abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2023 @ 08:24:23 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210018722
Beterschap Barrel.

Troel :{
Spoilers!
pi_210018745
Mogge

Beterschap @Barreltje

Jammer @Troel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 24 juli 2023 @ 08:37:01 #253
217702 Lonaa
Honger!
pi_210018804
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Beterschap @:barreltje

Jammer @:Troel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's het gemiddelde.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 24 juli 2023 @ 08:37:34 #254
217702 Lonaa
Honger!
pi_210018805
Goedemorgen.

Weer 10 uur geslapen vannacht. Derde nacht op rij.
pi_210018881
Goede slaap lonaa *G*
  maandag 24 juli 2023 @ 08:49:06 #256
217702 Lonaa
Honger!
pi_210018897
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:46 schreef Tele6 het volgende:
Goede slaap lonaa *G*
Ja, dat wel. Ogen voelen iets minder zwaar, hoofd nog wel. Ik denk dat ik vandaag boodschappen doe en mogelijk mijn fysio-oefeningen.
pi_210018948
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga ook slecht op weinig ritme, hoe minder ik moet hoe moeilijker alles gaat. Een basisritme helpt me enorm.
Dit. En voor dat ritme is iets van externe druk/afspraken/deadlines nodig, voor mij. Want dat allemaal uit mezelf halen kost te veel beslissingen’ per dag ofzo. Maar ik merk dat de herstelperiode van ziekte het wel heel moeilijk maakt om zo’n ritme te maken/houden (Dat is vast ook zo met een pasgeboren baby). Want er zijn momenten dat het echt niet gaat en dat ik telkens als ik even op de bank zit in slaap val. Dan doe ik dus te veel. Maar ook momenten dat ik merk dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen maar dan ga ik toch eerst urenlang op de bank liggen en fok lezen omdat er niet genoeg verplichting/gewoonte in zit. Ik vind het idee van @Tele6 wel heel briljant: lijstje van x waarvan je er y moet ‘halen’. En dan ook wat makkelijke punten erop, dus expliciet maken wat je al in je gewoontesysteem hebt, zoals de dingen die je sowieso al doet omdat ze moeten of omdat je ze gewoon doet (bij mij: bepaalde werktaken zoals terugkerende afspraken, hond uitlaten, bepaalde huishoudelijke of zelfzorgtaken die ik niet zie als taken maar wel elke dag doe omdat het zo ingebakken zit). Het is voor mij ook belangrijk om niet altijd te streven naar een ’hoger’ niveau, omdat ik snel geneigd ben om wat ik normaal gesproken doe of kan niet op waarde te schatten en dan ga ik dat uiteindelijk verwaarlozen. Dat geldt bijvoorbeeld voor sociale contacten.
  maandag 24 juli 2023 @ 09:00:29 #258
217702 Lonaa
Honger!
pi_210018995
Daar waar ik het vervelend vind dat jullie allemaal ook wat worstelen met "normale" dingen, vind ik het tegelijkertijd ook heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben. :@
  maandag 24 juli 2023 @ 09:28:53 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210019253
Zijn de stokjes om je ogen open te laten lijken ergens in de aanbieding?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 24 juli 2023 @ 09:31:58 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_210019289
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Beterschap @:barreltje

Jammer @:Troel
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 juli 2023 @ 09:33:03 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_210019298
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:28 schreef fietsie het volgende:
Zijn de stokjes om je ogen open te laten lijken ergens in de aanbieding?
Als je ze tegenkomt, laat het me dan maar weten. Ik zoek ze ook!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 juli 2023 @ 10:06:30 #262
217702 Lonaa
Honger!
pi_210019673
Ik geloof dat ze bij mij niet zouden helpen, ik wil eigelijk gewoon wel weer slapen. :')
pi_210020157
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:55 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit. En voor dat ritme is iets van externe druk/afspraken/deadlines nodig, voor mij. Want dat allemaal uit mezelf halen kost te veel beslissingen’ per dag ofzo. Maar ik merk dat de herstelperiode van ziekte het wel heel moeilijk maakt om zo’n ritme te maken/houden (Dat is vast ook zo met een pasgeboren baby). Want er zijn momenten dat het echt niet gaat en dat ik telkens als ik even op de bank zit in slaap val. Dan doe ik dus te veel. Maar ook momenten dat ik merk dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen maar dan ga ik toch eerst urenlang op de bank liggen en fok lezen omdat er niet genoeg verplichting/gewoonte in zit. Ik vind het idee van @:tele6 wel heel briljant: lijstje van x waarvan je er y moet ‘halen’. En dan ook wat makkelijke punten erop, dus expliciet maken wat je al in je gewoontesysteem hebt, zoals de dingen die je sowieso al doet omdat ze moeten of omdat je ze gewoon doet (bij mij: bepaalde werktaken zoals terugkerende afspraken, hond uitlaten, bepaalde huishoudelijke of zelfzorgtaken die ik niet zie als taken maar wel elke dag doe omdat het zo ingebakken zit). Het is voor mij ook belangrijk om niet altijd te streven naar een ’hoger’ niveau, omdat ik snel geneigd ben om wat ik normaal gesproken doe of kan niet op waarde te schatten en dan ga ik dat uiteindelijk verwaarlozen. Dat geldt bijvoorbeeld voor sociale contacten.
Ik heb daar in mijn studententijd enorm mee geworsteld, dat die zeeën aan vrije tijd enorm verlammend werkten. Ik begreep dat zelf niet goed en kon het ook niet helder uitleggen maar ik ging me een stuk beter voelen toen ik ging werken. Toen ik revalideerde na een hernia-operatie en bij mijn eerste baby had ik er ook wel last van inderdaad. Bij deze gaat het een stuk beter, deels ook omdat ik mezelf beter snap en het me lukt om me er meer aan over te geven. Maar ik werk ook veel met lijstjes van dingen waarvan het mooi is als ik er een x aantal op een dag af krijg en waarbij ik per dag kan kijken wat haalbaar is (vaak afhankelijk van hoe 'uitgerust' ik ben en hoeveel de baby slaapt).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210020662
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar ik het vervelend vind dat jullie allemaal ook wat worstelen met "normale" dingen, vind ik het tegelijkertijd ook heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben. :@
Dat dacht je wérkelijk.
Dat Ie.der.een het fantastische leven heeft, in harmonie met de omgeving leeft en een levensritme heeft.
SPOILER
@all 😘
pi_210020673
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 10:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb daar in mijn studententijd enorm mee geworsteld, dat die zeeën aan vrije tijd enorm verlammend werkten. Ik begreep dat zelf niet goed en kon het ook niet helder uitleggen maar ik ging me een stuk beter voelen toen ik ging werken. Toen ik revalideerde na een hernia-operatie en bij mijn eerste baby had ik er ook wel last van inderdaad. Bij deze gaat het een stuk beter, deels ook omdat ik mezelf beter snap en het me lukt om me er meer aan over te geven. Maar ik werk ook veel met lijstjes van dingen waarvan het mooi is als ik er een x aantal op een dag af krijg en waarbij ik per dag kan kijken wat haalbaar is (vaak afhankelijk van hoe 'uitgerust' ik ben en hoeveel de baby slaapt).
Ik ook ja! In m’n studententijd. Ik kan het nu wel ietsje beter maar ik heb ook nog wel eens een terugval…

quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het altijd troostrijk om te denken dat mensen al eeuwen en eeuwen bezig zijn met het feit dat ‘leven met een menselijke geest’ best wel moeilijk is. En al eeuwen en eeuwen bezig zijn met methodes om dat een beetje binnen de perken te houden. Van religie, filosofie, kunst, sport, wetenschap tot lekker willen koken en sociale media of internetfora: allemaal ontstaan omdat mensen een soort van ongemak ervaren met het mens-zijn en op de een of andere manier zoeken naar geruststelling. En dat proces vind ik dus weer geruststellend.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:28:36 #266
217702 Lonaa
Honger!
pi_210020719
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat dacht je wérkelijk.
Dat Ie.der.een het fantastische leven heeft, in harmonie met de omgeving leeft en een levensritme heeft.
SPOILER
@:All 😘
Nee, dat was niet wat ik dacht of wat ik zei. Ik heb nog nooit gedacht dat ie-der-een een fantastisch leven heeft.
Ik denk wel vaak dat de meeste mensen een basislijn hebben die hoger ligt dan de mijne. Of minder moeite hebben die basislijn te bereiken dan ik. Of deze makkelijker volhouden.

Zeg maar, dat wat er wel gezegd werd.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:30:01 #267
217702 Lonaa
Honger!
pi_210020739
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik ook ja! In m’n studententijd. Ik kan het nu wel ietsje beter maar ik heb ook nog wel eens een terugval…
[..]
Ik vind het altijd troostrijk om te denken dat mensen al eeuwen en eeuwen bezig zijn met het feit dat ‘leven met een menselijke geest’ best wel moeilijk is. En al eeuwen en eeuwen bezig zijn met methodes om dat een beetje binnen de perken te houden. Van religie, filosofie, kunst, sport, wetenschap tot lekker willen koken en sociale media of internetfora: allemaal ontstaan omdat mensen een soort van ongemak ervaren met het mens-zijn en op de een of andere manier zoeken naar geruststelling. En dat proces vind ik dus weer geruststellend.
Ja, ik snap wel wat je zegt, zit best een kern van waarheid in. Ik zou wel willen werken aan het niet-voelen van dat ongemak/die geruststelling zonder het uit de weg te gaan, zeg maar. Omdat het niet genoeg aanwezig is om er "last" van te hebben, in plaats van het te verdringen/verdoven/verpakken.
pi_210020767
Interessant.

MnX ontvangt een job-offer van een onbekende Jackie op whats app😳

Toen ik na een hernia operatie aan het revalideren was, deed ik misschien één ding op een dag. Dat was een wandelingetje met moeite naar het postkantoor of naar fysio.

Verbazend: toen ik werkte deed ik daarnaast 23 (dringende) zaken op een dag.
Hóe dan?
  maandag 24 juli 2023 @ 11:39:57 #269
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210020833
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210020861
Ik merk nu ik bij mijn schoonvader woon wel dat ik mijn basislijn ook niet altijd haal. Normaal zie ik geen anders mensen (dan mijn man) wanneer ik me minder goed voel, want ik ga gewoon de deur niet uit als ik niet aan die basislijn kan voldoen. Maar dat hou ik dus geen maanden vol. Dus nu zit ik soms in de bank en hoop ik maar dat hij me niet veroordeelt. :') Of schaam ik me wanneer de deur openstaat en m'n bed niet opgemaakt is terwijl zijn bed er altijd helemaal strak bij ligt. Terwijl ik dat als we gewoon met z'n tweetjes zijn allemaal wel best vind, boeiend.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:42:30 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210020864
Interessant gesprek hier. Ik heb ook dat 'stilvallen' en de worsteling daar mee. In mijn omgeving heb ik heel lang precies van die mensen gehad die beschikken over eindeloze energie en ook enorm veel doen en voor elkaar krijgen. Zij snapten mij totaal niet en ik ging me daar niet beter door voelen.

Als J en ik woorden hebben, is het heel duidelijk hoe groot onze verschillen soms zijn. Hij gaat als een idioot gras maaien, afwassen, de badkamer boenen of wat dan ook. Ik ga onder een dekentje op bed of bank liggen, juist niets doen in mijn safe space.
Spoilers!
pi_210020971
Dan ben ik J terwijl mnX in zijn safe space vlucht.

Klinkt niet aardig dat ik het ‘vluchten’ noem. Weet ik.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:51:33 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210020995
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:

Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.
Spoilers!
  maandag 24 juli 2023 @ 11:52:38 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_210021017
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:

Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vat ;)

Overigens hier ook best fijn om die herkenning te hebben. Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar het is fijn als men daar gewoon wat meer open over is, in plaats van maar constant de schijn op te houden. Dat vind ik zo fijn aan hier.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210021022
Mag ik trouwens ook nog even in de groep gooien dat ik het 'ritme' ook gewoon als vrouw erg lastig vind. Ik was er nooit zo bewust van. Maar na jaren m'n cyclus bij te houden, merk ik dat dat ook erg samenhangt met wanneer ik m'n basislijn (en makkelijk meer dan dat) juist wel of niet haal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')