehad. Ik hou echt van in de tuin werken en bedenken hoe ik het wil hebben qua planten. Ben al bezig met volgend jaar, wat ik ga verplaatsen of nieuw wil planten.

Verloofde staat vandaag voor de klas, haar eigen klas, voor het eerst in bijna 2 jaar tijd. En ze Appte al helemaal blij dat het goed gaat. Ze had er veel zin in ook.

[ Bericht 17% gewijzigd door exode op 22-08-2023 15:49:29 ]
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:49:30 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210382128
Wij hebben ook heel veel bramen dit jaar. O+ Maar die struik woekert toch wel heel erg over alles heen, en zo'n grote tuin hebben we niet, dus ik denk dat we 'm er toch uit gaan halen :{ (is ooit perongeluk daar gegroeid).

En kattenpoep vind ik ook heel vervelend. Wij hebben drollen van zowel onze eigen kat als van diverse katten uit de buurt in onze tuin. Beh. Maar goed, ik blijf maar gewoon scheppen en inderdaad: goed vol planten helpt wel.

Even een vraagje aan de kleuter-ouders hier: we krijgen binnenkort ons neefje van net 4 jaar een paar dagen te logeren. Hebben jullie nog tips voor leuke uitjes voor die leeftijd, liefst in de omgeving van Utrecht?
in de haak.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:52:53 #250
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210382178
Ik ben er nog niet geweest, maar misschien het Nijntje Museum?
pi_210382185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:49 schreef trui het volgende:
Wij hebben ook heel veel bramen dit jaar. O+ Maar die struik woekert toch wel heel erg over alles heen, en zo'n grote tuin hebben we niet, dus ik denk dat we 'm er toch uit gaan halen :{ (is ooit perongeluk daar gegroeid).

Even een vraagje aan de kleuter-ouders hier: we krijgen binnenkort ons neefje van net 4 jaar een paar dagen te logeren. Hebben jullie nog tips voor leuke uitjes voor die leeftijd, liefst in de omgeving van Utrecht?
Hoeveel tips wil je? _O-
- de fietsboot over de Vecht naar Breukelen
- De bosspeeltuin in Vleuten
- Kasteel de Haar
- Natte voeten pad van Natuurmonumenten bij Haarzuilens
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
pi_210382194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:50 schreef exode het volgende:
Ah gadverdamme Donna, in onze tuin ligt ook met regelmaat kattenstront maar dat is van onze eigen kat.
Grintsteentjes zou ik niet doen, daar gaat onze kat juist zitten, of nou ja, kan je wel doen, dan ligt het niet tussen je planten. Vandaar dat wij het zo hebben opgelost.

In de voortuin hadden wij ook vaak kattenstront, maar dan dus van andere katten aangezien onze kat de achtertuin niet uitgaat. Wat bij ons uiteindelijk heeft geholpen is simpelweg volzetten met planten. En katten vinden tomatenplanten en lavendel vies.

Onze tuin staat er best goed bij dit jaar, er zijn alleen meerdere planten niet mooi gaan bloeien, die hebben duidelijk veel te veel regen te verwerken gehad. Ik hou echt van in de tuin werken en bedenken hoe ik het wil hebben qua planten. Ben al bezig met volgend jaar, wat ik ga verplaatsen of nieuw wil planten.

Verloofde staat vandaag voor de klas, haar eigen klas, voor het eerst in bijna 2 jaar tijd. En ze Appte al helemaal blij dat het goed gaat. Ze had er veel zin in ook.

Onze kat gaat vrolijk tussen de lavendel liggen. Bij de vorige eigenaar hadden ze een ren zonder planten ed. Dus ze gebruiken alleen de kattenbak
pi_210382235
Yay, ik kan nog steeds lopen. Misschien dat ik op deze wel normaal reageer :s)
Nou dat gelukkig wel @Phaidra Ik heb die eerste, waar ik zo misselijk van werd, maar als backup gehouden. Misselijk was niks vergeleken met die van laatst :X

@Donna ik zou een paar zakken rode gemalen peper (welke het goedkoopste is bij de Turkse winkel of ergens) kopen en die uitstrooien in de tuin. Moet je wel bijhouden want na regen is het foetsie, maar katten vinden dat niet leuk. En anders zorgen dat ze je tuin niet meer in kunnen maar das ook weer zoiets :{
If they say
pi_210382643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, ik kan nog steeds lopen. Misschien dat ik op deze wel normaal reageer :s)
Nou dat gelukkig wel @:Phaidra Ik heb die eerste, waar ik zo misselijk van werd, maar als backup gehouden. Misselijk was niks vergeleken met die van laatst :X

@:Donna ik zou een paar zakken rode gemalen peper (welke het goedkoopste is bij de Turkse winkel of ergens) kopen en die uitstrooien in de tuin. Moet je wel bijhouden want na regen is het foetsie, maar katten vinden dat niet leuk. En anders zorgen dat ze je tuin niet meer in kunnen maar das ook weer zoiets :{
Welke heb je nu gekregen?
pi_210382650
quote:

Hoe is het gegaan?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:06:58 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210383402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:53 schreef exode het volgende:

[..]
Hoeveel tips wil je? _O-
- Kasteel de Haar
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
Thanks, Exode!
in de haak.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:33:54 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210383729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:06 schreef trui het volgende:

[..]
Thanks, Exode!
De boswerf in Zeist was bij ons ook een succes, maar voor jou misschien net de verkeerde kant van Utrecht,

https://www.odru.nl/nme-a(...)educatie/de-boswerf/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210384648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:48 schreef F_r het volgende:

[..]
Hoe is het gegaan?
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Vanochtend bij het naar school brengen dikke tranen begreep ik van manlief :'( Huilen in de klas, maar het was de rest van de dag goed gegaan had de juf gezegd. En vanmiddag toen ik thuis kwam had ie hele verhalen en had ie het leuk gehad op school O+ .
Vandaag zonder huilen naar school en weer een leuke dag gehad :).
pi_210384675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:27 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben 1 appel aan de appelboom dit jaar :'). Nul aan de perenboom (peren dan hè, dat er geen appels aan hangen snap ik oO< ). Maar net wel een grote bak bramen kunnen plukken! :9
Van de perenboom :P ;) :P :+ ?
pi_210384844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:53 schreef exode het volgende:

[..]
Hoeveel tips wil je? _O-
- Kasteel de Haar
- Zwemmen bij Kikkerfort
- Geertjes Hoeve
Natuurspeeltuin de hoef
Spoorweg museum
pi_210385121
Ik heb vanmorgen een emotioneel afscheid gehad met de kinderen. Vooral de oudste vond het uiteindelijk toch wel erg moeilijk om me tot zondag te missen.

Ik zou vanmiddag van de luchthaven naar huis nog met de bus moeten, maar mijn moeder en zus waren me als verrassing op komen halen O+ O+ O+
pi_210386788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 19:37 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Van de perenboom :P ;) :P :+ ?
:6

Aangezien veel bramen al richting overrijp gingen (dat krijg je als je in augustus op vakantie bent…), heb ik ze maar verwerkt in een toetje :9.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 23-08-2023 10:54:05 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:34:56 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210386939
Ik associeer bramen altijd met mijn Spaanse jeugdvriendin.
Het moet ergens eind jaren tachtig/begin jaren negentig zijn geweest.
Korte spijkerbroeken met een gerafelde onderkant waren helemaal hip en happening en mijn vriendin had net nieuwe gekregen.
Wij waren bramen gaan plukken, en zij had bedacht dat ze ze wel in haar broekzakken kon bewaren.
Bij mij thuis aangekomen ontdekten we dat haar broek onder de vlekken zat en zij huilend in onze badkamer verzuchtte dat haar moeder haar nu echt ging vermoorden…
Hoe dat is afgelopen weet ik niet meer. Maar ze leeft nog wel in ieder geval 😇
pi_210387235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:47 schreef F_r het volgende:

[..]
Welke heb je nu gekregen?
Als eerste kreeg ik hydrochloorthiazide, daarna doxasozine en nu dan losartan. En dat bovenop de max.dosis nebivolol :{ Had ik voor de nebivolol een andere lol en daar kon ik ookal niet tegen :')

Bramen...die pluk ik écht niet meer zonder handschoenen.

Whaha @amaranta :D
Wij hadden toen een zakje van onze broodjes. Beter dan een broekzak _O-
If they say
pi_210387317
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:6

Aangezien veel bramen al richting overrijp gingen (dat krijg je als je in augustus op vakantie bent…), heb ik ze maar verwerkt in een toertje :9.

[ afbeelding ]
Recept plz? Voor als ik handschoenen heb gekocht *) Kon de vorige lading wegkieperen, helaas. En dit ziet er wel heel lekker uit :9
If they say
pi_210388454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Recept plz? Voor als ik handschoenen heb gekocht *) Kon de vorige lading wegkieperen, helaas. En dit ziet er wel heel lekker uit :9
Ik heb deze gebruikt: https://rutgerbakt.nl/dessert-recepten/clafoutis-met-kersen/

Maar dan dus niet met kersen :D. En ietsjes minder melk & boter gedaan, ik vond het er al best dun uitzien. Maar het resultaat had iets luchtiger gekund, dus wellicht toch beter met alle melk :P. Oh ja, aangezien in geen vanillestokje had (drupje vanille essence toegevoegd), heb ik de melk gewoon in de magnetron opgewarmd, niet gekookt. Leek me niks toevoegen en scheelde me een pannetje en tijd.

De kleine bakjes waren in 18 min klaar :s).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210388523
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
Korte spijkerbroeken met een gerafelde onderkant waren helemaal hip en happening en mijn vriendin had net nieuwe gekregen.
Wij waren bramen gaan plukken, en zij had bedacht dat ze ze wel in haar broekzakken kon bewaren.
Bij mij thuis aangekomen ontdekten we dat haar broek onder de vlekken zat en zij huilend in onze badkamer verzuchtte dat haar moeder haar nu echt ging vermoorden…
Dit doet me denken aan een vriendinnetje die toen het hip was zo’n broek wilde met gerafelde onderkant. Kreeg ze niet, dus ze liep al weken op de pijpen, om maar een rafeltje te krijgen.
Het was eindelijk gelukt toen ze net op vakantie gingen.
Kwamen ze thuis, had oma alle kapotte broeken netjes omgezoomd :')
pi_210388606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb deze gebruikt: https://rutgerbakt.nl/dessert-recepten/clafoutis-met-kersen/

Maar dan dus niet met kersen :D. En ietsjes minder melk & boter gedaan, ik vond het er al best dun uitzien. Maar het resultaat had iets luchtiger gekund, dus wellicht toch beter met alle melk :P. Oh ja, aangezien in geen vanillestokje had (drupje vanille essence toegevoegd), heb ik de melk gewoon in de magnetron opgewarmd, niet gekookt. Leek me niks toevoegen en scheelde me een pannetje en tijd.

De kleine bakjes waren in 18 min klaar :s).
Dank! Is zo simpel, dat moet mij zelfs lukken :D
Slim om de melk op te warmen in de magnetron. Scheelt schrobben want melk koekt áltijd aan :Y
Ik ga het zéker een keer maken, al dan niet met bramen. Banaan, lijkt me ook wel heel lekker :9
Ik ga vast mn appie mandje vullen voor volgende week :)

Edit: zoon wil het met diepvries blauwebessen én banaan :9
If they say
pi_210388801
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank! Is zo simpel, dat moet mij zelfs lukken :D
Slim om de melk op te warmen in de magnetron. Scheelt schrobben want melk koekt áltijd aan :Y
Ik ga het zéker een keer maken, al dan niet met bramen. Banaan, lijkt me ook wel heel lekker :9
Ik ga vast mn appie mandje vullen voor volgende week :)

Edit: zoon wil het met diepvries blauwebessen én banaan :9
Mijn dochter maakt de minder calorierijke versie ervan.
2 bananen prakken in een ovenschaal.
3 eieren er doorheen mengen. 2 kopjes havermout, kopje amanadelmelk, beetje bakpoeder, kaneel. Mengen.
Als laatste diepvries blauwe bessen erdoor. In de oven, 20 minuutjes.
pi_210389054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 23:08 schreef lily het volgende:

[..]
Mijn dochter maakt de minder calorierijke versie ervan.
2 bananen prakken in een ovenschaal.
3 eieren er doorheen mengen. 2 kopjes havermout, kopje amanadelmelk, beetje bakpoeder, kaneel. Mengen.
Als laatste diepvries blauwe bessen erdoor. In de oven, 20 minuutjes.
Oeh, dat klinkt óók lekker! :9
If they say
pi_210389212
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
Dat doet mij weer denken aan die keer dat we op kamp het koekiemonsterspel speelden. Een spel waarbij kinderen posten moesten zoeken waar ze een koek konden krijgen, die ze vervolgens naar een andere post moesten brengen, maar werden ze getikt door koekiemonster waren ze alle koekjes kwijt. De koekjes waren mini varianten van allerlei soorten koekjes, waaronder ook mini negerzoenen. Een jongetje vond het handig om die in zijn broekzak te bewaren… tijdens het sluipen, rennen etc. dus dat ding zat kapot en plat in zijn zak. Dat was niet eventjes leeghalen/uitspoelen :')
pi_210390025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 00:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat doet mij weer denken aan die keer dat we op kamp het koekiemonsterspel speelden. Een spel waarbij kinderen posten moesten zoeken waar ze een koek konden krijgen, die ze vervolgens naar een andere post moesten brengen, maar werden ze getikt door koekiemonster waren ze alle koekjes kwijt. De koekjes waren mini varianten van allerlei soorten koekjes, waaronder ook mini negerzoenen. Een jongetje vond het handig om die in zijn broekzak te bewaren… tijdens het sluipen, rennen etc. dus dat ding zat kapot en plat in zijn zak. Dat was niet eventjes leeghalen/uitspoelen :')
Nieuw. Nee, inderdaad :D
  woensdag 23 augustus 2023 @ 08:38:52 #273
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210390147
Ik heb vanochtend vroeg de jongens uit bed gestuurd om alvast te wennen aan het ritme, want ik was er heilig van overtuigd dat ze volgende week moeten beginnen.

OK, ze hebben dus een week langer en het is nu wat minder erg dat de boeken van oudste nog niet binnen zijn :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210390559
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 08:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb vanochtend vroeg de jongens uit bed gestuurd om alvast te wennen aan het ritme, want ik was er heilig van overtuigd dat ze volgende week moeten beginnen.

OK, ze hebben dus een week langer en het is nu wat minder erg dat de boeken van oudste nog niet binnen zijn :@
Dat is hier dus wel het nadeel van de laatste week van de vakantie op vakantie zijn. Geen tijd om weer in het ritme te komen. Ik ga ze namelijk niet vroeg naar bed sturen op vakantie.
En in het weekend is de oudste jarig en zondag feest van beiden. Dat zal niet tot heel laat duren of zo, maar ook niet rustig wennen aan de week.

Maar goed, zal wel gewoon goed komen denk ik.

Maar voor jullie gelukkig nog een weekje dan! Nog lekker genieten! Zou inderdaad wel stress zijn een paar dagen van te voren de boeken nog niet binnen!
  woensdag 23 augustus 2023 @ 09:06:57 #275
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210390631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:02 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat is hier dus wel het nadeel van de laatste week van de vakantie op vakantie zijn. Geen tijd om weer in het ritme te komen. Ik ga ze namelijk niet vroeg naar bed sturen op vakantie.
En in het weekend is de oudste jarig en zondag feest van beiden. Dat zal niet tot heel laat duren of zo, maar ook niet rustig wennen aan de week.

Maar goed, zal wel gewoon goed komen denk ik.

Maar voor jullie gelukkig nog een weekje dan! Nog lekker genieten! Zou inderdaad wel stress zijn een paar dagen van te voren de boeken nog niet binnen!
Nouja, het meest vage is dat er dus constant een herinneringsmail komt, dus ik was al helemaal over de zeik want ik bestel de boeken altijd op de eerst mogelijke dag ongeveer. De bestelling stond wel keurig op de website, maar nog op open. En toen kwam een dag later van jongste ineens het pakket binnen, waar het ook zo in het systeem stond. Nouja, dan gok ik dat het met de andere boeken ook wel goed komt. Was dit jaar een nieuwe leverancier, dus dat is best wel ruk, maar het is niet anders.

En inderdaad, dat ritme ga je niet alvast weer invoeren als je nog OP vakantie bent ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210390658
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, het meest vage is dat er dus constant een herinneringsmail komt, dus ik was al helemaal over de zeik want ik bestel de boeken altijd op de eerst mogelijke dag ongeveer. De bestelling stond wel keurig op de website, maar nog op open. En toen kwam een dag later van jongste ineens het pakket binnen, waar het ook zo in het systeem stond. Nouja, dan gok ik dat het met de andere boeken ook wel goed komt. Was dit jaar een nieuwe leverancier, dus dat is best wel ruk, maar het is niet anders.

En inderdaad, dat ritme ga je niet alvast weer invoeren als je nog OP vakantie bent ;)
Dat is dan inderdaad wel verwarrend. Hopelijk komen ze gouw binnen!

Hier had ik ze besteld en ging een paar uur later een keer m’n spam box checken. Zat ik dat daar een mail van school in zat dat de boeken pas vanaf de maandag er na te bestellen waren. Ook lekker vaag, maar was wel goed gekomen gelukkig.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 09:16:13 #277
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210390703
Ik kwam deze net tegen

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210390960
Meer kinderen (of volwassenen) die nu enorm veel last van hooikoorts hebben? B heeft knalrode ogen en snottert de hele dag door. Ik ken dat bij hem alleen in het voorjaar. Nu zijn het volgens mij de grassen die reactie geven.
Hij heeft hooikoorts en krijgt ook medicijnen maar de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat hij zo laat in de zomer zoveel last had.

Ik ben vandaag echt uit mijn doen, 'vrije' dag en dus continuerooster voor de kinderen, heb de hele tijd in mijn hoofd dat ik zo broodjes moet halen en ze om kwart over 12 uit zijn. 'Wie zullen ze meenemen? Hoeveel kinderen komen er mee eten?'
In de war dus. Went vast heel snel.
pi_210391108
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:16 schreef Troel het volgende:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
Op die manier wordt het hier op school al een paar jaar gedaan. Vinden ze hartstikke prima hier (en ik ook). Er wordt echt en feestje gemaakt van de verjaardag.
pi_210391131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:40 schreef exode het volgende:
Meer kinderen (of volwassenen) die nu enorm veel last van hooikoorts hebben? B heeft knalrode ogen en snottert de hele dag door. Ik ken dat bij hem alleen in het voorjaar. Nu zijn het volgens mij de grassen die reactie geven.
Hij heeft hooikoorts en krijgt ook medicijnen maar de afgelopen jaren kan ik me niet herinneren dat hij zo laat in de zomer zoveel last had.

Ik ben vandaag echt uit mijn doen, 'vrije' dag en dus continuerooster voor de kinderen, heb de hele tijd in mijn hoofd dat ik zo broodjes moet halen en ze om kwart over 12 uit zijn. 'Wie zullen ze meenemen? Hoeveel kinderen komen er mee eten?'
In de war dus. Went vast heel snel.
Hier niemand met hooikoorts maar ik zag net in m’n weerapp dat de kans op hooikoortsklachten vandaag op ‘zeer groot’ staat
  woensdag 23 augustus 2023 @ 10:06:07 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_210391283
quote:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
Doen!! Weg met die klote traktaties _O-
disclaimer
pi_210391330
Boeken bestellen ging hier ook niet vlekkeloos. Bestelde ze op de laatste dag dat ze nog op tijd binnen zouden zijn (normaal altijd meteen) en toen gaf de bank een foutmelding maar kon de bestelling niet opnieuw plaatsen. Paniek. Iddink gemaild, steeds op de vernieuwdknop geramd, maar kon niks meer op de site.
Volgende dag mailtje, dat de bestelling was geplaatst maar dat ie nog betaald moest worden. Bleek vaker te gebeuren en dan krijg je de rekening achteraf. Goed om te weten iig, al bestellen we de volgende keer niet op slag van kakken :')

@exode :* Komt goed. Over een tijdje weet je niet beter dat ze op school lunchen.
If they say
  woensdag 23 augustus 2023 @ 10:17:10 #283
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210391345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Boeken bestellen ging hier ook niet vlekkeloos. Bestelde ze op de laatste dag dat ze nog op tijd binnen zouden zijn (normaal altijd meteen) en toen gaf de bank een foutmelding maar kon de bestelling niet opnieuw plaatsen. Paniek. Iddink gemaild, steeds op de vernieuwdknop geramd, maar kon niks meer op de site.
Volgende dag mailtje, dat de bestelling was geplaatst maar dat ie nog betaald moest worden. Bleek vaker te gebeuren en dan krijg je de rekening achteraf. Goed om te weten iig, al bestellen we de volgende keer niet op slag van kakken :')

@:exode :* Komt goed. Over een tijdje weet je niet beter dat ze op school lunchen.
Hier dus helaas geen Iddink meer maar OsingaDeJonge :)
Vond het al meteen jammer dat ik niet de mogelijkheid had om de grote lijsters mee te bestellen :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210391360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 09:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier niemand met hooikoorts maar ik zag net in m’n weerapp dat de kans op hooikoortsklachten vandaag op ‘zeer groot’ staat
Ja, al weken staat ie hoog maar dat is met grassen. Dat had B eerder niet, misschien dat iemand het herkent dat het dit jaar anders dan voorgaande jaren is. En anders is B zijn hooikoorst veranderd vrees ik.
pi_210391455
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier dus helaas geen Iddink meer maar OsingaDeJonge :)
Vond het al meteen jammer dat ik niet de mogelijkheid had om de grote lijsters mee te bestellen :(
Hier was het voor dochter al iddink en dus nog steeds zo.
Raar dat dat niet te bestellen is. Je zou toch denken dat al die sites hetzelfde aanbieden?

Bezorging van de boeken was nog wel een dingetje. We zaten erop te wachten, ineens een mail dat het bezorgd was :? Ik meteen contact opgenomen met de post, heb ik een medewerker aan de lijn, staat een buurvrouw van tig verderop op de stoep. Boeken lagen bij haar :')
If they say
pi_210391783
Oh jee, dat staat mij volgend jaar ook te wachten ;(. Wij moesten de stapel boeken vroeger op school ophalen, paar dagen van tevoren. En dan 2 dagen non-stop kaften om alles op tijd klaar te hebben :D. Lijkt me best stressvol met op tijd bestellen en bezorgen!

Nieuw traktatiebeleid: lijkt me helemaal top! Gelijk landelijk invoeren die hap. That having said: de oudste gaat morgen voor het laatst OOIT naar de bso en wil ook trakteren :+. Maar jeetje, wat een mijlpaal.

Vanmiddag gaan we samen suppen. De jongste is daar niet zo van, maar die is op woensdag wel op de bso.

@exode, kak van de hooikoorts! Hopelijk is het snel weer minder. En lijkt me ook gek, als ze jarenlang tussen de middag thuis zijn geweest. Maar ook lekker rustig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210391987
Ik moest vroeger zelf mn boeken ophalen, midden in de stad. Poepdruk natuurlijk want iederéén haalde daar de boeken. Nu is dat toch best beter geregeld :D
@Phaidra er zijn rekbare boekenkaften. Die flip je zo om het boek en je bent klaar. Geen gehannes meer met papier en plakband.
Koop ze tzt alleen niet waar je boeken besteld maar bij Hema. Stuk goedkoper én ze gaan jaren mee :Y
If they say
pi_210392140
quote:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
Dit mogen ze hier per direct instellen wat mij betreft!

En dan niet vanwege de gezondheid of zoiets, maar gewoon vanwege dat gedoe om iets te moeten regelen
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:11:58 #289
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210392430
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moest vroeger zelf mn boeken ophalen, midden in de stad. Poepdruk natuurlijk want iederéén haalde daar de boeken. Nu is dat toch best beter geregeld :D
@:Phaidra er zijn rekbare boekenkaften. Die flip je zo om het boek en je bent klaar. Geen gehannes meer met papier en plakband.
Koop ze tzt alleen niet waar je boeken besteld maar bij Hema. Stuk goedkoper én ze gaan jaren mee :Y
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210392495
Mijn zoon deelde vanmorgen al mede dat hij alleen de boeken kaft die hij aan het einde van het jaar terug moet inleveren. Volgens hem maar 1.
pi_210392500
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, dan had je gewoon een boekenmarkt op school waarbij je de boeken van de geslaagden kon overkopen enzo. EN dan moest je er gewoon zuinig op doen omdat ze hergebruikt werden!
Memory unlocked 😍
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:20:48 #292
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210392514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Memory unlocked 😍
Ja en met een beetje geluk stonden er al extra dingen in de binas bijgeschreven O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210392593
Hier is alles door school besteld en afgeleverd. Hoe ideaal. Heb vorig jaar alleen zelf een binas moeten aanschaffen.
Hier volgende week weer aan de slag.
Met een meidenkwartet
pi_210392639
Ook kon je boeken kopen en verkopen bij “de Slegte”
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:32:41 #295
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210392694
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:28 schreef amaranta het volgende:
Ook kon je boeken kopen en verkopen bij “de Slegte”
Dat. En voor de rest had je Van Dijk O+

Vroegah, toen alles beter was en je gewoon nog een gewone rekenmachine nodig had in plaats van een halve computer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210392769
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:11 schreef Troel het volgende:

[..]
:Y
En van Dijk zat hier op de Overtoom. Tyfuseind met boeken zeulen, tram in of op de fiets.
Tis best wel simpeler geworden :D

Doet zoon ook, alleen kaft om de boeken die terug moeten. Rest niet.
If they say
pi_210392787
En ik heb ondertussen 3 Bosatlassen in de kast staan :') De kleine van mij en de grote van dochter en van zoon. Want uiteraard moet er een nieuwe gekocht worden :') Zoon heeft er dit jaar precies 1x in gekeken }:|
If they say
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:42:19 #298
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210392798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik heb ondertussen 3 Bosatlassen in de kast staan :') De kleine van mij en de grote van dochter en van zoon. Want uiteraard moet er een nieuwe gekocht worden :') Zoon heeft er dit jaar precies 1x in gekeken }:|
Ik heb dat dus niet meer gedaan. Het eerste jaar werd er heel duidelijkg esteld : niet kopen. Was ook voor woordenboeken zo.

En toen hadden ze het ineens nodig. Tja, daar betaal ik nu een vrijwillige bijdrage voor, waarbij specifiek atlassen en woordenboeken staat). Dan had je niet moeten zeggen dat het niet ndoig was.

Net zoals zowel jongste als oudste naar Moviepark gingen. Jongste moest 35 euro lappen, bij de oudste was het gratis.

Overigens hebben wij die van mijn ouders nog en ik denk mijn oude ook nog wel. En verder oefenen ze maar op school. Ze hebben hem niet nodig voor hun examens enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 augustus 2023 @ 12:42:45 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210392804
quote:
Ik kwam deze net tegen

[ afbeelding ]
School waar kdv in zit is dat hier ook al jaren. Kdv/bso doet daar ook aan mee. En dan nog heb je ouders die toch met traktaties komen :N

Op schoon waar meneer maandag begint helaas wel nog traktaties
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 augustus 2023 @ 12:43:44 #300
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_210392816
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 12:42 schreef Ynske het volgende:

[..]
School waar kdv in zit is dat hier ook al jaren. Kdv/bso doet daar ook aan mee. En dan nog heb je ouders die toch met traktaties komen :N

Op schoon waar meneer maandag begint helaas wel nog traktaties
Dat is dan aan de medewerkers om die weer mee terug naar huis te geven.

En spannend! Hier gaat de oudste naar havo 5. Je weet wel, dat prupke :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')