abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210025530
@MadMaster -O- ;( je collega ;(
En @Blues collega ook al ;(
pi_210025536
Ik zag de "maak dat de kat wijs" van @AnneX ook als een soort :6 :6 naar wat er eerder gezegd was... kennelijk andere interpretatie van de uitdrukking.
pi_210025593
Verder is de gevel tegenover m'n huis nu bijna af, dus niet zo veel interessante bouwactiviteiten meer te bespioneren tijdens het thuiswerken -O-

Net ff opgezocht wat er eigenlijk waar gaat komen in dat gebouw, dus wie mijn overburen worden. Eind dit jaar of Q1 2024 komt er een verzorgingshuis in de vleugel van het gebouw die het dichtst bij mij is. Achter elk raampje een andere bejaarde. (pardon, senior.) Ik hoop dat het een beetje een levendige boel wordt en niet al te bejaarde bejaarden.

De andere drie vleugels zijn een mix van zelfstandige seniorenappartementen (1 slaapkamer en een balkon) en startersappartementen (studio, met mini inpandig balkon / loggia). Ben ik even blij dat ik hier woon en niet daar, want de starters"appartementen" zijn maar 40 m2 en allemaal heel onhandig van vorm. Je zit eigenlijk altijd vanaf je bank ook naar je bed te kijken, of je moet je bank tegen je bed aan zetten. En dat voor de schamele prijs van ca 700 euro. Jippie _O-

Er komt een zwembad in het gebouw :o en een restaurant en bibliotheek. Staat alleen nergens of het een "echt" zwembad is of alleen maar zo'n lauwwarm minibad. Als het een echt 25-meterbad zou zijn zou dat wel gaaf zijn. Lekker zwemmen en dan hup naar huis hup m'n bed in. O+
pi_210025608
En jij mag ook in dat zwembad? Da's wel ideaal
We have far more in common than that which devides us..
pi_210025635
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
En jij mag ook in dat zwembad? Da's wel ideaal
Er staat dat het zwembad ook voor niet-bewoners toegankelijk zal zijn. Alleen staat er nog niet hoe dat dan gaat werken qua tijden/abonnement/etc. Ik ben benieuwd iig :D
  maandag 24 juli 2023 @ 18:25:22 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210025654
Spoilers!
pi_210025691
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:10 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik had een frustrerende thuiswerkdag. Het idee is 8:00-16:30 werken maar ik ben net maar gestopt. Sinds de lunch met één casus beziggeweest -- normaal krijg ik er 10 op een dag af. Dit was echt bar ingewikkeld. Dus ik hoop maar dat ik het allemaal goed gedaan heb en dat men er wat aan heeft :X

Fijn dat jouw thuiswerkdag beter was dan dat @:Blues :D
Balen joh!

Ik kies zelf mijn werkzaamheden uit het aanbod dat er is, dat scheelt een hoop denk ik.
pi_210025696
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:16 schreef Tele6 het volgende:
Verder is de gevel tegenover m'n huis nu bijna af, dus niet zo veel interessante bouwactiviteiten meer te bespioneren tijdens het thuiswerken -O-

Net ff opgezocht wat er eigenlijk waar gaat komen in dat gebouw, dus wie mijn overburen worden. Eind dit jaar of Q1 2024 komt er een verzorgingshuis in de vleugel van het gebouw die het dichtst bij mij is. Achter elk raampje een andere bejaarde. (pardon, senior.) Ik hoop dat het een beetje een levendige boel wordt en niet al te bejaarde bejaarden.

De andere drie vleugels zijn een mix van zelfstandige seniorenappartementen (1 slaapkamer en een balkon) en startersappartementen (studio, met mini inpandig balkon / loggia). Ben ik even blij dat ik hier woon en niet daar, want de starters"appartementen" zijn maar 40 m2 en allemaal heel onhandig van vorm. Je zit eigenlijk altijd vanaf je bank ook naar je bed te kijken, of je moet je bank tegen je bed aan zetten. En dat voor de schamele prijs van ca 700 euro. Jippie _O-

Er komt een zwembad in het gebouw :o en een restaurant en bibliotheek. Staat alleen nergens of het een "echt" zwembad is of alleen maar zo'n lauwwarm minibad. Als het een echt 25-meterbad zou zijn zou dat wel gaaf zijn. Lekker zwemmen en dan hup naar huis hup m'n bed in. O+
Als het een verzorgingshuis is (wat eigenlijk niet meer bestaat): reken op bejaarde bejaarden. Zonder fikse handicap kom je daar niet meer in.
Worden het zelfstandige aanleunwoningen dan heb je kans op meer levendigheid.

Je zwembad :D Gaaf *O* O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210025699
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Herkenbaar. :Y

Op het gevaar af dat me 'how can I make this about me' verweten wordt, wat niet mijn intentie is: Ik heb 2 jaar geleden, nadat ik bewusteloos van straat werd opgeraapt en 4 dagen hartbewaking als beloning kreeg, ook even goed moeten bedenken wat ik nu wel en niet wilde en moest. Ik wilde voor die tijd geen -isten en -logen die mij gingen vertellen wat goed voor mij was, dat kon ik immers zelf wel. Dacht ik...

Nog steeds volg ik af en toe mijn oude denk- en prestatiedrang patroon, dat is kennelijk ook een stukje karakter/moeilijk af te leren gewenning. Maar ik besef me dan, dankzij wat simpele trucjes, ook vrij snel dat ik die fout heb gemaakt en doe dan weer een stapje terug.

Het maakt het leven een stuk gemakkelijker, ondanks de tegenslagen die we allemaal, ik dus ook, op z'n tijd hebben...

/Einde preek...
Joh, da's ook niet iets wat je vaak moet doen.
Luisteren naar lijf (en hoofd) is altijd wel aan te raden (en lastig)
We have far more in common than that which devides us..
pi_210025709
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Balen joh!

Ik kies zelf mijn werkzaamheden uit het aanbod dat er is, dat scheelt een hoop denk ik.
Ik had ook wel soort van keus -- we hadden er vandaag met z'n drieën een stuk of 20. Je kan alleen niet meteen zien welke de rottige zijn en welke je zo doorheen fietst. Sommige collega's beginnen dan aan eentje en haken dan af en beginnen aan een ander zodra ze zien dat het een moeilijke is, maar ik vind dat niet netjes. Dus doorbikkelen maar. Iemand moet het doen :s)
pi_210025750
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik had ook wel soort van keus -- we hadden er vandaag met z'n drieën een stuk of 20. Je kan alleen niet meteen zien welke de rottige zijn en welke je zo doorheen fietst. Sommige collega's beginnen dan aan eentje en haken dan af en beginnen aan een ander zodra ze zien dat het een moeilijke is, maar ik vind dat niet netjes. Dus doorbikkelen maar. Iemand moet het doen :s)
En als jij het altijd doet is dat keimakkelijk want dan kunnen andere collega’s de kantjes er vanaf lopen ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210025759
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als het een verzorgingshuis is (wat eigenlijk niet meer bestaat): reken op bejaarde bejaarden. Zonder fikse handicap kom je daar niet meer in.
Worden het zelfstandige aanleunwoningen dan heb je kans op meer levendigheid.

Je zwembad :D Gaaf *O* O+
Je moet er een indicatie voor een verpleegafdeling voor hebben, dus dat zijn waarschijnlijk wel de bejaarde bejaarden idd. Veel geraniums straks hiertegenover dan :+
De zelfstandige seniorenwoningen zitten in de andere vleugels van het gebouw, gemixt met de starters-studio's.
pi_210025796
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Herkenbaar. :Y

Op het gevaar af dat me 'how can I make this about me' verweten wordt, wat niet mijn intentie is: Ik heb 2 jaar geleden, nadat ik bewusteloos van straat werd opgeraapt en 4 dagen hartbewaking als beloning kreeg, ook even goed moeten bedenken wat ik nu wel en niet wilde en moest. Ik wilde voor die tijd geen -isten en -logen die mij gingen vertellen wat goed voor mij was, dat kon ik immers zelf wel. Dacht ik...

Nog steeds volg ik af en toe mijn oude denk- en prestatiedrang patroon, dat is kennelijk ook een stukje karakter/moeilijk af te leren gewenning. Maar ik besef me dan, dankzij wat simpele trucjes, ook vrij snel dat ik die fout heb gemaakt en doe dan weer een stapje terug.

Het maakt het leven een stuk gemakkelijker, ondanks de tegenslagen die we allemaal, ik dus ook, op z'n tijd hebben...

/Einde preek...
Geen preek en het is about you :D ^O^ Wat heftig die ervaring :{

Het positieve is bij mij niet aangeboren en bovenop een niet heel leuke jeugd en een aantal heftige dingen in m'n verdere leven dacht ik ook altijd dat psychologische professionele hulp mij niet kon helpen.
'Doe t zelf wel'en 'Laat me nou maar' enz.
Jammer dat ik, net als jij, mezelf die hulp nooit eerder heb gegund.
Maar het is nooit te laat en we hebben er veel van geleerd waardoor het echt veel beter gaat ^O^
pi_210025803
quote:
10s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb als verlaat verjaardagscadeau een lockpickset gekregen en ik overweeg naar de brug naar Katendrecht te fietsen om liefdesslotjes er af te halen.
Hoerenloper, laat dat :{w
pi_210025824
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:16 schreef Tele6 het volgende:

Het is mss een komen en 'gaan' van bejoirden, afwisselend toch :P

Lekker een zwembad, hoop dat je daar terecht mag *O*
pi_210025857
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wij hebben er ook 1 die de meest complexe, lastige klussen overslaat.
Altijd, standaard met de eeuwige smoes dat ze 'daar nooit op ingewerkt is' en 'er zijn nog zoveel andere klussen' die ook gedaan moeten worden 'toch?'
}:| }:|
pi_210025898
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Het is mss een komen en 'gaan' van bejoirden, afwisselend toch :P

Bwehehehe, jij dacht het, jij zegt het. #zwartehumor

Gemiddelde verblijfsduur op een PG (dementie) afdeling ligt op minder dan een jaar.
Bij somatiek zal dat vast een stuk(je) langer zijn.
pi_210025900
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ik heb wel eens vaker nagedacht over yoga of meditatie voor even stilstaan.

En zo'n bericht van @:MadMaster(sterke , trouwens) krijg ik dan weer die haast van, die onrust. Want zo vergankelijk is het dus en ik ben nog lang niet klaar en ik wil nog zoveel en en en... :{
Beter heb je lol in wat je wel doet (of lekker niet) dan dat je alles half doet door fomo
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210025912
Ik zal jullie mijn levensmotto nog even opdringen.

Ik moet verrassend weinig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210025921
En bij ons is een van de weinig door het hele gebouw bekende collega's heel onverwachts overleden aan een botbreuk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210025928
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij hebben er ook 1 die de meest complexe, lastige klussen overslaat.
Altijd, standaard met de eeuwige smoes dat ze 'daar nooit op ingewerkt is' en 'er zijn nog zoveel andere klussen' die ook gedaan moeten worden 'toch?'
}:| }:|
Ik liep vandaag mijn mail door.
Gelukkig is bijna-vakantievierende collega er morgen nog een dag. Kan ze mijn ‘heb je wat met deze mail gedaan?’ X10 mails nog lezen.
Toch best handig om te weten of klusjes nu wel of niet gedaan zijn :7

Niet dat ik daar deze week veel tijd voor heb want het is de tijd voor de jaarlijkse uitstapjes. Twee musea, eentje met lunch en eentje met diner gaat driekwart van mijn door-de-weekse werkweek worden :+
pi_210025947
@MadMaster wat een verdrietig bericht ;( gecondoleerd!
@Blues ook al zo'n naar verhaal ;(

quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 17:19 schreef Blues het volgende:

[..]
En leg jezelf niet zoveel op zou ik willen zeggen tegen een paar cullers hier.
Al die lijstjes, al dat 'moeten',doe vooral wat je happy maakt, sta positief in het leven.
Laat iedereen achter je rug om kletsen en trek je niets aan wat mensen mogelijk kunnen denken over je.
Laat het bij hen, loop in je eigen schoenen en probeer er wat leuks van te maken, elke dag weer, je bent er maar even, in dit ene leven *O*
Hier ben ik het deels mee eens, maar deels ook niet. Het ligt nogal aan om wat voor dingen het gaat.
Als ik niks 'moet' van mezelf, dan lig ik hele dagen op de bank of in bed series te kijken. En dat lijkt dan leuk en relaxed, maar op de langere termijn word ik daar vooral heel erg ongelukkig van. Sommige dingen 'moeten', júist om zo happy mogelijk te zijn en blijven. De dingen op mijn lijst die ik postte zijn dingen die 'moeten', om mezelf gezond en fit te houden en om de kans dat ik me over het algemeen happy voel zo groot mogelijk te maken. Ik wéét dat het dingen zijn waar ik soms op het moment zelf even geen zin in heb, maar die op de wat langere termijn heel helpend voor me zijn.

Als het gaat om 'ik moet mijn huis altijd tiptop opgeruimd hebben' of zo, dan voel ik dat minder als iets wat ik zou moeten. Maar ik heb ook een vriendin die gewoon heel onrustig wordt van rommel, en voor haar is haar huis opgeruimd houden dus juist weer iets wat bijdraagt aan een happy life. Dus is ook gewoon heel persoonlijk.

Tevens is 'sta positief in het leven' dan juist weer iets wat ik lees als 'je moet positief in het leven staan' :+ (maar ik begrijp wel hoe je het bedoelt, hoor). Ik begrijp wel waarom dat kan helpen, en dat het goed is te proberen om dat meer te doen, maar dat is (in elk geval voor mij) best wel lastig soms (/vaak).
  maandag 24 juli 2023 @ 18:58:02 #123
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210025954
quote:
2s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:54 schreef sigme het volgende:
En bij ons is een van de weinig door het hele gebouw bekende collega's heel onverwachts overleden aan een botbreuk.
Holy moly, een gecompliceerde botbreuk met ernstige bloeding of…?
Heb als gewondenverzorger tijdens militaire dienst veel botbreuken meegemaakt, maar nooit 1 met fatale afloop.
pi_210025969
quote:
11s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Holy moly, een gecompliceerde botbreuk met ernstige bloeding of…?
Heb als gewondenverzorger tijdens militaire dienst veel botbreuken meegemaakt, maar nooit 1 met fatale afloop.
Nee, gebroken scheenbeen. Het kwam ook erg onverwacht. Geen idee wat er precies is misgegaan (hij lag in het ziekenhuis).
pi_210025974
Jezus @sigme, jij ook gecondoleerd! ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')