abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210028669
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja totaal anders. Maar wat ze daar ook zeiden, sommige mensen denken dat ze meer kunnen dan dat ze daadwerkelijk kunnen. Ik reis al ruim 40 jaar met groepsreizen en niet iedereen kent z'n eigen beperkingen (en niet alleen op lichamelijk gebied :D )
Voorbeeld, ik weet dat ik claustrofobie heb, dan ga ik, hoe graag ik ook zou willen, niet een piramide in, op handen en voeten kruipend. Maar ik heb ze eruit zien komen :o
Of op safari gaan en al bang zijn voor een mier. Ook niet een goede combi.
Mensen :|W

Toen ik nog vakanties met mensen met een beperking deed was er ook een keer een deelnemer waarvan we geen idee hadden waarom hij zich had ingeschreven voor onze reis. Denk aan een lichamelijk gehandicapte puber die alleen van voetballen en bier drinken houdt. En meeging op een cultuurreis…

In duizend bochten gewrongen om hem (buiten het gezamenlijk programma om) toch iets leuks te bieden. Want die reis was al duur genoeg.

Heeft geen leuke vakantie gehad want wat we deden was uiteraard saai, daardoor nukkig (want puber), paste daardoor ook niet lekker in de groep. Wij ook een minder leuke vakantie.
Op het eind van de reis het gesprek aangegaan over zijn wensen en passendheid van dit soort reizen (want als reisleiding mocht je de organisatie ook namen van deelnemers doorgeven waarvan je dacht dat ze niet pasten in de groep (qua beperking of anderszins) en dan is het logisch dat die deelnemers dat ook weten.

Kreeg ik achteraf mooi een klacht van zijn ouders… hoe ik erbij kwam hem te weigeren!
A) dat deed ik niet, want ik mag alleen adviseren en
B) dan ken je óf je kind slecht, óf je projecteert je eigen verwachtingen ontzettend akelig op hem.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210028683
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mensen :|W

Toen ik nog vakanties met mensen met een beperking deed was er ook een keer een deelnemer waarvan we geen idee hadden waarom hij zich had ingeschreven voor onze reis. Denk aan een lichamelijk beperkte puber die alleen van voetballen en bier drinken houdt. En meeging op een cultuurreis…

In duizend bochten gewrongen om hem (buiten het gezamenlijk programma om) toch iets leuks te bieden. Want die reis was al duur genoeg.

Heeft geen leuke vakantie gehad want wat we deden was uiteraard saai, daardoor nukkig (want puber), paste daardoor ook niet lekker in de groep. Wij ook een minder leuke vakantie.
Op het eind van de reis het gesprek aangegaan over zijn wensen en passendheid van dit soort reizen (want als reisleiding mocht je de organisatie ook namen van deelnemers doorgeven waarvan je dacht dat ze niet pasten in de groep (qua beperking of anderszins) en dan is het logisch dat die deelnemers dat ook weten.

Kreeg ik achteraf mooi een klacht van zijn ouders… hoe ik erbij kwam hem te weigeren!
A) dat deed ik niet, want ik mag alleen adviseren en
B) dan ken je óf je kind slecht, óf je projecteert je eigen verwachtingen ontzettend akelig op hem.
Wat sneu eigenlijk. :{
pi_210028703
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 21:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat sneu eigenlijk. :{
Absoluut. Hij was de grootste verliezer in dit verhaal.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210028743
Kan me ook wel voorstellen dat er in de vertaling van cats genuanceerde woorden het één en ander verloren is gegaan bij een puber :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210028761
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.

Het is een lastig te lokaliseren pijn dus misschien heb ik het verkeerd. Het is een rare pijn, want het voelt niet als spierkramp/spierpijn maar ook niet alsof het duidelijk uit een gewricht komt.

Sowieso raar, want het begon met donderdag na de Vierdaagsedag een dof pijnlijk gevoel in m'n heup (wat ik ken van overbelasting/instabiliteit van heup) en vrijdag had ik vervolgens eerst weer wat last van die heup maar daarna eigenlijk allerlei rare plaatsen een veel minder doffe pijn in het bijbehorende been. :?
Ben je niet raar gaan lopen om je heup te ontlasten? Ik zou het nog een weekje aanzien.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 22:02:06 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210028767
Weer wat hotels geboekt voor m'n roadtrip

In Vilnius is het best goedkoop zeg. Vijf nachten in vier sterren hotel midden in centrum, inclusief ontbijt voor net geen ¤500
En net geen 10 minuutjes wandelen van mevrouw de Litouwer :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 24 juli 2023 @ 22:02:53 #182
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210028781
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Weer wat hotels geboekt voor m'n roadtrip
[ afbeelding ]
In Vilnius is het best goedkoop zeg. Vijf nachten in vier sterren hotel midden in centrum, inclusief ontbijt voor net geen ¤500
En net geen 10 minuutjes wandelen van mevrouw de Litouwer :+
Zou dat niet zo zijn omdat vrijwel niemand nu vrijwillig in de richting van de Russische grens reist?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_210028803
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan me ook wel voorstellen dat er in de vertaling van cats genuanceerde woorden het één en ander verloren is gegaan bij een puber :D
Het was een tweefasenmodel:
Eerst 1 op 1 met puber. Die weinig reageerde. Zoals hij eigenlijk de hele reis al was.
Daarna gesprekje met ouders waarin ik (vast niet letterlijk) onze observaties herhaald heb. Hen ook heb gewezen op de reisjes naar de Spaanse kust en zo.

Fase drie was dat ik via het kantoor de klacht geserveerd kreeg. Verder geen formeel vervolg maar… jeetje.
pi_210028813
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zou dat niet zo zijn omdat vrijwel niemand nu vrijwillig in de richting van de Russische grens reist?
Litouwen is gewoon nog best goedkoop.
pi_210028901
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ben je niet raar gaan lopen om je heup te ontlasten? Ik zou het nog een weekje aanzien.
Waarschijnlijk wel ja.
Een weekje rustig aan doen is sowieso het plan. Ik ga wel m'n bovenlichaam trainen als ik het stilzitten zat word *G*
pi_210028918
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het was een tweefasenmodel:
Eerst 1 op 1 met puber. Die weinig reageerde. Zoals hij eigenlijk de hele reis al was.
Daarna gesprekje met ouders waarin ik (vast niet letterlijk) onze observaties herhaald heb. Hen ook heb gewezen op de reisjes naar de Spaanse kust en zo.

Fase drie was dat ik via het kantoor de klacht geserveerd kreeg. Verder geen formeel vervolg maar… jeetje.
Sta je dan, met je goede gedrag...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210029084
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Sta je dan, met je goede gedrag...
En dit was nog het minst schokkende deel van die gedenkwaardige (en dus ook laatste met die organisatie) vakantie :')
pi_210029103
Alledrie mijn mailboxen hebben 0 ongelezen e-mails, mijn werk to do lijst is helemaal leeg en de out of office staat overal aan.

VAKANTIE *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_210029105
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Alledrie mijn mailboxen hebben 0 ongelezen e-mails, mijn werk to do lijst is helemaal leeg en de out of office staat overal aan.

*O* *O* *O* *O*
pi_210029124
quote:

Joepieeee
We have far more in common than that which devides us..
pi_210029192
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En dit was nog het minst schokkende deel van die gedenkwaardige (en dus ook laatste met die organisatie) vakantie :')
...

...

...
pi_210029210
quote:

Gefeliciteerd, geniet ervan. Wel 1 uur en 25 minuten na 2100 uur nog online. 8-)
pi_210029228
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 22:39 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, geniet ervan. Wel 1 uur en 25 minuten na 2100 uur nog online. 8-)
Mn schema geldt pas vanaf morgen want dan pas vakantie :+
Wel nu braaf richting bed voor nog een uurtje insta reels scrollen O-)
En niet voor telefoon en ereader overigens. Tv en laptop enzo.
pi_210029681
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ik heb wel eens vaker nagedacht over yoga of meditatie voor even stilstaan.

En zo'n bericht van @:MadMaster(sterke , trouwens) krijg ik dan weer die haast van, die onrust. Want zo vergankelijk is het dus en ik ben nog lang niet klaar en ik wil nog zoveel en en en... :{
Maar misschien kan even stilstaan je wel net wat bewuster maken van wát je dan precies wilt. Zodat je niet uit een soort van ongemak heel woest allemaal dingen gaat doen die bij nader inzien niet echt hadden gehoeven. Dus dat je bewuster kiest voor dat concert/dat contact met die vrienden/noem maar op.
pi_210029694
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Herkenbaar. :Y

Op het gevaar af dat me 'how can I make this about me' verweten wordt, wat niet mijn intentie is: Ik heb 2 jaar geleden, nadat ik bewusteloos van straat werd opgeraapt en 4 dagen hartbewaking als beloning kreeg, ook even goed moeten bedenken wat ik nu wel en niet wilde en moest. Ik wilde voor die tijd geen -isten en -logen die mij gingen vertellen wat goed voor mij was, dat kon ik immers zelf wel. Dacht ik...

Nog steeds volg ik af en toe mijn oude denk- en prestatiedrang patroon, dat is kennelijk ook een stukje karakter/moeilijk af te leren gewenning. Maar ik besef me dan, dankzij wat simpele trucjes, ook vrij snel dat ik die fout heb gemaakt en doe dan weer een stapje terug.

Het maakt het leven een stuk gemakkelijker, ondanks de tegenslagen die we allemaal, ik dus ook, op z'n tijd hebben...

/Einde preek...
Jemig. Dat is ook een heftige gebeurtenis :*
pi_210029711
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:54 schreef sigme het volgende:
En bij ons is een van de weinig door het hele gebouw bekende collega's heel onverwachts overleden aan een botbreuk.
Jeetje. Het soort dag waarop we met z’n allen nogal met onze neus op de eindigheid van het leven gedrukt worden.
pi_210029732
quote:

Met een schone lei de vakantie in *G* Geniet ervan *O*
pi_210029798
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.

Het is een lastig te lokaliseren pijn dus misschien heb ik het verkeerd. Het is een rare pijn, want het voelt niet als spierkramp/spierpijn maar ook niet alsof het duidelijk uit een gewricht komt.

Sowieso raar, want het begon met donderdag na de Vierdaagsedag een dof pijnlijk gevoel in m'n heup (wat ik ken van overbelasting/instabiliteit van heup) en vrijdag had ik vervolgens eerst weer wat last van die heup maar daarna eigenlijk allerlei rare plaatsen een veel minder doffe pijn in het bijbehorende been. :?
Zou het een soort irritatie van het beenvlies zoals shin splints kunnen zijn? Dan is rust houden wel belangrijk. En koelen. Maar het is nog best kort geleden dat je een behoorlijke fysieke inspanning hebt geleverd… dus ik zou het nog een paar dagen aanzien.
pi_210030307
@Tele6 op welke hoogte van het onderbeen is de lokalisatie van de pijnklachten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210030438
Gisterenavond gesport, daarna als een blok geslapen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')