Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:
Dan ben ik J terwijl mnX in zijn safe space vlucht.
Klinkt niet aardig dat ik het ‘vluchten’ noem. Weet ik.
Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vatquote:Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:
Dan ben ik J terwijl mnX in zijn safe space vlucht.
Klinkt niet aardig dat ik het ‘vluchten’ noem. Weet ik.
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.
Oh, ik vind dat juist niet extra lastig, msischien zelfs wel makkelijker, omdat dat een "oorzaak" is die ik zelf niet in de hand heb = niet mijn schuld = niet omdat ik niet hard genoeg m'n best doe + gaat weer over.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:53 schreef Myraela het volgende:
Mag ik trouwens ook nog even in de groep gooien dat ik het 'ritme' ook gewoon als vrouw erg lastig vind. Ik was er nooit zo bewust van. Maar na jaren m'n cyclus bij te houden, merk ik dat dat ook erg samenhangt met wanneer ik m'n basislijn (en makkelijk meer dan dat) juist wel of niet haal.
Bij mij is het er ook ingeslagen. Maar karakters verschillen nou eenmaal, hoe hard je ook slaat.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Toevallig kwam de (gezins-) en opvoed verschillen gisteravond aan de orde.
Ik dacht net aan je. Ik wil mijn lokale Jumbo mailen maar dat kan alleen via de algemene webcarequote:
Oh, dat kan ik me ook wel voorstellen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:55 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ik vind dat juist niet extra lastig, msischien zelfs wel makkelijker, omdat dat een "oorzaak" is die ik zelf niet in de hand heb = niet mijn schuld = niet omdat ik niet hard genoeg m'n best doe + gaat weer over.
Checkquote:Op maandag 24 juli 2023 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Ja, mooi hè de openheid en het vertrouwen in dit hoekje.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vat
Overigens hier ook best fijn om die herkenning te hebben. Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar het is fijn als men daar gewoon wat meer open over is, in plaats van maar constant de schijn op te houden. Dat vind ik zo fijn aan hier.
Oh, dat hebben ze ook handig afgeschoven dan.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht net aan je. Ik wil mijn lokale Jumbo mailen maar dat kan alleen via de algemene webcare
Ja, echt suf. Zelfs geen mogelijkheid tot contact via Facebook. Ik heb nu mijn bericht naar de algemene Whatsapp gestuurd in de hoop dat iemand het doorstuurt.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dat hebben ze ook handig afgeschoven dan.
Ja, weet ik nog wel. Is die weer terug?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, echt suf. Zelfs geen mogelijkheid tot contact via Facebook. Ik heb nu mijn bericht naar de algemene Whatsapp gestuurd in de hoop dat iemand het doorstuurt.
Je zult het wel vergeten zijn maar jaren geleden wilde ik ook eens mijn Jumbo contacten en toen kreeg ik jou op de webcare. Toen ging het over hun samenwerking met de lokale kwakzalver (orthomoleculair therapeut) die bordjes met 'voedingsadvies' in de schappen hing. Ze schreef ook columns in de krant met het advies om een pompoen bij Jumbo te kopen tegen je ontsteking in plaats van naar de huisarts te gaan.
Nee, dat niet. Ze bestaat nog wel maar er is geen samenwerking meer. Niet naar aanleiding van mijn mail destijds, daar heb ik nooit antwoord op gekregen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, weet ik nog wel. Is die weer terug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, sinds Elon heb ik mijn zakelijke en privéaccounts verwijderd. Gebruikte ze toch al nooit. Maar Jumbo is alleen via telefoon of Whatsapp te bereiken. Ik ga ook verder niet meer moeite doen, dit was al veel meer moeite dan ooit het plan was.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Gebruik je twitter?
Alhoewel de vraag eerder is of jumbo twitter gebruikt.
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:42 schreef Myraela het volgende:
Ik merk nu ik bij mijn schoonvader woon wel dat ik mijn basislijn ook niet altijd haal. Normaal zie ik geen anders mensen (dan mijn man) wanneer ik me minder goed voel, want ik ga gewoon de deur niet uit als ik niet aan die basislijn kan voldoen. Maar dat hou ik dus geen maanden vol. Dus nu zit ik soms in de bank en hoop ik maar dat hij me niet veroordeelt.Of schaam ik me wanneer de deur openstaat en m'n bed niet opgemaakt is terwijl zijn bed er altijd helemaal strak bij ligt. Terwijl ik dat als we gewoon met z'n tweetjes zijn allemaal wel best vind, boeiend.
Ja, dit! Ik vind een weekend met mijn (schoon)ouders een huis delen al ernstig vermoeiend, maar dan kun je daarna in je eigen huis weer opladen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.
Heb jij in je revalidatie ook over de angstige (ik maak vast iets stuk als ik over mijn grens ga, ik doe maar liever niets) en de boze (ik wil geen grenzen hebb, ik negeer ze gewoon) aanpak geleerd? Dat was echt een gamechanger voor mij.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij is het er ook ingeslagen. Maar karakters verschillen nou eenmaal, hoe hard je ook slaat.
De één vlucht in veel doen, de ander vlucht in niets doen. Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Soit, mijn zus heeft maanden bij ons gewoond, was heel gezellig. Ligt sterk aan wat voor een persoon het is.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.
Het ligt echt niet alleen aan de andere persoon of en hoe het werkt.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Soit, mijn zus heeft maanden bij ons gewoond, was heel gezellig. Ligt sterk aan wat voor een persoon het is.
Maar erken je inmiddels wel dat op zo'n moment snoeihard aan de slag gaan met zo hard vluchten is als je in je safe space verschuilen?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Toevallig kwam de (gezins-) en opvoed verschillen gisteravond aan de orde.
Ja, dit wilde ik ook nog zeggen.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die wetenschap is onderdeel van het probleem. Je wilt meer maar je hoeft niet meer maar toch wil je meer maar je doet minder.quote:Op maandag 24 juli 2023 13:15 schreef Vanyel het volgende:
Voor mijn gevoel liggen de verwachtingen die velen van jullie hebben over wat je allemaal moet doen om het goed genoeg te doen behoorlijk hoog.
Mijn kind zei gister, toen Mrs V wat opruimde en schoonmaakte voor haar schoonouders
Maham, dat die mensen met pensioen zijn en daarom de hele dag tijd hebben om hun huis mooi te maken, betekent toch niet dat ons huis er ook zo uit moet zien. Iedereen is anders hoor!
Nee eigenlijk vrij laat, door het klussen weinig tijd gehad.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn jullie in december begonnen ofzo?
Ik was wat laat dit jaar, ok, maar mijne beginnen net. Eerste 2, 3 snackkomkommertjes pas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |