Omg heb je al pruimen? Willik!!quote:Op zondag 23 juli 2023 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoeveel pruimen zou ik kunnen eten zonder diarree te krijgen?
Die van mij is net op gang. Ik heb in de afgelopen jaren in totaal 1 komkommer weten te kweken. Ik heb er nu al 5.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn komkommerplant is alweer bijna dood![]()
Heb nog wel 2 kilo liggen denk
Hoop het ook voor je. Het klinkt wel naar.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Psych, op werk aangegeven en nu kijken wat we kunnen doen.
Dus hopelijk na de zomer weer wat vooruitzichten.
Niet van mezelf. Van mijn favoriete fruitadres: de kippenboer. Ze hadden ook nog kruisbessenquote:
Vergeet je niet om ook nog wat leuke dingen/ervaringen op te doen tijdens je vakantie?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik heb voor mijn vakantie grotendeels hetzelfde doel. Weer een ritme opbouwen met goed voor mezelf zorgen. Van hele simpele dingen (elke dag 2x tandenpoetsen, een multivitamine en mn probiotica nemen, mn gezicht in ochtend&avond schoonmaken en crème opsmeren, ongeveer om de dag douchen -vaker mag uiteraard ook) tot inderdaad ook weer standaard dagelijks wandelen en 3x per week sporten. En dan niet 3x helemaal tot het gaatje gaan, maar gewoon lekker sporten en mn koppie even leeg maken. Na 21.00 de tv en laptop in principe uit en rondje wandelen voor het slapen. Elke dag normale gekookte maaltijd eten, genoeg groente en fruit, niet teveel ijs/snoep/chips/andersoortige zooi. Gewoon weer even een basisniveau van zelfzorg opbouwen, en dan is de bedoeling natuurlijk dat als dat er weer goed ingeslepen zit, ik dat ook blijf doen als de vakantie weer voorbij is.
Heb nu voor het eerst komkommers in de kas dat gaat wel echt enorm veel harder dan buiten. Volgend jaar dus 1 plant, dat is zat.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die van mij is net op gang. Ik heb in de afgelopen jaren in totaal 1 komkommer weten te kweken. Ik heb er nu al 5.
[..]
Hoop het ook voor je. Het klinkt wel naar.
[..]
Niet van mezelf. Van mijn favoriete fruitadres: de kippenboer. Ze hadden ook nog kruisbessen
Ik ken deze struggles, heb je ook collega's die wel doen of ze uitermate belangrijk werk aan het doen zijn?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja valt wel tegen helaas. Door het thuis werken ook weinig incentive echt mijn best te doen. Toch niemand die het ziet
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!quote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik heb voor mijn vakantie grotendeels hetzelfde doel. Weer een ritme opbouwen met goed voor mezelf zorgen. Van hele simpele dingen (elke dag 2x tandenpoetsen, een multivitamine en mn probiotica nemen, mn gezicht in ochtend&avond schoonmaken en crème opsmeren, ongeveer om de dag douchen -vaker mag uiteraard ook) tot inderdaad ook weer standaard dagelijks wandelen en 3x per week sporten. En dan niet 3x helemaal tot het gaatje gaan, maar gewoon lekker sporten en mn koppie even leeg maken. Na 21.00 de tv en laptop in principe uit en rondje wandelen voor het slapen. Elke dag normale gekookte maaltijd eten, genoeg groente en fruit, niet teveel ijs/snoep/chips/andersoortige zooi. Gewoon weer even een basisniveau van zelfzorg opbouwen, en dan is de bedoeling natuurlijk dat als dat er weer goed ingeslepen zit, ik dat ook blijf doen als de vakantie weer voorbij is.
Ik heb een lijstje van 10 positieve dingen om te doen en probeer elke dag een 5 of hoger te scoren. Dan kan ik met mezelf uitonderhandelen welke dingen ik die dag meer zie zitten dan de andere. Bijvoorbeeld de ene dag wel yoga gedaan maar niet m'n schermen uit de slaapkamer na 21:00, nou prima, alsnog 1 punt voor de yoga. Ik scoor sowieso een punt voor elke dag tanden stokeren, dat is snelle winstquote:Op zondag 23 juli 2023 21:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!
Opzich niet verkeerd streven, maar laat het ook een streven blijven. Het klinkt ook wel weer een beetje dwangmatigquote:Op zondag 23 juli 2023 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Goed bezig!
Als je niet werkt? Drie keer sporten red ik meestal niet (1-2 keer lukt wel) maar verder zijn dit ook wel zo'n beetje de doelen die ik nastreef nu tijdens mijn verlof. En dan ben ik ook zeven keer per dag de melkbar, en heel regelmatig de in-slaap-wieger, poepluierverschoner en de terugrollerquote:Op zondag 23 juli 2023 21:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
My 2 cents: wat je hier beschrijft is voor mij een stuk basisniveau. 3x sporten, iedere dag wandelen, koken, gezond eten. Hou het realistisch he!
Ik bedoel stuk meer dan basis niveauquote:Op zondag 23 juli 2023 21:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als je niet werkt? Drie keer sporten red ik meestal niet (1-2 keer lukt wel) maar verder zijn dit ook wel zo'n beetje de doelen die ik nastreef nu tijdens mijn verlof. En dan ben ik ook zeven keer per dag de melkbar, en heel regelmatig de in-slaap-wieger, poepluierverschoner en de terugroller
Maar als je meerdere weken vrij bent, is dit niet zo'n idioot streven toch?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:48 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik bedoel stuk meer dan basis niveau.
Ik probeer als ik werk op 2 keer per week sporten uit te komen. Maar dan moet ik geen afspraken hebben door de week, want dan wordt dat ook al een uitdaging.
Ik begon al even te twijfelen aan mijn inschattingsvermogen.. het leek mij echt niet zo onrealistisch. Met 13 uur wakker en 'op' per dag ben ik op een niet-sportdag met dit streven misschien 1.5 uur bezig en op een sportdag 2.5 uur en dat is dan al gerekend met elke dag koken.. dan is er nog meer dan 10 uur per dag over voor series, naar mn ouders, met vriendinnen afspreken etc.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het ook niet dwangmatig klinken, gewoon een gezond streven. En laten we wel wezen, met 15 minuten in de badkamer, half uurtje koken, 1,5 uur sport en een half uur wandelen blijft er nog 21 1/4 uur over voor leuke dingen
Die zou als eerste genoemd hebbenquote:Op zondag 23 juli 2023 22:35 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dit is toch gewoon de basis, waar de uitstapjes nog bijkomen? Niet een dagvullend programma toch?
Ik wil wel even een lansje breken voor mijn werkgever in deze. Ik heb me al 2x de puinpoeier in gewerkt en ben beide keren vol liefde behandeld. Verre van minimaal.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is iig altijd aan te raden om voor een werkgever 75% als de basislijn aan te houden. Die geven jou echt niet meer dan het absolute minmale nadat je jezelf in de puinpoeier hebt gewerkt, zonder er een cent meer voor te krijgen dan wanneer je rond die 75% blijft schommelen...
Zijn jullie in december begonnen ofzo?quote:Op zondag 23 juli 2023 20:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn komkommerplant is alweer bijna dood![]()
Heb nog wel 2 kilo liggen denk
Jolig. Kom je dan bij de mijne?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar als je meerdere weken vrij bent, is dit niet zo'n idioot streven toch?
Ik heb een vast sportmoment op zondagochtend, maar door de week in de avond sporten vind ik ook maar matig. Mijn streven voor als ik weer werk is op een vrije dag een half uurtje yoga thuis en op de andere hollen aan het eind van de middag. En als ik uiterlijk aan het eind van het jaar klaar ben met kolven dan ga ik me eens op fit20 in de lunchpauze richten.
Maar goed, drie keer is best veel maar als je vakantie hebt goed te doen denk ik.
Absoluut dit. Ik ken de fijne kneepjes hiervan pas sinds de revalidatie. Komt natuurlijk ook omdat ik daarvoor eigenlijk niet wist hoe het was om me goed te voelen.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga ook slecht op weinig ritme, hoe minder ik moet hoe moeilijker alles gaat. Een basisritme helpt me enorm.
Nee, mijn werk heeft een eigen. Dan kan het dus theoretisch in de lunchpauze.quote:
Wat een oneindige luxe.quote:Op maandag 24 juli 2023 03:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, mijn werk heeft een eigen. Dan kan het dus theoretisch in de lunchpauze.
Dat is dan weer wat minder luxequote:Op maandag 24 juli 2023 03:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat een oneindige luxe.
En wat een tijd om het hierover te hebben.
quote:Op maandag 24 juli 2023 03:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat minder luxeja leuk hė, dat ik ook eens een soort van lollige arbeidsvoorwaarde heb
Ik werk niet in ons dorpquote:Op maandag 24 juli 2023 03:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Bijzonder ook, ons dorp heeft er volgens de officiële site maar 1 dus deze is dan echt speciaal voor jouw soort mensen (lees medewerkers daar).
Je laatste week dus!quote:Op maandag 24 juli 2023 06:19 schreef Barreltje het volgende:
Zo.
Dat was weer eens een nacht van 4 uur.. zoo tempting om dan thuis te werken..![]()
![]()
Nogaar 5 dagen ( waar ik vrijdag alleen maar naar kantoor hoef om alles in te leveren![]()
)
Dacht dat je daarheen was verhuisd met je laatste move. Raarrrquote:
toch tot de conclusie gekomen dat ik ziek ben.. griepje denk ik. zelfd een douche bracht geen soelaas..quote:Op maandag 24 juli 2023 06:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je laatste week dus!Ga je nog trakteren? Of komt er nog een etentje oid? Is dat iets wat ze daar doen?
Nee, wel dicht in de buurt van ons dorp.quote:Op maandag 24 juli 2023 07:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dacht dat je daarheen was verhuisd met je laatste move. Raarrr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat is idd wel suf jaquote:Op maandag 24 juli 2023 07:22 schreef Barreltje het volgende:
toch tot de conclusie gekomen dat ik ziek ben.. griepje denk ik. zelfd een douche bracht geen soelaas..
er is donderdag taart voor me en alle collega's, geregeld door de baas er is geloof ik ook een kado voor me, dus dat is nog best leuk ..
nu dus zorgen dat ik snel weer beter ben, want ziek zijn in je laatste week das wel een beetje suf
collega laat net weten dat ie positief geteste heeft op covidquote:Op maandag 24 juli 2023 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is idd wel suf jaBeterschap
En anders een half dagje doen eind van de week om gedag te zeggen als het een beetje beter gaat.
Daar zit ook zeker wat in. Ik had het geinterpreteerd als het basisniveau dat nu routine moet worden voor straks weer naast werken. Dat zou voor mij te veel zijn - en vanwege alles of niks mentaliteit dan weer op niks uitkomen.quote:Op zondag 23 juli 2023 21:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar als je meerdere weken vrij bent, is dit niet zo'n idioot streven toch?
Ik heb een vast sportmoment op zondagochtend, maar door de week in de avond sporten vind ik ook maar matig. Mijn streven voor als ik weer werk is op een vrije dag een half uurtje yoga thuis en op de andere hollen aan het eind van de middag. En als ik uiterlijk aan het eind van het jaar klaar ben met kolven dan ga ik me eens op fit20 in de lunchpauze richten.
Maar goed, drie keer is best veel maar als je vakantie hebt goed te doen denk ik.
Oei, beterschap (of het nou Covid is of niet).quote:Op maandag 24 juli 2023 08:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
collega laat net weten dat ie positief geteste heeft op covidwel ja! hoe zat het ook al weer met die regels ?
De regels in het zkh zijn: als je je goed genoeg voelt om te komen werken dan kom je werken en doe je een mondkapje voorquote:Op maandag 24 juli 2023 08:02 schreef Barreltje het volgende:
collega laat net weten dat ie positief geteste heeft op covidwel ja! hoe zat het ook al weer met die regels ?
zelftestjes gedaan ( de eerste werkte niet ) , negatief resultaat.. dus ik ga maar grewoon uit van een koudje.. ochtend ,meetings acter de rug, en nu lekker mn bedje weer inquote:Op maandag 24 juli 2023 08:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De regels in het zkh zijn: als je je goed genoeg voelt om te komen werken dan kom je werken en doe je een mondkapje voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 24 juli 2023 08:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Beterschap @:barreltje
Jammer @:TroelDa's het gemiddelde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, dat wel. Ogen voelen iets minder zwaar, hoofd nog wel. Ik denk dat ik vandaag boodschappen doe en mogelijk mijn fysio-oefeningen.quote:
Dit. En voor dat ritme is iets van externe druk/afspraken/deadlines nodig, voor mij. Want dat allemaal uit mezelf halen kost te veel beslissingen’ per dag ofzo. Maar ik merk dat de herstelperiode van ziekte het wel heel moeilijk maakt om zo’n ritme te maken/houden (Dat is vast ook zo met een pasgeboren baby). Want er zijn momenten dat het echt niet gaat en dat ik telkens als ik even op de bank zit in slaap val. Dan doe ik dus te veel. Maar ook momenten dat ik merk dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen maar dan ga ik toch eerst urenlang op de bank liggen en fok lezen omdat er niet genoeg verplichting/gewoonte in zit. Ik vind het idee van @Tele6 wel heel briljant: lijstje van x waarvan je er y moet ‘halen’. En dan ook wat makkelijke punten erop, dus expliciet maken wat je al in je gewoontesysteem hebt, zoals de dingen die je sowieso al doet omdat ze moeten of omdat je ze gewoon doet (bij mij: bepaalde werktaken zoals terugkerende afspraken, hond uitlaten, bepaalde huishoudelijke of zelfzorgtaken die ik niet zie als taken maar wel elke dag doe omdat het zo ingebakken zit). Het is voor mij ook belangrijk om niet altijd te streven naar een ’hoger’ niveau, omdat ik snel geneigd ben om wat ik normaal gesproken doe of kan niet op waarde te schatten en dan ga ik dat uiteindelijk verwaarlozen. Dat geldt bijvoorbeeld voor sociale contacten.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga ook slecht op weinig ritme, hoe minder ik moet hoe moeilijker alles gaat. Een basisritme helpt me enorm.
quote:Op maandag 24 juli 2023 08:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Beterschap @:barreltje
Jammer @:TroelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Als je ze tegenkomt, laat het me dan maar weten. Ik zoek ze ook!quote:Op maandag 24 juli 2023 09:28 schreef fietsie het volgende:
Zijn de stokjes om je ogen open te laten lijken ergens in de aanbieding?
Ik heb daar in mijn studententijd enorm mee geworsteld, dat die zeeën aan vrije tijd enorm verlammend werkten. Ik begreep dat zelf niet goed en kon het ook niet helder uitleggen maar ik ging me een stuk beter voelen toen ik ging werken. Toen ik revalideerde na een hernia-operatie en bij mijn eerste baby had ik er ook wel last van inderdaad. Bij deze gaat het een stuk beter, deels ook omdat ik mezelf beter snap en het me lukt om me er meer aan over te geven. Maar ik werk ook veel met lijstjes van dingen waarvan het mooi is als ik er een x aantal op een dag af krijg en waarbij ik per dag kan kijken wat haalbaar is (vaak afhankelijk van hoe 'uitgerust' ik ben en hoeveel de baby slaapt).quote:Op maandag 24 juli 2023 08:55 schreef yinu het volgende:
[..]
Dit. En voor dat ritme is iets van externe druk/afspraken/deadlines nodig, voor mij. Want dat allemaal uit mezelf halen kost te veel beslissingen’ per dag ofzo. Maar ik merk dat de herstelperiode van ziekte het wel heel moeilijk maakt om zo’n ritme te maken/houden (Dat is vast ook zo met een pasgeboren baby). Want er zijn momenten dat het echt niet gaat en dat ik telkens als ik even op de bank zit in slaap val. Dan doe ik dus te veel. Maar ook momenten dat ik merk dat ik eigenlijk meer zou kunnen doen maar dan ga ik toch eerst urenlang op de bank liggen en fok lezen omdat er niet genoeg verplichting/gewoonte in zit. Ik vind het idee van @:tele6 wel heel briljant: lijstje van x waarvan je er y moet ‘halen’. En dan ook wat makkelijke punten erop, dus expliciet maken wat je al in je gewoontesysteem hebt, zoals de dingen die je sowieso al doet omdat ze moeten of omdat je ze gewoon doet (bij mij: bepaalde werktaken zoals terugkerende afspraken, hond uitlaten, bepaalde huishoudelijke of zelfzorgtaken die ik niet zie als taken maar wel elke dag doe omdat het zo ingebakken zit). Het is voor mij ook belangrijk om niet altijd te streven naar een ’hoger’ niveau, omdat ik snel geneigd ben om wat ik normaal gesproken doe of kan niet op waarde te schatten en dan ga ik dat uiteindelijk verwaarlozen. Dat geldt bijvoorbeeld voor sociale contacten.
Dat dacht je wérkelijk.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar ik het vervelend vind dat jullie allemaal ook wat worstelen met "normale" dingen, vind ik het tegelijkertijd ook heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@all 😘
Ik ook ja! In m’n studententijd. Ik kan het nu wel ietsje beter maar ik heb ook nog wel eens een terugval…quote:Op maandag 24 juli 2023 10:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb daar in mijn studententijd enorm mee geworsteld, dat die zeeën aan vrije tijd enorm verlammend werkten. Ik begreep dat zelf niet goed en kon het ook niet helder uitleggen maar ik ging me een stuk beter voelen toen ik ging werken. Toen ik revalideerde na een hernia-operatie en bij mijn eerste baby had ik er ook wel last van inderdaad. Bij deze gaat het een stuk beter, deels ook omdat ik mezelf beter snap en het me lukt om me er meer aan over te geven. Maar ik werk ook veel met lijstjes van dingen waarvan het mooi is als ik er een x aantal op een dag af krijg en waarbij ik per dag kan kijken wat haalbaar is (vaak afhankelijk van hoe 'uitgerust' ik ben en hoeveel de baby slaapt).
Ik vind het altijd troostrijk om te denken dat mensen al eeuwen en eeuwen bezig zijn met het feit dat ‘leven met een menselijke geest’ best wel moeilijk is. En al eeuwen en eeuwen bezig zijn met methodes om dat een beetje binnen de perken te houden. Van religie, filosofie, kunst, sport, wetenschap tot lekker willen koken en sociale media of internetfora: allemaal ontstaan omdat mensen een soort van ongemak ervaren met het mens-zijn en op de een of andere manier zoeken naar geruststelling. En dat proces vind ik dus weer geruststellend.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Daar waar ik het vervelend vind dat jullie allemaal ook wat worstelen met "normale" dingen, vind ik het tegelijkertijd ook heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben.
quote:Op maandag 24 juli 2023 11:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat dacht je wérkelijk.
Dat Ie.der.een het fantastische leven heeft, in harmonie met de omgeving leeft en een levensritme heeft.Nee, dat was niet wat ik dacht of wat ik zei. Ik heb nog nooit gedacht dat ie-der-een een fantastisch leven heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:All 😘
Ik denk wel vaak dat de meeste mensen een basislijn hebben die hoger ligt dan de mijne. Of minder moeite hebben die basislijn te bereiken dan ik. Of deze makkelijker volhouden.
Zeg maar, dat wat er wel gezegd werd.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, ik snap wel wat je zegt, zit best een kern van waarheid in. Ik zou wel willen werken aan het niet-voelen van dat ongemak/die geruststelling zonder het uit de weg te gaan, zeg maar. Omdat het niet genoeg aanwezig is om er "last" van te hebben, in plaats van het te verdringen/verdoven/verpakken.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:25 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik ook ja! In m’n studententijd. Ik kan het nu wel ietsje beter maar ik heb ook nog wel eens een terugval…
[..]
Ik vind het altijd troostrijk om te denken dat mensen al eeuwen en eeuwen bezig zijn met het feit dat ‘leven met een menselijke geest’ best wel moeilijk is. En al eeuwen en eeuwen bezig zijn met methodes om dat een beetje binnen de perken te houden. Van religie, filosofie, kunst, sport, wetenschap tot lekker willen koken en sociale media of internetfora: allemaal ontstaan omdat mensen een soort van ongemak ervaren met het mens-zijn en op de een of andere manier zoeken naar geruststelling. En dat proces vind ik dus weer geruststellend.
Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:
Dan ben ik J terwijl mnX in zijn safe space vlucht.
Klinkt niet aardig dat ik het ‘vluchten’ noem. Weet ik.
Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vatquote:Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:
Dan ben ik J terwijl mnX in zijn safe space vlucht.
Klinkt niet aardig dat ik het ‘vluchten’ noem. Weet ik.
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.
Oh, ik vind dat juist niet extra lastig, msischien zelfs wel makkelijker, omdat dat een "oorzaak" is die ik zelf niet in de hand heb = niet mijn schuld = niet omdat ik niet hard genoeg m'n best doe + gaat weer over.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:53 schreef Myraela het volgende:
Mag ik trouwens ook nog even in de groep gooien dat ik het 'ritme' ook gewoon als vrouw erg lastig vind. Ik was er nooit zo bewust van. Maar na jaren m'n cyclus bij te houden, merk ik dat dat ook erg samenhangt met wanneer ik m'n basislijn (en makkelijk meer dan dat) juist wel of niet haal.
Bij mij is het er ook ingeslagen. Maar karakters verschillen nou eenmaal, hoe hard je ook slaat.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Toevallig kwam de (gezins-) en opvoed verschillen gisteravond aan de orde.
Ik dacht net aan je. Ik wil mijn lokale Jumbo mailen maar dat kan alleen via de algemene webcarequote:
Oh, dat kan ik me ook wel voorstellen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:55 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ik vind dat juist niet extra lastig, msischien zelfs wel makkelijker, omdat dat een "oorzaak" is die ik zelf niet in de hand heb = niet mijn schuld = niet omdat ik niet hard genoeg m'n best doe + gaat weer over.
Checkquote:Op maandag 24 juli 2023 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Ja, mooi hè de openheid en het vertrouwen in dit hoekje.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vat
Overigens hier ook best fijn om die herkenning te hebben. Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar het is fijn als men daar gewoon wat meer open over is, in plaats van maar constant de schijn op te houden. Dat vind ik zo fijn aan hier.
Oh, dat hebben ze ook handig afgeschoven dan.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht net aan je. Ik wil mijn lokale Jumbo mailen maar dat kan alleen via de algemene webcare
Ja, echt suf. Zelfs geen mogelijkheid tot contact via Facebook. Ik heb nu mijn bericht naar de algemene Whatsapp gestuurd in de hoop dat iemand het doorstuurt.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dat hebben ze ook handig afgeschoven dan.
Ja, weet ik nog wel. Is die weer terug?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, echt suf. Zelfs geen mogelijkheid tot contact via Facebook. Ik heb nu mijn bericht naar de algemene Whatsapp gestuurd in de hoop dat iemand het doorstuurt.
Je zult het wel vergeten zijn maar jaren geleden wilde ik ook eens mijn Jumbo contacten en toen kreeg ik jou op de webcare. Toen ging het over hun samenwerking met de lokale kwakzalver (orthomoleculair therapeut) die bordjes met 'voedingsadvies' in de schappen hing. Ze schreef ook columns in de krant met het advies om een pompoen bij Jumbo te kopen tegen je ontsteking in plaats van naar de huisarts te gaan.
Nee, dat niet. Ze bestaat nog wel maar er is geen samenwerking meer. Niet naar aanleiding van mijn mail destijds, daar heb ik nooit antwoord op gekregen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, weet ik nog wel. Is die weer terug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, sinds Elon heb ik mijn zakelijke en privéaccounts verwijderd. Gebruikte ze toch al nooit. Maar Jumbo is alleen via telefoon of Whatsapp te bereiken. Ik ga ook verder niet meer moeite doen, dit was al veel meer moeite dan ooit het plan was.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Gebruik je twitter?
Alhoewel de vraag eerder is of jumbo twitter gebruikt.
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:42 schreef Myraela het volgende:
Ik merk nu ik bij mijn schoonvader woon wel dat ik mijn basislijn ook niet altijd haal. Normaal zie ik geen anders mensen (dan mijn man) wanneer ik me minder goed voel, want ik ga gewoon de deur niet uit als ik niet aan die basislijn kan voldoen. Maar dat hou ik dus geen maanden vol. Dus nu zit ik soms in de bank en hoop ik maar dat hij me niet veroordeelt.Of schaam ik me wanneer de deur openstaat en m'n bed niet opgemaakt is terwijl zijn bed er altijd helemaal strak bij ligt. Terwijl ik dat als we gewoon met z'n tweetjes zijn allemaal wel best vind, boeiend.
Ja, dit! Ik vind een weekend met mijn (schoon)ouders een huis delen al ernstig vermoeiend, maar dan kun je daarna in je eigen huis weer opladen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.
Heb jij in je revalidatie ook over de angstige (ik maak vast iets stuk als ik over mijn grens ga, ik doe maar liever niets) en de boze (ik wil geen grenzen hebb, ik negeer ze gewoon) aanpak geleerd? Dat was echt een gamechanger voor mij.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij is het er ook ingeslagen. Maar karakters verschillen nou eenmaal, hoe hard je ook slaat.
De één vlucht in veel doen, de ander vlucht in niets doen. Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Soit, mijn zus heeft maanden bij ons gewoond, was heel gezellig. Ligt sterk aan wat voor een persoon het is.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.
Het ligt echt niet alleen aan de andere persoon of en hoe het werkt.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soit, mijn zus heeft maanden bij ons gewoond, was heel gezellig. Ligt sterk aan wat voor een persoon het is.
Maar erken je inmiddels wel dat op zo'n moment snoeihard aan de slag gaan met zo hard vluchten is als je in je safe space verschuilen?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Toevallig kwam de (gezins-) en opvoed verschillen gisteravond aan de orde.
Ja, dit wilde ik ook nog zeggen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die wetenschap is onderdeel van het probleem. Je wilt meer maar je hoeft niet meer maar toch wil je meer maar je doet minder.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:15 schreef Vanyel het volgende:
Voor mijn gevoel liggen de verwachtingen die velen van jullie hebben over wat je allemaal moet doen om het goed genoeg te doen behoorlijk hoog.
Mijn kind zei gister, toen Mrs V wat opruimde en schoonmaakte voor haar schoonouders
Maham, dat die mensen met pensioen zijn en daarom de hele dag tijd hebben om hun huis mooi te maken, betekent toch niet dat ons huis er ook zo uit moet zien. Iedereen is anders hoor!
Nee eigenlijk vrij laat, door het klussen weinig tijd gehad.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn jullie in december begonnen ofzo?
Ik was wat laat dit jaar, ok, maar mijne beginnen net. Eerste 2, 3 snackkomkommertjes pas.
Ik heb er 3 in de kas en 2 buiten. Helpt nietquote:Op maandag 24 juli 2023 13:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee eigenlijk vrij laat, door het klussen weinig tijd gehad.
Maar dit was wel in de kas, maar ook de plant buiten geeft al een tijdje steady een paar snackkomkommers per week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |