abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juli 2023 @ 20:27:18 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210014527
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wel matig zeg. Wat ga je er aan doen?
Psych, op werk aangegeven en nu kijken wat we kunnen doen.
Dus hopelijk na de zomer weer wat vooruitzichten.
  zondag 23 juli 2023 @ 20:28:16 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210014540
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Steeds een paar eten en dan een uurtje of twee wachten? En dan de volgende keer 2 minder ?
Ja, dat is een optie. Maar weinig zin in eigenlijk :D

quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dezelfde vraag kan je stellen bij het eten van suikervrije winegums of dropjes.
In dat geval weet ik het antwoord wel… :')
:D
Spoilers!
  zondag 23 juli 2023 @ 20:28:33 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210014548
quote:
6s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoeveel pruimen zou ik kunnen eten zonder diarree te krijgen?
Omg heb je al pruimen? Willik!!
pi_210014569
Ik mis de pruimenboom van oma.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 23 juli 2023 @ 20:32:00 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210014616
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Mijn komkommerplant is alweer bijna dood ;(
Heb nog wel 2 kilo liggen denk _O-
Die van mij is net op gang. Ik heb in de afgelopen jaren in totaal 1 komkommer weten te kweken. Ik heb er nu al 5.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Psych, op werk aangegeven en nu kijken wat we kunnen doen.
Dus hopelijk na de zomer weer wat vooruitzichten.
Hoop het ook voor je. Het klinkt wel naar.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omg heb je al pruimen? Willik!!
Niet van mezelf. Van mijn favoriete fruitadres: de kippenboer. Ze hadden ook nog kruisbessen :9
Spoilers!
pi_210014677
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Goed bezig!

Ik heb voor mijn vakantie grotendeels hetzelfde doel. Weer een ritme opbouwen met goed voor mezelf zorgen. Van hele simpele dingen (elke dag 2x tandenpoetsen, een multivitamine en mn probiotica nemen, mn gezicht in ochtend&avond schoonmaken en crème opsmeren, ongeveer om de dag douchen -vaker mag uiteraard ook) tot inderdaad ook weer standaard dagelijks wandelen en 3x per week sporten. En dan niet 3x helemaal tot het gaatje gaan, maar gewoon lekker sporten en mn koppie even leeg maken. Na 21.00 de tv en laptop in principe uit en rondje wandelen voor het slapen. Elke dag normale gekookte maaltijd eten, genoeg groente en fruit, niet teveel ijs/snoep/chips/andersoortige zooi. Gewoon weer even een basisniveau van zelfzorg opbouwen, en dan is de bedoeling natuurlijk dat als dat er weer goed ingeslepen zit, ik dat ook blijf doen als de vakantie weer voorbij is.
Vergeet je niet om ook nog wat leuke dingen/ervaringen op te doen tijdens je vakantie?
  zondag 23 juli 2023 @ 20:35:19 #207
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210014679
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die van mij is net op gang. Ik heb in de afgelopen jaren in totaal 1 komkommer weten te kweken. Ik heb er nu al 5.
[..]
Hoop het ook voor je. Het klinkt wel naar.
[..]
Niet van mezelf. Van mijn favoriete fruitadres: de kippenboer. Ze hadden ook nog kruisbessen :9
Heb nu voor het eerst komkommers in de kas dat gaat wel echt enorm veel harder dan buiten. Volgend jaar dus 1 plant, dat is zat.

Thanks, het is wel kut vooral omdat ik buiten werk ook gewoon 0 energie heb en weinig zin in dingen.
pi_210014817
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:10 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja valt wel tegen helaas. Door het thuis werken ook weinig incentive echt mijn best te doen. Toch niemand die het ziet :')
Ik ken deze struggles, heb je ook collega's die wel doen of ze uitermate belangrijk werk aan het doen zijn?
pi_210015359
quote:

[..]
Goed bezig!

Ik heb voor mijn vakantie grotendeels hetzelfde doel. Weer een ritme opbouwen met goed voor mezelf zorgen. Van hele simpele dingen (elke dag 2x tandenpoetsen, een multivitamine en mn probiotica nemen, mn gezicht in ochtend&avond schoonmaken en crème opsmeren, ongeveer om de dag douchen -vaker mag uiteraard ook) tot inderdaad ook weer standaard dagelijks wandelen en 3x per week sporten. En dan niet 3x helemaal tot het gaatje gaan, maar gewoon lekker sporten en mn koppie even leeg maken. Na 21.00 de tv en laptop in principe uit en rondje wandelen voor het slapen. Elke dag normale gekookte maaltijd eten, genoeg groente en fruit, niet teveel ijs/snoep/chips/andersoortige zooi. Gewoon weer even een basisniveau van zelfzorg opbouwen, en dan is de bedoeling natuurlijk dat als dat er weer goed ingeslepen zit, ik dat ook blijf doen als de vakantie weer voorbij is.
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!

Edit: stuk MEER dan basisniveau.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuindier op 23-07-2023 21:50:27 ]
pi_210015614
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:05 schreef Tuindier het volgende:

[..]
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!
Ik heb een lijstje van 10 positieve dingen om te doen en probeer elke dag een 5 of hoger te scoren. Dan kan ik met mezelf uitonderhandelen welke dingen ik die dag meer zie zitten dan de andere. Bijvoorbeeld de ene dag wel yoga gedaan maar niet m'n schermen uit de slaapkamer na 21:00, nou prima, alsnog 1 punt voor de yoga. Ik scoor sowieso een punt voor elke dag tanden stokeren, dat is snelle winst *G*
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 21:22:19 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210015638
quote:

[..]
Goed bezig!

Opzich niet verkeerd streven, maar laat het ook een streven blijven. Het klinkt ook wel weer een beetje dwangmatig :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210015980
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:05 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Als je niet werkt? Drie keer sporten red ik meestal niet (1-2 keer lukt wel) maar verder zijn dit ook wel zo'n beetje de doelen die ik nastreef nu tijdens mijn verlof. En dan ben ik ook zeven keer per dag de melkbar, en heel regelmatig de in-slaap-wieger, poepluierverschoner en de terugroller :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210016061
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Als je niet werkt? Drie keer sporten red ik meestal niet (1-2 keer lukt wel) maar verder zijn dit ook wel zo'n beetje de doelen die ik nastreef nu tijdens mijn verlof. En dan ben ik ook zeven keer per dag de melkbar, en heel regelmatig de in-slaap-wieger, poepluierverschoner en de terugroller :')
Ik bedoel stuk meer dan basis niveau :o .

Ik probeer als ik werk op 2 keer per week sporten uit te komen. Maar dan moet ik geen afspraken hebben door de week, want dan wordt dat ook al een uitdaging.
pi_210016214
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 21:48 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik bedoel stuk meer dan basis niveau :o .

Ik probeer als ik werk op 2 keer per week sporten uit te komen. Maar dan moet ik geen afspraken hebben door de week, want dan wordt dat ook al een uitdaging.
Maar als je meerdere weken vrij bent, is dit niet zo'n idioot streven toch?

Ik heb een vast sportmoment op zondagochtend, maar door de week in de avond sporten vind ik ook maar matig. Mijn streven voor als ik weer werk is op een vrije dag een half uurtje yoga thuis en op de andere hollen aan het eind van de middag. En als ik uiterlijk aan het eind van het jaar klaar ben met kolven dan ga ik me eens op fit20 in de lunchpauze richten.

Maar goed, drie keer is best veel maar als je vakantie hebt goed te doen denk ik.
pi_210016407
Misschien voel ik me iets teveel 'aangevallen', maar dwangmatig? Ik heb gewoon een lijst gemaakt van basisniveau zelfzorg (tandenpoetsen enzo) en wat ik daarnaast graag extra wil doen omdat dat voor mijn fysieke en mentale gezondheid belangrijk is. Nieuwe gewoontes duurzaam erin krijgen werkt het beste als je het consequent doet, en in het begin kost dat meer mentale ruimte dan als het inmiddels een beetje geautomatiseerd is. En het zijn geen dingen waar ik sowieso wel aan denk/die ik sowieso wel doe ook als ik geen lijst maak van welke gewoontes ik belangrijk vind om weer aan te leren, want ik wil dit juist doen omdat ik nu consequent niet goed genoeg voor mezelf zorg. Als ik het sowieso al wel zou doen/aan zou denken dan was dit niet nodig.

En ik ben vier weken vrij he, dus 7 dagen per week geen programma en toch wel een uur of 13 aan wakkere tijd per dag. Ik sport normaal in principe ook 3x per week (training, wedstrijd, PT).

En als niet precies alles lukt, ook oke natuurlijk, maar als ik tevoren al begin met naar beneden bijstellen dan weet ik sowieso al zeker dat ik wat ik eigenlijk zou willen, niet ga halen.

Zei ook niet elke dag koken trouwens, maar elke dag een gekookte maaltijd. Als ik kook, kook ik meestal 4 porties, dus ik hoef zeker niet elke dag te koken om wel elke dag gekookte maaltijd te kunnen eten. En genoeg fruit en groente en niet teveel zooi is ook niet per se een ontzettend onhaalbaar doel toch? Elke dag wandelen staat ook niet bij hoe lang, een halfuur is ook prima. Ik vind het dus eigenlijk wel meevallen, zeker bij vier weken vrij, maargoed. Misschien gaat het me tegenvallen en dan kan ik het alsnog bijstellen.

[ Bericht 16% gewijzigd door vlindertje89 op 23-07-2023 22:14:24 ]
pi_210016516
Ik vind het ook niet dwangmatig klinken, gewoon een gezond streven. En laten we wel wezen, met 15 minuten in de badkamer, half uurtje koken, 1,5 uur sport en een half uur wandelen blijft er nog 21 1/4 uur over voor leuke dingen :P
pi_210016677
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het ook niet dwangmatig klinken, gewoon een gezond streven. En laten we wel wezen, met 15 minuten in de badkamer, half uurtje koken, 1,5 uur sport en een half uur wandelen blijft er nog 21 1/4 uur over voor leuke dingen :P
Ik begon al even te twijfelen aan mijn inschattingsvermogen.. het leek mij echt niet zo onrealistisch. Met 13 uur wakker en 'op' per dag ben ik op een niet-sportdag met dit streven misschien 1.5 uur bezig en op een sportdag 2.5 uur en dat is dan al gerekend met elke dag koken.. dan is er nog meer dan 10 uur per dag over voor series, naar mn ouders, met vriendinnen afspreken etc.

Plus voor mijn mentale en fysieke gezondheid is het ook gewoon belangrijk. Wandelen vind ik heel fijn voor mentaal opladen en ontspannen, sporten zorgt ervoor dat ik fit blijf/fitter word en voor hoofd leeg, 21u apparaten uit en even wandelen zorgt als het goed is voor beter slapen, gezonder eten zorgt voor fitter maar ook gewoon voldoende vitamines etc binnen krijgen en een gezonder lijf met betere weerstand enzo. Al die dingen dragen bij aan minder stress en meer energie en dat kan ik goed gebruiken :)

Misschien had ik specifieker moeten zijn ofzo, mijn sporten is een uurtje op minder dan tien minuten fietsen van mn huis, wandelen is gewoon lopen, niet alleen mega lange tochten. Lopend heen en weer naar de supermarkt is bv al een halfuur wandelen, dus dat soort dingen tel ik ook gewoon als wandelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 23-07-2023 22:30:38 ]
pi_210016772
Jij gaat niet “wegweg”, dus uit huis op vakantie of heb ik ergens overheen gelezen?
Je overzicht klinkt prima maar wat is mis (maar da’s natuurlijk persoonlijk) een paar uitjes. Dag naar de dierentuin en/of naar een tentoonstelling en/of naar zee en/of een stad bezoeken (dit natuurlijk wanner je dus thuis blijft). Dat vond ik altijd zo leuk om te verzinnen en te doen wanneer ik m’n Nederland vakantie had
We have far more in common than that which devides us..
pi_210016949
Maar dit is toch gewoon de basis, waar de uitstapjes nog bijkomen? Niet een dagvullend programma toch? :D
pi_210016978
Dit was ook niet mn volledige vakantieplanning he? Dit was over de basis zelfzorg gewoonten die ik weer wil instellen :) . Wat @Clubsoda zegt dus. En het wandelen en sporten is daarin ook al ontspanning inbouwen (want dat is natuurlijk ook belangrijk voor zelfzorg).

Ik ga inderdaad niet 'weg' ergens heen.

Ik ga dinsdag naar mn ouders toe, slaap daar en ga woensdag of donderdag ochtend weer naar huis. Woensdag misschien met collega lunchen op het strand daar. Donderdag misschien afspreken met een vriendin of even naar mn nichtje, afhankelijk van of ik daar dan zin in heb. Vrijdag in ochtend massage ingepland. Zondag heb ik een date. Ga met mn ouders nog een keer bootje varen in Haarlem. Dus uiteraard ga ik ook nog leuke dingen doen :Y
pi_210016986
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:35 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dit is toch gewoon de basis, waar de uitstapjes nog bijkomen? Niet een dagvullend programma toch? :D
Die zou als eerste genoemd hebben :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_210017048
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is iig altijd aan te raden om voor een werkgever 75% als de basislijn aan te houden. Die geven jou echt niet meer dan het absolute minmale nadat je jezelf in de puinpoeier hebt gewerkt, zonder er een cent meer voor te krijgen dan wanneer je rond die 75% blijft schommelen...
Ik wil wel even een lansje breken voor mijn werkgever in deze. Ik heb me al 2x de puinpoeier in gewerkt en ben beide keren vol liefde behandeld. Verre van minimaal.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 23 juli 2023 @ 22:45:13 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210017120
Als de klad er in is gekomen, moet je soms even orde op zaken stellen en met jezelf afspreken hoe je je weer prettiger gaat voelen. Niets mis mee. Dat is ook wat ik per morgen ga doen. Even het normale ritme weer terugkrijgen. Daar valt of staat voor sommige mensen (ik ook dus) alles mee.
Spoilers!
pi_210017258
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Mijn komkommerplant is alweer bijna dood ;(
Heb nog wel 2 kilo liggen denk _O-
Zijn jullie in december begonnen ofzo?
Ik was wat laat dit jaar, ok, maar mijne beginnen net. Eerste 2, 3 snackkomkommertjes pas.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210017273
Ik ga ook slecht op weinig ritme, hoe minder ik moet hoe moeilijker alles gaat. Een basisritme helpt me enorm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')