https://www.pickandjoy.com/nl/groenteplanten/snack-cucumberquote:Op maandag 24 juli 2023 13:20 schreef Kreator het volgende:
Is het moeilijk om die snackkomkommkomers te kweken? Wij eten die dingen bij het leven, maar het liefst zou ik ze ook zelf kweken.
Onze koffie was ook een keer stuk, heel vervelend.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:17 schreef Kreator het volgende:
Het valt mij heel vaak op, zeker op kantoor. Dat mensen een verhaal vertellen en dat niemand dat dan bevestigt, maar dat er wel altijd iemand is die dan vervolgens zijn eigen variant van zo'n verhaal gaat vertellen.
"ik viel vd trap, ditdat"
"ja ik viel ook ooit vd trap, veel langer verhaal"
Ik vind dat altijd bijzonder asociaal.
Tevens is de koffie stuk.
Tevens houden ze bij deze klant geen pauze.
Tevens tevens.
Die van ons is veel vaker stuk.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:27 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Onze koffie was ook een keer stuk, heel vervelend.
Oow daar heb ik uit voorzorg er maar 1 van gepoot. En die heeft het complete gangpad in de kas overgenomen...quote:Op maandag 24 juli 2023 13:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik kom nogal om in de bolcourgettes. Vorig jaar deden mijn planten het niet, dus dit jaar extra veel gezet. Ze doen het allemaal.
Dit is altijd.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik kom nogal om in de bolcourgettes. Vorig jaar deden mijn planten het niet, dus dit jaar extra veel gezet. Ze doen het allemaal.
Ik heb bijna niks nieuw gekochtquote:Op maandag 24 juli 2023 13:32 schreef Kreator het volgende:
De (2e hands) tripptrapp is gekocht. Wat een geld, die dingen..
Afspraak voor de (2e hands) Joolz kinderwagen (kun je ook een huis voor kopen) is gemaakt.
Godzijdank hoeft het niet allemaal nieuw te zijn.
Dat waren aubergines.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:34 schreef Kreator het volgende:
Courgettes moet ik altijd aan die 06-lijn verkoper denken met dat Buch programma.
Die groeien in de kas in een vorm die niet voor dat soort doeleinden geschikt is.quote:
Ik geloof ook niet dat wij behalve een matrasje iets nieuws nodig hebben. En gelukkig weet vriendin er wel veel van door haar werk, dus we kopen geen onnodige troep.quote:
Het voordeel is dat je ook weer kan verkopen. Ik ben groot fan van het babyding voor de tripptrapp, mocht je zitten wachten op ongevraagde tips.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:32 schreef Kreator het volgende:
De (2e hands) tripptrapp is gekocht. Wat een geld, die dingen..
Afspraak voor de (2e hands) Joolz kinderwagen (kun je ook een huis voor kopen) is gemaakt.
Godzijdank hoeft het niet allemaal nieuw te zijn.
Tripp Trapp hebben we deze keer gekregen (gelukkig). Het babyding hadden we nog.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het voordeel is dat je ook weer kan verkopen. Ik ben groot fan van het babyding voor de tripptrapp, mocht je zitten wachten op ongevraagde tips.
Ik ben de hekkensluiter van familie en vrienden vooralsnog dus ik krijg enorm veel toegeschoven. Ook dingen die ooit van ons waren
Die hebben we erbij. Ziet er als nieuw uit en was 180 euro.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben groot fan van het babyding voor de tripptrapp, mocht je zitten wachten op ongevraagde tips.
Die haat is vanzelf wederzijds.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die hebben we erbij. Ziet er als nieuw uit en was 180 euro.
De kinderwagen van Joolz is vraagprijs 195 bij kennissen in het dorp, geloof ik. Dus zal wel 150 zijn.
Ben zelf ook groot voorstander van niet alles blind nieuw kopen.
Tot slot: ik haat kinderen.
Haten is een groot woord, maar het is heerlijk om ze naar hun eigen ouders te kunnen sturen...quote:
Wij hadden 5 planten dit jaar, 2 zijn er al opgegeten en 2 doen bijna niks. Gelukkig maakt die laatste wel alles goed, die produceert in zijn eentje zowat al meer dan we weg krijgen gewerkt.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:29 schreef Tuindier het volgende:
Ik moet nu aan Herman Finkers denken...quote:Op maandag 24 juli 2023 14:02 schreef Clubsoda het volgende:
Kinderen zijn net mensen. Collectief vaak stomvervelend, op individueel niveau vaak best te hebben als je ze leert kennen en je eigen zijn vaker heel leuk dan oerstom.
Erg handig inderdaadquote:Op maandag 24 juli 2023 13:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van het babyding voor de tripptrapp,
Dat is het dreumesdingquote:Op maandag 24 juli 2023 14:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Erg handig inderdaad [ afbeelding ]
Haha wtf, hier heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef Myraela het volgende:
En de vraag of we babywater hadden vond ik ook interessant, maar blijkbaar is niet elk water geschikt voor baby's. Wat een wereld.
Vóóral op het werk jaquote:Op maandag 24 juli 2023 13:17 schreef Kreator het volgende:
Het valt mij heel vaak op, zeker op kantoor. Dat mensen een verhaal vertellen en dat niemand dat dan bevestigt, maar dat er wel altijd iemand is die dan vervolgens zijn eigen variant van zo'n verhaal gaat vertellen.
"ik viel vd trap, ditdat"
"ja ik viel ook ooit vd trap, veel langer verhaal"
Ik vind dat altijd bijzonder asociaal.
Tevens is de koffie stuk.
Tevens houden ze bij deze klant geen pauze.
Tevens tevens.
Ik heb 11 jaar die zooi achter me aangesleept en nu gaat alles lekker wegquote:Op maandag 24 juli 2023 14:28 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 makkelijk kind (even afkloppen; hij is pas 2), maar we zijn er allebei nog steeds van overtuigd dat dit genoeg is voor onsIk kan me echt niet voorstellen dat we er fysiek/mentaal nog 1 aan zouden kunnen en ik zie nog een zwangerschap en bevalling ook niet zitten. Dus alle spullen die hier niet meer worden gebruikt gaan naar de kringloop/vrienden. Hatsekidee weg ermee
Is dat niet vooral in landen waar er slecht drinkwater uit de kraan komt?quote:Op maandag 24 juli 2023 14:39 schreef Myraela het volgende:
En de vraag of we babywater hadden vond ik ook interessant, maar blijkbaar is niet elk water geschikt voor baby's. Wat een wereld.
Ik zou in vrijwel geen enkel ander land het water uit de kraan toevertrouwen aan mijn enige nazaad.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Is dat niet vooral in landen waar er slecht drinkwater uit de kraan komt?
Je gaat Mini achterna zoquote:Op maandag 24 juli 2023 14:54 schreef Kreator het volgende:
Sorry dat het over kinderen gaat. Ik vind dat zelf ook altijd megakut.
Ah, dan heeft het volgens mij met zouten en mineralen te maken wat in flessen water zit.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:47 schreef Myraela het volgende:
Ja, vraag me niet hoe het werkt. Het was in het buitenland overigens. Maar blijkbaar staan er ook flessen water babyicoontjes wanneer het geschikt is. Ze mocht het mooi zelf uit gaan zoeken.
Ik dacht juist fancy mineraalwater, omdat die mineralen lang niet altijd goed zijn.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Is dat niet vooral in landen waar er slecht drinkwater uit de kraan komt?
Dóen zeg ik.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb als verlaat verjaardagscadeau een lockpickset gekregen en ik overweeg naar de brug naar Katendrecht te fietsen om liefdesslotjes er af te halen.
Waarom wil je het niet voelen?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel wat je zegt, zit best een kern van waarheid in. Ik zou wel willen werken aan het niet-voelen van dat ongemak/die geruststelling zonder het uit de weg te gaan, zeg maar. Omdat het niet genoeg aanwezig is om er "last" van te hebben, in plaats van het te verdringen/verdoven/verpakken.
Heel erg ACT ditquote:Op maandag 24 juli 2023 15:21 schreef yinu het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet voelen?
Soms helpt het mij beter om het wel te voelen. En dan te beseffen dat ik het voel (en me te realiseren dat alle gedachtes/gevoelens/emoties per definitie nooit eeuwig duren dus ook de hele rotte niet) ipv me in het algemeen bezig te houden met ontwijken of niet willen voelen.
Niet voelen was niet helemaal de juiste omschrijving. Ik zou het niet zo vaak willen hebben, denk ik. Of soms de ballen (dan wel de keuze) hebben om de wortel van die gevoelens op te lossen. Daar wil ik aan werken.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:21 schreef yinu het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet voelen?
Soms helpt het mij beter om het wel te voelen. En dan te beseffen dat ik het voel (en me te realiseren dat alle gedachtes/gevoelens/emoties per definitie nooit eeuwig duren dus ook de hele rotte niet) ipv me in het algemeen bezig te houden met ontwijken of niet willen voelen.
@AnneX jij denkt daar anders over? /nieuwsgierigquote:Op maandag 24 juli 2023 15:20 schreef AnneX het volgende:
Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Toevallig kwam de (gezins-) en opvoed verschillen gisteravond aan de orde.
Maar erken je inmiddels wel dat op zo'n moment snoeihard aan de slag gaan met zo hard vluchten is als je in je safe space verschuilen?
Of, anders gezegd, het zijn twee vormen van copingquote:Anne schreef:
Ja zeg.
Maak dat de kat wijs.![]()
quote:Op maandag 24 juli 2023 15:43 schreef MadMaster het volgende:
Krijg net per mail het bericht dat een collega op 59-jarige leeftijd onverwacht is overleden.
Dan wordt je weer even met beide benen op de grond gezet en besef je je weer dat alles maar relatief is...
Meppenquote:Op maandag 24 juli 2023 15:46 schreef Kreator het volgende:
DE FINANCIAL MEDEWERKER HIER HEEFT HAAR GELUID AAN STAAN EN KRIJGT DE HELE DAG TEAMS, WHATSAPP EN ANDERE BERICHTEN. DE HELE DAG. 9 UUR PER DAG. DE HELE DAG. 20X PER MINUUT.
Zo'n WC-Eend walm, en als je er wat van zegt toegebeten worden dat ze zich voor veel geld wc-eend hebben laten aansmerenquote:Op maandag 24 juli 2023 15:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meppen
Dat is net zo irritant als mensen die zwaar geparfumeerd zijn
Precies ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:43 schreef MadMaster het volgende:
Krijg net per mail het bericht dat een collega op 59-jarige leeftijd onverwacht is overleden.Dan wordt je weer even met beide benen op de grond gezet en besef je je weer dat alles maar relatief is...quote:![]()
quote:Op maandag 24 juli 2023 15:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet voelen was niet helemaal de juiste omschrijving. Ik zou het niet zo vaak willen hebben, denk ik. Of soms de ballen (dan wel de keuze) hebben om de wortel van die gevoelens op te lossen. Daar wil ik aan werken.
Allebei is goed toch? Niet alles kan opgelost maar sommige dingen wel. Die andere dingen moet je accepteren en een beetje lief zijn voor jezelf.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer wel, tegenwoordig, te voelen wat er gebeurt en dat te accepteren voor wat het is met het mantra "ook dit gaat voorbij".
Dit zijn gevallen waarin het bijvoorbeeld niet werktquote:Op maandag 24 juli 2023 15:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo'n WC-Eend walm, en als je er wat van zegt toegebeten worden dat ze zich voor veel geld wc-eend hebben laten aansmeren
Karig cadeau, slijptol op accu was handiger geweestquote:Op maandag 24 juli 2023 15:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb als verlaat verjaardagscadeau een lockpickset gekregen en ik overweeg naar de brug naar Katendrecht te fietsen om liefdesslotjes er af te halen.
Wij hebben op het werk een open parkeergarage waar de wind deels doorheen kan waaien.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:59 schreef yinu het volgende:
[..]
Dit zijn gevallen waarin het bijvoorbeeld niet werkt![]()
quote:
Ha, Vanyel heeft volkomen gelijk.quote:@:AnneX jij denkt daar anders over? /nieuwsgierig
Of ben je nu bewust aan het copen door te ontkennen/negeren
(Sorry, kon de stukke quote niet repareren mobiel)
Ik klikte op edit zodat ik het voor je kon repareren, was het ineens gefixtquote:Op maandag 24 juli 2023 16:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
Ha, Vanyel heeft volkomen gelijk.
Handig, dat zij mij weer even erop wees 😎
ZEG ER WAT VAN. DAT DURF JE TOCH WELquote:Op maandag 24 juli 2023 15:46 schreef Kreator het volgende:
DE FINANCIAL MEDEWERKER HIER HEEFT HAAR GELUID AAN STAAN EN KRIJGT DE HELE DAG TEAMS, WHATSAPP EN ANDERE BERICHTEN. DE HELE DAG. 9 UUR PER DAG. DE HELE DAG. 20X PER MINUUT.
Ja, soms ben ik handig. Vaker niet.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik klikte op edit zodat ik het voor je kon repareren, was het ineens gefixt
Baby willen is baby zelf doenquote:Op maandag 24 juli 2023 14:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar die zooi achter me aangesleept en nu gaat alles lekker wegik weet ook heel zeker dat ik niet meer wil bevallen en na twee prima zwangerschappen met baby's die er veilig en wel uitgekomen zijn ga ik (zeker in mijn geriatrische toestand) de goden niet verzoeken. Mijn vrouw daarentegen nota bene, die zou best nog wel een baby willen
maar nee. Geeft een rustig gevoel ook, weten dat zo goed is.
Dat zeg ik ook, maar dat wil ze ook nietquote:
quote:Op maandag 24 juli 2023 15:43 schreef MadMaster het volgende:
Krijg net per mail het bericht dat een collega op 59-jarige leeftijd onverwacht is overleden.
Dan wordt je weer even met beide benen op de grond gezet en besef je je weer dat alles maar relatief is...
Ik kan mij niet voorstellen dat we die niet hebben, alleen is dat niet echt mijn afdelingquote:Op maandag 24 juli 2023 16:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Karig cadeau, slijptol op accu was handiger geweest
De laatste jaren wat minder, maar tot een jaar of 4 geleden (pre Corona) vrij intensief.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:24 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster wat een verdrietig bericht. Hadden jullie vaak contact?
Kut.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:43 schreef MadMaster het volgende:
Zeker ook kut, klote, enz.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Kut.![]()
Vorige week hoorden we op werk dat mijn oude teamleider en mijn project-maatje, tof mens, op 60 jarige leeftijd overleed.
Was al tijdje ziek, en toch nog doorwerken vanuit huis.
Klotezooi![]()
Thuiswerken yoloquote:Op maandag 24 juli 2023 15:46 schreef Kreator het volgende:
En leg jezelf niet zoveel op zou ik willen zeggen tegen een paar cullers hier.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zeker ook kut, klote, enz.
Je moet toch gewoon minimaal een paar jaar van je pensioen kunnen genieten?
In relatie tot de TT: Het leven is een zure bom...
Lees dit nu pas. Wat erg en wat jong.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:43 schreef MadMaster het volgende:
Allemaal dat dus.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
En leg jezelf niet zoveel op zou ik willen zeggen tegen een paar cullers hier.
Al die lijstjes, al dat 'moeten',doe vooral wat je happy maakt, sta positief in het leven.
Laat iedereen achter je rug om kletsen en trek je niets aan wat mensen mogelijk kunnen denken over je.
Laat het bij hen, loop in je eigen schoenen en probeer er wat leuks van te maken, elke dag weer, je bent er maar even, in dit ene leven
Wijze woordenquote:Op maandag 24 juli 2023 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Al die lijstjes, al dat 'moeten',doe vooral wat je happy maakt, sta positief in het leven.
Laat iedereen achter je rug om kletsen en trek je niets aan wat mensen mogelijk kunnen denken over je.
Laat het bij hen, loop in je eigen schoenen en probeer er wat leuks van te maken, elke dag weer, je bent er maar even, in dit ene leven
Ja, ik heb wel eens vaker nagedacht over yoga of meditatie voor even stilstaan.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:59 schreef yinu het volgende:
[..]
[..]
Allebei is goed toch? Niet alles kan opgelost maar sommige dingen wel. Die andere dingen moet je accepteren en een beetje lief zijn voor jezelf.
Voor mij helpt meditatie en yoga hierbij. Even een pauze inbouwen. Dan kan ik met wat meer afstand en aardiger naar mezelf kijken in plaats van te denken dat ik een stom lijf/stom hoofd heb. En dan kan ik ook aardiger naar andere mensen kijken en dat helpt dan weer omdat mensen dat vaak toch voelen ofzo.
Het werkt niet altijd maar vaak genoeg.
[..]
Dit zijn gevallen waarin het bijvoorbeeld niet werkt![]()
Als je het online doet, moet je het op zijn minst elektroshoptherapie noemen.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:31 schreef Myraela het volgende:
Mijn beste therapie is shoptherapie. Gewoon geld uitgeven en weer gelukkig zijn.
quote:Op maandag 24 juli 2023 17:31 schreef Myraela het volgende:
Mijn beste therapie is shoptherapie. Gewoon geld uitgeven en weer gelukkig zijn.
Daar is mijn vader voor een groot deel arbeidsongeschikt door geraakt. Kon niet meer als SEH-verpleegkundige werken. Verkeerd op de grond terecht gekomen, schade aan kapselbanden in schouder.quote:
He bah! Wat heftigquote:Op maandag 24 juli 2023 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar is mijn vader voor een groot deel arbeidsongeschikt door geraakt. Kon niet meer als SEH-verpleegkundige werken. Verkeerd op de grond terecht gekomen, schade aan kapselbanden in schouder.
quote:Op maandag 24 juli 2023 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat helpt ook vaak, maar vooral als het koopjes zijnquote:Op maandag 24 juli 2023 17:31 schreef Myraela het volgende:
Ah. De uitdrukking ‘maak dat de kat wijs’ vatte ik iets anders op.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
Ha, Vanyel heeft volkomen gelijk.
Handig, dat zij mij weer even erop wees 😎
Dat!quote:Op maandag 24 juli 2023 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Je hebt het vast eerder gehoord.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:25 schreef Blues het volgende:
Allemaal geleerd op therapie 2 jr geleden en ik kan je vertellen, had ik dat maar tig jaar eerder geleerd/gehoord.
Had m'n leven een stuk aangenamer en minder moeizaam gemaakt in m'n hoofd.
Dat kan je wel zeggenquote:Op maandag 24 juli 2023 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je hebt het vast eerder gehoord.
Maar leren vraagt een stuk meer (werk) dan horen. En kan zwaar en spannend en eng zijn, voordat het gaat renderen.
Heb je vast zelf ook ervaren.
Dat werkt wel dubbel zo goed, ja. Dan heb je het fijne gevoel van iets nieuws hebben en het fijne gevoel van eigenlijk gewoon geld verdienen.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat helpt ook vaak, maar vooral als het koopjes zijn
Herkenbaar.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:25 schreef Blues het volgende:
Allemaal geleerd op therapie 2 jr geleden en ik kan je vertellen, had ik dat maar tig jaar eerder geleerd/gehoord.
Had m'n leven een stuk aangenamer en minder moeizaam gemaakt in m'n hoofd.
Er staat dat het zwembad ook voor niet-bewoners toegankelijk zal zijn. Alleen staat er nog niet hoe dat dan gaat werken qua tijden/abonnement/etc. Ik ben benieuwd iigquote:Op maandag 24 juli 2023 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
En jij mag ook in dat zwembad? Da's wel ideaal
Balen joh!quote:Op maandag 24 juli 2023 18:10 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik had een frustrerende thuiswerkdag. Het idee is 8:00-16:30 werken maar ik ben net maar gestopt. Sinds de lunch met één casus beziggeweest -- normaal krijg ik er 10 op een dag af. Dit was echt bar ingewikkeld. Dus ik hoop maar dat ik het allemaal goed gedaan heb en dat men er wat aan heeft
Fijn dat jouw thuiswerkdag beter was dan dat @:Blues
Als het een verzorgingshuis is (wat eigenlijk niet meer bestaat): reken op bejaarde bejaarden. Zonder fikse handicap kom je daar niet meer in.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:16 schreef Tele6 het volgende:
Verder is de gevel tegenover m'n huis nu bijna af, dus niet zo veel interessante bouwactiviteiten meer te bespioneren tijdens het thuiswerken![]()
Net ff opgezocht wat er eigenlijk waar gaat komen in dat gebouw, dus wie mijn overburen worden. Eind dit jaar of Q1 2024 komt er een verzorgingshuis in de vleugel van het gebouw die het dichtst bij mij is. Achter elk raampje een andere bejaarde. (pardon, senior.) Ik hoop dat het een beetje een levendige boel wordt en niet al te bejaarde bejaarden.
De andere drie vleugels zijn een mix van zelfstandige seniorenappartementen (1 slaapkamer en een balkon) en startersappartementen (studio, met mini inpandig balkon / loggia). Ben ik even blij dat ik hier woon en niet daar, want de starters"appartementen" zijn maar 40 m2 en allemaal heel onhandig van vorm. Je zit eigenlijk altijd vanaf je bank ook naar je bed te kijken, of je moet je bank tegen je bed aan zetten. En dat voor de schamele prijs van ca 700 euro. Jippie![]()
Er komt een zwembad in het gebouwen een restaurant en bibliotheek. Staat alleen nergens of het een "echt" zwembad is of alleen maar zo'n lauwwarm minibad. Als het een echt 25-meterbad zou zijn zou dat wel gaaf zijn. Lekker zwemmen en dan hup naar huis hup m'n bed in.
Joh, da's ook niet iets wat je vaak moet doen.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Op het gevaar af dat me 'how can I make this about me' verweten wordt, wat niet mijn intentie is: Ik heb 2 jaar geleden, nadat ik bewusteloos van straat werd opgeraapt en 4 dagen hartbewaking als beloning kreeg, ook even goed moeten bedenken wat ik nu wel en niet wilde en moest. Ik wilde voor die tijd geen -isten en -logen die mij gingen vertellen wat goed voor mij was, dat kon ik immers zelf wel. Dacht ik...
Nog steeds volg ik af en toe mijn oude denk- en prestatiedrang patroon, dat is kennelijk ook een stukje karakter/moeilijk af te leren gewenning. Maar ik besef me dan, dankzij wat simpele trucjes, ook vrij snel dat ik die fout heb gemaakt en doe dan weer een stapje terug.
Het maakt het leven een stuk gemakkelijker, ondanks de tegenslagen die we allemaal, ik dus ook, op z'n tijd hebben...
/Einde preek...
Ik had ook wel soort van keus -- we hadden er vandaag met z'n drieën een stuk of 20. Je kan alleen niet meteen zien welke de rottige zijn en welke je zo doorheen fietst. Sommige collega's beginnen dan aan eentje en haken dan af en beginnen aan een ander zodra ze zien dat het een moeilijke is, maar ik vind dat niet netjes. Dus doorbikkelen maar. Iemand moet het doenquote:Op maandag 24 juli 2023 18:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Balen joh!
Ik kies zelf mijn werkzaamheden uit het aanbod dat er is, dat scheelt een hoop denk ik.
En als jij het altijd doet is dat keimakkelijk want dan kunnen andere collega’s de kantjes er vanaf lopenquote:Op maandag 24 juli 2023 18:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had ook wel soort van keus -- we hadden er vandaag met z'n drieën een stuk of 20. Je kan alleen niet meteen zien welke de rottige zijn en welke je zo doorheen fietst. Sommige collega's beginnen dan aan eentje en haken dan af en beginnen aan een ander zodra ze zien dat het een moeilijke is, maar ik vind dat niet netjes. Dus doorbikkelen maar. Iemand moet het doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Je moet er een indicatie voor een verpleegafdeling voor hebben, dus dat zijn waarschijnlijk wel de bejaarde bejaarden idd. Veel geraniums straks hiertegenover danquote:Op maandag 24 juli 2023 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het een verzorgingshuis is (wat eigenlijk niet meer bestaat): reken op bejaarde bejaarden. Zonder fikse handicap kom je daar niet meer in.
Worden het zelfstandige aanleunwoningen dan heb je kans op meer levendigheid.
Je zwembadGaaf
![]()
Geen preek en het is about youquote:Op maandag 24 juli 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Op het gevaar af dat me 'how can I make this about me' verweten wordt, wat niet mijn intentie is: Ik heb 2 jaar geleden, nadat ik bewusteloos van straat werd opgeraapt en 4 dagen hartbewaking als beloning kreeg, ook even goed moeten bedenken wat ik nu wel en niet wilde en moest. Ik wilde voor die tijd geen -isten en -logen die mij gingen vertellen wat goed voor mij was, dat kon ik immers zelf wel. Dacht ik...
Nog steeds volg ik af en toe mijn oude denk- en prestatiedrang patroon, dat is kennelijk ook een stukje karakter/moeilijk af te leren gewenning. Maar ik besef me dan, dankzij wat simpele trucjes, ook vrij snel dat ik die fout heb gemaakt en doe dan weer een stapje terug.
Het maakt het leven een stuk gemakkelijker, ondanks de tegenslagen die we allemaal, ik dus ook, op z'n tijd hebben...
/Einde preek...
Hoerenloper, laat datquote:Op maandag 24 juli 2023 15:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is mss een komen en 'gaan' van bejoirden, afwisselend tochquote:Op maandag 24 juli 2023 18:16 schreef Tele6 het volgende:
Verder is de gevel tegenover m'n huis nu bijna af, dus niet zo veel interessante bouwactiviteiten meer te bespioneren tijdens het thuiswerken![]()
Net ff opgezocht wat er eigenlijk waar gaat komen in dat gebouw, dus wie mijn overburen worden. Eind dit jaar of Q1 2024 komt er een verzorgingshuis in de vleugel van het gebouw die het dichtst bij mij is. Achter elk raampje een andere bejaarde. (pardon, senior.) Ik hoop dat het een beetje een levendige boel wordt en niet al te bejaarde bejaarden.
De andere drie vleugels zijn een mix van zelfstandige seniorenappartementen (1 slaapkamer en een balkon) en startersappartementen (studio, met mini inpandig balkon / loggia). Ben ik even blij dat ik hier woon en niet daar, want de starters"appartementen" zijn maar 40 m2 en allemaal heel onhandig van vorm. Je zit eigenlijk altijd vanaf je bank ook naar je bed te kijken, of je moet je bank tegen je bed aan zetten. En dat voor de schamele prijs van ca 700 euro. Jippie![]()
Er komt een zwembad in het gebouwen een restaurant en bibliotheek. Staat alleen nergens of het een "echt" zwembad is of alleen maar zo'n lauwwarm minibad. Als het een echt 25-meterbad zou zijn zou dat wel gaaf zijn. Lekker zwemmen en dan hup naar huis hup m'n bed in.
Wij hebben er ook 1 die de meest complexe, lastige klussen overslaat.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had ook wel soort van keus -- we hadden er vandaag met z'n drieën een stuk of 20. Je kan alleen niet meteen zien welke de rottige zijn en welke je zo doorheen fietst. Sommige collega's beginnen dan aan eentje en haken dan af en beginnen aan een ander zodra ze zien dat het een moeilijke is, maar ik vind dat niet netjes. Dus doorbikkelen maar. Iemand moet het doen
Bwehehehe, jij dacht het, jij zegt het. #zwartehumorquote:Op maandag 24 juli 2023 18:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is mss een komen en 'gaan' van bejoirden, afwisselend toch![]()
Beter heb je lol in wat je wel doet (of lekker niet) dan dat je alles half doet door fomoquote:Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens vaker nagedacht over yoga of meditatie voor even stilstaan.
En zo'n bericht van @:MadMaster(sterke , trouwens) krijg ik dan weer die haast van, die onrust. Want zo vergankelijk is het dus en ik ben nog lang niet klaar en ik wil nog zoveel en en en...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik liep vandaag mijn mail door.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben er ook 1 die de meest complexe, lastige klussen overslaat.
Altijd, standaard met de eeuwige smoes dat ze 'daar nooit op ingewerkt is' en 'er zijn nog zoveel andere klussen' die ook gedaan moeten worden 'toch?'
![]()
Hier ben ik het deels mee eens, maar deels ook niet. Het ligt nogal aan om wat voor dingen het gaat.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Holy moly, een gecompliceerde botbreuk met ernstige bloeding of…?quote:Op maandag 24 juli 2023 18:54 schreef sigme het volgende:
En bij ons is een van de weinig door het hele gebouw bekende collega's heel onverwachts overleden aan een botbreuk.
Nee, gebroken scheenbeen. Het kwam ook erg onverwacht. Geen idee wat er precies is misgegaan (hij lag in het ziekenhuis).quote:Op maandag 24 juli 2023 18:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Holy moly, een gecompliceerde botbreuk met ernstige bloeding of…?
Heb als gewondenverzorger tijdens militaire dienst veel botbreuken meegemaakt, maar nooit 1 met fatale afloop.
whoa, wat erg. Da's schrikkenquote:Op maandag 24 juli 2023 18:54 schreef sigme het volgende:
En bij ons is een van de weinig door het hele gebouw bekende collega's heel onverwachts overleden aan een botbreuk.
Vet-embolie misschien?quote:Op maandag 24 juli 2023 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, gebroken scheenbeen. Het kwam ook erg onverwacht. Geen idee wat er precies is misgegaan (hij lag in het ziekenhuis).
'Moeten is dwang', zeggen ze wel eens.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:57 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MadMaster wat een verdrietig berichtgecondoleerd!
@:Blues ook al zo'n naar verhaal
[..]
Hier ben ik het deels mee eens, maar deels ook niet. Het ligt nogal aan om wat voor dingen het gaat.
Als ik niks 'moet' van mezelf, dan lig ik hele dagen op de bank of in bed series te kijken. En dat lijkt dan leuk en relaxed, maar op de langere termijn word ik daar vooral heel erg ongelukkig van. Sommige dingen 'moeten', júist om zo happy mogelijk te zijn en blijven. De dingen op mijn lijst die ik postte zijn dingen die 'moeten', om mezelf gezond en fit te houden en om de kans dat ik me over het algemeen happy voel zo groot mogelijk te maken. Ik wéét dat het dingen zijn waar ik soms op het moment zelf even geen zin in heb, maar die op de wat langere termijn heel helpend voor me zijn.
Als het gaat om 'ik moet mijn huis altijd tiptop opgeruimd hebben' of zo, dan voel ik dat minder als iets wat ik zou moeten. Maar ik heb ook een vriendin die gewoon heel onrustig wordt van rommel, en voor haar is haar huis opgeruimd houden dus juist weer iets wat bijdraagt aan een happy life. Dus is ook gewoon heel persoonlijk.
Tevens is 'sta positief in het leven' dan juist weer iets wat ik lees als 'je moet positief in het leven staan'(maar ik begrijp wel hoe je het bedoelt, hoor). Ik begrijp wel waarom dat kan helpen, en dat het goed is te proberen om dat meer te doen, maar dat is (in elk geval voor mij) best wel lastig soms (/vaak).
Ik zat al te denken aan trombose o.i.d., maar dan moet je ook een (inwendige) bloeding hebben gehad. Het klinkt in ieder geval bizar…quote:Op maandag 24 juli 2023 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vet-embolie misschien?
Hoe dan ook… narigheid
Mooi kut.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:54 schreef sigme het volgende:
quote:Op maandag 24 juli 2023 18:53 schreef sigme het volgende:
Ik zal jullie mijn levensmotto nog even opdringen.
Ik moet verrassend weinigMijn kruis is juist dat ik verrot veel moet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn overwinning is dat ik daarmee heb leren leven en ondanks die shit toch nog lol vind in dingen
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 24 juli 2023 19:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vanyel is sowieso 1 van mijn grootste helden.
Ik ben er van overtuigd dat mensen met een pensionstal dezelfde slag zijn als de lui in Tiger King. Hooguit wat beperkt door geld of wetgeving.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:08 schreef Candaasje het volgende:
‘Ze zeggen wel eens dat konijnenbaasjes wat typische mensen zijn… dan denk ik altijd even aan jou.’
Ik: hoezo?![]()
Hoi buufquote:Op maandag 24 juli 2023 20:08 schreef Candaasje het volgende:
Ohja. Dit wilde ik nog delen met jullie:
Collega, dierenarts die de exoten altijd deed (en dus ook Cas al drie keer heeft gefixt), sprak vandaag de woorden:
‘Ze zeggen wel eens dat konijnenbaasjes wat typische mensen zijn… dan denk ik altijd even aan jou.’
Ondertussen te huize Candaas:
[ afbeelding ]![]()
(Leuk speelgoed, zo’n bovenfrees! )
quote:Op maandag 24 juli 2023 20:08 schreef Candaasje het volgende:
Ohja. Dit wilde ik nog delen met jullie:
Collega, dierenarts die de exoten altijd deed (en dus ook Cas al drie keer heeft gefixt), sprak vandaag de woorden:
Ondertussen te huize Candaas:
[ afbeelding ]![]()
(Leuk speelgoed, zo’n bovenfrees! )
Gezien de doelgroep van het gebouw, ga maar uit van een mini bad zo heet mogelijk gestookt.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er staat dat het zwembad ook voor niet-bewoners toegankelijk zal zijn. Alleen staat er nog niet hoe dat dan gaat werken qua tijden/abonnement/etc. Ik ben benieuwd iig
Ik ben meestal doof voor het gemekker, gepiep en gekraak van het lijf.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Joh, da's ook niet iets wat je vaak moet doen.
Luisteren naar lijf (en hoofd) is altijd wel aan te raden (en lastig)
Het gaat niet om dingen moeten van jezelf die eigenlijk niet nodig. Het gaat om de moeilijke stap zetten om de dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt maar die wel goed voor jezelf zijn. Dingen waar even de slof in is gekomen weer oppakken.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Hang overal post-itjes op met de tekst Moet Ik Dit Nu Doen? En vraag jezelf dat af bij elk woord.
@ mijn therapeutHeeft me heel HEEL veel inzicht gegeven in wat ik mezelf oplegde en dan moet ik ook verrassend weinig. @:sigme
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Candaasje jullie hadden toch ook een dakdekker uit het dorp aan het werk?
Heette de man Dennis R.?
Aan de hand van huisdieren het baasje typeren. Nou ja.![]()
* Tele6 kan na 20 km jankend gestrompel nu zeggen dat dat op een bepaald moment toch geen goed idee isquote:Op maandag 24 juli 2023 20:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben meestal doof voor het gemekker, gepiep en gekraak van het lijf.
Gewoon door.
En dan gaat het lijf uit terwijl je fietst en klap je met je kop op de grond en krijgen ze je pas wakker in stabiele zijligging, na een glas koud water in je gezicht te hebben gehad en een vriendelijke toch gemeende pets tegen je wang. Top idee hoor.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben meestal doof voor het gemekker, gepiep en gekraak van het lijf.
Gewoon door.
Waar doet het pijn als je dat wel doet?quote:Op maandag 24 juli 2023 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 kan na 20 km jankend gestrompel nu zeggen dat dat op een bepaald moment toch geen goed idee is
(ik kan nog niet trap af of heuvelaf lopen... trap op en vlak gaat prima maar naar beneden niet??? wanneer ga je naar de fysio voor zoiets? eerst 2 weken rust??)
Gevolgd door: Stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kunt laten doen.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Hang overal post-itjes op met de tekst Moet Ik Dit Nu Doen? En vraag jezelf dat af bij elk woord.
@ mijn therapeutHeeft me heel HEEL veel inzicht gegeven in wat ik mezelf oplegde en dan moet ik ook verrassend weinig. @:sigme
Ik gooi er geen alcohol bij. En slaap gelukkig ook genoeg.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dan gaat het lijf uit terwijl je fietst en klap je met je kop op de grond en krijgen ze je pas wakker in stabiele zijligging, na een glas koud water in je gezicht te hebben gehad en een vriendelijke toch gemeende pets tegen je wang. Top idee hoor.
Dan gaat het vast iets langer goed ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik gooi er geen alcohol bij. En slaap gelukkig ook genoeg.
Eerlijkheid gebiedt (met een dt tochquote:Op maandag 24 juli 2023 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het gaat niet om dingen moeten van jezelf die eigenlijk niet nodig. Het gaat om de moeilijke stap zetten om de dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt maar die wel goed voor jezelf zijn. Dingen waar even de slof in is gekomen weer oppakken.
Ik had 3 weken geen zin om gezond te eten en te sporten. Dat dat hiefde ik niet van mezelf. Maar dat moest ik bekopen met een zeer lijf en langdurige darmellende. Dus dan is de keuze: lui en lekker eten of sporten en gezond eten. Ik heb gekozen voor het laatste. Dat moet ik dan van mezelf. En als ik dat dan weer een paar dagen doe is dat ook wat ik wil.
Vreemde opmerking.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik gooi er geen alcohol bij. En slaap gelukkig ook genoeg.
Was je niet gewoon ook een pleaser, dat je mensen/collega's het altijd naar de zin wil(de) maken?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt (met een dt toch![]()
) te zeggen dat dit post-it gedoetje vooral ging over dat iedereen over mijn grenzen denderde, al jaren.
Vooral op t werk.
En dit mantraatje hielp mij echt.
Ik wist niet eens wat goed voor mij was of wat IK wilde of leuk vond.
Zou je denkenquote:Op maandag 24 juli 2023 21:08 schreef Jeroboam het volgende:
Was je niet gewoon ook een pleaser, dat je mensen/collega's het altijd naar de zin wil(de) maken?
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waar doet het pijn als je dat wel doet?
Ik las kut en scheet.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.
Het is een lastig te lokaliseren pijn dus misschien heb ik het verkeerd. Het is een rare pijn, want het voelt niet als spierkramp/spierpijn maar ook niet alsof het duidelijk uit een gewricht komt.
Sowieso raar, want het begon met donderdag na de Vierdaagsedag een dof pijnlijk gevoel in m'n heup (wat ik ken van overbelasting/instabiliteit van heup) en vrijdag had ik vervolgens eerst weer wat last van die heup maar daarna eigenlijk allerlei rare plaatsen een veel minder doffe pijn in het bijbehorende been.
Geïrriteerd beenvlies misschien?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.
Het is een lastig te lokaliseren pijn dus misschien heb ik het verkeerd. Het is een rare pijn, want het voelt niet als spierkramp/spierpijn maar ook niet alsof het duidelijk uit een gewricht komt.
Sowieso raar, want het begon met donderdag na de Vierdaagsedag een dof pijnlijk gevoel in m'n heup (wat ik ken van overbelasting/instabiliteit van heup) en vrijdag had ik vervolgens eerst weer wat last van die heup maar daarna eigenlijk allerlei rare plaatsen een veel minder doffe pijn in het bijbehorende been.
Het klinkt als een boze pees. Door overbelasting of gekke belasting omdat je last van je heup had.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zag het ook. Wat moet je dan doen, iemand inhuren?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:19 schreef Blues het volgende:
Met stijgende verbazing kijk ik de vakantieman.
Die reisorganisaties zijn gewoon tegen de wet in mensen met een beperking aan het discrimineren![]()
Thats miequote:
Gelijk heb je, maar de voorbeelden op tv waren van wat andere aard.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag het ook. Wat moet je dan doen, iemand inhuren?
Aan de andere kant, ik heb ooit eens een reis gedaan, weinig alleengaanden, overvolle bus dus geen plek om ergens anders te gaan zitten. En de dame naast mij was door haar familie op vakantie gestuurd. Maar wat die niet doorhadden was dat ze aan het dementeren was. Ze wist niet waar ze naar toe ging (naam van de stad stond op de bus maar zij ging naar Frankrijk en niet naar Uzes), was constant kwijt, te laat, ze kon niet alleen in een restaurant naar het toilet want dan kwam ze niet weer terug. Of wanneer het bloedheet was had ze 3 lagen kleding aan. En "men" vond, omdat ik ook alleen was, best wel voor haar kon zorgen tijdens de vakantie. En ook al zit dat niet in mijn aard, ik heb nee gezegd, het is mijn vakantie en ik ben geen zorgmedewerker.
Ja totaal anders. Maar wat ze daar ook zeiden, sommige mensen denken dat ze meer kunnen dan dat ze daadwerkelijk kunnen. Ik reis al ruim 40 jaar met groepsreizen en niet iedereen kent z'n eigen beperkingen (en niet alleen op lichamelijk gebiedquote:Op maandag 24 juli 2023 21:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Gelijk heb je, maar de voorbeelden op tv waren van wat andere aard.
De meest rare opmerking ever. Reis naar Egypte, culturele reis met om de avond een lezing door de reisbegeleider (tevens egyptoloog dus die wist er wel wat van). Kamergenote (die ik niet kende vooraf) liep na een paar dagen heel sikkeneurig rond. Op mijn vraag wat er was "ik hou niet van geschiedenis, ik hou van de natuur". Ze had geen antwoord op mijn vraag waarom ze dan een reis geboekt had naar Egyptequote:Op maandag 24 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
Toch mee willen doen of overgehaald. Niet heel slim
Mensenquote:Op maandag 24 juli 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja totaal anders. Maar wat ze daar ook zeiden, sommige mensen denken dat ze meer kunnen dan dat ze daadwerkelijk kunnen. Ik reis al ruim 40 jaar met groepsreizen en niet iedereen kent z'n eigen beperkingen (en niet alleen op lichamelijk gebied)
Voorbeeld, ik weet dat ik claustrofobie heb, dan ga ik, hoe graag ik ook zou willen, niet een piramide in, op handen en voeten kruipend. Maar ik heb ze eruit zien komen![]()
Of op safari gaan en al bang zijn voor een mier. Ook niet een goede combi.
Wat sneu eigenlijk.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mensen![]()
Toen ik nog vakanties met mensen met een beperking deed was er ook een keer een deelnemer waarvan we geen idee hadden waarom hij zich had ingeschreven voor onze reis. Denk aan een lichamelijk beperkte puber die alleen van voetballen en bier drinken houdt. En meeging op een cultuurreis…
In duizend bochten gewrongen om hem (buiten het gezamenlijk programma om) toch iets leuks te bieden. Want die reis was al duur genoeg.
Heeft geen leuke vakantie gehad want wat we deden was uiteraard saai, daardoor nukkig (want puber), paste daardoor ook niet lekker in de groep. Wij ook een minder leuke vakantie.
Op het eind van de reis het gesprek aangegaan over zijn wensen en passendheid van dit soort reizen (want als reisleiding mocht je de organisatie ook namen van deelnemers doorgeven waarvan je dacht dat ze niet pasten in de groep (qua beperking of anderszins) en dan is het logisch dat die deelnemers dat ook weten.
Kreeg ik achteraf mooi een klacht van zijn ouders… hoe ik erbij kwam hem te weigeren!
A) dat deed ik niet, want ik mag alleen adviseren en
B) dan ken je óf je kind slecht, óf je projecteert je eigen verwachtingen ontzettend akelig op hem.
Absoluut. Hij was de grootste verliezer in dit verhaal.quote:
Ben je niet raar gaan lopen om je heup te ontlasten? Ik zou het nog een weekje aanzien.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zou dat niet zo zijn omdat vrijwel niemand nu vrijwillig in de richting van de Russische grens reist?quote:Op maandag 24 juli 2023 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Weer wat hotels geboekt voor m'n roadtrip
[ afbeelding ]
In Vilnius is het best goedkoop zeg. Vijf nachten in vier sterren hotel midden in centrum, inclusief ontbijt voor net geen ¤500
En net geen 10 minuutjes wandelen van mevrouw de Litouwer
Het was een tweefasenmodel:quote:Op maandag 24 juli 2023 22:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan me ook wel voorstellen dat er in de vertaling van cats genuanceerde woorden het één en ander verloren is gegaan bij een puber
Litouwen is gewoon nog best goedkoop.quote:Op maandag 24 juli 2023 22:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zou dat niet zo zijn omdat vrijwel niemand nu vrijwillig in de richting van de Russische grens reist?
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 22:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ben je niet raar gaan lopen om je heup te ontlasten? Ik zou het nog een weekje aanzien.
Sta je dan, met je goede gedrag...quote:Op maandag 24 juli 2023 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het was een tweefasenmodel:
Eerst 1 op 1 met puber. Die weinig reageerde. Zoals hij eigenlijk de hele reis al was.
Daarna gesprekje met ouders waarin ik (vast niet letterlijk) onze observaties herhaald heb. Hen ook heb gewezen op de reisjes naar de Spaanse kust en zo.
Fase drie was dat ik via het kantoor de klacht geserveerd kreeg. Verder geen formeel vervolg maar… jeetje.
En dit was nog het minst schokkende deel van die gedenkwaardige (en dus ook laatste met die organisatie) vakantiequote:Op maandag 24 juli 2023 22:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Sta je dan, met je goede gedrag...
quote:Op maandag 24 juli 2023 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Alledrie mijn mailboxen hebben 0 ongelezen e-mails, mijn werk to do lijst is helemaal leeg en de out of office staat overal aan.
VAKANTIE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Joepieeeequote:Op maandag 24 juli 2023 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Alledrie mijn mailboxen hebben 0 ongelezen e-mails, mijn werk to do lijst is helemaal leeg en de out of office staat overal aan.
VAKANTIE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
...quote:Op maandag 24 juli 2023 22:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dit was nog het minst schokkende deel van die gedenkwaardige (en dus ook laatste met die organisatie) vakantie
Gefeliciteerd, geniet ervan. Wel 1 uur en 25 minuten na 2100 uur nog online.quote:Op maandag 24 juli 2023 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
VAKANTIE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mn schema geldt pas vanaf morgen want dan pas vakantiequote:Op maandag 24 juli 2023 22:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, geniet ervan. Wel 1 uur en 25 minuten na 2100 uur nog online.
Maar misschien kan even stilstaan je wel net wat bewuster maken van wát je dan precies wilt. Zodat je niet uit een soort van ongemak heel woest allemaal dingen gaat doen die bij nader inzien niet echt hadden gehoeven. Dus dat je bewuster kiest voor dat concert/dat contact met die vrienden/noem maar op.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens vaker nagedacht over yoga of meditatie voor even stilstaan.
En zo'n bericht van @:MadMaster(sterke , trouwens) krijg ik dan weer die haast van, die onrust. Want zo vergankelijk is het dus en ik ben nog lang niet klaar en ik wil nog zoveel en en en...
Jemig. Dat is ook een heftige gebeurtenisquote:Op maandag 24 juli 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Herkenbaar.
/Einde preek...
Jeetje. Het soort dag waarop we met z’n allen nogal met onze neus op de eindigheid van het leven gedrukt worden.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:54 schreef sigme het volgende:
Met een schone lei de vakantie inquote:Op maandag 24 juli 2023 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
VAKANTIE![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zou het een soort irritatie van het beenvlies zoals shin splints kunnen zijn? Dan is rust houden wel belangrijk. En koelen. Maar het is nog best kort geleden dat je een behoorlijke fysieke inspanning hebt geleverd… dus ik zou het nog een paar dagen aanzien.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 04:01 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 op welke hoogte van het onderbeen is de lokalisatie van de pijnklachten?Bovenin; zeg maar de bovenste 1/3 van het onderbeen. Tot aan net onder de knie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zit meer aan de kant van de scheen dan aan de kuit, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het vanuit de pezen van de kuitspier komt. Aan de buitenkant evenveel last als aan de binnenkant. Soms ook een doffe pijn net onder de knie. Alles alleen het linkerbeen.
Ik zal wel raar gelopen hebben om voor die heup te compenseren.
Misschien idd de beenvliesklachten wat @yinu en @Kaatje1 zeiden -- ik had wel de indruk dat het wandelen eerder scheenpijn veroorzaakt dan hardlopen. Alleen ben ik gewend dat je de scheenpijn al kunt uitlokken door je tenen op te trekken en deze rare zijkant-scheen-pijn komt echt alleen bij naar beneden lopen.
Ik kan zo 1-2-3 geen inloopspreekuur van een fysio vinden hier in de buurt, dus ik kijk het nog wel even aan. Het is sowieso de afgelopen paar dagen al een stuk beter geworden -- zaterdag strompelde ik, zondag liep ik mank en gisteren kon ik alweer stukjes lopen alleen niet naar beneden.
Ik denk dat je lijf gewoon nog aan het herstellen is van deze extreme inspanning, nergens voor nodig om dan gelijk al naar een fysio te gaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 07:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bovenin; zeg maar de bovenste 1/3 van het onderbeen. Tot aan net onder de knie.
Het zit meer aan de kant van de scheen dan aan de kuit, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het vanuit de pezen van de kuitspier komt. Aan de buitenkant evenveel last als aan de binnenkant. Soms ook een doffe pijn net onder de knie. Alles alleen het linkerbeen.
Ik zal wel raar gelopen hebben om voor die heup te compenseren.
Misschien idd de beenvliesklachten wat @:yinu en @:Kaatje1 zeiden -- ik had wel de indruk dat het wandelen eerder scheenpijn veroorzaakt dan hardlopen. Alleen ben ik gewend dat je de scheenpijn al kunt uitlokken door je tenen op te trekken en deze rare zijkant-scheen-pijn komt echt alleen bij naar beneden lopen.
Ik kan zo 1-2-3 geen inloopspreekuur van een fysio vinden hier in de buurt, dus ik kijk het nog wel even aan. Het is sowieso de afgelopen paar dagen al een stuk beter geworden -- zaterdag strompelde ik, zondag liep ik mank en gisteren kon ik alweer stukjes lopen alleen niet naar beneden.
Katten lekker druk, jij al wat meer rust (in het hoofd)?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 08:19 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgende katten waren lekker druk vannacht.
Bijzondere gang van zaken inderdaad. Vaak moet je inderdaad zelf zorgen voor een fornuis, dus waarom ze het dan mee zouden nemen, geen idee. Maar ben je dan niet een stuk aanrecht kwijt als ze toch dat ding gaan installeren ofzo?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen
Mevrouw van de woningbouw kwam even praten over nieuwe inductiekookplaat die we krijgen. En dat ze dan 'de oude situatie' (lees: een gloednieuw Bosch fornuis) mee zouden nemen. Ik heb heel hard gelachen, want dat is mijn eigendom en daar blijven ze lekker van af. Daarbij heb ik die oven nog nodig, mafkezen.
Da’s lef hebben. Of dacht ze dat het van de wbv was?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen
Mevrouw van de woningbouw kwam even praten over nieuwe inductiekookplaat die we krijgen. En dat ze dan 'de oude situatie' (lees: een gloednieuw Bosch fornuis) mee zouden nemen. Ik heb heel hard gelachen, want dat is mijn eigendom en daar blijven ze lekker van af. Daarbij heb ik die oven nog nodig, mafkezen.
Het komt vast helemaal goedquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
Nou, alle kampeerspullen zitten in de auto (op de jongens en hun fietsen na, want die fietsen na). Op wat rare dingen gisteren na was de sfeer thuis eigenlijk wel ok (bizar ook weer eigenlijk). En het grootste gedeelte is ook gewoon echt netjes achtergelaten (behalve mijn woonkamer, want daar staan echt gewoon nog wat kratten met o.a. kampeerspullen en dergelijke
Nee, ze zijn bang dat we dan de inductiekookplaat gaan doorverkopen als we nog een fornuis hebben of zoquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s lef hebben. Of dacht ze dat het van de wbv was?
Dat kan toch wel, koop je een nieuw goedkoop fornuis 😂quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ze zijn bang dat we dan de inductiekookplaat gaan doorverkopen als we nog een fornuis hebben of zo
Vast een VVD bestuur, alleen maar wantrouwen van burgers met weinig geldquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat kan toch wel, koop je een nieuw goedkoop fornuis 😂
Wat een gedachtengang.
Tot nu toe zijn alle kutdingen nog goedgekomen, dus de kans is groot dat dat hier inderdaad ook voor gaat geldenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het komt vast helemaal goedEn je gaat je de komende periode ook altijd herinneren en het leven bestaat oa uit herinneringen maken, dus win win.
Prima, dan houden ze toch gewoon de inductieplaat achter totdat jullie de huur opzeggen?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ze zijn bang dat we dan de inductiekookplaat gaan doorverkopen als we nog een fornuis hebben of zo
Ik heb het misschien gemist (of je wil het niet delen), maar waar ga je nu weg dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
Nou, alle kampeerspullen zitten in de auto (op de jongens en hun fietsen na, want die fietsen na). Op wat rare dingen gisteren na was de sfeer thuis eigenlijk wel ok (bizar ook weer eigenlijk). En het grootste gedeelte is ook gewoon echt netjes achtergelaten (behalve mijn woonkamer, want daar staan echt gewoon nog wat kratten met o.a. kampeerspullen en dergelijke
Lees net dat Unilever weer flink winst had gemaakt, volledig toe te schrijven aan de verhoogde prijzen, niet om boeren of andere basis producenten netjes te betalen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vast een VVD bestuur, alleen maar wantrouwen van burgers met weinig geld
Het idee was om in de vakantie deels een tent in de tuin van mijn vriend te zetten om thuis weg te zijn (deel een weliswaar groot en zeker groot genoeg huis met mijn ouders, maar dat loopt niet super. De camping zou eigenlijk volgende week pas open gaan, maar is al geopendquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:46 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb het misschien gemist (of je wil het niet delen), maar waar ga je nu weg dan?
Ik zou ze de kost niet willen geven. Van die lui die echt te beroerd zijn om te werken.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vast een VVD bestuur, alleen maar wantrouwen van burgers met weinig geld
Namen noemen mag altijdquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou ze de kost niet willen geven. Van die lui die echt te beroerd zijn om te werken.
Ja ik weet, dat is lang niet iedereen maar het deel dat simpelweg te lui is om te werken, zie ik er voor aan. Kan zo wel 10 namen noemen hier, maar dat zegt je toch niets
Smeerklaas. Klaas. Een lapzwans, nooit een slag werk uitgevoerd op het bouwen van wat (simpele) zenders na. Smeerklaas omdat ie ooit is betrapt op het jatten van smeerkaasquote:
Op de roze wolk bivakkeren is ook wel eens lekker.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik krijg toch wel een beetje benauwde gevoelens van zoveel ophangen aan een specifieke partner.
Want je kunt niets zeker weten, en alles gaat voorbij, etc.
Da’s inderdaad een heel stuk erger dan dit https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Smeerklaas. Klaas. Een lapzwans, nooit een slag werk uitgevoerd op het bouwen van wat (simpele) zenders na. Smeerklaas omdat ie ooit is betrapt op het jatten van smeerkaas![]()
Theo. Theo werkt niet. Biedt illegale taxidiensten aan. Van de opbrengst gaat ie vaak naar Club Paradise. "Eem ontspannen" zoals hij het zelf zegt. Heeft een poos een aantal hoertjes in huis gehad die daar werkten. Verdere bezigheden: blowen en plaatjes draaien met z'n zender. Ik mag graag naar een piraat luisteren, maar Theo draait echt kut van platen waar van je denkt "kerel waar haal je die vandaan'.
De rest heb ik geen leuke annekdotes bij
Jawelquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:22 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Katten lekker druk, jij al wat meer rust (in het hoofd)?
Klopt. En dat is normaal gesproken wat constant in mijn hoofd spookt. En dat besef is er nog wel terdege (hell, al mijn relaties tot nu toe zijn stuk gelopen, dus waarom zou dit wel goed gaanquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik krijg toch wel een beetje benauwde gevoelens van zoveel ophangen aan een specifieke partner.
Want je kunt niets zeker weten, en alles gaat voorbij, etc.
Het zal ook deels ervaring zijn, snap ik. Maar om dan iedereen argwanend te benaderen. En mijn eigendom mee te willen nemenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou ze de kost niet willen geven. Van die lui die echt te beroerd zijn om te werken.
Ja ik weet, dat is lang niet iedereen maar het deel dat simpelweg te lui is om te werken, zie ik er voor aan. Kan zo wel 10 namen noemen hier, maar dat zegt je toch niets
Oh fijnquote:
Ik heb haar maar even gesproken, maar ze kwam wel tof over inderdaadquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:01 schreef Lonaa het volgende:
@:Troel de meest recente ex is dan ook wel een hele lieve.
Dit is altijd fijn. Ik heb mijn spullen ook achter in de auto liggen en met een sportschool op fietsafstand hoop ik toch echt wel zeker een aantal keer gewoon even lekker te gaan sporten. De laatste tijd kwam het er niet echt van en ook al ben ik nog steeds wel vaak licht in mijn hoofd, ik wil graag weer.quote:
Mijn eerste eigen huurhuisje was in een van de slechtste buurten van H'veen vol jongeren die hoogstwaarschijnlijk ook de rest van hun leven niet echt (wit) zouden gaan werken. Dat was een bijzondere tijdquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Smeerklaas. Klaas. Een lapzwans, nooit een slag werk uitgevoerd op het bouwen van wat (simpele) zenders na. Smeerklaas omdat ie ooit is betrapt op het jatten van smeerkaas![]()
Theo. Theo werkt niet. Biedt illegale taxidiensten aan. Van de opbrengst gaat ie vaak naar Club Paradise. "Eem ontspannen" zoals hij het zelf zegt. Heeft een poos een aantal hoertjes in huis gehad die daar werkten. Verdere bezigheden: blowen en plaatjes draaien met z'n zender. Ik mag graag naar een piraat luisteren, maar Theo draait echt kut van platen waar van je denkt "kerel waar haal je die vandaan'.
De rest heb ik geen leuke annekdotes bij
Zou het nog iets anders kunnen zijn, bijv. gerelateerd aan je oren?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit is altijd fijn. Ik heb mijn spullen ook achter in de auto liggen en met een sportschool op fietsafstand hoop ik toch echt wel zeker een aantal keer gewoon even lekker te gaan sporten. De laatste tijd kwam het er niet echt van en ook al ben ik nog steeds wel vaak licht in mijn hoofd, ik wil graag weer.
(En ik weet gewoon niet waar het vandaan komt. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hb is op orde en ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, dus HOE DAN? )
De afgelopen weken lukte dat niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh fijnWas lekker zeker. Lukt het nog wel een paar keer per week met je baan er naast of doe je je best voor minimaal x keer?
Ik heb oprecht geen idee. Ik heb echt nergens last van, behalve dan dat ik merk dat ik soms echt te snel op sta of als ik moet bukken zeg maar (dat moet ik niet te lang doen). Ik ben eigenlijk totaal niet bekend met oorklachtenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:18 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zou het nog iets anders kunnen zijn, bijv. gerelateerd aan je oren?
Ik heb vaak verstopte oren, of vocht achter m'n trommelvlies, en ook wel eens een lichte oorontsteking gehad. Dan ben ik meestal licht in m'n hoofd.
5 letters:quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit is altijd fijn. Ik heb mijn spullen ook achter in de auto liggen en met een sportschool op fietsafstand hoop ik toch echt wel zeker een aantal keer gewoon even lekker te gaan sporten. De laatste tijd kwam het er niet echt van en ook al ben ik nog steeds wel vaak licht in mijn hoofd, ik wil graag weer.
(En ik weet gewoon niet waar het vandaan komt. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hb is op orde en ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, dus HOE DAN? )
Is dat tegenwoordig niet met 6 letters dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:21 schreef Morgane89 het volgende:
Jij moet je maar niet opgeven voor Lingo
Ik weet ook niet zo goed wat hier gebeurde.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:21 schreef Morgane89 het volgende:
Jij moet je maar niet opgeven voor Lingo
Ja, ik denk dat je die tijd gewoon moet nemenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:20 schreef Lonaa het volgende:
De afgelopen weken lukte dat niet.1x per week als ik geluk had. Dat wil ik wel anders want ik heb het enorm gemist en ook gewoon "nodig" voor mijn brein en feelz en shit. Lesson learned.
Nee.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je die tijd gewoon moet nemenNu begrijp ik dat je ook best moe en bekaf was de afgelopen tijd en dat een reden is om het even te laten, maar van sporten krijg je ook weer nieuwe energie
Maar dat hoef ik je niet te vertellen
Ik begrijp totale verandering van ritme wel heel goed. Dan is het chaos in mijn hoofd. En moet ik eerst eens (na een perdiode dat ik die chaos laat gaan) goed nadenken hoe ik de dingen nu anders moet gaan aanpakken. Dan wordt eea hopelijk snel weer normaal en voelt het niet meer als chaos.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:30 schreef Lonaa het volgende:
Nee.
Het is ook wel zo dat de afgelopen 2 maanden een drukte kende die echt niet normaal is. En ook echt niet is wat ik nastreef of wil. Niet zo. Maar alles kwam nou eenmaal ALLEMAAL tegelijk.![]()
Voor een deel kon ik daar natuurlijk ook best zelf wat aan doen maar verantwoordelijkheidsgevoel en tof en leuk en dingen.
Er gaan wel wat dingen anders de komende tijd.
En tegelijkertijd vind ik chaos heerlijk. Maar ja, 3 festivals draaien met verantwoordelijkheid omdat je dat al toegezegd had + 24 uur per week gaan werken op wisselende tijden + wat bijklussen omdat je al toegezegd had (en omdat leuk) + eigenlijk de rest ook willen blijven doen zoals eerst + wat stress en zorgen = faal.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp totale verandering van ritme wel heel goed. Dan is het chaos in mijn hoofd. En moet ik eerst eens (na een perdiode dat ik die chaos laat gaan) goed nadenken hoe ik de dingen nu anders moet gaan aanpakken. Dan wordt eea hopelijk snel weer normaal en voelt het niet meer als chaos.
Gelukkig was het grasquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En tegelijkertijd vind ik chaos heerlijk. Maar ja, 3 festivals draaien met verantwoordelijkheid omdat je dat al toegezegd had + 24 uur per week gaan werken op wisselende tijden + wat bijklussen omdat je al toegezegd had (en omdat leuk) + eigenlijk de rest ook willen blijven doen zoals eerst + wat stress en zorgen = faal.
Ergens is het ook een gavequote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En tegelijkertijd vind ik chaos heerlijk. Maar ja, 3 festivals draaien met verantwoordelijkheid omdat je dat al toegezegd had + 24 uur per week gaan werken op wisselende tijden + wat bijklussen omdat je al toegezegd had (en omdat leuk) + eigenlijk de rest ook willen blijven doen zoals eerst + wat stress en zorgen = faal.
Wat fijn om te lezen Troelquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Het idee was om in de vakantie deels een tent in de tuin van mijn vriend te zetten om thuis weg te zijn (deel een weliswaar groot en zeker groot genoeg huis met mijn ouders, maar dat loopt niet super. De camping zou eigenlijk volgende week pas open gaan, maar is al geopend
Heb ik al eens gezegd dat ik echt ontzettend gezegend ben met mijn kerel? En ondanks alle shit thuis ik nog steeds gelukkig ben? Als ik deze kerel nou eens gewoon wat eerder ontmoet had (o wacht, we hebben elkaar zeer waarschijnlijk al veel eerder ontmoet, maar toch)
![]()
Nee, ik denk dat onze reis naar waar we nu staan er ook voor zorgt dat we inderdaad zo in het leven staan als we dat nu doen en dat het daarom een goede match is (haha ook al zijn we totaal niet elkaars type)Ik grapte vorige week nog nadat ik daags na elkaar zijn exen zag dat de enige overeenkomst is dat ik ook een neuspiercing heb/had (hij is er inmiddels uit, maar toen ik hem leerde kennen had ik hem nog).
En: ik zag best wel op tegen het ontmoeten van de moeder van zijn zoon. Dat viel reuze mee. De dag erna zijn meest recente ex gezien (onverwacht) en ook dat deed me eigenlijk weinig terwijl als je het me vooraf gevraagd had, ik waarschijnlijk het ontzettend spannend en noem maar op gevonden had. Ergens ben ik inmiddels dus een stuk zekerder van mijzelf en mijn leuk zijn dan ik ooit verwacht had
Gekkehuis!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inductiequote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:34 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen
Oh zeker.quote:
Ik ben lief voor de supermarkt en spoel de blikjes om met water. Als iedereen dat zou doen zou dat al veel geplak en problemen schelen voor de supermarkt (en voor jezelf: minder kans op defect ding).quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het flessenautomaat van de Aldi hier is duidelijk ontworpen op flessen met dop, en niet op blikjes zonder dop. Je hoort de plakkerige bende bij alles wat je er in stopt en de blikjes blijven met regelmaat gewoon vastzitten om daarna met wat gekraak weer verder te schieten.
Dat apparaat gaat 2024 niet halen.
Er komt een houten plaat op het fornuis waar de inductieplaat op komt te staan. Het wordt dan wel wat hoog, maar tsja.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:56 schreef Blues het volgende:
1 zalige vrije dag met niets op het program ligt voor me.
Oké, lange uitslaap dus 1 lange middag. Nu eerst ff brunch dat voor me gemaakt wordt as we speak
Ik ga maar eens lekker een stukkie fietsen door de duinen denk ik en op eenbankie
een beetje voor me uitstaren en wie weet een bonusdier.
Zo inclusief was dat dus nietquote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja. We krijgen net een 'eindafrekening servicekosten' binnen van 2021 van het kantoor dat we toen inclusief alles huurden.
¤ 933 euro
Daar zat ongetwijfeld een specificatie bij en zo niet, dan heb je die al wel opgevraagd toch? Dit is wel belachelijk laat en zeker voor een all-in ietsquote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou ja. We krijgen net een 'eindafrekening servicekosten' binnen van 2021 van het kantoor dat we toen inclusief alles huurden.
¤ 933 euro
Geniale naamquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nieuwe hobby, nieuwe vierdeinsta
Best redelijk. De spinnen vergeet ik met regelmaat dat ik die heb.quote:
Ik maak heel veel macro-foto's van spinnen, en op facebook zorgde dat voor ontvolgersquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:42 schreef Myraela het volgende:
Spinnen.Hoe bedenk je om daar een insta over aan te maken.
Grappig, zo leer je je mede-users wel kennenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Best redelijk. De spinnen vergeet ik met regelmaat dat ik die heb.
Brood ben ik het meest actief mee, al is het vaak lastig om niet exact dezelfde foto met een ander brood te maken
En dan is er diegene voor al het andere, rond vakanties wat actiever. Soms een half jaar niets, dan zet ik er weer een tijd lang met regelmaat wat op.
In Costa Rica een Brazilian Wandering spider in het verblijf (glamping tent in Corcovado) gehadquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:49 schreef Isabeau het volgende:
Spinnen(foto's) zijn prachtigEchte spinnen in mijn buurt wekken toch nog een soort primitieve reactie op. Terwijl ik wel weet dat ze heus niets doen (in Nederland, tenzij uit bananendoos
).
Vrijdag of zaterdagquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Grappig, zo leer je je mede-users wel kennen(Op een positieve manier overigens) ALs ik dus ooit naar Rotterdam ga, moet ik dat op donderdag of vrijdag doen
He ja, filmpjes van mieren! Ik heb pas ook een filmpje van mieren gemaakt, toen kreeg ik @Lonaa aan het lachenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als er iemand overigens acuut spinnen leuker wil vinden dan heb ik nog wel wat filmpjes van mieren. Wat een nasty fuckers zijn dat zeg.
Ja ik!quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boks ouwe.quote:
Het zegt me niets. Maar ik heb ook echt een ellendige lijst met allemaal dingen die ik ooit nog eens moet/wil bekijken. En ik wil ook echt weer zelf gaan bakken, maar daarvoor heb ik wel iets van rust in mijn kont nodig. Ow en mensen die de baksels ook op willen eten.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn er trouwens meer fans van Dylan Hollis, de youtube bakker met allerlei historische recepten?
Af en toe voorbij zien komen. De meubelmakert kijkt'm vaak op Tiktok.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn er trouwens meer fans van Dylan Hollis, de youtube bakker met allerlei historische recepten?
Hij werd al aangeraden door Insta, ik vroeg me al af welke Fok!ker er achter zatquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dit had je eerlijk gezegd ook niet hoeven delenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Genoeg spinnen in Nederland die overigens bijten vergelijkbaar met een wespensteek. Qua pijn en eventueel gevolg. Je moet alleen nogal je best doen.
Nee zeggen, dat is pas een gave.quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2023 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik denk dat je https://www.k14.nl/ bedoelt.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij heeft er op fok een aantal jaar geleden de naam rond gezongen van een club die ikea keukens pimpte voor een hele aangename prijs? Mn nieuwe frontjes voor verder prima kastjes...
Iemand enig idee nog?
Zou heel goed kunnen! Wat goedquote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:21 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je https://www.k14.nl/ bedoelt.
Ook opgeslagenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:21 schreef Morgane89 het volgende:
Ik denk dat je https://www.k14.nl/ bedoelt.
Ik heb zelf niet eens een IKEA-keukenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Morgane heeft de commissie weer verdiend vandaag
Gewoon een goed geheugenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:36 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet eens een IKEA-keuken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |