Nee, wel dicht in de buurt van ons dorp.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dacht dat je daarheen was verhuisd met je laatste move. Raarrr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat is idd wel suf jaquote:Op maandag 24 juli 2023 07:22 schreef Barreltje het volgende:
toch tot de conclusie gekomen dat ik ziek ben.. griepje denk ik. zelfd een douche bracht geen soelaas..
er is donderdag taart voor me en alle collega's, geregeld door de baas er is geloof ik ook een kado voor me, dus dat is nog best leuk ..
nu dus zorgen dat ik snel weer beter ben, want ziek zijn in je laatste week das wel een beetje suf
collega laat net weten dat ie positief geteste heeft op covidquote:Op maandag 24 juli 2023 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is idd wel suf jaBeterschap
En anders een half dagje doen eind van de week om gedag te zeggen als het een beetje beter gaat.
Daar zit ook zeker wat in. Ik had het geinterpreteerd als het basisniveau dat nu routine moet worden voor straks weer naast werken. Dat zou voor mij te veel zijn - en vanwege alles of niks mentaliteit dan weer op niks uitkomen.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar als je meerdere weken vrij bent, is dit niet zo'n idioot streven toch?
Ik heb een vast sportmoment op zondagochtend, maar door de week in de avond sporten vind ik ook maar matig. Mijn streven voor als ik weer werk is op een vrije dag een half uurtje yoga thuis en op de andere hollen aan het eind van de middag. En als ik uiterlijk aan het eind van het jaar klaar ben met kolven dan ga ik me eens op fit20 in de lunchpauze richten.
Maar goed, drie keer is best veel maar als je vakantie hebt goed te doen denk ik.
Oei, beterschap (of het nou Covid is of niet).quote:Op maandag 24 juli 2023 08:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
collega laat net weten dat ie positief geteste heeft op covidwel ja! hoe zat het ook al weer met die regels ?
De regels in het zkh zijn: als je je goed genoeg voelt om te komen werken dan kom je werken en doe je een mondkapje voorquote:Op maandag 24 juli 2023 08:02 schreef Barreltje het volgende:
collega laat net weten dat ie positief geteste heeft op covidwel ja! hoe zat het ook al weer met die regels ?
zelftestjes gedaan ( de eerste werkte niet ) , negatief resultaat.. dus ik ga maar grewoon uit van een koudje.. ochtend ,meetings acter de rug, en nu lekker mn bedje weer inquote:Op maandag 24 juli 2023 08:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De regels in het zkh zijn: als je je goed genoeg voelt om te komen werken dan kom je werken en doe je een mondkapje voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 24 juli 2023 08:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Beterschap @:barreltje
Jammer @:TroelDa's het gemiddelde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, dat wel. Ogen voelen iets minder zwaar, hoofd nog wel. Ik denk dat ik vandaag boodschappen doe en mogelijk mijn fysio-oefeningen.quote:
Dit. En voor dat ritme is iets van externe druk/afspraken/deadlines nodig, voor mij. Want dat allemaal uit mezelf halen kost te veel beslissingen’ per dag ofzo. Maar ik merk dat de herstelperiode van ziekte het wel heel moeilijk maakt om zo’n ritme te maken/houden (Dat is vast ook zo met een pasgeboren baby). Want er zijn momenten dat het echt niet gaat en dat ik telkens als ik even op de bank zit in slaap val. Dan doe ik dus te veel. Maar ook momenten dat ik merk dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen maar dan ga ik toch eerst urenlang op de bank liggen en fok lezen omdat er niet genoeg verplichting/gewoonte in zit. Ik vind het idee van @Tele6 wel heel briljant: lijstje van x waarvan je er y moet ‘halen’. En dan ook wat makkelijke punten erop, dus expliciet maken wat je al in je gewoontesysteem hebt, zoals de dingen die je sowieso al doet omdat ze moeten of omdat je ze gewoon doet (bij mij: bepaalde werktaken zoals terugkerende afspraken, hond uitlaten, bepaalde huishoudelijke of zelfzorgtaken die ik niet zie als taken maar wel elke dag doe omdat het zo ingebakken zit). Het is voor mij ook belangrijk om niet altijd te streven naar een ’hoger’ niveau, omdat ik snel geneigd ben om wat ik normaal gesproken doe of kan niet op waarde te schatten en dan ga ik dat uiteindelijk verwaarlozen. Dat geldt bijvoorbeeld voor sociale contacten.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga ook slecht op weinig ritme, hoe minder ik moet hoe moeilijker alles gaat. Een basisritme helpt me enorm.
quote:Op maandag 24 juli 2023 08:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Beterschap @:barreltje
Jammer @:TroelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Als je ze tegenkomt, laat het me dan maar weten. Ik zoek ze ook!quote:Op maandag 24 juli 2023 09:28 schreef fietsie het volgende:
Zijn de stokjes om je ogen open te laten lijken ergens in de aanbieding?
Ik heb daar in mijn studententijd enorm mee geworsteld, dat die zeeën aan vrije tijd enorm verlammend werkten. Ik begreep dat zelf niet goed en kon het ook niet helder uitleggen maar ik ging me een stuk beter voelen toen ik ging werken. Toen ik revalideerde na een hernia-operatie en bij mijn eerste baby had ik er ook wel last van inderdaad. Bij deze gaat het een stuk beter, deels ook omdat ik mezelf beter snap en het me lukt om me er meer aan over te geven. Maar ik werk ook veel met lijstjes van dingen waarvan het mooi is als ik er een x aantal op een dag af krijg en waarbij ik per dag kan kijken wat haalbaar is (vaak afhankelijk van hoe 'uitgerust' ik ben en hoeveel de baby slaapt).quote:Op maandag 24 juli 2023 08:55 schreef yinu het volgende:
[..]
Dit. En voor dat ritme is iets van externe druk/afspraken/deadlines nodig, voor mij. Want dat allemaal uit mezelf halen kost te veel beslissingen’ per dag ofzo. Maar ik merk dat de herstelperiode van ziekte het wel heel moeilijk maakt om zo’n ritme te maken/houden (Dat is vast ook zo met een pasgeboren baby). Want er zijn momenten dat het echt niet gaat en dat ik telkens als ik even op de bank zit in slaap val. Dan doe ik dus te veel. Maar ook momenten dat ik merk dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen maar dan ga ik toch eerst urenlang op de bank liggen en fok lezen omdat er niet genoeg verplichting/gewoonte in zit. Ik vind het idee van @:tele6 wel heel briljant: lijstje van x waarvan je er y moet ‘halen’. En dan ook wat makkelijke punten erop, dus expliciet maken wat je al in je gewoontesysteem hebt, zoals de dingen die je sowieso al doet omdat ze moeten of omdat je ze gewoon doet (bij mij: bepaalde werktaken zoals terugkerende afspraken, hond uitlaten, bepaalde huishoudelijke of zelfzorgtaken die ik niet zie als taken maar wel elke dag doe omdat het zo ingebakken zit). Het is voor mij ook belangrijk om niet altijd te streven naar een ’hoger’ niveau, omdat ik snel geneigd ben om wat ik normaal gesproken doe of kan niet op waarde te schatten en dan ga ik dat uiteindelijk verwaarlozen. Dat geldt bijvoorbeeld voor sociale contacten.
Dat dacht je wérkelijk.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar ik het vervelend vind dat jullie allemaal ook wat worstelen met "normale" dingen, vind ik het tegelijkertijd ook heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@all 😘
Ik ook ja! In m’n studententijd. Ik kan het nu wel ietsje beter maar ik heb ook nog wel eens een terugval…quote:Op maandag 24 juli 2023 10:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb daar in mijn studententijd enorm mee geworsteld, dat die zeeën aan vrije tijd enorm verlammend werkten. Ik begreep dat zelf niet goed en kon het ook niet helder uitleggen maar ik ging me een stuk beter voelen toen ik ging werken. Toen ik revalideerde na een hernia-operatie en bij mijn eerste baby had ik er ook wel last van inderdaad. Bij deze gaat het een stuk beter, deels ook omdat ik mezelf beter snap en het me lukt om me er meer aan over te geven. Maar ik werk ook veel met lijstjes van dingen waarvan het mooi is als ik er een x aantal op een dag af krijg en waarbij ik per dag kan kijken wat haalbaar is (vaak afhankelijk van hoe 'uitgerust' ik ben en hoeveel de baby slaapt).
Ik vind het altijd troostrijk om te denken dat mensen al eeuwen en eeuwen bezig zijn met het feit dat ‘leven met een menselijke geest’ best wel moeilijk is. En al eeuwen en eeuwen bezig zijn met methodes om dat een beetje binnen de perken te houden. Van religie, filosofie, kunst, sport, wetenschap tot lekker willen koken en sociale media of internetfora: allemaal ontstaan omdat mensen een soort van ongemak ervaren met het mens-zijn en op de een of andere manier zoeken naar geruststelling. En dat proces vind ik dus weer geruststellend.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar ik het vervelend vind dat jullie allemaal ook wat worstelen met "normale" dingen, vind ik het tegelijkertijd ook heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben.
quote:Op maandag 24 juli 2023 11:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat dacht je wérkelijk.
Dat Ie.der.een het fantastische leven heeft, in harmonie met de omgeving leeft en een levensritme heeft.Nee, dat was niet wat ik dacht of wat ik zei. Ik heb nog nooit gedacht dat ie-der-een een fantastisch leven heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:All 😘
Ik denk wel vaak dat de meeste mensen een basislijn hebben die hoger ligt dan de mijne. Of minder moeite hebben die basislijn te bereiken dan ik. Of deze makkelijker volhouden.
Zeg maar, dat wat er wel gezegd werd.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, ik snap wel wat je zegt, zit best een kern van waarheid in. Ik zou wel willen werken aan het niet-voelen van dat ongemak/die geruststelling zonder het uit de weg te gaan, zeg maar. Omdat het niet genoeg aanwezig is om er "last" van te hebben, in plaats van het te verdringen/verdoven/verpakken.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik ook ja! In m’n studententijd. Ik kan het nu wel ietsje beter maar ik heb ook nog wel eens een terugval…
[..]
Ik vind het altijd troostrijk om te denken dat mensen al eeuwen en eeuwen bezig zijn met het feit dat ‘leven met een menselijke geest’ best wel moeilijk is. En al eeuwen en eeuwen bezig zijn met methodes om dat een beetje binnen de perken te houden. Van religie, filosofie, kunst, sport, wetenschap tot lekker willen koken en sociale media of internetfora: allemaal ontstaan omdat mensen een soort van ongemak ervaren met het mens-zijn en op de een of andere manier zoeken naar geruststelling. En dat proces vind ik dus weer geruststellend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |