abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2023 @ 11:42:30 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210020864
Interessant gesprek hier. Ik heb ook dat 'stilvallen' en de worsteling daar mee. In mijn omgeving heb ik heel lang precies van die mensen gehad die beschikken over eindeloze energie en ook enorm veel doen en voor elkaar krijgen. Zij snapten mij totaal niet en ik ging me daar niet beter door voelen.

Als J en ik woorden hebben, is het heel duidelijk hoe groot onze verschillen soms zijn. Hij gaat als een idioot gras maaien, afwassen, de badkamer boenen of wat dan ook. Ik ga onder een dekentje op bed of bank liggen, juist niets doen in mijn safe space.
Spoilers!
pi_210020971
Dan ben ik J terwijl mnX in zijn safe space vlucht.

Klinkt niet aardig dat ik het ‘vluchten’ noem. Weet ik.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:51:33 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210020995
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:

Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.
Spoilers!
  maandag 24 juli 2023 @ 11:52:38 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_210021017
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:

Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vat ;)

Overigens hier ook best fijn om die herkenning te hebben. Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar het is fijn als men daar gewoon wat meer open over is, in plaats van maar constant de schijn op te houden. Dat vind ik zo fijn aan hier.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210021022
Mag ik trouwens ook nog even in de groep gooien dat ik het 'ritme' ook gewoon als vrouw erg lastig vind. Ik was er nooit zo bewust van. Maar na jaren m'n cyclus bij te houden, merk ik dat dat ook erg samenhangt met wanneer ik m'n basislijn (en makkelijk meer dan dat) juist wel of niet haal.
pi_210021048
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is van iedereen vluchten in zo'n situatie.
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Toevallig kwam de (gezins-) en opvoed verschillen gisteravond aan de orde.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:55:04 #277
217702 Lonaa
Honger!
pi_210021051
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:53 schreef Myraela het volgende:
Mag ik trouwens ook nog even in de groep gooien dat ik het 'ritme' ook gewoon als vrouw erg lastig vind. Ik was er nooit zo bewust van. Maar na jaren m'n cyclus bij te houden, merk ik dat dat ook erg samenhangt met wanneer ik m'n basislijn (en makkelijk meer dan dat) juist wel of niet haal.
Oh, ik vind dat juist niet extra lastig, msischien zelfs wel makkelijker, omdat dat een "oorzaak" is die ik zelf niet in de hand heb = niet mijn schuld = niet omdat ik niet hard genoeg m'n best doe + gaat weer over.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 24 juli 2023 @ 11:58:12 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210021098
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eigenlijk heb ik het nooit begrepen. Aanpakken en doorpakken is er bij mij ‘ingeslagen’.
De schoonfamilie is ietsjes passiever. Sch.moeder was ook altijd vol lof over mijn praktische moeder.
Bij mij is het er ook ingeslagen. Maar karakters verschillen nou eenmaal, hoe hard je ook slaat.

De één vlucht in veel doen, de ander vlucht in niets doen. Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Spoilers!
  maandag 24 juli 2023 @ 11:59:11 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210021110
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:53 schreef Myraela het volgende:

Ik dacht net aan je. Ik wil mijn lokale Jumbo mailen maar dat kan alleen via de algemene webcare :')
Spoilers!
pi_210021128
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:55 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ik vind dat juist niet extra lastig, msischien zelfs wel makkelijker, omdat dat een "oorzaak" is die ik zelf niet in de hand heb = niet mijn schuld = niet omdat ik niet hard genoeg m'n best doe + gaat weer over.
Oh, dat kan ik me ook wel voorstellen. :Y Bij mij heeft het besef me wel geholpen, maar ik hou toch dezelfde verwachtingen van mezelf qua presteren. Ik accepteer nu vooral m'n mentale staat erbij. :') En ik bereid me erop voor. Bijvoorbeeld door juist in de goede periode de grotere klussen in huis te doen of extra maaltijden voor de vriezer te koken.
  maandag 24 juli 2023 @ 12:00:26 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210021129
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Check
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210021134
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou kunnen noemen en het wel zo de lading dekt. Maar ik denk niet dat iemand het negatief op vat ;)

Overigens hier ook best fijn om die herkenning te hebben. Ieder huisje heeft zijn kruisje, maar het is fijn als men daar gewoon wat meer open over is, in plaats van maar constant de schijn op te houden. Dat vind ik zo fijn aan hier.
Ja, mooi hè de openheid en het vertrouwen in dit hoekje.
Onder het mom van Cul. 😎
pi_210021148
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik dacht net aan je. Ik wil mijn lokale Jumbo mailen maar dat kan alleen via de algemene webcare :')
Oh, dat hebben ze ook handig afgeschoven dan. :D
  maandag 24 juli 2023 @ 12:06:34 #284
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210021190
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh, dat hebben ze ook handig afgeschoven dan. :D
Ja, echt suf. Zelfs geen mogelijkheid tot contact via Facebook. Ik heb nu mijn bericht naar de algemene Whatsapp gestuurd in de hoop dat iemand het doorstuurt.

Je zult het wel vergeten zijn maar jaren geleden wilde ik ook eens mijn Jumbo contacten en toen kreeg ik jou op de webcare. Toen ging het over hun samenwerking met de lokale kwakzalver (orthomoleculair therapeut) die bordjes met 'voedingsadvies' in de schappen hing. Ze schreef ook columns in de krant met het advies om een pompoen bij Jumbo te kopen tegen je ontsteking in plaats van naar de huisarts te gaan.
Spoilers!
pi_210021262
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, echt suf. Zelfs geen mogelijkheid tot contact via Facebook. Ik heb nu mijn bericht naar de algemene Whatsapp gestuurd in de hoop dat iemand het doorstuurt.

Je zult het wel vergeten zijn maar jaren geleden wilde ik ook eens mijn Jumbo contacten en toen kreeg ik jou op de webcare. Toen ging het over hun samenwerking met de lokale kwakzalver (orthomoleculair therapeut) die bordjes met 'voedingsadvies' in de schappen hing. Ze schreef ook columns in de krant met het advies om een pompoen bij Jumbo te kopen tegen je ontsteking in plaats van naar de huisarts te gaan.
Ja, weet ik nog wel. Is die weer terug?
  maandag 24 juli 2023 @ 12:14:34 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210021310
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:11 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, weet ik nog wel. Is die weer terug?
Nee, dat niet. Ze bestaat nog wel maar er is geen samenwerking meer. Niet naar aanleiding van mijn mail destijds, daar heb ik nooit antwoord op gekregen.

Ik wil nu alleen maar aan Jumbo laten weten dat ik het suf vind dat ze geen papieren zakken bij de bakkerij hebben liggen maar alleen plastic. Ik voelde me ineens sociaal bevlogen dus ik wilde ze een welgemeend advies geven. Maar daar zit men niet op te wachten geloof ik :D
Spoilers!
pi_210021339
Gebruik je twitter?
Alhoewel de vraag eerder is of jumbo twitter gebruikt. :D

Jumbo is niet erg actief. Alhoewel ik ook wel een reactie op een vraag zie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 juli 2023 @ 12:17:45 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210021366
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:16 schreef AnneX het volgende:
Gebruik je twitter?
Alhoewel de vraag eerder is of jumbo twitter gebruikt. :D
Nee, sinds Elon heb ik mijn zakelijke en privéaccounts verwijderd. Gebruikte ze toch al nooit. Maar Jumbo is alleen via telefoon of Whatsapp te bereiken. Ik ga ook verder niet meer moeite doen, dit was al veel meer moeite dan ooit het plan was.
Spoilers!
pi_210021375
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:42 schreef Myraela het volgende:
Ik merk nu ik bij mijn schoonvader woon wel dat ik mijn basislijn ook niet altijd haal. Normaal zie ik geen anders mensen (dan mijn man) wanneer ik me minder goed voel, want ik ga gewoon de deur niet uit als ik niet aan die basislijn kan voldoen. Maar dat hou ik dus geen maanden vol. Dus nu zit ik soms in de bank en hoop ik maar dat hij me niet veroordeelt. :') Of schaam ik me wanneer de deur openstaat en m'n bed niet opgemaakt is terwijl zijn bed er altijd helemaal strak bij ligt. Terwijl ik dat als we gewoon met z'n tweetjes zijn allemaal wel best vind, boeiend.
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210021421
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het lijkt me ontzettend vermoeiend om met iemand buiten je gezin in huis te wonen. Kudo's dat je dat volhoudt.
Ja, dit! Ik vind een weekend met mijn (schoon)ouders een huis delen al ernstig vermoeiend, maar dan kun je daarna in je eigen huis weer opladen.
pi_210021470
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mij is het er ook ingeslagen. Maar karakters verschillen nou eenmaal, hoe hard je ook slaat.

De één vlucht in veel doen, de ander vlucht in niets doen. Veel doen is praktischer maar niet per se beter. Mensen die zo enorm veel doen, kunnen vaak weer slecht ontspannen want dan voelen ze zich daar slecht over.
Heb jij in je revalidatie ook over de angstige (ik maak vast iets stuk als ik over mijn grens ga, ik doe maar liever niets) en de boze (ik wil geen grenzen hebb, ik negeer ze gewoon) aanpak geleerd? Dat was echt een gamechanger voor mij.

In relaties heb ik veel geleerd van emotion focused therapy (EFT), waarin je onder uitgaat van het idee dat mensen in conflicten aanjagers en vermijders zijn. We deden in mijn opleidingsgroep een oefening waarin we elkaars perspectief deelden. Zo verhelderend :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 24 juli 2023 @ 12:55:26 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210021913
quote:

[..]
Soit, mijn zus heeft maanden bij ons gewoond, was heel gezellig. Ligt sterk aan wat voor een persoon het is.
  maandag 24 juli 2023 @ 12:58:49 #293
217702 Lonaa
Honger!
pi_210021968
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Soit, mijn zus heeft maanden bij ons gewoond, was heel gezellig. Ligt sterk aan wat voor een persoon het is.
Het ligt echt niet alleen aan de andere persoon of en hoe het werkt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210022088
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Maar erken je inmiddels wel dat op zo'n moment snoeihard aan de slag gaan met zo hard vluchten is als je in je safe space verschuilen?

Of, anders gezegd, het zijn twee vormen van coping.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 24 juli 2023 @ 13:06:01 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210022091
quote:

[..]
Ja, dit wilde ik ook nog zeggen.

Ik heb niet in die bewoordingen over de angstige en de boze aanpak gesproken maar het is zeker wel aan bod gekomen. De gesprekken maakten echter minder indruk dan de praktijk. De fysio bleef maar bewijzen dat ik echt niet kapot ging van een paar minuten fietsen en daarna 30 keer met een gewicht van een kilo zwaaien.

Ik heb nu Duits brood met extra belegen boerenkaas en marmite :9 Als ik straks dood ben, komt het door het eten van marmite met een tht van 2016. Rip aan mijn nabestaanden, het was een genoegen.
Spoilers!
pi_210022245
Voor mijn gevoel liggen de verwachtingen die velen van jullie hebben over wat je allemaal moet doen om het goed genoeg te doen behoorlijk hoog.

Mijn kind zei gister, toen Mrs V wat opruimde en schoonmaakte voor haar schoonouders
Maham, dat die mensen met pensioen zijn en daarom de hele dag tijd hebben om hun huis mooi te maken, betekent toch niet dat ons huis er ook zo uit moet zien. Iedereen is anders hoor!
O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Official ESF Kreviewer maandag 24 juli 2023 @ 13:17:08 #297
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210022267
Het valt mij heel vaak op, zeker op kantoor. Dat mensen een verhaal vertellen en dat niemand dat dan bevestigt, maar dat er wel altijd iemand is die dan vervolgens zijn eigen variant van zo'n verhaal gaat vertellen.

"ik viel vd trap, ditdat"
"ja ik viel ook ooit vd trap, veel langer verhaal"

Ik vind dat altijd bijzonder asociaal.

Tevens is de koffie stuk.
Tevens houden ze bij deze klant geen pauze.
Tevens tevens.
  maandag 24 juli 2023 @ 13:18:03 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210022284
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 13:15 schreef Vanyel het volgende:
Voor mijn gevoel liggen de verwachtingen die velen van jullie hebben over wat je allemaal moet doen om het goed genoeg te doen behoorlijk hoog.

Mijn kind zei gister, toen Mrs V wat opruimde en schoonmaakte voor haar schoonouders
Maham, dat die mensen met pensioen zijn en daarom de hele dag tijd hebben om hun huis mooi te maken, betekent toch niet dat ons huis er ook zo uit moet zien. Iedereen is anders hoor!
O+
Die wetenschap is onderdeel van het probleem. Je wilt meer maar je hoeft niet meer maar toch wil je meer maar je doet minder.

Je kind is wijs.
Spoilers!
  maandag 24 juli 2023 @ 13:19:54 #299
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210022315
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zijn jullie in december begonnen ofzo?
Ik was wat laat dit jaar, ok, maar mijne beginnen net. Eerste 2, 3 snackkomkommertjes pas.
Nee eigenlijk vrij laat, door het klussen weinig tijd gehad.
Maar dit was wel in de kas, maar ook de plant buiten geeft al een tijdje steady een paar snackkomkommers per week.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 juli 2023 @ 13:20:46 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210022327
Is het moeilijk om die snackkomkommkomers te kweken? Wij eten die dingen bij het leven, maar het liefst zou ik ze ook zelf kweken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')