Wijze vrouw.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat het niet eens "een stapje terug doen" is bij alles, maar in de eerste plaats "een stukje bewuster".
Groene mungbonen of gele mung dal? Die laatste is samen met urid dal de basis van hoe ik mijn dal ('gele curry') maak.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die eerste ziet er goed uit. Die stond nog niet in mijn favorieten. De tweede kwam hier al wel tevoorschijn met de tag #bloemkool maar ik vind hem nogal gewoontjes ofzo. Ik heb mungbonen maar er nog nooit iets mee gedaan.
Ik heb bij nader inzien groene mungbonen dus niet de goede.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Groene mungbonen of gele mung dal? Die laatste is samen met urid dal de basis van hoe ik mijn dal ('gele curry') maak.
Waar ligt de balk qua ingewikkeld?quote:Op zondag 23 juli 2023 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft er iemand een geweldig, doch niet ingewikkeld, recept voor bloemkoolcurry met kokosmelk?
Ik ga vandaag voor het eerst in maanden weer curry maken. Ik was er een beetje klaar mee na zo'n 5000? Porties, maar het is op iemands verzoek dus vooruit dan maarquote:Op zondag 23 juli 2023 12:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb bij nader inzien groene mungbonen dus niet de goede.
Bedoel je je gele Sri Lankaanse (?) curry? Dat is de lekkerste curry die ik ooit op hebIk zou een moord doen voor een opgewarmd kliekje
Weet je trouwens nog dat ik jullie zou helpen in de gevangenis en dat ik zo beroerd was? Dat was dus prikkelbaar darmsyndroom, veroorzaakt door fructanen en lactose. Het heeft bijna 2 jaar geduurd voor ik er achter was waarom ik op random momenten steeds ziek was.
Moest jij het niet rustiger aan doen?quote:Op zondag 23 juli 2023 12:39 schreef Lonaa het volgende:
Vriezers opgeruimd, voorraadkast opgeruimd, eten aan het koken. Misschien zo nog even ogen een uurtje dicht doen. Aan het overwegen of ik de F1 thuis kijk of niet, want wel behoefte aan het reuring. (geen kroeg-reuring, bij-een-vriend-op-de-bank-reuring)
Nu alles klaar isquote:Op zondag 23 juli 2023 13:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moest jij het niet rustiger aan doen?
Dit is kruip-tempo voor Loon.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 juli 2023 13:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit.quote:
Hier ookquote:
Da’s wel jammer. Heb je er iets van gezegd?quote:Op zondag 23 juli 2023 12:11 schreef Blues het volgende:
Gisteravond koos ik een vegetarisch/vegan menuutje uit.
Voor 1 schijf bloemkool (steak) met wat friemels groentje erop en een veeg pompoenpuree betaalde ik 24 euro.
En voor 2 happen tartaar van watermeloen met wat kruimels feta 13.50.
Ik wilde vooral over die bloemkool een opmerking maken. Smaak prima hoor, echt waar, maar dan vlieg je als restaurant toch uit de bocht?
Met je kipsaté voor 18 euro........
We hadden 30% korting via de Fork. Maar dan nog
Hier ook. En ik heb vanaf ca 14 uur een feestje van Safwan voor z’n slagen voor z’n opleiding. Een buiten feestje☔️quote:
Ja de voorspelling is niet florissant. Ik heb nog wel snel even sla en andijvie buiten gepoot want die gaan dit weer denk ik wel lekker vindenquote:Op zondag 23 juli 2023 13:38 schreef sigme het volgende:
Onze logeergasten slapen buiten, in tentjes. Wij doen al het opruimen, dus de tentjes bleven staan toen zij gister vertrokken. Toen was het net een uurtje regenachtig. Dus natte tenten. Dus we hebben ze maar laten staan.
Maar na vandaag de weersvoorspelling te hebben bekeken hebben we ze nu toch maar afgebroken/naar binnen verplaatst. Mogen ze daar drogen.
Na overleg met g heb ik er niets van gezegd, want ik had het na thuis al hierover gesproken te hebben en het idioot duur te vinden toch besteld omdat ik dat het lekkerst (samen met het voorgerecht) van de kaart vond klinken. Als je dan iets besteld en de prijs staat erachter moet je natuurlijk niet zeikenquote:Op zondag 23 juli 2023 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s wel jammer. Heb je er iets van gezegd?
Ik ging van de week uiteten en een van de anderen had goede ervaringen daar met glutenvrije pizzabodem. Deze was nu niet knapperig (mijn pizza was ook nogal soppig maar wel lekker) en ze vond de smaak ook niet goed (nou is het een friemel met eten) maar flink klagen (te flink) en ze hoefde m niet te betalen. Moest sowieso erg gniffelen om de dames. Vooraf hadden we bruchetta maar geen klassieke maar met oa pestoen parmezaanse kaas erover. Een van de twee lust geen kaas en toen kreeg zij een paar bruchetta zonder parmezaanse kaas maar wel met pesto, het was heeeeeerlijk zo zonder kaas. Ik heb m’n mond gehouden.
Wij hebben ook best vaak een enorme grote loodzware zeiknatte tent meegenomen na een vakantie en dan te drogen gehangen op mijn werk in het grote fietsenhokquote:Op zondag 23 juli 2023 13:38 schreef sigme het volgende:
Onze logeergasten slapen buiten, in tentjes. Wij doen al het opruimen, dus de tentjes bleven staan toen zij gister vertrokken. Toen was het net een uurtje regenachtig. Dus natte tenten. Dus we hebben ze maar laten staan.
Maar na vandaag de weersvoorspelling te hebben bekeken hebben we ze nu toch maar afgebroken/naar binnen verplaatst. Mogen ze daar drogen.
Vanaf Rheine zag ik inderdaad al dat veel graan was geoogst. Hier is veel wel al rijp maar het is zeker geen weer om te oogsten.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Goed dat de meeste wintertarwe al geoogst is, het gaat een goed jaar voor snijmais en late aardappelen worden geloof ik..
De prijs is ook niet erg, maar wanneer je thuis nog, bij wijze van spreken, een boterham moet eten is wel erg jammerquote:Op zondag 23 juli 2023 13:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Na overleg met g heb ik er niets van gezegd, want ik had het na thuis al hierover gesproken te hebben en het idioot duur te vinden toch besteld omdat ik dat het lekkerst (samen met het voorgerecht) van de kaart vond klinken. Als je dan iets besteld en de prijs staat erachter moet je natuurlijk niet zeiken
Niet wetende dat het zo weinig zou zijn.....
Wel een opmerking in een recensie bij de fork gezet (we zagen er meer) en in ons eigen verslag.
Ja als je klaagt over dat het niet goed is moeten ze er iets mee.
Dit was prima en lekker maar 10x over de kop qua prijs.
Irene, Frielanders, erg lekkere aardappelsquote:Op zondag 23 juli 2023 13:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vanaf Rheine zag ik inderdaad al dat veel graan was geoogst. Hier is veel wel al rijp maar het is zeker geen weer om te oogsten.
Late consumptieaardappelen hebben we hier niet meer
Ik vind het ook wel lekker, zeker omdat ik niet zoveel mag/kan/moet willen.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:11 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind een dagje herfst wel lekker. Daarna mag de zomer wel weer terugkomen.
Frieslanders wordt bij ons veel geteeld. Lekkere frietaardappel.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Irene, Frielanders, erg lekkere aardappels
Wacht. Feta, roomkaas en cranberry? Geef!quote:Op zondag 23 juli 2023 14:11 schreef Lonaa het volgende:
Stel, ik heb nog van die feta-roomkaas met cranberry van de turk, iemand een goede idee hoe ik die kan verwerken in een gerecht? Als lunch of avondeten? Ik zat te denken aan misschien tosti met rauwe ham oid.
Wrap met kip is inderdaad ook een optie. Lepel deed ik gisteren. Net als met Turks brood.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Frieslanders wordt bij ons veel geteeld. Lekkere frietaardappel.
[..]
Wacht. Feta, roomkaas en cranberry? Geef!
Tosti is vast lekker. In een wrap met kip ook wel gok ik. Met een lepel ook.
Hier is het alweer zonnig. Ik ga het beddengoed buiten hangen.
Ja, dat gaf mijn app ook aanquote:
Irene sowieso niet, zijn me veel te bloemig. Frieslander ken ik enkel als vroeg ras, dan zijn ze nog niet bloemig.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Irene, Frielanders, erg lekkere aardappels
Dat klinkt.... onhandigquote:Op zondag 23 juli 2023 14:49 schreef fietsie het volgende:
Weet iemand of je Siri zo kunt configureren dat ie alleen telefoonnummers uit je Favorieten kan / mag bellen ?
Siri belt op het moment bij stem opdrachten totaal willekeurig andere nummers uit mijn telefoonboek dan gevraagd...
"Siri bel thuis"quote:
Je liep een gedeelte in mijn voetstappenquote:Op zondag 23 juli 2023 15:00 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik was iets eerder in B'daalHaarlems rondje inkluis Overveen en Bloemendaal .
Ook dat had ik gedaanquote:Op zondag 23 juli 2023 15:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier klopte het![]()
Ik keek naar buiten. Beste waarneming evah![]()
Eind september is redelijk laat, vroege aardappels zijn er al een tijdje.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Irene sowieso niet, zijn me veel te bloemig. Frieslander ken ik enkel als vroeg ras, dan zijn ze nog niet bloemig.
Ik bedoelde dat ze boeren hier hebben verplicht voor 1/10 de consumptieaardappelen geoogst te hebben want anders mag je het jaar er op minder stikstof bemesten.
Dat weet ik. Wil je de late rassen voldoende laten afharden voor de bewaring dan is eind september nog te vroeg. Innovator zie je medio oktober zelfs nog wel met deels groen loof.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eind september is redelijk laat, vroege aardappels zijn er al een tijdje.
Ja, klopt, die wetgeving is ook absurd. Hoe langer aardappels kunnen groeien, hoe meer Kcal per Hectare.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet ik. Wil je de late rassen voldoende laten afharden voor de bewaring dan is eind september nog te vroeg. Innovator zie je medio oktober zelfs nog wel met deels groen loof.
quote:Op zondag 23 juli 2023 11:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen optie natuurlijk. Maar de smaak van knoflook en ui zit al wel genoeg in de olie op dat moment wat mij betreft. Er uit halen heeft denk ik weinig nadelige gevolgen.
Ik heb nooit zin in dat pureren trouwens. Ik eet wel gewoon klontjes.
Nog shinies gevangen? Ik slingerde het vijf minuten geleden aan, dus weinig kans.quote:Op zondag 23 juli 2023 15:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ook dat had ik gedaan![]()
Maar hier is het van dat continu grijze weer, waar wel of geen water uit kan vallen, soms uren niet, soms toch ineens een buitje. De app zei van niet, buiten -reeds onderweg- zei van wel![]()
Ruim 5 minuten onder een boom squirtels gevangen en toen ging het weer.
6 ofzo, maar had er al handenvol...quote:Op zondag 23 juli 2023 16:54 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Nog shinies gevangen? Ik slingerde het vijf minuten geleden aan, dus weinig kans.
Ik speel al bijna sinds het begin maar om de een of andere reden heb ik de community day hiervoor steeds gemist dus heb er pas twee. Na vandaag ook nog dus.quote:Op zondag 23 juli 2023 17:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
6 ofzo, maar had er al handenvol...
quote:Op zondag 23 juli 2023 17:18 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik speel al bijna sinds het begin maar om de een of andere reden heb ik de community day hiervoor steeds gemist dus heb er pas twee. Na vandaag ook nog dus.
Ah, daar zit ik precies ook! Gedoe dat battlen. Ik heb inmiddels ook losgelaten om alles mee te willen doen. Van fomo werd het niet leuker, dus nu gewoon als ik zin heb meedoen.quote:Op zondag 23 juli 2023 17:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]er zijn er toch best wat geweest inmiddels!
Ik speel ook sinds het begin, maar heb al jaren geen idee meer wat de bedoeling is hoornu ook weer, routes,ditdat, pfff. Het boeit me ook niet meer om het uit te zoeken eigenlijk. Zit ook al eeuwen op... 43? 44? omdat ik geen reet aan die hele battle league vind... ik zou in een weekenddag gewoon door kunnen klappen, maar ik weiger!
Nee, ik snapte je wel, maar voor mn gevoel hebben we ook echt al megaveel squirtle CD's gehad.quote:Op zondag 23 juli 2023 17:28 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ah, daar zit ik precies ook! Gedoe dat battlen. Ik heb inmiddels ook losgelaten om alles mee te willen doen. Van fomo werd het niet leuker, dus nu gewoon als ik zin heb meedoen.
En 2 shiny squirtles bedoel ik hè. Ik heb wel meer shinies dan dát.
Ja die is me bekend. Ben er ook een keertje geweest, destijds was het er op vrijdagmiddag altijd een zoete inval.quote:Op zondag 23 juli 2023 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:
@:derLudolf dit zag ik net op weg naar huis, ken je deze? https://www.analoogstudioarnhem.com/
Ik zie wel waarom ze heel blij zijn met jullie jaquote:Op zondag 23 juli 2023 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
De vrouw die in dit huis woonde stond zo vaak in de steeg tussen de huizen (eigendom van de buren) door het raam bij hen naar binnen te kijken dat de buren het raam hebben dichtgemetseld
We zijn met 4 kavels eigenaar van een sloot. Die moeten we alle vier onderhouden. Eén buurman vindt dat leuk en doet dat dus voor iedereen. Toen hij nog werkte, huurde hij op zijn kosten een bedrijf in om dat onderhoud te doen vanaf zijn kant van de sloot. De vrouw die hier woonde heeft die kerels verjaagd door stenen naar hen te gooien.
Sommige mensen zijn gewoon raar. Daar doe je weinig aan.
Nu was ik op de fiets, maar ik kon vrijdag naar vrienden in Schuytgraaf (redelijk nieuwe wijk hier). Op ruim 12 km van mijn huis, dat red ik niet zonder. Op het station hadden we even een stop en ik moest een berichtje sturen naar een vriendin. Toen de bus ging rijden moest ik nog een paar letters en meteen misselijkquote:Op zondag 23 juli 2023 18:31 schreef AnneX het volgende:
Mededeling: bij de hema 20% korting op (bijna) Alles. Tot middernacht.
Wie heeft er handdoeken nodig? Of kookspullen? Tis Cul hè.
@:Kaatje kon je erheen, omdat je nu primatour hebt? Mooi zo👍🏼
Ik was gisteren vlakbij Arnhem, jij en @Tele6 wonen in een mooie omgevingquote:Op zondag 23 juli 2023 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu was ik op de fiets, maar ik kon vrijdag naar vrienden in Schuytgraaf (redelijk nieuwe wijk hier). Op ruim 12 km van mijn huis, dat red ik niet zonder. Op het station hadden we even een stop en ik moest een berichtje sturen naar een vriendin. Toen de bus ging rijden moest ik nog een paar letters en meteen misselijk
De halve culsc woont in deze regio.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik was gisteren vlakbij Arnhem, jij en @:tele6 wonen in een mooie omgeving
Erg herkenbaar. Alles of niets --> alles --> mezelf kapot.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:32 schreef Isabeau het volgende:
En voor Lonaa heb ik geen adviezen die niet al door anderen zijn gedeeld. Wat ik wel herken is de alles of niets mentaliteit en ik ben juist heel hard aan het werken om daar vanaf te komen. Soms is een beetje je best doen ook goed genoeg.
Of zoals ik ooit ergens las en wat ik de hele tijd probeer te mantraën: “Anything worth doing is worth doing badly.”
Dit ja, liefst minder en doen alsof het 110% isquote:Op zondag 23 juli 2023 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is iig altijd aan te raden om voor een werkgever 75% als de basislijn aan te houden. Die geven jou echt niet meer dan het absolute minmale nadat je jezelf in de puinpoeier hebt gewerkt, zonder er een cent meer voor te krijgen dan wanneer je rond die 75% blijft schommelen...
Voor dingen die je voor jezelf doet is het goed om af en toe af te wegen of het wel echt leuk is, allemaal.
Ja en dan heel diep zuchtend, met een stapel mappen onder je arm naar Het kopieerapparaat lopen als je eens op locatie bent...quote:Op zondag 23 juli 2023 19:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit ja, liefst minder en doen alsof het 110% is![]()
Heb nu wel een bore out dus dat is wel jammer
Je gaat naar een hospice om....quote:Op zondag 23 juli 2023 20:05 schreef Blues het volgende:
Kan iemand me uitleggen waar het groente hospita voor staat?
Ik zat een filmpje voor&door ADHD'ers te kijken door een vrouw die haar groentela het 'vegetable hospice' noemdequote:Op zondag 23 juli 2023 20:05 schreef Blues het volgende:
Kan iemand me uitleggen waar het groente hospice voor staat?
quote:Op zondag 23 juli 2023 20:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Behehe niet ninja genoeg met je edit
Ah ik snap enquote:Op zondag 23 juli 2023 20:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zat een filmpje voor&door ADHD'ers te kijken door een vrouw die haar groentela het 'vegetable hospice' noemde"where vegetables go to die". herkenbaar.
Ja valt wel tegen helaas. Door het thuis werken ook weinig incentive echt mijn best te doen. Toch niemand die het zietquote:Op zondag 23 juli 2023 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja en dan heel diep zuchtend, met een stapel mappen onder je arm naar Het kopieerapparaat lopen als je eens op locatie bent...
Bore out lijkt me minder tricky als je iig een groot deel thuis kunt werken en je niet hoeft te doen alsof je nuttig bezig bent terwijl je werk al af is.
quote:Op zondag 23 juli 2023 19:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Alles of niets --> alles --> mezelf kapot.
Plan voor de rest van de zomer is om voor die middenweg te gaan en lekker een hoop dingen matig te doen. Niet hard trainen maar gewoon een beetje lol maken net hoe het uitkomt en wat goed voelt. Op het balkon zitten. Gezond eten maar ook ijsjes eten.
En genieten, vooral genietenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Alles of niets --> alles --> mezelf kapot.
Plan voor de rest van de zomer is om voor die middenweg te gaan en lekker een hoop dingen matig te doen. Niet hard trainen maar gewoon een beetje lol maken net hoe het uitkomt en wat goed voelt. Op het balkon zitten. Gezond eten maar ook ijsjes eten.
quote:Op zondag 23 juli 2023 20:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
En het groentehospice
Dat is wel matig zeg. Wat ga je er aan doen?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja valt wel tegen helaas. Door het thuis werken ook weinig incentive echt mijn best te doen. Toch niemand die het ziet
Morgen heb ik weer een thuiswerkmaandag en ik ben veel te braaf denk ikquote:Op zondag 23 juli 2023 20:10 schreef gcjoel het volgende:
Ja valt wel tegen helaas. Door het thuis werken ook weinig incentive echt mijn best te doen. Toch niemand die het ziet
Je bankrekening ziet het. En als je er mee weg komt doe je blijkbaar ook genoeg!quote:Op zondag 23 juli 2023 20:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Goed bezig!quote:Op zondag 23 juli 2023 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Door omstandigheden werk ik de komende x weken nagenoeg volledig thuis én is de workload superlaag.
Heb mezelf een schop onder de kont gegeven dat het een mooi moment is om wat beter voor mezelf te zorgen, dus heb nu al een fijne wandelstreak aan de gang en ga er van de week weer een adriene 30 dagen challenge bij mixen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |