Psych, op werk aangegeven en nu kijken wat we kunnen doen.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is wel matig zeg. Wat ga je er aan doen?
Ja, dat is een optie. Maar weinig zin in eigenlijkquote:Op zondag 23 juli 2023 20:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Steeds een paar eten en dan een uurtje of twee wachten? En dan de volgende keer 2 minder ?
quote:Op zondag 23 juli 2023 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dezelfde vraag kan je stellen bij het eten van suikervrije winegums of dropjes.
In dat geval weet ik het antwoord wel…
Omg heb je al pruimen? Willik!!quote:Op zondag 23 juli 2023 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoeveel pruimen zou ik kunnen eten zonder diarree te krijgen?
Die van mij is net op gang. Ik heb in de afgelopen jaren in totaal 1 komkommer weten te kweken. Ik heb er nu al 5.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn komkommerplant is alweer bijna dood![]()
Heb nog wel 2 kilo liggen denk
Hoop het ook voor je. Het klinkt wel naar.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Psych, op werk aangegeven en nu kijken wat we kunnen doen.
Dus hopelijk na de zomer weer wat vooruitzichten.
Niet van mezelf. Van mijn favoriete fruitadres: de kippenboer. Ze hadden ook nog kruisbessenquote:
Vergeet je niet om ook nog wat leuke dingen/ervaringen op te doen tijdens je vakantie?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik heb voor mijn vakantie grotendeels hetzelfde doel. Weer een ritme opbouwen met goed voor mezelf zorgen. Van hele simpele dingen (elke dag 2x tandenpoetsen, een multivitamine en mn probiotica nemen, mn gezicht in ochtend&avond schoonmaken en crème opsmeren, ongeveer om de dag douchen -vaker mag uiteraard ook) tot inderdaad ook weer standaard dagelijks wandelen en 3x per week sporten. En dan niet 3x helemaal tot het gaatje gaan, maar gewoon lekker sporten en mn koppie even leeg maken. Na 21.00 de tv en laptop in principe uit en rondje wandelen voor het slapen. Elke dag normale gekookte maaltijd eten, genoeg groente en fruit, niet teveel ijs/snoep/chips/andersoortige zooi. Gewoon weer even een basisniveau van zelfzorg opbouwen, en dan is de bedoeling natuurlijk dat als dat er weer goed ingeslepen zit, ik dat ook blijf doen als de vakantie weer voorbij is.
Heb nu voor het eerst komkommers in de kas dat gaat wel echt enorm veel harder dan buiten. Volgend jaar dus 1 plant, dat is zat.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die van mij is net op gang. Ik heb in de afgelopen jaren in totaal 1 komkommer weten te kweken. Ik heb er nu al 5.
[..]
Hoop het ook voor je. Het klinkt wel naar.
[..]
Niet van mezelf. Van mijn favoriete fruitadres: de kippenboer. Ze hadden ook nog kruisbessen
Ik ken deze struggles, heb je ook collega's die wel doen of ze uitermate belangrijk werk aan het doen zijn?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja valt wel tegen helaas. Door het thuis werken ook weinig incentive echt mijn best te doen. Toch niemand die het ziet
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!quote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik heb voor mijn vakantie grotendeels hetzelfde doel. Weer een ritme opbouwen met goed voor mezelf zorgen. Van hele simpele dingen (elke dag 2x tandenpoetsen, een multivitamine en mn probiotica nemen, mn gezicht in ochtend&avond schoonmaken en crème opsmeren, ongeveer om de dag douchen -vaker mag uiteraard ook) tot inderdaad ook weer standaard dagelijks wandelen en 3x per week sporten. En dan niet 3x helemaal tot het gaatje gaan, maar gewoon lekker sporten en mn koppie even leeg maken. Na 21.00 de tv en laptop in principe uit en rondje wandelen voor het slapen. Elke dag normale gekookte maaltijd eten, genoeg groente en fruit, niet teveel ijs/snoep/chips/andersoortige zooi. Gewoon weer even een basisniveau van zelfzorg opbouwen, en dan is de bedoeling natuurlijk dat als dat er weer goed ingeslepen zit, ik dat ook blijf doen als de vakantie weer voorbij is.
Ik heb een lijstje van 10 positieve dingen om te doen en probeer elke dag een 5 of hoger te scoren. Dan kan ik met mezelf uitonderhandelen welke dingen ik die dag meer zie zitten dan de andere. Bijvoorbeeld de ene dag wel yoga gedaan maar niet m'n schermen uit de slaapkamer na 21:00, nou prima, alsnog 1 punt voor de yoga. Ik scoor sowieso een punt voor elke dag tanden stokeren, dat is snelle winstquote:Op zondag 23 juli 2023 21:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!
Opzich niet verkeerd streven, maar laat het ook een streven blijven. Het klinkt ook wel weer een beetje dwangmatigquote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Als je niet werkt? Drie keer sporten red ik meestal niet (1-2 keer lukt wel) maar verder zijn dit ook wel zo'n beetje de doelen die ik nastreef nu tijdens mijn verlof. En dan ben ik ook zeven keer per dag de melkbar, en heel regelmatig de in-slaap-wieger, poepluierverschoner en de terugrollerquote:Op zondag 23 juli 2023 21:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!
Ik bedoel stuk meer dan basis niveauquote:Op zondag 23 juli 2023 21:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je niet werkt? Drie keer sporten red ik meestal niet (1-2 keer lukt wel) maar verder zijn dit ook wel zo'n beetje de doelen die ik nastreef nu tijdens mijn verlof. En dan ben ik ook zeven keer per dag de melkbar, en heel regelmatig de in-slaap-wieger, poepluierverschoner en de terugroller
Maar als je meerdere weken vrij bent, is dit niet zo'n idioot streven toch?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:48 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik bedoel stuk meer dan basis niveau.
Ik probeer als ik werk op 2 keer per week sporten uit te komen. Maar dan moet ik geen afspraken hebben door de week, want dan wordt dat ook al een uitdaging.
Ik begon al even te twijfelen aan mijn inschattingsvermogen.. het leek mij echt niet zo onrealistisch. Met 13 uur wakker en 'op' per dag ben ik op een niet-sportdag met dit streven misschien 1.5 uur bezig en op een sportdag 2.5 uur en dat is dan al gerekend met elke dag koken.. dan is er nog meer dan 10 uur per dag over voor series, naar mn ouders, met vriendinnen afspreken etc.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het ook niet dwangmatig klinken, gewoon een gezond streven. En laten we wel wezen, met 15 minuten in de badkamer, half uurtje koken, 1,5 uur sport en een half uur wandelen blijft er nog 21 1/4 uur over voor leuke dingen
Die zou als eerste genoemd hebbenquote:Op zondag 23 juli 2023 22:35 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dit is toch gewoon de basis, waar de uitstapjes nog bijkomen? Niet een dagvullend programma toch?
Ik wil wel even een lansje breken voor mijn werkgever in deze. Ik heb me al 2x de puinpoeier in gewerkt en ben beide keren vol liefde behandeld. Verre van minimaal.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is iig altijd aan te raden om voor een werkgever 75% als de basislijn aan te houden. Die geven jou echt niet meer dan het absolute minmale nadat je jezelf in de puinpoeier hebt gewerkt, zonder er een cent meer voor te krijgen dan wanneer je rond die 75% blijft schommelen...
Zijn jullie in december begonnen ofzo?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn komkommerplant is alweer bijna dood![]()
Heb nog wel 2 kilo liggen denk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |