En dan gaat het lijf uit terwijl je fietst en klap je met je kop op de grond en krijgen ze je pas wakker in stabiele zijligging, na een glas koud water in je gezicht te hebben gehad en een vriendelijke toch gemeende pets tegen je wang. Top idee hoor.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben meestal doof voor het gemekker, gepiep en gekraak van het lijf.
Gewoon door.
Waar doet het pijn als je dat wel doet?quote:Op maandag 24 juli 2023 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
* Tele6 kan na 20 km jankend gestrompel nu zeggen dat dat op een bepaald moment toch geen goed idee is
(ik kan nog niet trap af of heuvelaf lopen... trap op en vlak gaat prima maar naar beneden niet??? wanneer ga je naar de fysio voor zoiets? eerst 2 weken rust??)
Gevolgd door: Stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kunt laten doen.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:35 schreef Blues het volgende:
Hang overal post-itjes op met de tekst Moet Ik Dit Nu Doen? En vraag jezelf dat af bij elk woord.
@ mijn therapeutHeeft me heel HEEL veel inzicht gegeven in wat ik mezelf oplegde en dan moet ik ook verrassend weinig. @:sigme
Ik gooi er geen alcohol bij. En slaap gelukkig ook genoeg.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dan gaat het lijf uit terwijl je fietst en klap je met je kop op de grond en krijgen ze je pas wakker in stabiele zijligging, na een glas koud water in je gezicht te hebben gehad en een vriendelijke toch gemeende pets tegen je wang. Top idee hoor.
Dan gaat het vast iets langer goed ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik gooi er geen alcohol bij. En slaap gelukkig ook genoeg.
Eerlijkheid gebiedt (met een dt tochquote:Op maandag 24 juli 2023 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het gaat niet om dingen moeten van jezelf die eigenlijk niet nodig. Het gaat om de moeilijke stap zetten om de dingen te doen waar je eigenlijk geen zin in hebt maar die wel goed voor jezelf zijn. Dingen waar even de slof in is gekomen weer oppakken.
Ik had 3 weken geen zin om gezond te eten en te sporten. Dat dat hiefde ik niet van mezelf. Maar dat moest ik bekopen met een zeer lijf en langdurige darmellende. Dus dan is de keuze: lui en lekker eten of sporten en gezond eten. Ik heb gekozen voor het laatste. Dat moet ik dan van mezelf. En als ik dat dan weer een paar dagen doe is dat ook wat ik wil.
Vreemde opmerking.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik gooi er geen alcohol bij. En slaap gelukkig ook genoeg.
Was je niet gewoon ook een pleaser, dat je mensen/collega's het altijd naar de zin wil(de) maken?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt (met een dt toch![]()
) te zeggen dat dit post-it gedoetje vooral ging over dat iedereen over mijn grenzen denderde, al jaren.
Vooral op t werk.
En dit mantraatje hielp mij echt.
Ik wist niet eens wat goed voor mij was of wat IK wilde of leuk vond.
Zou je denkenquote:Op maandag 24 juli 2023 21:08 schreef Jeroboam het volgende:
Was je niet gewoon ook een pleaser, dat je mensen/collega's het altijd naar de zin wil(de) maken?
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waar doet het pijn als je dat wel doet?
Ik las kut en scheet.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.
Het is een lastig te lokaliseren pijn dus misschien heb ik het verkeerd. Het is een rare pijn, want het voelt niet als spierkramp/spierpijn maar ook niet alsof het duidelijk uit een gewricht komt.
Sowieso raar, want het begon met donderdag na de Vierdaagsedag een dof pijnlijk gevoel in m'n heup (wat ik ken van overbelasting/instabiliteit van heup) en vrijdag had ik vervolgens eerst weer wat last van die heup maar daarna eigenlijk allerlei rare plaatsen een veel minder doffe pijn in het bijbehorende been.
Geïrriteerd beenvlies misschien?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Niet in m'n kuit, niet in m'n scheen, maar in de plek waar die twee in elkaar overgaan aan beide kanten van m'n onderbeen. En alleen op het moment dat ik m'n been half gebogen heb en m'n hiel van die voet van de grond zodat ik m'n andere voet een trede lager kan zetten.
Het is een lastig te lokaliseren pijn dus misschien heb ik het verkeerd. Het is een rare pijn, want het voelt niet als spierkramp/spierpijn maar ook niet alsof het duidelijk uit een gewricht komt.
Sowieso raar, want het begon met donderdag na de Vierdaagsedag een dof pijnlijk gevoel in m'n heup (wat ik ken van overbelasting/instabiliteit van heup) en vrijdag had ik vervolgens eerst weer wat last van die heup maar daarna eigenlijk allerlei rare plaatsen een veel minder doffe pijn in het bijbehorende been.
Het klinkt als een boze pees. Door overbelasting of gekke belasting omdat je last van je heup had.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zag het ook. Wat moet je dan doen, iemand inhuren?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:19 schreef Blues het volgende:
Met stijgende verbazing kijk ik de vakantieman.
Die reisorganisaties zijn gewoon tegen de wet in mensen met een beperking aan het discrimineren![]()
Thats miequote:
Gelijk heb je, maar de voorbeelden op tv waren van wat andere aard.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag het ook. Wat moet je dan doen, iemand inhuren?
Aan de andere kant, ik heb ooit eens een reis gedaan, weinig alleengaanden, overvolle bus dus geen plek om ergens anders te gaan zitten. En de dame naast mij was door haar familie op vakantie gestuurd. Maar wat die niet doorhadden was dat ze aan het dementeren was. Ze wist niet waar ze naar toe ging (naam van de stad stond op de bus maar zij ging naar Frankrijk en niet naar Uzes), was constant kwijt, te laat, ze kon niet alleen in een restaurant naar het toilet want dan kwam ze niet weer terug. Of wanneer het bloedheet was had ze 3 lagen kleding aan. En "men" vond, omdat ik ook alleen was, best wel voor haar kon zorgen tijdens de vakantie. En ook al zit dat niet in mijn aard, ik heb nee gezegd, het is mijn vakantie en ik ben geen zorgmedewerker.
Ja totaal anders. Maar wat ze daar ook zeiden, sommige mensen denken dat ze meer kunnen dan dat ze daadwerkelijk kunnen. Ik reis al ruim 40 jaar met groepsreizen en niet iedereen kent z'n eigen beperkingen (en niet alleen op lichamelijk gebiedquote:Op maandag 24 juli 2023 21:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Gelijk heb je, maar de voorbeelden op tv waren van wat andere aard.
De meest rare opmerking ever. Reis naar Egypte, culturele reis met om de avond een lezing door de reisbegeleider (tevens egyptoloog dus die wist er wel wat van). Kamergenote (die ik niet kende vooraf) liep na een paar dagen heel sikkeneurig rond. Op mijn vraag wat er was "ik hou niet van geschiedenis, ik hou van de natuur". Ze had geen antwoord op mijn vraag waarom ze dan een reis geboekt had naar Egyptequote:Op maandag 24 juli 2023 21:38 schreef Blues het volgende:
Toch mee willen doen of overgehaald. Niet heel slim
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |